Bu Blogda Ara

9 Mayıs 2013 Perşembe

Türkiye’de kuyumculuk piyasası- Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN

17:21



Türkiye’de  kuyumculuk  piyasasını  konu  alan  araştırmalar,  sektörün  tarihsel  gelişim
sürecinde  ortaya  çıkan  ikili  iç  piyasa  yapısının   günümüzde  de  varlığını
sürdürdüğüne  işaret  etmektedir.  Bilgin’e  göre  geleneksel  müşteri,  altın  takının  yatırım
değerine  daha  fazla  önem  veren,  düğün  ve  nişan  gibi  sosyal  gerekleri  yerine  getirmek
amacıyla  takı  satın  alan  kesimi  temsil  etmektedir.  Bu  grupta  yer  alan  bireyler  kuyum
ürünleri  alırken  ileride  nakit  paraya  dönüştürülme  olasılığını  göz  önünde  tutarak  en  az
değer kaybedecek, işçilik değeri en az olan ürünleri tercih etmektedir. Diğer taraftan, takıyı
süslenme  amacıyla  alan  ve  bir  itibar  aracı  olarak  gören  tüketiciler  ise  markalı  ürünlere
yönelmektedir (Bilgin, 2006).

Güngör  ve  Özdemir’in  (2009)  bulguları  da  bu  durumu  doğrular  niteliktedir.  Buna  göre
çalışan  bayanların  kuyum  ve  mücevher  eşyası  tüketim  tercihlerini  beş  temel  faktör
belirlemekte ve üretici firma adı %30’luk bir oranla bayanların takı tercihlerinde aradıkları
nitelikler  arasında  ilk  sırayı  almaktadır.  Takıda  kullanılan  taş,  takının  modeli  ve  ayarı
sırasıyla ikincil öneme sahip özellikler arasında değerlendirilirken, fiyat %8’lik bir önem
derecesi ile bu beş faktör arasında sonuncu sırada gelmektedir.  

Kuyumculuk  sektöründe  takı  ve  aksesuar  markalarına  ilişkin  2008  yılında  yapılan  bir
başka  araştırma  ise  Türkiye’de  kuyumculuk  sektörünün  tüketim  ucuna  ilişkin  önemli
ipuçlarını  ortaya  koymaktadır  (Sibermetrik,  2008).  Buna  göre,  altın  mücevher  alanında
marka adı belirtilmeksizin ilk akla gelen firmaların başında %19.8 ile Altınbaş, %16.9 ile
Atasay, %6.2 ve %3.5 ile Goldaş ve Gold gelmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, altın
mücevher tüketiminde en sık kullanılan ürün %22.2 ile yüzük, %12.3 ile küpe, %11.7 ile
22 ayar bilezik gelmekte iken, araştırmaya katılanların yaklaşık %45’i yılda en az bir kez
altın ürünü satın aldıklarını belirtmişlerdir. Araştırmada ödeme biçimi olarak tüketicilerin
önemli bir bölümünün (%90.2) alışverişlerinde nakit para kullandıkları ortaya konmuştur.
Bununla  birlikte,  araştırmaya  katılanlar  arasında  kentte  oturan  20  yaş  ve  üzeri  kadın
nüfusun yaklaşık %60’ı satın aldığı markayı 5 yıl ve daha uzun bir süredir tercih ettiğini
belirtmişlerdir.

KAYNAK:MÜCEVHER TASARIMI VE
KUYUMCULUK

Temel Yapısal Özellikler, Fırsat ve Tehditler, Politika Önerileri

 Sektörel Araştırma Raporu


 Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN
Yıldız Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi

0 yorum

9 Mayıs 2013 Perşembe

Türkiye’de kuyumculuk piyasası- Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN



Türkiye’de  kuyumculuk  piyasasını  konu  alan  araştırmalar,  sektörün  tarihsel  gelişim
sürecinde  ortaya  çıkan  ikili  iç  piyasa  yapısının   günümüzde  de  varlığını
sürdürdüğüne  işaret  etmektedir.  Bilgin’e  göre  geleneksel  müşteri,  altın  takının  yatırım
değerine  daha  fazla  önem  veren,  düğün  ve  nişan  gibi  sosyal  gerekleri  yerine  getirmek
amacıyla  takı  satın  alan  kesimi  temsil  etmektedir.  Bu  grupta  yer  alan  bireyler  kuyum
ürünleri  alırken  ileride  nakit  paraya  dönüştürülme  olasılığını  göz  önünde  tutarak  en  az
değer kaybedecek, işçilik değeri en az olan ürünleri tercih etmektedir. Diğer taraftan, takıyı
süslenme  amacıyla  alan  ve  bir  itibar  aracı  olarak  gören  tüketiciler  ise  markalı  ürünlere
yönelmektedir (Bilgin, 2006).

Güngör  ve  Özdemir’in  (2009)  bulguları  da  bu  durumu  doğrular  niteliktedir.  Buna  göre
çalışan  bayanların  kuyum  ve  mücevher  eşyası  tüketim  tercihlerini  beş  temel  faktör
belirlemekte ve üretici firma adı %30’luk bir oranla bayanların takı tercihlerinde aradıkları
nitelikler  arasında  ilk  sırayı  almaktadır.  Takıda  kullanılan  taş,  takının  modeli  ve  ayarı
sırasıyla ikincil öneme sahip özellikler arasında değerlendirilirken, fiyat %8’lik bir önem
derecesi ile bu beş faktör arasında sonuncu sırada gelmektedir.  

Kuyumculuk  sektöründe  takı  ve  aksesuar  markalarına  ilişkin  2008  yılında  yapılan  bir
başka  araştırma  ise  Türkiye’de  kuyumculuk  sektörünün  tüketim  ucuna  ilişkin  önemli
ipuçlarını  ortaya  koymaktadır  (Sibermetrik,  2008).  Buna  göre,  altın  mücevher  alanında
marka adı belirtilmeksizin ilk akla gelen firmaların başında %19.8 ile Altınbaş, %16.9 ile
Atasay, %6.2 ve %3.5 ile Goldaş ve Gold gelmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, altın
mücevher tüketiminde en sık kullanılan ürün %22.2 ile yüzük, %12.3 ile küpe, %11.7 ile
22 ayar bilezik gelmekte iken, araştırmaya katılanların yaklaşık %45’i yılda en az bir kez
altın ürünü satın aldıklarını belirtmişlerdir. Araştırmada ödeme biçimi olarak tüketicilerin
önemli bir bölümünün (%90.2) alışverişlerinde nakit para kullandıkları ortaya konmuştur.
Bununla  birlikte,  araştırmaya  katılanlar  arasında  kentte  oturan  20  yaş  ve  üzeri  kadın
nüfusun yaklaşık %60’ı satın aldığı markayı 5 yıl ve daha uzun bir süredir tercih ettiğini
belirtmişlerdir.

KAYNAK:MÜCEVHER TASARIMI VE
KUYUMCULUK

Temel Yapısal Özellikler, Fırsat ve Tehditler, Politika Önerileri

 Sektörel Araştırma Raporu


 Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN
Yıldız Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Archive

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler