Bu Blogda Ara

24 Mayıs 2013 Cuma

Bunlar luks otesi...


Zerafet ve asaletin birleşimi altın kaplama otomobil..
Bunlar lüks ötesi...Altın Kaplama Mercedes






















Dünyanın en pahalı arabası Mercedesin lüks markası Maybach.Araba sadece sipariş üzerine üretiliyor. Müşteri isterse içine jakuzibile koydurabiliyor.



Dünyanın en pahalı cep telefonu,Vertu'nun Signature Diamond Koleksiyonu. Fiyatı 250 bin Euro. Dünyada sadece 26 adet bulunuyor.



Dünyanın en pahalı kalemi Montblanc ve VanCleef & Arpels firmasına ait. Kalemin fiyatı 730 bin Dolar. Üzerinde 840 adet elmas bulunuyor.
 




Dünyanın en pahalı laptop'u 1milyon Dolar'lık fiyatı ile İngiliz Luvaglio.[/color]



Dünyanın en pahalı köpeği ise Tibet Mastiff'i. Fiyatı da 500 bin Dolar'a çıkıyor.



Dünyanın en pahalı saatlerinden biri olan Blancpain'nin kadranında 46 adet ve çerçevesinde 180 adet olmak üzere toplam 226 yakut bulunuyor. Fiyatı 25100 İsviçre Frangı.
  Alıntı Yap ve Yanıtla

Standart



Dünyanın en pahalı oteli Dubai'debulunan Burj Al Arab. Otelde bir gece konaklama fiyatı 110 bin YTL.



Dünyanın en pahalı şarabı Petrus. Şarabın şişesi 4 milyar YTL. civarında. (Myrta duymasın)



Dünyanın en pahalı kozmetik markalarındanbiri olan Kanebo'nun Sensai Premier serisinde 40ml.lik bir kremin fiyatı, 1417 YTL.

Milyon 'euro'luk kalem kimin olacak?


Milyon 'euro'luk kalem kimin olacak?
Ürettiği lüks kalemlerle ünlenen İtalyan Aurora, 1 milyon euro'luk meşhur kalemiyle Başkent'e geldi
SABAH-1919 yılından bu yana kalem üreticiliği yapan ünlü İtalyan markası Aurora, 1 milyon Euro'luk fiyatıyla dikkat çeken meşhur kalemiyle Başkent'e geldi. Üzerinde 1919 adet pırlanta bulunan kalem, dünyada yalnızca isimleri gizli tutulan iki kişide var. Türkiye'deki ilk mağazasını Ankara'ya açan markanın hedef kitlesi ise bürokrat ve işadamları oldu.

"ONUR DUYUYORUZ" 
Torino'daki fabrikasında ürettiği lüks kalemlerle dünyanın 50 ülkesine ihracat yapmayı başaran İtalyan Aurora markası, Türkiye'deki ilk mağazasını Ankara'da açtı. Dünyaca ünlü 1 milyon Euro'luk (2 milyon 338 bin TL) kalemiyle Başkent'e gelen Aurora Yönetim Kurulu Başkanı Cesare Verona, hızla büyüyen Türkiye pazarında İtalyan ürünlerin dikkat çektiğini ve mağazanın açılışını ilan etmekten onur duyduklarını vurguladı. 

Salyangozda, 9 milyon euroluk pirlanta..



Ünlü giyim markası Louis Vuitton LVMH ilk kez bir mücevher mağazası açtı. Fransa'nın başkenti Paris'te açılan mağazada, bu lüks marka için özel olarak tasarlanan mücevherler sergilendi. Tasarımlar arasındaki en ilginç parçaysa şüphesiz 9 milyon euro değerindeki bu salyangozlu pırlanta oldu. 30 karat pırlanta, salyangozun üzerinde tüm ihtişamıyla gelenleri büyülerken, Fransız LVMH için hazırlanan kolye ve bilezikten oluşan koleksiyonun diğer parçaları da göz kamaştırdı. Mağazada bir mücevher atölyesi de bulunuyor. 

SABAH GAZETESİ

Dunya degerli mucevherat ticaret hacmi



DÜNYA TİCARETİ 
Dünya değerli mücevherat ticaret hacmi 2005 yılında 2004 yılına göre %5.5 artarak 53.5
milyar dolar seviyesinde gerçekleşmiştir. 2005 yılı Dünya değerli mücevherat ithalatı 24.4
milyar dolar, Dünya değerli Mücevherat ihracatı ise 29.1 milyar dolardır.
Dünya  Altın  Konseyinin  (www.gold.org)  Altın  Mücevherat  Sektörü  hakkındaki  2007  yılı
tahminleri  olumlu  yöndedir,  ancak  Dünya  Altın  piyasalarında  oluşabilecek  aşırı  fiyat
istikrarsızlığının talebi azaltabilme riski de göz önünde bulundurulmalıdır.

Dünya Değerli Mücevherat İhracatının Ülkelere göre dağılımı 2005(*)

Ülkeler  Değer (Milyon Dolar)  Pay (%)
İtalya  4,246  14,6
Hindistan  3,357  11,5
A.B.D.  3,160  10,9
Hong Kong  2,640  9,1
İsviçre  2,383  8,2
İngiltere  2,336  8,0
Çin  1,762  6,1
Tayland  1,176  4,0
Türkiye  1,127  3,9
Fransa  940  3,2
Malezya  920  3,2
Almanya  660  2,3
Singapur  523  1,8
Meksika  367  1,3
DİĞERLERİ  3,512  12,1
TOPLAM  29,113  100

Kaynak: Trademap, ITC

(*) Altın mücevherat dünya ihracatı istatistikleri tek başına verilmediği için, altın
mücevherat dahil, gümüş mücevherat hariç olmak üzere, tüm değerli metallerden yapılan
mücevherat ihracat istatistikleri alınmıştır. Bununla beraber, altın mücevherat dünya
değerli mücevherat ihracatının en büyük kısmını oluşturmaktadır.
Bu verilere göre, Türkiye dünya değerli mücevherat ihracatında 9. sırada yer almaktadır.

Dünya Değerli Mücevherat İthalatının Ülkelere göre dağılımı (2005) (*)

Ülkeler  Değer  (Milyon Dolar)  Pay (%)
A.B.D.  7,000  29
İngiltere  3,044  12
Bir. Arap Emir.  2,201  9
Hong Kong  1,938  8
İsviçre  1,411  6© İGEME ­ İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, 2005  7
Japonya  1,168  5
Singapur  970  4
Fransa  863  4
Almanya  517  2
İtalya  469  2
Kanada  318  1
Avustralya  298  1
İspanya  282  1
Meksika  269  1
Hindistan  266  1
Hollanda  202  1
İsrail  194  1
Türkiye  190  1
Tayland  160  1
DİĞERLERİ  1,792  7
TOPLAM  24,473  100

Kaynak: Trademap, ITC

(*) Altın mücevherat dünya ihracatı istatistikleri tek başına verilmediği için, altın
mücevherat dâhil, gümüş mücevherat hariç olmak üzere, tüm değerli metallerden yapılan
mücevherat ihracat istatistikleri alınmıştır. Bununla beraber, altın mücevherat dünya
değerli mücevherat ithalatının en büyük kısmını oluşturmaktadır.

© İGEME ­ İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, 2005

Turkiye Altin Mucevherat İhracati




Altın Mücevherat sektörü ile ilgili yerel ve uluslararası yayınlar bulunmaktadır. Türkiye’de
sektör ile ilgili yerel yayın İstanbul Kuyumcular odası tarafından çıkarılan Gold News adlı
süreli yayındır. Sektör ile ilgili uluslararası yayınlar ise Gold Inspirations Magazine, Gold
Bulletin, Gold Industry Profile isimli yayınlardır.

Türkiye Altın Mücevherat İhracatı (1993–2006)
Birim: Milyon Dolar

1993  23.6
1994  44.2
1995  55.4
1996  109.2
1997  160.7
1998  207 .2
1999  285.2
2000  384.2
2001  430.7
2002  567.5
2003  707.8
2004  931.9
2005  1127.9
2006  1031.4

Kaynak: Dış Ticaret Müsteşarlığı
Türkiye Altın Mücevherat İhracatının Ülkelere Göre Dağılımı (2006)
Birim: Milyon Dolar

ABD  288.3
BAE  177.9
İtalya  60.7
Almanya  53.2
Rusya Federasyonu  43.5
İspanya  41.5
İsrail  36.5
Polonya  29.2
Letonya  25.0
İngiltere  23.0Litvanya  22.9
Libya  21.9
Kırgızistan  21.7
Kazakistan  13.5
Hong­Kong  11.9
Cezayir  11.8
Kanada  10.6
Romanya  10.5
Çek Cumhuriyeti  9.1
Fransa  9.1
Avustralya  8.2
Hırvatistan  8.0
Estonya  7.0
Hollanda  6.6
Diğerleri  79.4
TOTAL  1,031.4

Kaynak: Dış Ticaret Müsteşarlığı

Turk altin mucevherat



ALTIN MÜCEVHERAT 
Türk  altın  mücevherat  üretim  geleneği  çok  eskilere  dayanmaktadır.  Anadolu'da  yaşamış
olan tüm uygarlıklar dini ve estetik amaçlı olmak üzere pek çok takı yaratmıştır. Anadolu'da
hüküm  sürmüş  olan  Hititler,  Urartular,  Frigyalılar,  İyonyalılar,  Lidyalılar,  Romalılar,
Bizanslılar, Selçuklular ve Osmanlılar, hepsi kendi takı sitillerini geliştirmiştir.

Pek  çok  değişik  mücevherat  tarzı  arasında,  en  önemli  mücevherat  stilini  Anadolu'ya
getirenler  Selçuklular  olmuştur.  Türk  mücevherat  tekniği  üzerindeki  etkileri,  Orta  Asya
çıkışlı olan Türkmen mücevheratı ile kendini göstermektedir.


Bu  mücevherat  halen  Türkmen  göçebe  kabileleri  tarafından  üretilmekte  ve
kullanılmaktadır.  Bu  takılar,  geleneksel  aletlerle üretilmesine  karşın,  mükemmel  işçilikleri
açısından  modern  teknoloji  ile  boy  ölçüşebilecek  niteliktedir.  Gümüş  ve  altının  yanında,
renkli taşlar ve sembolik anlamları olan cam objelerin de kullanıldığı bu mücevherat hala
Türkiye'de  üretilmekte  ve  kullanılmaktadır.  Geçmişte  kullanılan  üretim  teknolojisi,  ham
madde  ve  formlar  günümüzde  de  geçerliliğini  korumaktadır.  Bu  mücevheratın  taşıdığı
sosyal, ekonomik ve antropolojik mesajlar bugün için de geçerlidir.

Osmanlı İmparatorluğu'nun büyümesi ve refaha ulaşması ile birlikte takı sanatı İstanbul'da
önem kazanmıştır. Muhteşem Süleyman'ın saltanatı sırasında İstanbul dünyanın en önemli
mücevherat  merkezleri  arasına  girmiştir.  Bu dönemde  İstanbul'da  mücevherat  fuarlarının
düzenlendiği tarihi kaynaklarda belirtmektedir.
Bugün Türk mücevherat sanayii modern tasarım ve teknolojilerle birleşmiş, zengin kültürel
bir mirası yansıtmaktadır.


