5 Haziran 2013 Çarşamba
Altin Rezervi'nin Degerlendirilmesi
Türkiye’de şu anda işletilen bir altın yatağı olmamasına karşın, altın oluşumuna uygun
jeolojisi nedeni ile ortaya koyulmuş olan işletilebilir altın rezervinin çok üstünde rezerv
beklenmektedir. Yapılan arama çalışmaları ile bilinen rezervlere sürekli yenileri
eklenmektedir. Arama çalışmalarının teşvik edilerek hızlandırılması, beklenen büyük
rezervlerin daha çabuk ortaya çıkarılmasını sağlayacaktır.
Dünya altın madenciliği istatistikleri incelendiğinde, bulunan bütün rezervlerin hızla üretime
alındığı görülmektedir. Türkiye ise, günümüzde, işletilebilir önemli miktarda altın rezervine
sahip olduğu halde bunlardan yararlanmayan dünyadaki tek ülke konumundadır.
Ülkemizde, altın cevherleşmelerine yönelik modern maden yatağı modellemelerine
dayandırılmış aramalar son on yıldır sürdürülmektedir. Bilgi birikimimizin genişletilebilmesi
ve daha geçerli ve sağlıklı arama ilkelerinin belirlenebilmesi, bilinen yatakların işletilmesiyle
elde edilecek veriler yardımıyla varsayımların doğrulanmasına bağlıdır. Ancak, henüz hiç bir
altın yatağının işletilmeye başlamadığını ve Anadolu’nun jeolojik ve metalojenik
potansiyelini dikkate alırsak, ileride yapılacak aramalar ve yatak geliştirme çalışmaları
sonucunda altın rezervlerinin kolayca yükselebileceğini öne sürebiliriz. İşletmeye hazır
yataklardaki altın rezervinin yıllara göre artışına bir göz attığımızda bu yaklaşımımızın ne
kadar doğru olduğu anlaşılmaktadır.
Çizelge 6. İşletmeye hazır altın yataklarındaki
rezervin yıllara göre artışı
Yıl İşletmeye hazır altın rezervi (ton)
1994 45,8
1995 76,5
1997 100
1999 240
Bilinen işletilebilir altın rezervi 4-5 yıl kadar önce , 60 ton civarında iken, bugün bu rezervin
yaklaşık 4 misli artarak 240 ton metal altının üzerine çıkmış olması, VIII. BYKP Dönemi
sonunda Türkiye’nin işletilebilir altın rezervinin 1000 ton metal altın rezervinin üzerine
çıkacağının bir göstergesi olarak kabul edilebilir
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Madencilik ÖİK Raporu Metal Madenler Alt Komisyonu Değerli Metaller Çalışma Grubu Raporu
http://ekutup.dpt.gov.tr/madencil/metalmad/oik634.pdf
Altin Sektoru'nun Rekabet Gucu
Türkiye, 1998 yılı itibariyle dünya altın imalatında 181 tonla beşinci ve dünya mücevher
tüketiminde 137 tonla altıncı sıradadır.
Altın Sektörü'nün Rekabet Gücü
Türkiye, 1998 yılı itibariyle dünya altın imalatında 181 tonla beşinci ve dünya mücevher
tüketiminde 137 tonla altıncı sıradadır. Yılda ortalama 160 ton altın ithal edilmektedir.
Dolayısıyla, yerli üretimin tamamı yurt içi tüketimde kullanılacaktır.
Türkiye’de kullanılan yıllık gümüş miktarının (200 ton) yaklaşık % 30’u Eti Holding Gümüş
İşletmesinde üretilmektedir. Ayrıca tamamı ithal edilen röntgen filmlerindeki gümüşün
değerlendirilmesi, hurda gümüş dönüşü, gümüş ithalatı ve gayrı resmi gümüş girişi yıllık
gümüş arzını oluşturmaktadır. İç piyasa ihtiyacına yönelik olarak üretilen granül gümüşün
tamamı yurt içinde satılmaktadır. Ancak, iç piyasada talebin daralması ve stok miktarın
artması halinde ihraç edilmesi de mümkün bulunmaktadır.
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Madencilik ÖİK Raporu Metal Madenler Alt Komisyonu Değerli Metaller Çalışma Grubu Raporu
Türkiye, 1998 yılı itibariyle dünya altın imalatında 181 tonla beşinci ve dünya m...
4 Haziran 2013 Salı
2013 Mücevher Trendleri
2013 Mücevher Trendleri Cartier Cartier Chopard Chopard Swatch Tiffany & Co Tiffany & Co ...
Osmanli’da Mucevher; Bir İmparatorlugun İhtisami
Önemli bir diğer özelliği, mücevherlerin, ait oldukları dönemin sanatsal üslubunu en sofistike biçimde yansıtmasıdır.
Sanat tarihçileri için önemli bir diğer özelliği, mücevherlerin, ait oldukları dönemin sanatsal üslubunu en sofistike biçimde yansıtmasıdır.
Kuzeyli bir ressam olan Petrus Christus’un 1449 tarihli tablosunda, kuyumcuları himaye eden Aziz Eligius’u atölyesinde görürüz. Atölyeye bir nişanlı çift gelmiş ve kendilerine yüzük seçmektedir. Bu konu aracılığıyla o dönemde ne gibi takıların var olduğu görülebilir. Dolayısıyla sanat yapıtları, tablolar, minyatürler yalnızca birer sanat yapıtı değil belgesel niteliği olan eserler olarak da kullanılabilmektedir.
Ünlü Rönesans ressamı Albrecht Dürer, kutsal Roma Germen İmparatorluğu’ nun tacını tasarlar. Sanatçılara takı ısmarlamak son derece önemli bir olaydır; mücevheri vetakıyı desteklemek anlamına gelmektedir. Hans Holbein da pek çok takı tasarlamış ve ressamın bu tasarımları uygulanmıştır.
Rönesans takısı deyince çoğunlukla gözümüzün önüne, heykel tadında takılar olarak tanımlayabileceğimiz, zincirlerin ucundaki pandantifler gelir. O dönemde son derece renkli bir mine işçiliği görülür. Pandantiflerin
Bildiğimiz gibi, Rönesans’ ın düşünce akımı Hümanizm’ dir ve insanın kendisine, tek tek kişilere değer vermek, bu dünyaya
Rönesans döneminde, antik dünyayı temsil edenkameoya da rastlarız. Küçük oval taşlar üzerine kazılı ya da kabartma portrelerin yer aldığı bu takılar Rönesans döneminde tekrar moda haline gelir ve kullanılır. Dönemin bir diğer özelliği, günlük yaşama ait birtakım eşyaların takıyadönüştürülerek kullanılmasıdır. Yaşamı yansıtan bu takılar arasında bir kürdana bile rastlayabiliriz. Bu örnek elbette dönemin yeme içme alışkanlıklarının, gündelik hayatının farklılığı çerçevesinde değerlendirilmelidir.
Bu dönemde giysilerin üzerine mücevher dikilmeye de başlar; mücevher düğmeler, şapkaların kenarına yerleştirilen rozetler ve fibulalar Rönesans’ ın son derece revaçta olantakılarıdır. Şapkalarla birlikte kullanılan takılar genellikle erkek takısı olmakla birlikte, kadın takısı olarak kullanıldığı da görülür. Şapka rozetlerinden bir örnekte, İncil’ den alınmış bir konu olan Aziz Paul’ un öyküsü müthiş bir mine işçiliğiyle aktarılmıştır.
Hazine Dairesi, Saray’ın en fazla ilgi uyandıran bölümlerindendir. Yavuz Sultan Selim’in “Benim altınla doldurduğum hazineyi (iç hazine) bundan sonra gelenlerden her kim mangır ile doldurursa hazine anın mührüyle mühürlensin ve illa benim mührümle mühürlenmekte devam olunsun” şeklindeki vasiyetine göre, Cumhuriyet’e kadar Hazine’nin kapısı her zaman onun mührüyle kapanmıştır.
Sarayda kuyumcular, bir ustanın yanında çıraklıktan başlayarak zaman içinde kalfa ve usta olarak yetişirdi. Topkapı Sarayı’nın Orta Kapısı ile Akağalar kapısı arasında kalan, Bîrun denilen bölümde yaşamaktaydılar. En kıdemlilerine “kuyumcu başı” denirdi.
Hazine dairesindeki her bir mücevherin de, sizi o dönemlere götüren farklı bir hikayesi vardır.
Usta mücevher markalarından Adler’in kurucusu Jacques Adler, firmasını 1886 yılında İstanbul’da açmıştır. Oğlu Osmanlı İmparatorluğunun mücevhercilerinden biri olmuş ve 1955 yılında ikinci mağazasını İstanbul’da açmıştır. Bu da Osmanlı’nın, bu dönemdeki mücevher konusundaki öncülüğünün başka bir göstergesidir.
Geçmişle günümüzü birbirine bağlayan bir köprü görünümündeki Kapalıçarşı’nın, bazı binalarının Bizans zamanında yapılmış olduğu söylenmesine rağmen, ilk olarak Fatih zamanında inşaata başlandığı daha ağırlıkla belgelenmiştir. Yapılan ilk bölümleri Sandal Bedesteni ve Cevahir Bedesteni`dir. Bunların ikisi de çarşı içinde ayrı birer çarşı gibidir. Bütün dükkânların genişliği aynı olacak şekilde inşa edilmiştir ve her sokak ayrı meslek gruplarındaki ustalara ayrılmıştır. Sonraki yüzyıllarda, bu eski iki yapının etrafındaki sokakların üzerleri örtülerek, ekler yapılarak daha büyük bir merkez haline gelmiştir.
Bu haliyle dünyanın en eski alış veriş merkezi Kapalıçarşı, labirent gibi karmaşık yapısıyla, içinde 60 kadar sokağı, ve dört bine yakın dükkânı barındırır.
Önemli bir diğer özelliği, mücevher lerin, ait oldukları dönemin sanatsal üslubunu en sofistike biçimde yansıtmasıdır. Mücevher , her...
3 Haziran 2013 Pazartesi
Eksperler antika bir mücevhere değer biçerken
1- Kullanılan malzemelerin ve yapım tekniğinin tanınması,
2- Tahmin edilen tarih aralığındaki tipik tasarım ve detay stillerinin araştırılması ve mücevherin sanatsal değerlendirmesi,
3- Üzerinde olabilecek klişe, tescilli marka vs. amblemlerinin öğrenilmesi,
4- Tahmin edilen tarih aralığında kullanılan, keşfedilmiş mücevher taşları ve kesim yöntemleri,
5- Mücevherin beğenilebilirliği,
6- Mücevherin mevcut durumu (tamir, kopuk, kırık vs. olup olmadığı)
Büyük ustaları ve stillerini tanımak, zaman ve araştırmanın yanında büyük bir tutkudur. Tanıdığınız her ustayla başka bir dünyanın kapıları aralanır, bambaşka dönemlere, hayallere, bir mücevherin peşindebambaşka hayatlaravehikayelere sürüklenirsiniz…
Aylin Gözen.blog
Eksperler antika bir mücevhere değer biçerken öncelikle aşağıdaki kriterlerden yararlanmaktadır; 1- Kullanılan malzemelerin ve yapım...
'Asya'nin mucevheri' "Turkiye" toplam zengin sayisi
2) 200 Ankara
3) 50 İzmir
4) 40 Antalya
5) 30 Bursa
2008 yılında Amerika'daki Mortgage balonuyla başlayan finansal kriz dünya zenginlerinin sayısını düşürdü. WealthInsight'ın araştırm...
2 Haziran 2013 Pazar
Piatti Jewels
Canlı heyecanlı kendini genç hissetmek isteyenlere yepyeni bir koleksiyon.
Piatti
ürünlerinde çeşitli renkli taşların birleşmesiyle yaşamın tüm renkleri gözler önüne seriliyor.
Piatti Jewels, taşların mücevher üzerindeki sonsuz gizemi ile altın ve gümüş kolye ve yüzük
setlerinden oluşan ürünler sunuyor.
Piatti Jewels Canlı heyecanlı kendini genç hissetmek isteyenlere yepyeni bir koleksiyon. Piatti ürünlerinde çeşitli renkli taşların b...
Nina Ricci
Dünya’da önde gelen firmalardan Nina Ricci takı koleksiyonunun birbirinden güzel
ürünleri mevcut.
MEGEP
Nina Ricci Dünya’da önde gelen firmalardan Nina Ricci takı koleksiyonunun birbirinden güzel ürünleri mevcut. MEGEP
Cartier Elmasi
Oyunculuklarıyla olduğu kadar fırtınalı aşklarıyla da tarihe geçen ünlü ikili
Elizabeth Taylor, ve Richard Burton’un aşklarının sembolu olan Cartier- Burton-
Taylor elması.
MEGEP
Cartier Elması Oyunculuklarıyla olduğu kadar fırtınalı aşklarıyla da tarihe geçen ünlü ikili Elizabeth Taylor, ve Richard Burton’un ...
Taki Tasariminda Kulturel Faktorler
Her toplumun kendine özgü yasam biçimi, gelenekleri,besleme şekli ve dini inanışlar
vardır.Tüm bunlar toplumların kültürlerini belirleyen faktörlerdir.Kültürlerin oluşumuna
toplumun bulunduğu coğrafi bölgenin özellikleri(iklimi, doğası, yer altı
güzelliklerinde)etkilidir.
Oldukça zengin renkli bir geleneksel kültürü sahibi olan Türk milleti de bu konuda
oldukça şanslıdır.Değişen çağa ve hızla gelişen teknolojiye rağmen somut kültür ürününe
Anadolulun pek çok yerinde hala yaşamaktadır.
Türk kültürünün yasayan yada yaşatılmaya çalışılan bu ürünlerinden biri de geleneksel
takılardır.Geleneksel takıların bir özelliği de yapımında ve kullanımında gelenek ve inançları
önemli bir rol oynamasıdır.
Örn; Evlenirken bir genç kıza baba evinde çıkmadan önce babası tarafından takılan
kemer “eline, beline, diline, sahip ol” anlamına gelir ayrıca Anadolu’nun çoğu yerinde
evlenmeyle birlikte kadınlar tepelik kullanmaya başlarlar.Bu tur geleneklerin yanı
sıra,takılarda kullanılan bazı taşların renklerinin kişiyi nazardan koruduğuna dair yaygın
inanışlarda vardır.Ayrıca bazı takıların süs unsuru olmasının yanında işlevleride vardır.Örn;
”Halhal Diyarbakır”da büyükler tarafından kullanılmaz.Sadece çocuklar ve genç kızlar
tarafından kullanılır.Bununda iki nedeni vardır, her çocuğun hal halının sesi ayrıdır her anne
ve baba çocuğunda hal halının sesini tanır çocukların kullandıkları halhal sayesinde anne ve
babaları onları nerde olduklarını anlar.Genç kızlar ise hal halın çıkardığı ses sayesinde akrep
ve benzeri zehirli hayvanların kendilerine yaklaşmasını önlemek için kullanılır.
Eski cağlardan beri yerleşmiş olup kuşaktan kuşağa yerleşerek genel toplumun üyeleri
arasında ortak bir ruh ve sağlam bir bağ yaratan geleneklerimiz den takı ve takma kültürünün
en yaygın olduğu yer ise düğün törenleridir. Gelin ve damadın akrabaları tarafından takılan
takılar yeni kurulan ailenin zor günlere destek sağlamak amacıyladır.
Oğlan tarafından kıza takılan takılar aile hoş geldin armağanı olup kızı benimseyip kabul ettiklerinin göstergesidir.
Türk takı kültürünü en özgün biçimde yansıtan takılar coğrafi özelliklerden
kaynaklanan Erzurum Oltu taŞı işlemeciliği, Karadeniz insanının el becerisindeki ustalığı
yansıtan Trabzon hasırı sabrın urunu olan Urfa akıtması, gelenekselliğin kalıcılığını yansıtan
Mardin telkarısı, unutulmaya yüz tutsa da güzelliği ve değerinden bir şey kaybetmemek için
direnen pek çok kuyumculuk tekniğiyle onların kullanım alanları ve kullanımdaki anlamları
Türk takı kültürünün birer parçasıdır.
Takı Tasarımında Kültürel Faktörler Her toplumun kendine özgü yasam biçimi, gelenekleri,besleme şekli ve dini inanışlar vardır.Tüm bun...
1 Haziran 2013 Cumartesi
Milyonerler yatirim araci olarak mucevherlere yoneliyor
WSJ- Oldukça dalgalı olan sanat piyasasında en büyük ilgiyi birinci sınıf tablolar çekse de, alıcıların alternatif yatırımlar ve taşınabilirlik arayışına girmesiyle mücevherler de yavaş yavaş parlamaya başlıyor.
ABD'deki 71 milyar dolarlık mücevher piyasasının hareketliliğinden şu an ilk olarak erkekler sorumlu.
KELLY CROW -Geçen ay Christie's başparmak tırnağı büyüklüğünde pembe bir elması uluslararası bir koleksiyoncuya 39,3 milyon dolara sattı. Sotheby's daha da küçük pembe bir elması üç yıl önce 46 milyon dolara satmıştı ki bu miktar, Camille Pissarro ya da Paul Gauguin'in herhangi bir tablosu için bugüne ödenmiş bir miktar değil. Christie's gelecek Çarşamba Cenevre'de "Absolute Perfection" olarak bilinen armut şekilli elması müzayedeye çıkarak. Boyutu ise yaklaşık bir golf topu kadar. Açılış fiyatı 20 ile 30 milyon dolar arasında.
Sotheby's Oldukça dalgalı olan sanat piyasasında en büyük ilgiyi birinci sınıf tablolar çekiyor olabilir ancak mücevherler de yavaş yavaş parıldamaya başlıyor. Altın fiyatları düşüşte, para birimleri bir inip bir çıkıyor. Bu koşullarda bazı yatırımcılar ve koleksiyoncular paralarını saklayabilecekleri ve gerektiğinde hemen paraya dönüştürebilecekleri yaratıcı alternatifler arıyor.
Yoksa yatırımcılar neden Bitcoin gibi merkezisizleştirilmiş, altı yıl önce var olmayan bir online para birimine 1 milyar dolar yatırsın ki? Geçen hafta 2 milyon dolarlık kat hakkı ve 25 bin dolarlık kol saatleri için Bitcoin kabul eden bir websitesi açan Alan Silbert, "İnsanlar paraları üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanın yollarını arıyor ve varlıklarını çeşitlendirmeye gidiyorlar." dedi. Bu yüzden de elmaslar artık yalnızca kızların en yakın arkadaşı değil. ABD'deki 71 milyar dolarlık mücevher piyasasının hareketliliğinden şu an ilk olarak erkekler sorumlu. Bunun nedeni özel günlerde eşlerini sevindirme istekleri değil. Uzmanlar, taşınabilirliği ve küresel çapta gördüğü ilgiyle bazı kadınlar gibi, erkeklerin de varlıklarının giderek artan bir kısmını elmas ve renkli taşlara ayırdığını söylüyor.
Endüstrinin en büyük elmas ticareti yapan ağı RapNet'in kurucusu Martin Rapaport, milyoner bir arkadaşının yakın zamanda birer karatlık 100 adet elmas satın aldığını ve bunları 20'ler stili bir gerdanlığa işlettiğini söyledi. Şansı yaver giderse karısının boynunu güvenle çevreleyen şu an yaklaşık 1,1 milyon dolar değerindeki yatırım büyük bir kar sağlayabilir. Rapaport, "Dünyayı bir bilgisayar virüsü vurur ve 10 milyon doları 48 saat içinde bir yerden bir yere nakletmeniz gerekirse altın metal dedektörleri geçemeyecektir, çok fazla nakit para ise hantal olacaktır. Fakat 5 milyon dolarlık bir yüzüğü ve 5 milyon dolarlık bir kolyeyi takıp uçağa bindiğinizde hiç sorun çıkmaz," dedi.
Ulusal Mücevher Enstitüsü Başkanı Judith Price, son on yılda tüm mücevherat alanlarında bir "mülteci mantığı"nın hakim olmaya başladığını bunun da doğal inciden zarif broşlara her şeyin değerini artırdığını belirtti. Price, bir şeyler ters gittiğinde insanlar kaçabileceklerini bilmek istiyor," dedi ve ekledi, "Bunu kolunuzun altında bir Rodin heykeliyle yapamazsınız fakat mücevherlerin ne kadar küçük olduğunu düşünün, cebinize atıp yolunuza devam edebilirsiniz." Borsalar düşüşe geçtiğinde elmas fiyatları genellikle artar ve tersi de mümkündür. Ancak mücevher ve sanat eseri uzmanları elmas fiyatlarının uzun vade için güven verici olduğunu söylüyor. Geçen ay değerli taş dealer'ları arasında bir karatlık bir elmasın açılış fiyatı yaklaşık 10.500 dolardı, bu da altı yıl öncesinde göre yüzde 31 daha fazla. Aynı süreçte Standard & Poor's 500 endeksi ise yüzde 14 arttı.
editorturkiye@wsj.com
Milyonerler yatırım aracı olarak mücevherlere yöneliyor WSJ- Oldukça dalgalı olan sanat piyasasında en büyük ilgiyi birinci sınıf t...
Kapaliçarsi'da kiralar altindan dolara ...
Vakko 2 yılın sonunda dükkanı kapattı
Kapalıçarşı'da 3 bin 600 dükkan olduğunu ifade eden Fırat bu dükkanlar arasında en pahalı olanının 20 metrekare büyüklüğünde ve...
Tektas yuzuk alirken dikkat edilmesi gerekenler
Tektaş yüzük takı sektörünün parlayan yıldızı olarak her geçen gün artan talep sayısıyla dikkat çekmektedir. Bunun en büyük sebeplerind...
Pirlantanin gerçegini nasil anlariz?
PARLAKLIĞI ELE VERİR
GERÇEK PIRLANTA IŞIĞI KIRMALI
Pırlanta yüzük, kolye ya da küpe gibi özel takıların gerçekliğinde şüphe ediliyorsa “sertifika verebilen” bir ekspere danışmak şüph...
Pirlantayi internetten almanin faydalari
İnternette pırlanta alırken dikkat edilecekler arasında sahtekârlığa uğramakta kolaydır. Buna denk gelmemek için öncelikle pırlanta alçağınız site adresinin com.tr olmasına ve ödeme yöntemlerine dikkat etmelisiniz. Com tr. Adresleri kurumsallaşmamış firmalara verilmedi için bir problem çıktığında muhatapsız kalma durumunuzda ortadan kalkmaktadır.
Pırlanta alırken en büyük pırlantanın en iyi pırlanta olacağı düşüncesi kesinlikle yanlıştır. Bir pırlantanın değeri büyüklüğüne göre değil 4c özelliği çerçevesinde belirlenmektedir.4C özelliğini hakkında daha fazla bilgi bilirseniz alacak olduğunuz ürünü o kadar çok tanımış olursunuz. Pırlantanın rengi pırlantanın en büyük özelliklerinden biridir.
En iyi pırlanta renksiz olandır ve çok pahalıdır.Daha çok hafif açık sarı olanlar tercih edilmelidir. Bu pırlantalar çok nadir bulunur. İyi kesimli pırlanta ışığı kendi içinden geçirir ve yansıtır. Çok derin ve yassı kesilirse yanlardan ve dipten ışık kaybedeceğinden ışıltısı azalır. Taşın ışıltısı için kesimi de çok önemlidir. İnternetten pırlanta almak hem keyifli, eğlenceli hem de çok daha ucuzdur.
Dünyanın neresinde olursanız olun internet sayesinde artık her şey elinizin altında. Sizlerde internette alışverişin tadını çıkartmak, avantajlarından faydalanmak, sevgilinize yâda eşinize eşsiz güzellikte olan pırlanta serilerinden bir tanesini seçerek en güzel en anlamlı hediyeyi alarak sevdiklerinizi mutlu etmek istemez misiniz? Güvenli, özgür, keyifli bir alışveriş için internet size yeterlidir.
Borsartı
İ nternette pırlanta alırken dikkat edilecekler arasında sahtekârlığa uğramakta kolaydır. Buna denk gelmemek için öncelikle pırlanta ...
Dunyanin Gozu bu 5 Çanta'da- Ivillage
1. Pahalı taşlı gül şeklinde çanta: Fiyatı ise 135.000 TL
Üzerinde 42.56 karat'lık 10106 pırlanta taş, 1116 pembe safir taş ve 800 turmalin taşı bulunuyor.
Üzerinde 42.56 karat'lık 10106 pırlanta taş, 1116 pembe safir taş ve 800 turmalin taşı bulunuyor.
2. Lana Marks Kleopatra çanta: Fiyatı ise 147.000 TL
Üzerinde 1500 siyah ve beyaz pırlanta taş ve 18 Karat beyaz altın bulunuyor.
3. Siyah timsah derili çanta: Fiyatı ise 177.000 TL
Üzerinde 10 karatlık beyaz pırlanta taş bulunuyor.
4. Chanel "sonusuza dek pırlanta" adı altında üretilen pırlanta taş işlemeli
klasik çanta: Fiyatı ise : 385.000 TL
Üzerinde 3.56 karatlık 334 pırlanta ve 18 karatlık beyaz altın bulunuyor.
5. Ginza Tanaka, platin el çantası: Fiyatı ise 3 Trilyon TL
Üzerinde 2,000 pırlanta taş bulunuyor.
Ivillage - Hiç şüphe yok ki kadınların en gözde aksesuarları çantalardır ve bir gerçek erkeklerin eşlerine almak isteyecekleri hadiyelerden...
Barok Tarziyla Modern Zamanlarin Klasik Asaleti
Ağır görünümlü küpeler, elmaslarla bezeli gerdanlıklar ve kalın bilezikler geri geliyor... Barok Tarzıyla Modern Zamanların Klasik Şı...
Pirlanta Alirken Tarza Dikkat!
Pırlanta Alırken Tarza Dikkat! Herkesin bir tarzı vardır.
Pırlanta Alırken Nelere Dikkat Etmeli?
Marylin'e göre pırlantalar bir bayanın en iyi arkadaşıydı.
Mücevherler bir şekilde aşkla bağlantılılar. Bu değerli taşlar çok daha önceleri Güney Afrika'da keşfedilmesine rağmen, 19. yüzyılın sonlarına doğru bu kadar popüler oldu. Bu günlerde evlilik yüzükleri bir veya birden fazla pırlanta ile yapılıyor.
Sevgililer gününde romantik ve abartılı bir jest yapmak istiyorsanız taşlar hakkında bilmeniz gerekenler!
Gözlerinizde dolar işareti çıkartacak kadar şık ve farklı renklerde bir pırlanta arıyorsanız;
Portakal sarısı renkte pırlantayı beyaza tercih etmeyin.
Etik de oldukça önemli, sahte veya değil sorunu yaşamamak için sertifikalı olanları tercih edin.
Tarza dikkat!
Vintage-Art Deco: Bugünün gelinlerinin kullandığı oldukça popüler bir stil.
Rock 'n' Roll: Tarzınıza uygun bir yüzük seçin. Stephen Webster Beckham ailesini ve Elton John'u klasik taşlar kullandığı modern dizaynlarıyla memnun ediyor.
Klasik: Yalın bir şıklık için platin takım ve tek taş pırlantalara bakın.
Pırlanta Alırken Tarza Dikkat! Herkesin bir tarzı vardır. Pırlanta Alırken Nelere Dikkat Etmeli? Pırlantalar bir bayanın en iyi arkadaş...
Takiyi Etkileyen Faktorler- Dinsel İnanislar
Takıyı Etkileyen Faktörler- Dinsel İnanışlar
İnsanoğlunun kolay hasar gören yapısı onu daha ilk çağlarda tehlikelere karşı
savunmaya itmiş, bu ihtiyaçla avlandığı hayvanın, pençe, tüy, boynuz gibi parçaları
vücudunda taşıyarak bu gücü kendine geçeneğine inanmıştır.
Zamanla doğayı gözlemleyen insan oldu, henüz anlamasını çözemediği doğanın
hareketinde(güneşin doğup batmasını,ayın şekillenmesi vb.)birtakım anlamlar yüklenmiş
,onları sembolize ederek üzerinde taşımanın kendine uğur getireceğine inanmıştır.
Dinlerin oluşmaya başlamasıyla tanrıların temsilcileri olan din adamları kendilerinin
diğer halktan ayrılmasını sağlayan,nadir bulunur taş ve metallerden yapılma güç ve
kuvvetlerini sembolize eden takıları üzerinde taşımaktadır.
Yaratılış insan oğlu için üreme,erkeklik,doğurganlık,şans,tehlikelerden,doğa üstü
güçlerden korunma vb. değerlerle ilişkilendirilmiştir.Bu değerleri sembolize eden şekillerin
kimileri tarih için kullanırken,kimileri de talihsizliği kovmak için kullanmışlardır.Örneğin;
gübre böceği eski mısırlılar için yaradılış üreme organına benzetilmiş,güçlü bir doğurganlık
sembolü olarak kısırlığa, ıstıraplı doğum sancılarına karşı kullanılmıştır.
Diğer tarafta kristal ve bazı taşlarda güzellikleri ve nadir bulunmaları nedeniyle
yüzyıllardır tılsım olarak kullanılmıştır.
Binlerce yıldır günlük yaşamın tehlikeleriyle karşı karşıya kalındığında sahibine biraz
olsun Kendini güvencede hissettirecek bir koruyucu nesne kullanmak adet olmuştur.muska,
maskot, uğur, nazarlık gibi adlarla anılan bu tılsımlar ya talihsizliği kötülüğü uzaklaştılar
yada tarihi çekerler bunlara tarihi her bölümünde olduğu gibi bu günde rastlanmaktadır.
Gelişen teknolojinin nüfus artısının, çevre kirliliğinin getirdiği stresle insan oğlu
mistik inanç sistemine sığınmıştır,taktığı takılarda huzur, güven, aranmıştır.
MEGEP
Takıyı Etkileyen Faktörler- Dinsel İnanışlar İnsanoğlunun kolay hasar gören yapısı onu daha ilk çağlarda tehlikelere karşı savunmaya...
5 Haziran 2013 Çarşamba
Altin Rezervi'nin Degerlendirilmesi
Türkiye’de şu anda işletilen bir altın yatağı olmamasına karşın, altın oluşumuna uygun
jeolojisi nedeni ile ortaya koyulmuş olan işletilebilir altın rezervinin çok üstünde rezerv
beklenmektedir. Yapılan arama çalışmaları ile bilinen rezervlere sürekli yenileri
eklenmektedir. Arama çalışmalarının teşvik edilerek hızlandırılması, beklenen büyük
rezervlerin daha çabuk ortaya çıkarılmasını sağlayacaktır.
Dünya altın madenciliği istatistikleri incelendiğinde, bulunan bütün rezervlerin hızla üretime
alındığı görülmektedir. Türkiye ise, günümüzde, işletilebilir önemli miktarda altın rezervine
sahip olduğu halde bunlardan yararlanmayan dünyadaki tek ülke konumundadır.
Ülkemizde, altın cevherleşmelerine yönelik modern maden yatağı modellemelerine
dayandırılmış aramalar son on yıldır sürdürülmektedir. Bilgi birikimimizin genişletilebilmesi
ve daha geçerli ve sağlıklı arama ilkelerinin belirlenebilmesi, bilinen yatakların işletilmesiyle
elde edilecek veriler yardımıyla varsayımların doğrulanmasına bağlıdır. Ancak, henüz hiç bir
altın yatağının işletilmeye başlamadığını ve Anadolu’nun jeolojik ve metalojenik
potansiyelini dikkate alırsak, ileride yapılacak aramalar ve yatak geliştirme çalışmaları
sonucunda altın rezervlerinin kolayca yükselebileceğini öne sürebiliriz. İşletmeye hazır
yataklardaki altın rezervinin yıllara göre artışına bir göz attığımızda bu yaklaşımımızın ne
kadar doğru olduğu anlaşılmaktadır.
Çizelge 6. İşletmeye hazır altın yataklarındaki
rezervin yıllara göre artışı
Yıl İşletmeye hazır altın rezervi (ton)
1994 45,8
1995 76,5
1997 100
1999 240
Bilinen işletilebilir altın rezervi 4-5 yıl kadar önce , 60 ton civarında iken, bugün bu rezervin
yaklaşık 4 misli artarak 240 ton metal altının üzerine çıkmış olması, VIII. BYKP Dönemi
sonunda Türkiye’nin işletilebilir altın rezervinin 1000 ton metal altın rezervinin üzerine
çıkacağının bir göstergesi olarak kabul edilebilir
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Madencilik ÖİK Raporu Metal Madenler Alt Komisyonu Değerli Metaller Çalışma Grubu Raporu
http://ekutup.dpt.gov.tr/madencil/metalmad/oik634.pdf
Altin Sektoru'nun Rekabet Gucu
Türkiye, 1998 yılı itibariyle dünya altın imalatında 181 tonla beşinci ve dünya mücevher
tüketiminde 137 tonla altıncı sıradadır.
Altın Sektörü'nün Rekabet Gücü
Türkiye, 1998 yılı itibariyle dünya altın imalatında 181 tonla beşinci ve dünya mücevher
tüketiminde 137 tonla altıncı sıradadır. Yılda ortalama 160 ton altın ithal edilmektedir.
Dolayısıyla, yerli üretimin tamamı yurt içi tüketimde kullanılacaktır.
Türkiye’de kullanılan yıllık gümüş miktarının (200 ton) yaklaşık % 30’u Eti Holding Gümüş
İşletmesinde üretilmektedir. Ayrıca tamamı ithal edilen röntgen filmlerindeki gümüşün
değerlendirilmesi, hurda gümüş dönüşü, gümüş ithalatı ve gayrı resmi gümüş girişi yıllık
gümüş arzını oluşturmaktadır. İç piyasa ihtiyacına yönelik olarak üretilen granül gümüşün
tamamı yurt içinde satılmaktadır. Ancak, iç piyasada talebin daralması ve stok miktarın
artması halinde ihraç edilmesi de mümkün bulunmaktadır.
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Madencilik ÖİK Raporu Metal Madenler Alt Komisyonu Değerli Metaller Çalışma Grubu Raporu
4 Haziran 2013 Salı
2013 Mücevher Trendleri
Osmanli’da Mucevher; Bir İmparatorlugun İhtisami
Önemli bir diğer özelliği, mücevherlerin, ait oldukları dönemin sanatsal üslubunu en sofistike biçimde yansıtmasıdır.
Sanat tarihçileri için önemli bir diğer özelliği, mücevherlerin, ait oldukları dönemin sanatsal üslubunu en sofistike biçimde yansıtmasıdır.
Kuzeyli bir ressam olan Petrus Christus’un 1449 tarihli tablosunda, kuyumcuları himaye eden Aziz Eligius’u atölyesinde görürüz. Atölyeye bir nişanlı çift gelmiş ve kendilerine yüzük seçmektedir. Bu konu aracılığıyla o dönemde ne gibi takıların var olduğu görülebilir. Dolayısıyla sanat yapıtları, tablolar, minyatürler yalnızca birer sanat yapıtı değil belgesel niteliği olan eserler olarak da kullanılabilmektedir.
Ünlü Rönesans ressamı Albrecht Dürer, kutsal Roma Germen İmparatorluğu’ nun tacını tasarlar. Sanatçılara takı ısmarlamak son derece önemli bir olaydır; mücevheri vetakıyı desteklemek anlamına gelmektedir. Hans Holbein da pek çok takı tasarlamış ve ressamın bu tasarımları uygulanmıştır.
Rönesans takısı deyince çoğunlukla gözümüzün önüne, heykel tadında takılar olarak tanımlayabileceğimiz, zincirlerin ucundaki pandantifler gelir. O dönemde son derece renkli bir mine işçiliği görülür. Pandantiflerin
Bildiğimiz gibi, Rönesans’ ın düşünce akımı Hümanizm’ dir ve insanın kendisine, tek tek kişilere değer vermek, bu dünyaya
Rönesans döneminde, antik dünyayı temsil edenkameoya da rastlarız. Küçük oval taşlar üzerine kazılı ya da kabartma portrelerin yer aldığı bu takılar Rönesans döneminde tekrar moda haline gelir ve kullanılır. Dönemin bir diğer özelliği, günlük yaşama ait birtakım eşyaların takıyadönüştürülerek kullanılmasıdır. Yaşamı yansıtan bu takılar arasında bir kürdana bile rastlayabiliriz. Bu örnek elbette dönemin yeme içme alışkanlıklarının, gündelik hayatının farklılığı çerçevesinde değerlendirilmelidir.
Bu dönemde giysilerin üzerine mücevher dikilmeye de başlar; mücevher düğmeler, şapkaların kenarına yerleştirilen rozetler ve fibulalar Rönesans’ ın son derece revaçta olantakılarıdır. Şapkalarla birlikte kullanılan takılar genellikle erkek takısı olmakla birlikte, kadın takısı olarak kullanıldığı da görülür. Şapka rozetlerinden bir örnekte, İncil’ den alınmış bir konu olan Aziz Paul’ un öyküsü müthiş bir mine işçiliğiyle aktarılmıştır.
Hazine Dairesi, Saray’ın en fazla ilgi uyandıran bölümlerindendir. Yavuz Sultan Selim’in “Benim altınla doldurduğum hazineyi (iç hazine) bundan sonra gelenlerden her kim mangır ile doldurursa hazine anın mührüyle mühürlensin ve illa benim mührümle mühürlenmekte devam olunsun” şeklindeki vasiyetine göre, Cumhuriyet’e kadar Hazine’nin kapısı her zaman onun mührüyle kapanmıştır.
Sarayda kuyumcular, bir ustanın yanında çıraklıktan başlayarak zaman içinde kalfa ve usta olarak yetişirdi. Topkapı Sarayı’nın Orta Kapısı ile Akağalar kapısı arasında kalan, Bîrun denilen bölümde yaşamaktaydılar. En kıdemlilerine “kuyumcu başı” denirdi.
Hazine dairesindeki her bir mücevherin de, sizi o dönemlere götüren farklı bir hikayesi vardır.
Usta mücevher markalarından Adler’in kurucusu Jacques Adler, firmasını 1886 yılında İstanbul’da açmıştır. Oğlu Osmanlı İmparatorluğunun mücevhercilerinden biri olmuş ve 1955 yılında ikinci mağazasını İstanbul’da açmıştır. Bu da Osmanlı’nın, bu dönemdeki mücevher konusundaki öncülüğünün başka bir göstergesidir.
Geçmişle günümüzü birbirine bağlayan bir köprü görünümündeki Kapalıçarşı’nın, bazı binalarının Bizans zamanında yapılmış olduğu söylenmesine rağmen, ilk olarak Fatih zamanında inşaata başlandığı daha ağırlıkla belgelenmiştir. Yapılan ilk bölümleri Sandal Bedesteni ve Cevahir Bedesteni`dir. Bunların ikisi de çarşı içinde ayrı birer çarşı gibidir. Bütün dükkânların genişliği aynı olacak şekilde inşa edilmiştir ve her sokak ayrı meslek gruplarındaki ustalara ayrılmıştır. Sonraki yüzyıllarda, bu eski iki yapının etrafındaki sokakların üzerleri örtülerek, ekler yapılarak daha büyük bir merkez haline gelmiştir.
Bu haliyle dünyanın en eski alış veriş merkezi Kapalıçarşı, labirent gibi karmaşık yapısıyla, içinde 60 kadar sokağı, ve dört bine yakın dükkânı barındırır.
3 Haziran 2013 Pazartesi
Eksperler antika bir mücevhere değer biçerken
1- Kullanılan malzemelerin ve yapım tekniğinin tanınması,
2- Tahmin edilen tarih aralığındaki tipik tasarım ve detay stillerinin araştırılması ve mücevherin sanatsal değerlendirmesi,
3- Üzerinde olabilecek klişe, tescilli marka vs. amblemlerinin öğrenilmesi,
4- Tahmin edilen tarih aralığında kullanılan, keşfedilmiş mücevher taşları ve kesim yöntemleri,
5- Mücevherin beğenilebilirliği,
6- Mücevherin mevcut durumu (tamir, kopuk, kırık vs. olup olmadığı)
Büyük ustaları ve stillerini tanımak, zaman ve araştırmanın yanında büyük bir tutkudur. Tanıdığınız her ustayla başka bir dünyanın kapıları aralanır, bambaşka dönemlere, hayallere, bir mücevherin peşindebambaşka hayatlaravehikayelere sürüklenirsiniz…
Aylin Gözen.blog
'Asya'nin mucevheri' "Turkiye" toplam zengin sayisi
2) 200 Ankara
3) 50 İzmir
4) 40 Antalya
5) 30 Bursa
2 Haziran 2013 Pazar
Piatti Jewels
Canlı heyecanlı kendini genç hissetmek isteyenlere yepyeni bir koleksiyon.
Piatti
ürünlerinde çeşitli renkli taşların birleşmesiyle yaşamın tüm renkleri gözler önüne seriliyor.
Piatti Jewels, taşların mücevher üzerindeki sonsuz gizemi ile altın ve gümüş kolye ve yüzük
setlerinden oluşan ürünler sunuyor.
Nina Ricci
Dünya’da önde gelen firmalardan Nina Ricci takı koleksiyonunun birbirinden güzel
ürünleri mevcut.
MEGEP
Cartier Elmasi
Oyunculuklarıyla olduğu kadar fırtınalı aşklarıyla da tarihe geçen ünlü ikili
Elizabeth Taylor, ve Richard Burton’un aşklarının sembolu olan Cartier- Burton-
Taylor elması.
MEGEP
Taki Tasariminda Kulturel Faktorler
Her toplumun kendine özgü yasam biçimi, gelenekleri,besleme şekli ve dini inanışlar
vardır.Tüm bunlar toplumların kültürlerini belirleyen faktörlerdir.Kültürlerin oluşumuna
toplumun bulunduğu coğrafi bölgenin özellikleri(iklimi, doğası, yer altı
güzelliklerinde)etkilidir.
Oldukça zengin renkli bir geleneksel kültürü sahibi olan Türk milleti de bu konuda
oldukça şanslıdır.Değişen çağa ve hızla gelişen teknolojiye rağmen somut kültür ürününe
Anadolulun pek çok yerinde hala yaşamaktadır.
Türk kültürünün yasayan yada yaşatılmaya çalışılan bu ürünlerinden biri de geleneksel
takılardır.Geleneksel takıların bir özelliği de yapımında ve kullanımında gelenek ve inançları
önemli bir rol oynamasıdır.
Örn; Evlenirken bir genç kıza baba evinde çıkmadan önce babası tarafından takılan
kemer “eline, beline, diline, sahip ol” anlamına gelir ayrıca Anadolu’nun çoğu yerinde
evlenmeyle birlikte kadınlar tepelik kullanmaya başlarlar.Bu tur geleneklerin yanı
sıra,takılarda kullanılan bazı taşların renklerinin kişiyi nazardan koruduğuna dair yaygın
inanışlarda vardır.Ayrıca bazı takıların süs unsuru olmasının yanında işlevleride vardır.Örn;
”Halhal Diyarbakır”da büyükler tarafından kullanılmaz.Sadece çocuklar ve genç kızlar
tarafından kullanılır.Bununda iki nedeni vardır, her çocuğun hal halının sesi ayrıdır her anne
ve baba çocuğunda hal halının sesini tanır çocukların kullandıkları halhal sayesinde anne ve
babaları onları nerde olduklarını anlar.Genç kızlar ise hal halın çıkardığı ses sayesinde akrep
ve benzeri zehirli hayvanların kendilerine yaklaşmasını önlemek için kullanılır.
Eski cağlardan beri yerleşmiş olup kuşaktan kuşağa yerleşerek genel toplumun üyeleri
arasında ortak bir ruh ve sağlam bir bağ yaratan geleneklerimiz den takı ve takma kültürünün
en yaygın olduğu yer ise düğün törenleridir. Gelin ve damadın akrabaları tarafından takılan
takılar yeni kurulan ailenin zor günlere destek sağlamak amacıyladır.
Oğlan tarafından kıza takılan takılar aile hoş geldin armağanı olup kızı benimseyip kabul ettiklerinin göstergesidir.
Türk takı kültürünü en özgün biçimde yansıtan takılar coğrafi özelliklerden
kaynaklanan Erzurum Oltu taŞı işlemeciliği, Karadeniz insanının el becerisindeki ustalığı
yansıtan Trabzon hasırı sabrın urunu olan Urfa akıtması, gelenekselliğin kalıcılığını yansıtan
Mardin telkarısı, unutulmaya yüz tutsa da güzelliği ve değerinden bir şey kaybetmemek için
direnen pek çok kuyumculuk tekniğiyle onların kullanım alanları ve kullanımdaki anlamları
Türk takı kültürünün birer parçasıdır.
1 Haziran 2013 Cumartesi
Milyonerler yatirim araci olarak mucevherlere yoneliyor
WSJ- Oldukça dalgalı olan sanat piyasasında en büyük ilgiyi birinci sınıf tablolar çekse de, alıcıların alternatif yatırımlar ve taşınabilirlik arayışına girmesiyle mücevherler de yavaş yavaş parlamaya başlıyor.
ABD'deki 71 milyar dolarlık mücevher piyasasının hareketliliğinden şu an ilk olarak erkekler sorumlu.
KELLY CROW -Geçen ay Christie's başparmak tırnağı büyüklüğünde pembe bir elması uluslararası bir koleksiyoncuya 39,3 milyon dolara sattı. Sotheby's daha da küçük pembe bir elması üç yıl önce 46 milyon dolara satmıştı ki bu miktar, Camille Pissarro ya da Paul Gauguin'in herhangi bir tablosu için bugüne ödenmiş bir miktar değil. Christie's gelecek Çarşamba Cenevre'de "Absolute Perfection" olarak bilinen armut şekilli elması müzayedeye çıkarak. Boyutu ise yaklaşık bir golf topu kadar. Açılış fiyatı 20 ile 30 milyon dolar arasında.
Sotheby's Oldukça dalgalı olan sanat piyasasında en büyük ilgiyi birinci sınıf tablolar çekiyor olabilir ancak mücevherler de yavaş yavaş parıldamaya başlıyor. Altın fiyatları düşüşte, para birimleri bir inip bir çıkıyor. Bu koşullarda bazı yatırımcılar ve koleksiyoncular paralarını saklayabilecekleri ve gerektiğinde hemen paraya dönüştürebilecekleri yaratıcı alternatifler arıyor.
Yoksa yatırımcılar neden Bitcoin gibi merkezisizleştirilmiş, altı yıl önce var olmayan bir online para birimine 1 milyar dolar yatırsın ki? Geçen hafta 2 milyon dolarlık kat hakkı ve 25 bin dolarlık kol saatleri için Bitcoin kabul eden bir websitesi açan Alan Silbert, "İnsanlar paraları üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanın yollarını arıyor ve varlıklarını çeşitlendirmeye gidiyorlar." dedi. Bu yüzden de elmaslar artık yalnızca kızların en yakın arkadaşı değil. ABD'deki 71 milyar dolarlık mücevher piyasasının hareketliliğinden şu an ilk olarak erkekler sorumlu. Bunun nedeni özel günlerde eşlerini sevindirme istekleri değil. Uzmanlar, taşınabilirliği ve küresel çapta gördüğü ilgiyle bazı kadınlar gibi, erkeklerin de varlıklarının giderek artan bir kısmını elmas ve renkli taşlara ayırdığını söylüyor.
Endüstrinin en büyük elmas ticareti yapan ağı RapNet'in kurucusu Martin Rapaport, milyoner bir arkadaşının yakın zamanda birer karatlık 100 adet elmas satın aldığını ve bunları 20'ler stili bir gerdanlığa işlettiğini söyledi. Şansı yaver giderse karısının boynunu güvenle çevreleyen şu an yaklaşık 1,1 milyon dolar değerindeki yatırım büyük bir kar sağlayabilir. Rapaport, "Dünyayı bir bilgisayar virüsü vurur ve 10 milyon doları 48 saat içinde bir yerden bir yere nakletmeniz gerekirse altın metal dedektörleri geçemeyecektir, çok fazla nakit para ise hantal olacaktır. Fakat 5 milyon dolarlık bir yüzüğü ve 5 milyon dolarlık bir kolyeyi takıp uçağa bindiğinizde hiç sorun çıkmaz," dedi.
Ulusal Mücevher Enstitüsü Başkanı Judith Price, son on yılda tüm mücevherat alanlarında bir "mülteci mantığı"nın hakim olmaya başladığını bunun da doğal inciden zarif broşlara her şeyin değerini artırdığını belirtti. Price, bir şeyler ters gittiğinde insanlar kaçabileceklerini bilmek istiyor," dedi ve ekledi, "Bunu kolunuzun altında bir Rodin heykeliyle yapamazsınız fakat mücevherlerin ne kadar küçük olduğunu düşünün, cebinize atıp yolunuza devam edebilirsiniz." Borsalar düşüşe geçtiğinde elmas fiyatları genellikle artar ve tersi de mümkündür. Ancak mücevher ve sanat eseri uzmanları elmas fiyatlarının uzun vade için güven verici olduğunu söylüyor. Geçen ay değerli taş dealer'ları arasında bir karatlık bir elmasın açılış fiyatı yaklaşık 10.500 dolardı, bu da altı yıl öncesinde göre yüzde 31 daha fazla. Aynı süreçte Standard & Poor's 500 endeksi ise yüzde 14 arttı.
editorturkiye@wsj.com
Kapaliçarsi'da kiralar altindan dolara ...
Vakko 2 yılın sonunda dükkanı kapattı
Tektas yuzuk alirken dikkat edilmesi gerekenler
Pirlantanin gerçegini nasil anlariz?
PARLAKLIĞI ELE VERİR
GERÇEK PIRLANTA IŞIĞI KIRMALI
Pirlantayi internetten almanin faydalari
İnternette pırlanta alırken dikkat edilecekler arasında sahtekârlığa uğramakta kolaydır. Buna denk gelmemek için öncelikle pırlanta alçağınız site adresinin com.tr olmasına ve ödeme yöntemlerine dikkat etmelisiniz. Com tr. Adresleri kurumsallaşmamış firmalara verilmedi için bir problem çıktığında muhatapsız kalma durumunuzda ortadan kalkmaktadır.
Pırlanta alırken en büyük pırlantanın en iyi pırlanta olacağı düşüncesi kesinlikle yanlıştır. Bir pırlantanın değeri büyüklüğüne göre değil 4c özelliği çerçevesinde belirlenmektedir.4C özelliğini hakkında daha fazla bilgi bilirseniz alacak olduğunuz ürünü o kadar çok tanımış olursunuz. Pırlantanın rengi pırlantanın en büyük özelliklerinden biridir.
En iyi pırlanta renksiz olandır ve çok pahalıdır.Daha çok hafif açık sarı olanlar tercih edilmelidir. Bu pırlantalar çok nadir bulunur. İyi kesimli pırlanta ışığı kendi içinden geçirir ve yansıtır. Çok derin ve yassı kesilirse yanlardan ve dipten ışık kaybedeceğinden ışıltısı azalır. Taşın ışıltısı için kesimi de çok önemlidir. İnternetten pırlanta almak hem keyifli, eğlenceli hem de çok daha ucuzdur.
Dünyanın neresinde olursanız olun internet sayesinde artık her şey elinizin altında. Sizlerde internette alışverişin tadını çıkartmak, avantajlarından faydalanmak, sevgilinize yâda eşinize eşsiz güzellikte olan pırlanta serilerinden bir tanesini seçerek en güzel en anlamlı hediyeyi alarak sevdiklerinizi mutlu etmek istemez misiniz? Güvenli, özgür, keyifli bir alışveriş için internet size yeterlidir.
Borsartı
Dunyanin Gozu bu 5 Çanta'da- Ivillage
1. Pahalı taşlı gül şeklinde çanta: Fiyatı ise 135.000 TL
Üzerinde 42.56 karat'lık 10106 pırlanta taş, 1116 pembe safir taş ve 800 turmalin taşı bulunuyor.
Üzerinde 42.56 karat'lık 10106 pırlanta taş, 1116 pembe safir taş ve 800 turmalin taşı bulunuyor.
2. Lana Marks Kleopatra çanta: Fiyatı ise 147.000 TL
Üzerinde 1500 siyah ve beyaz pırlanta taş ve 18 Karat beyaz altın bulunuyor.
3. Siyah timsah derili çanta: Fiyatı ise 177.000 TL
Üzerinde 10 karatlık beyaz pırlanta taş bulunuyor.
4. Chanel "sonusuza dek pırlanta" adı altında üretilen pırlanta taş işlemeli
klasik çanta: Fiyatı ise : 385.000 TL
Üzerinde 3.56 karatlık 334 pırlanta ve 18 karatlık beyaz altın bulunuyor.
5. Ginza Tanaka, platin el çantası: Fiyatı ise 3 Trilyon TL
Üzerinde 2,000 pırlanta taş bulunuyor.
Barok Tarziyla Modern Zamanlarin Klasik Asaleti
Pirlanta Alirken Tarza Dikkat!
Pırlanta Alırken Tarza Dikkat! Herkesin bir tarzı vardır.
Pırlanta Alırken Nelere Dikkat Etmeli?
Marylin'e göre pırlantalar bir bayanın en iyi arkadaşıydı.
Mücevherler bir şekilde aşkla bağlantılılar. Bu değerli taşlar çok daha önceleri Güney Afrika'da keşfedilmesine rağmen, 19. yüzyılın sonlarına doğru bu kadar popüler oldu. Bu günlerde evlilik yüzükleri bir veya birden fazla pırlanta ile yapılıyor.
Sevgililer gününde romantik ve abartılı bir jest yapmak istiyorsanız taşlar hakkında bilmeniz gerekenler!
Gözlerinizde dolar işareti çıkartacak kadar şık ve farklı renklerde bir pırlanta arıyorsanız;
Portakal sarısı renkte pırlantayı beyaza tercih etmeyin.
Etik de oldukça önemli, sahte veya değil sorunu yaşamamak için sertifikalı olanları tercih edin.
Tarza dikkat!
Vintage-Art Deco: Bugünün gelinlerinin kullandığı oldukça popüler bir stil.
Rock 'n' Roll: Tarzınıza uygun bir yüzük seçin. Stephen Webster Beckham ailesini ve Elton John'u klasik taşlar kullandığı modern dizaynlarıyla memnun ediyor.
Klasik: Yalın bir şıklık için platin takım ve tek taş pırlantalara bakın.
Takiyi Etkileyen Faktorler- Dinsel İnanislar
Takıyı Etkileyen Faktörler- Dinsel İnanışlar
İnsanoğlunun kolay hasar gören yapısı onu daha ilk çağlarda tehlikelere karşı
savunmaya itmiş, bu ihtiyaçla avlandığı hayvanın, pençe, tüy, boynuz gibi parçaları
vücudunda taşıyarak bu gücü kendine geçeneğine inanmıştır.
Zamanla doğayı gözlemleyen insan oldu, henüz anlamasını çözemediği doğanın
hareketinde(güneşin doğup batmasını,ayın şekillenmesi vb.)birtakım anlamlar yüklenmiş
,onları sembolize ederek üzerinde taşımanın kendine uğur getireceğine inanmıştır.
Dinlerin oluşmaya başlamasıyla tanrıların temsilcileri olan din adamları kendilerinin
diğer halktan ayrılmasını sağlayan,nadir bulunur taş ve metallerden yapılma güç ve
kuvvetlerini sembolize eden takıları üzerinde taşımaktadır.
Yaratılış insan oğlu için üreme,erkeklik,doğurganlık,şans,tehlikelerden,doğa üstü
güçlerden korunma vb. değerlerle ilişkilendirilmiştir.Bu değerleri sembolize eden şekillerin
kimileri tarih için kullanırken,kimileri de talihsizliği kovmak için kullanmışlardır.Örneğin;
gübre böceği eski mısırlılar için yaradılış üreme organına benzetilmiş,güçlü bir doğurganlık
sembolü olarak kısırlığa, ıstıraplı doğum sancılarına karşı kullanılmıştır.
Diğer tarafta kristal ve bazı taşlarda güzellikleri ve nadir bulunmaları nedeniyle
yüzyıllardır tılsım olarak kullanılmıştır.
Binlerce yıldır günlük yaşamın tehlikeleriyle karşı karşıya kalındığında sahibine biraz
olsun Kendini güvencede hissettirecek bir koruyucu nesne kullanmak adet olmuştur.muska,
maskot, uğur, nazarlık gibi adlarla anılan bu tılsımlar ya talihsizliği kötülüğü uzaklaştılar
yada tarihi çekerler bunlara tarihi her bölümünde olduğu gibi bu günde rastlanmaktadır.
Gelişen teknolojinin nüfus artısının, çevre kirliliğinin getirdiği stresle insan oğlu
mistik inanç sistemine sığınmıştır,taktığı takılarda huzur, güven, aranmıştır.
MEGEP
Top Ad 728x90
Video
Visitors
Bu Blogda Ara
Vertical2
Pırlanta Hakkında Herşey
Pages - Menu
Popüler Yayınlar
-
Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-Titanik Filminde adı geçen “Okyanus’un Kalbi: Mavi Elmas” II Abdülhamit hana aitti. Yıllarca sa...
-
Türk mücevherciler taş için ne diyor? SABAH- METE BOYBEYİ (Boybeyi Mücevherleri Yön. Kur. Bşk.) KALİTELİSİ NADİRDİR Siyah pırlant...
-
Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantaya eşdeğermidir? 1. Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantayı temsil mi eder? Ce...
-
En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi AYAR VE MİLYEM Ayar ve Milyem Hesapları Kuyumculukta kıymetli metaller saf hâlde ...