KAMİL PORSUK
2009
Türkiye’de kuyumculuk sektörü yıllık;
400 ton altın,
300 ton gümüş
1.2
Milyar Dolar pırlanta
işleme kapasitesine sahiptir
yaklaşık 300.000 kişi istihdam etmektedir.
Dünyada kuyumculuk teknolojisinin gelişmesi ve
talebin artması sektörde sanayileşmeyi gerekli kılmıştır.
Türkiye’de ise 1985’den sonra külçe altın ithalatının serbest
bırakılması seri üretimi ve dolayısıyla da sanayileşmeyi teşvik etmiştir.
Sektörde işletmeler çoğunlukla atölye düzeyinde ve 2500 civarındadır.
Atölyelerde
yaklaşık 100.000 çalışan bulunmaktadır.
Satış mağazaları başta İstanbul olmak üzere büyük şehirlerde yoğundur.
Ege ve Akdeniz Bölgesi’nde ise turistik satışlar ağırlıktadır.
Türkiye’de
yaklaşık 30.000 perakende satış yapan mağaza ve 15 civarında modern teknoloji kullanan
büyük üretim tesisi bulunmaktadır.
Her yıl
ortalama 200 ton mücevher üretimi yapılmakta ve bunun ortalama 100 tonu ihraç
edilmektedir.
Türkiye
külçe altın ithalatında dünyada ilk beş ülke arasında yer almaktadır.
Sektördeki
işletmelerin sahip olduğu kişisel girişimcilik ruhu, sürekli
büyüme isteğini de beraberinde getirmektedir.
İşletmelerin
küçük ve orta ölçekli
olmaları üretimde
uzmanlaşmaya yol açmaktadır.
Dolayısıyla kaynak
verimliliğinde de önemli artışlar sağlamaktadır.
Bu da
sektörün büyümesinde önemli etki yaratmaktadır.
Sektör
faaliyet alanı düşük sabit sermaye gerektiren bir alana sahip olduğundan yeni
firmalar pazara kolaylıkla
girebilmektedir.
Firmaların
faaliyetlerinin sınırlı ve çoğunluğunun küçük
işletmeler oluşu genel olarak profesyonel yönetici ve uzman çalıştırma
imkanlarını kısıtlamaktadır,
Bu nedenle,
ideal makine parkı ve üretim metodu, finansman ve pazarlama teknikleri ve mali
mevzuattan yararlanma imkanları sınırlıdır.
Ayrıca;
Türkiye
kuyumculuk sektörünün daha çok aile şirketi hüviyetinde olması, değişimlere daha hızlı adapte olabilme imkanı sağlamaktadır.
Girişimcilik ruhunun canlı olması nedeniyle sıkıntılı dönemlerde ekonomik ve
sosyal tahribat daha
az olmaktadır.
TÜRKİYE
MÜCEVHER SEKTÖRÜNÜN GÜÇLÜ YANLARI
Kültürel miras
Ürün çeşitliliği
Üretimde Esneklik
Kaliteli ürün
Rekabet edebilir esnek
fiyatlar
0 yorum