DÜNYA TİCARETİ
Dünya değerli mücevherat ticaret hacmi 2008 yılında 85,5 milyar dolar seviyesinde gerçekleşmiştir. 2008 yılı dünya değerli mücevherat ithalatı 37,9 milyar dolar, dünya değerli mücevherat ihracatı ise 47,6 milyar dolardır.
a İHRACAT
Tablo: Dünya Mücevherat İhracatının Ülkelere Göre Dağılımı (000’ $)
İHRACATÇILAR
2004 2005 2006 2007 2008
DÜNYA 25,749,648 29,855,790 34,364,720 41,242,472 47,616,344
İTALYA 4,204,938 4,246,208 4,660,413 5,472,835 5,307,819 A.B.D. 2,571,022 3,160,893 4,196,672 4,106,956 5,064,660
İSVİÇRE 2,440,801 2,694,122 3,221,441 3,878,816 4,521,206 HİNDİSTAN 2,872,793 3,357,736 4,605,999 4,965,803 4,475,485
İNGİLTERE 1,702,293 2,336,704 3,109,567 3,648,165 3,930,959 Hong Kong (SARC) 2,192,329 2,640,035 3,009,196 3,564,293 3,859,782 B.A.E. 0 675,041 0 1,908,913 3,699,081 ÇHC 1,581,103 1,762,176 1,770,276 2,144,988 2,267,130 TAYLAND 811,381 1,176,127 1,155,062 1,318,544 1,964,035 FRANSA 753,606 939,983 1,207,931 1,542,365 1,762,487 TURKİYE 931,908 1,127,965 1,096,674 1,490,649 1,585,425 SİNGAPUR 518,765 523,415 564,898 829,588 1,567,804 MALEZYA 747,437 930,087 952,639 1,220,195 1,165,711 ALMANYA 652,909 659,736 691,673 780,964 884,389
JAPONYA 159,402 183,385 269,810 314,463 805,268 S. ARABİSTAN 263,298 65,773 146,897 230,433 468,507 MEKSİKA 402,876 367,464 470,943 475,237 364,049
LÜBNAN 73,274 74,455 84,776 304,436 DOMİNİK CUMHURİYETİ 232,233 248,661 264,416 294,934 299,273
İSPANYA 182,120 191,880 202,364 223,850 258,933 PAKİSTAN 24,368 13,860 18,429 108,527 231,210 KUVEYT 25,340 228,435 KANADA 197,421 191,007 226,216 240,542 213,976
İSRAİL 347,473 323,846 311,404 327,043 207,955© İGEME İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi 7
VİETNAM 69,240 83,420 108,075 204,250 164,837 G. KORE 481,902 288,817 253,781 189,507 158,146 BAHREYN 1,735 5,348 2,270 6,007 132,108 ÜRDÜN 126,434 174,455 194,286 143,819 121,932
Kaynak: Trademap ITC Mücevher sektöründe dünyadaki en önemli pazarların özellikleri ise aşağıda belirtilmiştir.
Hindistan;
2008 yılında 211,1 tonluk perakende yatırımları ile birlikte toplam 712,6 tonluk talebi ile Hindistan, dünyadaki en büyük altın mücevherat pazarı konumundadır. Geleneksel olarak altın 22 karattır. Altın mücevher alımı, festivaller ve özellikle düğün mevsiminde gerçekleşmektedir. Düğünlerde geline altın takı takılması önem taşımaktadır. Diwali
festivali de yine en çok altın satın alınan dönemlerden bir tanesidir. Talebin yarısından
fazlası kırsal alandan gelmektedir. Talep gelenekseldir. Gelir düzeyinden ve muson yağmurları döneminden etkilenmektedir. Bu bölgelerde tasarruf anlamında da altın mücevherat önem taşımaktadır.
Şehirlerde ise talep daha çok batı tarzının etkisindedir. Bu bölgelerde rekabet sadece diğer mücevherlerden değil lüks ürünlerden de etkilenmektedir. Tanıtım pazarda önem
taşımaktadır. Hindistan’da kullanılan altının önemli kısmı ithal edilirken, ürünlerin çoğu ülkede üretilmektedir. Hintlilerin kendilerine has tasarımları bulunmaktadır ve son yıllarda
dünyadaki önemli ihracatçılardan bir haline gelmişlerdir.
ABD;
Dünyadaki ikinci en büyük ithalatçı konumundadır. 2008 yılı talebi 267 tondur. Ülkemiz
ihracatında ise uzun yıllar ilk sırada yer almakla birlikte, 2009 yılında ise ikinci sırada yer almıştır. Noel ve sene sonu festivalleri talep açısından en önemli dönem iken, Sevgililer Günü ve Anneler Günü de yine satın alımlar açısından önemli sezonlardır. Altın 18, 14 ve 10 karat olarak kullanılabilmektedir. 90’ların ortasından bu yana beyaz altın pazarda
popülarite kazanmıştır.
Pazarın son dönemde yaşanan ekonomik krizden olumsuz etkilendiği düşünülmektedir. Diğer taraftan yatırımları daha sağlam bir kaynağa bağlamak isteyenler açısından ise altın mücevherat önemli bir araç haline gelmiştir. Bu durumda pazarda yeni fırsatlar oluşturmaktadır. Ülkede üretim diğer bölgelerden gelen rekabet nedeniyle olumsuz etkilenmiştir. Talep İtalya, Hindistan ve Türkiye gibi dünyadaki önemli üreticilerden karşılanmaktadır. Orta Doğu; Orta Doğu pazarlarında altın her zaman çekiciliğini korumaktadır. Suudi Arabistan ve Körfez Bölgesi’nde geleneksel olarak 21 karat altın kullanılmaktadır. Dubai, altın
ticaretinde önemli bir merkez haline gelmiştir. Dünyanın birçok yerinden alıcı Dubai’ye altın mücevher satın almak için gelmektedir. Sektördeki firmalar açısından Dubai pazarında yer almak oldukça önemlidir. Dünyanın her yerine bu pazar aracılığı ile ulaşılabilmektedir. Dubai’de 18–21–22 ve 24 karat ile farklı tasarıma sahip birçok ürünü bir arada görmek mümkündür. B.A.E. altın mücevherat ihracatımızda 2009 yılında ilk sırada yer almaktadır.
AB;© İGEME İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
AB ülkelerini toplu halde göz önüne aldığımızda bu pazarın ABD’den sonra dünyadaki
ikinci büyük altın mücevher pazarı olduğunu görürüz. AB ülkeleri arasında satın alımlar ve alışkanlıklar açısından farklılıklar bulunmaktadır. Ekonomik büyüme, çalışan kadın sayısındaki artış, yapılan evliliklerin sayısındaki artış, modanın etkisi ve mücevher
tasarımlarında yaşanan farklılaşma gibi nedenlerden dolayı AB pazarı olumlu yönde
etkilenmiştir. Dünyada yaşanan durgunluk ve değerli metallerin fiyatlarında yaşanan artış nedeniyle altının karat değerinden çok ürün tasarımı ve fiyatı daha önemli hale gelmiştir. Önümüzdeki dönemde bu durumun devam etmesi ve tüketicilerin tasarım, moda, fiyat gibi konulara satın alım kararlarında öncelik vermesi beklenebilir.
17 Haziran 2013 Pazartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
17 Haziran 2013 Pazartesi
Dunya Mucevherat Ticareti
DÜNYA TİCARETİ
Dünya değerli mücevherat ticaret hacmi 2008 yılında 85,5 milyar dolar seviyesinde gerçekleşmiştir. 2008 yılı dünya değerli mücevherat ithalatı 37,9 milyar dolar, dünya değerli mücevherat ihracatı ise 47,6 milyar dolardır.
a İHRACAT
Tablo: Dünya Mücevherat İhracatının Ülkelere Göre Dağılımı (000’ $)
İHRACATÇILAR
2004 2005 2006 2007 2008
DÜNYA 25,749,648 29,855,790 34,364,720 41,242,472 47,616,344
İTALYA 4,204,938 4,246,208 4,660,413 5,472,835 5,307,819 A.B.D. 2,571,022 3,160,893 4,196,672 4,106,956 5,064,660
İSVİÇRE 2,440,801 2,694,122 3,221,441 3,878,816 4,521,206 HİNDİSTAN 2,872,793 3,357,736 4,605,999 4,965,803 4,475,485
İNGİLTERE 1,702,293 2,336,704 3,109,567 3,648,165 3,930,959 Hong Kong (SARC) 2,192,329 2,640,035 3,009,196 3,564,293 3,859,782 B.A.E. 0 675,041 0 1,908,913 3,699,081 ÇHC 1,581,103 1,762,176 1,770,276 2,144,988 2,267,130 TAYLAND 811,381 1,176,127 1,155,062 1,318,544 1,964,035 FRANSA 753,606 939,983 1,207,931 1,542,365 1,762,487 TURKİYE 931,908 1,127,965 1,096,674 1,490,649 1,585,425 SİNGAPUR 518,765 523,415 564,898 829,588 1,567,804 MALEZYA 747,437 930,087 952,639 1,220,195 1,165,711 ALMANYA 652,909 659,736 691,673 780,964 884,389
JAPONYA 159,402 183,385 269,810 314,463 805,268 S. ARABİSTAN 263,298 65,773 146,897 230,433 468,507 MEKSİKA 402,876 367,464 470,943 475,237 364,049
LÜBNAN 73,274 74,455 84,776 304,436 DOMİNİK CUMHURİYETİ 232,233 248,661 264,416 294,934 299,273
İSPANYA 182,120 191,880 202,364 223,850 258,933 PAKİSTAN 24,368 13,860 18,429 108,527 231,210 KUVEYT 25,340 228,435 KANADA 197,421 191,007 226,216 240,542 213,976
İSRAİL 347,473 323,846 311,404 327,043 207,955© İGEME İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi 7
VİETNAM 69,240 83,420 108,075 204,250 164,837 G. KORE 481,902 288,817 253,781 189,507 158,146 BAHREYN 1,735 5,348 2,270 6,007 132,108 ÜRDÜN 126,434 174,455 194,286 143,819 121,932
Kaynak: Trademap ITC Mücevher sektöründe dünyadaki en önemli pazarların özellikleri ise aşağıda belirtilmiştir.
Hindistan;
2008 yılında 211,1 tonluk perakende yatırımları ile birlikte toplam 712,6 tonluk talebi ile Hindistan, dünyadaki en büyük altın mücevherat pazarı konumundadır. Geleneksel olarak altın 22 karattır. Altın mücevher alımı, festivaller ve özellikle düğün mevsiminde gerçekleşmektedir. Düğünlerde geline altın takı takılması önem taşımaktadır. Diwali
festivali de yine en çok altın satın alınan dönemlerden bir tanesidir. Talebin yarısından
fazlası kırsal alandan gelmektedir. Talep gelenekseldir. Gelir düzeyinden ve muson yağmurları döneminden etkilenmektedir. Bu bölgelerde tasarruf anlamında da altın mücevherat önem taşımaktadır.
Şehirlerde ise talep daha çok batı tarzının etkisindedir. Bu bölgelerde rekabet sadece diğer mücevherlerden değil lüks ürünlerden de etkilenmektedir. Tanıtım pazarda önem
taşımaktadır. Hindistan’da kullanılan altının önemli kısmı ithal edilirken, ürünlerin çoğu ülkede üretilmektedir. Hintlilerin kendilerine has tasarımları bulunmaktadır ve son yıllarda
dünyadaki önemli ihracatçılardan bir haline gelmişlerdir.
ABD;
Dünyadaki ikinci en büyük ithalatçı konumundadır. 2008 yılı talebi 267 tondur. Ülkemiz
ihracatında ise uzun yıllar ilk sırada yer almakla birlikte, 2009 yılında ise ikinci sırada yer almıştır. Noel ve sene sonu festivalleri talep açısından en önemli dönem iken, Sevgililer Günü ve Anneler Günü de yine satın alımlar açısından önemli sezonlardır. Altın 18, 14 ve 10 karat olarak kullanılabilmektedir. 90’ların ortasından bu yana beyaz altın pazarda
popülarite kazanmıştır.
Pazarın son dönemde yaşanan ekonomik krizden olumsuz etkilendiği düşünülmektedir. Diğer taraftan yatırımları daha sağlam bir kaynağa bağlamak isteyenler açısından ise altın mücevherat önemli bir araç haline gelmiştir. Bu durumda pazarda yeni fırsatlar oluşturmaktadır. Ülkede üretim diğer bölgelerden gelen rekabet nedeniyle olumsuz etkilenmiştir. Talep İtalya, Hindistan ve Türkiye gibi dünyadaki önemli üreticilerden karşılanmaktadır. Orta Doğu; Orta Doğu pazarlarında altın her zaman çekiciliğini korumaktadır. Suudi Arabistan ve Körfez Bölgesi’nde geleneksel olarak 21 karat altın kullanılmaktadır. Dubai, altın
ticaretinde önemli bir merkez haline gelmiştir. Dünyanın birçok yerinden alıcı Dubai’ye altın mücevher satın almak için gelmektedir. Sektördeki firmalar açısından Dubai pazarında yer almak oldukça önemlidir. Dünyanın her yerine bu pazar aracılığı ile ulaşılabilmektedir. Dubai’de 18–21–22 ve 24 karat ile farklı tasarıma sahip birçok ürünü bir arada görmek mümkündür. B.A.E. altın mücevherat ihracatımızda 2009 yılında ilk sırada yer almaktadır.
AB;© İGEME İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
AB ülkelerini toplu halde göz önüne aldığımızda bu pazarın ABD’den sonra dünyadaki
ikinci büyük altın mücevher pazarı olduğunu görürüz. AB ülkeleri arasında satın alımlar ve alışkanlıklar açısından farklılıklar bulunmaktadır. Ekonomik büyüme, çalışan kadın sayısındaki artış, yapılan evliliklerin sayısındaki artış, modanın etkisi ve mücevher
tasarımlarında yaşanan farklılaşma gibi nedenlerden dolayı AB pazarı olumlu yönde
etkilenmiştir. Dünyada yaşanan durgunluk ve değerli metallerin fiyatlarında yaşanan artış nedeniyle altının karat değerinden çok ürün tasarımı ve fiyatı daha önemli hale gelmiştir. Önümüzdeki dönemde bu durumun devam etmesi ve tüketicilerin tasarım, moda, fiyat gibi konulara satın alım kararlarında öncelik vermesi beklenebilir.
Dünya değerli mücevherat ticaret hacmi 2008 yılında 85,5 milyar dolar seviyesinde gerçekleşmiştir. 2008 yılı dünya değerli mücevherat ithalatı 37,9 milyar dolar, dünya değerli mücevherat ihracatı ise 47,6 milyar dolardır.
a İHRACAT
Tablo: Dünya Mücevherat İhracatının Ülkelere Göre Dağılımı (000’ $)
İHRACATÇILAR
2004 2005 2006 2007 2008
DÜNYA 25,749,648 29,855,790 34,364,720 41,242,472 47,616,344
İTALYA 4,204,938 4,246,208 4,660,413 5,472,835 5,307,819 A.B.D. 2,571,022 3,160,893 4,196,672 4,106,956 5,064,660
İSVİÇRE 2,440,801 2,694,122 3,221,441 3,878,816 4,521,206 HİNDİSTAN 2,872,793 3,357,736 4,605,999 4,965,803 4,475,485
İNGİLTERE 1,702,293 2,336,704 3,109,567 3,648,165 3,930,959 Hong Kong (SARC) 2,192,329 2,640,035 3,009,196 3,564,293 3,859,782 B.A.E. 0 675,041 0 1,908,913 3,699,081 ÇHC 1,581,103 1,762,176 1,770,276 2,144,988 2,267,130 TAYLAND 811,381 1,176,127 1,155,062 1,318,544 1,964,035 FRANSA 753,606 939,983 1,207,931 1,542,365 1,762,487 TURKİYE 931,908 1,127,965 1,096,674 1,490,649 1,585,425 SİNGAPUR 518,765 523,415 564,898 829,588 1,567,804 MALEZYA 747,437 930,087 952,639 1,220,195 1,165,711 ALMANYA 652,909 659,736 691,673 780,964 884,389
JAPONYA 159,402 183,385 269,810 314,463 805,268 S. ARABİSTAN 263,298 65,773 146,897 230,433 468,507 MEKSİKA 402,876 367,464 470,943 475,237 364,049
LÜBNAN 73,274 74,455 84,776 304,436 DOMİNİK CUMHURİYETİ 232,233 248,661 264,416 294,934 299,273
İSPANYA 182,120 191,880 202,364 223,850 258,933 PAKİSTAN 24,368 13,860 18,429 108,527 231,210 KUVEYT 25,340 228,435 KANADA 197,421 191,007 226,216 240,542 213,976
İSRAİL 347,473 323,846 311,404 327,043 207,955© İGEME İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi 7
VİETNAM 69,240 83,420 108,075 204,250 164,837 G. KORE 481,902 288,817 253,781 189,507 158,146 BAHREYN 1,735 5,348 2,270 6,007 132,108 ÜRDÜN 126,434 174,455 194,286 143,819 121,932
Kaynak: Trademap ITC Mücevher sektöründe dünyadaki en önemli pazarların özellikleri ise aşağıda belirtilmiştir.
Hindistan;
2008 yılında 211,1 tonluk perakende yatırımları ile birlikte toplam 712,6 tonluk talebi ile Hindistan, dünyadaki en büyük altın mücevherat pazarı konumundadır. Geleneksel olarak altın 22 karattır. Altın mücevher alımı, festivaller ve özellikle düğün mevsiminde gerçekleşmektedir. Düğünlerde geline altın takı takılması önem taşımaktadır. Diwali
festivali de yine en çok altın satın alınan dönemlerden bir tanesidir. Talebin yarısından
fazlası kırsal alandan gelmektedir. Talep gelenekseldir. Gelir düzeyinden ve muson yağmurları döneminden etkilenmektedir. Bu bölgelerde tasarruf anlamında da altın mücevherat önem taşımaktadır.
Şehirlerde ise talep daha çok batı tarzının etkisindedir. Bu bölgelerde rekabet sadece diğer mücevherlerden değil lüks ürünlerden de etkilenmektedir. Tanıtım pazarda önem
taşımaktadır. Hindistan’da kullanılan altının önemli kısmı ithal edilirken, ürünlerin çoğu ülkede üretilmektedir. Hintlilerin kendilerine has tasarımları bulunmaktadır ve son yıllarda
dünyadaki önemli ihracatçılardan bir haline gelmişlerdir.
ABD;
Dünyadaki ikinci en büyük ithalatçı konumundadır. 2008 yılı talebi 267 tondur. Ülkemiz
ihracatında ise uzun yıllar ilk sırada yer almakla birlikte, 2009 yılında ise ikinci sırada yer almıştır. Noel ve sene sonu festivalleri talep açısından en önemli dönem iken, Sevgililer Günü ve Anneler Günü de yine satın alımlar açısından önemli sezonlardır. Altın 18, 14 ve 10 karat olarak kullanılabilmektedir. 90’ların ortasından bu yana beyaz altın pazarda
popülarite kazanmıştır.
Pazarın son dönemde yaşanan ekonomik krizden olumsuz etkilendiği düşünülmektedir. Diğer taraftan yatırımları daha sağlam bir kaynağa bağlamak isteyenler açısından ise altın mücevherat önemli bir araç haline gelmiştir. Bu durumda pazarda yeni fırsatlar oluşturmaktadır. Ülkede üretim diğer bölgelerden gelen rekabet nedeniyle olumsuz etkilenmiştir. Talep İtalya, Hindistan ve Türkiye gibi dünyadaki önemli üreticilerden karşılanmaktadır. Orta Doğu; Orta Doğu pazarlarında altın her zaman çekiciliğini korumaktadır. Suudi Arabistan ve Körfez Bölgesi’nde geleneksel olarak 21 karat altın kullanılmaktadır. Dubai, altın
ticaretinde önemli bir merkez haline gelmiştir. Dünyanın birçok yerinden alıcı Dubai’ye altın mücevher satın almak için gelmektedir. Sektördeki firmalar açısından Dubai pazarında yer almak oldukça önemlidir. Dünyanın her yerine bu pazar aracılığı ile ulaşılabilmektedir. Dubai’de 18–21–22 ve 24 karat ile farklı tasarıma sahip birçok ürünü bir arada görmek mümkündür. B.A.E. altın mücevherat ihracatımızda 2009 yılında ilk sırada yer almaktadır.
AB;© İGEME İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
AB ülkelerini toplu halde göz önüne aldığımızda bu pazarın ABD’den sonra dünyadaki
ikinci büyük altın mücevher pazarı olduğunu görürüz. AB ülkeleri arasında satın alımlar ve alışkanlıklar açısından farklılıklar bulunmaktadır. Ekonomik büyüme, çalışan kadın sayısındaki artış, yapılan evliliklerin sayısındaki artış, modanın etkisi ve mücevher
tasarımlarında yaşanan farklılaşma gibi nedenlerden dolayı AB pazarı olumlu yönde
etkilenmiştir. Dünyada yaşanan durgunluk ve değerli metallerin fiyatlarında yaşanan artış nedeniyle altının karat değerinden çok ürün tasarımı ve fiyatı daha önemli hale gelmiştir. Önümüzdeki dönemde bu durumun devam etmesi ve tüketicilerin tasarım, moda, fiyat gibi konulara satın alım kararlarında öncelik vermesi beklenebilir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Top Ad 728x90
Video
Visitors
Bu Blogda Ara
Archive
-
▼
2013
(586)
-
▼
Haziran
(112)
- Alisveris Websitelerinden Pirlanta Alinir mi?
- “Istanbul’un 100 Mucevheri" Mucevher ve degerli t...
- Dunya Turk isini tercih ediyor! HT
- Elmas ve pirlanta tuketimi patlayacak..!
- Antika osmanlı mucevher sanati 2013 – 2014
- 2014 kisinin mucevher modası- TRENDUS
- Paris Hilton`un Swarovski seçimi
- Bir kupe bile yeter
- Unlu isimlerin mucevher tutkusu
- Ama bu luksten, ihtisamdan vazgecmek kolay degil...
- 2013 SONBAHAR/KİS TAKI VE MUCEVHER TRENDLER
- Mucevher ve Taki Trendleri 2013
- Bizans Imparatorlugu: Roma Kuyumculugu
- Tuketicilerin pirlanta alırken onem vermesi ve tal...
- Doganin en degerli madenlerinden olan pirlanta
- Dunyanin en pahali mucevherleri
- Enayi Altini Nedir? Nami diger Pirit Tasi
- Sahte Altin Nasil Anlasilir?
- 'Siyah elmas benimle dunyaya yayildi' Fawaz Gruosi...
- Dunya Mucevherat Ticareti
- Darphane
- Ulkemiz altin mucevheratta Hindistan ve ABD il...
- Swarovski
- Kuyumculuk Sektoru Sorunlari ve Çozum Onerileri
- Kiev’de Dunyanın En Pahalı Abiyesi
- Kirmizi Altin, Yesil Altin, Normal Altin Rengi Nedir?
- En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi
- Kral Suyu Nedir?
- Gumus Hakkinda Bilgiler Ve Ozellikleri
- Altin Analiz Yontemleri
- Altinin Tabiatta Bulunusu Ve Ozellikleri
- Kuyumculuk Teknolojisi: Kalem Atma
- Pirlanta Satin Alirken Nelere Dikkat Edilmeli?
- Elmas ile ilgili deyimler:
- Turkiye’de ‘TAS’ ABD’de Pirlanta!
- Kuresel Pirlanta Endustri Raporu: Dunya elmas tuke...
- Marka ve Urun Mensei Etkisi: Kimin Mali Bu Sorusu?
- Pirlanta'da Marka Algisi
- Amerikan Tuketicisinin Ayirt Edici Ozellikleri
- Mucevher Potansiyel Tuketici Gruplari
- Pirlanta Satın Almayı Tetikleyen Unsurlar- ABD Paz...
- Amerika Birlesik Devletleri’nde kullanilan ozgun u...
- Turkiye'nin Dis Ticareti- IHRACAT
- Tasarimcilar ve ekonomiye katkılari
- Pirlanta Hakkinda Bilmek Istediginiz Hersey
- Engelliye mihlama firsati
- Altin fiyatinda ne beklemeli ?
- Bulgaristan Mucevher Sektoru-Fırsatlar ve Riskler
- Taklit Sustaslari
- Dunya'nin en degerli mucevher koleksiyonu
- Giyim ve Aksesuarlarda Kullanilan Yardimci Malzemeler
- Kesim (Cut)
- Renk(Color)
- Berraklık (Clarity)
- Karat(Carat)
- I.Sinif Elmaslar
- Pirlantanin dikkat etmeniz gereken 4 temel ozellig...
- Nereden alinmali?
- Garantisi, sertifikasi var mi?
- Internet Uzerinden Pirlanta Alimi
- Pirlantalar Yunanlılara göre Tanrinin gozyaslariydi.
- Pirlanta Nedir? Özellikleri ...Satın alacaginiz pi...
- Pirlanta ve Aşk ...
- İnternetten Pirlanta Satin Almak Ne Kadar Dogrudur?
- Osmanlı'nın Ihtisami Mucevherleri ile Boy Gosterirdi.
- Muhtesem Mucevherler: Osmanli mucevheri guc alameti
- Harem ve Mucevherler
- Padisah Mucevherleri...Hanedanligin Mucevher Dunyasi
- Osmanli Saray Mucevherleri
- Hanedan’in Mucevherleri
- Osmanli'da Kuyumculuk Teskilatı :Ehl-i hiref sanat...
- Osmanli'da Kuyumculuk
- Osmanli'da Mucevher
- Art Deco
- Bizans'ta Küpe Asaleti
- 63. Emmy Odulleri’ne platin, siyah pirlanta ve ...
- Chopard, dunyaca unlu aktrisler tarafindan tasinan...
- CAM VE METAL OBJE ETUDU
- Olcu- Oran ile Etut Yapmanin Onemi
- Malzeme'nin Takilastirilmasi
- Degerli taslar ile suslenen tespih bir yatirim ara...
- Simdi moda "tek parmakta 5 karatlik tas"...Referans
- Pirlanta Aldatmacasi- Hic ise yaramayan kirinti el...
- Altin ve Pirlanta Satin Alirken... UluAgac
- Peki nedir bu pirlanta dedikleri...
- Cinlilerin yeni yatirim araci degerli taslar
- Elmas mi Altin mi?
- Pirlanta, yatirim araci olur mu?
- Paladyum Madeni, Kuyumculukta Kullanim Alanlari ve...
- Rengini sec omrun uzasin!
- Kadinların Pirlanta Aski Buyuyor: 2020′de Dunya El...
- Pirlanta alirken dikkat edin
- Altina karsi pirlanta
- Altin Rezervi'nin Degerlendirilmesi
- Altin Sektoru'nun Rekabet Gucu
- 2013 Mücevher Trendleri
- Osmanli’da Mucevher; Bir İmparatorlugun İhtisami
- Eksperler antika bir mücevhere değer biçerken
- 'Asya'nin mucevheri' "Turkiye" toplam zengin sayisi
- Piatti Jewels
-
▼
Haziran
(112)
Vertical2
Pırlanta Hakkında Herşey
script type="text/javascript">
//form tags to omit in NS6+:
var omitformtags=["input", "textarea", "select"]
omitformtags=omitformtags.join("|")
function disableselect(e){
if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1)
return false
}
function reEnable(){
return true
}
if (typeof document.onselectstart!="undefined")
document.onselectstart=new Function ("return false")
else{
document.onmousedown=disableselect
document.onmouseup=reEnable
}
Pages - Menu
Popüler Yayınlar
-
Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-Titanik Filminde adı geçen “Okyanus’un Kalbi: Mavi Elmas” II Abdülhamit hana aitti. Yıllarca sa...
-
Türk mücevherciler taş için ne diyor? SABAH- METE BOYBEYİ (Boybeyi Mücevherleri Yön. Kur. Bşk.) KALİTELİSİ NADİRDİR Siyah pırlant...
-
Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantaya eşdeğermidir? 1. Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantayı temsil mi eder? Ce...
-
En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi AYAR VE MİLYEM Ayar ve Milyem Hesapları Kuyumculukta kıymetli metaller saf hâlde ...
0 yorum