Bu Blogda Ara

17 Haziran 2013 Pazartesi

Dunya Mucevherat Ticareti

14:48

DÜNYA TİCARETİ 

Dünya değerli mücevherat ticaret hacmi 2008 yılında 85,5 milyar dolar seviyesinde  gerçekleşmiştir. 2008 yılı dünya değerli mücevherat ithalatı 37,9 milyar dolar, dünya  değerli mücevherat ihracatı ise 47,6 milyar dolardır.
a­ İHRACAT
Tablo: Dünya Mücevherat İhracatının Ülkelere Göre Dağılımı (000’ $)
İHRACATÇILAR
                         2004         2005              2006       2007          2008
DÜNYA  25,749,648 29,855,790 34,364,720 41,242,472 47,616,344
İTALYA  4,204,938 4,246,208 4,660,413 5,472,835 5,307,819 A.B.D. 2,571,022 3,160,893 4,196,672 4,106,956 5,064,660
İSVİÇRE  2,440,801 2,694,122 3,221,441 3,878,816 4,521,206 HİNDİSTAN 2,872,793 3,357,736 4,605,999 4,965,803 4,475,485
İNGİLTERE  1,702,293 2,336,704 3,109,567 3,648,165 3,930,959 Hong Kong (SARC)  2,192,329 2,640,035 3,009,196 3,564,293 3,859,782 B.A.E. 0 675,041 0 1,908,913 3,699,081 ÇHC 1,581,103 1,762,176 1,770,276 2,144,988 2,267,130 TAYLAND 811,381 1,176,127 1,155,062 1,318,544 1,964,035 FRANSA  753,606 939,983 1,207,931 1,542,365 1,762,487 TURKİYE  931,908 1,127,965 1,096,674 1,490,649 1,585,425 SİNGAPUR 518,765 523,415 564,898 829,588 1,567,804 MALEZYA  747,437 930,087 952,639 1,220,195 1,165,711 ALMANYA  652,909 659,736 691,673 780,964 884,389
JAPONYA  159,402 183,385 269,810 314,463 805,268 S. ARABİSTAN 263,298 65,773 146,897 230,433 468,507 MEKSİKA  402,876 367,464 470,943 475,237 364,049
LÜBNAN 73,274 74,455 84,776 304,436 DOMİNİK CUMHURİYETİ 232,233 248,661 264,416 294,934 299,273
İSPANYA  182,120 191,880 202,364 223,850 258,933 PAKİSTAN 24,368 13,860 18,429 108,527 231,210 KUVEYT  25,340 228,435 KANADA  197,421 191,007 226,216 240,542 213,976
İSRAİL 347,473 323,846 311,404 327,043 207,955© İGEME ­ İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi 7
VİETNAM  69,240 83,420 108,075 204,250 164,837 G. KORE  481,902 288,817 253,781 189,507 158,146 BAHREYN 1,735 5,348 2,270 6,007 132,108 ÜRDÜN 126,434 174,455 194,286 143,819 121,932
Kaynak: Trademap­ ITC Mücevher sektöründe dünyadaki en önemli pazarların özellikleri ise aşağıda belirtilmiştir.
Hindistan;
2008 yılında 211,1 tonluk  perakende yatırımları  ile  birlikte  toplam 712,6 tonluk  talebi  ile  Hindistan, dünyadaki en büyük altın mücevherat pazarı konumundadır. Geleneksel olarak  altın  22 karattır.  Altın  mücevher alımı,  festivaller ve  özellikle  düğün mevsiminde  gerçekleşmektedir.  Düğünlerde geline altın takı takılması  önem taşımaktadır.  Diwali
