Bu Blogda Ara

2 Temmuz 2013 Salı

TÜRKİYE KUYUMCULUK SEKTÖRÜNÜN SANAYİLEŞMESİ

13:47

TÜRKİYE KUYUMCULUK SEKTÖRÜNÜN SANAYİLEŞMESİ

KAMİL PORSUK
2009





Türkiyede kuyumculuk sektörü yıllık;

       400 ton altın,
  300 ton gümüş
      1.2 Milyar Dolar pırlanta
    işleme kapasitesine sahiptir

         yaklaşık 300.000 kişi istihdam etmektedir.



Dünyada kuyumculuk teknolojisinin gelişmesi ve talebin artması sektörde sanayileşmeyi gerekli kılmıştır.
Türkiyede ise 1985den sonra külçe altın ithalatının serbest bırakılması seri üretimi ve dolayısıyla da sanayileşmeyi teşvik etmiştir.

Sektörde işletmeler çoğunlukla atölye düzeyinde ve 2500 civarındadır.  
Atölyelerde yaklaşık 100.000 çalışan bulunmaktadır.
Satış mağazaları başta İstanbul olmak üzere büyük şehirlerde yoğundur.
Ege ve Akdeniz Bölgesinde ise turistik satışlar ağırlıktadır.
           
Türkiyede yaklaşık 30.000 perakende satış yapan mağaza ve 15 civarında modern teknoloji kullanan büyük üretim tesisi bulunmaktadır.





Her yıl ortalama 200 ton mücevher üretimi yapılmakta ve bunun ortalama 100 tonu ihraç edilmektedir.
Türkiye külçe altın ithalatında dünyada ilk beş ülke arasında yer almaktadır.

Sektördeki işletmelerin sahip olduğu kişisel girişimcilik ruhu, sürekli büyüme isteğini de beraberinde getirmektedir.
İşletmelerin küçük ve orta ölçekli olmaları üretimde uzmanlaşmaya yol açmaktadır.
Dolayısıyla kaynak verimliliğinde de önemli artışlar sağlamaktadır.
Bu da sektörün büyümesinde önemli etki yaratmaktadır.

Sektör faaliyet alanı düşük sabit sermaye gerektiren bir alana sahip olduğundan yeni firmalar pazara kolaylıkla girebilmektedir.
Firmaların faaliyetlerinin sınırlı ve çoğunluğunun küçük işletmeler oluşu genel olarak profesyonel yönetici ve uzman çalıştırma imkanları kısıtlamaktadır,
Bu nedenle, ideal makine parkı ve üretim metodu, finansman ve pazarlama teknikleri ve mali mevzuattan yararlanma imkanları sınırlıdır.

Ayrıca;
Türkiye kuyumculuk sektörünün daha çok aile şirketi hüviyetinde olma, değişimlere daha hızlı adapte olabilme imkanı sağlamaktadır.
Girişimcilik ruhunun canlı olması nedeniyle sıkıntılı dönemlerde ekonomik ve sosyal tahribat daha az olmaktadır.

TÜRKİYE MÜCEVHER SEKTÖRÜNÜN GÜÇLÜ YANLARI

Kültürel miras
Ürün çeşitliliği
Üretimde Esneklik
Kaliteli ürün
Rekabet edebilir esnek fiyatlar



            

0 yorum

2 Temmuz 2013 Salı

TÜRKİYE KUYUMCULUK SEKTÖRÜNÜN SANAYİLEŞMESİ

TÜRKİYE KUYUMCULUK SEKTÖRÜNÜN SANAYİLEŞMESİ

KAMİL PORSUK
2009





Türkiyede kuyumculuk sektörü yıllık;

       400 ton altın,
  300 ton gümüş
      1.2 Milyar Dolar pırlanta
    işleme kapasitesine sahiptir

         yaklaşık 300.000 kişi istihdam etmektedir.



Dünyada kuyumculuk teknolojisinin gelişmesi ve talebin artması sektörde sanayileşmeyi gerekli kılmıştır.
Türkiyede ise 1985den sonra külçe altın ithalatının serbest bırakılması seri üretimi ve dolayısıyla da sanayileşmeyi teşvik etmiştir.

Sektörde işletmeler çoğunlukla atölye düzeyinde ve 2500 civarındadır.  
Atölyelerde yaklaşık 100.000 çalışan bulunmaktadır.
Satış mağazaları başta İstanbul olmak üzere büyük şehirlerde yoğundur.
Ege ve Akdeniz Bölgesinde ise turistik satışlar ağırlıktadır.
           
Türkiyede yaklaşık 30.000 perakende satış yapan mağaza ve 15 civarında modern teknoloji kullanan büyük üretim tesisi bulunmaktadır.





Her yıl ortalama 200 ton mücevher üretimi yapılmakta ve bunun ortalama 100 tonu ihraç edilmektedir.
Türkiye külçe altın ithalatında dünyada ilk beş ülke arasında yer almaktadır.

Sektördeki işletmelerin sahip olduğu kişisel girişimcilik ruhu, sürekli büyüme isteğini de beraberinde getirmektedir.
İşletmelerin küçük ve orta ölçekli olmaları üretimde uzmanlaşmaya yol açmaktadır.
Dolayısıyla kaynak verimliliğinde de önemli artışlar sağlamaktadır.
Bu da sektörün büyümesinde önemli etki yaratmaktadır.

Sektör faaliyet alanı düşük sabit sermaye gerektiren bir alana sahip olduğundan yeni firmalar pazara kolaylıkla girebilmektedir.
Firmaların faaliyetlerinin sınırlı ve çoğunluğunun küçük işletmeler oluşu genel olarak profesyonel yönetici ve uzman çalıştırma imkanları kısıtlamaktadır,
Bu nedenle, ideal makine parkı ve üretim metodu, finansman ve pazarlama teknikleri ve mali mevzuattan yararlanma imkanları sınırlıdır.

Ayrıca;
Türkiye kuyumculuk sektörünün daha çok aile şirketi hüviyetinde olma, değişimlere daha hızlı adapte olabilme imkanı sağlamaktadır.
Girişimcilik ruhunun canlı olması nedeniyle sıkıntılı dönemlerde ekonomik ve sosyal tahribat daha az olmaktadır.

TÜRKİYE MÜCEVHER SEKTÖRÜNÜN GÜÇLÜ YANLARI

Kültürel miras
Ürün çeşitliliği
Üretimde Esneklik
Kaliteli ürün
Rekabet edebilir esnek fiyatlar



            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Archive

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler