Takı Tasarımında Konuyu Belirlemek ve Piyasa Araştırması Yapmak
Konu seçiminde tüketici isteklerine, mevcut teknolojik gelişmelere uygun, günün
moda eğilimlerine dikkat edilmelidir.
Osmanlı dönemi, Cumhuriyet dönemi, sanat akımları, doğa ve buna benzer konular
seçilebilir. Ancak, seçilen konuda sınırlandırmalar yapılmalıdır. Şayet tarihî bir dönemden
yola çıkıyorsak o döneme özgü bir parça, konumuzun ana başlığını oluşturmalıdır. Selçuklu
dönemi diyorsak konumuzu Selçuklu döneminin geneli değil o dönemde kullanılan kapı
tokmakları ya da kullanılan giysiler gibi ilgimizi çeken, hayal dünyamızda heyecan veren bir
bölümünü ele almak gerekir.
Tasarım konusu tespit edildikten sonra seçilen konunun tüketici kitlesine uygunluğu,
piyasadaki arz talep durumunun belirlenmesi, rekabet durumu, satış politikası vb. özelliklerin
araştırılıp tespit edilmesi için piyasa araştırması yapılmalıdır.
Yapılacak tasarım doğrultusunda üretilecek takıların doğru kitleye ulaşması,
ihtiyaçlara cevap vermesi, aranılan nitelikte ürünler olması için piyasa araştırmasındaki
verilerin doğru tespit edilerek değerlendirilmesi gerekmektedir.
İyi bir tasarımcı çizim yapmayı bildiği kadar piyasadaki rekabet ortamını, satış
politikalarını iyi takip etmeli, güncel temaları, kullanılan metal özelliklerini aranılan
nitelikte, fiyatta ve uygun üretim teknolojilerini seçmede kararlı davranabilmelidir.
Piyasadaki üretim öncesi, sonrası ve pazarlama aşamalarını bir bütün olarak
değerlendirebilmek, iyi bir piyasa araştırması ve gözlemler ile gerçekleşir. Başarılı bir piyasa
araştırması sonucunda üretilecek ürünler kısa sürede piyasada aranan, nitelikli ürünler olarak
tüketiciye ulaşacaktır.
Piyasa araştırması yapılırken dikkat edilecek, önemle göz önünde bulundurulacak
faktörleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Ø Günün moda akımlarının takıya etkisi
Ø Piyasada bulunan mağazaların satış politikaları
Ø Satışı düşünülen ürünün tavan ve taban fiyatları (yapılacak üründe istenen en
yüksek ve en düşük fiyatın ne olacağı vb.)
Ø Ürünün hangi kitleye hitap ettiği (turizm, ihracat, çalışan kitle, kırsal kesim vb.)
Ø İşletmelerde bulunan makine, araç, gereç gibi donanımlar (makine parkı)
Ø İşletmelerde kullanılan üretim metotları (kullanılan teknik, el işçiliği, yöresel
teknik, vb.)
Ø Yeni teknoloji ile ilişkileri, çalışmalarında teknolojik gelişmeden yararlanma
seviyesi
Ø İşletmenin gelecekle ilgili projeleri, geleceğe yönelik eğilim ve üretimleri
Ø Kalite kontrol esaslarının uygulanması (kalite kontrol, ayar hesapları, son
kontrol aşamaları vb.)
Ø Kalite çemberinin uygunluğu (Ürünün amaca uygun olabilmesi, beklentilere
cevap verebilmesi için daha kaliteli olması ve benzer özelliklere cevap
vermesini sağlayan işlemlerin tümüdür.)
Ø Tüketici kitlesinin takı hakkındaki düşünceleri (hangi amaçla alındığı, yatırım,
hediye, zevk vb.)
Ø Tüketicilerin eğitim ve gelir düzeylerine göre takı eğilimleri
megep
6 Temmuz 2013 Cumartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
6 Temmuz 2013 Cumartesi
Taki Tasariminda Konuyu Belirlemek ve Piyasa Arastirması Yapmak
Takı Tasarımında Konuyu Belirlemek ve Piyasa Araştırması Yapmak
Konu seçiminde tüketici isteklerine, mevcut teknolojik gelişmelere uygun, günün
moda eğilimlerine dikkat edilmelidir.
Osmanlı dönemi, Cumhuriyet dönemi, sanat akımları, doğa ve buna benzer konular
seçilebilir. Ancak, seçilen konuda sınırlandırmalar yapılmalıdır. Şayet tarihî bir dönemden
yola çıkıyorsak o döneme özgü bir parça, konumuzun ana başlığını oluşturmalıdır. Selçuklu
dönemi diyorsak konumuzu Selçuklu döneminin geneli değil o dönemde kullanılan kapı
tokmakları ya da kullanılan giysiler gibi ilgimizi çeken, hayal dünyamızda heyecan veren bir
bölümünü ele almak gerekir.
Tasarım konusu tespit edildikten sonra seçilen konunun tüketici kitlesine uygunluğu,
piyasadaki arz talep durumunun belirlenmesi, rekabet durumu, satış politikası vb. özelliklerin
araştırılıp tespit edilmesi için piyasa araştırması yapılmalıdır.
Yapılacak tasarım doğrultusunda üretilecek takıların doğru kitleye ulaşması,
ihtiyaçlara cevap vermesi, aranılan nitelikte ürünler olması için piyasa araştırmasındaki
verilerin doğru tespit edilerek değerlendirilmesi gerekmektedir.
İyi bir tasarımcı çizim yapmayı bildiği kadar piyasadaki rekabet ortamını, satış
politikalarını iyi takip etmeli, güncel temaları, kullanılan metal özelliklerini aranılan
nitelikte, fiyatta ve uygun üretim teknolojilerini seçmede kararlı davranabilmelidir.
Piyasadaki üretim öncesi, sonrası ve pazarlama aşamalarını bir bütün olarak
değerlendirebilmek, iyi bir piyasa araştırması ve gözlemler ile gerçekleşir. Başarılı bir piyasa
araştırması sonucunda üretilecek ürünler kısa sürede piyasada aranan, nitelikli ürünler olarak
tüketiciye ulaşacaktır.
Piyasa araştırması yapılırken dikkat edilecek, önemle göz önünde bulundurulacak
faktörleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Ø Günün moda akımlarının takıya etkisi
Ø Piyasada bulunan mağazaların satış politikaları
Ø Satışı düşünülen ürünün tavan ve taban fiyatları (yapılacak üründe istenen en
yüksek ve en düşük fiyatın ne olacağı vb.)
Ø Ürünün hangi kitleye hitap ettiği (turizm, ihracat, çalışan kitle, kırsal kesim vb.)
Ø İşletmelerde bulunan makine, araç, gereç gibi donanımlar (makine parkı)
Ø İşletmelerde kullanılan üretim metotları (kullanılan teknik, el işçiliği, yöresel
teknik, vb.)
Ø Yeni teknoloji ile ilişkileri, çalışmalarında teknolojik gelişmeden yararlanma
seviyesi
Ø İşletmenin gelecekle ilgili projeleri, geleceğe yönelik eğilim ve üretimleri
Ø Kalite kontrol esaslarının uygulanması (kalite kontrol, ayar hesapları, son
kontrol aşamaları vb.)
Ø Kalite çemberinin uygunluğu (Ürünün amaca uygun olabilmesi, beklentilere
cevap verebilmesi için daha kaliteli olması ve benzer özelliklere cevap
vermesini sağlayan işlemlerin tümüdür.)
Ø Tüketici kitlesinin takı hakkındaki düşünceleri (hangi amaçla alındığı, yatırım,
hediye, zevk vb.)
Ø Tüketicilerin eğitim ve gelir düzeylerine göre takı eğilimleri
megep
Konu seçiminde tüketici isteklerine, mevcut teknolojik gelişmelere uygun, günün
moda eğilimlerine dikkat edilmelidir.
Osmanlı dönemi, Cumhuriyet dönemi, sanat akımları, doğa ve buna benzer konular
seçilebilir. Ancak, seçilen konuda sınırlandırmalar yapılmalıdır. Şayet tarihî bir dönemden
yola çıkıyorsak o döneme özgü bir parça, konumuzun ana başlığını oluşturmalıdır. Selçuklu
dönemi diyorsak konumuzu Selçuklu döneminin geneli değil o dönemde kullanılan kapı
tokmakları ya da kullanılan giysiler gibi ilgimizi çeken, hayal dünyamızda heyecan veren bir
bölümünü ele almak gerekir.
Tasarım konusu tespit edildikten sonra seçilen konunun tüketici kitlesine uygunluğu,
piyasadaki arz talep durumunun belirlenmesi, rekabet durumu, satış politikası vb. özelliklerin
araştırılıp tespit edilmesi için piyasa araştırması yapılmalıdır.
Yapılacak tasarım doğrultusunda üretilecek takıların doğru kitleye ulaşması,
ihtiyaçlara cevap vermesi, aranılan nitelikte ürünler olması için piyasa araştırmasındaki
verilerin doğru tespit edilerek değerlendirilmesi gerekmektedir.
İyi bir tasarımcı çizim yapmayı bildiği kadar piyasadaki rekabet ortamını, satış
politikalarını iyi takip etmeli, güncel temaları, kullanılan metal özelliklerini aranılan
nitelikte, fiyatta ve uygun üretim teknolojilerini seçmede kararlı davranabilmelidir.
Piyasadaki üretim öncesi, sonrası ve pazarlama aşamalarını bir bütün olarak
değerlendirebilmek, iyi bir piyasa araştırması ve gözlemler ile gerçekleşir. Başarılı bir piyasa
araştırması sonucunda üretilecek ürünler kısa sürede piyasada aranan, nitelikli ürünler olarak
tüketiciye ulaşacaktır.
Piyasa araştırması yapılırken dikkat edilecek, önemle göz önünde bulundurulacak
faktörleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Ø Günün moda akımlarının takıya etkisi
Ø Piyasada bulunan mağazaların satış politikaları
Ø Satışı düşünülen ürünün tavan ve taban fiyatları (yapılacak üründe istenen en
yüksek ve en düşük fiyatın ne olacağı vb.)
Ø Ürünün hangi kitleye hitap ettiği (turizm, ihracat, çalışan kitle, kırsal kesim vb.)
Ø İşletmelerde bulunan makine, araç, gereç gibi donanımlar (makine parkı)
Ø İşletmelerde kullanılan üretim metotları (kullanılan teknik, el işçiliği, yöresel
teknik, vb.)
Ø Yeni teknoloji ile ilişkileri, çalışmalarında teknolojik gelişmeden yararlanma
seviyesi
Ø İşletmenin gelecekle ilgili projeleri, geleceğe yönelik eğilim ve üretimleri
Ø Kalite kontrol esaslarının uygulanması (kalite kontrol, ayar hesapları, son
kontrol aşamaları vb.)
Ø Kalite çemberinin uygunluğu (Ürünün amaca uygun olabilmesi, beklentilere
cevap verebilmesi için daha kaliteli olması ve benzer özelliklere cevap
vermesini sağlayan işlemlerin tümüdür.)
Ø Tüketici kitlesinin takı hakkındaki düşünceleri (hangi amaçla alındığı, yatırım,
hediye, zevk vb.)
Ø Tüketicilerin eğitim ve gelir düzeylerine göre takı eğilimleri
megep
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Top Ad 728x90
Video
Visitors
Bu Blogda Ara
Archive
-
▼
2013
(586)
-
▼
Temmuz
(75)
- Holywood Unlulerin Taki Trendi olarak Pirlanta Yuzuk
- Altin taki, Bilezik ve Yuzuk Dior Kadin Koleksiyonu
- Pirlanta Alacaklar Dikkatine! Neler Yapmaliyim ?
- Yuksek mucevher dunyasinin 2013’teki ana trendleri...
- Elmas (Pirlanta) Uretimi ve Islenmesi Hangi Amaca ...
- Ilk Bakis: Prada'nin Uc Yeni Taki Koleksiyonlari 2013
- Dunyanin En Buyuk Elmasi
- Beyonce'nin guzellik sirri ortaya cikti 'Elmas Tozu'
- Rusya’da trilyonlarca karatlık elmas madeni bulundu
- Elmasin patronlari "yuksek vergi"den sikayetci
- Elmas Hakkinda Bilgi. Elmas Nedir?
- Elmas Nasil Olusmustur? Nerelerde Cikarilir?
- Elmas, Zumrut ve Safir Neden Degerlidir? Bu Taslar...
- Louis Vuitton FW2013 mücevher koleksiyonu.
- 2013 Ilkbahar/Yaz Taki Trendleri
- 2013 Taki trendleri
- Altin Mucevherat Sektor Raporu
- Goldas’in marka yolculugu neden sonlandi?
- Mucevher imparatorlari Cartier, Van Cleef & Arpel...
- Hindistan taki ve mucevherleri
- Padisah mucevherleri nasildi? Osmanli Donemı Kuyum...
- Gwyneth Paltrow mucevher reklami icin soyundu
- Osmanlı saray mucevherlerinin gizemli seruvenleri
- Osmanli icin mucevher
- Pirlantada uluslararası gecerlilikte sertifikanin ...
- Gumus ve Platin Revacta
- Pırlanta almak kolayda, ya seçmesi
- En guzel sevgililer gunu hediyesi!..
- Dantel Mucevher Olur mu ?
- SPK Baskani Dr. Vahdettin Ertas'in Istanbul Altın ...
- Turkiye kacak elmas cenneti
- Pırlantayla kadin tavlanir mi?
- Turk kadinlarinin mucevherle arası nasil? Minyon ...
- Victoire de Castellane ile Christian Dior takı ve ...
- Selena Gomez Mücevherleri
- Sosyete'nin yeni gözdesi : Tanzanit Taşı
- 2013 Oscar mucevherlerinden secmeler
- Hindistan’da Platin Mucevher Talebi Artisi
- Yeni mücevher modası
- Bottega 2013 Koleksiyonu: Italyan ve Alman mucevhe...
- Inanilmaz Gucci Taki ve Mucevherler
- Kadife Ferrari !! Bakan Bir Daha Bakiyor
- Prada 2013 İlkbahar/Yaz Mücevher koleksiyonu
- Altinda asil kabus simdi basliyor!
- 2013 Marco Bicego Koleksiyonu
- Aldigim pirlantayi satmak istedigimde ne kadar kay...
- Pirlanta'nin kaliteli olup olmadigini nasil anlaya...
- Mucevher alirken nelere dikkat etmeliyiz..!
- Hz.Fatma Ana'nın eli neden bu kadar populer?
- ABD vitrininde Türk mücevheri
- 2013 İlkbahar - Yaz Sezonu Renk Trendleri- Tuba Edman
- Kapalıcarsi’da yetisti, İsvicre’de dunya markasi o...
- Tasarim Arastirmasında Ilham Kaynaklari
- Taki Tasariminda Konuyu Belirlemek ve Piyasa Arast...
- Chanel Sous le Signe du Lion: Yeni koleksiyonu ici...
- Nereden alınmalı? Garantisi, sertifikası var mı?
- Ucuza pirlanta almaya ne dersiniz?
- Pirlantada "OTV( Özel Tüketim Vergisi) kalksin du...
- Pirlanta gibi is kapisi! ONCE ISTANBUL SONRA TURKİYE"
- Ucuz Pirlanta Yuzuk Nasil Alinir?
- Pirlanta Satin Alirken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?
- Hollywood starlari arasinda ‘pirlantayı en iyi tas...
- Bebek saçından elmas olur mu ?
- Yapay olarak da pahali elmas yapmak mumkun oluyor mu?
- İstiridyeler Neden İnci Yapar
- Brezilya'nin Mucevher Sektoru Hakkinda Not
- FINLANDIYA’ DAKI BELLI BASLI TAKI DIZAYN EDEN SİRK...
- TÜRKİYE KUYUMCULUK SEKTÖRÜNÜN SANAYİLEŞMESİ
- Mucevher ve Taki Trendleri
- Turkiye, altin mucevherat pazari
- Degerli Taslar ve Yararlari
- İbn Sina'ya gore, madeni cevherler
- Burcuna gore kısmetli tasin hangisi?
- Kuvars ailesi taslari...
- Taslarin Gizemli Gucleri; Buyurun taslarin gizemli...
-
▼
Temmuz
(75)
Vertical2
Pırlanta Hakkında Herşey
script type="text/javascript">
//form tags to omit in NS6+:
var omitformtags=["input", "textarea", "select"]
omitformtags=omitformtags.join("|")
function disableselect(e){
if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1)
return false
}
function reEnable(){
return true
}
if (typeof document.onselectstart!="undefined")
document.onselectstart=new Function ("return false")
else{
document.onmousedown=disableselect
document.onmouseup=reEnable
}
Pages - Menu
Popüler Yayınlar
-
Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-Titanik Filminde adı geçen “Okyanus’un Kalbi: Mavi Elmas” II Abdülhamit hana aitti. Yıllarca sa...
-
Türk mücevherciler taş için ne diyor? SABAH- METE BOYBEYİ (Boybeyi Mücevherleri Yön. Kur. Bşk.) KALİTELİSİ NADİRDİR Siyah pırlant...
-
Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantaya eşdeğermidir? 1. Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantayı temsil mi eder? Ce...
-
En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi AYAR VE MİLYEM Ayar ve Milyem Hesapları Kuyumculukta kıymetli metaller saf hâlde ...
0 yorum