Hazırlayan 
Banu Bektaş 2007 T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi

ABD'de en cekici mucevher urun gruplari pirlanta...



TURQUALITY®,-En çekici ürün grupları pırlanta
nişan yüzükleri ve diğer evlilik 
mücevherleri, küpeler, üç taşlı/üç 
renkli yüzükler, tek taşlar, 
pandantifler ve saatler. Bu
ürünlerin sadece mağaza satışları
50 milyar ABD Dolarına
yaklaşıyor.(2006-AC Nielsen)

 Bu ürünler her kadının olmazsa
olmazı, dolayısıyla tanımları
gereği bir cazibeye sahipler.



Tercih Edilen Malzemeler
 ABD’de pırlantalar (özellikle yuvarlak, doğal renkli, beyaz veya
sarı) açık arayla en çok tercih edilen değerli taş çünkü prestijli
olduklarına, sonsuzluğu, romantizmi ve başarıyı temsil ettiklerine
inanılıyor. %30-40 daha ucuz olan sentetik pırlantalara karşı bir
direnç yok. Genel olarak 2005’te 30 milyar, geçen 20 yılda 500
milyar ABD Doları pırlanta mücevher satışı gerçekleşti.
 pırlantaların ardından önce zümrüt, yakut ve safir (safir nişan
yüzüklerinde pırlantanın altına “yansıma“ olarak ekleniyor) gibi
diğer renkli taşlar, sonra da tanzanit, mavi topaz, siyah opal veya
sitrin (sarı kuvars) gibi nispeten nadir taşlar geliyor. Renk odaklı
yeni moda akımları yüzünden renkli taşlar gözde.
 İnci mücevher (ama inci kolyeler değil) bugün için popüler değil
ama gelecek sezonlarda yeniden moda olması bekleniyor.
 Metallerden beyaz altın, pırlantaya sarı altından daha güzel bir
parlaklık verdiğinden en çok tercih edilen malzeme. Ardından sarı
altın ve platin geliyor. Gümüş ve alternatif metallerse (paladyum,
titanyum veya çelik) ancak onlardan sonra geliyor. Son yıllarda,
büyük ölçüde Platin Loncası’nın çabaları sayesinde platine olan
talep artıyor.


ABD’de altında standart tercih 14 ayar. 18 ayar altınla yapılmış ürünler üst sınıf kategoride aranıyor
ancak genel olarak Avrupa’ya göre daha az. Platinin kalitesini değerlendirmek için de aynı standartlar
kullanılıyor. Tüm metal ürünler damgalanarak standartları belirtiliyor.
 Elmaslar, farklı laboratuvarların geliştirdiği üçüncü parti derecelendirme sistemleri ile sınıflandırılıyor.
Gözde standartlardan bazıları GIA (Gemological Institute of America) (Amerika Değerli Taş Bilimi
Enstitüsü) derecelendirme sistemi, American Gem Society (Amerikan Değerli Taş Derneği) ışığı kırma
standartları, GCAL’ın (GEM Certification and Assurance Lab) (Değerli Taş Sertifika ve Teminat
Laboratuvarı) Source Veritas tasdik standartları ve IGI’nin (International Gemological Institute) (Uluslar
arası Değerli Taş Bilimi Enstitüsü) sertifika standartları.



 Elmas alan amatör alıcılar sıklıkla pırlantanın 4 ası ;  4C, 5C
 olarak adlandırılan basit bir kural setine başvurur:

  • Kesim (parlaklık),
  • berraklık (leke veya kusur sayısı), 
  • renk (renksiz elmaslar tercih edilir), ve
  • karat ağırlığı (yarım karat makuldür, ama 1 veya 2 karatın daha yüksek statüsü vardır).

 Kimileri buna 5. ası da ekliyor; sertifika veya profesyonel derecelendirme
raporları. Farklı kanallardan satılan elmasların meşru olarak kıyaslanmasını sağlayan bu derecelendirme
standartları ABD’de son derece önemli bir tüketici aracıdır. Temel ilke olarak ¾ karatın üzerindeki her 
pırlantanın bir tür sertifikası vardır.

 Gümüş için yaygın standart som gümüştür (0,925 ayar).
 Genel olarak kalite çok önemli ve kuyumcular, bijuteri segmentinde bile (örneğin plastik yerine cam
boncuklar) mümkün olduğunca iyi malzeme kullanmaya çalışıyor.

KAYNAK: Confidential & Proprietary ● Copyright © 2006 ACNielsen ● a VNU business




Amerikan Mücevher Ürünlerinin Dağıtım Kanalları



Girisimçiler için satış kanalları en önemli noktalardan bir tanesidir. P'S Sarraf Grubu olarak Turquality-AC Nielsen araştırma çalışmasını kısmi alıntı olarak bilginize sunarız.

Amerikan Mücevher Ürünlerinin Dağıtım Kanalları


Bir diğer yaklaşım da kuyum ürünlerini farklı dağıtım kanallarına göre
segmentlere ayırmak:


Bağımsız kuyumcular

Küresel markalar (Harry Winston, Tiffany, Cartier, Van Cleef & Arpels, Chanel,
Bvlgari, Buccellati, Graff)

Büyük alışveriş zincirleri (Zales, Sterling, Helzberg, Fred Meyer, Samuels, Gordon’s
Jewelers, Littman Jewelers, Finlay Jewelers, Kay Jewelers)

Çok katlı mağazalar

Üst sınıf (Neiman Marcus, Saks, Bergdorf Goodman, Nordstrom’s)

Alt sınıf (Macy’s, JCPenney, Kohl’s, Federated Stores, May Company,
Bloomingdale’s)

Televizyondaki alışveriş kanalları (Home Shopping Network, QVC, Shop NBC),
postayla dağıtılan kataloglar ve İnternet perakendecileri (Blue Nile, Ice, Red
Envelope)

İndirim mağazaları (Wal-Mart, Target)

Toptan satış kulüpleri (Costco, BJ’s, Sam’s Club)

Diğer: rehinciler, antika mağazaları ve müzayedeler

KAYNAK :TURQUALITY®,

Mucevher sektorune Amerikan yaklasim, segmentasyon, hedef kitle



Turquality/AC Nielsen-ABD kuyum sektöründe çok sayıda segmentasyon yaklaşımı var. En yaygın 
yaklaşım ürünleri şu şekilde kategorize ediyor:
Evlilik Mücevheratı: (nişan yüzükleri, alyanslar, yıldönümü mücevherleri) Frederick 
Goldman’ın Keepsake ve ArtCarved markaları, Glenn ve Susan Rothman’ın Hearts 
on Fire markası ve Kay Jewelers gibi markalar.

Moda Mücevherat: David Yurman, De Beers, Roberto Coin, ve John Hardy gibi köklü 
markalar ile Doris Panos, Tacori ve Elizabeth Rand gibi daha küçük, niş markalar. 
Moda mücevheratın içinde çok sayıda alt grup bulunuyor:

Tek Taşlar (tek taşı olan mücevherler), “Sevginin Yolculuğu” Mücevherleri (bir ilişkide 
sevginin gelişmesini temsil eden çok sayıda taşı olan mücevherler), and Üç Taşlı 
Mücevherler (geçmiş, bugün ve geleceği temsil eder).
İşlevsel kategoriler; küpeler, pandantifler, halhallar, bilezikler, kolyeler, broşlar, iğneler ve 
aksesuarlar (örneğin taçlar).

Tasarımcı koleksiyonları ve seri üretimler.
Erkek Mücevherleri (ağırlıklı olarak kol düğmeleri, düz yüzükler ve metal veya deri 
aksesuarlar) ve Kadın Mücevherleri.


Dini Mücevherler (haç ve kalp gibi sembollerin kullanıldığı parçalar) ve sadece dekoratif olan 
mücevherler.
Bijuteri: Baz metaller, cam, plastik ve sentetik taşlar gibi daha az değerli 
malzemelerden yapılır. Bu kategori de iki gruba ayrılabilir:

Yaşa göre: Çocuklar (6 yaş altı), ergenler (7-12 yaş), gençler (13-25 yaş), genç yetişkin 
pazarı (25 yaş üstü). Diğer yandan gerçek mücevher asla yaşa göre kategorize edilmiyor ve 
moda akımlarını takip etmiyor.

Cinsiyete göre: Kadın ve erkek.

KAYNAK :TURQUALITY- Confidential & Proprietary ● Copyright © 2006 ACNielsen ● a VNU business

23 Mayıs 2013 Perşembe

Taki Tasarimi Mezunu Ne Is Yapar?



Takı Tasarımı Mezunu Ne İş Yapar

• Günün beğenilerine göre tasarımlar yapar
• Kuyumculukta “marka ülke” olmamızı katkıda bulunur
• Kuyum sektöründe kullanılan makineleri tanır ve bilir
• Mücevher yapımını bilir

• Dünyada hangi ülkelere ne tür tasarımların saƨ lacağını bilir
• Bilgisayarda üç boyutlu çizimler yapar
• Makineleri Kullanır.



• Teknolojiyi ve yenilikleri takip eder
• Değerli madenleri tanır, nasıl işleneceğini bilir
• Değerli Taşları tanır, taş kesim işlemlerini bilir  
• Değerli taşların özelliklerini bilir
• Bitmiş ürünlerin kalite kontrollerini yapar


pirlantasarrafi- Sevan Bicakci's Mucevher Koleksiyonu

Sevan Bicakci's Mücevher Koleksiyonu-Sevan Biçakçi's extraordinary jewels




Mucevher Tasarımı ve Yaratici Akım Profili


Yaratıcı Kapasite ve Yeni Tasarımcı Profili 


Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN -Mücevher tasarımı, her ne kadar geniş bir hayal gücü ve yaratıcılık gerektirse de, fikir
ürüne dönüştüğünde ticari bir niteliğe bürünerek piyasada satılan bir meta haline
gelmektedir. Mücevher tasarlayan kişi, Meltem Kurtulan’ın deyişi ile,
“…bir ürünün doğmasına aracılık eden, ekonomik değer, ergonomi ve
satılabilirlik ölçütlerini doğru birleştiren, bunun yanında özgünlüğü elden
bırakmayan kişidir; bu nedenle sanatçı kadar özgür değildir. Kendi istediğinden
çok, alıcının istemesi olası ürünü yaratmak durumunda olan kişidir…”
(Kurtulan, 2010: 92).
Dolayısıyla kuyumculuk bir sanat değil, zenaattir. Bu çerçeveden ele alındığında,
kuyumculuk sektöründe üretim ölçeği, tasarımcının kendisi ile tasarladığı ürün arasındaki
ilişkinin düzeyini ve yaratıcılığının sınırlarını belirleyen en temel faktör olarak karşımıza
çıkmaktadır.

Şekil 5 bu araştırma kapsamında üretici firmalar ile yapılan yüzyüze görüşmelerden yola
çıkılarak İstanbul’da üretim ölçeğine ve yaratılan tasarımın marka gücüne bağlı olarak
oluşturulmuş bir tasarım tipolojisini göstermektedir. Bu tipolojide üretim ölçeğine ilişkin
yelpazenin bir ucunda “butik” olarak da adlandırılan, tek ve özgün ürünler yer alırken,
yelpazenin diğer ucunda seri üretime uygun tasarımlar bulunmaktadır. Bu iki kategorinin
arasında kalan tasarımları ise sınırlı sayıda veya siparişler doğrultusunda hazırlanan
tasarımlar olarak adlandırabiliriz. Bu üç grup tasarımın marka gücüne göre bir
değerlendirme yapıldığında ise marka gücü yüksek ve düşük olmak üzere iki alt
kategorinin olduğunu, dolayısıyla İstanbul kuyumculuk sektöründe, kabaca altı farklı
tasarım sürecinin bulunduğunu söyleyebiliriz.
Buna göre butik tasarım, genellikle tasarımcının ürünü tasarlamakla kalmayıp aynı
zamanda onu ürettiği, deyim yerindeyse yarattığı tasarım ile “bütünleştiği” bir sürece işaret
etmektedir. Butik tasarımlar seri üretime yönelik tasarımlar ile karşılaştırılamayacak kadar
uzun bir ürün ömrüne sahiptir; modası kolay kolay geçmez, tersine yıllar geçtikçe
klasiklaşir. Emek yoğun bir üretim sürecinin sonunda ortaya çıkan butik mücevherlerin,
kullanılan malzemenin ve el işçiliğinin doğası gereği, aynısının bir kez daha yapılması ve
çoğaltılması mümkün değildir. Bu yönüyle tasarımcısının elinden çıkan butik tasarımın
piyasa değeri, kullanılan madenin veya taşın değerinin çok üzerine çıkmakta, dolayısıyla 14
bu sürecin sonunda ürün başına yüksek bir katma değer elde edilmektedir. Ancak her butik
tasarımın aynı ölçüde piyasa ile buluşabildiğini söylemek mümkün değildir. Zaten sınırlı
bir alıcı kitlesi bulunan butik mücevher, tasarımcısının marka gücü oranında kendi içinde
ikiye ayrılmaktadır. Marka gücü düşük (veya henüz yeterince güçlenmemiş) olan
tasarımlar genellikle bağımsız çalışan mücevher tasarımcıları tarafından geliştirilirken,
marka gücü yüksek butik mücevherlerin sektörde ün yapmış az sayıda kuyumcu elinden
çıktığını ve bu kuyumcuların pek çoğunun kendi firmalarına sahip olduklarını
görmekteyiz



İstanbul Kültür Mirası ve Kültür Ekonomisi Envanteri 2010 
İstanbul’da Kültür Ekonomisini Döndüren Çarklardan biri: 
MÜCEVHER TASARIMI VE 
KUYUMCULUK 
Temel Yapısal Özellikler, Fırsat ve Tehditler, Politika Önerileri 
Sektörel Araştırma Raporu 
Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN 
Yıldız Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi 
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi 




Seri üretime yönelik “konfeksiyon tasarım” süreci ise, butik üretimin aksine, genellikle
büyük ölçekli fabrikalarda üretilen ürünleri içermektedir. Burada temel amaç, farklı gelir
düzeylerinden oluşan geniş bir yelpazenin taleplerine, alım güçlerine ve beyenilerine
yönelik çeşitli alt kategorilerde ürünler üretmek ve kuyumu geniş kitleler tarafından satın
alınabilir bir meta haline getirmektir. Konfeksiyon mücevherler, büyük firmalar için
çalışan tasarımcılar ve tasarım ekipleri tarafından hazırlanmakta, ortaya çıkan iki boyutlu
çizimler bilgisayar yardımı ile kalıbı çıkartılarak kitle üretimine hazır hale getirilmektedir.
Üretim tamamen makineler ile gerçekleştirilebileceği gibi, tasarımın özelliğine göre el
emeğinin kullanıldığı bir üretim bandı ile de yapılabilmektedir. Pres ve döküm olmak
üzere iki temel tekniğin kullanıldığı kitlesel mücevher üretiminde tasarımların ömrü kalıp
maliyetine göre altı ay ile iki yıl arasında değişmektedir12. Bu süreçte önemli olan,
tasarımcının ürün ile olan ilişkisidir; konfeksiyon üretimde tasarımcının rolü, çoğunlukla
çizimleri oluşturmanın ötesine geçememekte, bir başka anlatımla ürün tasarımcının
“elinden çıkmamaktadır”. Diğer taraftan, tasarımcılar firma yönetimi tarafından belirlenen
fiyat aralıklarına ve piyasa eğilimlerine uymak durumundadırlar. Mücevher
tasarımcısından kısa süre içerisinde çok sayıda ürün tasarlaması beklenmekte, dolayısıyla
 Döküm ürünlerin kalıp maliyeti yaklaşık 500 dolarken, pres ürünlerin kalıp mailyeti 3000 dolara kadar
çıkabilmektedir.


tasarımcının
 hareket alanı oldukça kısıtlanmaktadır. Sonuç olarak ortaya, geniş bir
piyasaya hitap eden ve çoğunlukla düşük gramajlı takılar çıkmaktadır.
Sektörde bir başka tasarım süreci ise, çok sayıda küçük ve orta ölçekli atölye tarafından
gerçekleştirilen sipariş esaslı kitle üretimine yöneliktir. Taklit tasarım olarak
adlandırabileceğimiz bu üretim biçimi, alınan siparişin büyüklüğüne göre bir üründen çok
sayıda kopya üretmeye temellenmektedir. Bu grupta yer alan firmalar, piyasada “tutulan”
tasarımların çok benzerlerini üretip çeşitli toptan ve perakendecilere satabildikleri gibi,
büyük ölçekli firmaların siparişleri doğrultusunda düşük katma değerli ara mamül (montür)
veya nihai ürün de üretebilmektedirler. Çoğunlukla varoş kökenli ailelerden yetişen ve
mesleki donanımlarını genç yaşta içine girdikleri sektörde usta-çırak ilişkisi yolu ile elde
etmiş “alaylı” ustalara ait bu atölyeler kendi özgün tasarımlarını oluşturacak yaratıcı
kapasiteden yoksundurlar. Buna karşılık mevcut bir tasarımı büyük bir ustalıkla taklit
edebilecek beceriye, dinamizme ve girişimci ruha sahiptirler. Bu yönüyle bu grupta yer
alan atölyeler piyasada bir marka olarak değil, ancak fiyat, güvenilirlik, teslimat süresi ve 
kalite açısından rekabet edebilmektedir.

İşporta tasarım, konfeksiyon ile taklit mücevher üretimine dışarıdan destek olan
(çoğunlukla okullu) tasarımcıları kapsamaktadır. Bu tasarımcılar herhangi bir nihai ürün
veya prototip üretmeksizin, genellikle sadece hazırladıkları çizimleri üreticilerin
beyenisine sunarlar. Bu grupta yer alan tasarımcılar, çoğunlukla herhangi bir markaya
sahip olmayan ve genellikle evden çalışan, bağımsız kişilerden oluşabileceği gibi,
kendilerine ait bir firma üzerinden düzenli olarak firmalara tasarım da çizebilmektedirler.
İşporta tasarımcılar, çeşitli açılardan bir ölçüde bağımsız butik tasarımcılara benzese de,
yapılan tasarımın niteliği bu grubu butik tasarımcıdan ayırır; yapılan iş çoğunlukla kitlesel
üretime yöneliktir.
Son kategoride ise butik tasarımcılar kadar yaratıcı kapasitesiye ve geniş bir rekabetçi
vizyona sahip olan “ayrıcalıklı tasarımcılar” gelmektedir. Bu grup, genellikle sipariş esaslı
kitle üretimine yönelik çalışan, ancak taklit tasarımcılardan farklı olarak, kendi özgün
tasarımlarını yaratabilen ve bu tasarımları bünyelerinde barındırdıkları nitelikli sadekarlar
ile kusursuz bir biçimde ürüne dönüştürebilen orta ölçekli atölyelerden oluşmaktadır.
Burada kritik olan nokta tasarımcının en az butik tasarımda olduğu kadar işin mutfak
kısmını da çok iyi bilmesi, diğer bir deyişle üretim ile tasarım arasındaki mesafeyi
kısaltabilmesidir. Alaylı, okullu ve/veya bu sektöre sonradan ilgi duyarak kendi kendilerini
yetiştirmiş tasarımcıları bünyesinde barındıran bu firmalar, kendi markalarıyla ihracat
yapabilme becerisine ulaşmış ve markalarının gücünü korumak için niş pazarlara yönelik
sınırlı sayıda ürünler üretmeyi temel strateji olarak benimsemişlerdir. Meslekiçi eğitimin
öneminin bilincinde olan bu atölyeler (az sayıdaki kurumsallaşmış butik tasarımcı ile
birlikte) kuyumculuk mesleğinde giderek kaybolmaya başlayan usta-çırak ilişkisinin
devamlılığı yönünde önemli bir boşluğu doldurmaktadırlar.
Hiç şüphe yok ki İstanbul kuyumculuk sektöründe bu altı farklı tipin dışında, hatta birden
fazla kategorinin özelliklerini barındıran tasarım süreçlerine ve tasarımcı profillerine
rastlayabilmek olasıdır. Bağımsız bir butik mücevher tasarımcısı, yeri geldiğinde seri
13 İstisnai durumlarla karşılaşılmakla birlikte bu grupta genellikle üniversite ve yüksek okulların tasarım ile
ilgili bölümlerinden mezun olarak meslek yaşamlarını bu yönde devam ettiren “okullu” tasarımcılar istihdam
edilmektedir. Bu grupta yer alan tasarımcılar, takı tasarım ve endüstri ürünleri tasarımı gibi doğrudan sektör
ile ilgili bölümlerden veya mimarlık, seramik, heykel gibi kuyumculuk sektörüne “yakın” bölümlerden
mezun kişilerden oluşmaktadır. 16
üretim yapan bir firmanın tasarım danışmanlığını üstlenebilmekte veya taklit tasarım yapan
bir üretici portföyüne ayrıcalıklı bir tasarım ürününü ekleyebilmektedir. Dolayısıyla,
yukarıda sunulan tipolojiyi, mücevher tasarımının karmaşık yapısını daha kolay
anlamamıza ve sektör için başarı şansı yüksek bir politika çerçevesi geliştirmemize
yardımcı olabilecek bir şablon olarak değerlendirmek mümkündür.
Bu tipoloji ışığında ele alındığında, İstanbul’da kuyumculuk sektörünün marka gücü
yüksek üç kategori olan “kurumsallaşmış butik tasarım”, “ayrıcalıklı tasarım” ve
“konfeksiyon tasarım” kulvarlarında kayda değer bir başarı yakaladığını ve uluslar arası
işlenmiş altın piyasasında kendini kabul ettirecek ölçüde bir rekabet gücüne erişmiş
olduğunu görmekteyiz14. Ancak sektörün firma sayısı bakımından büyük bir kesiminin
taklit tasarım yapan atölyelerden oluştuğu ve marka gücü düşük diğer iki kategoride
(bağımsız butik tasarım ve işporta tasarım) hazırlanan ürün/tasarımların piyasa ile buluşma
kanallarının yetersiz olduğu göz önüne alındığında, İstanbul kuyumculuk endüstrisinin
genel anlamda, düşük katma değerli taklit tasarımlar yapan ve ne yazık ki ara malı (veya
montür) üreten bir sektör görüntüsü çizdiğini görmekteyiz.

http://www.istanbulkulturenvanteri.gov.tr/files/yayinlar


MÜCEVHER TASARIMI VE 
KUYUMCULUK 
Temel Yapısal Özellikler, Fırsat ve Tehditler, Politika Önerileri 
Sektörel Araştırma Raporu 
Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN 
Yıldız Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi 
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi 




Parlaklik, kesim, renk, berraklik… Pırlanta Nasıl Secilir?







Diamonds are a girl’s best friend! ‘Gentelmen Prefer Blonds’ filminde Marilyn Monroe’yla özdeşleşen bir şarkı, muhteşem bir sahne… Klişe bir düşünce olsa da, erkekler nasıl sarışın tercih ediyorsa kadınlar da pırlantayı seviyor galiba! Ne var ki pırlanta almak çok kolay değil. Sadece maddi anlamda değil; pırlantanın kalitesinin tartılması ve doğru kesime karar verilmesi de oldukça zor.

Hazır düğün, nikah mevsimi gelmişken Pudra.com olarak pırlanta seçmenin inceliklerine değinelim, bilgileri tazeleyelim istedik… Neymiş şu meşhur ‘C’ler?

Pırlanta seçerken dikkat edilmesi gerekenler hususunda yabancı kaynakların işaret ettiği 5 C’li bir sistem var: Carat, Color, Clarity, Cut ve Certificate… İngilizce isimlerini de veriyoruz çünkü bunlar bir nevi standart; pırlanta alırken elinizdeki taşı hangi kriterlere göre değerlendirmeniz gerektiğini belirleyen maddeler. Yani karat, renk, berraklık, kesim ve sertifika… 



1)KaratBir pırlantanın ağırlığı karatla ölçülüyor. Bir karat, bir gramın 5te biri kadarına geliyor ve 100 puana bölünüyor. Mesela çeyrek karat, 0.25 ağırlığında bir pırlanta anlamına geliyor. Ağırlık ve büyüklük aynı şey demek değil. Aynı karattaki iki pırlanta, renk ve berraklığa göre farklı fiyatlara sahip olacaktır. Büyük demek en iyisi ve pahalısı demek anlamına kesinlikle gelmiyor… Karatı düşük bir pırlanta diğer özellikleri üstün gelirse karatı daha yüksek bir tek taştan daha değerlidir.

2) Renk: Pırlantanızın değerinin en önemli göstergelerinden biri rengidir. Kaliteli bir pırlanta, eğer özelliği renkli bir taş olması değilse renksiz ve şeffaf görünümlü olmalıdır. Renksiz, temiz pırlantalar bu nedenle en pahalı olanlarıdır. Kalite düşmeye başladıkça pırlanta sarımsı, kahverengiye kaçan bir renk görülür. Test etmek için pırlantayı beyaz bir zemin veya kağıt üzerine koyarak yeterli ışıkta yandan bakabilirsiniz. Bir de renkli pırlantalar var; mavi, pembe, kırmızı gibi. Fiyatlar renkli pırlantalarda oldukça yüksek olabiliyor ancak en pahalıları genelde tamamen renksiz ve berrak olanlar. Renk skalası, GIA (The Gemological Institute of America) kreiterlerine göre D’den başlayıp (en kalitelisi) Z’ye kadar gidebiliyor (sarı, kahverengi). H derecesini geçmemesi tavsiye edilir. 

3) BerraklıkBu kriter, pırlantanın ne kadar lekesiz olduğunu ölçer. Üretim sürecinde, pırlantanın içinde karbon parçaları oluşur. Bu parçaların yarattığı kesikler yerleşir. Berraklık, karbon ve kesik miktarına ters orantılı olarak belirlenir. Ne kadar az karbon ve kesik, pırlantanız o kadar değerlidir. Bu kriterde birkaç farklı seviye bulunuyor. 


FL, IF: Kusursuz pırlanta…
VVS1, VVS 2: Çok hafif izleri olan pırlanta,VS1, VS 2: Az miktarda leke vardır ve çıplak gözle görülemez. 
SI1, SI 2: Çıplak gözle görülebilen, az miktarda leke vardır.
I1, I2, I3: Lekeli. Bu taşlar gözle görülür derecede parlaklığını yitirmiştir.

4) KesimEn klasiği ve popüleri yuvarlak baget kesim olmak üzere kare, oval (markiz), damla ve kalp şeklinde pırlantalar bulunmaktadır. Aslında pırlantanın doğal şeklinden ziyade kesim biçimini ifade eder. Bu konuda da çeşitli uluslar arası kriterler bulunuyor. En iyi kesimli pırlantalar; en mükemmeli ve pahalısı 0 olmak üzere 0’dan 10’a belirli bir aralıkta seyrediyor (American Gem Society). 

5) Sertifika: Pırlantanızın karnesi, pasaportu, kimliği; yukarıda saydığımız tüm kategorilerin dökümünün olduğu, pırlantanızın sertifikası büyük önem taşır. Burada pırlantanızın hangi uluslar arası kuruluş tarafından onay gördüğü, renk ve berraklık derecesine dair bilgiler bulunur. En popüler enstitüler arasında; GIA (Geological Institute of America), IGI (International Gemological Institute) ve EGL (European Gem Laboratories) bulunmaktadır. 

Pudra.com'

22 Mayıs 2013 Çarşamba

Yuzuk Uretimi


Yüzük Üretimi 


  • Üretimde gerekli olan araç-gereçler hazırlayınız. 
  •  Önceden hazırlanan kalıp yardımıyla modele uygun desen aktarma işlemini 

(çizim, isleme vb.) yapınız. (Şekil 3.6)




 
(T.C.MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI 


MEGEP  
(MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİN  
GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ) 

KUYUMCULUK TEKNOLOJİSİ  -


YÜZÜK ÇİZİMİ VE YAPIMI -ANKARA 2006



Kaynağı yapılan yüzük kolunun yan ve üst yüzeylerinin tesviyesini yapınız.
Yüzüğün üst yüzeyi kullanılacak taşa uygun şekilde düzeltiniz (yuvarlak veya
oval olacak şekilde düşününüz).

¾  2 nu. lu taş yuvası için 100 mikronluk teli tavlayınız ve silindir makinesinde 50
mikrona düşürünüz. Elde ettiğiniz telden kullanılacak taşın çevresine uygun
olarak kesiniz (Şekil 3.8).



(T.C.MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI 

MEGEP  
(MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİN  
GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ) 


KUYUMCULUK TEKNOLOJİSİ  -


YÜZÜK ÇİZİMİ VE YAPIMI -ANKARA 2006



Yuzuk Uretimi (halka yuzuk)




Yüzük Üretimi (halka yüzük)



Gerekli Malzemeler


  •   Üretilecek yüzüğün tasarım resmi 
  •  Üretimde kullanılacak gümüş veya pirinç malzemeler (plaka veya tel) 
  •  Desen aktarma araç-gereçleri 
  •   Şekillendirme araç- gereçleri (delme, kesim, kaynak, yüzük ölçüleri, eğeleme 

vb.).

•  Yüzük üretimi için gerekli malzemeleri temin ediniz.
•  Yüzük üretimi için 300 mikron teli silindirde dört köşe çekerek yüzük
kolu ölçüsünde kesiniz. Düzeltme işlemlerini yaparak teli tavlayınız ve
yuvarlatarak uç uca kaynatınız. Kaynaklama işleminden sonra demir malafada
tokmakla düzeltiniz (tel yerine levhadan kesim yaparakta yüzük kolu
yapabilirsiniz). (Şekil 2.1)



Madde I.  

Şekil 2.1: Yüzük kollarının hazırlanması 
•  Aynı  telden  aynı  şekilde  ikinci  bir  yüzük  kolu  hazırlayınız.  Yüzük
kolunun alın kısmından eğeleyerek kalınlığını bir miktar inceltiniz (Tel yerine uygun
ölçüde  levha  kullanarak  eğelemeye  gerek  kalmadan  yüzük  kolunu  elde
edebilirsiniz).

•  Yüzük kolu kesitinde ve ölçülerinde yedi adet montür parçası hazırlayınız
ve yüzük kollarından birisine kaynatınız (Şekil 2.2).



                                             
       





Şekil 2.1:  Kontür parçalarının hazırlanarak kaynatılması

•  Montürlerin kaynağından sonra ikinci yüzük kolunu montürlerin üzerine
koyunuz  ve  kaynağını  yapınız.  Kaynak  işleminden  sonra  montür  parçalarının
tesviyesini yaparak fazlalıkları eğeleyiniz, (Şekil 2.3).


Şekil 2.2: Üst yüzük kolunun kaynatılması

 MEGEP

Dunyanın en büyük islenmemis zumrudu


İstanbul Jewellery Show’da “Dünyanın en büyük işlenmemiş zümrüdü” olarak tanıtılan zümrüdün 4 katı büyüklüğünde zümrüt bulunduğu ortaya çıktı
T24

T24 - İstanbul Jewellery Show’da sergilenen ve Beyaz Show’da izleyicilere “Dünyanın en büyük işlenmemiş zümrüdü” olarak tanıtılan 12 bin 360 kratlık saf zümrüdün aslında dünyanın en büyük zümrüdü olmadığı ve neredeyse 4 katı büyüklüğünde zümrüt bulunduğu ortaya çıktı. Kolombiya’daki karpuz büyüklüğündeki işlenmemiş zümrüt tam 11.5 kilogram ağırlığında.
Hürriyet'in haberine göre, mücevher firmalarının yeni ürünlerini sergilediği fuarda, Valentine Diamond’a ait stantda yüksek güvenlik önlemleri altında sergilenen 12 bin 360 krat ve 2.5 kilogram ağırlığındaki işlenmemiş zümrüt, katılımcıların büyük ilgisini çekince, Beyaz Show’da tüm Türkiye’ye tanıtıldı.
Beyazıt Öztürk, zümrüdün dünyanın en büyüğü olduğunu söyledi. Hindistan’ın zengin ailelerinden Daga’ya ait zümrüdü öven Beyaz, programa katılan Daga Ailesi’nin üyesi Sumati Daga’dan mücevherin hikâyesini dinledi. Ailenin soyadı olan “Daga” adı verilen zümrüdün, dünyanın en büyük zümrüdü olmadığı anlaşıldı.
Kolombiya’da geçtiğimiz yıllarda bulunan ve tam 11.5 kilogram ağırlığındaki karpuz büyüklüğünde işlenmemiş zümrüt halen bu rekoru elinde bulunduruyor. “Teodora” yani “Tanrının hediyesi” olarak adlandırılan 57 bin kratlık zümrüt, Brezilya ve Hindistan’da şekil verildikten sonra müzayedede satılmak üzere Kolombiya’ya geri gönderildi. Odenbach Mücevher’e ait işlenmemiş zümrüt şekli bozulmadan alıcısını bekliyor.

