10 Haziran 2013 Pazartesi
Bulgaristan Mucevher Sektoru-Fırsatlar ve Riskler
18:15
Bulgaristan Mucevher Sektoru-Fırsatlar ve Riskler
IZTO-2007 yılı itibariyle, Bulgaristan’daki perakende mücevherat pazarı 48 milyon Euro’luk
bir hacme ulaşmıştır. Bu da Bulgarların mücevher için kişi başına 6,3 Euro ödedikleri
anlamına gelmektedir. Bu miktarla Bulgaristan, ortalamanın 48,3 Euro olduğu AB
ülkeleri arasında, Romanya’nın ardından en düşük harcama oranına sahiptir.
Ancak son 2003-2007 yılları arasında, özellikle bijuteri satışlarındaki artışın da
etkisiyle, mücevherat pazarı yılda ortalama % 9 büyümüştür. Ancak yine de değerli
mücevherlerin toplam mücevher sektöründeki payı yüksek olup, 2007 yılı itibariyle %
82,4 düzeyinde gerçekleşmiştir.
AB’ye üyelik, özelleştirmeler ve artan yabancı yatırımlar, Bulgaristan’da mücevher
pazarının genişlemesinde önemli rol oynamıştır. 2007 yılında AB’ye üye olmadan
önce Bulgaristan’da mücevher ürünleri üzerindeki ithalat vergileri % 50’ye varan
oranlara çıkarken, üyelik sonrası büyük ölçüde azalan gümrük vergileri nedeniyle,
altın fiyatlarının artmasına rağmen, Bulgaristan’da mücevhere talebi arttırmıştır.
Bulgaristan’daki mücevher satışlarının artmasındaki diğer bir etken, kadınların
çalışma oranlarının artmasıdır. 2003’te toplam kadın nüfus içindeki çalışan kadın
oranı % 49’dan % 57,6’ya yükselmiştir. Bu oran AB ortalamasına (% 58,3) oldukça
yakındır.
Mücevher satışları daha çok Sofya’da gerçekleşmekte, ancak Filibe, Varna ve
Burgaz gibi kentlerde de satışlar artmaktadır.
Ayrıca, evliliklerde görülen artış da mücevher satışlarını arttırmıştır. 2003 yılında
binde 3,92 evlilik görülürken 2006’da bu oran 4,26’ya çıkmış, ancak 2007’de azalarak
3,87 olarak gerçekleşmiştir.
Bulgaristan’daki kuyumcular artık daha sofistike altın ve gümüş ürünler piyasaya
sürmektedirler.
Ekonomik durgunluğa rağmen, 2007 yılından sonra da, özellikle düşük fiyatlı değerli
mücevherler, bijuteri ürünleri ve saç aksesuarları gibi ürünlerin satışlarında artış
beklenmektedir. Bu beklentinin temelinde, kadınların iş gücüne daha çok katılımı,
evlilik sayısındaki artış ve daha çok turistin gelmesiyle birlikte Bulgaristan
ekonomisinin büyümesi ve yabancı ülkelerdeki mücevherat firmalarının
Bulgaristan’da yatırımların arttırması bulunmaktadır.
Fırsatlar ve Riskler
Ürünlerin doğrudan Bulgaristan pazarına arz edilmesi, tüketicilerin, özellikle de
kadınların, yabancı ülkelerden gelen mücevherlere daha açık olmasıyla,
fırsatlar sağlamaktadır.
Ülkede, yüksek kalitede ve modern mücevherlerin (özellikle gümüş) ve renkli
taşlarla bezenmiş parçaların pazarı büyümektedir. Dolayısıyla, son moda
giyimle uyum içinde ve egzotik koleksiyonların bu pazara ihraç edilmesinde
fırsatlar bulunmaktadır.
Özellikle Karadeniz kıyısındaki gezilecek yerler göz önüne alındığında,
Bulgaristan bir turist merkezi olma yolunda gelişmektedir. Bu nedenle, turistler
için bijuteri ürünleri, ayrıca Rusya’dan gelen zengin turistler için özel taşlarla
süslenmiş değerli mücevherler yatırımcılara iyi fırsatlar sunabilir.
Bulgar üreticileri, kendilerine yeni stiller ve tasarımlar, hatta üretim kapasitesini
geliştirme gibi konularda yardımcı olabilecek yabancı firmalarla ortaklık
kurmaya isteklidirler.
IZTO-BULGARİSTAN
MÜCEVHER SEKTÖRÜ
ve YATIRIM OLANAKLARI
What's Related?
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
10 Haziran 2013 Pazartesi
Bulgaristan Mucevher Sektoru-Fırsatlar ve Riskler
Bulgaristan Mucevher Sektoru-Fırsatlar ve Riskler
IZTO-2007 yılı itibariyle, Bulgaristan’daki perakende mücevherat pazarı 48 milyon Euro’luk
bir hacme ulaşmıştır. Bu da Bulgarların mücevher için kişi başına 6,3 Euro ödedikleri
anlamına gelmektedir. Bu miktarla Bulgaristan, ortalamanın 48,3 Euro olduğu AB
ülkeleri arasında, Romanya’nın ardından en düşük harcama oranına sahiptir.
Ancak son 2003-2007 yılları arasında, özellikle bijuteri satışlarındaki artışın da
etkisiyle, mücevherat pazarı yılda ortalama % 9 büyümüştür. Ancak yine de değerli
mücevherlerin toplam mücevher sektöründeki payı yüksek olup, 2007 yılı itibariyle %
82,4 düzeyinde gerçekleşmiştir.
AB’ye üyelik, özelleştirmeler ve artan yabancı yatırımlar, Bulgaristan’da mücevher
pazarının genişlemesinde önemli rol oynamıştır. 2007 yılında AB’ye üye olmadan
önce Bulgaristan’da mücevher ürünleri üzerindeki ithalat vergileri % 50’ye varan
oranlara çıkarken, üyelik sonrası büyük ölçüde azalan gümrük vergileri nedeniyle,
altın fiyatlarının artmasına rağmen, Bulgaristan’da mücevhere talebi arttırmıştır.
Bulgaristan’daki mücevher satışlarının artmasındaki diğer bir etken, kadınların
çalışma oranlarının artmasıdır. 2003’te toplam kadın nüfus içindeki çalışan kadın
oranı % 49’dan % 57,6’ya yükselmiştir. Bu oran AB ortalamasına (% 58,3) oldukça
yakındır.
Mücevher satışları daha çok Sofya’da gerçekleşmekte, ancak Filibe, Varna ve
Burgaz gibi kentlerde de satışlar artmaktadır.
Ayrıca, evliliklerde görülen artış da mücevher satışlarını arttırmıştır. 2003 yılında
binde 3,92 evlilik görülürken 2006’da bu oran 4,26’ya çıkmış, ancak 2007’de azalarak
3,87 olarak gerçekleşmiştir.
Bulgaristan’daki kuyumcular artık daha sofistike altın ve gümüş ürünler piyasaya
sürmektedirler.
Ekonomik durgunluğa rağmen, 2007 yılından sonra da, özellikle düşük fiyatlı değerli
mücevherler, bijuteri ürünleri ve saç aksesuarları gibi ürünlerin satışlarında artış
beklenmektedir. Bu beklentinin temelinde, kadınların iş gücüne daha çok katılımı,
evlilik sayısındaki artış ve daha çok turistin gelmesiyle birlikte Bulgaristan
ekonomisinin büyümesi ve yabancı ülkelerdeki mücevherat firmalarının
Bulgaristan’da yatırımların arttırması bulunmaktadır.
Fırsatlar ve Riskler
Ürünlerin doğrudan Bulgaristan pazarına arz edilmesi, tüketicilerin, özellikle de
kadınların, yabancı ülkelerden gelen mücevherlere daha açık olmasıyla,
fırsatlar sağlamaktadır.
Ülkede, yüksek kalitede ve modern mücevherlerin (özellikle gümüş) ve renkli
taşlarla bezenmiş parçaların pazarı büyümektedir. Dolayısıyla, son moda
giyimle uyum içinde ve egzotik koleksiyonların bu pazara ihraç edilmesinde
fırsatlar bulunmaktadır.
Özellikle Karadeniz kıyısındaki gezilecek yerler göz önüne alındığında,
Bulgaristan bir turist merkezi olma yolunda gelişmektedir. Bu nedenle, turistler
için bijuteri ürünleri, ayrıca Rusya’dan gelen zengin turistler için özel taşlarla
süslenmiş değerli mücevherler yatırımcılara iyi fırsatlar sunabilir.
Bulgar üreticileri, kendilerine yeni stiller ve tasarımlar, hatta üretim kapasitesini
geliştirme gibi konularda yardımcı olabilecek yabancı firmalarla ortaklık
kurmaya isteklidirler.
IZTO-BULGARİSTAN
MÜCEVHER SEKTÖRÜ
ve YATIRIM OLANAKLARI
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Top Ad 728x90
Video
Visitors
Bu Blogda Ara
Archive
-
▼
2013
(586)
-
▼
Haziran
(112)
- Alisveris Websitelerinden Pirlanta Alinir mi?
- “Istanbul’un 100 Mucevheri" Mucevher ve degerli t...
- Dunya Turk isini tercih ediyor! HT
- Elmas ve pirlanta tuketimi patlayacak..!
- Antika osmanlı mucevher sanati 2013 – 2014
- 2014 kisinin mucevher modası- TRENDUS
- Paris Hilton`un Swarovski seçimi
- Bir kupe bile yeter
- Unlu isimlerin mucevher tutkusu
- Ama bu luksten, ihtisamdan vazgecmek kolay degil...
- 2013 SONBAHAR/KİS TAKI VE MUCEVHER TRENDLER
- Mucevher ve Taki Trendleri 2013
- Bizans Imparatorlugu: Roma Kuyumculugu
- Tuketicilerin pirlanta alırken onem vermesi ve tal...
- Doganin en degerli madenlerinden olan pirlanta
- Dunyanin en pahali mucevherleri
- Enayi Altini Nedir? Nami diger Pirit Tasi
- Sahte Altin Nasil Anlasilir?
- 'Siyah elmas benimle dunyaya yayildi' Fawaz Gruosi...
- Dunya Mucevherat Ticareti
- Darphane
- Ulkemiz altin mucevheratta Hindistan ve ABD il...
- Swarovski
- Kuyumculuk Sektoru Sorunlari ve Çozum Onerileri
- Kiev’de Dunyanın En Pahalı Abiyesi
- Kirmizi Altin, Yesil Altin, Normal Altin Rengi Nedir?
- En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi
- Kral Suyu Nedir?
- Gumus Hakkinda Bilgiler Ve Ozellikleri
- Altin Analiz Yontemleri
- Altinin Tabiatta Bulunusu Ve Ozellikleri
- Kuyumculuk Teknolojisi: Kalem Atma
- Pirlanta Satin Alirken Nelere Dikkat Edilmeli?
- Elmas ile ilgili deyimler:
- Turkiye’de ‘TAS’ ABD’de Pirlanta!
- Kuresel Pirlanta Endustri Raporu: Dunya elmas tuke...
- Marka ve Urun Mensei Etkisi: Kimin Mali Bu Sorusu?
- Pirlanta'da Marka Algisi
- Amerikan Tuketicisinin Ayirt Edici Ozellikleri
- Mucevher Potansiyel Tuketici Gruplari
- Pirlanta Satın Almayı Tetikleyen Unsurlar- ABD Paz...
- Amerika Birlesik Devletleri’nde kullanilan ozgun u...
- Turkiye'nin Dis Ticareti- IHRACAT
- Tasarimcilar ve ekonomiye katkılari
- Pirlanta Hakkinda Bilmek Istediginiz Hersey
- Engelliye mihlama firsati
- Altin fiyatinda ne beklemeli ?
- Bulgaristan Mucevher Sektoru-Fırsatlar ve Riskler
- Taklit Sustaslari
- Dunya'nin en degerli mucevher koleksiyonu
- Giyim ve Aksesuarlarda Kullanilan Yardimci Malzemeler
- Kesim (Cut)
- Renk(Color)
- Berraklık (Clarity)
- Karat(Carat)
- I.Sinif Elmaslar
- Pirlantanin dikkat etmeniz gereken 4 temel ozellig...
- Nereden alinmali?
- Garantisi, sertifikasi var mi?
- Internet Uzerinden Pirlanta Alimi
- Pirlantalar Yunanlılara göre Tanrinin gozyaslariydi.
- Pirlanta Nedir? Özellikleri ...Satın alacaginiz pi...
- Pirlanta ve Aşk ...
- İnternetten Pirlanta Satin Almak Ne Kadar Dogrudur?
- Osmanlı'nın Ihtisami Mucevherleri ile Boy Gosterirdi.
- Muhtesem Mucevherler: Osmanli mucevheri guc alameti
- Harem ve Mucevherler
- Padisah Mucevherleri...Hanedanligin Mucevher Dunyasi
- Osmanli Saray Mucevherleri
- Hanedan’in Mucevherleri
- Osmanli'da Kuyumculuk Teskilatı :Ehl-i hiref sanat...
- Osmanli'da Kuyumculuk
- Osmanli'da Mucevher
- Art Deco
- Bizans'ta Küpe Asaleti
- 63. Emmy Odulleri’ne platin, siyah pirlanta ve ...
- Chopard, dunyaca unlu aktrisler tarafindan tasinan...
- CAM VE METAL OBJE ETUDU
- Olcu- Oran ile Etut Yapmanin Onemi
- Malzeme'nin Takilastirilmasi
- Degerli taslar ile suslenen tespih bir yatirim ara...
- Simdi moda "tek parmakta 5 karatlik tas"...Referans
- Pirlanta Aldatmacasi- Hic ise yaramayan kirinti el...
- Altin ve Pirlanta Satin Alirken... UluAgac
- Peki nedir bu pirlanta dedikleri...
- Cinlilerin yeni yatirim araci degerli taslar
- Elmas mi Altin mi?
- Pirlanta, yatirim araci olur mu?
- Paladyum Madeni, Kuyumculukta Kullanim Alanlari ve...
- Rengini sec omrun uzasin!
- Kadinların Pirlanta Aski Buyuyor: 2020′de Dunya El...
- Pirlanta alirken dikkat edin
- Altina karsi pirlanta
- Altin Rezervi'nin Degerlendirilmesi
- Altin Sektoru'nun Rekabet Gucu
- 2013 Mücevher Trendleri
- Osmanli’da Mucevher; Bir İmparatorlugun İhtisami
- Eksperler antika bir mücevhere değer biçerken
- 'Asya'nin mucevheri' "Turkiye" toplam zengin sayisi
- Piatti Jewels
-
▼
Haziran
(112)
Vertical2
Pırlanta Hakkında Herşey
script type="text/javascript">
//form tags to omit in NS6+:
var omitformtags=["input", "textarea", "select"]
omitformtags=omitformtags.join("|")
function disableselect(e){
if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1)
return false
}
function reEnable(){
return true
}
if (typeof document.onselectstart!="undefined")
document.onselectstart=new Function ("return false")
else{
document.onmousedown=disableselect
document.onmouseup=reEnable
}
Pages - Menu
Popüler Yayınlar
-
Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-Titanik Filminde adı geçen “Okyanus’un Kalbi: Mavi Elmas” II Abdülhamit hana aitti. Yıllarca sa...
-
Türk mücevherciler taş için ne diyor? SABAH- METE BOYBEYİ (Boybeyi Mücevherleri Yön. Kur. Bşk.) KALİTELİSİ NADİRDİR Siyah pırlant...
-
Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantaya eşdeğermidir? 1. Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantayı temsil mi eder? Ce...
-
En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi AYAR VE MİLYEM Ayar ve Milyem Hesapları Kuyumculukta kıymetli metaller saf hâlde ...
0 yorum