20 Mayıs 2013 Pazartesi
Takinin Tanimi ve Tarihcesi
23:51
TAKININ TANIMI VE TARIHÇESI
Taki, kisinin günlük giysileriyle bir bütünlük ve renk uyumu saglamak,
kendi stilini yaratmak ve kisiligini yansitmak, ayrica hosluk hissi duymasi
gibi birtakim nedenlerle tasarlanmis çesitli sekillerde ve malzemede
nesneler ve aksesuar olarak tanimlanmaktadir.
Halk arasinda yaygin bir sekilde takilarin, tasiyani gizli güçlerden,
kem göz ve kötülüklerden koruduguna, ayrica sans getirdigine
inanildigina da rastlanmistir. Güzelligin simgesi olmanin ve kattigi enerji
ile kisilerin kendilerine güvenlerini artirmanin yaninda, tarihte
Mezopotamya, Misir, Helen, Etrüsk, Roma krallari ile egemen siniflarin ve
rahiplerin taktiklari, kiymetli tas ve madenlerden olusan takilar, görkemli
biçimleriyle din ve devletin gücünün de simgesi olmuslardir.
Insanoglunun yerlesik düzene geçmesi ile birlikte M.Ö 5000 ila 7000
yillari arasinda tas, hayvan disleri, kemik, deniz kabuklari dahil, dogada
bulunan her sey, kolye, bilezik, yüzük, kemer, taç, igne, bileklik ve halhal
gibi çok çesitli sekillerde tasarlanarak yasamdaki yerlerini almistir.
Ilk altin taki örnekleri M.Ö 3000 yillarinda Mezopotamya’da ortaya
çikmistir. Helenistik çagda Büyük Iskender ile birlikte altin taki, soylularin
günlük hayatinda çok gözde bir esya olmustur. Roma ve Bizans
imparatorluklarinda altin taki üretimi büyük bir gelisme göstermistir.
Truva ve Alacahöyük gibi merkezlerde M.Ö 3000 yilindan itibaren
yapilan kazilarda, taki sanatinda teknik ve tasarim yönünden çok basarili
olundugu ortaya konmustur. Ege’de hüküm süren medeniyetlerde küpe,
bros ve igne topuzlarinda “ari” figürü, küpe ve sarkaçlarda “ay” sembolü
kullanilmak suretiyle tanri Artemis’in varligi, “atmaca” figürü ile tanriçanin
dogadaki egemenligi, “bitki motifleri” ile bereket özelligi yansitilmistir.
Selçuklular da Anadolu’daki kuyumculuga katkida bulunmuslardir.
Anadolu kaynakli bu birikim, Osmanlilara olaganüstü zenginlikte bir taki
kültürünü miras birakmistir.
Osmanlida taki, Bizans, Iran, Hint, Rus ve Avrupa kültürlerinin de
etkisinde, imparatorlugun yedi cihana uzanan gücünü göstermenin bir
vasitasi olarak da özellikle padisahlar, hanim sultanlar ve saray erkani
tarafindan yaygin sekilde kullanilmistir. Kuyumculuk meslegi padisahlar
tarafindan daima desteklenen bir sanat dali olmustur. Öyle ki, tarih
kitaplarinda Yavuz Sultan Selim ve Kanun Sultan Süleyman’in
sehzadelikleri döneminde Trabzon’da kuyumculuk meslegine
yönlendirildikleri, ayrica Osmanlida Tebrizli, Bosnali, Arnavut, Rus,
Ermeni ve Yahudi kuyumcu ustalarinin sanatlarini gelistirme olanagini
bulduklari ifade edilmistir.Zengin dünya kültürü içerisinde en çok farklilik taki çalismalarinda
göze çarpmaktadir. Geçmisten günümüze takilar, toplumlarin yasam
felsefeleri ve aliskanliklarinin da yükledigi anlamla, çok degisik renk, ebat
ve tasarimlarla ortaya çikmaktadir.
Çogunlukla kadinlarin tercih ettigi takilar, dünya kültürlerinde Dogulu
bir kadinin burnuna taktigi hizma, Ingiliz prensesin asalet ve zarafetin
simgesi olarak taktigi pirlanta bir kolye veya basinda tasidigi degerli
taslardan yapilmis bir taç, Fransiz kontesin yakasinda elmas bir bros,
Afrikali kadinlarin daha ince ve uzun bir boyuna sahip olmak için küçük
yaslardan itibaren boyunlarina taktiklari halkalar, Hintli bir rakkasenin
sergiledigi dansin ve müzigin bir parçasi olarak ayaginda tasidigi zilli
halhal gibi çok çesitli sekillerde kendini göstermektedir. Erkeklerde ise
taki, örnegin Afrika’da dogal hayatla savasinda galip gelmek üzere kizgin
ve güçlü bir görüntü vermek isteyen erkegin burnuna geçirdigi çubuklar
ve boynuzu andiran küçük hizmalar, gelismislik düzeyi ile birlikte yüzük,
kravat ignesi, madalyon-kolye, künye ve benzeri sekillerde sikligin,
kisiligin, statü ve gücün bir göstergesi olarak kullanilmaktadir.
Anadolu’da kadinlarin nisan, kina gecesi ve dügünlerde, hatta
dogumda taktiklari tepelikler, tarlada çalisan kadinlarin, çocuklarini sesin
geldigi yöne göre takip etmek amaciyla çocuklarinin el ve ayaklarina
taktiklari halhallar, geleneksel ve günlük yasamda sikça rastlanan
takilardan sadece iki tanesidir. Öte yandan, Osmanlida sikça görüldügü
üzere, kisinin, kendisini çesitli hastaliklara, büyü ve nazara karsi
koruyacagi inanciyla boynunda tasidigi veya gögsüne ilistirdigi, kiymetli
maden ve taslarla süslenerek veya Anadolu’da rastlandigi sekliyle parlak
saten kumaslarin islenmesiyle hazirlanan muska da bir çesit taki olarak
nitelendirilmektedir.
ISTANBUL TICARET ODASI
Dis Ticaret Subesi
Uygulama Servisi
TAKI
SEKTÖR PROFILI
Hazirlayan
MUALLA BILGIN
What's Related?
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
20 Mayıs 2013 Pazartesi
Takinin Tanimi ve Tarihcesi
TAKININ TANIMI VE TARIHÇESI
Taki, kisinin günlük giysileriyle bir bütünlük ve renk uyumu saglamak,
kendi stilini yaratmak ve kisiligini yansitmak, ayrica hosluk hissi duymasi
gibi birtakim nedenlerle tasarlanmis çesitli sekillerde ve malzemede
nesneler ve aksesuar olarak tanimlanmaktadir.
Halk arasinda yaygin bir sekilde takilarin, tasiyani gizli güçlerden,
kem göz ve kötülüklerden koruduguna, ayrica sans getirdigine
inanildigina da rastlanmistir. Güzelligin simgesi olmanin ve kattigi enerji
ile kisilerin kendilerine güvenlerini artirmanin yaninda, tarihte
Mezopotamya, Misir, Helen, Etrüsk, Roma krallari ile egemen siniflarin ve
rahiplerin taktiklari, kiymetli tas ve madenlerden olusan takilar, görkemli
biçimleriyle din ve devletin gücünün de simgesi olmuslardir.
Insanoglunun yerlesik düzene geçmesi ile birlikte M.Ö 5000 ila 7000
yillari arasinda tas, hayvan disleri, kemik, deniz kabuklari dahil, dogada
bulunan her sey, kolye, bilezik, yüzük, kemer, taç, igne, bileklik ve halhal
gibi çok çesitli sekillerde tasarlanarak yasamdaki yerlerini almistir.
Ilk altin taki örnekleri M.Ö 3000 yillarinda Mezopotamya’da ortaya
çikmistir. Helenistik çagda Büyük Iskender ile birlikte altin taki, soylularin
günlük hayatinda çok gözde bir esya olmustur. Roma ve Bizans
imparatorluklarinda altin taki üretimi büyük bir gelisme göstermistir.
Truva ve Alacahöyük gibi merkezlerde M.Ö 3000 yilindan itibaren
yapilan kazilarda, taki sanatinda teknik ve tasarim yönünden çok basarili
olundugu ortaya konmustur. Ege’de hüküm süren medeniyetlerde küpe,
bros ve igne topuzlarinda “ari” figürü, küpe ve sarkaçlarda “ay” sembolü
kullanilmak suretiyle tanri Artemis’in varligi, “atmaca” figürü ile tanriçanin
dogadaki egemenligi, “bitki motifleri” ile bereket özelligi yansitilmistir.
Selçuklular da Anadolu’daki kuyumculuga katkida bulunmuslardir.
Anadolu kaynakli bu birikim, Osmanlilara olaganüstü zenginlikte bir taki
kültürünü miras birakmistir.
Osmanlida taki, Bizans, Iran, Hint, Rus ve Avrupa kültürlerinin de
etkisinde, imparatorlugun yedi cihana uzanan gücünü göstermenin bir
vasitasi olarak da özellikle padisahlar, hanim sultanlar ve saray erkani
tarafindan yaygin sekilde kullanilmistir. Kuyumculuk meslegi padisahlar
tarafindan daima desteklenen bir sanat dali olmustur. Öyle ki, tarih
kitaplarinda Yavuz Sultan Selim ve Kanun Sultan Süleyman’in
sehzadelikleri döneminde Trabzon’da kuyumculuk meslegine
yönlendirildikleri, ayrica Osmanlida Tebrizli, Bosnali, Arnavut, Rus,
Ermeni ve Yahudi kuyumcu ustalarinin sanatlarini gelistirme olanagini
bulduklari ifade edilmistir.Zengin dünya kültürü içerisinde en çok farklilik taki çalismalarinda
göze çarpmaktadir. Geçmisten günümüze takilar, toplumlarin yasam
felsefeleri ve aliskanliklarinin da yükledigi anlamla, çok degisik renk, ebat
ve tasarimlarla ortaya çikmaktadir.
Çogunlukla kadinlarin tercih ettigi takilar, dünya kültürlerinde Dogulu
bir kadinin burnuna taktigi hizma, Ingiliz prensesin asalet ve zarafetin
simgesi olarak taktigi pirlanta bir kolye veya basinda tasidigi degerli
taslardan yapilmis bir taç, Fransiz kontesin yakasinda elmas bir bros,
Afrikali kadinlarin daha ince ve uzun bir boyuna sahip olmak için küçük
yaslardan itibaren boyunlarina taktiklari halkalar, Hintli bir rakkasenin
sergiledigi dansin ve müzigin bir parçasi olarak ayaginda tasidigi zilli
halhal gibi çok çesitli sekillerde kendini göstermektedir. Erkeklerde ise
taki, örnegin Afrika’da dogal hayatla savasinda galip gelmek üzere kizgin
ve güçlü bir görüntü vermek isteyen erkegin burnuna geçirdigi çubuklar
ve boynuzu andiran küçük hizmalar, gelismislik düzeyi ile birlikte yüzük,
kravat ignesi, madalyon-kolye, künye ve benzeri sekillerde sikligin,
kisiligin, statü ve gücün bir göstergesi olarak kullanilmaktadir.
Anadolu’da kadinlarin nisan, kina gecesi ve dügünlerde, hatta
dogumda taktiklari tepelikler, tarlada çalisan kadinlarin, çocuklarini sesin
geldigi yöne göre takip etmek amaciyla çocuklarinin el ve ayaklarina
taktiklari halhallar, geleneksel ve günlük yasamda sikça rastlanan
takilardan sadece iki tanesidir. Öte yandan, Osmanlida sikça görüldügü
üzere, kisinin, kendisini çesitli hastaliklara, büyü ve nazara karsi
koruyacagi inanciyla boynunda tasidigi veya gögsüne ilistirdigi, kiymetli
maden ve taslarla süslenerek veya Anadolu’da rastlandigi sekliyle parlak
saten kumaslarin islenmesiyle hazirlanan muska da bir çesit taki olarak
nitelendirilmektedir.
ISTANBUL TICARET ODASI
Dis Ticaret Subesi
Uygulama Servisi
TAKI
SEKTÖR PROFILI
Hazirlayan
MUALLA BILGIN
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Top Ad 728x90
Video
Visitors
Bu Blogda Ara
Archive
-
▼
2013
(586)
-
▼
Mayıs
(170)
- 85.Oscar Torenlerindeki Kiyafetler ve Pirlantalar
- Altinlarinizin temiz ve parlak gorunmesini istiyor...
- Sustaslari Bilimi- Gemoloji Nedir?
- Dünyanın En Unlu Elmas Ustasi
- Paha bicilmez dunya'nin en essiz zumrut mucevherleri
- Birbirinden Guzel Unlu İnci ve İncili Mucevherler
- Kurkler diger giyeceklerden daha pahalidir. Bunun ...
- Sicak ve Soguk Renkler
- Giyim ve Aksesuarda Renklerin Bireyler Uzerindeki ...
- Giyimde Aksesuarin Yeri, Onemi
- Vucut Oranlarina Gore Renk, Kumas Model ve Aksesua...
- Elmas ile Pirlanta Arasindaki Fark Nedir?
- Pirlantanın Bakimi ve Temizligi Nasıl Yapilir?
- Pirlanta ve Elmas Terimleri ve Anlamlari
- Kaliteli bir pirlanta secerken ...
- Pirlanta Secimi Nasil Yapilir?
- Pirlanta konusunda bilmeniz gerekenler...
- Gelinlik modasinda son yillarda Vintage ruzgarları...
- Ucuza pirlanta tektas nasil alinir?
- Yeni Sezon Taki Trendleri 2013
- 'Tek tas 2013'ünde modasi' Pirlanta takida 2013 tr...
- Bros ve Rozetler
- Mihlama ve Mihlam Sekilleri- Pirlanta
- Dunyanın en pahali maddesi.. 1 grami: 62 trilyon d...
- Karun Hazineleri- "Kanatli Denizati Brosu"
- Bir pirlanta uc bolumden olusur.
- Elmas Icerisindeki Bor
- elmasın diğer bazı özellikleri
- Charm bilezikleri
- Altin Alacaklar Dikkatine!
- Lukse ne kadar duskunsunuz? Siz, bu cihaza 31 bin ...
- Hollywood Unlulerinin Mucevher Tasarimcisi Neil La...
- Pirlanta Takmanin Kurallari
- Oscar yildizlarinin Mucevherleri
- Bunlar luks otesi...
- Milyon 'euro'luk kalem kimin olacak?
- Salyangozda, 9 milyon euroluk pirlanta..
- Dunya degerli mucevherat ticaret hacmi
- Turkiye Altin Mucevherat İhracati
- Turk altin mucevherat
- ABD'de en cekici mucevher urun gruplari pirlanta...
- Amerikan Mücevher Ürünlerinin Dağıtım Kanalları
- Mucevher sektorune Amerikan yaklasim, segmentasyon...
- Taki Tasarimi Mezunu Ne Is Yapar?
- pirlantasarrafi- Sevan Bicakci's Mucevher Koleksiyonu
- Mucevher Tasarımı ve Yaratici Akım Profili
- Parlaklik, kesim, renk, berraklik… Pırlanta Nasıl ...
- Yuzuk Uretimi
- Yuzuk Uretimi (halka yuzuk)
- Dunyanın en büyük islenmemis zumrudu
- Yurtdisindan mucevher getirirken dikkat
- Sotheby’s Cenevre’de milyonluk elmaslar
- Hulya Avsar, kirmizi halida 16 Milyon Lira ile yurudu
- Uretilebilir Yuzuk Cizimi ve Tasarim Asamasinda Di...
- Yuzuk Olcusu Nasil Alinir.? .Donusum Tablosu
- Yuzuk Çesitleri .. Tektas, Kolej, Nisan, Soz, Fant...
- Taki Sektoru ile ilgili Oneriler (ITO Dis Ticaret...
- Turkiye'nin Taki Ihracati
- Turkiye'de taki uretimi
- Taki malzemesi ve tasarim
- Takinin Tanimi ve Tarihcesi
- Ülkemizde son yıllarda sus taslarinin bilimsel anl...
- Ulkemizdeki sus tasi rezervleri
- Sus Tasları Urununun Turkiye’de Bulunus Sekli
- Pirlanta Uretim Teknolojisi
- Pirlanta Tuketim Miktarlari
- Pirlanta Tuketim Alanlari
- Pirlanta Rezervleri
- Sektorde Faaliyet Gosteren Uluslararasi Organizasy...
- Turkiye'de Kiymetli ve Yarikiymetli Taslara Ornekler
- Yesim Tasi
- Zirkon
- Mucevher Tasları ve Degerli Taslar
- Sus Taslarinin Degerlendirme Kriterleri
- Süstaşı (Gemstone, Gem, Gems, Ornamental Stone, Ad...
- 2 milyon incili halı
- Elizabeth Taylor’ın ozel mucevher koleksiyonu
- Titanik’in mucevherleri
- Missbibi 'i nedir? biliyor musunuz?
- Sevan Bıçakçı Yüzük Koleksiyonu (Seven Bicakci ist...
- Istanbul’un en gozde mucevherleri.. Hurrem'in gozy...
- Elizabeth Taylor'in Mucevher Koleksiyonu
- Cartier Elması
- Takı Tasarımcıları
- Ultrasonik Yikama Makinesi
- Markalama
- Guverseli Mıhlama
- Pirlantada bunlari biliyor musunuz ?
- Pirlantalar sadece tektas yuzukler için düşünülmemeli
- Pırlanta sertifikaları nedir? ve Pırlanta sertifik...
- Pırlantanın ışıltısı,kesimin 4C özellikleri
- Dunyanın En Buyuk Elmasi
- Kasikci elmasi: Kac karat, nereden geldi?
- Pirlantayla yatirim yapilir mi?
- Pırlantalı sütyen
- Tek taşımla gömülmek istiyorum
- Kıvanc Tatlitug'dan kadinlara...
- Cemiyet hayatinin yeni gozdesi pirlantali saat: Mi...
- Dünyanın en küçük saati
- Evlenecek adaylar 14 Şubatı Çok seviyor! Evlenme t...
-
▼
Mayıs
(170)
Vertical2
Pırlanta Hakkında Herşey
script type="text/javascript">
//form tags to omit in NS6+:
var omitformtags=["input", "textarea", "select"]
omitformtags=omitformtags.join("|")
function disableselect(e){
if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1)
return false
}
function reEnable(){
return true
}
if (typeof document.onselectstart!="undefined")
document.onselectstart=new Function ("return false")
else{
document.onmousedown=disableselect
document.onmouseup=reEnable
}
Pages - Menu
Popüler Yayınlar
-
Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-Titanik Filminde adı geçen “Okyanus’un Kalbi: Mavi Elmas” II Abdülhamit hana aitti. Yıllarca sa...
-
Türk mücevherciler taş için ne diyor? SABAH- METE BOYBEYİ (Boybeyi Mücevherleri Yön. Kur. Bşk.) KALİTELİSİ NADİRDİR Siyah pırlant...
-
Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantaya eşdeğermidir? 1. Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantayı temsil mi eder? Ce...
-
En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi AYAR VE MİLYEM Ayar ve Milyem Hesapları Kuyumculukta kıymetli metaller saf hâlde ...
0 yorum