Takı Tasarımında Kültürel Faktörler
Her toplumun kendine özgü yasam biçimi, gelenekleri,besleme şekli ve dini inanışlar
vardır.Tüm bunlar toplumların kültürlerini belirleyen faktörlerdir.Kültürlerin oluşumuna
toplumun bulunduğu coğrafi bölgenin özellikleri(iklimi, doğası, yer altı
güzelliklerinde)etkilidir.
Oldukça zengin renkli bir geleneksel kültürü sahibi olan Türk milleti de bu konuda
oldukça şanslıdır.Değişen çağa ve hızla gelişen teknolojiye rağmen somut kültür ürününe
Anadolulun pek çok yerinde hala yaşamaktadır.
Türk kültürünün yasayan yada yaşatılmaya çalışılan bu ürünlerinden biri de geleneksel
takılardır.Geleneksel takıların bir özelliği de yapımında ve kullanımında gelenek ve inançları
önemli bir rol oynamasıdır.
Örn; Evlenirken bir genç kıza baba evinde çıkmadan önce babası tarafından takılan
kemer “eline, beline, diline, sahip ol” anlamına gelir ayrıca Anadolu’nun çoğu yerinde
evlenmeyle birlikte kadınlar tepelik kullanmaya başlarlar.Bu tur geleneklerin yanı
sıra,takılarda kullanılan bazı taşların renklerinin kişiyi nazardan koruduğuna dair yaygın
inanışlarda vardır.Ayrıca bazı takıların süs unsuru olmasının yanında işlevleride vardır.Örn;
”Halhal Diyarbakır”da büyükler tarafından kullanılmaz.Sadece çocuklar ve genç kızlar
tarafından kullanılır.Bununda iki nedeni vardır, her çocuğun hal halının sesi ayrıdır her anne
ve baba çocuğunda hal halının sesini tanır çocukların kullandıkları halhal sayesinde anne ve
babaları onları nerde olduklarını anlar.Genç kızlar ise hal halın çıkardığı ses sayesinde akrep
ve benzeri zehirli hayvanların kendilerine yaklaşmasını önlemek için kullanılır.
Eski cağlardan beri yerleşmiş olup kuşaktan kuşağa yerleşerek genel toplumun üyeleri
arasında ortak bir ruh ve sağlam bir bağ yaratan geleneklerimiz den takı ve takma kültürünün
en yaygın olduğu yer ise düğün törenleridir. Gelin ve damadın akrabaları tarafından takılan
takılar yeni kurulan ailenin zor günlere destek sağlamak amacıyladır.
Oğlan tarafından kıza takılan takılar aile hoş geldin armağanı olup kızı benimseyip kabul ettiklerinin göstergesidir.
Türk takı kültürünü en özgün biçimde yansıtan takılar coğrafi özelliklerden
kaynaklanan Erzurum Oltu taŞı işlemeciliği, Karadeniz insanının el becerisindeki ustalığı
yansıtan Trabzon hasırı sabrın urunu olan Urfa akıtması, gelenekselliğin kalıcılığını yansıtan
Mardin telkarısı, unutulmaya yüz tutsa da güzelliği ve değerinden bir şey kaybetmemek için
direnen pek çok kuyumculuk tekniğiyle onların kullanım alanları ve kullanımdaki anlamları
Türk takı kültürünün birer parçasıdır.
2 Haziran 2013 Pazar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
2 Haziran 2013 Pazar
Taki Tasariminda Kulturel Faktorler
Takı Tasarımında Kültürel Faktörler
Her toplumun kendine özgü yasam biçimi, gelenekleri,besleme şekli ve dini inanışlar
vardır.Tüm bunlar toplumların kültürlerini belirleyen faktörlerdir.Kültürlerin oluşumuna
toplumun bulunduğu coğrafi bölgenin özellikleri(iklimi, doğası, yer altı
güzelliklerinde)etkilidir.
Oldukça zengin renkli bir geleneksel kültürü sahibi olan Türk milleti de bu konuda
oldukça şanslıdır.Değişen çağa ve hızla gelişen teknolojiye rağmen somut kültür ürününe
Anadolulun pek çok yerinde hala yaşamaktadır.
Türk kültürünün yasayan yada yaşatılmaya çalışılan bu ürünlerinden biri de geleneksel
takılardır.Geleneksel takıların bir özelliği de yapımında ve kullanımında gelenek ve inançları
önemli bir rol oynamasıdır.
Örn; Evlenirken bir genç kıza baba evinde çıkmadan önce babası tarafından takılan
kemer “eline, beline, diline, sahip ol” anlamına gelir ayrıca Anadolu’nun çoğu yerinde
evlenmeyle birlikte kadınlar tepelik kullanmaya başlarlar.Bu tur geleneklerin yanı
sıra,takılarda kullanılan bazı taşların renklerinin kişiyi nazardan koruduğuna dair yaygın
inanışlarda vardır.Ayrıca bazı takıların süs unsuru olmasının yanında işlevleride vardır.Örn;
”Halhal Diyarbakır”da büyükler tarafından kullanılmaz.Sadece çocuklar ve genç kızlar
tarafından kullanılır.Bununda iki nedeni vardır, her çocuğun hal halının sesi ayrıdır her anne
ve baba çocuğunda hal halının sesini tanır çocukların kullandıkları halhal sayesinde anne ve
babaları onları nerde olduklarını anlar.Genç kızlar ise hal halın çıkardığı ses sayesinde akrep
ve benzeri zehirli hayvanların kendilerine yaklaşmasını önlemek için kullanılır.
Eski cağlardan beri yerleşmiş olup kuşaktan kuşağa yerleşerek genel toplumun üyeleri
arasında ortak bir ruh ve sağlam bir bağ yaratan geleneklerimiz den takı ve takma kültürünün
en yaygın olduğu yer ise düğün törenleridir. Gelin ve damadın akrabaları tarafından takılan
takılar yeni kurulan ailenin zor günlere destek sağlamak amacıyladır.
Oğlan tarafından kıza takılan takılar aile hoş geldin armağanı olup kızı benimseyip kabul ettiklerinin göstergesidir.
Türk takı kültürünü en özgün biçimde yansıtan takılar coğrafi özelliklerden
kaynaklanan Erzurum Oltu taŞı işlemeciliği, Karadeniz insanının el becerisindeki ustalığı
yansıtan Trabzon hasırı sabrın urunu olan Urfa akıtması, gelenekselliğin kalıcılığını yansıtan
Mardin telkarısı, unutulmaya yüz tutsa da güzelliği ve değerinden bir şey kaybetmemek için
direnen pek çok kuyumculuk tekniğiyle onların kullanım alanları ve kullanımdaki anlamları
Türk takı kültürünün birer parçasıdır.
Her toplumun kendine özgü yasam biçimi, gelenekleri,besleme şekli ve dini inanışlar
vardır.Tüm bunlar toplumların kültürlerini belirleyen faktörlerdir.Kültürlerin oluşumuna
toplumun bulunduğu coğrafi bölgenin özellikleri(iklimi, doğası, yer altı
güzelliklerinde)etkilidir.
Oldukça zengin renkli bir geleneksel kültürü sahibi olan Türk milleti de bu konuda
oldukça şanslıdır.Değişen çağa ve hızla gelişen teknolojiye rağmen somut kültür ürününe
Anadolulun pek çok yerinde hala yaşamaktadır.
Türk kültürünün yasayan yada yaşatılmaya çalışılan bu ürünlerinden biri de geleneksel
takılardır.Geleneksel takıların bir özelliği de yapımında ve kullanımında gelenek ve inançları
önemli bir rol oynamasıdır.
Örn; Evlenirken bir genç kıza baba evinde çıkmadan önce babası tarafından takılan
kemer “eline, beline, diline, sahip ol” anlamına gelir ayrıca Anadolu’nun çoğu yerinde
evlenmeyle birlikte kadınlar tepelik kullanmaya başlarlar.Bu tur geleneklerin yanı
sıra,takılarda kullanılan bazı taşların renklerinin kişiyi nazardan koruduğuna dair yaygın
inanışlarda vardır.Ayrıca bazı takıların süs unsuru olmasının yanında işlevleride vardır.Örn;
”Halhal Diyarbakır”da büyükler tarafından kullanılmaz.Sadece çocuklar ve genç kızlar
tarafından kullanılır.Bununda iki nedeni vardır, her çocuğun hal halının sesi ayrıdır her anne
ve baba çocuğunda hal halının sesini tanır çocukların kullandıkları halhal sayesinde anne ve
babaları onları nerde olduklarını anlar.Genç kızlar ise hal halın çıkardığı ses sayesinde akrep
ve benzeri zehirli hayvanların kendilerine yaklaşmasını önlemek için kullanılır.
Eski cağlardan beri yerleşmiş olup kuşaktan kuşağa yerleşerek genel toplumun üyeleri
arasında ortak bir ruh ve sağlam bir bağ yaratan geleneklerimiz den takı ve takma kültürünün
en yaygın olduğu yer ise düğün törenleridir. Gelin ve damadın akrabaları tarafından takılan
takılar yeni kurulan ailenin zor günlere destek sağlamak amacıyladır.
Oğlan tarafından kıza takılan takılar aile hoş geldin armağanı olup kızı benimseyip kabul ettiklerinin göstergesidir.
Türk takı kültürünü en özgün biçimde yansıtan takılar coğrafi özelliklerden
kaynaklanan Erzurum Oltu taŞı işlemeciliği, Karadeniz insanının el becerisindeki ustalığı
yansıtan Trabzon hasırı sabrın urunu olan Urfa akıtması, gelenekselliğin kalıcılığını yansıtan
Mardin telkarısı, unutulmaya yüz tutsa da güzelliği ve değerinden bir şey kaybetmemek için
direnen pek çok kuyumculuk tekniğiyle onların kullanım alanları ve kullanımdaki anlamları
Türk takı kültürünün birer parçasıdır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Top Ad 728x90
Video
Visitors
Bu Blogda Ara
Archive
-
▼
2013
(586)
-
▼
Haziran
(112)
- Alisveris Websitelerinden Pirlanta Alinir mi?
- “Istanbul’un 100 Mucevheri" Mucevher ve degerli t...
- Dunya Turk isini tercih ediyor! HT
- Elmas ve pirlanta tuketimi patlayacak..!
- Antika osmanlı mucevher sanati 2013 – 2014
- 2014 kisinin mucevher modası- TRENDUS
- Paris Hilton`un Swarovski seçimi
- Bir kupe bile yeter
- Unlu isimlerin mucevher tutkusu
- Ama bu luksten, ihtisamdan vazgecmek kolay degil...
- 2013 SONBAHAR/KİS TAKI VE MUCEVHER TRENDLER
- Mucevher ve Taki Trendleri 2013
- Bizans Imparatorlugu: Roma Kuyumculugu
- Tuketicilerin pirlanta alırken onem vermesi ve tal...
- Doganin en degerli madenlerinden olan pirlanta
- Dunyanin en pahali mucevherleri
- Enayi Altini Nedir? Nami diger Pirit Tasi
- Sahte Altin Nasil Anlasilir?
- 'Siyah elmas benimle dunyaya yayildi' Fawaz Gruosi...
- Dunya Mucevherat Ticareti
- Darphane
- Ulkemiz altin mucevheratta Hindistan ve ABD il...
- Swarovski
- Kuyumculuk Sektoru Sorunlari ve Çozum Onerileri
- Kiev’de Dunyanın En Pahalı Abiyesi
- Kirmizi Altin, Yesil Altin, Normal Altin Rengi Nedir?
- En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi
- Kral Suyu Nedir?
- Gumus Hakkinda Bilgiler Ve Ozellikleri
- Altin Analiz Yontemleri
- Altinin Tabiatta Bulunusu Ve Ozellikleri
- Kuyumculuk Teknolojisi: Kalem Atma
- Pirlanta Satin Alirken Nelere Dikkat Edilmeli?
- Elmas ile ilgili deyimler:
- Turkiye’de ‘TAS’ ABD’de Pirlanta!
- Kuresel Pirlanta Endustri Raporu: Dunya elmas tuke...
- Marka ve Urun Mensei Etkisi: Kimin Mali Bu Sorusu?
- Pirlanta'da Marka Algisi
- Amerikan Tuketicisinin Ayirt Edici Ozellikleri
- Mucevher Potansiyel Tuketici Gruplari
- Pirlanta Satın Almayı Tetikleyen Unsurlar- ABD Paz...
- Amerika Birlesik Devletleri’nde kullanilan ozgun u...
- Turkiye'nin Dis Ticareti- IHRACAT
- Tasarimcilar ve ekonomiye katkılari
- Pirlanta Hakkinda Bilmek Istediginiz Hersey
- Engelliye mihlama firsati
- Altin fiyatinda ne beklemeli ?
- Bulgaristan Mucevher Sektoru-Fırsatlar ve Riskler
- Taklit Sustaslari
- Dunya'nin en degerli mucevher koleksiyonu
- Giyim ve Aksesuarlarda Kullanilan Yardimci Malzemeler
- Kesim (Cut)
- Renk(Color)
- Berraklık (Clarity)
- Karat(Carat)
- I.Sinif Elmaslar
- Pirlantanin dikkat etmeniz gereken 4 temel ozellig...
- Nereden alinmali?
- Garantisi, sertifikasi var mi?
- Internet Uzerinden Pirlanta Alimi
- Pirlantalar Yunanlılara göre Tanrinin gozyaslariydi.
- Pirlanta Nedir? Özellikleri ...Satın alacaginiz pi...
- Pirlanta ve Aşk ...
- İnternetten Pirlanta Satin Almak Ne Kadar Dogrudur?
- Osmanlı'nın Ihtisami Mucevherleri ile Boy Gosterirdi.
- Muhtesem Mucevherler: Osmanli mucevheri guc alameti
- Harem ve Mucevherler
- Padisah Mucevherleri...Hanedanligin Mucevher Dunyasi
- Osmanli Saray Mucevherleri
- Hanedan’in Mucevherleri
- Osmanli'da Kuyumculuk Teskilatı :Ehl-i hiref sanat...
- Osmanli'da Kuyumculuk
- Osmanli'da Mucevher
- Art Deco
- Bizans'ta Küpe Asaleti
- 63. Emmy Odulleri’ne platin, siyah pirlanta ve ...
- Chopard, dunyaca unlu aktrisler tarafindan tasinan...
- CAM VE METAL OBJE ETUDU
- Olcu- Oran ile Etut Yapmanin Onemi
- Malzeme'nin Takilastirilmasi
- Degerli taslar ile suslenen tespih bir yatirim ara...
- Simdi moda "tek parmakta 5 karatlik tas"...Referans
- Pirlanta Aldatmacasi- Hic ise yaramayan kirinti el...
- Altin ve Pirlanta Satin Alirken... UluAgac
- Peki nedir bu pirlanta dedikleri...
- Cinlilerin yeni yatirim araci degerli taslar
- Elmas mi Altin mi?
- Pirlanta, yatirim araci olur mu?
- Paladyum Madeni, Kuyumculukta Kullanim Alanlari ve...
- Rengini sec omrun uzasin!
- Kadinların Pirlanta Aski Buyuyor: 2020′de Dunya El...
- Pirlanta alirken dikkat edin
- Altina karsi pirlanta
- Altin Rezervi'nin Degerlendirilmesi
- Altin Sektoru'nun Rekabet Gucu
- 2013 Mücevher Trendleri
- Osmanli’da Mucevher; Bir İmparatorlugun İhtisami
- Eksperler antika bir mücevhere değer biçerken
- 'Asya'nin mucevheri' "Turkiye" toplam zengin sayisi
- Piatti Jewels
-
▼
Haziran
(112)
Vertical2
Pırlanta Hakkında Herşey
script type="text/javascript">
//form tags to omit in NS6+:
var omitformtags=["input", "textarea", "select"]
omitformtags=omitformtags.join("|")
function disableselect(e){
if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1)
return false
}
function reEnable(){
return true
}
if (typeof document.onselectstart!="undefined")
document.onselectstart=new Function ("return false")
else{
document.onmousedown=disableselect
document.onmouseup=reEnable
}
Pages - Menu
Popüler Yayınlar
-
Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-Titanik Filminde adı geçen “Okyanus’un Kalbi: Mavi Elmas” II Abdülhamit hana aitti. Yıllarca sa...
-
Türk mücevherciler taş için ne diyor? SABAH- METE BOYBEYİ (Boybeyi Mücevherleri Yön. Kur. Bşk.) KALİTELİSİ NADİRDİR Siyah pırlant...
-
Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantaya eşdeğermidir? 1. Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantayı temsil mi eder? Ce...
-
En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi AYAR VE MİLYEM Ayar ve Milyem Hesapları Kuyumculukta kıymetli metaller saf hâlde ...
0 yorum