festivali  de yine en çok altın satın  alınan  dönemlerden  bir  tanesidir.  Talebin  yarısından
fazlası  kırsal alandan gelmektedir.  Talep gelenekseldir.  Gelir düzeyinden  ve  muson  yağmurları  döneminden etkilenmektedir.  Bu  bölgelerde tasarruf  anlamında  da altın mücevherat önem taşımaktadır.
Şehirlerde ise talep daha çok batı tarzının etkisindedir. Bu bölgelerde rekabet sadece diğer mücevherlerden  değil lüks  ürünlerden de etkilenmektedir.  Tanıtım pazarda önem
taşımaktadır.  Hindistan’da  kullanılan  altının  önemli kısmı  ithal edilirken,  ürünlerin  çoğu  ülkede üretilmektedir. Hintlilerin kendilerine has tasarımları bulunmaktadır ve son yıllarda
dünyadaki önemli ihracatçılardan bir haline gelmişlerdir.
ABD;
Dünyadaki ikinci en büyük  ithalatçı  konumundadır.  2008  yılı  talebi 267  tondur.  Ülkemiz
ihracatında ise uzun yıllar ilk sırada yer almakla birlikte, 2009 yılında ise ikinci sırada yer almıştır. Noel ve  sene sonu festivalleri  talep açısından en  önemli dönem iken, Sevgililer Günü ve Anneler Günü de yine satın alımlar açısından önemli sezonlardır. Altın 18, 14 ve  10 karat olarak  kullanılabilmektedir.  90’ların ortasından bu  yana  beyaz  altın pazarda
popülarite kazanmıştır.
Pazarın son dönemde yaşanan  ekonomik  krizden olumsuz  etkilendiği  düşünülmektedir.  Diğer taraftan yatırımları daha sağlam bir kaynağa bağlamak isteyenler açısından ise altın mücevherat  önemli bir araç haline gelmiştir. Bu  durumda pazarda yeni  fırsatlar oluşturmaktadır.  Ülkede üretim diğer bölgelerden gelen rekabet  nedeniyle olumsuz  etkilenmiştir. Talep İtalya, Hindistan ve  Türkiye  gibi  dünyadaki önemli üreticilerden  karşılanmaktadır.  Orta Doğu;  Orta  Doğu pazarlarında  altın  her zaman çekiciliğini korumaktadır.  Suudi Arabistan ve  Körfez  Bölgesi’nde  geleneksel olarak 21 karat  altın kullanılmaktadır.  Dubai, altın
ticaretinde önemli bir merkez haline gelmiştir. Dünyanın birçok yerinden alıcı Dubai’ye altın  mücevher satın almak için gelmektedir. Sektördeki firmalar açısından Dubai pazarında yer almak  oldukça  önemlidir. Dünyanın her yerine  bu pazar aracılığı  ile ulaşılabilmektedir.  Dubai’de  18–21–22  ve  24 karat ile  farklı  tasarıma  sahip  birçok  ürünü bir arada  görmek  mümkündür.  B.A.E. altın mücevherat ihracatımızda 2009 yılında ilk sırada yer almaktadır.

AB;© İGEME ­ İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
AB ülkelerini toplu  halde  göz önüne aldığımızda bu pazarın ABD’den sonra dünyadaki
ikinci büyük altın mücevher pazarı olduğunu görürüz. AB ülkeleri arasında satın alımlar ve  alışkanlıklar açısından farklılıklar bulunmaktadır.  Ekonomik  büyüme, çalışan kadın  sayısındaki artış,  yapılan evliliklerin  sayısındaki artış,  modanın  etkisi ve  mücevher
tasarımlarında yaşanan  farklılaşma  gibi nedenlerden  dolayı  AB pazarı  olumlu  yönde
etkilenmiştir. Dünyada yaşanan durgunluk ve değerli metallerin fiyatlarında yaşanan artış  nedeniyle altının karat değerinden çok ürün tasarımı ve fiyatı daha önemli hale gelmiştir.  Önümüzdeki dönemde bu durumun devam etmesi ve tüketicilerin tasarım, moda, fiyat gibi  konulara satın alım kararlarında öncelik vermesi beklenebilir.


0 yorum

17 Haziran 2013 Pazartesi

Dunya Mucevherat Ticareti

DÜNYA TİCARETİ 

Dünya değerli mücevherat ticaret hacmi 2008 yılında 85,5 milyar dolar seviyesinde  gerçekleşmiştir. 2008 yılı dünya değerli mücevherat ithalatı 37,9 milyar dolar, dünya  değerli mücevherat ihracatı ise 47,6 milyar dolardır.
a­ İHRACAT
Tablo: Dünya Mücevherat İhracatının Ülkelere Göre Dağılımı (000’ $)
İHRACATÇILAR
                         2004         2005              2006       2007          2008
DÜNYA  25,749,648 29,855,790 34,364,720 41,242,472 47,616,344
İTALYA  4,204,938 4,246,208 4,660,413 5,472,835 5,307,819 A.B.D. 2,571,022 3,160,893 4,196,672 4,106,956 5,064,660
İSVİÇRE  2,440,801 2,694,122 3,221,441 3,878,816 4,521,206 HİNDİSTAN 2,872,793 3,357,736 4,605,999 4,965,803 4,475,485
İNGİLTERE  1,702,293 2,336,704 3,109,567 3,648,165 3,930,959 Hong Kong (SARC)  2,192,329 2,640,035 3,009,196 3,564,293 3,859,782 B.A.E. 0 675,041 0 1,908,913 3,699,081 ÇHC 1,581,103 1,762,176 1,770,276 2,144,988 2,267,130 TAYLAND 811,381 1,176,127 1,155,062 1,318,544 1,964,035 FRANSA  753,606 939,983 1,207,931 1,542,365 1,762,487 TURKİYE  931,908 1,127,965 1,096,674 1,490,649 1,585,425 SİNGAPUR 518,765 523,415 564,898 829,588 1,567,804 MALEZYA  747,437 930,087 952,639 1,220,195 1,165,711 ALMANYA  652,909 659,736 691,673 780,964 884,389
JAPONYA  159,402 183,385 269,810 314,463 805,268 S. ARABİSTAN 263,298 65,773 146,897 230,433 468,507 MEKSİKA  402,876 367,464 470,943 475,237 364,049
LÜBNAN 73,274 74,455 84,776 304,436 DOMİNİK CUMHURİYETİ 232,233 248,661 264,416 294,934 299,273
İSPANYA  182,120 191,880 202,364 223,850 258,933 PAKİSTAN 24,368 13,860 18,429 108,527 231,210 KUVEYT  25,340 228,435 KANADA  197,421 191,007 226,216 240,542 213,976
İSRAİL 347,473 323,846 311,404 327,043 207,955© İGEME ­ İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi 7
VİETNAM  69,240 83,420 108,075 204,250 164,837 G. KORE  481,902 288,817 253,781 189,507 158,146 BAHREYN 1,735 5,348 2,270 6,007 132,108 ÜRDÜN 126,434 174,455 194,286 143,819 121,932
Kaynak: Trademap­ ITC Mücevher sektöründe dünyadaki en önemli pazarların özellikleri ise aşağıda belirtilmiştir.
Hindistan;
2008 yılında 211,1 tonluk  perakende yatırımları  ile  birlikte  toplam 712,6 tonluk  talebi  ile  Hindistan, dünyadaki en büyük altın mücevherat pazarı konumundadır. Geleneksel olarak  altın  22 karattır.  Altın  mücevher alımı,  festivaller ve  özellikle  düğün mevsiminde  gerçekleşmektedir.  Düğünlerde geline altın takı takılması  önem taşımaktadır.  Diwali
festivali  de yine en çok altın satın  alınan  dönemlerden  bir  tanesidir.  Talebin  yarısından
fazlası  kırsal alandan gelmektedir.  Talep gelenekseldir.  Gelir düzeyinden  ve  muson  yağmurları  döneminden etkilenmektedir.  Bu  bölgelerde tasarruf  anlamında  da altın mücevherat önem taşımaktadır.
Şehirlerde ise talep daha çok batı tarzının etkisindedir. Bu bölgelerde rekabet sadece diğer mücevherlerden  değil lüks  ürünlerden de etkilenmektedir.  Tanıtım pazarda önem
taşımaktadır.  Hindistan’da  kullanılan  altının  önemli kısmı  ithal edilirken,  ürünlerin  çoğu  ülkede üretilmektedir. Hintlilerin kendilerine has tasarımları bulunmaktadır ve son yıllarda
dünyadaki önemli ihracatçılardan bir haline gelmişlerdir.
ABD;
Dünyadaki ikinci en büyük  ithalatçı  konumundadır.  2008  yılı  talebi 267  tondur.  Ülkemiz
ihracatında ise uzun yıllar ilk sırada yer almakla birlikte, 2009 yılında ise ikinci sırada yer almıştır. Noel ve  sene sonu festivalleri  talep açısından en  önemli dönem iken, Sevgililer Günü ve Anneler Günü de yine satın alımlar açısından önemli sezonlardır. Altın 18, 14 ve  10 karat olarak  kullanılabilmektedir.  90’ların ortasından bu  yana  beyaz  altın pazarda
popülarite kazanmıştır.
Pazarın son dönemde yaşanan  ekonomik  krizden olumsuz  etkilendiği  düşünülmektedir.  Diğer taraftan yatırımları daha sağlam bir kaynağa bağlamak isteyenler açısından ise altın mücevherat  önemli bir araç haline gelmiştir. Bu  durumda pazarda yeni  fırsatlar oluşturmaktadır.  Ülkede üretim diğer bölgelerden gelen rekabet  nedeniyle olumsuz  etkilenmiştir. Talep İtalya, Hindistan ve  Türkiye  gibi  dünyadaki önemli üreticilerden  karşılanmaktadır.  Orta Doğu;  Orta  Doğu pazarlarında  altın  her zaman çekiciliğini korumaktadır.  Suudi Arabistan ve  Körfez  Bölgesi’nde  geleneksel olarak 21 karat  altın kullanılmaktadır.  Dubai, altın
ticaretinde önemli bir merkez haline gelmiştir. Dünyanın birçok yerinden alıcı Dubai’ye altın  mücevher satın almak için gelmektedir. Sektördeki firmalar açısından Dubai pazarında yer almak  oldukça  önemlidir. Dünyanın her yerine  bu pazar aracılığı  ile ulaşılabilmektedir.  Dubai’de  18–21–22  ve  24 karat ile  farklı  tasarıma  sahip  birçok  ürünü bir arada  görmek  mümkündür.  B.A.E. altın mücevherat ihracatımızda 2009 yılında ilk sırada yer almaktadır.

AB;© İGEME ­ İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
AB ülkelerini toplu  halde  göz önüne aldığımızda bu pazarın ABD’den sonra dünyadaki
ikinci büyük altın mücevher pazarı olduğunu görürüz. AB ülkeleri arasında satın alımlar ve  alışkanlıklar açısından farklılıklar bulunmaktadır.  Ekonomik  büyüme, çalışan kadın  sayısındaki artış,  yapılan evliliklerin  sayısındaki artış,  modanın  etkisi ve  mücevher
tasarımlarında yaşanan  farklılaşma  gibi nedenlerden  dolayı  AB pazarı  olumlu  yönde
etkilenmiştir. Dünyada yaşanan durgunluk ve değerli metallerin fiyatlarında yaşanan artış  nedeniyle altının karat değerinden çok ürün tasarımı ve fiyatı daha önemli hale gelmiştir.  Önümüzdeki dönemde bu durumun devam etmesi ve tüketicilerin tasarım, moda, fiyat gibi  konulara satın alım kararlarında öncelik vermesi beklenebilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Archive

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler