19 Mayıs 2013 Pazar
Sus Taslarinin Degerlendirme Kriterleri
00:17
SÜS TAŞLARINI DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Süs taşlarının değerlendirilmesinde dört ana özellik aranır. Bunlar ;
Estetik: Estetik Oldukça göreceli bir kavramdır. Kimine göre taşın şeffaflığı
onu güzel yaparken, kimine göre de güzellik taşın rengine, parlaklığına ya da
kesilişine bağlıdır.
Dayanıklılık-Sertlik: Değerli taşların farklı olmasını sağlayan diğer bir özellik
olan sertlik-dayanaklılık ise taşın sertliğine, kırılganlığına, darbelere ve dış etkenlere
karşı dayanımına bağlıdır. Bir mineralin sertliğinin yüksek olması, o mineralin değerli
taş olarak kabul edilebilmesinin en önemli kriteridir.
Kesildiği, parlatıldığı zaman çoğu değerli taştan daha çekici görünümlere
bürünen mineraller vardır; ama sertliklerinin düşük olmaları onların değerli kabul
edilmelerini engeller.
Bu şanssız minerallere örneklerden biri de Jips’tir; kesildiğinde oldukça güzel
bir görüntü sergileyen, ama tırnakla çizilebilecek kadar düşük bir sertlik derecesine
sahip olan bir taş değerli kabul edilip süs eşyası olarak kullanılamaz.
Bir taşın sertliğinin yüksek olması, kolay kolay çizilememesi, onun kolay
kırılmayacağı anlamına gelmez. Elmas bilinen en sert mineraldir; ancak kenarları,
köşeleri boyunca kırılmalara oldukça yatkındır. Tabii bu yatkınlık Elmas’ın nadirliğinin
karşısında değerini düşürmeye yetmiyor.
Nadirlik: Sıradan minerallere değer katan en önemli unsur, doğada ender
bulunmalarıdır. İnsanlığın tarihi boyunca nadir olana ilgisi burada da kendini açıkça
gösterir. Dünya üzerinde yılda binlerce kıratlık Elmas üretiminin yalnızca birkaç yüz
kıratının Pembe Elmas olması, Pembe Elmas’ı Renksiz Elmas’tan daha değerli hale
getirmiştir.
Bu duruma verilebilecek bir diğer örnek de Ametist’tir. 18. yüzyılın sonuna
kadar günümüzdeki Elmas kadar değerli olan Ametist (mor renkli bir Kuvars minerali),
19. yüzyılda Brezilya’da geniş Ametist yataklarının bulunmasıyla değerini yitirmiştir.
Taşınabilirlik : Değerli taşın taşınabilir ölçekte olması gerekmektedir.
Değerli taşların birçoğu bu kriterlerden birkaçını bir arada bulundururken,
şeffaf olmayan Turkuvaz ve Malahit gibi taşlarda güzellik, sadece renkleri ile
tanımlanır.
Bu görecelilik nedeniyle 70’e yakın değerli taş grubuna giren mineralden
sadece 20 kadarı yaygın olarak bilinmektedir.
Değerli taşların güzellikleri kesiliş şekilleri ile doğrudan ilgilidir. Renkleri,
sergiledikleri ışık oyunları yanlış bir kesim şekli ile algılanamayabilir ve aslında çok
etkileyici olabilecekken sıradan bir mineral olarak kalabilirler. Yaygın olarak iki kesim
yöntemi kullanılır:
1. Kaboşon Kesim :Taşın bir, kimi zaman da iki yüzeyine birden dış bükeylik
verilmesi ile elde edilir. Şeffaf olmayan taşlarda tercih edilen bu kesim ile taşın renk
ve ışık özellikleri tamamen ortaya serilebilir.
2. Fasetli kesim: Diğer bir kesim ise genelde şeffaf taşlarda kullanılan fasetli
kesimdir.
