Bu Blogda Ara

10 Haziran 2013 Pazartesi

Bulgaristan Mucevher Sektoru-Fırsatlar ve Riskler

18:15


Bulgaristan Mucevher Sektoru-Fırsatlar ve Riskler

IZTO-2007 yılı itibariyle, Bulgaristan’daki perakende mücevherat pazarı 48 milyon Euro’luk
bir hacme ulaşmıştır. Bu da Bulgarların mücevher için kişi başına 6,3 Euro ödedikleri
anlamına gelmektedir. Bu miktarla Bulgaristan, ortalamanın 48,3 Euro olduğu AB
ülkeleri arasında, Romanya’nın ardından en düşük harcama oranına sahiptir.
Ancak son 2003-2007 yılları arasında, özellikle bijuteri satışlarındaki artışın da
etkisiyle, mücevherat pazarı yılda ortalama % 9 büyümüştür. Ancak yine de değerli
mücevherlerin toplam mücevher sektöründeki payı yüksek olup, 2007 yılı itibariyle %
82,4 düzeyinde gerçekleşmiştir.

AB’ye üyelik, özelleştirmeler ve artan yabancı yatırımlar, Bulgaristan’da mücevher
pazarının genişlemesinde önemli rol oynamıştır. 2007 yılında AB’ye üye olmadan
önce Bulgaristan’da mücevher ürünleri üzerindeki ithalat vergileri % 50’ye varan
oranlara çıkarken, üyelik sonrası büyük ölçüde azalan gümrük vergileri nedeniyle,
altın fiyatlarının artmasına rağmen, Bulgaristan’da mücevhere talebi arttırmıştır.
Bulgaristan’daki mücevher satışlarının artmasındaki diğer bir etken, kadınların
çalışma oranlarının artmasıdır. 2003’te toplam kadın nüfus içindeki çalışan kadın
oranı % 49’dan % 57,6’ya yükselmiştir. Bu oran AB ortalamasına (% 58,3) oldukça
yakındır.
Mücevher satışları daha çok Sofya’da gerçekleşmekte, ancak Filibe, Varna ve 
Burgaz gibi kentlerde de satışlar artmaktadır.

Ayrıca, evliliklerde görülen artış da mücevher satışlarını arttırmıştır. 2003 yılında
binde 3,92 evlilik görülürken 2006’da bu oran 4,26’ya çıkmış, ancak 2007’de azalarak
3,87 olarak gerçekleşmiştir.
Bulgaristan’daki kuyumcular artık daha sofistike altın ve gümüş ürünler piyasaya
sürmektedirler.

Ekonomik durgunluğa rağmen, 2007 yılından sonra da, özellikle düşük fiyatlı değerli
mücevherler, bijuteri ürünleri ve saç aksesuarları gibi ürünlerin satışlarında artış
beklenmektedir. Bu beklentinin temelinde, kadınların iş gücüne daha çok katılımı,
evlilik sayısındaki artış ve daha çok turistin gelmesiyle birlikte Bulgaristan
ekonomisinin büyümesi ve yabancı ülkelerdeki mücevherat firmalarının
Bulgaristan’da yatırımların arttırması bulunmaktadır.

Fırsatlar ve Riskler

 Ürünlerin doğrudan Bulgaristan pazarına arz edilmesi, tüketicilerin, özellikle de
kadınların, yabancı ülkelerden gelen mücevherlere daha açık olmasıyla,
fırsatlar sağlamaktadır.
 Ülkede, yüksek kalitede ve modern mücevherlerin (özellikle gümüş) ve renkli
taşlarla bezenmiş parçaların pazarı büyümektedir. Dolayısıyla, son moda
giyimle uyum içinde ve egzotik koleksiyonların bu pazara ihraç edilmesinde
fırsatlar bulunmaktadır.
 Özellikle Karadeniz kıyısındaki gezilecek yerler göz önüne alındığında,
Bulgaristan bir turist merkezi olma yolunda gelişmektedir. Bu nedenle, turistler
için bijuteri ürünleri, ayrıca Rusya’dan gelen zengin turistler için özel taşlarla
süslenmiş değerli mücevherler yatırımcılara iyi fırsatlar sunabilir.
 Bulgar üreticileri, kendilerine yeni stiller ve tasarımlar, hatta üretim kapasitesini
geliştirme gibi konularda yardımcı olabilecek yabancı firmalarla ortaklık
kurmaya isteklidirler.


IZTO-BULGARİSTAN
MÜCEVHER SEKTÖRÜ
ve YATIRIM OLANAKLARI


0 yorum

10 Haziran 2013 Pazartesi

Bulgaristan Mucevher Sektoru-Fırsatlar ve Riskler


Bulgaristan Mucevher Sektoru-Fırsatlar ve Riskler

IZTO-2007 yılı itibariyle, Bulgaristan’daki perakende mücevherat pazarı 48 milyon Euro’luk
bir hacme ulaşmıştır. Bu da Bulgarların mücevher için kişi başına 6,3 Euro ödedikleri
anlamına gelmektedir. Bu miktarla Bulgaristan, ortalamanın 48,3 Euro olduğu AB
ülkeleri arasında, Romanya’nın ardından en düşük harcama oranına sahiptir.
Ancak son 2003-2007 yılları arasında, özellikle bijuteri satışlarındaki artışın da
etkisiyle, mücevherat pazarı yılda ortalama % 9 büyümüştür. Ancak yine de değerli
mücevherlerin toplam mücevher sektöründeki payı yüksek olup, 2007 yılı itibariyle %
82,4 düzeyinde gerçekleşmiştir.

AB’ye üyelik, özelleştirmeler ve artan yabancı yatırımlar, Bulgaristan’da mücevher
pazarının genişlemesinde önemli rol oynamıştır. 2007 yılında AB’ye üye olmadan
önce Bulgaristan’da mücevher ürünleri üzerindeki ithalat vergileri % 50’ye varan
oranlara çıkarken, üyelik sonrası büyük ölçüde azalan gümrük vergileri nedeniyle,
altın fiyatlarının artmasına rağmen, Bulgaristan’da mücevhere talebi arttırmıştır.
Bulgaristan’daki mücevher satışlarının artmasındaki diğer bir etken, kadınların
çalışma oranlarının artmasıdır. 2003’te toplam kadın nüfus içindeki çalışan kadın
oranı % 49’dan % 57,6’ya yükselmiştir. Bu oran AB ortalamasına (% 58,3) oldukça
yakındır.
Mücevher satışları daha çok Sofya’da gerçekleşmekte, ancak Filibe, Varna ve 
Burgaz gibi kentlerde de satışlar artmaktadır.

Ayrıca, evliliklerde görülen artış da mücevher satışlarını arttırmıştır. 2003 yılında
binde 3,92 evlilik görülürken 2006’da bu oran 4,26’ya çıkmış, ancak 2007’de azalarak
3,87 olarak gerçekleşmiştir.
Bulgaristan’daki kuyumcular artık daha sofistike altın ve gümüş ürünler piyasaya
sürmektedirler.

Ekonomik durgunluğa rağmen, 2007 yılından sonra da, özellikle düşük fiyatlı değerli
mücevherler, bijuteri ürünleri ve saç aksesuarları gibi ürünlerin satışlarında artış
beklenmektedir. Bu beklentinin temelinde, kadınların iş gücüne daha çok katılımı,
evlilik sayısındaki artış ve daha çok turistin gelmesiyle birlikte Bulgaristan
ekonomisinin büyümesi ve yabancı ülkelerdeki mücevherat firmalarının
Bulgaristan’da yatırımların arttırması bulunmaktadır.

Fırsatlar ve Riskler

 Ürünlerin doğrudan Bulgaristan pazarına arz edilmesi, tüketicilerin, özellikle de
kadınların, yabancı ülkelerden gelen mücevherlere daha açık olmasıyla,
fırsatlar sağlamaktadır.
 Ülkede, yüksek kalitede ve modern mücevherlerin (özellikle gümüş) ve renkli
taşlarla bezenmiş parçaların pazarı büyümektedir. Dolayısıyla, son moda
giyimle uyum içinde ve egzotik koleksiyonların bu pazara ihraç edilmesinde
fırsatlar bulunmaktadır.
 Özellikle Karadeniz kıyısındaki gezilecek yerler göz önüne alındığında,
Bulgaristan bir turist merkezi olma yolunda gelişmektedir. Bu nedenle, turistler
için bijuteri ürünleri, ayrıca Rusya’dan gelen zengin turistler için özel taşlarla
süslenmiş değerli mücevherler yatırımcılara iyi fırsatlar sunabilir.
 Bulgar üreticileri, kendilerine yeni stiller ve tasarımlar, hatta üretim kapasitesini
geliştirme gibi konularda yardımcı olabilecek yabancı firmalarla ortaklık
kurmaya isteklidirler.


IZTO-BULGARİSTAN
MÜCEVHER SEKTÖRÜ
ve YATIRIM OLANAKLARI


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Archive

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler