29 Haziran 2013 Cumartesi
“Istanbul’un 100 Mucevheri" Mucevher ve degerli tas uzmani Aylin Gozen
15:53
Mücevher ve değerli taş uzmanı Aylin Gözen tarafından hazırlanan “İstanbul’un 100 Mücevheri ve Sanatçısı” isimli eserde , uzun süreden beri İstanbul’da sergilenen, şehirle özdeşleşmiş mücevherlere ve mücevher sanatçılarına yer verilmiş. Kaşıkçı Elması’ndan Hürrem Sultan’ın Kanuni Sultan Süleyman’la yaşadığı aşktan esinlenerek tasarlanan Hürrem’in Gözyaşları’na kadar İstanbul’un en gözde mücevherlerine yer verilen eserin yayın danışmanlığını Prof. Dr. İskender Pala, Metin Celal, Adnan Özer, Ahmet Kot ve Ömer Faruk Şerifoğlu yapmış.
Yaklaşık iki yıl süren titiz bir araştırma ve çalışmanın ürünü olan kitapta, Bizans ve Osmanlı medeniyetlerine ait değerli ziynet eşyaları, savaşlarda kullanılan zırhlar ve muhtelif eşyalardan oluşan İstanbul’un antika mücevherleri, şehirden esinlenerek hazırlanmış takı koleksiyonları (özel ve seri üretim), İstanbullu sadekârların (mücevher ustası) ürettikleri mücevherler ve mücevher tasarımcıları yer alıyor. Kitabın sonunda mücevher yapımında kullanılan değerli taşların anlatıldığı bir sözlük de bulunuyor.
İşte Kitapta Yer Alan Efsane Mücevherler !!!
Kaşıkçı Elması
Damla şeklinde kesilmiş, 59 fasetten oluşan 86 karat ağırlığıyla, dünyanın kesilmiş en büyük pırlantalarından. Etrafında iki sıra halinde ve farklı büyüklüklerde toplam 49 pırlanta yer alan elmas, IV. Mehmed zamanında Osmanlı hazinesine girdi.
Eğrikapı çöplüğünden Topkapı Sarayı’na Kaşıkçı Elması’nın ilginç hikayesi…
Sultan IV. Mehmed döneminin defterdarı Sarı Mehmed Paşa’nın kaleme aldığı Zübde-i Vekaiyat (Olayların Özü) adlı eserinde bulunan bilgiye göre 1699 yılında, İstanbul’da, Eğrikapı çöplüğünde bu taşı bulan kişi, cam zannederek üç kaşık karşılığında taşı bir kaşıkçıyla değiştirir. Taşı kaşıkçıda gören bir kuyumcu ise, kaşıkçıdan bu taşı on akçeye alır ve bir arkadaşına gösterir. Taşın gerçekten elmas olduğu anlaşılınca, arkadaşı kendine de pay ister. Arada çıkan anlaşmazlık nedeniyle olay kuyumcubaşıya taşınır. Kuyumcubaşı, her iki tarafa da birer kese akçe vererek taşı kendi alır. Dönemin sadrazamı olayı duyup taşı kendi almak isterken, bilgi IV. Mehmed’e ulaşır ve taş saraya getirilerek işlenir. İşlenmiş haliyle 84 karat bir pırlanta olur. Kuyumcubaşıya da kapıcıbaşılık rütbesiyle birkaç kese altın verilir.
Kanuni Sultan Süleyman’ın Kılıcı
Tepesi altınla süslenmiş kılıcın üzerine yakut ve turkuvaz taşı mıhlanmış. Kabzası mor kadife kumaşla kaplı olan kılıcın iki tarafında da altın birer balık figürü yer alıyor. Kabzası altından, en tepesinde ise turkuvaz taşı bulunuyor.
Altın kakma tekniğiyle kılıcın bir tarafında “Sultan Osman Hanı Gazi İbn Ertuğrul bin Süleyman Şah”, diğer tarafında ise “Sultan Süleyman Han İbn Sultan Selim Han” yazılmış. Siyah meşin kaplı kının üzerinde altından yapılmış üç bölüm yer alır. Bu halkalar yine kabartma çiçeklerle süslenmiş, turkuvaz taşıyla çevrelenmiş büyük bir kabaşon kesim yakuttan oluşur.
Şah İsmail’in Maşrapası
Yavuz Sultan Selim’in gerçekleştirdiği Çaldıran Zaferi’nden sonra getirilen ganimetlerden biridir.
Herat taşı adı verilen siyah bir taştan oyma tekniğiyle yapılmıştır. Üzerindeki desenler altınla kakma olarak verilmiştir. Boyun etrafında yine altın kakma olarak, hatla “es-Sultan el-Âdil el-Kâmil el-Hâdi el-Veli Ebu el-Muzaffer Şah İsmail Bahadur Han el-Safevî halledallahû tealâ ve mülkehu Sultanehu” yazılıdır. Ejder şeklindeki gümüş kulpunda, mine tekniğiyle yapılmış süslemeler yer alır.
Sultan I. Ahmed Taht Askısı
Gümüş bir zincirle tahtın kubbesine asılan askının alt ucunda altın mile geçirilmiş doğal ve iri bir zümrüt, küçük incilerden yapılmış dilimli bir top ve uçları zümrütle sonlanan inci püskül yer almaktadır.
Tahtın armudi formdaki askısının zemini, kalemkâr tekniğinde çiçek ve yaprak motifleriyle desenlendirilmiştir. İki yüzde görülen yarım küre biçimindeki kabarık paftaların zemini ajur tekniğindedir. Değişik boyutlarda zümrüt ve yakutların dönüşümlü olarak çevrelediği paftaların üst kısmına oval formda iri birer firuze yerleştirilmiştir.
Safir Taşlı Altın Yüzük/Bizans
7. yüzyıl Bizans dönemine ait olan bu yüzükte, dörtgen şeklinde kesilmiş safir taşının altı olan külah bölümü, piramit şeklindeki tırnaklı altın montüre mıhlanmış.
Murassa Miğferi
Murassa miğferi, Osmanlı dönemindeki ince kuyumculuk işçiliğini, karakteristik Osmanlı tarzını ve zevkini ortaya koyan hayranlık uyandırıcı çalışmalardan biridir.
Miğferin yüzeyi tam ve yarım şemse formunda altın tabakalarla süslenmiştir. Üzerindeki altın tabakalara, yine altından çiçek tabanlı, yüksek yuvalara turkuvaz taşı ve yakutlar mıhlanmıştır.
Arka tarafında yer alan ense kısmındaki siperlikte, merkezden yayılan lale motifleri bulunmaktadır. Sürgülü burun siperliğinin üstünde altın kakma rumi motifleri ve tepesinde bir firuze vardır. Miğferin içi ise, ince ipekten sık dokunan kırmızı atlas kumaşla kaplıdır.
Sultan Selim’in Mührü
Osmanlı İmparatorluğu’nda, yeni bir padişah başa geçtiğinde, kalabalık bir heyet eşliğinde Hazine ziyaret edilirdi. Bu ziyaret töreninde hazine kethüdası, Hazine’nin anahtarını getirerek Yavuz Sultan Selim’in mührünü kontrol eder, bu mühürle kilitlenmiş kapı özel bir törenle açılırdı.
Yavuz Sultan Selim’in Mısır Seferi’nden İstanbul’a dönüşünden sonra yapılan bu mühür, “Benim altınla doldurduğum hazineyi bundan sonra gelenlerden her kim mangır ile doldurursa hazine anın mührüyle mühürlensin ve illa benim mührümle mühürlenmekte devam olunsun” şeklindeki vasiyetine uygun olarak, Cumhuriyet dönemine kadar kullanılmıştır.
Yüzük şeklinde olan ve halen Topkapı Sarayı’nda bulunan bu mührün ortasında “Sultan Selim Şah” ve etrafında karşılıklı olarak “Tevekkele âlâ hâlikî” yazmaktadır.
Kevkeb-i Dürri Elması
Son derece sade ve etkileyici bir tasarıma sahip olan altın plakanın Sultan I. Ahmed tarafından yaptırıldığı bilinmektedir. Altın bir diskin ortasında dört sıra halinde, düz kesimli elmaslarla çevrili, bombeli bir yuvanın ortasında yer alan 52 karatlık Kevkeb-i Dürri (incilerin yıldızı) adı verilen bir elmas bulunmaktadır. Yuvarlak diskin üst tarafına, mihrap biçiminde altın bir plaka, dört altın çiviyle oturtulmuştur. Plakanın üzerindeki kenarları döndürülmüş yüksek yuvanın içinde de sade kesimli 48 karatlık bir başka elmas yer alır. Kenarları pahlı olan her iki elmas da düz kesimlidir.
Mihrap biçimindeki altın plakanın üst kısmında sülüs hatla, “Şefaat ya Resulallah şefaat, Sultan Ahmed bin Mehmed Han” yazısı yer alır. Diskin alt kenarındaki yarım şemsenin içinde de “Sultan Ahmed Han İbn Sultan Mehmed Han sene 1022 (1613)” yazılıdır. Son derece dindar olan Sultan I. Ahmed, pek çok Osmanlı padişahı gibi Mekke ve Medine’de önemli onarımlar yaptırmış, Hz. Muhammed’in kabrine ve Kâbe’ye paha biçilmez hediyeler göndermiştir. Onlardan biri olan bu elmas da, I. Dünya Savaşı sırasında Medine’den İstanbul’a geri getirilen eserler arasında yer alır.
Hürrem’in Gözyaşları
Hürrem Sultan’ın Kanuni Sultan Süleyman ile yaşadığı aşktan etkilenip tasarlanan “Hürrem’in Gözyaşları” gerdanlığı zümrüt ve elmaslardan oluşuyor. Bu eşsiz mücevheri tasarlayan Arda İşler daha sonra yeteneğini sadekârlık alanına da taşımış.
GALATA GAZETE- Aylin Gözen Blog- SABAH- İBB Kültür A.Ş-Womenist-Kültür Sanat Org.
What's Related?
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
29 Haziran 2013 Cumartesi
“Istanbul’un 100 Mucevheri" Mucevher ve degerli tas uzmani Aylin Gozen
Mücevher ve değerli taş uzmanı Aylin Gözen tarafından hazırlanan “İstanbul’un 100 Mücevheri ve Sanatçısı” isimli eserde , uzun süreden beri İstanbul’da sergilenen, şehirle özdeşleşmiş mücevherlere ve mücevher sanatçılarına yer verilmiş. Kaşıkçı Elması’ndan Hürrem Sultan’ın Kanuni Sultan Süleyman’la yaşadığı aşktan esinlenerek tasarlanan Hürrem’in Gözyaşları’na kadar İstanbul’un en gözde mücevherlerine yer verilen eserin yayın danışmanlığını Prof. Dr. İskender Pala, Metin Celal, Adnan Özer, Ahmet Kot ve Ömer Faruk Şerifoğlu yapmış.
Yaklaşık iki yıl süren titiz bir araştırma ve çalışmanın ürünü olan kitapta, Bizans ve Osmanlı medeniyetlerine ait değerli ziynet eşyaları, savaşlarda kullanılan zırhlar ve muhtelif eşyalardan oluşan İstanbul’un antika mücevherleri, şehirden esinlenerek hazırlanmış takı koleksiyonları (özel ve seri üretim), İstanbullu sadekârların (mücevher ustası) ürettikleri mücevherler ve mücevher tasarımcıları yer alıyor. Kitabın sonunda mücevher yapımında kullanılan değerli taşların anlatıldığı bir sözlük de bulunuyor.
İşte Kitapta Yer Alan Efsane Mücevherler !!!
Kaşıkçı Elması
Damla şeklinde kesilmiş, 59 fasetten oluşan 86 karat ağırlığıyla, dünyanın kesilmiş en büyük pırlantalarından. Etrafında iki sıra halinde ve farklı büyüklüklerde toplam 49 pırlanta yer alan elmas, IV. Mehmed zamanında Osmanlı hazinesine girdi.
Eğrikapı çöplüğünden Topkapı Sarayı’na Kaşıkçı Elması’nın ilginç hikayesi…
Sultan IV. Mehmed döneminin defterdarı Sarı Mehmed Paşa’nın kaleme aldığı Zübde-i Vekaiyat (Olayların Özü) adlı eserinde bulunan bilgiye göre 1699 yılında, İstanbul’da, Eğrikapı çöplüğünde bu taşı bulan kişi, cam zannederek üç kaşık karşılığında taşı bir kaşıkçıyla değiştirir. Taşı kaşıkçıda gören bir kuyumcu ise, kaşıkçıdan bu taşı on akçeye alır ve bir arkadaşına gösterir. Taşın gerçekten elmas olduğu anlaşılınca, arkadaşı kendine de pay ister. Arada çıkan anlaşmazlık nedeniyle olay kuyumcubaşıya taşınır. Kuyumcubaşı, her iki tarafa da birer kese akçe vererek taşı kendi alır. Dönemin sadrazamı olayı duyup taşı kendi almak isterken, bilgi IV. Mehmed’e ulaşır ve taş saraya getirilerek işlenir. İşlenmiş haliyle 84 karat bir pırlanta olur. Kuyumcubaşıya da kapıcıbaşılık rütbesiyle birkaç kese altın verilir.
Kanuni Sultan Süleyman’ın Kılıcı
Tepesi altınla süslenmiş kılıcın üzerine yakut ve turkuvaz taşı mıhlanmış. Kabzası mor kadife kumaşla kaplı olan kılıcın iki tarafında da altın birer balık figürü yer alıyor. Kabzası altından, en tepesinde ise turkuvaz taşı bulunuyor.
Altın kakma tekniğiyle kılıcın bir tarafında “Sultan Osman Hanı Gazi İbn Ertuğrul bin Süleyman Şah”, diğer tarafında ise “Sultan Süleyman Han İbn Sultan Selim Han” yazılmış. Siyah meşin kaplı kının üzerinde altından yapılmış üç bölüm yer alır. Bu halkalar yine kabartma çiçeklerle süslenmiş, turkuvaz taşıyla çevrelenmiş büyük bir kabaşon kesim yakuttan oluşur.
Şah İsmail’in Maşrapası
Yavuz Sultan Selim’in gerçekleştirdiği Çaldıran Zaferi’nden sonra getirilen ganimetlerden biridir.
Herat taşı adı verilen siyah bir taştan oyma tekniğiyle yapılmıştır. Üzerindeki desenler altınla kakma olarak verilmiştir. Boyun etrafında yine altın kakma olarak, hatla “es-Sultan el-Âdil el-Kâmil el-Hâdi el-Veli Ebu el-Muzaffer Şah İsmail Bahadur Han el-Safevî halledallahû tealâ ve mülkehu Sultanehu” yazılıdır. Ejder şeklindeki gümüş kulpunda, mine tekniğiyle yapılmış süslemeler yer alır.
Sultan I. Ahmed Taht Askısı
Gümüş bir zincirle tahtın kubbesine asılan askının alt ucunda altın mile geçirilmiş doğal ve iri bir zümrüt, küçük incilerden yapılmış dilimli bir top ve uçları zümrütle sonlanan inci püskül yer almaktadır.
Tahtın armudi formdaki askısının zemini, kalemkâr tekniğinde çiçek ve yaprak motifleriyle desenlendirilmiştir. İki yüzde görülen yarım küre biçimindeki kabarık paftaların zemini ajur tekniğindedir. Değişik boyutlarda zümrüt ve yakutların dönüşümlü olarak çevrelediği paftaların üst kısmına oval formda iri birer firuze yerleştirilmiştir.
Safir Taşlı Altın Yüzük/Bizans
7. yüzyıl Bizans dönemine ait olan bu yüzükte, dörtgen şeklinde kesilmiş safir taşının altı olan külah bölümü, piramit şeklindeki tırnaklı altın montüre mıhlanmış.
Murassa Miğferi
Murassa miğferi, Osmanlı dönemindeki ince kuyumculuk işçiliğini, karakteristik Osmanlı tarzını ve zevkini ortaya koyan hayranlık uyandırıcı çalışmalardan biridir.
Miğferin yüzeyi tam ve yarım şemse formunda altın tabakalarla süslenmiştir. Üzerindeki altın tabakalara, yine altından çiçek tabanlı, yüksek yuvalara turkuvaz taşı ve yakutlar mıhlanmıştır.
Arka tarafında yer alan ense kısmındaki siperlikte, merkezden yayılan lale motifleri bulunmaktadır. Sürgülü burun siperliğinin üstünde altın kakma rumi motifleri ve tepesinde bir firuze vardır. Miğferin içi ise, ince ipekten sık dokunan kırmızı atlas kumaşla kaplıdır.
Sultan Selim’in Mührü
Osmanlı İmparatorluğu’nda, yeni bir padişah başa geçtiğinde, kalabalık bir heyet eşliğinde Hazine ziyaret edilirdi. Bu ziyaret töreninde hazine kethüdası, Hazine’nin anahtarını getirerek Yavuz Sultan Selim’in mührünü kontrol eder, bu mühürle kilitlenmiş kapı özel bir törenle açılırdı.
Yavuz Sultan Selim’in Mısır Seferi’nden İstanbul’a dönüşünden sonra yapılan bu mühür, “Benim altınla doldurduğum hazineyi bundan sonra gelenlerden her kim mangır ile doldurursa hazine anın mührüyle mühürlensin ve illa benim mührümle mühürlenmekte devam olunsun” şeklindeki vasiyetine uygun olarak, Cumhuriyet dönemine kadar kullanılmıştır.
Yüzük şeklinde olan ve halen Topkapı Sarayı’nda bulunan bu mührün ortasında “Sultan Selim Şah” ve etrafında karşılıklı olarak “Tevekkele âlâ hâlikî” yazmaktadır.
Kevkeb-i Dürri Elması
Son derece sade ve etkileyici bir tasarıma sahip olan altın plakanın Sultan I. Ahmed tarafından yaptırıldığı bilinmektedir. Altın bir diskin ortasında dört sıra halinde, düz kesimli elmaslarla çevrili, bombeli bir yuvanın ortasında yer alan 52 karatlık Kevkeb-i Dürri (incilerin yıldızı) adı verilen bir elmas bulunmaktadır. Yuvarlak diskin üst tarafına, mihrap biçiminde altın bir plaka, dört altın çiviyle oturtulmuştur. Plakanın üzerindeki kenarları döndürülmüş yüksek yuvanın içinde de sade kesimli 48 karatlık bir başka elmas yer alır. Kenarları pahlı olan her iki elmas da düz kesimlidir.
Mihrap biçimindeki altın plakanın üst kısmında sülüs hatla, “Şefaat ya Resulallah şefaat, Sultan Ahmed bin Mehmed Han” yazısı yer alır. Diskin alt kenarındaki yarım şemsenin içinde de “Sultan Ahmed Han İbn Sultan Mehmed Han sene 1022 (1613)” yazılıdır. Son derece dindar olan Sultan I. Ahmed, pek çok Osmanlı padişahı gibi Mekke ve Medine’de önemli onarımlar yaptırmış, Hz. Muhammed’in kabrine ve Kâbe’ye paha biçilmez hediyeler göndermiştir. Onlardan biri olan bu elmas da, I. Dünya Savaşı sırasında Medine’den İstanbul’a geri getirilen eserler arasında yer alır.
Hürrem’in Gözyaşları
Hürrem Sultan’ın Kanuni Sultan Süleyman ile yaşadığı aşktan etkilenip tasarlanan “Hürrem’in Gözyaşları” gerdanlığı zümrüt ve elmaslardan oluşuyor. Bu eşsiz mücevheri tasarlayan Arda İşler daha sonra yeteneğini sadekârlık alanına da taşımış.
GALATA GAZETE- Aylin Gözen Blog- SABAH- İBB Kültür A.Ş-Womenist-Kültür Sanat Org.
9 yorum:
Elimde yaklasik yuz gramlik ve yurmi gramik serendibite tasi var kime satabilirim ne kadar eder
YanıtlaSilBen kibristan elimde zumrut oldugunu arastidigim bir tas var ve bunu kime satacagimi bilmiyorum yardimci olabilirmisiniz . 2/3 kilo agirliginda yesil bir tas . Mor isikla baktigimda yesil rengin maaviye donmesi halinde gercek bir tas oldugunu , yani zumrut oldugunu anlayinca satmaya karar verdim . Yardimci olabilirmisiniz acaba
YanıtlaSil
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Top Ad 728x90
Video
Visitors
Bu Blogda Ara
Archive
-
▼
2013
(586)
-
▼
Haziran
(112)
- Alisveris Websitelerinden Pirlanta Alinir mi?
- “Istanbul’un 100 Mucevheri" Mucevher ve degerli t...
- Dunya Turk isini tercih ediyor! HT
- Elmas ve pirlanta tuketimi patlayacak..!
- Antika osmanlı mucevher sanati 2013 – 2014
- 2014 kisinin mucevher modası- TRENDUS
- Paris Hilton`un Swarovski seçimi
- Bir kupe bile yeter
- Unlu isimlerin mucevher tutkusu
- Ama bu luksten, ihtisamdan vazgecmek kolay degil...
- 2013 SONBAHAR/KİS TAKI VE MUCEVHER TRENDLER
- Mucevher ve Taki Trendleri 2013
- Bizans Imparatorlugu: Roma Kuyumculugu
- Tuketicilerin pirlanta alırken onem vermesi ve tal...
- Doganin en degerli madenlerinden olan pirlanta
- Dunyanin en pahali mucevherleri
- Enayi Altini Nedir? Nami diger Pirit Tasi
- Sahte Altin Nasil Anlasilir?
- 'Siyah elmas benimle dunyaya yayildi' Fawaz Gruosi...
- Dunya Mucevherat Ticareti
- Darphane
- Ulkemiz altin mucevheratta Hindistan ve ABD il...
- Swarovski
- Kuyumculuk Sektoru Sorunlari ve Çozum Onerileri
- Kiev’de Dunyanın En Pahalı Abiyesi
- Kirmizi Altin, Yesil Altin, Normal Altin Rengi Nedir?
- En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi
- Kral Suyu Nedir?
- Gumus Hakkinda Bilgiler Ve Ozellikleri
- Altin Analiz Yontemleri
- Altinin Tabiatta Bulunusu Ve Ozellikleri
- Kuyumculuk Teknolojisi: Kalem Atma
- Pirlanta Satin Alirken Nelere Dikkat Edilmeli?
- Elmas ile ilgili deyimler:
- Turkiye’de ‘TAS’ ABD’de Pirlanta!
- Kuresel Pirlanta Endustri Raporu: Dunya elmas tuke...
- Marka ve Urun Mensei Etkisi: Kimin Mali Bu Sorusu?
- Pirlanta'da Marka Algisi
- Amerikan Tuketicisinin Ayirt Edici Ozellikleri
- Mucevher Potansiyel Tuketici Gruplari
- Pirlanta Satın Almayı Tetikleyen Unsurlar- ABD Paz...
- Amerika Birlesik Devletleri’nde kullanilan ozgun u...
- Turkiye'nin Dis Ticareti- IHRACAT
- Tasarimcilar ve ekonomiye katkılari
- Pirlanta Hakkinda Bilmek Istediginiz Hersey
- Engelliye mihlama firsati
- Altin fiyatinda ne beklemeli ?
- Bulgaristan Mucevher Sektoru-Fırsatlar ve Riskler
- Taklit Sustaslari
- Dunya'nin en degerli mucevher koleksiyonu
- Giyim ve Aksesuarlarda Kullanilan Yardimci Malzemeler
- Kesim (Cut)
- Renk(Color)
- Berraklık (Clarity)
- Karat(Carat)
- I.Sinif Elmaslar
- Pirlantanin dikkat etmeniz gereken 4 temel ozellig...
- Nereden alinmali?
- Garantisi, sertifikasi var mi?
- Internet Uzerinden Pirlanta Alimi
- Pirlantalar Yunanlılara göre Tanrinin gozyaslariydi.
- Pirlanta Nedir? Özellikleri ...Satın alacaginiz pi...
- Pirlanta ve Aşk ...
- İnternetten Pirlanta Satin Almak Ne Kadar Dogrudur?
- Osmanlı'nın Ihtisami Mucevherleri ile Boy Gosterirdi.
- Muhtesem Mucevherler: Osmanli mucevheri guc alameti
- Harem ve Mucevherler
- Padisah Mucevherleri...Hanedanligin Mucevher Dunyasi
- Osmanli Saray Mucevherleri
- Hanedan’in Mucevherleri
- Osmanli'da Kuyumculuk Teskilatı :Ehl-i hiref sanat...
- Osmanli'da Kuyumculuk
- Osmanli'da Mucevher
- Art Deco
- Bizans'ta Küpe Asaleti
- 63. Emmy Odulleri’ne platin, siyah pirlanta ve ...
- Chopard, dunyaca unlu aktrisler tarafindan tasinan...
- CAM VE METAL OBJE ETUDU
- Olcu- Oran ile Etut Yapmanin Onemi
- Malzeme'nin Takilastirilmasi
- Degerli taslar ile suslenen tespih bir yatirim ara...
- Simdi moda "tek parmakta 5 karatlik tas"...Referans
- Pirlanta Aldatmacasi- Hic ise yaramayan kirinti el...
- Altin ve Pirlanta Satin Alirken... UluAgac
- Peki nedir bu pirlanta dedikleri...
- Cinlilerin yeni yatirim araci degerli taslar
- Elmas mi Altin mi?
- Pirlanta, yatirim araci olur mu?
- Paladyum Madeni, Kuyumculukta Kullanim Alanlari ve...
- Rengini sec omrun uzasin!
- Kadinların Pirlanta Aski Buyuyor: 2020′de Dunya El...
- Pirlanta alirken dikkat edin
- Altina karsi pirlanta
- Altin Rezervi'nin Degerlendirilmesi
- Altin Sektoru'nun Rekabet Gucu
- 2013 Mücevher Trendleri
- Osmanli’da Mucevher; Bir İmparatorlugun İhtisami
- Eksperler antika bir mücevhere değer biçerken
- 'Asya'nin mucevheri' "Turkiye" toplam zengin sayisi
- Piatti Jewels
-
▼
Haziran
(112)
Vertical2
Pırlanta Hakkında Herşey
script type="text/javascript">
//form tags to omit in NS6+:
var omitformtags=["input", "textarea", "select"]
omitformtags=omitformtags.join("|")
function disableselect(e){
if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1)
return false
}
function reEnable(){
return true
}
if (typeof document.onselectstart!="undefined")
document.onselectstart=new Function ("return false")
else{
document.onmousedown=disableselect
document.onmouseup=reEnable
}
Pages - Menu
Popüler Yayınlar
-
Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-Titanik Filminde adı geçen “Okyanus’un Kalbi: Mavi Elmas” II Abdülhamit hana aitti. Yıllarca sa...
-
Türk mücevherciler taş için ne diyor? SABAH- METE BOYBEYİ (Boybeyi Mücevherleri Yön. Kur. Bşk.) KALİTELİSİ NADİRDİR Siyah pırlant...
-
Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantaya eşdeğermidir? 1. Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantayı temsil mi eder? Ce...
-
En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi AYAR VE MİLYEM Ayar ve Milyem Hesapları Kuyumculukta kıymetli metaller saf hâlde ...
Elimde yaklasik yuz gramlik ve yurmi gramik serendibite tasi var kime satabilirim ne kadar eder
YanıtlaSiliyi geceler taşlarinizla ben ilgilenebilirim...
Silsüleyman .05325974861
merhaba hayirli aksamlar
Silelimde araştirmalarima gore serendibite tasina benzeyen 1.5 gram agarliginda bir tas var degerlendirmek istiyorum.bu konu hakkinda yardimci olabilirmisiniz
Bu yorum yazar tarafından silindi.
SilElimde çok eski bir yüzük var tahmini 150 yıldır bizim ailede ama üzerindeki taşın ne olduğunu bilmiyorum nasıl yardımcı olabilirsiniz bana
YanıtlaSilselendibit taşı satışı için yardım edebilecek birisi varmı acaba
YanıtlaSilbendedew var serenbite taşı satıyorum almak isteyenvarsa
YanıtlaSilserendibite taşini kimler alabilir
YanıtlaSilBen kibristan elimde zumrut oldugunu arastidigim bir tas var ve bunu kime satacagimi bilmiyorum yardimci olabilirmisiniz . 2/3 kilo agirliginda yesil bir tas . Mor isikla baktigimda yesil rengin maaviye donmesi halinde gercek bir tas oldugunu , yani zumrut oldugunu anlayinca satmaya karar verdim . Yardimci olabilirmisiniz acaba
YanıtlaSil