24 Mayıs 2013 Cuma

Bunlar luks otesi...


Zerafet ve asaletin birleşimi altın kaplama otomobil..
Bunlar lüks ötesi...Altın Kaplama Mercedes






















Dünyanın en pahalı arabası Mercedesin lüks markası Maybach.Araba sadece sipariş üzerine üretiliyor. Müşteri isterse içine jakuzibile koydurabiliyor.



Dünyanın en pahalı cep telefonu,Vertu'nun Signature Diamond Koleksiyonu. Fiyatı 250 bin Euro. Dünyada sadece 26 adet bulunuyor.



Dünyanın en pahalı kalemi Montblanc ve VanCleef & Arpels firmasına ait. Kalemin fiyatı 730 bin Dolar. Üzerinde 840 adet elmas bulunuyor.
 




Dünyanın en pahalı laptop'u 1milyon Dolar'lık fiyatı ile İngiliz Luvaglio.[/color]



Dünyanın en pahalı köpeği ise Tibet Mastiff'i. Fiyatı da 500 bin Dolar'a çıkıyor.



Dünyanın en pahalı saatlerinden biri olan Blancpain'nin kadranında 46 adet ve çerçevesinde 180 adet olmak üzere toplam 226 yakut bulunuyor. Fiyatı 25100 İsviçre Frangı.
  Alıntı Yap ve Yanıtla

Standart



Dünyanın en pahalı oteli Dubai'debulunan Burj Al Arab. Otelde bir gece konaklama fiyatı 110 bin YTL.



Dünyanın en pahalı şarabı Petrus. Şarabın şişesi 4 milyar YTL. civarında. (Myrta duymasın)



Dünyanın en pahalı kozmetik markalarındanbiri olan Kanebo'nun Sensai Premier serisinde 40ml.lik bir kremin fiyatı, 1417 YTL.

Milyon 'euro'luk kalem kimin olacak?


Milyon 'euro'luk kalem kimin olacak?
Ürettiği lüks kalemlerle ünlenen İtalyan Aurora, 1 milyon euro'luk meşhur kalemiyle Başkent'e geldi
SABAH-1919 yılından bu yana kalem üreticiliği yapan ünlü İtalyan markası Aurora, 1 milyon Euro'luk fiyatıyla dikkat çeken meşhur kalemiyle Başkent'e geldi. Üzerinde 1919 adet pırlanta bulunan kalem, dünyada yalnızca isimleri gizli tutulan iki kişide var. Türkiye'deki ilk mağazasını Ankara'ya açan markanın hedef kitlesi ise bürokrat ve işadamları oldu.

"ONUR DUYUYORUZ" 
Torino'daki fabrikasında ürettiği lüks kalemlerle dünyanın 50 ülkesine ihracat yapmayı başaran İtalyan Aurora markası, Türkiye'deki ilk mağazasını Ankara'da açtı. Dünyaca ünlü 1 milyon Euro'luk (2 milyon 338 bin TL) kalemiyle Başkent'e gelen Aurora Yönetim Kurulu Başkanı Cesare Verona, hızla büyüyen Türkiye pazarında İtalyan ürünlerin dikkat çektiğini ve mağazanın açılışını ilan etmekten onur duyduklarını vurguladı. 

Salyangozda, 9 milyon euroluk pirlanta..



Ünlü giyim markası Louis Vuitton LVMH ilk kez bir mücevher mağazası açtı. Fransa'nın başkenti Paris'te açılan mağazada, bu lüks marka için özel olarak tasarlanan mücevherler sergilendi. Tasarımlar arasındaki en ilginç parçaysa şüphesiz 9 milyon euro değerindeki bu salyangozlu pırlanta oldu. 30 karat pırlanta, salyangozun üzerinde tüm ihtişamıyla gelenleri büyülerken, Fransız LVMH için hazırlanan kolye ve bilezikten oluşan koleksiyonun diğer parçaları da göz kamaştırdı. Mağazada bir mücevher atölyesi de bulunuyor. 

SABAH GAZETESİ

Dunya degerli mucevherat ticaret hacmi



DÜNYA TİCARETİ 
Dünya değerli mücevherat ticaret hacmi 2005 yılında 2004 yılına göre %5.5 artarak 53.5
milyar dolar seviyesinde gerçekleşmiştir. 2005 yılı Dünya değerli mücevherat ithalatı 24.4
milyar dolar, Dünya değerli Mücevherat ihracatı ise 29.1 milyar dolardır.
Dünya  Altın  Konseyinin  (www.gold.org)  Altın  Mücevherat  Sektörü  hakkındaki  2007  yılı
tahminleri  olumlu  yöndedir,  ancak  Dünya  Altın  piyasalarında  oluşabilecek  aşırı  fiyat
istikrarsızlığının talebi azaltabilme riski de göz önünde bulundurulmalıdır.

Dünya Değerli Mücevherat İhracatının Ülkelere göre dağılımı 2005(*)

Ülkeler  Değer (Milyon Dolar)  Pay (%)
İtalya  4,246  14,6
Hindistan  3,357  11,5
A.B.D.  3,160  10,9
Hong Kong  2,640  9,1
İsviçre  2,383  8,2
İngiltere  2,336  8,0
Çin  1,762  6,1
Tayland  1,176  4,0
Türkiye  1,127  3,9
Fransa  940  3,2
Malezya  920  3,2
Almanya  660  2,3
Singapur  523  1,8
Meksika  367  1,3
DİĞERLERİ  3,512  12,1
TOPLAM  29,113  100

Kaynak: Trademap, ITC

(*) Altın mücevherat dünya ihracatı istatistikleri tek başına verilmediği için, altın
mücevherat dahil, gümüş mücevherat hariç olmak üzere, tüm değerli metallerden yapılan
mücevherat ihracat istatistikleri alınmıştır. Bununla beraber, altın mücevherat dünya
değerli mücevherat ihracatının en büyük kısmını oluşturmaktadır.
Bu verilere göre, Türkiye dünya değerli mücevherat ihracatında 9. sırada yer almaktadır.

Dünya Değerli Mücevherat İthalatının Ülkelere göre dağılımı (2005) (*)

Ülkeler  Değer  (Milyon Dolar)  Pay (%)
A.B.D.  7,000  29
İngiltere  3,044  12
Bir. Arap Emir.  2,201  9
Hong Kong  1,938  8
İsviçre  1,411  6© İGEME ­ İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, 2005  7
Japonya  1,168  5
Singapur  970  4
Fransa  863  4
Almanya  517  2
İtalya  469  2
Kanada  318  1
Avustralya  298  1
İspanya  282  1
Meksika  269  1
Hindistan  266  1
Hollanda  202  1
İsrail  194  1
Türkiye  190  1
Tayland  160  1
DİĞERLERİ  1,792  7
TOPLAM  24,473  100

Kaynak: Trademap, ITC

(*) Altın mücevherat dünya ihracatı istatistikleri tek başına verilmediği için, altın
mücevherat dâhil, gümüş mücevherat hariç olmak üzere, tüm değerli metallerden yapılan
mücevherat ihracat istatistikleri alınmıştır. Bununla beraber, altın mücevherat dünya
değerli mücevherat ithalatının en büyük kısmını oluşturmaktadır.

© İGEME ­ İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, 2005

Turkiye Altin Mucevherat İhracati




Altın Mücevherat sektörü ile ilgili yerel ve uluslararası yayınlar bulunmaktadır. Türkiye’de
sektör ile ilgili yerel yayın İstanbul Kuyumcular odası tarafından çıkarılan Gold News adlı
süreli yayındır. Sektör ile ilgili uluslararası yayınlar ise Gold Inspirations Magazine, Gold
Bulletin, Gold Industry Profile isimli yayınlardır.

Türkiye Altın Mücevherat İhracatı (1993–2006)
Birim: Milyon Dolar

1993  23.6
1994  44.2
1995  55.4
1996  109.2
1997  160.7
1998  207 .2
1999  285.2
2000  384.2
2001  430.7
2002  567.5
2003  707.8
2004  931.9
2005  1127.9
2006  1031.4

Kaynak: Dış Ticaret Müsteşarlığı
Türkiye Altın Mücevherat İhracatının Ülkelere Göre Dağılımı (2006)
Birim: Milyon Dolar

ABD  288.3
BAE  177.9
İtalya  60.7
Almanya  53.2
Rusya Federasyonu  43.5
İspanya  41.5
İsrail  36.5
Polonya  29.2
Letonya  25.0
İngiltere  23.0Litvanya  22.9
Libya  21.9
Kırgızistan  21.7
Kazakistan  13.5
Hong­Kong  11.9
Cezayir  11.8
Kanada  10.6
Romanya  10.5
Çek Cumhuriyeti  9.1
Fransa  9.1
Avustralya  8.2
Hırvatistan  8.0
Estonya  7.0
Hollanda  6.6
Diğerleri  79.4
TOTAL  1,031.4

Kaynak: Dış Ticaret Müsteşarlığı

Turk altin mucevherat



ALTIN MÜCEVHERAT 
Türk  altın  mücevherat  üretim  geleneği  çok  eskilere  dayanmaktadır.  Anadolu'da  yaşamış
olan tüm uygarlıklar dini ve estetik amaçlı olmak üzere pek çok takı yaratmıştır. Anadolu'da
hüküm  sürmüş  olan  Hititler,  Urartular,  Frigyalılar,  İyonyalılar,  Lidyalılar,  Romalılar,
Bizanslılar, Selçuklular ve Osmanlılar, hepsi kendi takı sitillerini geliştirmiştir.

Pek  çok  değişik  mücevherat  tarzı  arasında,  en  önemli  mücevherat  stilini  Anadolu'ya
getirenler  Selçuklular  olmuştur.  Türk  mücevherat  tekniği  üzerindeki  etkileri,  Orta  Asya
çıkışlı olan Türkmen mücevheratı ile kendini göstermektedir.


Bu  mücevherat  halen  Türkmen  göçebe  kabileleri  tarafından  üretilmekte  ve
kullanılmaktadır.  Bu  takılar,  geleneksel  aletlerle üretilmesine  karşın,  mükemmel  işçilikleri
açısından  modern  teknoloji  ile  boy  ölçüşebilecek  niteliktedir.  Gümüş  ve  altının  yanında,
renkli taşlar ve sembolik anlamları olan cam objelerin de kullanıldığı bu mücevherat hala
Türkiye'de  üretilmekte  ve  kullanılmaktadır.  Geçmişte  kullanılan  üretim  teknolojisi,  ham
madde  ve  formlar  günümüzde  de  geçerliliğini  korumaktadır.  Bu  mücevheratın  taşıdığı
sosyal, ekonomik ve antropolojik mesajlar bugün için de geçerlidir.

Osmanlı İmparatorluğu'nun büyümesi ve refaha ulaşması ile birlikte takı sanatı İstanbul'da
önem kazanmıştır. Muhteşem Süleyman'ın saltanatı sırasında İstanbul dünyanın en önemli
mücevherat  merkezleri  arasına  girmiştir.  Bu dönemde  İstanbul'da  mücevherat  fuarlarının
düzenlendiği tarihi kaynaklarda belirtmektedir.
Bugün Türk mücevherat sanayii modern tasarım ve teknolojilerle birleşmiş, zengin kültürel
bir mirası yansıtmaktadır.


Hazırlayan 
Banu Bektaş 2007 T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi

ABD'de en cekici mucevher urun gruplari pirlanta...



TURQUALITY®,-En çekici ürün grupları pırlanta
nişan yüzükleri ve diğer evlilik 
mücevherleri, küpeler, üç taşlı/üç 
renkli yüzükler, tek taşlar, 
pandantifler ve saatler. Bu
ürünlerin sadece mağaza satışları
50 milyar ABD Dolarına
yaklaşıyor.(2006-AC Nielsen)

 Bu ürünler her kadının olmazsa
olmazı, dolayısıyla tanımları
gereği bir cazibeye sahipler.



Tercih Edilen Malzemeler
 ABD’de pırlantalar (özellikle yuvarlak, doğal renkli, beyaz veya
sarı) açık arayla en çok tercih edilen değerli taş çünkü prestijli
olduklarına, sonsuzluğu, romantizmi ve başarıyı temsil ettiklerine
inanılıyor. %30-40 daha ucuz olan sentetik pırlantalara karşı bir
direnç yok. Genel olarak 2005’te 30 milyar, geçen 20 yılda 500
milyar ABD Doları pırlanta mücevher satışı gerçekleşti.
 pırlantaların ardından önce zümrüt, yakut ve safir (safir nişan
yüzüklerinde pırlantanın altına “yansıma“ olarak ekleniyor) gibi
diğer renkli taşlar, sonra da tanzanit, mavi topaz, siyah opal veya
sitrin (sarı kuvars) gibi nispeten nadir taşlar geliyor. Renk odaklı
yeni moda akımları yüzünden renkli taşlar gözde.
 İnci mücevher (ama inci kolyeler değil) bugün için popüler değil
ama gelecek sezonlarda yeniden moda olması bekleniyor.
 Metallerden beyaz altın, pırlantaya sarı altından daha güzel bir
parlaklık verdiğinden en çok tercih edilen malzeme. Ardından sarı
altın ve platin geliyor. Gümüş ve alternatif metallerse (paladyum,
titanyum veya çelik) ancak onlardan sonra geliyor. Son yıllarda,
büyük ölçüde Platin Loncası’nın çabaları sayesinde platine olan
talep artıyor.


ABD’de altında standart tercih 14 ayar. 18 ayar altınla yapılmış ürünler üst sınıf kategoride aranıyor
ancak genel olarak Avrupa’ya göre daha az. Platinin kalitesini değerlendirmek için de aynı standartlar
kullanılıyor. Tüm metal ürünler damgalanarak standartları belirtiliyor.
 Elmaslar, farklı laboratuvarların geliştirdiği üçüncü parti derecelendirme sistemleri ile sınıflandırılıyor.
Gözde standartlardan bazıları GIA (Gemological Institute of America) (Amerika Değerli Taş Bilimi
Enstitüsü) derecelendirme sistemi, American Gem Society (Amerikan Değerli Taş Derneği) ışığı kırma
standartları, GCAL’ın (GEM Certification and Assurance Lab) (Değerli Taş Sertifika ve Teminat
Laboratuvarı) Source Veritas tasdik standartları ve IGI’nin (International Gemological Institute) (Uluslar
arası Değerli Taş Bilimi Enstitüsü) sertifika standartları.



 Elmas alan amatör alıcılar sıklıkla pırlantanın 4 ası ;  4C, 5C
 olarak adlandırılan basit bir kural setine başvurur:

  • Kesim (parlaklık),
  • berraklık (leke veya kusur sayısı), 
  • renk (renksiz elmaslar tercih edilir), ve
  • karat ağırlığı (yarım karat makuldür, ama 1 veya 2 karatın daha yüksek statüsü vardır).

 Kimileri buna 5. ası da ekliyor; sertifika veya profesyonel derecelendirme
raporları. Farklı kanallardan satılan elmasların meşru olarak kıyaslanmasını sağlayan bu derecelendirme
standartları ABD’de son derece önemli bir tüketici aracıdır. Temel ilke olarak ¾ karatın üzerindeki her 
pırlantanın bir tür sertifikası vardır.

 Gümüş için yaygın standart som gümüştür (0,925 ayar).
 Genel olarak kalite çok önemli ve kuyumcular, bijuteri segmentinde bile (örneğin plastik yerine cam
boncuklar) mümkün olduğunca iyi malzeme kullanmaya çalışıyor.

KAYNAK: Confidential & Proprietary ● Copyright © 2006 ACNielsen ● a VNU business




Amerikan Mücevher Ürünlerinin Dağıtım Kanalları



Girisimçiler için satış kanalları en önemli noktalardan bir tanesidir. P'S Sarraf Grubu olarak Turquality-AC Nielsen araştırma çalışmasını kısmi alıntı olarak bilginize sunarız.

Amerikan Mücevher Ürünlerinin Dağıtım Kanalları


Bir diğer yaklaşım da kuyum ürünlerini farklı dağıtım kanallarına göre
segmentlere ayırmak:


Bağımsız kuyumcular

Küresel markalar (Harry Winston, Tiffany, Cartier, Van Cleef & Arpels, Chanel,
Bvlgari, Buccellati, Graff)

Büyük alışveriş zincirleri (Zales, Sterling, Helzberg, Fred Meyer, Samuels, Gordon’s
Jewelers, Littman Jewelers, Finlay Jewelers, Kay Jewelers)

Çok katlı mağazalar

Üst sınıf (Neiman Marcus, Saks, Bergdorf Goodman, Nordstrom’s)

Alt sınıf (Macy’s, JCPenney, Kohl’s, Federated Stores, May Company,
Bloomingdale’s)

Televizyondaki alışveriş kanalları (Home Shopping Network, QVC, Shop NBC),
postayla dağıtılan kataloglar ve İnternet perakendecileri (Blue Nile, Ice, Red
Envelope)

İndirim mağazaları (Wal-Mart, Target)

Toptan satış kulüpleri (Costco, BJ’s, Sam’s Club)

Diğer: rehinciler, antika mağazaları ve müzayedeler

KAYNAK :TURQUALITY®,

Mucevher sektorune Amerikan yaklasim, segmentasyon, hedef kitle



Turquality/AC Nielsen-ABD kuyum sektöründe çok sayıda segmentasyon yaklaşımı var. En yaygın 
yaklaşım ürünleri şu şekilde kategorize ediyor:
Evlilik Mücevheratı: (nişan yüzükleri, alyanslar, yıldönümü mücevherleri) Frederick 
Goldman’ın Keepsake ve ArtCarved markaları, Glenn ve Susan Rothman’ın Hearts 
on Fire markası ve Kay Jewelers gibi markalar.

Moda Mücevherat: David Yurman, De Beers, Roberto Coin, ve John Hardy gibi köklü 
markalar ile Doris Panos, Tacori ve Elizabeth Rand gibi daha küçük, niş markalar. 
Moda mücevheratın içinde çok sayıda alt grup bulunuyor:

Tek Taşlar (tek taşı olan mücevherler), “Sevginin Yolculuğu” Mücevherleri (bir ilişkide 
sevginin gelişmesini temsil eden çok sayıda taşı olan mücevherler), and Üç Taşlı 
Mücevherler (geçmiş, bugün ve geleceği temsil eder).
İşlevsel kategoriler; küpeler, pandantifler, halhallar, bilezikler, kolyeler, broşlar, iğneler ve 
aksesuarlar (örneğin taçlar).

Tasarımcı koleksiyonları ve seri üretimler.
Erkek Mücevherleri (ağırlıklı olarak kol düğmeleri, düz yüzükler ve metal veya deri 
aksesuarlar) ve Kadın Mücevherleri.


Dini Mücevherler (haç ve kalp gibi sembollerin kullanıldığı parçalar) ve sadece dekoratif olan 
mücevherler.
Bijuteri: Baz metaller, cam, plastik ve sentetik taşlar gibi daha az değerli 
malzemelerden yapılır. Bu kategori de iki gruba ayrılabilir:

Yaşa göre: Çocuklar (6 yaş altı), ergenler (7-12 yaş), gençler (13-25 yaş), genç yetişkin 
pazarı (25 yaş üstü). Diğer yandan gerçek mücevher asla yaşa göre kategorize edilmiyor ve 
moda akımlarını takip etmiyor.

Cinsiyete göre: Kadın ve erkek.

KAYNAK :TURQUALITY- Confidential & Proprietary ● Copyright © 2006 ACNielsen ● a VNU business

23 Mayıs 2013 Perşembe

Taki Tasarimi Mezunu Ne Is Yapar?



Takı Tasarımı Mezunu Ne İş Yapar

• Günün beğenilerine göre tasarımlar yapar
• Kuyumculukta “marka ülke” olmamızı katkıda bulunur
• Kuyum sektöründe kullanılan makineleri tanır ve bilir
• Mücevher yapımını bilir

• Dünyada hangi ülkelere ne tür tasarımların saƨ lacağını bilir
• Bilgisayarda üç boyutlu çizimler yapar
• Makineleri Kullanır.



• Teknolojiyi ve yenilikleri takip eder
• Değerli madenleri tanır, nasıl işleneceğini bilir
• Değerli Taşları tanır, taş kesim işlemlerini bilir  
• Değerli taşların özelliklerini bilir
• Bitmiş ürünlerin kalite kontrollerini yapar


pirlantasarrafi- Sevan Bicakci's Mucevher Koleksiyonu

Sevan Bicakci's Mücevher Koleksiyonu-Sevan Biçakçi's extraordinary jewels




Mucevher Tasarımı ve Yaratici Akım Profili


Yaratıcı Kapasite ve Yeni Tasarımcı Profili 


Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN -Mücevher tasarımı, her ne kadar geniş bir hayal gücü ve yaratıcılık gerektirse de, fikir
ürüne dönüştüğünde ticari bir niteliğe bürünerek piyasada satılan bir meta haline
gelmektedir. Mücevher tasarlayan kişi, Meltem Kurtulan’ın deyişi ile,
“…bir ürünün doğmasına aracılık eden, ekonomik değer, ergonomi ve
satılabilirlik ölçütlerini doğru birleştiren, bunun yanında özgünlüğü elden
bırakmayan kişidir; bu nedenle sanatçı kadar özgür değildir. Kendi istediğinden
çok, alıcının istemesi olası ürünü yaratmak durumunda olan kişidir…”
(Kurtulan, 2010: 92).
Dolayısıyla kuyumculuk bir sanat değil, zenaattir. Bu çerçeveden ele alındığında,
kuyumculuk sektöründe üretim ölçeği, tasarımcının kendisi ile tasarladığı ürün arasındaki
ilişkinin düzeyini ve yaratıcılığının sınırlarını belirleyen en temel faktör olarak karşımıza
çıkmaktadır.

Şekil 5 bu araştırma kapsamında üretici firmalar ile yapılan yüzyüze görüşmelerden yola
çıkılarak İstanbul’da üretim ölçeğine ve yaratılan tasarımın marka gücüne bağlı olarak
oluşturulmuş bir tasarım tipolojisini göstermektedir. Bu tipolojide üretim ölçeğine ilişkin
yelpazenin bir ucunda “butik” olarak da adlandırılan, tek ve özgün ürünler yer alırken,
yelpazenin diğer ucunda seri üretime uygun tasarımlar bulunmaktadır. Bu iki kategorinin
arasında kalan tasarımları ise sınırlı sayıda veya siparişler doğrultusunda hazırlanan
tasarımlar olarak adlandırabiliriz. Bu üç grup tasarımın marka gücüne göre bir
değerlendirme yapıldığında ise marka gücü yüksek ve düşük olmak üzere iki alt
kategorinin olduğunu, dolayısıyla İstanbul kuyumculuk sektöründe, kabaca altı farklı
tasarım sürecinin bulunduğunu söyleyebiliriz.
Buna göre butik tasarım, genellikle tasarımcının ürünü tasarlamakla kalmayıp aynı
zamanda onu ürettiği, deyim yerindeyse yarattığı tasarım ile “bütünleştiği” bir sürece işaret
etmektedir. Butik tasarımlar seri üretime yönelik tasarımlar ile karşılaştırılamayacak kadar
uzun bir ürün ömrüne sahiptir; modası kolay kolay geçmez, tersine yıllar geçtikçe
klasiklaşir. Emek yoğun bir üretim sürecinin sonunda ortaya çıkan butik mücevherlerin,
kullanılan malzemenin ve el işçiliğinin doğası gereği, aynısının bir kez daha yapılması ve
çoğaltılması mümkün değildir. Bu yönüyle tasarımcısının elinden çıkan butik tasarımın
piyasa değeri, kullanılan madenin veya taşın değerinin çok üzerine çıkmakta, dolayısıyla 14
bu sürecin sonunda ürün başına yüksek bir katma değer elde edilmektedir. Ancak her butik
tasarımın aynı ölçüde piyasa ile buluşabildiğini söylemek mümkün değildir. Zaten sınırlı
bir alıcı kitlesi bulunan butik mücevher, tasarımcısının marka gücü oranında kendi içinde
ikiye ayrılmaktadır. Marka gücü düşük (veya henüz yeterince güçlenmemiş) olan
tasarımlar genellikle bağımsız çalışan mücevher tasarımcıları tarafından geliştirilirken,
marka gücü yüksek butik mücevherlerin sektörde ün yapmış az sayıda kuyumcu elinden
çıktığını ve bu kuyumcuların pek çoğunun kendi firmalarına sahip olduklarını
görmekteyiz



İstanbul Kültür Mirası ve Kültür Ekonomisi Envanteri 2010 
İstanbul’da Kültür Ekonomisini Döndüren Çarklardan biri: 
MÜCEVHER TASARIMI VE 
KUYUMCULUK 
Temel Yapısal Özellikler, Fırsat ve Tehditler, Politika Önerileri 
Sektörel Araştırma Raporu 
Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN 
Yıldız Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi 
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi 




Seri üretime yönelik “konfeksiyon tasarım” süreci ise, butik üretimin aksine, genellikle
büyük ölçekli fabrikalarda üretilen ürünleri içermektedir. Burada temel amaç, farklı gelir
düzeylerinden oluşan geniş bir yelpazenin taleplerine, alım güçlerine ve beyenilerine
yönelik çeşitli alt kategorilerde ürünler üretmek ve kuyumu geniş kitleler tarafından satın
alınabilir bir meta haline getirmektir. Konfeksiyon mücevherler, büyük firmalar için
çalışan tasarımcılar ve tasarım ekipleri tarafından hazırlanmakta, ortaya çıkan iki boyutlu
çizimler bilgisayar yardımı ile kalıbı çıkartılarak kitle üretimine hazır hale getirilmektedir.
Üretim tamamen makineler ile gerçekleştirilebileceği gibi, tasarımın özelliğine göre el
emeğinin kullanıldığı bir üretim bandı ile de yapılabilmektedir. Pres ve döküm olmak
üzere iki temel tekniğin kullanıldığı kitlesel mücevher üretiminde tasarımların ömrü kalıp
maliyetine göre altı ay ile iki yıl arasında değişmektedir12. Bu süreçte önemli olan,
tasarımcının ürün ile olan ilişkisidir; konfeksiyon üretimde tasarımcının rolü, çoğunlukla
çizimleri oluşturmanın ötesine geçememekte, bir başka anlatımla ürün tasarımcının
“elinden çıkmamaktadır”. Diğer taraftan, tasarımcılar firma yönetimi tarafından belirlenen
fiyat aralıklarına ve piyasa eğilimlerine uymak durumundadırlar. Mücevher
tasarımcısından kısa süre içerisinde çok sayıda ürün tasarlaması beklenmekte, dolayısıyla
 Döküm ürünlerin kalıp maliyeti yaklaşık 500 dolarken, pres ürünlerin kalıp mailyeti 3000 dolara kadar
çıkabilmektedir.


tasarımcının
 hareket alanı oldukça kısıtlanmaktadır. Sonuç olarak ortaya, geniş bir
piyasaya hitap eden ve çoğunlukla düşük gramajlı takılar çıkmaktadır.
Sektörde bir başka tasarım süreci ise, çok sayıda küçük ve orta ölçekli atölye tarafından
gerçekleştirilen sipariş esaslı kitle üretimine yöneliktir. Taklit tasarım olarak
adlandırabileceğimiz bu üretim biçimi, alınan siparişin büyüklüğüne göre bir üründen çok
sayıda kopya üretmeye temellenmektedir. Bu grupta yer alan firmalar, piyasada “tutulan”
tasarımların çok benzerlerini üretip çeşitli toptan ve perakendecilere satabildikleri gibi,
büyük ölçekli firmaların siparişleri doğrultusunda düşük katma değerli ara mamül (montür)
veya nihai ürün de üretebilmektedirler. Çoğunlukla varoş kökenli ailelerden yetişen ve
mesleki donanımlarını genç yaşta içine girdikleri sektörde usta-çırak ilişkisi yolu ile elde
etmiş “alaylı” ustalara ait bu atölyeler kendi özgün tasarımlarını oluşturacak yaratıcı
kapasiteden yoksundurlar. Buna karşılık mevcut bir tasarımı büyük bir ustalıkla taklit
edebilecek beceriye, dinamizme ve girişimci ruha sahiptirler. Bu yönüyle bu grupta yer
alan atölyeler piyasada bir marka olarak değil, ancak fiyat, güvenilirlik, teslimat süresi ve 
kalite açısından rekabet edebilmektedir.

İşporta tasarım, konfeksiyon ile taklit mücevher üretimine dışarıdan destek olan
(çoğunlukla okullu) tasarımcıları kapsamaktadır. Bu tasarımcılar herhangi bir nihai ürün
veya prototip üretmeksizin, genellikle sadece hazırladıkları çizimleri üreticilerin
beyenisine sunarlar. Bu grupta yer alan tasarımcılar, çoğunlukla herhangi bir markaya
sahip olmayan ve genellikle evden çalışan, bağımsız kişilerden oluşabileceği gibi,
kendilerine ait bir firma üzerinden düzenli olarak firmalara tasarım da çizebilmektedirler.
İşporta tasarımcılar, çeşitli açılardan bir ölçüde bağımsız butik tasarımcılara benzese de,
yapılan tasarımın niteliği bu grubu butik tasarımcıdan ayırır; yapılan iş çoğunlukla kitlesel
üretime yöneliktir.
Son kategoride ise butik tasarımcılar kadar yaratıcı kapasitesiye ve geniş bir rekabetçi
vizyona sahip olan “ayrıcalıklı tasarımcılar” gelmektedir. Bu grup, genellikle sipariş esaslı
kitle üretimine yönelik çalışan, ancak taklit tasarımcılardan farklı olarak, kendi özgün
tasarımlarını yaratabilen ve bu tasarımları bünyelerinde barındırdıkları nitelikli sadekarlar
ile kusursuz bir biçimde ürüne dönüştürebilen orta ölçekli atölyelerden oluşmaktadır.
Burada kritik olan nokta tasarımcının en az butik tasarımda olduğu kadar işin mutfak
kısmını da çok iyi bilmesi, diğer bir deyişle üretim ile tasarım arasındaki mesafeyi
kısaltabilmesidir. Alaylı, okullu ve/veya bu sektöre sonradan ilgi duyarak kendi kendilerini
yetiştirmiş tasarımcıları bünyesinde barındıran bu firmalar, kendi markalarıyla ihracat
yapabilme becerisine ulaşmış ve markalarının gücünü korumak için niş pazarlara yönelik
sınırlı sayıda ürünler üretmeyi temel strateji olarak benimsemişlerdir. Meslekiçi eğitimin
öneminin bilincinde olan bu atölyeler (az sayıdaki kurumsallaşmış butik tasarımcı ile
birlikte) kuyumculuk mesleğinde giderek kaybolmaya başlayan usta-çırak ilişkisinin
devamlılığı yönünde önemli bir boşluğu doldurmaktadırlar.
Hiç şüphe yok ki İstanbul kuyumculuk sektöründe bu altı farklı tipin dışında, hatta birden
fazla kategorinin özelliklerini barındıran tasarım süreçlerine ve tasarımcı profillerine
rastlayabilmek olasıdır. Bağımsız bir butik mücevher tasarımcısı, yeri geldiğinde seri
13 İstisnai durumlarla karşılaşılmakla birlikte bu grupta genellikle üniversite ve yüksek okulların tasarım ile
ilgili bölümlerinden mezun olarak meslek yaşamlarını bu yönde devam ettiren “okullu” tasarımcılar istihdam
edilmektedir. Bu grupta yer alan tasarımcılar, takı tasarım ve endüstri ürünleri tasarımı gibi doğrudan sektör
ile ilgili bölümlerden veya mimarlık, seramik, heykel gibi kuyumculuk sektörüne “yakın” bölümlerden
mezun kişilerden oluşmaktadır. 16
üretim yapan bir firmanın tasarım danışmanlığını üstlenebilmekte veya taklit tasarım yapan
bir üretici portföyüne ayrıcalıklı bir tasarım ürününü ekleyebilmektedir. Dolayısıyla,
yukarıda sunulan tipolojiyi, mücevher tasarımının karmaşık yapısını daha kolay
anlamamıza ve sektör için başarı şansı yüksek bir politika çerçevesi geliştirmemize
yardımcı olabilecek bir şablon olarak değerlendirmek mümkündür.
Bu tipoloji ışığında ele alındığında, İstanbul’da kuyumculuk sektörünün marka gücü
yüksek üç kategori olan “kurumsallaşmış butik tasarım”, “ayrıcalıklı tasarım” ve
“konfeksiyon tasarım” kulvarlarında kayda değer bir başarı yakaladığını ve uluslar arası
işlenmiş altın piyasasında kendini kabul ettirecek ölçüde bir rekabet gücüne erişmiş
olduğunu görmekteyiz14. Ancak sektörün firma sayısı bakımından büyük bir kesiminin
taklit tasarım yapan atölyelerden oluştuğu ve marka gücü düşük diğer iki kategoride
(bağımsız butik tasarım ve işporta tasarım) hazırlanan ürün/tasarımların piyasa ile buluşma
kanallarının yetersiz olduğu göz önüne alındığında, İstanbul kuyumculuk endüstrisinin
genel anlamda, düşük katma değerli taklit tasarımlar yapan ve ne yazık ki ara malı (veya
montür) üreten bir sektör görüntüsü çizdiğini görmekteyiz.

http://www.istanbulkulturenvanteri.gov.tr/files/yayinlar


MÜCEVHER TASARIMI VE 
KUYUMCULUK 
Temel Yapısal Özellikler, Fırsat ve Tehditler, Politika Önerileri 
Sektörel Araştırma Raporu 
Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN 
Yıldız Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi 
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi 




Parlaklik, kesim, renk, berraklik… Pırlanta Nasıl Secilir?







Diamonds are a girl’s best friend! ‘Gentelmen Prefer Blonds’ filminde Marilyn Monroe’yla özdeşleşen bir şarkı, muhteşem bir sahne… Klişe bir düşünce olsa da, erkekler nasıl sarışın tercih ediyorsa kadınlar da pırlantayı seviyor galiba! Ne var ki pırlanta almak çok kolay değil. Sadece maddi anlamda değil; pırlantanın kalitesinin tartılması ve doğru kesime karar verilmesi de oldukça zor.

Hazır düğün, nikah mevsimi gelmişken Pudra.com olarak pırlanta seçmenin inceliklerine değinelim, bilgileri tazeleyelim istedik… Neymiş şu meşhur ‘C’ler?

Pırlanta seçerken dikkat edilmesi gerekenler hususunda yabancı kaynakların işaret ettiği 5 C’li bir sistem var: Carat, Color, Clarity, Cut ve Certificate… İngilizce isimlerini de veriyoruz çünkü bunlar bir nevi standart; pırlanta alırken elinizdeki taşı hangi kriterlere göre değerlendirmeniz gerektiğini belirleyen maddeler. Yani karat, renk, berraklık, kesim ve sertifika… 



1)KaratBir pırlantanın ağırlığı karatla ölçülüyor. Bir karat, bir gramın 5te biri kadarına geliyor ve 100 puana bölünüyor. Mesela çeyrek karat, 0.25 ağırlığında bir pırlanta anlamına geliyor. Ağırlık ve büyüklük aynı şey demek değil. Aynı karattaki iki pırlanta, renk ve berraklığa göre farklı fiyatlara sahip olacaktır. Büyük demek en iyisi ve pahalısı demek anlamına kesinlikle gelmiyor… Karatı düşük bir pırlanta diğer özellikleri üstün gelirse karatı daha yüksek bir tek taştan daha değerlidir.

2) Renk: Pırlantanızın değerinin en önemli göstergelerinden biri rengidir. Kaliteli bir pırlanta, eğer özelliği renkli bir taş olması değilse renksiz ve şeffaf görünümlü olmalıdır. Renksiz, temiz pırlantalar bu nedenle en pahalı olanlarıdır. Kalite düşmeye başladıkça pırlanta sarımsı, kahverengiye kaçan bir renk görülür. Test etmek için pırlantayı beyaz bir zemin veya kağıt üzerine koyarak yeterli ışıkta yandan bakabilirsiniz. Bir de renkli pırlantalar var; mavi, pembe, kırmızı gibi. Fiyatlar renkli pırlantalarda oldukça yüksek olabiliyor ancak en pahalıları genelde tamamen renksiz ve berrak olanlar. Renk skalası, GIA (The Gemological Institute of America) kreiterlerine göre D’den başlayıp (en kalitelisi) Z’ye kadar gidebiliyor (sarı, kahverengi). H derecesini geçmemesi tavsiye edilir. 

3) BerraklıkBu kriter, pırlantanın ne kadar lekesiz olduğunu ölçer. Üretim sürecinde, pırlantanın içinde karbon parçaları oluşur. Bu parçaların yarattığı kesikler yerleşir. Berraklık, karbon ve kesik miktarına ters orantılı olarak belirlenir. Ne kadar az karbon ve kesik, pırlantanız o kadar değerlidir. Bu kriterde birkaç farklı seviye bulunuyor. 


FL, IF: Kusursuz pırlanta…
VVS1, VVS 2: Çok hafif izleri olan pırlanta,VS1, VS 2: Az miktarda leke vardır ve çıplak gözle görülemez. 
SI1, SI 2: Çıplak gözle görülebilen, az miktarda leke vardır.
I1, I2, I3: Lekeli. Bu taşlar gözle görülür derecede parlaklığını yitirmiştir.

4) KesimEn klasiği ve popüleri yuvarlak baget kesim olmak üzere kare, oval (markiz), damla ve kalp şeklinde pırlantalar bulunmaktadır. Aslında pırlantanın doğal şeklinden ziyade kesim biçimini ifade eder. Bu konuda da çeşitli uluslar arası kriterler bulunuyor. En iyi kesimli pırlantalar; en mükemmeli ve pahalısı 0 olmak üzere 0’dan 10’a belirli bir aralıkta seyrediyor (American Gem Society). 

5) Sertifika: Pırlantanızın karnesi, pasaportu, kimliği; yukarıda saydığımız tüm kategorilerin dökümünün olduğu, pırlantanızın sertifikası büyük önem taşır. Burada pırlantanızın hangi uluslar arası kuruluş tarafından onay gördüğü, renk ve berraklık derecesine dair bilgiler bulunur. En popüler enstitüler arasında; GIA (Geological Institute of America), IGI (International Gemological Institute) ve EGL (European Gem Laboratories) bulunmaktadır. 

Pudra.com'

22 Mayıs 2013 Çarşamba

Yuzuk Uretimi


Yüzük Üretimi 


  • Üretimde gerekli olan araç-gereçler hazırlayınız. 
  •  Önceden hazırlanan kalıp yardımıyla modele uygun desen aktarma işlemini 

(çizim, isleme vb.) yapınız. (Şekil 3.6)




 
(T.C.MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI 


MEGEP  
(MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİN  
GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ) 

KUYUMCULUK TEKNOLOJİSİ  -


YÜZÜK ÇİZİMİ VE YAPIMI -ANKARA 2006



Kaynağı yapılan yüzük kolunun yan ve üst yüzeylerinin tesviyesini yapınız.
Yüzüğün üst yüzeyi kullanılacak taşa uygun şekilde düzeltiniz (yuvarlak veya
oval olacak şekilde düşününüz).

¾  2 nu. lu taş yuvası için 100 mikronluk teli tavlayınız ve silindir makinesinde 50
mikrona düşürünüz. Elde ettiğiniz telden kullanılacak taşın çevresine uygun
olarak kesiniz (Şekil 3.8).



(T.C.MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI 

MEGEP  
(MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİN  
GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ) 


KUYUMCULUK TEKNOLOJİSİ  -


YÜZÜK ÇİZİMİ VE YAPIMI -ANKARA 2006



Yuzuk Uretimi (halka yuzuk)




Yüzük Üretimi (halka yüzük)



Gerekli Malzemeler


  •   Üretilecek yüzüğün tasarım resmi 
  •  Üretimde kullanılacak gümüş veya pirinç malzemeler (plaka veya tel) 
  •  Desen aktarma araç-gereçleri 
  •   Şekillendirme araç- gereçleri (delme, kesim, kaynak, yüzük ölçüleri, eğeleme 

vb.).

•  Yüzük üretimi için gerekli malzemeleri temin ediniz.
•  Yüzük üretimi için 300 mikron teli silindirde dört köşe çekerek yüzük
kolu ölçüsünde kesiniz. Düzeltme işlemlerini yaparak teli tavlayınız ve
yuvarlatarak uç uca kaynatınız. Kaynaklama işleminden sonra demir malafada
tokmakla düzeltiniz (tel yerine levhadan kesim yaparakta yüzük kolu
yapabilirsiniz). (Şekil 2.1)



Madde I.  

Şekil 2.1: Yüzük kollarının hazırlanması 
•  Aynı  telden  aynı  şekilde  ikinci  bir  yüzük  kolu  hazırlayınız.  Yüzük
kolunun alın kısmından eğeleyerek kalınlığını bir miktar inceltiniz (Tel yerine uygun
ölçüde  levha  kullanarak  eğelemeye  gerek  kalmadan  yüzük  kolunu  elde
edebilirsiniz).

•  Yüzük kolu kesitinde ve ölçülerinde yedi adet montür parçası hazırlayınız
ve yüzük kollarından birisine kaynatınız (Şekil 2.2).



                                             
       





Şekil 2.1:  Kontür parçalarının hazırlanarak kaynatılması

•  Montürlerin kaynağından sonra ikinci yüzük kolunu montürlerin üzerine
koyunuz  ve  kaynağını  yapınız.  Kaynak  işleminden  sonra  montür  parçalarının
tesviyesini yaparak fazlalıkları eğeleyiniz, (Şekil 2.3).


Şekil 2.2: Üst yüzük kolunun kaynatılması

 MEGEP

Dunyanın en büyük islenmemis zumrudu


İstanbul Jewellery Show’da “Dünyanın en büyük işlenmemiş zümrüdü” olarak tanıtılan zümrüdün 4 katı büyüklüğünde zümrüt bulunduğu ortaya çıktı
T24

T24 - İstanbul Jewellery Show’da sergilenen ve Beyaz Show’da izleyicilere “Dünyanın en büyük işlenmemiş zümrüdü” olarak tanıtılan 12 bin 360 kratlık saf zümrüdün aslında dünyanın en büyük zümrüdü olmadığı ve neredeyse 4 katı büyüklüğünde zümrüt bulunduğu ortaya çıktı. Kolombiya’daki karpuz büyüklüğündeki işlenmemiş zümrüt tam 11.5 kilogram ağırlığında.
Hürriyet'in haberine göre, mücevher firmalarının yeni ürünlerini sergilediği fuarda, Valentine Diamond’a ait stantda yüksek güvenlik önlemleri altında sergilenen 12 bin 360 krat ve 2.5 kilogram ağırlığındaki işlenmemiş zümrüt, katılımcıların büyük ilgisini çekince, Beyaz Show’da tüm Türkiye’ye tanıtıldı.
Beyazıt Öztürk, zümrüdün dünyanın en büyüğü olduğunu söyledi. Hindistan’ın zengin ailelerinden Daga’ya ait zümrüdü öven Beyaz, programa katılan Daga Ailesi’nin üyesi Sumati Daga’dan mücevherin hikâyesini dinledi. Ailenin soyadı olan “Daga” adı verilen zümrüdün, dünyanın en büyük zümrüdü olmadığı anlaşıldı.
Kolombiya’da geçtiğimiz yıllarda bulunan ve tam 11.5 kilogram ağırlığındaki karpuz büyüklüğünde işlenmemiş zümrüt halen bu rekoru elinde bulunduruyor. “Teodora” yani “Tanrının hediyesi” olarak adlandırılan 57 bin kratlık zümrüt, Brezilya ve Hindistan’da şekil verildikten sonra müzayedede satılmak üzere Kolombiya’ya geri gönderildi. Odenbach Mücevher’e ait işlenmemiş zümrüt şekli bozulmadan alıcısını bekliyor.

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler