Bu Blogda Ara

9 Eylül 2013 Pazartesi

49 TL’ye pirlanta olur mu? Bu Uyarilara Dikkat!

49 TL’ye pirlanta olur mu? Bu Uyarilara Dikkat!




49 TL’ye pırlanta olur mu? Sevgililer günü ve öncesinde internette satılan sahte pırlantalarla binlerce kişi dolandırıldı. www.sikayetvar.com’a gönderilen şikayetlere göre; “Sevgililer gününe özel fiyat” reklamlarına kananlar gerçeği sertifikasız ve faturasız aldıkları pırlantaları kuyumculara incelettiklerinde öğrendiler. Birçok erkek ise sevgililer gününde evlenme teklifi ettikleri kız arkadaşlarına verdikleri tektaşların sahte olduğunu öğrenince gerçeği kız arkadaşlarına da söyleyemedi.

Sevgililer gününe özel 49 TL’den başlayarak 199 TL’ye kadar satılan pırlantalar sahte çıktı. Efsunlu kelime “Pırlanta” ya kanan ve sevgililer gününde güzel bir sürpriz yapmak isteyen erkekler internette gördükleri reklamlara kanıp pırlanta siparişi verdiler. Birçok kişi ise gerçek pırlanta sandıkları yüzüklerin pırlantadan sonra en dayanıklı ikinci taş olarak kabul edilen pırlanta alternatifi asha pırlanta aldıklarını değerli taş uzmanlarına incelettiklerinde öğrendiler. İşte www.sikayetvar.com’a gönderilen şikayetlerden bazıları şöyle:

Sertifikasız ve Faturasız!


“İnternetten 49 TL’ye pırlanta yüzük siparişi verdim. Ürün elime ulaştı ve poşetinden fatura çıkmadı. Kız arkadaşıma bu yüzükle evlenme teklifi ettim. Daha sonra ise yüzüğün pırlanta taşı düştü ve şuan bize yardımcı olunamayacağı söyleniyor. Bu nasıl bir şeydir. Niçin bu kadar ücret ödediğimiz halde biz mağduruz? Eğer bize yardımcı olunmazsa hem tüketici haklarına hem de maliyeye şikayette bulunacağım.”

Gerçek Uzmana Gidince Ortaya Çıktı

“199 TL’ye liraya pırlanta yüzük aldım koşulsuz iade garantisiyle. Kuyumcuya götürdüm adeta güldü 50 lira anca eder diyor. 3 gündür yüzüğün iadesiyle uğraşıyorum fakat hep beni oyalıyorlar illallah ettirdiler.”

Bu Uyarılara Dikkat!

İnternet satışlarında giderek artan sahte pırlanta dolandırıcılığına karşı vatandaşları uyaran Şikayetvar uzmanları, “Tanınmış bir kuyumcudan ya da değerli taşları inceleyen ünlü laboratuarlardan derecelendirme sertifikasına sahip olan internet üzerindeki bir satıcıdan pırlanta almaya dikkat edin. Özel bir topluluktan aldıysanız ve sertifikanız yoksa pırlantayı termal, ağırlık ve ışınım testlerine tabi tutarak bileşimini ve kıymetini sertifikalayacak bağımsız, tanınmış bir ekspere kontrol ettirin. Eğer bir şüpheniz varsa, sahte bir pırlanta almadığınızı ancak güvendiğiniz bir profesyonel kuyumcuya pırlantanızı inceleterek garanti altına alabilirsiniz” dedi.

Sikayethaber COM 18 Şubat 2013,

6 Eylül 2013 Cuma

Gercek ve Sahte Altin Nasil Anlasilir?

Gerçek ve Sahte Altın Nasıl Anlaşılır?

Son günlerde altın fiyatlarındaki artış da, parası olup yatırım yapmak isteyenler için çok iyi fırsat oluşturdu.
Dünya piyasalarında altın fiyatı son 5 yıldır yükselme eğilimindedir.



 Geçmiş yıllardaki fiyat değişimlerine bakıldığında, özellikle uzun vadede parasını saklamayı düşünenler içinaltın iyi bir yatırım aracı olarak görünmektedir. Son günlerde altın fiyatlarındaki artış da, parası olup yatırım yapmak isteyenler için çok iyi fırsat oluşturdu.

Peki, gerçek ya da sahte altın nasıl anlaşılır? Bir altının sahte olup olmadığını anlamak, tüketici açısından çok kolay değildir. Bunu ancak tecrübeli kuyumcular anlayabilir. Bunun yanında kesin olmamakla birlikte size fikir verebilecek yöntemler de vardır.
Altın genelde manyetik değildir. Bu yüzden mıknatısa yaklaştırdığınızda çekim oluşmaması gerekmektedir. Özgül ağırlığı yüksek olduğundan,altın takılarimitasyon takılara göre daha ağırdırlar. 22 ayar altının sesi tok çıkar, sahte yada çok düşük ayarlı altınların ise daha tizdir.
Altının ayarı ve saflığı genellikle takıların üzerine damgalanmaktadır. Bu damga; 916750585416375333 gibi üründe 1000’de kaç altınolduğunu gösteren rakamlar (milyem) ya da 22K18K14K10K9K,8K gibi ayar bilgileri olabilir. Bir genelleme yaparsak; 22 ayar altın,bileziklerde; 18 ayar altınpırlanta ve değerli taşlı mücevherlerde;14 ayar altın sentetik ya da çok değersiz taşlı ve taşsız ürünlerde kullanılır. 10 ayar altın ve 9 ayar altın da genellikle yurt dışına ihraç edilen ürünlerde, 8 ayar altın ise elmas takılarda kullanılmaktadır.
Bir de şunu unutmamak gerekir ki; gerçek bir has altın ya da işçiliği az olan altın hiçbir zaman piyasadaki altın fiyatlarından çok çok daha ucuza satılmaz. Değeri neredeyse her yerde sabit olan bu madenin aşırı şekilde ucuza satılması akla ve mantığa aykırıdır, dikkat edilmelidir.

ALTIN LİRA

Altin Saflik Oranlari ve Alasimlari


Altın Saflık Oranları ve Alaşımları


1 gram=1000 miligram(milyem)’dir.


  • 24 Ayar Altın Saf Altındır ve bu yüzden Altın oranı %100’dür ve dolayısıyla 1 gram’da 1000 miligram Altın vardır.
  • 22 Ayar Altında  alaşımın 24’te 22’si Altındır. Bu da yaklaşık %91’i Altın demektir. Yani 1 gram’da 916 miligram Altınvardır.
  • 18 Ayar Altında  alaşımın 24’te 18’i Altındır. Bu da %75’i Altındemektir. Yani 1 gram’da 750 miligram Altın vardır.
  • 14 Ayar Altında  alaşımın 24’te 14’ü Altındır. Bu da yaklaşık %58’iAltın demektir. Yani 1 gram’da 583 miligram Altın vardır.
  • Ayar Altında  alaşımın 24’te 8’i Altındır. Bu da %33’ü Altındemektir. Yani 1 gram’da 333 miligram Altın vardır.
Saf altın oldukça yumuşak bir element olduğu için bakır veya gümüşle karıştırılarak sertliği arttırılır. Altının diğer elementlerle çeşitli oranlarla karıştırılmasının bir nedeni de farklı renkler elde etmektir. Altının doğal rengi sarıdır. Altın  alaşımında kullanılan gümüş  bakır  paladyum gibi elementlerin kullanım değerlerine göre çeşitli renkler alır.
Örnek olarak  %25’i altın dışındaki elementlerden oluşan 18 Ayar Altınalaşımını ele alalım:
%25 (tamamı) gümüşün oluşturduğu alaşımlar Yeşil Altını
%12.5 gümüş ve %12.5 bakırın oluşturduğu alaşımlar Sarı Altını
%9 gümüş ve %16 bakırın oluşturduğu alaşımlar Pembe Altını
%4.5 gümüş ve %20.5 bakırın oluşturduğu alaşımlar Kırmızı Altını
%9.9 gümüş  %5.1 bakır  %6.4 paladyumun oluşturduğu alaşımlar Beyaz Altını oluşturur.

Kate Moss mücevher kaplı mayosuyla...

İngiliz manken ilerleyen yaşına rağmen güzelliğinden hiçbir şey kaybetmedi.

Güzel model Esquire Dergisi'nin çekimleri için mücevherle kaplı transparan mayosu ve beyaz ceketiyle oldukça dikkat çekiciydi.




Moda Yönetmeni Moss ile yaptığı çekimi "gözlerimizi alamadığımız kıza dönüş" diye adlandırdı.


4 Eylül 2013 Çarşamba

Dunya'nin en degerli mucevher koleksiyonu burada...

Koleksiyonda neler yok ki ?


DÜNYANIN EN DEĞERLİ MÜCEVHER KOLEKSİYONU

Elizabeth Taylor 'ın mücevher koleksiyonu en az kendisi kadar ünlüdür. Menekşe gözlü aramızdan ayrıldı ama mücevherleri konuşulmaya devam ediyor. Hala bir kişinin sahip olduğu en değerli mücevher koleksiyonu olarak anılmakta. Ve bu değerli koleksiyon geçtiğimiz günlerde Christie's 'de açıkartırmaya sunuldu. Böylelikle benim gibi mücevher aşıkları da bütün koleksiyonu görebilmiş oldu.Tüm koleksiyonun toplam değeri yaklaşık 100 milyon pound.





33 karatlık tek taş elmas yüzük (değeri 3.3 milyon dolar), Cartier marka dünyanın en nadide incilerinden La Peregrina ile bezeli gerdanlık (3 milyon dolar), Van Cleef & Arpels marka yakut yüzük, Bulgari marka zümrüt yüzük, Cartier marka yakut gerdanlık,Bulgari marka 800 bin dolar değerindeki safir kolye ve yine Bulgari marka 200 bin dolar değerindeki safir yüzük,



Cartier 'in kalp formlu Taj Mahal elmas kolyesi, Prince of Wales broş ve çok renkli safir top küpeler,



Richard Burton 'un hediyesi Bulgari marka yakut gerdanlık.




Ve Elizabeth Taylor 'ı bu nadide mücevherlerini giyerken görüyoruz. Hepsini ne kadar da güzel ve ihtişamlı bir şekilde taşımış. O gerçek bir stardı. Dönemini en gözalıcı ve gösterişli şekilde yaşadı ve yansıttı. Ne yazık ki artık bu tarz starlar yok. Yerine sponsorlu mücevherler var. Satın almak yerine artık özel geceler için mücevherler kiralanıyor ve reklamı yapılıyor o kadar. Nadide mücevherlerin yerini kimin hangi marka giydiği aldı. Artık kıyafetler bile satın alınmıyor. Bunda bile marka müşterisini giydiriyor ve giydirdiğini hediye ediyor.

3 Eylül 2013 Salı

Ideal bir pirlanta nasil olmalidir? Pirlanta Bilgisi

PIRLANTA HAKKINDA


 

Pırlanta alışverişi yaparken bilmeniz gereken tüm bilgiler bu sayfada. 4C Nedir? Carat, renk, kesim ve berraklık özellikleri gibi birçok bilgiye bu sayafadan paylaşıyoruz.


Pırlanta 4C Kuralı (Cut - Carat - Color - Clarity). İdeal bir pırlanta nasıl olmalıdır? Birpırlantanın fiyatı 4c özellikleri ile belirlenir. 4C özellikleri pırlanta hakkında herşey


Pırlanta 4C Kuralı (Cut - Carat - Color - Clarity)

İdeal bir pırlanta nasıl olmalıdır?


Bir pırlantanın fiyatı 4C özellikleri ile belirlenir. 4C özellikleri pırlantayı sınıflandırmada kullanılan kesim (cut), renk (color), berraklık (clarity) ve karat (carat) ağırlığı olarak adlandırılan 4 ayırt edici özellik anlamına gelmektedir. Bu özellikler pırlantanızı satın alırken göz önünde bulundurulmalıdır. Pırlantanın parlaklığı ve güzelliği bu 4 faktöre bağlıdır. Pırlanta bir kaza sonucu hasar görmediği sürece 4C değerinden hiçbir şey kaybetmez.
 

Kesim (Cut)

Pırlanta kesimi, taşın simetrisi ve boyutları ile ilgili bir özelliktir. Kesim pırlantaya ışıltı verme ve pırlantanın ışığı kırma yeteneğini belirler. Taş kusursuz bir renk ve berraklığa sahip olsa da kötü bir kesim ile mat bir görünüm sergileyeceği için bu öncelikle önem verilmesi gereken özelliktir. Çünkü kesim ne kadar iyi olursa pırlanta ışığı o kadar iyi verecektir. Doğru oranlarda kesilmiş pırlantanın bir yüzeyinden giren ışık diğer yüzeyinden yansır ve dağılarak "taç" denilen üst kısmından yayılır. Kesim çok derinse, ışığın bir kısmı pırlantanın "külah" olarak adlandırılan alt kısmından kaçar. Kesimin yeterince derin olmaması da ışığın külahtan kaçmasına yol açar ve pırlantanın yeterince parlamamasına neden olur.
Doruk Pırlanta daima ideal kesim pırlantalar kullanmaktadır.
 
Pırlanta Kesimi

Karat (Carat)

Karat, pırlantanın ağırlığı ile ilgilidir. Karat gramın beşte biridir. Bir karat 200 miligrama eşittir. Bir karat 100 noktayı, 0,25 karat ise 25 noktayı ifade eder. Büyüklük pırlantaya değer biçme aşamasında önemli bir faktördür ancak eşit büyüklükte olan iki farklı pırlanta kalitelerine bağlı olarak çok farklı fiyatlarda olabilirler. İki farklı pırlantanın eşit karat ağırlığına sahip olması, aynı fiyatta olmasını gerektirmez.
Doruk Pırlanta karat ölçülerini belirlerken daima son teknolojiyi kullanır. Herhangi bir hata olması söz konusu değildir.
 
Karat Skalası
 

Renk (Color)

Pırlantalar aşırı ısı ve basınç altında oluşur ve bu oluşum sırasında diğer elementlerin zerreleri de pırlantaların atom yapısına dahil olabilir ve böylece renk çeşitliliği doğar. Bu zerreler o kadar küçüktür ki "milyonda bir" ile ifade edilir. Pırlanta koyu sarıdan canlı, parlak beyaza doğru ilerler. Pırlantalar renksize ne kadar yakın olduğuna bakılarak sınıflandırılır. En nadir bulunan ve en beyaz olanlar "D, E, F, G"dir ancak pırlantaların büyük çoğunluğu "H-L" renkleri arasındadır. "M" rengi ve altındakilerde gözle görülebilir sarımtırak bir renk tonu vardır. Ayrıca çok nadir bulunan renklerde pırlantalar da vardır. Bunlar pembe, mavi, sarı, kırmızı gibi belirgin renklere sahip nadide taşlardır.
Doruk Pırlanta çoğunluKla "H" ya da "G" rengi kullanmaktadır. Bu renkler ticari açıdan değerini hiçbir zaman kaybetmez, her zaman alış fiyatına yakın bir değerden satılabilir.
 
Pırlanta Renk Skalası
 

Berraklık (Clarity)

Hemen hemen tüm pırlantalar yapı taşı olarak "çok küçük saf karbon zerreleri" içermektedirler. Bunlar her bir pırlantayı nadir eşsiz bir taşa dönüştüren zerreciklerdir ve "inklüzyon” olarak adlandırılırlar. Berraklık özelliği her pırlantayı diğerlerinden tümüyle ayırır. Aynı yerde tümüyle benzer inklüzyona sahip olabilecek iki pırlanta yoktur. "GIA" ve "HRD" gibi büyük laboratuvarlar da bir pırlantanın berraklık derecesinin belirlenmesinde kullanılan beş faktör bulunmaktadır.
 
Pırlanta Berraklığı
 

Elmas ve Pırlanta Bilgisi

Elmas, bilinen en sert maddelerden biri ve değerli bir taştır. Karbon elementinin bir modifikasyonu grafit, diğeri ise elmastır.
Elmasın saf karbon olduğu ilk olarak Fransız kimyacı Lavoisier tarafından keşfedilmiştir. Lavoisier, elması yakmış ve yanma gazının sadece karbondioksit olduğunu görünce elmasın karbon olduğu hükmüne varmıştır.

Özellikleri

En belirgin özelliği sertliğidir. Mineralojide kullanılan mohs sertlik göstergesinde en yüksek rakamla (10) gösterilir. Bu, diğer bütün mineralleri çizebilmesi demektir. Sertliğinden dolayı endüstriyel aletlerde kullanılması büyük önem kazanmıştır. Keza dayanıklılığından ve ışığı çok iyi kırmasından dolayı kıymetli bir zîynet eşyâsıdır. Elmas mineralinin her cihetteki sertliği aynı değildir. Fakat X ve Gama ışınları ile en sert yönüne doğru yönlendirilerek, aletlerde kesici olarak kullanılması sağlanır. Endüstriyel kullanım amaçlı yapay elmas üretilir, fakat elmasın yapay ya da doğal olduğu kolayca anlaşılır ve yapay olanının ziynet eşyası olarak bir değeri yoktur.

Elmas, ametalik özellikler gösterir. Erime noktası 3500 °C’dir. Yoğunluğu yaklaşık 3,5 gr/cm³tür. Havada 850 °C’de yanar. Havasız ortamda 1500 °C’de grafite dönüşür. Oda sıcaklığında hiçbir madde etki etmez. Florla 750 °C’de, karbon tetra florür (CF4) bileşiğini meydana getirir. Diğer halojenlerle birleşmez. Elmas izometrik bir sistemde kristallenir. Her karbon atomu kendisini çevreleyen dört karbon atomuyla düzgün dörtyüzlü meydana getirecek şekilde bağlanmıştır. Daha doğrusu iki tâne kare tabanlı piramidin taban tabana gelmiş şekli görünümündedir. 12 yüzlü ve kübik kristal yapıları da vardır. Kristallerin rengi beyaz, kahverengi, siyah veya renksiz olabilir. Mineralin içinde yabancı atom mevcudiyeti de söz konusu olabilir. Fakat her 10.000 karbon atomu başına ancak bir tâne yabancı atom bulunur. Hattâ güzel tabiî elmasta 100.000 atom başına ancak 1 tane yabancı atom bulunur.

Elmasın tartılmasında ölçü birimi olarak karat kullanılır (1 karat 205 miligrama eşittir).

Elmasın optik özellikleri ona güzellik ve kıymetli zînet eşyâsı özelliğini vermektedir. Işığı kırma indisi çok yüksektir (2,417). Yâni içeri kabul ettiği ışın yansıttığı ışına göre fazladır. Kezâ ışını disperse etme (yâni, beyaz ışını renklere ayırma) kâbiliyeti de oldukça yüksektir. Radyasyonları tutma özelliklerine göre iki tiptedirler.
Birinci tip, görünen ışını absorbe edenler (soğuranlar, emenler); ikinci tip ise, morötesi ve kızılötesi ışınları absorbe edenlerdir. İkinci tip elmaslar tabiî hâlde mâvi renklidirler.

Elmas, mükemmel bir elektrik izolatörüdür. Kezâ ısı iletkenliği en yüksek olan maddedir. Bu özelliğinden dolayı zarar görmeden kesilebilir.

Elmasın 57 fasetli özel kesilmiş haline pırlanta denir. Pırlanta üzerinde 57 faset bulunur. Faset, ışığı yansıtan açılı yüzeylere verilen isimdir.

Bölümleri

Pırlanta üç bölümden oluşur. Taç, kemer ve külah.Kemerin üstünde bulunan bölüme "Taç" denir. Taç bölümünde 33 adet faset bulunur. Taç bölümünde bulunan fasetlerin sayısı fazla olduğu için, bu bölümde daha fazla yansıma ve parlaklık gözlemlenir. Bundan dolayı taç bölümü, pırlantanın geneline göre daha beyaz görünür.
"Kemer" bölümü doğal, cilalı ya da fasetli olabilir. Kemer kalınlığı pırlantanın parlaklığını etkiler. Kalın kemerli bir pırlanta daha mat görünür, ince kemerli pırlanta ise mıhlamaya karşı dayanıksızdır. Kemer, pırlantayı sağlam tutan önemli bir bölümdür. Kemer olmasaydı, pırlanta üretimde kullanılamayacaktı.
Kemerin altında bulunan bölüme "külah" denir. Külah bölümünde 24 faset bulunur. Külah bölümü pırlantaya giren ışığın dışarı yansımasını sağlar. Külah ne kadar doğru açıyla kesilmiş ise, pırlantaya giren ışık yansıyarak yine taçtan çıkar. Böylece pırlantada optimum parlaklık sağlanmış olur.Kimi zaman külah ucuna da faset atılabilir. Bu faset ile pırlantanın en hassas kısmı olan külah ucunda oluşabilecek hasarlar önlenmiş olur. Dünyanın en sert madeni olsa da, pırlanta belirli yönlerden gelen darbelere karşı dayanıksızdır ve çabucak kırılabilir.
Çap, pırlantanın kemerinin bir uçtan diğer uca kadar olan ölçüsüdür. Derinlik, pırlantanın tabladan külah ucuna kadar olan yüksekliğidir.

Bulunuşu

Elmas orijinal olarak yalnız kimberlit kayalarında bulunur. Diğer kayalarda bulunan elmas, muhtemelen kimberlitten aşınmayla veya tortuların başkalaşım geçirmelerinden meydana gelmiştir. Kimberlit kayasında bâzan elmas bulunmayabilir. Bulunma nisbeti ancak ortalama kırk milyonda birdir. Kimberlit, yüksek nispette magnezyum ve demir bulunduran volkanik kaya kalıntısıdır. Bu kayalarda birçok başka mineral de bulunur. Kalsit, olivin, ilmenit, mika vs. gibi. Kimberlit yer kabuğunun derin tabakalarında kanallar şeklinde bulunur. Elmasın bazı yer kabuğu hareketleriyle yukarıya çıktığı kabul edilmektedir. Kısmen de bazı bölgelerde nehir kumlarına karışmıştır. Elmasın en çok bulunduğu yerler olarak, Güney Afrika (Kimberley’de), Güney Amerika, Endonezya ve Hindistan sayılabilir.

DORUK PIRLANTA COM sitesinden alınmıştır.

Gucci işçiliği ve zerafeti ile diamantissima craftsmanship


Gucci işçiliği ve zerafeti ile diamantissima craftsmanship 


GUCCI

1 Eylül 2013 Pazar

Gucci Diamantissima Koleksiyonu: Sari, beyaz ve pembe olmak üzere altin uc tonlari

GUCCI DIAMANTISSIMA KOLEKSİYONU

Gucci arşivleri kalbinde Diamante Canvas. Bir bronzluk arka plan üzerinde küçük birbirine koyu kahverengi elmas özellikleri kendine özgü çapraz desen, aslında bu Floransalı House  imza baskısı ilktir. 1930'ların ortalarında oluşturulan, elmas desen ilk kenevir üzerine dokuma ve savaş öncesi deri sıkıntısı için Gucci yenilikçi çözümlerden biri olarak bagaj şekli kullanıldı.






Tasarımın çapraz yapılandırma ünlü GG logosu habercisi olarak görev yaptı.1950 boyunca özellikli rağmen Yaratıcı Direktörü Frida Giannini Gucci arşivlerinde motifi yeniden keşfedilen kadar, Diamante Tuval büyük ölçüde kullanılmayan kaldı. Zarif ve ince tasarım şimdi, sarı, beyaz ve pembe olmak üzere altın üç tonları, bir özel henüz çağdaş Güzel Takı hattına dahil edilmiştir.

GUCCI JEWELRY

31 Ağustos 2013 Cumartesi

Beyrut’un kalbinden dunyaya mucevher tasarimcisi Selim Mouzannar

SELİM MOUZANNAR





ELLE-Yüzyıllarca savaşlarla dövülen Beyrut’un kalbinden dünyaya mücevher tasarımlarıyla
güzellik hediye eden Selim Mouzannar, yaşamı boyunca şiddet ve çirkinliklere tanık olmuş.
Barış ve huzura duyduğu özlemi eserlerine yansıtan tasarımcı, şu anda, genç yaşına rağmen
dünyanın önemli mücevher tasarımcılarından biri. IŞIN GÖRMÜŞ

ELLE: Mücevhere olan ilginiz nasıl başladı?
SELİM MOUZANNAR: Ailem nesillerdir mücevher işinde olduğu
için, bu benim için de seçmesi kolay bir yoldu. Ama ben
şahsen profesyonel anlamda miras konseptine inanmıyorum.
Babamın Beyrut’un eski mücevher çarşısında bir dükkanı vardı.
Savaş esnasında burası yıkıldı. Bütün çocukluğumda yaz
tatillerim bu büyüleyici atmosferdeki sarrafların, kuyumcuların,
dükkan sahiplerinin kapı önlerinde birbirleriyle sohbetlerini
dinleyip, dolaşan müşterileri izleyerek geçti. Bütün
bu birikimim kuşkusuz ruhumda da bir iz bıraktı.
ELLE: Mücevher tasarımcısı olma yolculuğunuzu anlatır mısınız?

S.M.: O dönemde Lübnan bölgesel ve sivil savaşlarla kanayan
bir yara gibiydi. Ben Paris’e giderek Institut National de Gemmologie’de
okudum ve bu işin püf noktalarını öğrenerek, Avrupa’nın
muazzam mücevher tarihi hakkında bilgi sahibi oldum.
Daha sonra Cidde ve Riyad’daki uluslararası mücevher
mağazalarında ilk iş deneyimimi kazandım. Satın almayla ilgili
bütün konuları ben idare ediyordum. Ardından Uzak Doğu’ya
gittim ve Bangkong’a yerleştim. 80’li yılların sonlarında
Kamboçya’da bir yakut madeninde bile çalıştım. Bu sure
boyunca Uzak Doğu’nun ruhunu keşfettim. Bütün bu seyahatler
sayesinde mücevher endüstrisinin nasıl işlediğini yakından
gördüm. Nihayet Beyrut’a döndüğümde kendi markamı
oluşturmaya ve kendimi insanların “aile mirası” dediği
olgudan ayırmaya karar verdim. Uluslararası ve kültürel deneyimlerimden
edindiğim enerjiyi absorbe ederek, kendimi
ifade edebilmek için hayati önem taşıyan bağımsızlığı ve esnekliği
yakaladım.

ELLE: Bir tasarımcı olarak moda, mimari, çağdaş sanat gibi başka
ilgi alanlarınız da var mıydı? Nelerden esinleniyorsunuz?

S.M.: Tasarımcı olmak benim için ana konu değildi. Ben bir
erkek olarak güzelliğe inanıyorum. Göze hoş görünen bir güzellik
kadar, ruhu ısıtan bir güzellikten söz ediyorum. Sanat
ve bilimin parçası olan nesnelere, moda, mimari veya çağdaş
sanat tarafından somut hale getirilmiş şekillerin potansiyel etkisine
karşı çok duyarlıyım. Mesela Beyrut’taki bütün eski ev
ve binalar yıkılıp, bunların yerine modern gökdelenler dikilirken
ben şehrin merkezindeki tarihi bir evi restore ediyorum.
Bu projeyi çok önemsiyorum ve en küçük ayrıntısına kadar
dikkat ediyorum. Örnek vermek gerekirse, evin orijinal

Selim için “şiddetin
yerini güzelliğe
bırakması” sadece
bir laf değil. Bu,
onun hayatını
yönlendiren inancı!



ELLEMÜCEVHERTASARIMCI
dış cephe güzelliğini yeni bir solukla en iyi yansıtacak pencerenin
ne olabileceği üzerine saatlerce kafa patlatarak karar vermeye
çalışıyorum. Ofisimi görmelisiniz. Mimari planlardan
geçilmiyor. Çalışma arkadaşlarımın bazen beni resmen bu kağıtların
arasından çekip çıkarmaları ve bana mimar veya mühendis
değil de tasarımcı olduğumu anımsatmaları gerekiyor.
Osmanlı mirasında muazzam bir esin kaynağı buluyorum;
Beyrut’un ruhunda da farklı dünya kültürlerinin karışımı var.
Şehrin içinde yürümeyi ve etrafıma bakınmayı çok seviyorum.
Her zaman yeni bir şey görüyor veya keşfediyorum. Eğer kafanızı
kaldırırsanız, mimari detaylar karşısında şaşırıp hayranlık
hissedebilirsiniz. Çürümüş bir balkon, paslanmaya yüz
tutmuş demir işçilikleri, birçok sevinç ve üzüntülere şahit olmuş
bir pencere pervazı…
ELLE: Mücevherlerinizde en yoğun etki nereden geliyor? Osmanlı,
Arap, Roma, Bizans?

S.M.: Bu farklı kültürlere yönelik
büyük bir duyarlılığa sahibim.
Beyrut açık bir şehir. Bazen
durup mücevherlerle geçen
hayatımın dönemlerini düşünürüm.
Üzücü tarafları daima
es geçmeye gayret ederim ve
geleceğe yansıtabileceğim mutlu
bir nostaljiyi tercih ederim.
Ürettiğim her şey, benim kendi
yaşantımdaki enerjinin uzantısıdır:
Doğaya sevgim ve şiddetten
uzak olma hakkına duyduğum
derin inanç benim gücümü
aldığım kaynaklardır.
Osmanlı mirası ve Beyrut şehri,
çok büyük esin kaynaklarıdır.
Çünkü bunların ikisi de benim
kim olduğumla ilgilidir.
Ben, insan soyuna ve insanın
barış içinde yaşama sorumluluğuna
inanan bu kültürlerden
doğmuş bir adamım.

ELLE: Sizin için geçmiş, gelecek
ve şu anın önemi nedir?

S.M.: Geçmişimizde bütün anılarımız
yer alır; gelecekteyse
yeni geçmişimiz olacaktır ve
bunun içinde yaşadıklarımızla
birlikte, umudumuz vardır. Bu
yaşadıklarımızın birbiriyle karıştığı
bir zemindir. Benim tasarımlarımda
Beyrut’taki Osmanlı mimarisinden izler görebilirsiniz.
Bu konunun hüzün veren yanına, renkli taşlarla biraz
mutluluk katmaya çalıştım ve dileğim de bu mücevherleri
takan kadınların kendilerini bir rüyada gibi hissetmeleridir.
Kadınlar mücevher kullanmak için resmi bir etkinlik olmasını
beklememeliler. Bunları, kendilerini daha feminen ve iyimser
hissetmek için kullanmalılar. Marilyn Monroe geceleri yatarken
Chanel #5 “giydiğini” söylememiş miydi? İşte en yalın
ihtiyaç bu… Ben de mücevherlerimin yalın gereksinimlere
eşlik etmelerini istiyorum: Jean’lere, basit tişörtlere ve düz
ayakkabılara…

ELLE: Tasarımlarınızı yaparken nasıl bir kadın hayal ediyorsunuz?
Bize müşterilerinizin profilini çizer misiniz?

S.M.: Kendilerini oldukları gibi beğenen, güzelliklerinden kaynaklanan
hassas bir karaktere sahip kadınları hayal ediyorum.
Doğa ve tarih. Benim çevremdeki kadınlar oldukça farklı; hem
basit hem sofistike; hem sıradan
hem resmi; hem mesafeli hem
sosyal… Ama hepsinin de ortak
bir gereksinimleri var: Kendilerini
iyi hissetmek ve özgüven
duymak.

ELLE: Beyrut gibi sorunların ve savaşların
bitmediği bir şehirde büyümek,
sizin gibi bir tasarımcı
üzerinde psikolojik bir etki bıraktı
mı?

S.M.: Beyrut’un ben küçükken
barış zamanlarındaki halini de,
bombalanmış ve yerle bir olmuş
halini de biliyorum. Her ne kadar
tolerans sahibi bir ortamda büyüme
şansına sahip olmuşsam
da, sonuçta etrafımı saran şiddet,
zihnimde ve ruhumda çok derin
ve olumsuz bir etkiye sahip. Bütün
bu şiddetin ortasında güzelliğe
dair bir mesaj vermeye çalışıyorum
insanlara. Bu da benim
kendime göre ve kendi ölçülerimde
bu çirkinliklerden kaçış ve
etrafa umut dağıtma yolum. Güzelliği
yüceltmek bu anlamda bir
varoluş.

ELLE: Genç yaştayken ülkenizi bir
savaş ortamında bıraktınız. Ne kadar
süre ayrıydınız?

S.M.: Ailemi Beyrut’ta şiddetin
Selim
Mouzannar’ın
koleksiyonlarını
İstanbul Bebek’te
Midnight
Express’te ve
Dubai’de yeni
açılan
Bloomingdales’te
bulmak mümkün.  

“BABAMIN BEYRUT’UN ESKİ MÜCEVHER ÇARŞISINDA SAVAŞTA
YIKILAN BİR DÜKKANI VARDI. ÇOCUKLUĞUMDA YAZ TATİLLERİM
BU BÜYÜLEYICİ ATMOSFERDEKİ SARRAFLARIN, KUYUMCULARIN,
DÜKKAN SAHİPLERİNİN KAPI ÖNLERINDEKİ SOHBETLERİNİ
DİNLEMEKLE GEÇTİ.”


bırakarak Paris’e, Antwerb’e, Cidde’ye, Bangkong’a ve
birçok başka yere gittim. Bu çokkültürlü kaynaklar bana dünya
hakkında zengin bir bakış açısı sağladılar. Ama ne kadar
uzakta olursam olayım, bir parçam hep Beyrut’taydı. Bir parçanı
orada bırakmadan ve bunun acısını çekmeden ülkenden
ayrılamazsın. Bu sizi paramparça eden bir histir; ama o sırada
ben de birçok genç gibi yurt dışında okumak ve ülkemin
bize o günlerde sağlayamadığı imkanları yakalamak için Lübnan’dan
ayrıldım. Yurt dışında geçirdiğim yaklaşık on yıl bana
bir perspektif kazandırdı. Yoksa kendini şiddet duygusuna
kaptırmak her zaman çok kolaydır. Ben, hoşgörünün ve
şiddetten uzak olmanın gerçek anlamlarını değerli buluyorum.
Tasarımlarımda da bu kavramlar benim ana öğelerimdir.
Bu sözcükler beni yönlendirir; günlük yaşantımda da değer
sistemine uyarım.

ELLE: Dünyaya açılmaya nasıl karar verdiniz?
S.M.: 2006 yazında Beyrut ve Lübnan’ın 33 gün boyunca bombalanması,
benim için sert bir uyanış oldu. Bir gece tepemize
bombalar yağmıştı ve her yerde yine kaos başlamıştı. Gündüz
sahilde gezer veya günlük işlerimizi kovalarken, gece her şey
değişmişti. Bu kadar güvensiz bir ortamda sağlam bir şey nasıl
kurulabilir ki?
Kendimi gerçekten de kendi ülkemizde esir düşmüş gibi ve
çaresiz hissettim. O zaman ilk kez olarak yurt dışında da bir
yerimiz olması gerektiğini ve çok sevsem de kendi kaderini
her zaman kendisi çizemeyen bir ülkenin gidişatına bağlı kalmamak
gerektiğini düşündüm. Ayrıca yurt dışındaki müşterilerimden
hoş geri bildirimler alıyordum. Lübnan diasporası
(Lübnan’dan diğer ülkelere göç edenler), benim en başarılı,
spontan reklam ekibim ve temsilcilerim olmuştu.
ELLE: Beyrut haricinde tasarılarınızı nerede satıyorsunuz?
S.M.: Yurt dışında birçok müşterimiz var. İstanbul’da Bebek’te
Midnight Express ortaklığıyla yerimiz var. Dubai’de Bloomingsdale;
Londra’da Harrod’s; Notting Hill’de ECOne ve
Kuveyt’te Octium’da tasarımlarımız bulunabilir. Şu sıralar Paris
ve New York üzerinde çalışıyoruz. Ayrıca senede iki kere
de Paris’te Place Vendome’da sergimiz oluyor.
ELLE: Türk müşterilerinizle ilgili genel gözleminiz nedir?
S.M.: Ah! Tasarımlarında bu kadar yoğun bir Osmanlı etkisi
olan hangi tasarımcı İstanbul’u ve Türkiye’yi sevmez ki!
Bu benim için neredeyse evime gitmek gibi bir his. İstanbul
muhteşem bir şehir! Orada kendimi o kadar rahat hissediyorum
ki! Sorunuza dönecek olursak, İstanbul’un mücevher
işçiliği eski bir gelenek. Osmanlı İmparatorluğu, bu konuda
eğitim ve deneyim olarak büyük bir miras bıraktı. Sanıyorum
bu sebepten dolayı Türk müşterilerim oldukça duygusal
ve bilgi sahibi. Ben de bu yaklaşımlarıyla aramda bir bağ
hissediyorum.

SELİMMOUZANNAR.COM

Rus Mucevherat ve Kuyumculuk Pazari

Rus kuyum üretiminin yerel talebi karşılamaya yeterli olduğu konusunda çelişkili görüşler dile 
getiriliyor. Rus kuyum pazarı yerel kuyum talebinde pek çok farklı akım var. 



 Uzmanlar tarafından bahsedildiği gibi satılan ve üretilen ürün arasındaki denge yaklaşık 9/10. 
(1/10’u uzun bir satış çemberinde satılabilecek mücevherattan oluşuyor.) İmal edilen malların 
büyük bir kısmı yerel pazarda satılıyor.Yerel talebin eldeki malı aştığı söylenebilir. (İthal mallar 
bu boşluğu dolduruyor.)

 Aynı zamanda yerel imalatçıların fazla imalata olan hafif eğilimi, son yıllarda çerçeve içine 
alındı.  

 Tüketici sayısı tutarlı değil. Günümüzde Rus tüketicilerin önemli bir kısmı Avrupa veya batıya 
yöneliyor. Netice olarak bu grup, kuyum ürünlerinde Avrupa konseptini, stil tasarım ve 
malzemesini (İtalyan, Fransız) tercih ediyor. 

 Rus üreticiler (özel Rus renklendirmesi ve nüanslarıyla) daha “etnik” ve geleneksel bir tarza 
sahip ve bu tarz Rusya’da çok gözde (özellikle dini pazarlarda daha yaşlı ve Rus kökenli 
tüketiciler arasında).

 Yerel üreticilerin karşılaştığı güçlüklerden biri modern donanım eksikliği ve ağır vergiler (ham 
altın alım vergisi, donanım ithalatı, KDV gibi). Bu durum, yeni tip seri üretim kuyum ürünleri 
imalatında modernizasyon ve tanıtım hızını azaltıyor. (Tek kopya olarak, yüksek maliyetle 
tasarlanan seçkin, lüks ürünlerin tam tersi olarak.)

 
Rus mücevherat pazarında, ürün ve ürün segmentlerinin genel tanımı:
1. Ürünlerin amaçları/işlevleri
 Kişisel mücevherat (zincirler,yüzükler, taçlar, alyanslar, küpeler, kolyeler vs…)
 Hediye ve hatıra eşyalar (gümüş tabaklı yemek takımları, kaplama silahlar, kol ve duvar saatleri)  
 Dini mücevherat (çerçeveler, hançerler vs…)
 İç mekan ve dekoratif mücevherat
2. Kullanma zamanı
 Lüks mücevherat (özel durumlarda)
 Günlük mücevherat
3. Fiyat
 Nispeten ucuz ürünler (100 dolara kadar)
 Orta fiyatlı ürünler (300 - 500 dolar)
 Lüks (500 dolar ve üstü)
4. Değerli taşlar
 Değerli taşı olmayan mücevherat

 Değerli taşlı mücevherat

Confidential & Proprietary ● Copyright © 2006 ACNielsen ● a VNU business

Kanada Mucevherat Pazari

Kanada Mücevherat Pazarı


Kanada mücevherat ve elbise aksesuarı tüketim harcamaları 2006 yılında 2 milyar
ABD dolarının üzerinde gerçekleşmiştir.
Kanada mücevherat pazarında talebin ekonomik, demografik, sosyal ve kültürel
faktörler tarafından belirlendiği görülmektedir. Bu faktörler arasında en önemlisi kadınların
harcanabilir gelir seviyesidir. Kadınların Kanada toplumunda ekonomik ve sosyal olarak
güçlenmeleri harcanabilir gelirlerinin artmasını beraberinde getirmiştir. Mücevherat
tüketicileri çoğunlukla 20-50 yaş arasındaki kadınlardan oluşmaktadır.

Kanada’da nişanlanan kişiler arasında pırlanta nişan yüzüğü satın alma oranı
%85’tir. 
Bu oranla Kanadalılar dünyada ilk sırada yer almaktadır. 

Ayrıca dünyanın önde
gelen mücevher firmalarından 
DeBeers’ın popülerleştirdiği “Sağ El Yüzükleri” de bekar
kadınların pırlanta yüzük alma oranını arttırmıştır.

Kanada’nın bir göçmen toplumu olması itibariyle farklı tüketici tercihleri ortaya
çıkmaktadır. Örneğin İtalyan asıllılar 18 ayar altını, Çin asıllılar 24 ayar altını tercih
etmektedirler. Hint asıllılar ise özellikle 22 ayar sarı altından yapılmış büyük küpe ve
kolyeleri tercih etmektedirler.
Kanada mücevher pazarında en çok görülen ve talep edilen 18, 14 ve 10 karat
altından yapılmış ürünlerdir. Beyaz altın ise son yıllarda popülerleşmeye başlamıştır.
Mücevherat satışları Sevgililer Günü ve Noel zamanında artış göstermektedir. Son
yıllarda Noel’de hediye kartlarının verilmesi mücevher satışlarının Ocak ve Şubat aylarında
da artmasını sağlamıştır.

9 Eylül 2013 Pazartesi

49 TL’ye pirlanta olur mu? Bu Uyarilara Dikkat!

49 TL’ye pirlanta olur mu? Bu Uyarilara Dikkat!




49 TL’ye pırlanta olur mu? Sevgililer günü ve öncesinde internette satılan sahte pırlantalarla binlerce kişi dolandırıldı. www.sikayetvar.com’a gönderilen şikayetlere göre; “Sevgililer gününe özel fiyat” reklamlarına kananlar gerçeği sertifikasız ve faturasız aldıkları pırlantaları kuyumculara incelettiklerinde öğrendiler. Birçok erkek ise sevgililer gününde evlenme teklifi ettikleri kız arkadaşlarına verdikleri tektaşların sahte olduğunu öğrenince gerçeği kız arkadaşlarına da söyleyemedi.

Sevgililer gününe özel 49 TL’den başlayarak 199 TL’ye kadar satılan pırlantalar sahte çıktı. Efsunlu kelime “Pırlanta” ya kanan ve sevgililer gününde güzel bir sürpriz yapmak isteyen erkekler internette gördükleri reklamlara kanıp pırlanta siparişi verdiler. Birçok kişi ise gerçek pırlanta sandıkları yüzüklerin pırlantadan sonra en dayanıklı ikinci taş olarak kabul edilen pırlanta alternatifi asha pırlanta aldıklarını değerli taş uzmanlarına incelettiklerinde öğrendiler. İşte www.sikayetvar.com’a gönderilen şikayetlerden bazıları şöyle:

Sertifikasız ve Faturasız!


“İnternetten 49 TL’ye pırlanta yüzük siparişi verdim. Ürün elime ulaştı ve poşetinden fatura çıkmadı. Kız arkadaşıma bu yüzükle evlenme teklifi ettim. Daha sonra ise yüzüğün pırlanta taşı düştü ve şuan bize yardımcı olunamayacağı söyleniyor. Bu nasıl bir şeydir. Niçin bu kadar ücret ödediğimiz halde biz mağduruz? Eğer bize yardımcı olunmazsa hem tüketici haklarına hem de maliyeye şikayette bulunacağım.”

Gerçek Uzmana Gidince Ortaya Çıktı

“199 TL’ye liraya pırlanta yüzük aldım koşulsuz iade garantisiyle. Kuyumcuya götürdüm adeta güldü 50 lira anca eder diyor. 3 gündür yüzüğün iadesiyle uğraşıyorum fakat hep beni oyalıyorlar illallah ettirdiler.”

Bu Uyarılara Dikkat!

İnternet satışlarında giderek artan sahte pırlanta dolandırıcılığına karşı vatandaşları uyaran Şikayetvar uzmanları, “Tanınmış bir kuyumcudan ya da değerli taşları inceleyen ünlü laboratuarlardan derecelendirme sertifikasına sahip olan internet üzerindeki bir satıcıdan pırlanta almaya dikkat edin. Özel bir topluluktan aldıysanız ve sertifikanız yoksa pırlantayı termal, ağırlık ve ışınım testlerine tabi tutarak bileşimini ve kıymetini sertifikalayacak bağımsız, tanınmış bir ekspere kontrol ettirin. Eğer bir şüpheniz varsa, sahte bir pırlanta almadığınızı ancak güvendiğiniz bir profesyonel kuyumcuya pırlantanızı inceleterek garanti altına alabilirsiniz” dedi.

Sikayethaber COM 18 Şubat 2013,

6 Eylül 2013 Cuma

Gercek ve Sahte Altin Nasil Anlasilir?

Gerçek ve Sahte Altın Nasıl Anlaşılır?

Son günlerde altın fiyatlarındaki artış da, parası olup yatırım yapmak isteyenler için çok iyi fırsat oluşturdu.
Dünya piyasalarında altın fiyatı son 5 yıldır yükselme eğilimindedir.



 Geçmiş yıllardaki fiyat değişimlerine bakıldığında, özellikle uzun vadede parasını saklamayı düşünenler içinaltın iyi bir yatırım aracı olarak görünmektedir. Son günlerde altın fiyatlarındaki artış da, parası olup yatırım yapmak isteyenler için çok iyi fırsat oluşturdu.

Peki, gerçek ya da sahte altın nasıl anlaşılır? Bir altının sahte olup olmadığını anlamak, tüketici açısından çok kolay değildir. Bunu ancak tecrübeli kuyumcular anlayabilir. Bunun yanında kesin olmamakla birlikte size fikir verebilecek yöntemler de vardır.
Altın genelde manyetik değildir. Bu yüzden mıknatısa yaklaştırdığınızda çekim oluşmaması gerekmektedir. Özgül ağırlığı yüksek olduğundan,altın takılarimitasyon takılara göre daha ağırdırlar. 22 ayar altının sesi tok çıkar, sahte yada çok düşük ayarlı altınların ise daha tizdir.
Altının ayarı ve saflığı genellikle takıların üzerine damgalanmaktadır. Bu damga; 916750585416375333 gibi üründe 1000’de kaç altınolduğunu gösteren rakamlar (milyem) ya da 22K18K14K10K9K,8K gibi ayar bilgileri olabilir. Bir genelleme yaparsak; 22 ayar altın,bileziklerde; 18 ayar altınpırlanta ve değerli taşlı mücevherlerde;14 ayar altın sentetik ya da çok değersiz taşlı ve taşsız ürünlerde kullanılır. 10 ayar altın ve 9 ayar altın da genellikle yurt dışına ihraç edilen ürünlerde, 8 ayar altın ise elmas takılarda kullanılmaktadır.
Bir de şunu unutmamak gerekir ki; gerçek bir has altın ya da işçiliği az olan altın hiçbir zaman piyasadaki altın fiyatlarından çok çok daha ucuza satılmaz. Değeri neredeyse her yerde sabit olan bu madenin aşırı şekilde ucuza satılması akla ve mantığa aykırıdır, dikkat edilmelidir.

ALTIN LİRA

Altin Saflik Oranlari ve Alasimlari


Altın Saflık Oranları ve Alaşımları


1 gram=1000 miligram(milyem)’dir.


  • 24 Ayar Altın Saf Altındır ve bu yüzden Altın oranı %100’dür ve dolayısıyla 1 gram’da 1000 miligram Altın vardır.
  • 22 Ayar Altında  alaşımın 24’te 22’si Altındır. Bu da yaklaşık %91’i Altın demektir. Yani 1 gram’da 916 miligram Altınvardır.
  • 18 Ayar Altında  alaşımın 24’te 18’i Altındır. Bu da %75’i Altındemektir. Yani 1 gram’da 750 miligram Altın vardır.
  • 14 Ayar Altında  alaşımın 24’te 14’ü Altındır. Bu da yaklaşık %58’iAltın demektir. Yani 1 gram’da 583 miligram Altın vardır.
  • Ayar Altında  alaşımın 24’te 8’i Altındır. Bu da %33’ü Altındemektir. Yani 1 gram’da 333 miligram Altın vardır.
Saf altın oldukça yumuşak bir element olduğu için bakır veya gümüşle karıştırılarak sertliği arttırılır. Altının diğer elementlerle çeşitli oranlarla karıştırılmasının bir nedeni de farklı renkler elde etmektir. Altının doğal rengi sarıdır. Altın  alaşımında kullanılan gümüş  bakır  paladyum gibi elementlerin kullanım değerlerine göre çeşitli renkler alır.
Örnek olarak  %25’i altın dışındaki elementlerden oluşan 18 Ayar Altınalaşımını ele alalım:
%25 (tamamı) gümüşün oluşturduğu alaşımlar Yeşil Altını
%12.5 gümüş ve %12.5 bakırın oluşturduğu alaşımlar Sarı Altını
%9 gümüş ve %16 bakırın oluşturduğu alaşımlar Pembe Altını
%4.5 gümüş ve %20.5 bakırın oluşturduğu alaşımlar Kırmızı Altını
%9.9 gümüş  %5.1 bakır  %6.4 paladyumun oluşturduğu alaşımlar Beyaz Altını oluşturur.

Kate Moss mücevher kaplı mayosuyla...

İngiliz manken ilerleyen yaşına rağmen güzelliğinden hiçbir şey kaybetmedi.

Güzel model Esquire Dergisi'nin çekimleri için mücevherle kaplı transparan mayosu ve beyaz ceketiyle oldukça dikkat çekiciydi.




Moda Yönetmeni Moss ile yaptığı çekimi "gözlerimizi alamadığımız kıza dönüş" diye adlandırdı.


4 Eylül 2013 Çarşamba

Dunya'nin en degerli mucevher koleksiyonu burada...

Koleksiyonda neler yok ki ?


DÜNYANIN EN DEĞERLİ MÜCEVHER KOLEKSİYONU

Elizabeth Taylor 'ın mücevher koleksiyonu en az kendisi kadar ünlüdür. Menekşe gözlü aramızdan ayrıldı ama mücevherleri konuşulmaya devam ediyor. Hala bir kişinin sahip olduğu en değerli mücevher koleksiyonu olarak anılmakta. Ve bu değerli koleksiyon geçtiğimiz günlerde Christie's 'de açıkartırmaya sunuldu. Böylelikle benim gibi mücevher aşıkları da bütün koleksiyonu görebilmiş oldu.Tüm koleksiyonun toplam değeri yaklaşık 100 milyon pound.





33 karatlık tek taş elmas yüzük (değeri 3.3 milyon dolar), Cartier marka dünyanın en nadide incilerinden La Peregrina ile bezeli gerdanlık (3 milyon dolar), Van Cleef & Arpels marka yakut yüzük, Bulgari marka zümrüt yüzük, Cartier marka yakut gerdanlık,Bulgari marka 800 bin dolar değerindeki safir kolye ve yine Bulgari marka 200 bin dolar değerindeki safir yüzük,



Cartier 'in kalp formlu Taj Mahal elmas kolyesi, Prince of Wales broş ve çok renkli safir top küpeler,



Richard Burton 'un hediyesi Bulgari marka yakut gerdanlık.




Ve Elizabeth Taylor 'ı bu nadide mücevherlerini giyerken görüyoruz. Hepsini ne kadar da güzel ve ihtişamlı bir şekilde taşımış. O gerçek bir stardı. Dönemini en gözalıcı ve gösterişli şekilde yaşadı ve yansıttı. Ne yazık ki artık bu tarz starlar yok. Yerine sponsorlu mücevherler var. Satın almak yerine artık özel geceler için mücevherler kiralanıyor ve reklamı yapılıyor o kadar. Nadide mücevherlerin yerini kimin hangi marka giydiği aldı. Artık kıyafetler bile satın alınmıyor. Bunda bile marka müşterisini giydiriyor ve giydirdiğini hediye ediyor.

3 Eylül 2013 Salı

Ideal bir pirlanta nasil olmalidir? Pirlanta Bilgisi

PIRLANTA HAKKINDA


 

Pırlanta alışverişi yaparken bilmeniz gereken tüm bilgiler bu sayfada. 4C Nedir? Carat, renk, kesim ve berraklık özellikleri gibi birçok bilgiye bu sayafadan paylaşıyoruz.


Pırlanta 4C Kuralı (Cut - Carat - Color - Clarity). İdeal bir pırlanta nasıl olmalıdır? Birpırlantanın fiyatı 4c özellikleri ile belirlenir. 4C özellikleri pırlanta hakkında herşey


Pırlanta 4C Kuralı (Cut - Carat - Color - Clarity)

İdeal bir pırlanta nasıl olmalıdır?


Bir pırlantanın fiyatı 4C özellikleri ile belirlenir. 4C özellikleri pırlantayı sınıflandırmada kullanılan kesim (cut), renk (color), berraklık (clarity) ve karat (carat) ağırlığı olarak adlandırılan 4 ayırt edici özellik anlamına gelmektedir. Bu özellikler pırlantanızı satın alırken göz önünde bulundurulmalıdır. Pırlantanın parlaklığı ve güzelliği bu 4 faktöre bağlıdır. Pırlanta bir kaza sonucu hasar görmediği sürece 4C değerinden hiçbir şey kaybetmez.
 

Kesim (Cut)

Pırlanta kesimi, taşın simetrisi ve boyutları ile ilgili bir özelliktir. Kesim pırlantaya ışıltı verme ve pırlantanın ışığı kırma yeteneğini belirler. Taş kusursuz bir renk ve berraklığa sahip olsa da kötü bir kesim ile mat bir görünüm sergileyeceği için bu öncelikle önem verilmesi gereken özelliktir. Çünkü kesim ne kadar iyi olursa pırlanta ışığı o kadar iyi verecektir. Doğru oranlarda kesilmiş pırlantanın bir yüzeyinden giren ışık diğer yüzeyinden yansır ve dağılarak "taç" denilen üst kısmından yayılır. Kesim çok derinse, ışığın bir kısmı pırlantanın "külah" olarak adlandırılan alt kısmından kaçar. Kesimin yeterince derin olmaması da ışığın külahtan kaçmasına yol açar ve pırlantanın yeterince parlamamasına neden olur.
Doruk Pırlanta daima ideal kesim pırlantalar kullanmaktadır.
 
Pırlanta Kesimi

Karat (Carat)

Karat, pırlantanın ağırlığı ile ilgilidir. Karat gramın beşte biridir. Bir karat 200 miligrama eşittir. Bir karat 100 noktayı, 0,25 karat ise 25 noktayı ifade eder. Büyüklük pırlantaya değer biçme aşamasında önemli bir faktördür ancak eşit büyüklükte olan iki farklı pırlanta kalitelerine bağlı olarak çok farklı fiyatlarda olabilirler. İki farklı pırlantanın eşit karat ağırlığına sahip olması, aynı fiyatta olmasını gerektirmez.
Doruk Pırlanta karat ölçülerini belirlerken daima son teknolojiyi kullanır. Herhangi bir hata olması söz konusu değildir.
 
Karat Skalası
 

Renk (Color)

Pırlantalar aşırı ısı ve basınç altında oluşur ve bu oluşum sırasında diğer elementlerin zerreleri de pırlantaların atom yapısına dahil olabilir ve böylece renk çeşitliliği doğar. Bu zerreler o kadar küçüktür ki "milyonda bir" ile ifade edilir. Pırlanta koyu sarıdan canlı, parlak beyaza doğru ilerler. Pırlantalar renksize ne kadar yakın olduğuna bakılarak sınıflandırılır. En nadir bulunan ve en beyaz olanlar "D, E, F, G"dir ancak pırlantaların büyük çoğunluğu "H-L" renkleri arasındadır. "M" rengi ve altındakilerde gözle görülebilir sarımtırak bir renk tonu vardır. Ayrıca çok nadir bulunan renklerde pırlantalar da vardır. Bunlar pembe, mavi, sarı, kırmızı gibi belirgin renklere sahip nadide taşlardır.
Doruk Pırlanta çoğunluKla "H" ya da "G" rengi kullanmaktadır. Bu renkler ticari açıdan değerini hiçbir zaman kaybetmez, her zaman alış fiyatına yakın bir değerden satılabilir.
 
Pırlanta Renk Skalası
 

Berraklık (Clarity)

Hemen hemen tüm pırlantalar yapı taşı olarak "çok küçük saf karbon zerreleri" içermektedirler. Bunlar her bir pırlantayı nadir eşsiz bir taşa dönüştüren zerreciklerdir ve "inklüzyon” olarak adlandırılırlar. Berraklık özelliği her pırlantayı diğerlerinden tümüyle ayırır. Aynı yerde tümüyle benzer inklüzyona sahip olabilecek iki pırlanta yoktur. "GIA" ve "HRD" gibi büyük laboratuvarlar da bir pırlantanın berraklık derecesinin belirlenmesinde kullanılan beş faktör bulunmaktadır.
 
Pırlanta Berraklığı
 

Elmas ve Pırlanta Bilgisi

Elmas, bilinen en sert maddelerden biri ve değerli bir taştır. Karbon elementinin bir modifikasyonu grafit, diğeri ise elmastır.
Elmasın saf karbon olduğu ilk olarak Fransız kimyacı Lavoisier tarafından keşfedilmiştir. Lavoisier, elması yakmış ve yanma gazının sadece karbondioksit olduğunu görünce elmasın karbon olduğu hükmüne varmıştır.

Özellikleri

En belirgin özelliği sertliğidir. Mineralojide kullanılan mohs sertlik göstergesinde en yüksek rakamla (10) gösterilir. Bu, diğer bütün mineralleri çizebilmesi demektir. Sertliğinden dolayı endüstriyel aletlerde kullanılması büyük önem kazanmıştır. Keza dayanıklılığından ve ışığı çok iyi kırmasından dolayı kıymetli bir zîynet eşyâsıdır. Elmas mineralinin her cihetteki sertliği aynı değildir. Fakat X ve Gama ışınları ile en sert yönüne doğru yönlendirilerek, aletlerde kesici olarak kullanılması sağlanır. Endüstriyel kullanım amaçlı yapay elmas üretilir, fakat elmasın yapay ya da doğal olduğu kolayca anlaşılır ve yapay olanının ziynet eşyası olarak bir değeri yoktur.

Elmas, ametalik özellikler gösterir. Erime noktası 3500 °C’dir. Yoğunluğu yaklaşık 3,5 gr/cm³tür. Havada 850 °C’de yanar. Havasız ortamda 1500 °C’de grafite dönüşür. Oda sıcaklığında hiçbir madde etki etmez. Florla 750 °C’de, karbon tetra florür (CF4) bileşiğini meydana getirir. Diğer halojenlerle birleşmez. Elmas izometrik bir sistemde kristallenir. Her karbon atomu kendisini çevreleyen dört karbon atomuyla düzgün dörtyüzlü meydana getirecek şekilde bağlanmıştır. Daha doğrusu iki tâne kare tabanlı piramidin taban tabana gelmiş şekli görünümündedir. 12 yüzlü ve kübik kristal yapıları da vardır. Kristallerin rengi beyaz, kahverengi, siyah veya renksiz olabilir. Mineralin içinde yabancı atom mevcudiyeti de söz konusu olabilir. Fakat her 10.000 karbon atomu başına ancak bir tâne yabancı atom bulunur. Hattâ güzel tabiî elmasta 100.000 atom başına ancak 1 tane yabancı atom bulunur.

Elmasın tartılmasında ölçü birimi olarak karat kullanılır (1 karat 205 miligrama eşittir).

Elmasın optik özellikleri ona güzellik ve kıymetli zînet eşyâsı özelliğini vermektedir. Işığı kırma indisi çok yüksektir (2,417). Yâni içeri kabul ettiği ışın yansıttığı ışına göre fazladır. Kezâ ışını disperse etme (yâni, beyaz ışını renklere ayırma) kâbiliyeti de oldukça yüksektir. Radyasyonları tutma özelliklerine göre iki tiptedirler.
Birinci tip, görünen ışını absorbe edenler (soğuranlar, emenler); ikinci tip ise, morötesi ve kızılötesi ışınları absorbe edenlerdir. İkinci tip elmaslar tabiî hâlde mâvi renklidirler.

Elmas, mükemmel bir elektrik izolatörüdür. Kezâ ısı iletkenliği en yüksek olan maddedir. Bu özelliğinden dolayı zarar görmeden kesilebilir.

Elmasın 57 fasetli özel kesilmiş haline pırlanta denir. Pırlanta üzerinde 57 faset bulunur. Faset, ışığı yansıtan açılı yüzeylere verilen isimdir.

Bölümleri

Pırlanta üç bölümden oluşur. Taç, kemer ve külah.Kemerin üstünde bulunan bölüme "Taç" denir. Taç bölümünde 33 adet faset bulunur. Taç bölümünde bulunan fasetlerin sayısı fazla olduğu için, bu bölümde daha fazla yansıma ve parlaklık gözlemlenir. Bundan dolayı taç bölümü, pırlantanın geneline göre daha beyaz görünür.
"Kemer" bölümü doğal, cilalı ya da fasetli olabilir. Kemer kalınlığı pırlantanın parlaklığını etkiler. Kalın kemerli bir pırlanta daha mat görünür, ince kemerli pırlanta ise mıhlamaya karşı dayanıksızdır. Kemer, pırlantayı sağlam tutan önemli bir bölümdür. Kemer olmasaydı, pırlanta üretimde kullanılamayacaktı.
Kemerin altında bulunan bölüme "külah" denir. Külah bölümünde 24 faset bulunur. Külah bölümü pırlantaya giren ışığın dışarı yansımasını sağlar. Külah ne kadar doğru açıyla kesilmiş ise, pırlantaya giren ışık yansıyarak yine taçtan çıkar. Böylece pırlantada optimum parlaklık sağlanmış olur.Kimi zaman külah ucuna da faset atılabilir. Bu faset ile pırlantanın en hassas kısmı olan külah ucunda oluşabilecek hasarlar önlenmiş olur. Dünyanın en sert madeni olsa da, pırlanta belirli yönlerden gelen darbelere karşı dayanıksızdır ve çabucak kırılabilir.
Çap, pırlantanın kemerinin bir uçtan diğer uca kadar olan ölçüsüdür. Derinlik, pırlantanın tabladan külah ucuna kadar olan yüksekliğidir.

Bulunuşu

Elmas orijinal olarak yalnız kimberlit kayalarında bulunur. Diğer kayalarda bulunan elmas, muhtemelen kimberlitten aşınmayla veya tortuların başkalaşım geçirmelerinden meydana gelmiştir. Kimberlit kayasında bâzan elmas bulunmayabilir. Bulunma nisbeti ancak ortalama kırk milyonda birdir. Kimberlit, yüksek nispette magnezyum ve demir bulunduran volkanik kaya kalıntısıdır. Bu kayalarda birçok başka mineral de bulunur. Kalsit, olivin, ilmenit, mika vs. gibi. Kimberlit yer kabuğunun derin tabakalarında kanallar şeklinde bulunur. Elmasın bazı yer kabuğu hareketleriyle yukarıya çıktığı kabul edilmektedir. Kısmen de bazı bölgelerde nehir kumlarına karışmıştır. Elmasın en çok bulunduğu yerler olarak, Güney Afrika (Kimberley’de), Güney Amerika, Endonezya ve Hindistan sayılabilir.

DORUK PIRLANTA COM sitesinden alınmıştır.

Gucci işçiliği ve zerafeti ile diamantissima craftsmanship


Gucci işçiliği ve zerafeti ile diamantissima craftsmanship 


GUCCI

1 Eylül 2013 Pazar

Gucci Diamantissima Koleksiyonu: Sari, beyaz ve pembe olmak üzere altin uc tonlari

GUCCI DIAMANTISSIMA KOLEKSİYONU

Gucci arşivleri kalbinde Diamante Canvas. Bir bronzluk arka plan üzerinde küçük birbirine koyu kahverengi elmas özellikleri kendine özgü çapraz desen, aslında bu Floransalı House  imza baskısı ilktir. 1930'ların ortalarında oluşturulan, elmas desen ilk kenevir üzerine dokuma ve savaş öncesi deri sıkıntısı için Gucci yenilikçi çözümlerden biri olarak bagaj şekli kullanıldı.






Tasarımın çapraz yapılandırma ünlü GG logosu habercisi olarak görev yaptı.1950 boyunca özellikli rağmen Yaratıcı Direktörü Frida Giannini Gucci arşivlerinde motifi yeniden keşfedilen kadar, Diamante Tuval büyük ölçüde kullanılmayan kaldı. Zarif ve ince tasarım şimdi, sarı, beyaz ve pembe olmak üzere altın üç tonları, bir özel henüz çağdaş Güzel Takı hattına dahil edilmiştir.

GUCCI JEWELRY

31 Ağustos 2013 Cumartesi

Beyrut’un kalbinden dunyaya mucevher tasarimcisi Selim Mouzannar

SELİM MOUZANNAR





ELLE-Yüzyıllarca savaşlarla dövülen Beyrut’un kalbinden dünyaya mücevher tasarımlarıyla
güzellik hediye eden Selim Mouzannar, yaşamı boyunca şiddet ve çirkinliklere tanık olmuş.
Barış ve huzura duyduğu özlemi eserlerine yansıtan tasarımcı, şu anda, genç yaşına rağmen
dünyanın önemli mücevher tasarımcılarından biri. IŞIN GÖRMÜŞ

ELLE: Mücevhere olan ilginiz nasıl başladı?
SELİM MOUZANNAR: Ailem nesillerdir mücevher işinde olduğu
için, bu benim için de seçmesi kolay bir yoldu. Ama ben
şahsen profesyonel anlamda miras konseptine inanmıyorum.
Babamın Beyrut’un eski mücevher çarşısında bir dükkanı vardı.
Savaş esnasında burası yıkıldı. Bütün çocukluğumda yaz
tatillerim bu büyüleyici atmosferdeki sarrafların, kuyumcuların,
dükkan sahiplerinin kapı önlerinde birbirleriyle sohbetlerini
dinleyip, dolaşan müşterileri izleyerek geçti. Bütün
bu birikimim kuşkusuz ruhumda da bir iz bıraktı.
ELLE: Mücevher tasarımcısı olma yolculuğunuzu anlatır mısınız?

S.M.: O dönemde Lübnan bölgesel ve sivil savaşlarla kanayan
bir yara gibiydi. Ben Paris’e giderek Institut National de Gemmologie’de
okudum ve bu işin püf noktalarını öğrenerek, Avrupa’nın
muazzam mücevher tarihi hakkında bilgi sahibi oldum.
Daha sonra Cidde ve Riyad’daki uluslararası mücevher
mağazalarında ilk iş deneyimimi kazandım. Satın almayla ilgili
bütün konuları ben idare ediyordum. Ardından Uzak Doğu’ya
gittim ve Bangkong’a yerleştim. 80’li yılların sonlarında
Kamboçya’da bir yakut madeninde bile çalıştım. Bu sure
boyunca Uzak Doğu’nun ruhunu keşfettim. Bütün bu seyahatler
sayesinde mücevher endüstrisinin nasıl işlediğini yakından
gördüm. Nihayet Beyrut’a döndüğümde kendi markamı
oluşturmaya ve kendimi insanların “aile mirası” dediği
olgudan ayırmaya karar verdim. Uluslararası ve kültürel deneyimlerimden
edindiğim enerjiyi absorbe ederek, kendimi
ifade edebilmek için hayati önem taşıyan bağımsızlığı ve esnekliği
yakaladım.

ELLE: Bir tasarımcı olarak moda, mimari, çağdaş sanat gibi başka
ilgi alanlarınız da var mıydı? Nelerden esinleniyorsunuz?

S.M.: Tasarımcı olmak benim için ana konu değildi. Ben bir
erkek olarak güzelliğe inanıyorum. Göze hoş görünen bir güzellik
kadar, ruhu ısıtan bir güzellikten söz ediyorum. Sanat
ve bilimin parçası olan nesnelere, moda, mimari veya çağdaş
sanat tarafından somut hale getirilmiş şekillerin potansiyel etkisine
karşı çok duyarlıyım. Mesela Beyrut’taki bütün eski ev
ve binalar yıkılıp, bunların yerine modern gökdelenler dikilirken
ben şehrin merkezindeki tarihi bir evi restore ediyorum.
Bu projeyi çok önemsiyorum ve en küçük ayrıntısına kadar
dikkat ediyorum. Örnek vermek gerekirse, evin orijinal

Selim için “şiddetin
yerini güzelliğe
bırakması” sadece
bir laf değil. Bu,
onun hayatını
yönlendiren inancı!



ELLEMÜCEVHERTASARIMCI
dış cephe güzelliğini yeni bir solukla en iyi yansıtacak pencerenin
ne olabileceği üzerine saatlerce kafa patlatarak karar vermeye
çalışıyorum. Ofisimi görmelisiniz. Mimari planlardan
geçilmiyor. Çalışma arkadaşlarımın bazen beni resmen bu kağıtların
arasından çekip çıkarmaları ve bana mimar veya mühendis
değil de tasarımcı olduğumu anımsatmaları gerekiyor.
Osmanlı mirasında muazzam bir esin kaynağı buluyorum;
Beyrut’un ruhunda da farklı dünya kültürlerinin karışımı var.
Şehrin içinde yürümeyi ve etrafıma bakınmayı çok seviyorum.
Her zaman yeni bir şey görüyor veya keşfediyorum. Eğer kafanızı
kaldırırsanız, mimari detaylar karşısında şaşırıp hayranlık
hissedebilirsiniz. Çürümüş bir balkon, paslanmaya yüz
tutmuş demir işçilikleri, birçok sevinç ve üzüntülere şahit olmuş
bir pencere pervazı…
ELLE: Mücevherlerinizde en yoğun etki nereden geliyor? Osmanlı,
Arap, Roma, Bizans?

S.M.: Bu farklı kültürlere yönelik
büyük bir duyarlılığa sahibim.
Beyrut açık bir şehir. Bazen
durup mücevherlerle geçen
hayatımın dönemlerini düşünürüm.
Üzücü tarafları daima
es geçmeye gayret ederim ve
geleceğe yansıtabileceğim mutlu
bir nostaljiyi tercih ederim.
Ürettiğim her şey, benim kendi
yaşantımdaki enerjinin uzantısıdır:
Doğaya sevgim ve şiddetten
uzak olma hakkına duyduğum
derin inanç benim gücümü
aldığım kaynaklardır.
Osmanlı mirası ve Beyrut şehri,
çok büyük esin kaynaklarıdır.
Çünkü bunların ikisi de benim
kim olduğumla ilgilidir.
Ben, insan soyuna ve insanın
barış içinde yaşama sorumluluğuna
inanan bu kültürlerden
doğmuş bir adamım.

ELLE: Sizin için geçmiş, gelecek
ve şu anın önemi nedir?

S.M.: Geçmişimizde bütün anılarımız
yer alır; gelecekteyse
yeni geçmişimiz olacaktır ve
bunun içinde yaşadıklarımızla
birlikte, umudumuz vardır. Bu
yaşadıklarımızın birbiriyle karıştığı
bir zemindir. Benim tasarımlarımda
Beyrut’taki Osmanlı mimarisinden izler görebilirsiniz.
Bu konunun hüzün veren yanına, renkli taşlarla biraz
mutluluk katmaya çalıştım ve dileğim de bu mücevherleri
takan kadınların kendilerini bir rüyada gibi hissetmeleridir.
Kadınlar mücevher kullanmak için resmi bir etkinlik olmasını
beklememeliler. Bunları, kendilerini daha feminen ve iyimser
hissetmek için kullanmalılar. Marilyn Monroe geceleri yatarken
Chanel #5 “giydiğini” söylememiş miydi? İşte en yalın
ihtiyaç bu… Ben de mücevherlerimin yalın gereksinimlere
eşlik etmelerini istiyorum: Jean’lere, basit tişörtlere ve düz
ayakkabılara…

ELLE: Tasarımlarınızı yaparken nasıl bir kadın hayal ediyorsunuz?
Bize müşterilerinizin profilini çizer misiniz?

S.M.: Kendilerini oldukları gibi beğenen, güzelliklerinden kaynaklanan
hassas bir karaktere sahip kadınları hayal ediyorum.
Doğa ve tarih. Benim çevremdeki kadınlar oldukça farklı; hem
basit hem sofistike; hem sıradan
hem resmi; hem mesafeli hem
sosyal… Ama hepsinin de ortak
bir gereksinimleri var: Kendilerini
iyi hissetmek ve özgüven
duymak.

ELLE: Beyrut gibi sorunların ve savaşların
bitmediği bir şehirde büyümek,
sizin gibi bir tasarımcı
üzerinde psikolojik bir etki bıraktı
mı?

S.M.: Beyrut’un ben küçükken
barış zamanlarındaki halini de,
bombalanmış ve yerle bir olmuş
halini de biliyorum. Her ne kadar
tolerans sahibi bir ortamda büyüme
şansına sahip olmuşsam
da, sonuçta etrafımı saran şiddet,
zihnimde ve ruhumda çok derin
ve olumsuz bir etkiye sahip. Bütün
bu şiddetin ortasında güzelliğe
dair bir mesaj vermeye çalışıyorum
insanlara. Bu da benim
kendime göre ve kendi ölçülerimde
bu çirkinliklerden kaçış ve
etrafa umut dağıtma yolum. Güzelliği
yüceltmek bu anlamda bir
varoluş.

ELLE: Genç yaştayken ülkenizi bir
savaş ortamında bıraktınız. Ne kadar
süre ayrıydınız?

S.M.: Ailemi Beyrut’ta şiddetin
Selim
Mouzannar’ın
koleksiyonlarını
İstanbul Bebek’te
Midnight
Express’te ve
Dubai’de yeni
açılan
Bloomingdales’te
bulmak mümkün.  

“BABAMIN BEYRUT’UN ESKİ MÜCEVHER ÇARŞISINDA SAVAŞTA
YIKILAN BİR DÜKKANI VARDI. ÇOCUKLUĞUMDA YAZ TATİLLERİM
BU BÜYÜLEYICİ ATMOSFERDEKİ SARRAFLARIN, KUYUMCULARIN,
DÜKKAN SAHİPLERİNİN KAPI ÖNLERINDEKİ SOHBETLERİNİ
DİNLEMEKLE GEÇTİ.”


bırakarak Paris’e, Antwerb’e, Cidde’ye, Bangkong’a ve
birçok başka yere gittim. Bu çokkültürlü kaynaklar bana dünya
hakkında zengin bir bakış açısı sağladılar. Ama ne kadar
uzakta olursam olayım, bir parçam hep Beyrut’taydı. Bir parçanı
orada bırakmadan ve bunun acısını çekmeden ülkenden
ayrılamazsın. Bu sizi paramparça eden bir histir; ama o sırada
ben de birçok genç gibi yurt dışında okumak ve ülkemin
bize o günlerde sağlayamadığı imkanları yakalamak için Lübnan’dan
ayrıldım. Yurt dışında geçirdiğim yaklaşık on yıl bana
bir perspektif kazandırdı. Yoksa kendini şiddet duygusuna
kaptırmak her zaman çok kolaydır. Ben, hoşgörünün ve
şiddetten uzak olmanın gerçek anlamlarını değerli buluyorum.
Tasarımlarımda da bu kavramlar benim ana öğelerimdir.
Bu sözcükler beni yönlendirir; günlük yaşantımda da değer
sistemine uyarım.

ELLE: Dünyaya açılmaya nasıl karar verdiniz?
S.M.: 2006 yazında Beyrut ve Lübnan’ın 33 gün boyunca bombalanması,
benim için sert bir uyanış oldu. Bir gece tepemize
bombalar yağmıştı ve her yerde yine kaos başlamıştı. Gündüz
sahilde gezer veya günlük işlerimizi kovalarken, gece her şey
değişmişti. Bu kadar güvensiz bir ortamda sağlam bir şey nasıl
kurulabilir ki?
Kendimi gerçekten de kendi ülkemizde esir düşmüş gibi ve
çaresiz hissettim. O zaman ilk kez olarak yurt dışında da bir
yerimiz olması gerektiğini ve çok sevsem de kendi kaderini
her zaman kendisi çizemeyen bir ülkenin gidişatına bağlı kalmamak
gerektiğini düşündüm. Ayrıca yurt dışındaki müşterilerimden
hoş geri bildirimler alıyordum. Lübnan diasporası
(Lübnan’dan diğer ülkelere göç edenler), benim en başarılı,
spontan reklam ekibim ve temsilcilerim olmuştu.
ELLE: Beyrut haricinde tasarılarınızı nerede satıyorsunuz?
S.M.: Yurt dışında birçok müşterimiz var. İstanbul’da Bebek’te
Midnight Express ortaklığıyla yerimiz var. Dubai’de Bloomingsdale;
Londra’da Harrod’s; Notting Hill’de ECOne ve
Kuveyt’te Octium’da tasarımlarımız bulunabilir. Şu sıralar Paris
ve New York üzerinde çalışıyoruz. Ayrıca senede iki kere
de Paris’te Place Vendome’da sergimiz oluyor.
ELLE: Türk müşterilerinizle ilgili genel gözleminiz nedir?
S.M.: Ah! Tasarımlarında bu kadar yoğun bir Osmanlı etkisi
olan hangi tasarımcı İstanbul’u ve Türkiye’yi sevmez ki!
Bu benim için neredeyse evime gitmek gibi bir his. İstanbul
muhteşem bir şehir! Orada kendimi o kadar rahat hissediyorum
ki! Sorunuza dönecek olursak, İstanbul’un mücevher
işçiliği eski bir gelenek. Osmanlı İmparatorluğu, bu konuda
eğitim ve deneyim olarak büyük bir miras bıraktı. Sanıyorum
bu sebepten dolayı Türk müşterilerim oldukça duygusal
ve bilgi sahibi. Ben de bu yaklaşımlarıyla aramda bir bağ
hissediyorum.

SELİMMOUZANNAR.COM

Rus Mucevherat ve Kuyumculuk Pazari

Rus kuyum üretiminin yerel talebi karşılamaya yeterli olduğu konusunda çelişkili görüşler dile 
getiriliyor. Rus kuyum pazarı yerel kuyum talebinde pek çok farklı akım var. 



 Uzmanlar tarafından bahsedildiği gibi satılan ve üretilen ürün arasındaki denge yaklaşık 9/10. 
(1/10’u uzun bir satış çemberinde satılabilecek mücevherattan oluşuyor.) İmal edilen malların 
büyük bir kısmı yerel pazarda satılıyor.Yerel talebin eldeki malı aştığı söylenebilir. (İthal mallar 
bu boşluğu dolduruyor.)

 Aynı zamanda yerel imalatçıların fazla imalata olan hafif eğilimi, son yıllarda çerçeve içine 
alındı.  

 Tüketici sayısı tutarlı değil. Günümüzde Rus tüketicilerin önemli bir kısmı Avrupa veya batıya 
yöneliyor. Netice olarak bu grup, kuyum ürünlerinde Avrupa konseptini, stil tasarım ve 
malzemesini (İtalyan, Fransız) tercih ediyor. 

 Rus üreticiler (özel Rus renklendirmesi ve nüanslarıyla) daha “etnik” ve geleneksel bir tarza 
sahip ve bu tarz Rusya’da çok gözde (özellikle dini pazarlarda daha yaşlı ve Rus kökenli 
tüketiciler arasında).

 Yerel üreticilerin karşılaştığı güçlüklerden biri modern donanım eksikliği ve ağır vergiler (ham 
altın alım vergisi, donanım ithalatı, KDV gibi). Bu durum, yeni tip seri üretim kuyum ürünleri 
imalatında modernizasyon ve tanıtım hızını azaltıyor. (Tek kopya olarak, yüksek maliyetle 
tasarlanan seçkin, lüks ürünlerin tam tersi olarak.)

 
Rus mücevherat pazarında, ürün ve ürün segmentlerinin genel tanımı:
1. Ürünlerin amaçları/işlevleri
 Kişisel mücevherat (zincirler,yüzükler, taçlar, alyanslar, küpeler, kolyeler vs…)
 Hediye ve hatıra eşyalar (gümüş tabaklı yemek takımları, kaplama silahlar, kol ve duvar saatleri)  
 Dini mücevherat (çerçeveler, hançerler vs…)
 İç mekan ve dekoratif mücevherat
2. Kullanma zamanı
 Lüks mücevherat (özel durumlarda)
 Günlük mücevherat
3. Fiyat
 Nispeten ucuz ürünler (100 dolara kadar)
 Orta fiyatlı ürünler (300 - 500 dolar)
 Lüks (500 dolar ve üstü)
4. Değerli taşlar
 Değerli taşı olmayan mücevherat

 Değerli taşlı mücevherat

Confidential & Proprietary ● Copyright © 2006 ACNielsen ● a VNU business

Kanada Mucevherat Pazari

Kanada Mücevherat Pazarı


Kanada mücevherat ve elbise aksesuarı tüketim harcamaları 2006 yılında 2 milyar
ABD dolarının üzerinde gerçekleşmiştir.
Kanada mücevherat pazarında talebin ekonomik, demografik, sosyal ve kültürel
faktörler tarafından belirlendiği görülmektedir. Bu faktörler arasında en önemlisi kadınların
harcanabilir gelir seviyesidir. Kadınların Kanada toplumunda ekonomik ve sosyal olarak
güçlenmeleri harcanabilir gelirlerinin artmasını beraberinde getirmiştir. Mücevherat
tüketicileri çoğunlukla 20-50 yaş arasındaki kadınlardan oluşmaktadır.

Kanada’da nişanlanan kişiler arasında pırlanta nişan yüzüğü satın alma oranı
%85’tir. 
Bu oranla Kanadalılar dünyada ilk sırada yer almaktadır. 

Ayrıca dünyanın önde
gelen mücevher firmalarından 
DeBeers’ın popülerleştirdiği “Sağ El Yüzükleri” de bekar
kadınların pırlanta yüzük alma oranını arttırmıştır.

Kanada’nın bir göçmen toplumu olması itibariyle farklı tüketici tercihleri ortaya
çıkmaktadır. Örneğin İtalyan asıllılar 18 ayar altını, Çin asıllılar 24 ayar altını tercih
etmektedirler. Hint asıllılar ise özellikle 22 ayar sarı altından yapılmış büyük küpe ve
kolyeleri tercih etmektedirler.
Kanada mücevher pazarında en çok görülen ve talep edilen 18, 14 ve 10 karat
altından yapılmış ürünlerdir. Beyaz altın ise son yıllarda popülerleşmeye başlamıştır.
Mücevherat satışları Sevgililer Günü ve Noel zamanında artış göstermektedir. Son
yıllarda Noel’de hediye kartlarının verilmesi mücevher satışlarının Ocak ve Şubat aylarında
da artmasını sağlamıştır.

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler