9 Mayıs 2013 Perşembe
Türkiye’de kuyumculuk piyasası- Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN
17:21
Türkiye’de kuyumculuk piyasasını konu alan araştırmalar, sektörün tarihsel gelişim
sürecinde ortaya çıkan ikili iç piyasa yapısının günümüzde de varlığını
sürdürdüğüne işaret etmektedir. Bilgin’e göre geleneksel müşteri, altın takının yatırım
değerine daha fazla önem veren, düğün ve nişan gibi sosyal gerekleri yerine getirmek
amacıyla takı satın alan kesimi temsil etmektedir. Bu grupta yer alan bireyler kuyum
ürünleri alırken ileride nakit paraya dönüştürülme olasılığını göz önünde tutarak en az
değer kaybedecek, işçilik değeri en az olan ürünleri tercih etmektedir. Diğer taraftan, takıyı
süslenme amacıyla alan ve bir itibar aracı olarak gören tüketiciler ise markalı ürünlere
yönelmektedir (Bilgin, 2006).
Güngör ve Özdemir’in (2009) bulguları da bu durumu doğrular niteliktedir. Buna göre
çalışan bayanların kuyum ve mücevher eşyası tüketim tercihlerini beş temel faktör
belirlemekte ve üretici firma adı %30’luk bir oranla bayanların takı tercihlerinde aradıkları
nitelikler arasında ilk sırayı almaktadır. Takıda kullanılan taş, takının modeli ve ayarı
sırasıyla ikincil öneme sahip özellikler arasında değerlendirilirken, fiyat %8’lik bir önem
derecesi ile bu beş faktör arasında sonuncu sırada gelmektedir.
Kuyumculuk sektöründe takı ve aksesuar markalarına ilişkin 2008 yılında yapılan bir
başka araştırma ise Türkiye’de kuyumculuk sektörünün tüketim ucuna ilişkin önemli
ipuçlarını ortaya koymaktadır (Sibermetrik, 2008). Buna göre, altın mücevher alanında
marka adı belirtilmeksizin ilk akla gelen firmaların başında %19.8 ile Altınbaş, %16.9 ile
Atasay, %6.2 ve %3.5 ile Goldaş ve Gold gelmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, altın
mücevher tüketiminde en sık kullanılan ürün %22.2 ile yüzük, %12.3 ile küpe, %11.7 ile
22 ayar bilezik gelmekte iken, araştırmaya katılanların yaklaşık %45’i yılda en az bir kez
altın ürünü satın aldıklarını belirtmişlerdir. Araştırmada ödeme biçimi olarak tüketicilerin
önemli bir bölümünün (%90.2) alışverişlerinde nakit para kullandıkları ortaya konmuştur.
Bununla birlikte, araştırmaya katılanlar arasında kentte oturan 20 yaş ve üzeri kadın
nüfusun yaklaşık %60’ı satın aldığı markayı 5 yıl ve daha uzun bir süredir tercih ettiğini
belirtmişlerdir.
KAYNAK:MÜCEVHER TASARIMI VE
KUYUMCULUK
Temel Yapısal Özellikler, Fırsat ve Tehditler, Politika Önerileri
Sektörel Araştırma Raporu
Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN
Yıldız Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi
What's Related?
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
9 Mayıs 2013 Perşembe
Türkiye’de kuyumculuk piyasası- Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN
Türkiye’de kuyumculuk piyasasını konu alan araştırmalar, sektörün tarihsel gelişim
sürecinde ortaya çıkan ikili iç piyasa yapısının günümüzde de varlığını
sürdürdüğüne işaret etmektedir. Bilgin’e göre geleneksel müşteri, altın takının yatırım
değerine daha fazla önem veren, düğün ve nişan gibi sosyal gerekleri yerine getirmek
amacıyla takı satın alan kesimi temsil etmektedir. Bu grupta yer alan bireyler kuyum
ürünleri alırken ileride nakit paraya dönüştürülme olasılığını göz önünde tutarak en az
değer kaybedecek, işçilik değeri en az olan ürünleri tercih etmektedir. Diğer taraftan, takıyı
süslenme amacıyla alan ve bir itibar aracı olarak gören tüketiciler ise markalı ürünlere
yönelmektedir (Bilgin, 2006).
Güngör ve Özdemir’in (2009) bulguları da bu durumu doğrular niteliktedir. Buna göre
çalışan bayanların kuyum ve mücevher eşyası tüketim tercihlerini beş temel faktör
belirlemekte ve üretici firma adı %30’luk bir oranla bayanların takı tercihlerinde aradıkları
nitelikler arasında ilk sırayı almaktadır. Takıda kullanılan taş, takının modeli ve ayarı
sırasıyla ikincil öneme sahip özellikler arasında değerlendirilirken, fiyat %8’lik bir önem
derecesi ile bu beş faktör arasında sonuncu sırada gelmektedir.
Kuyumculuk sektöründe takı ve aksesuar markalarına ilişkin 2008 yılında yapılan bir
başka araştırma ise Türkiye’de kuyumculuk sektörünün tüketim ucuna ilişkin önemli
ipuçlarını ortaya koymaktadır (Sibermetrik, 2008). Buna göre, altın mücevher alanında
marka adı belirtilmeksizin ilk akla gelen firmaların başında %19.8 ile Altınbaş, %16.9 ile
Atasay, %6.2 ve %3.5 ile Goldaş ve Gold gelmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, altın
mücevher tüketiminde en sık kullanılan ürün %22.2 ile yüzük, %12.3 ile küpe, %11.7 ile
22 ayar bilezik gelmekte iken, araştırmaya katılanların yaklaşık %45’i yılda en az bir kez
altın ürünü satın aldıklarını belirtmişlerdir. Araştırmada ödeme biçimi olarak tüketicilerin
önemli bir bölümünün (%90.2) alışverişlerinde nakit para kullandıkları ortaya konmuştur.
Bununla birlikte, araştırmaya katılanlar arasında kentte oturan 20 yaş ve üzeri kadın
nüfusun yaklaşık %60’ı satın aldığı markayı 5 yıl ve daha uzun bir süredir tercih ettiğini
belirtmişlerdir.
KAYNAK:MÜCEVHER TASARIMI VE
KUYUMCULUK
Temel Yapısal Özellikler, Fırsat ve Tehditler, Politika Önerileri
Sektörel Araştırma Raporu
Yrd.Doç.Dr. Yiğit EVREN
Yıldız Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Top Ad 728x90
Video
Visitors
Bu Blogda Ara
Archive
-
▼
2013
(586)
-
▼
Mayıs
(170)
- 85.Oscar Torenlerindeki Kiyafetler ve Pirlantalar
- Altinlarinizin temiz ve parlak gorunmesini istiyor...
- Sustaslari Bilimi- Gemoloji Nedir?
- Dünyanın En Unlu Elmas Ustasi
- Paha bicilmez dunya'nin en essiz zumrut mucevherleri
- Birbirinden Guzel Unlu İnci ve İncili Mucevherler
- Kurkler diger giyeceklerden daha pahalidir. Bunun ...
- Sicak ve Soguk Renkler
- Giyim ve Aksesuarda Renklerin Bireyler Uzerindeki ...
- Giyimde Aksesuarin Yeri, Onemi
- Vucut Oranlarina Gore Renk, Kumas Model ve Aksesua...
- Elmas ile Pirlanta Arasindaki Fark Nedir?
- Pirlantanın Bakimi ve Temizligi Nasıl Yapilir?
- Pirlanta ve Elmas Terimleri ve Anlamlari
- Kaliteli bir pirlanta secerken ...
- Pirlanta Secimi Nasil Yapilir?
- Pirlanta konusunda bilmeniz gerekenler...
- Gelinlik modasinda son yillarda Vintage ruzgarları...
- Ucuza pirlanta tektas nasil alinir?
- Yeni Sezon Taki Trendleri 2013
- 'Tek tas 2013'ünde modasi' Pirlanta takida 2013 tr...
- Bros ve Rozetler
- Mihlama ve Mihlam Sekilleri- Pirlanta
- Dunyanın en pahali maddesi.. 1 grami: 62 trilyon d...
- Karun Hazineleri- "Kanatli Denizati Brosu"
- Bir pirlanta uc bolumden olusur.
- Elmas Icerisindeki Bor
- elmasın diğer bazı özellikleri
- Charm bilezikleri
- Altin Alacaklar Dikkatine!
- Lukse ne kadar duskunsunuz? Siz, bu cihaza 31 bin ...
- Hollywood Unlulerinin Mucevher Tasarimcisi Neil La...
- Pirlanta Takmanin Kurallari
- Oscar yildizlarinin Mucevherleri
- Bunlar luks otesi...
- Milyon 'euro'luk kalem kimin olacak?
- Salyangozda, 9 milyon euroluk pirlanta..
- Dunya degerli mucevherat ticaret hacmi
- Turkiye Altin Mucevherat İhracati
- Turk altin mucevherat
- ABD'de en cekici mucevher urun gruplari pirlanta...
- Amerikan Mücevher Ürünlerinin Dağıtım Kanalları
- Mucevher sektorune Amerikan yaklasim, segmentasyon...
- Taki Tasarimi Mezunu Ne Is Yapar?
- pirlantasarrafi- Sevan Bicakci's Mucevher Koleksiyonu
- Mucevher Tasarımı ve Yaratici Akım Profili
- Parlaklik, kesim, renk, berraklik… Pırlanta Nasıl ...
- Yuzuk Uretimi
- Yuzuk Uretimi (halka yuzuk)
- Dunyanın en büyük islenmemis zumrudu
- Yurtdisindan mucevher getirirken dikkat
- Sotheby’s Cenevre’de milyonluk elmaslar
- Hulya Avsar, kirmizi halida 16 Milyon Lira ile yurudu
- Uretilebilir Yuzuk Cizimi ve Tasarim Asamasinda Di...
- Yuzuk Olcusu Nasil Alinir.? .Donusum Tablosu
- Yuzuk Çesitleri .. Tektas, Kolej, Nisan, Soz, Fant...
- Taki Sektoru ile ilgili Oneriler (ITO Dis Ticaret...
- Turkiye'nin Taki Ihracati
- Turkiye'de taki uretimi
- Taki malzemesi ve tasarim
- Takinin Tanimi ve Tarihcesi
- Ülkemizde son yıllarda sus taslarinin bilimsel anl...
- Ulkemizdeki sus tasi rezervleri
- Sus Tasları Urununun Turkiye’de Bulunus Sekli
- Pirlanta Uretim Teknolojisi
- Pirlanta Tuketim Miktarlari
- Pirlanta Tuketim Alanlari
- Pirlanta Rezervleri
- Sektorde Faaliyet Gosteren Uluslararasi Organizasy...
- Turkiye'de Kiymetli ve Yarikiymetli Taslara Ornekler
- Yesim Tasi
- Zirkon
- Mucevher Tasları ve Degerli Taslar
- Sus Taslarinin Degerlendirme Kriterleri
- Süstaşı (Gemstone, Gem, Gems, Ornamental Stone, Ad...
- 2 milyon incili halı
- Elizabeth Taylor’ın ozel mucevher koleksiyonu
- Titanik’in mucevherleri
- Missbibi 'i nedir? biliyor musunuz?
- Sevan Bıçakçı Yüzük Koleksiyonu (Seven Bicakci ist...
- Istanbul’un en gozde mucevherleri.. Hurrem'in gozy...
- Elizabeth Taylor'in Mucevher Koleksiyonu
- Cartier Elması
- Takı Tasarımcıları
- Ultrasonik Yikama Makinesi
- Markalama
- Guverseli Mıhlama
- Pirlantada bunlari biliyor musunuz ?
- Pirlantalar sadece tektas yuzukler için düşünülmemeli
- Pırlanta sertifikaları nedir? ve Pırlanta sertifik...
- Pırlantanın ışıltısı,kesimin 4C özellikleri
- Dunyanın En Buyuk Elmasi
- Kasikci elmasi: Kac karat, nereden geldi?
- Pirlantayla yatirim yapilir mi?
- Pırlantalı sütyen
- Tek taşımla gömülmek istiyorum
- Kıvanc Tatlitug'dan kadinlara...
- Cemiyet hayatinin yeni gozdesi pirlantali saat: Mi...
- Dünyanın en küçük saati
- Evlenecek adaylar 14 Şubatı Çok seviyor! Evlenme t...
-
▼
Mayıs
(170)
Vertical2
Pırlanta Hakkında Herşey
script type="text/javascript">
//form tags to omit in NS6+:
var omitformtags=["input", "textarea", "select"]
omitformtags=omitformtags.join("|")
function disableselect(e){
if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1)
return false
}
function reEnable(){
return true
}
if (typeof document.onselectstart!="undefined")
document.onselectstart=new Function ("return false")
else{
document.onmousedown=disableselect
document.onmouseup=reEnable
}
Pages - Menu
Popüler Yayınlar
-
Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-Titanik Filminde adı geçen “Okyanus’un Kalbi: Mavi Elmas” II Abdülhamit hana aitti. Yıllarca sa...
-
Türk mücevherciler taş için ne diyor? SABAH- METE BOYBEYİ (Boybeyi Mücevherleri Yön. Kur. Bşk.) KALİTELİSİ NADİRDİR Siyah pırlant...
-
Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantaya eşdeğermidir? 1. Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantayı temsil mi eder? Ce...
-
En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi AYAR VE MİLYEM Ayar ve Milyem Hesapları Kuyumculukta kıymetli metaller saf hâlde ...
0 yorum