Bu kesim değerli taşın, gelen ışığı çeşitli yönlerde dağıtması için yapılır ve
sonuç olarak taş birçok yüzeye sahip olacak şekilde kesilir. Özellikle Elmas’ta
kullanılan bu kesimin en yaygın şekli taşın 58 yüzeye sahip olduğu pırlanta kesimidir.
Pırlanta bir mineral adı değil, sadece bir kesim şeklidir.
Dicle Üniversitesi - S.Karadoğan
What's Related?
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
19 Mayıs 2013 Pazar
Sus Taslarinin Degerlendirme Kriterleri
SÜS TAŞLARINI DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Süs taşlarının değerlendirilmesinde dört ana özellik aranır. Bunlar ;
Estetik: Estetik Oldukça göreceli bir kavramdır. Kimine göre taşın şeffaflığı
onu güzel yaparken, kimine göre de güzellik taşın rengine, parlaklığına ya da
kesilişine bağlıdır.
Dayanıklılık-Sertlik: Değerli taşların farklı olmasını sağlayan diğer bir özellik
olan sertlik-dayanaklılık ise taşın sertliğine, kırılganlığına, darbelere ve dış etkenlere
karşı dayanımına bağlıdır. Bir mineralin sertliğinin yüksek olması, o mineralin değerli
taş olarak kabul edilebilmesinin en önemli kriteridir.
Kesildiği, parlatıldığı zaman çoğu değerli taştan daha çekici görünümlere
bürünen mineraller vardır; ama sertliklerinin düşük olmaları onların değerli kabul
edilmelerini engeller.
Bu şanssız minerallere örneklerden biri de Jips’tir; kesildiğinde oldukça güzel
bir görüntü sergileyen, ama tırnakla çizilebilecek kadar düşük bir sertlik derecesine
sahip olan bir taş değerli kabul edilip süs eşyası olarak kullanılamaz.
Bir taşın sertliğinin yüksek olması, kolay kolay çizilememesi, onun kolay
kırılmayacağı anlamına gelmez. Elmas bilinen en sert mineraldir; ancak kenarları,
köşeleri boyunca kırılmalara oldukça yatkındır. Tabii bu yatkınlık Elmas’ın nadirliğinin
karşısında değerini düşürmeye yetmiyor.
Nadirlik: Sıradan minerallere değer katan en önemli unsur, doğada ender
bulunmalarıdır. İnsanlığın tarihi boyunca nadir olana ilgisi burada da kendini açıkça
gösterir. Dünya üzerinde yılda binlerce kıratlık Elmas üretiminin yalnızca birkaç yüz
kıratının Pembe Elmas olması, Pembe Elmas’ı Renksiz Elmas’tan daha değerli hale
getirmiştir.
Bu duruma verilebilecek bir diğer örnek de Ametist’tir. 18. yüzyılın sonuna
kadar günümüzdeki Elmas kadar değerli olan Ametist (mor renkli bir Kuvars minerali),
19. yüzyılda Brezilya’da geniş Ametist yataklarının bulunmasıyla değerini yitirmiştir.
Taşınabilirlik : Değerli taşın taşınabilir ölçekte olması gerekmektedir.
Değerli taşların birçoğu bu kriterlerden birkaçını bir arada bulundururken,
şeffaf olmayan Turkuvaz ve Malahit gibi taşlarda güzellik, sadece renkleri ile
tanımlanır.
Bu görecelilik nedeniyle 70’e yakın değerli taş grubuna giren mineralden
sadece 20 kadarı yaygın olarak bilinmektedir.
Değerli taşların güzellikleri kesiliş şekilleri ile doğrudan ilgilidir. Renkleri,
sergiledikleri ışık oyunları yanlış bir kesim şekli ile algılanamayabilir ve aslında çok
etkileyici olabilecekken sıradan bir mineral olarak kalabilirler. Yaygın olarak iki kesim
yöntemi kullanılır:
1. Kaboşon Kesim :Taşın bir, kimi zaman da iki yüzeyine birden dış bükeylik
verilmesi ile elde edilir. Şeffaf olmayan taşlarda tercih edilen bu kesim ile taşın renk
ve ışık özellikleri tamamen ortaya serilebilir.
2. Fasetli kesim: Diğer bir kesim ise genelde şeffaf taşlarda kullanılan fasetli
kesimdir.
Bu kesim değerli taşın, gelen ışığı çeşitli yönlerde dağıtması için yapılır ve
sonuç olarak taş birçok yüzeye sahip olacak şekilde kesilir. Özellikle Elmas’ta
kullanılan bu kesimin en yaygın şekli taşın 58 yüzeye sahip olduğu pırlanta kesimidir.
Pırlanta bir mineral adı değil, sadece bir kesim şeklidir.
Dicle Üniversitesi - S.Karadoğan
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Top Ad 728x90
Video
Visitors
Bu Blogda Ara
Archive
-
▼
2013
(586)
-
▼
Mayıs
(170)
- 85.Oscar Torenlerindeki Kiyafetler ve Pirlantalar
- Altinlarinizin temiz ve parlak gorunmesini istiyor...
- Sustaslari Bilimi- Gemoloji Nedir?
- Dünyanın En Unlu Elmas Ustasi
- Paha bicilmez dunya'nin en essiz zumrut mucevherleri
- Birbirinden Guzel Unlu İnci ve İncili Mucevherler
- Kurkler diger giyeceklerden daha pahalidir. Bunun ...
- Sicak ve Soguk Renkler
- Giyim ve Aksesuarda Renklerin Bireyler Uzerindeki ...
- Giyimde Aksesuarin Yeri, Onemi
- Vucut Oranlarina Gore Renk, Kumas Model ve Aksesua...
- Elmas ile Pirlanta Arasindaki Fark Nedir?
- Pirlantanın Bakimi ve Temizligi Nasıl Yapilir?
- Pirlanta ve Elmas Terimleri ve Anlamlari
- Kaliteli bir pirlanta secerken ...
- Pirlanta Secimi Nasil Yapilir?
- Pirlanta konusunda bilmeniz gerekenler...
- Gelinlik modasinda son yillarda Vintage ruzgarları...
- Ucuza pirlanta tektas nasil alinir?
- Yeni Sezon Taki Trendleri 2013
- 'Tek tas 2013'ünde modasi' Pirlanta takida 2013 tr...
- Bros ve Rozetler
- Mihlama ve Mihlam Sekilleri- Pirlanta
- Dunyanın en pahali maddesi.. 1 grami: 62 trilyon d...
- Karun Hazineleri- "Kanatli Denizati Brosu"
- Bir pirlanta uc bolumden olusur.
- Elmas Icerisindeki Bor
- elmasın diğer bazı özellikleri
- Charm bilezikleri
- Altin Alacaklar Dikkatine!
- Lukse ne kadar duskunsunuz? Siz, bu cihaza 31 bin ...
- Hollywood Unlulerinin Mucevher Tasarimcisi Neil La...
- Pirlanta Takmanin Kurallari
- Oscar yildizlarinin Mucevherleri
- Bunlar luks otesi...
- Milyon 'euro'luk kalem kimin olacak?
- Salyangozda, 9 milyon euroluk pirlanta..
- Dunya degerli mucevherat ticaret hacmi
- Turkiye Altin Mucevherat İhracati
- Turk altin mucevherat
- ABD'de en cekici mucevher urun gruplari pirlanta...
- Amerikan Mücevher Ürünlerinin Dağıtım Kanalları
- Mucevher sektorune Amerikan yaklasim, segmentasyon...
- Taki Tasarimi Mezunu Ne Is Yapar?
- pirlantasarrafi- Sevan Bicakci's Mucevher Koleksiyonu
- Mucevher Tasarımı ve Yaratici Akım Profili
- Parlaklik, kesim, renk, berraklik… Pırlanta Nasıl ...
- Yuzuk Uretimi
- Yuzuk Uretimi (halka yuzuk)
- Dunyanın en büyük islenmemis zumrudu
- Yurtdisindan mucevher getirirken dikkat
- Sotheby’s Cenevre’de milyonluk elmaslar
- Hulya Avsar, kirmizi halida 16 Milyon Lira ile yurudu
- Uretilebilir Yuzuk Cizimi ve Tasarim Asamasinda Di...
- Yuzuk Olcusu Nasil Alinir.? .Donusum Tablosu
- Yuzuk Çesitleri .. Tektas, Kolej, Nisan, Soz, Fant...
- Taki Sektoru ile ilgili Oneriler (ITO Dis Ticaret...
- Turkiye'nin Taki Ihracati
- Turkiye'de taki uretimi
- Taki malzemesi ve tasarim
- Takinin Tanimi ve Tarihcesi
- Ülkemizde son yıllarda sus taslarinin bilimsel anl...
- Ulkemizdeki sus tasi rezervleri
- Sus Tasları Urununun Turkiye’de Bulunus Sekli
- Pirlanta Uretim Teknolojisi
- Pirlanta Tuketim Miktarlari
- Pirlanta Tuketim Alanlari
- Pirlanta Rezervleri
- Sektorde Faaliyet Gosteren Uluslararasi Organizasy...
- Turkiye'de Kiymetli ve Yarikiymetli Taslara Ornekler
- Yesim Tasi
- Zirkon
- Mucevher Tasları ve Degerli Taslar
- Sus Taslarinin Degerlendirme Kriterleri
- Süstaşı (Gemstone, Gem, Gems, Ornamental Stone, Ad...
- 2 milyon incili halı
- Elizabeth Taylor’ın ozel mucevher koleksiyonu
- Titanik’in mucevherleri
- Missbibi 'i nedir? biliyor musunuz?
- Sevan Bıçakçı Yüzük Koleksiyonu (Seven Bicakci ist...
- Istanbul’un en gozde mucevherleri.. Hurrem'in gozy...
- Elizabeth Taylor'in Mucevher Koleksiyonu
- Cartier Elması
- Takı Tasarımcıları
- Ultrasonik Yikama Makinesi
- Markalama
- Guverseli Mıhlama
- Pirlantada bunlari biliyor musunuz ?
- Pirlantalar sadece tektas yuzukler için düşünülmemeli
- Pırlanta sertifikaları nedir? ve Pırlanta sertifik...
- Pırlantanın ışıltısı,kesimin 4C özellikleri
- Dunyanın En Buyuk Elmasi
- Kasikci elmasi: Kac karat, nereden geldi?
- Pirlantayla yatirim yapilir mi?
- Pırlantalı sütyen
- Tek taşımla gömülmek istiyorum
- Kıvanc Tatlitug'dan kadinlara...
- Cemiyet hayatinin yeni gozdesi pirlantali saat: Mi...
- Dünyanın en küçük saati
- Evlenecek adaylar 14 Şubatı Çok seviyor! Evlenme t...
-
▼
Mayıs
(170)
Vertical2
Pırlanta Hakkında Herşey
script type="text/javascript">
//form tags to omit in NS6+:
var omitformtags=["input", "textarea", "select"]
omitformtags=omitformtags.join("|")
function disableselect(e){
if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1)
return false
}
function reEnable(){
return true
}
if (typeof document.onselectstart!="undefined")
document.onselectstart=new Function ("return false")
else{
document.onmousedown=disableselect
document.onmouseup=reEnable
}
Pages - Menu
Popüler Yayınlar
-
Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-Titanik Filminde adı geçen “Okyanus’un Kalbi: Mavi Elmas” II Abdülhamit hana aitti. Yıllarca sa...
-
Türk mücevherciler taş için ne diyor? SABAH- METE BOYBEYİ (Boybeyi Mücevherleri Yön. Kur. Bşk.) KALİTELİSİ NADİRDİR Siyah pırlant...
-
Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantaya eşdeğermidir? 1. Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantayı temsil mi eder? Ce...
-
En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi AYAR VE MİLYEM Ayar ve Milyem Hesapları Kuyumculukta kıymetli metaller saf hâlde ...
0 yorum