Bu Blogda Ara

11 Haziran 2013 Salı

Turkiye'nin Dis Ticareti- IHRACAT

19:11


TÜRKİYE’NİN DIŞ TİCARETİ 
İHRACAT 
Türk ekonomisindeki değişim nedeniyle bireylerin kullandıkları yatırım araçları çeşitlenmiş, 
yatırım  için  altın  mücevherat  almanın  yanı  sıra  diğer  yatırım  araçlarına  da  yönelim 
olmuştur. Dolayısıyla iç talep daralmış, bu da sektördeki üreticileri dış pazarlara açılmaya 
teşvik  etmiştir.  Ayrıca,  sektörün  yurtdışına  açılmasında  1993  yılında  değerli  metallere 
uygulanan ithalat ve ihracat kısıtlamalarının kaldırılması da etkili olmuştur. 
Günümüzde,  Türk  Altın  Mücevherat  ürünleri  güzelliği,  tasarımları  ve  kalitesi  ile  Dünya 
çapında  bilinmektedir.  Bu  algılamanın  yaratılmasında  sayıları  300  civarında  olan  ihracat 
firmalarının  payı  önem  arz  etmektedir.  İhracatımızın  büyük  bir  kısmını  yaklaşık  50  firma 
gerçekleştirmektedir. 
Altın  mücevherat ihracatının geçmişi  son on  yıla  dayanmakla  beraber,  performansı  artış 
eğilimindedir. İhracat 2006 yılında 2005 yılına göre %8.5 azalsa da 1993 den 2006 ya artış 
trendine devam etmiştir. İhracat 1993 yılında 109.2 milyon dolar iken, 2006 yılında 1031.4 
milyon dolara ulaşmıştır. 2006 yılı itibariyle, ihracatımızda önde gelen ülkeler, ABD(%28), 
BAE (%17), İtalya(%6), Almanya(%5), Rusya Federasyonu (%4) ve İsrail’dir (%3). 
Türk altın mücevherat sanayii, yabancı turistlere de büyük miktarlarda satış yapmaktadır. 
İhraç  edilen  ve  yurtiçinde  turistlere  satılan  altın  mücevherat  miktarı,  sektörün  toplam 
üretiminin yaklaşık %70'ini oluşturmaktadır. 
Türkiye, 2005 yılı Dünya değerli mücevherat ihracatında dokuzuncu sırada yer almaktadır. 
Sektörün hedefi, 5 yıl içerisinde 5 milyar dolarlık bir ihracat tutarına ulaşmaktır.© İGEME ­ İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, 2005  4 
Sektördeki  ihracatçılar  tarafından  “İstanbul  Değerli  Maden  ve  Mücevherat  İhracatçıları 
Birliği”  öncülüğünde,  Türk  Altın  Mücevherat  ürünlerinin  tanıtılmasını  yönelik  olarak 
“Mücevherat  Tanıtım  A.Ş”  adı  altında  bir  şirket  kurulmuştur.  Şirket,  diğer  bazı  fonların 
yanında, Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın “Turquality” teşviğinden de yararlanmaktadır. 
Türkiye de senede üç adet mücevher fuarı düzenlenmektedir. Antalya Yerel Mücevher ve 
Saat Fuarı Mart ayında senede bir defa düzenlenir. İstanbul Uluslararası Saat, Mücevher 
ve Takı Fuarı ise Mart ve Eylül aylarında olmak üzere senede iki defa düzenlenir. Dünyada 
ise  yılın farklı  zamanlarında  çeşitli altın,  mücevher  ve  kıymetli  taş  sektörlerine  ait  fuarlar 
düzenlenmektedir.  Bunlardan  bazıları  Abu  Dabi  Uluslararası  Saat  ve  Mücevher  Fuarı, 
Hindistan  Kıymetli  Taş  ve  Mücevher  Fuarı,  İtalya  Uluslararası  Altın  Mücevherat  Fuarı, 
Londra Uluslararası Mücevher Fuarı, Singapur Uluslararası Mücevher Fuarı, Hong Kong 
Uluslararası Mücevher Üreticileri Fuarıdır. 
Altın Mücevherat sektörü ile ilgili yerel ve uluslararası yayınlar bulunmaktadır. Türkiye’de 
sektör ile ilgili yerel yayın İstanbul Kuyumcular odası tarafından çıkarılan Gold News adlı 
süreli yayındır. Sektör ile ilgili uluslararası yayınlar ise Gold Inspirations Magazine, Gold 
Bulletin, Gold Industry Profile isimli yayınlardır.

Türkiye Altın Mücevherat İhracatı (1993–2006) 
Birim: Milyon Dolar

1993  23.6 
1994  44.2 
1995  55.4 
1996  109.2 
1997  160.7 
1998  207 .2 
1999  285.2 
2000  384.2 
2001  430.7 
2002  567.5 
2003  707.8 
2004  931.9 
2005  1127.9 
2006  1031.4

Kaynak: Dış Ticaret Müsteşarlığı 
Türkiye Altın Mücevherat İhracatının Ülkelere Göre Dağılımı (2006) 
Birim: Milyon Dolar

ABD  288.3 
BAE  177.9 
İtalya  60.7 
Almanya  53.2 
Rusya Federasyonu  43.5 
İspanya  41.5 
İsrail  36.5 
Polonya  29.2 
Letonya  25.0 
İngiltere  23.0Litvanya  22.9 
Libya  21.9 
Kırgızistan  21.7 
Kazakistan  13.5 
Hong­Kong  11.9 
Cezayir  11.8 
Kanada  10.6 
Romanya  10.5 
Çek Cumhuriyeti  9.1 
Fransa  9.1 
Avustralya  8.2 
Hırvatistan  8.0 
Estonya  7.0 
Hollanda  6.6 
Diğerleri  79.4 
TOTAL  1,031.4

Kaynak: Dış Ticaret Müsteşarlığı

0 yorum

11 Haziran 2013 Salı

Turkiye'nin Dis Ticareti- IHRACAT


TÜRKİYE’NİN DIŞ TİCARETİ 
İHRACAT 
Türk ekonomisindeki değişim nedeniyle bireylerin kullandıkları yatırım araçları çeşitlenmiş, 
yatırım  için  altın  mücevherat  almanın  yanı  sıra  diğer  yatırım  araçlarına  da  yönelim 
olmuştur. Dolayısıyla iç talep daralmış, bu da sektördeki üreticileri dış pazarlara açılmaya 
teşvik  etmiştir.  Ayrıca,  sektörün  yurtdışına  açılmasında  1993  yılında  değerli  metallere 
uygulanan ithalat ve ihracat kısıtlamalarının kaldırılması da etkili olmuştur. 
Günümüzde,  Türk  Altın  Mücevherat  ürünleri  güzelliği,  tasarımları  ve  kalitesi  ile  Dünya 
çapında  bilinmektedir.  Bu  algılamanın  yaratılmasında  sayıları  300  civarında  olan  ihracat 
firmalarının  payı  önem  arz  etmektedir.  İhracatımızın  büyük  bir  kısmını  yaklaşık  50  firma 
gerçekleştirmektedir. 
Altın  mücevherat ihracatının geçmişi  son on  yıla  dayanmakla  beraber,  performansı  artış 
eğilimindedir. İhracat 2006 yılında 2005 yılına göre %8.5 azalsa da 1993 den 2006 ya artış 
trendine devam etmiştir. İhracat 1993 yılında 109.2 milyon dolar iken, 2006 yılında 1031.4 
milyon dolara ulaşmıştır. 2006 yılı itibariyle, ihracatımızda önde gelen ülkeler, ABD(%28), 
BAE (%17), İtalya(%6), Almanya(%5), Rusya Federasyonu (%4) ve İsrail’dir (%3). 
Türk altın mücevherat sanayii, yabancı turistlere de büyük miktarlarda satış yapmaktadır. 
İhraç  edilen  ve  yurtiçinde  turistlere  satılan  altın  mücevherat  miktarı,  sektörün  toplam 
üretiminin yaklaşık %70'ini oluşturmaktadır. 
Türkiye, 2005 yılı Dünya değerli mücevherat ihracatında dokuzuncu sırada yer almaktadır. 
Sektörün hedefi, 5 yıl içerisinde 5 milyar dolarlık bir ihracat tutarına ulaşmaktır.© İGEME ­ İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, 2005  4 
Sektördeki  ihracatçılar  tarafından  “İstanbul  Değerli  Maden  ve  Mücevherat  İhracatçıları 
Birliği”  öncülüğünde,  Türk  Altın  Mücevherat  ürünlerinin  tanıtılmasını  yönelik  olarak 
“Mücevherat  Tanıtım  A.Ş”  adı  altında  bir  şirket  kurulmuştur.  Şirket,  diğer  bazı  fonların 
yanında, Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın “Turquality” teşviğinden de yararlanmaktadır. 
Türkiye de senede üç adet mücevher fuarı düzenlenmektedir. Antalya Yerel Mücevher ve 
Saat Fuarı Mart ayında senede bir defa düzenlenir. İstanbul Uluslararası Saat, Mücevher 
ve Takı Fuarı ise Mart ve Eylül aylarında olmak üzere senede iki defa düzenlenir. Dünyada 
ise  yılın farklı  zamanlarında  çeşitli altın,  mücevher  ve  kıymetli  taş  sektörlerine  ait  fuarlar 
düzenlenmektedir.  Bunlardan  bazıları  Abu  Dabi  Uluslararası  Saat  ve  Mücevher  Fuarı, 
Hindistan  Kıymetli  Taş  ve  Mücevher  Fuarı,  İtalya  Uluslararası  Altın  Mücevherat  Fuarı, 
Londra Uluslararası Mücevher Fuarı, Singapur Uluslararası Mücevher Fuarı, Hong Kong 
Uluslararası Mücevher Üreticileri Fuarıdır. 
Altın Mücevherat sektörü ile ilgili yerel ve uluslararası yayınlar bulunmaktadır. Türkiye’de 
sektör ile ilgili yerel yayın İstanbul Kuyumcular odası tarafından çıkarılan Gold News adlı 
süreli yayındır. Sektör ile ilgili uluslararası yayınlar ise Gold Inspirations Magazine, Gold 
Bulletin, Gold Industry Profile isimli yayınlardır.

Türkiye Altın Mücevherat İhracatı (1993–2006) 
Birim: Milyon Dolar

1993  23.6 
1994  44.2 
1995  55.4 
1996  109.2 
1997  160.7 
1998  207 .2 
1999  285.2 
2000  384.2 
2001  430.7 
2002  567.5 
2003  707.8 
2004  931.9 
2005  1127.9 
2006  1031.4

Kaynak: Dış Ticaret Müsteşarlığı 
Türkiye Altın Mücevherat İhracatının Ülkelere Göre Dağılımı (2006) 
Birim: Milyon Dolar

ABD  288.3 
BAE  177.9 
İtalya  60.7 
Almanya  53.2 
Rusya Federasyonu  43.5 
İspanya  41.5 
İsrail  36.5 
Polonya  29.2 
Letonya  25.0 
İngiltere  23.0Litvanya  22.9 
Libya  21.9 
Kırgızistan  21.7 
Kazakistan  13.5 
Hong­Kong  11.9 
Cezayir  11.8 
Kanada  10.6 
Romanya  10.5 
Çek Cumhuriyeti  9.1 
Fransa  9.1 
Avustralya  8.2 
Hırvatistan  8.0 
Estonya  7.0 
Hollanda  6.6 
Diğerleri  79.4 
TOTAL  1,031.4

Kaynak: Dış Ticaret Müsteşarlığı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Archive

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler