Ø Moda eğilimleri: Bunlar güncel akımlardır.
Seçilen konunun güncel trendlere bağlantılı olması düşünülerek yola çıkılmalıdır.
Yıllardır tekrar eden konular çevresinde tekrar tekrar tasarımlar yapmanın anlamı yoktur.
Bunun için yaratıcı düşüncede ileriye dönük, güncel trendleri takip eden yenilikçi çalışmalar
hedef alınmalıdır.
Bu nedenle takı sektöründe bir yıl önce belirlenen trendlerden haberdar olmalı, yeni
sezon için, kültürel özellikleri de içinde barındıran nitelikli tasarımlar oluşturulmalıdır.
Ø Basılı ve görsel kaynaklar: Ansiklopedi, gazete, dergi, konuyla ilgili yayınlar,
kataloglar incelenir. Basılı kaynaklardan elde edilen bilgiler, fotoğraflar
toparlanır.
Görsel kaynaklar ise defile, fuar, sergiler ve müzeleri kapsamaktadır. Seçilen konuya
uygun bütün görsel kaynaklardan yararlanma yoluna gidilmelidir. Örneğin; bir takı defilesini
izlemek, fuarlara katılarak gözlemler yapmak takı tasarımında önemli kaynak teşkil
edecektir. Takı tasarımı için sadece takıyla ilgili sergi ve defileleri takip etmek yeterli
değildir. Farklı sanat dallarını takip etmek, resim-heykel sergilerini gezmek, takıyı
tamamlayan giysi defilelerini ve bunun gibi sanat etkinliklerine katılmak gerekir. Farklı
bakış açıları kazanmak için yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek materyal toplamak için
görsel kaynaklar yakından takip etmelidir.
Ø Renk hikâyeleri: Takı sektöründe belirlenmiş trendlerden seçilen renk
çeşitlerinin toplanarak bir düzen içinde yerleştirilmesidir. Bu çoğunlukla hikâye
panosu ile birlikte yapılır.
Ø Tasarım panosu: Tasarım panosu; bilgi, resim, taş, metal örnekleri, bitkiler,
kumaş parçaları, fotoğraflar ve bunun gibi bütün materyalleri kapsamaktadır.
Ø Çeşitli taşlar, boncuklar, metaller: Bir takı modeli tasarlarken ya elde var
olan taşa uygun bir model tasarlanır ya da istenilen bir taş yoksa model
tasarlandıktan sonra o modele modelin metaline, metal rengine, formuna uygun
taş seçilmelidir. Takı formu ve taşın birbiriyle bir bütünlük oluşturması birinin
diğerinin üstüne çıkmaması gerekmektedir.
MEGEP
0 yorum