Bu Blogda Ara

24 Mayıs 2013 Cuma

ABD'de en cekici mucevher urun gruplari pirlanta...

00:39



TURQUALITY®,-En çekici ürün grupları pırlanta
nişan yüzükleri ve diğer evlilik 
mücevherleri, küpeler, üç taşlı/üç 
renkli yüzükler, tek taşlar, 
pandantifler ve saatler. Bu
ürünlerin sadece mağaza satışları
50 milyar ABD Dolarına
yaklaşıyor.(2006-AC Nielsen)

 Bu ürünler her kadının olmazsa
olmazı, dolayısıyla tanımları
gereği bir cazibeye sahipler.



Tercih Edilen Malzemeler
 ABD’de pırlantalar (özellikle yuvarlak, doğal renkli, beyaz veya
sarı) açık arayla en çok tercih edilen değerli taş çünkü prestijli
olduklarına, sonsuzluğu, romantizmi ve başarıyı temsil ettiklerine
inanılıyor. %30-40 daha ucuz olan sentetik pırlantalara karşı bir
direnç yok. Genel olarak 2005’te 30 milyar, geçen 20 yılda 500
milyar ABD Doları pırlanta mücevher satışı gerçekleşti.
 pırlantaların ardından önce zümrüt, yakut ve safir (safir nişan
yüzüklerinde pırlantanın altına “yansıma“ olarak ekleniyor) gibi
diğer renkli taşlar, sonra da tanzanit, mavi topaz, siyah opal veya
sitrin (sarı kuvars) gibi nispeten nadir taşlar geliyor. Renk odaklı
yeni moda akımları yüzünden renkli taşlar gözde.
 İnci mücevher (ama inci kolyeler değil) bugün için popüler değil
ama gelecek sezonlarda yeniden moda olması bekleniyor.
 Metallerden beyaz altın, pırlantaya sarı altından daha güzel bir
parlaklık verdiğinden en çok tercih edilen malzeme. Ardından sarı
altın ve platin geliyor. Gümüş ve alternatif metallerse (paladyum,
titanyum veya çelik) ancak onlardan sonra geliyor. Son yıllarda,
büyük ölçüde Platin Loncası’nın çabaları sayesinde platine olan
talep artıyor.


ABD’de altında standart tercih 14 ayar. 18 ayar altınla yapılmış ürünler üst sınıf kategoride aranıyor
ancak genel olarak Avrupa’ya göre daha az. Platinin kalitesini değerlendirmek için de aynı standartlar
kullanılıyor. Tüm metal ürünler damgalanarak standartları belirtiliyor.
 Elmaslar, farklı laboratuvarların geliştirdiği üçüncü parti derecelendirme sistemleri ile sınıflandırılıyor.
Gözde standartlardan bazıları GIA (Gemological Institute of America) (Amerika Değerli Taş Bilimi
Enstitüsü) derecelendirme sistemi, American Gem Society (Amerikan Değerli Taş Derneği) ışığı kırma
standartları, GCAL’ın (GEM Certification and Assurance Lab) (Değerli Taş Sertifika ve Teminat
Laboratuvarı) Source Veritas tasdik standartları ve IGI’nin (International Gemological Institute) (Uluslar
arası Değerli Taş Bilimi Enstitüsü) sertifika standartları.



 Elmas alan amatör alıcılar sıklıkla pırlantanın 4 ası ;  4C, 5C
 olarak adlandırılan basit bir kural setine başvurur:

  • Kesim (parlaklık),
  • berraklık (leke veya kusur sayısı), 
  • renk (renksiz elmaslar tercih edilir), ve
  • karat ağırlığı (yarım karat makuldür, ama 1 veya 2 karatın daha yüksek statüsü vardır).

 Kimileri buna 5. ası da ekliyor; sertifika veya profesyonel derecelendirme
raporları. Farklı kanallardan satılan elmasların meşru olarak kıyaslanmasını sağlayan bu derecelendirme
standartları ABD’de son derece önemli bir tüketici aracıdır. Temel ilke olarak ¾ karatın üzerindeki her 
pırlantanın bir tür sertifikası vardır.

 Gümüş için yaygın standart som gümüştür (0,925 ayar).
 Genel olarak kalite çok önemli ve kuyumcular, bijuteri segmentinde bile (örneğin plastik yerine cam
boncuklar) mümkün olduğunca iyi malzeme kullanmaya çalışıyor.

KAYNAK: Confidential & Proprietary ● Copyright © 2006 ACNielsen ● a VNU business




0 yorum

24 Mayıs 2013 Cuma

ABD'de en cekici mucevher urun gruplari pirlanta...



TURQUALITY®,-En çekici ürün grupları pırlanta
nişan yüzükleri ve diğer evlilik 
mücevherleri, küpeler, üç taşlı/üç 
renkli yüzükler, tek taşlar, 
pandantifler ve saatler. Bu
ürünlerin sadece mağaza satışları
50 milyar ABD Dolarına
yaklaşıyor.(2006-AC Nielsen)

 Bu ürünler her kadının olmazsa
olmazı, dolayısıyla tanımları
gereği bir cazibeye sahipler.



Tercih Edilen Malzemeler
 ABD’de pırlantalar (özellikle yuvarlak, doğal renkli, beyaz veya
sarı) açık arayla en çok tercih edilen değerli taş çünkü prestijli
olduklarına, sonsuzluğu, romantizmi ve başarıyı temsil ettiklerine
inanılıyor. %30-40 daha ucuz olan sentetik pırlantalara karşı bir
direnç yok. Genel olarak 2005’te 30 milyar, geçen 20 yılda 500
milyar ABD Doları pırlanta mücevher satışı gerçekleşti.
 pırlantaların ardından önce zümrüt, yakut ve safir (safir nişan
yüzüklerinde pırlantanın altına “yansıma“ olarak ekleniyor) gibi
diğer renkli taşlar, sonra da tanzanit, mavi topaz, siyah opal veya
sitrin (sarı kuvars) gibi nispeten nadir taşlar geliyor. Renk odaklı
yeni moda akımları yüzünden renkli taşlar gözde.
 İnci mücevher (ama inci kolyeler değil) bugün için popüler değil
ama gelecek sezonlarda yeniden moda olması bekleniyor.
 Metallerden beyaz altın, pırlantaya sarı altından daha güzel bir
parlaklık verdiğinden en çok tercih edilen malzeme. Ardından sarı
altın ve platin geliyor. Gümüş ve alternatif metallerse (paladyum,
titanyum veya çelik) ancak onlardan sonra geliyor. Son yıllarda,
büyük ölçüde Platin Loncası’nın çabaları sayesinde platine olan
talep artıyor.


ABD’de altında standart tercih 14 ayar. 18 ayar altınla yapılmış ürünler üst sınıf kategoride aranıyor
ancak genel olarak Avrupa’ya göre daha az. Platinin kalitesini değerlendirmek için de aynı standartlar
kullanılıyor. Tüm metal ürünler damgalanarak standartları belirtiliyor.
 Elmaslar, farklı laboratuvarların geliştirdiği üçüncü parti derecelendirme sistemleri ile sınıflandırılıyor.
Gözde standartlardan bazıları GIA (Gemological Institute of America) (Amerika Değerli Taş Bilimi
Enstitüsü) derecelendirme sistemi, American Gem Society (Amerikan Değerli Taş Derneği) ışığı kırma
standartları, GCAL’ın (GEM Certification and Assurance Lab) (Değerli Taş Sertifika ve Teminat
Laboratuvarı) Source Veritas tasdik standartları ve IGI’nin (International Gemological Institute) (Uluslar
arası Değerli Taş Bilimi Enstitüsü) sertifika standartları.



 Elmas alan amatör alıcılar sıklıkla pırlantanın 4 ası ;  4C, 5C
 olarak adlandırılan basit bir kural setine başvurur:

  • Kesim (parlaklık),
  • berraklık (leke veya kusur sayısı), 
  • renk (renksiz elmaslar tercih edilir), ve
  • karat ağırlığı (yarım karat makuldür, ama 1 veya 2 karatın daha yüksek statüsü vardır).

 Kimileri buna 5. ası da ekliyor; sertifika veya profesyonel derecelendirme
raporları. Farklı kanallardan satılan elmasların meşru olarak kıyaslanmasını sağlayan bu derecelendirme
standartları ABD’de son derece önemli bir tüketici aracıdır. Temel ilke olarak ¾ karatın üzerindeki her 
pırlantanın bir tür sertifikası vardır.

 Gümüş için yaygın standart som gümüştür (0,925 ayar).
 Genel olarak kalite çok önemli ve kuyumcular, bijuteri segmentinde bile (örneğin plastik yerine cam
boncuklar) mümkün olduğunca iyi malzeme kullanmaya çalışıyor.

KAYNAK: Confidential & Proprietary ● Copyright © 2006 ACNielsen ● a VNU business




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Archive

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler