Bu Blogda Ara

25 Ekim 2013 Cuma

Aşkınız kaç karat? Sabanur Kıraç- Hürriyet

 
Fotoğraf

Aşkınız kaç karat?

 Sabanur Kıraç- Hürriyet

Uzanamadığı ciğere murdar diyenleri saymazsak her kadın bayılır pırlantaya.

 

 Peki ama kadının böyle hissetmesi için illa ki pırlantaya mı ihtiyacı var? Maalesef ki var! İşin özünde her kadın aşkının reklamını yapmak istiyor. Sadece başkalarına değil, kendine de “Bak sevgilim beni ne kadar seviyor” demek istiyor. Ve bunu da en iyi pırlanta ile yapabiliyor. Böyle olunca da insan sormadan geçemiyor, “Sizin aşkınız kaç karat ediyor?!”

Hürriyet- Marilyn Monroe’nun dediği gibi pırlanta bir kızın en iyi arkadaşı olduğu için mi? Yoksa Elizabeth Taylor’ın dediği gibi her erkekten daha sadık olduğundan mı? Yoksa komşu kızının dediği gibi “Herkeste var benim neyim eksik” mantığından mı? Emin değilim. Bence her kadının kendince farklı bir ilişkisi var pırlantayla… Ve bu ilişki elmas piyasasını elinde tutanların pompaladığı mesajlarla git gide güçleniyor.

Bilmeyenler için elmas pırlantanın işlenmeden önceki ham hali olarak tanımlanabilir. Pırlanta ise elmasın bir kesimi. Bilinen ilk elmasın izine 3.000 yıl öncesinde Hindistan’da rastlanıyor. Kimi kaynağa göre Yunanlılar elması Tanrı’nın gözyaşları olarak nitelendiriyor kimine göreyse Aşk Tanrısı Eros’un okunun ucunda bulunduğuna inanıyor. 





Bilmeyenler için elmas pırlantanın işlenmeden önceki ham hali olarak tanımlanabilir. Pırlanta ise elmasın bir kesimi. Bilinen ilk elmasın izine 3.000 yıl öncesinde Hindistan’da rastlanıyor. Kimi kaynağa göre Yunanlılar elması Tanrı’nın gözyaşları olarak nitelendiriyor kimine göreyse Aşk Tanrısı Eros’un okunun ucunda bulunduğuna inanıyor.




Yüz yıllar boyunca her kültürde ayrı bir değere sahip oluyor elmas. Hatta kimileri elmasın çeşitli doğaüstü güçlere sahip olduğuna bile inanıyor. Bu inançların başında da sol kolunda pırlanta taşıyan birinin düşmanları karşısında zafer kazanacağına olan inanç geliyor. (Tıpkı bugün sol yüzük parmağına pırlantayı geçirebilen kadının evde kalmış kız kurularına karşı büyük bir zafer kazanacağını hissetmesi gibi...)


Sol yüzük parmağı demişken… Eski Mısırlılar sol elin yüzük parmağında doğrudan kalbe giden bir damar olduğuna bu yüzden de evlilik yüzüğünün buraya takılması gerektiğine inanırlarmış. Alyansı sol yüzük parmağına takılması geleneği bu inanca dayanırken elmasın aşkın simgesi olması ise 15. yüzyıllara dayanıyor. Bazı kaynaklara göre bilinen ilk pırlanta nişan yüzüğü Avusturya Arşidükü Maximilian,  Burgonya düşesi Mary’e hediye ediyor. Ve evlilik tekliflerinde pırlanta yüzüğün hikayesi o günden bugüne artarak ve yayılarak geliyor.



Bugün hangi ekonomik statüde olursa olsun her kadının gönlünde pırlanta yatıyor. (Aylık ortalama geliri 2.500TL civarında olan çiftlerin %90’ınında aylık geliri 2.500TL’nin altında olanlarınsa %20’sinde en az bir tane pırlanta takı bulunuyor.)


Elmas piyasasının ne kadar kanlı ne kadar acımasız ve kirli bir dünya olduğunu bilenler bile ona hayır diyemiyor. Ve kadın bir kez pırlanta sahibi oldu mu arkası geliyor. Daha önce hiç kuyumcu vitrini kesmeyenler bile bir anda kendini pırlanta kolyelere bakarken yakalıyor. Çünkü pırlanta bağımlılık yaratıyor. Bir kere onun büyüsüne kapılan kadın ondan sonra diğer mücevherlerle tatmin olamıyor. Ve kim ne derse desin her kadın gizliden gizliye pırlanta sahibi olacağı günleri sayıyor…


Pırlantayı, az bulunması, değerli olması ve göz alıcı parlaklığının dışında bir kadın için değerli kılan pek çok sebep var aslında. En başta aşkın, asaletin, zenginliğin simgesi olması mesela.

Düşünsenize kimi kaynaklara göre en genç elmas bile en az 100 milyon kimine göreyse 1 milyar yaşında. Yani karbonun elmasa dönüşmesi, bulunması ve parmaklarımıza kadar gelmesi için geçen süre hayal edebileceğimizden bile daha fazla. Sırf bu özelliğiyle bile aşkın simgesi olmayı hak ediyor aslında elmas. Düşünsenize sevgiliniz bugün dünyadaki birçok şeyden daha önce var olmuş ve nadir bulunan bir şeyi alıyor ve aşkınızın simgesi olarak parmağınıza takıyor...


Ayrıca her ne kadar bir pazarlama mottosu olsa da “Diamonds are forever” yani “Pırlanta sonsuza kadardır” sözü de kadına ümit veriyor. Bu bağlamda her zaman hayalini kurduğu sonsuz aşkı simgeliyor pırlanta. Ve kadın tıpkı pırlanta gibi sadece bugün değil gelecekte de değerli olacağını bilmek istiyor.

Siz deyin kültürel miras ben diyeyim muhteşem pazarlama teknikleri, öyle ya da böyle kadınlar günümüzde pırlantaya hak ettiğinden çok daha büyük bir anlam yüklüyor. Sevildiğinin, istenildiğinin ve değer verildiğinin bir işareti olarak görmek istiyor pırlantayı

 Peki ama kadının böyle hissetmesi için illa ki pırlantaya mı ihtiyacı var? Maalesef ki var! İşin özünde her kadın aşkının reklamını yapmak istiyor. Sadece başkalarına değil, kendine de “Bak sevgilim beni ne kadar seviyor” demek istiyor. Ve bunu da en iyi pırlanta ile yapabiliyor. Böyle olunca da insan sormadan geçemiyor, “Sizin aşkınız kaç karat ediyor?!”

Erkekgiller

Erkekleri pırlantaya bakış açıları bakımından 9’a ayırmak gerekirse:

1. Sevgilisine taksitle pırlanta yüzük alıp ayrıldıktan sonra hala o yüzüğün taksitini ödemek zorunda kalanlar. Sevgilisine pırlanta yüzük “Saçmalık” deyip anneler gününde annesine pırlanta yüzük alanlar…

2. Sevgilisine “Kanlı Elmas” filmini izletip tek taştan soğutmaya çalışanlar…

3. İlişki durumu sorulduğunda “Tek taşa dönüyorum” diyenler…

4. “Bildiğim tek taş sensin aşkım, taş gibi karısın” tipi cümlelerle konuyu değiştirmeye çalışanlar…

5. Sevgilisinin nefesi kesilsin de çenesi de kesilsin diye pırlanta hediye edenler…

6. İçinden evlenme anlamı çıkmasın diye yüzüklerin yanından geçmeyip kolye/küpe ile oyalayanlar…

7. Sevgilisine pırlanta almayı bırak, bir demet çiçek alacak incelikten bile yoksun olanlar…

8. Karısına pırlanta alışverişi yaparken kendi küçük parmağına da pırlantalı yüzük alanlar

9. Reklamlardan örnek verip “Bunlar hep tuzak” diyerek pırlanta almamasını cimrilik değil de tercihmiş gibi göstermeye çalışan ve kendisinden başka kimseyi kandıramayan erkekler…

PASAJ ARŞİVİ
Sabanur Kıraç
Hürriyet

Mavi Elmas Rekora Kostu

 Mavi Elmas Rekora Koştu



Dünyanın en nadir bulunan elmaslarından biri, açık artırmada 9.6 milyon dolar gibi rekor bir fiyata satıldı. Mavi elmaslar, tüm dünyadaki elmasların yüzde 1’ini bile oluşturmuyor.

Mynet haber

 ok nadir olarak satışa sunulan mavi elmaslardan bir tanesi, Bonhams açık artırma evinde karat başına 1.8 milyon dolardan sahip buldu. İtalyan mücevher markası Bulgari tarafından 1965 yılında bir yüzüğün içine işlenen mavi elmas, son derece nadir olması ve üzerine yapılan süslemeler sayesinde rekor bir fiyata alıcı bulmayı başardı.

Masmavi görünüme sahip olan elmas, içindeki bor atomlarının, elmasın yapısını oluşturan karbonla karışmasından rengini alıyor. Bonhams, mavi elmasların, madenlerden çıkarılan mücevherin yüzde 1’ini bile oluşturmadığını belirtti.

Livescience'a açıklama yapan Bonhams’ın Avrupa temsilcisi Jean Ghika, “Özellikle 5 karat bir mavi elması görmek bile çok nadir bir olay... Bu kadar az bulunan bir mücevheri sattığımız için mutluyuz” dedi.

Bonhams, mavi elmasın öncesinde en pahalıya satılan elmasa karat başına 1.68 milyon dolar ödendiğini belirtti.

300 YIL EL DEĞİŞTİREN ELMAS

Dünyanın en ünlü mavi elması olan ‘Hope Diamond’, bugün ABD’nin başkenti Washington D.C’de yer alan Smithsonian Doğal Tarih Müzesi’nde yer alıyor. Müzenin verdiği bilgiye göre, elmas Hindistan’ın Golconda bölgesindeki bir madenden çıkarıldı.

25.60mm×21.78mm×12.00mm ölçülerindeki 45.52 karatlık ‘Umut Elması’, Fransız Kralı 14’üncü Louis tarafından satın alındıktan sonra küçültüldü. 1792 yılına kadar Fransız kraliyet ailesinin elinde bulunan elmas, isyan ve yağma günlerinde çalındı. Elmasın, 1.1 milyar yıl önce oluştuğu düşünülüyor.

300 yıldan fazla bir süre elden ele dolaşan ve sürekli yeniden işlenen elmas, 1958 yılında Smithsonian Müzesi tarafından sahiplenildi.

Mavi elmaslar kadar nadir olan kırmızı elmaslardan ise günümüzde 5 karatlık sadece üç örnek bulunuyor.

Mucevher ve degerli taşlarin fiyatlari ucusa gecti.

Mücevherlere yönelen kuyumculuk sektöründe değerli taşların fiyatları uçuşa geçti.


SABAH-Altın fiyatlarındaki yükseliş nedeniyle pırlantalı ve taşlı mücevherlere yönelen kuyumculuk sektöründe değerli taşların fiyatları da son bir yılda önemli miktarda arttı.

Madenlerden çıkan ham taşların miktarında azalma olmamasına karşın altın, gümüş ve benzeri ürünlerin fiyatındaki yükseliş ile doların diğer para birimleri karşısında değer kazanmamasından dolayı pırlanta ve diğer mücevher taşlarının fiyatlarında özellikle son 6 ay içinde büyük artışlar yaşandı.

Mücevher taşlarının özellikle küçük boy ve iyi kalitelerinde fiyat artışı daha yüksek olurken, sentetik ya da taklit taşlarda ise yüzde 20-30'a ulaştı. İyi kalite zümrüt, safir, yakut ile boy ve kalitesine göre pırlantada ciddi fiyat artışları yaşanırken, Türkiye'de de kuyumcuların ellerindeki stokları eritmesiyle mücevher taşları fiyatlarındaki artışın önümüzdeki dönemde tüketiciye yansıması bekleniyor.

Merkezi New York'ta bulunan Uluslararası Mücevher Taşçıları Derneği'nin Türkiye Başkanı Fazıl Özen, dünyada yaklaşık 100 farklı mücevher taşı bulunduğunu ifade ederek, yakut, zümrüt, safir ve pırlantanın değerli taşlar, bunun dışında kalan renkli ametist, sitrin, akuvamarin, topaz ve garnet gibi taşların yarı değerli taşlar, nefrit ve akik gibi süs eşyası ve obje yapılabilen, diğerlerine göre daha büyük boylarda ve fiyat olarak da daha uygun olan taşların süs taşları, bunların dışında kalan ve laboratuvarlarda üretilen, doğal olmayan taşların ise sentetik ya da taklit, imitasyon olarak adlandırıldığını söyledi.

''Bir mücevher taşının gerçek fiyatı bin dolar ise bunun sentetiği sadece 5-10 dolar, taklidi ise 1 dolar civarında olabiliyor'' diyen Özen, geçen 2 yılda altın ve gümüş madenleriyle ilgili sıkıntılar yaşanmamasına karşın fiyatlarının tarihi seviyelere ulaştığını, mücevher taşlarında ise söz konusu dönemde fazla artış olmadığını, şu anda yaşanan yükselişin ise birçok kaynağa göre altın, gümüş ve benzeri ürünlerdeki fiyat artışı ile doların diğer para birimleri karşısında değer kazanmamasından kaynaklı olduğunu vurguladı.

Özen, iyi kalite zümrütte yüzde 30-50, safir ve yakutta boy ve kalitesine göre yüzde 20-40, orta boy pırlantalarda yüzde 30-80 arasında, küçük boy taşlarda yüzde 100'e varan fiyat artışları olduğunu, son yıllarda iyi kalitesinin madenlerde çok bulunamaması ve talebin de geçmişten yüksek olması nedeniyle turmalin ailesinden rubelit taşında son 3 yılda yüzde 200-300 arasında fiyat artışı yaşandığını, sentetik ya da taklit taşlarda dahi fiyat artışlarının yüzde 20-30'u bulduğunu, fiyatların yurt içi piyasaya da yansımaya başladığını ifade etti.

Türkiye'de eskiden zümrüt, yakut ve safir haricinde renkli mücevher taşı satışının pek olmadığını, 20 yıl öncesine göre satışların onlarca kat artış gösterdiğini kaydeden Özen, Türkiye'de pırlanta tüketiminin 10 yılda yaklaşık 10 kat arttığını, fiyatların yüksekliği nedeniyle son bir yılda ise fazla bir değişim yaşanmadığını, buradaki mücevher satıcılarının küresel krizi ''yüzeysel bir düşüş yaşayarak'' atlattığını söyledi.

''TÜRKİYE'DE EN ÇOK PIRLANTA, ZÜMRÜT, SAFİR VE YAKUT SATILIYOR''

Fazıl Özen, Türkiye'de en çok pırlantanın satıldığını, pırlantayı, zümrüt, safir ve yakutun takip ettiğini, yarı değerli taş grubunda ise en çok ametist, mavi topaz, sitrin, garnet, akik, turmalin ve firuzenin tercih edildiğini belirtirken, altın ürünlerinde kullanılan iyi kalite taşlarda hem talep hem de uluslararası piyasalara bağlı olarak fiyat artışı olduğunu, orta ve düşük kalitelerde ise talep azalması meydana geldiğini anlattı.

Sentetik ve taklit dahil tüm taşların yurt dışından ithal edildiğini hatırlatan Özen, şu anda Türkiye'de birçok kuyumcunun elindeki eski fiyatlardan olan stokları erittiğini, artan fiyatlar nedeniyle sıkıntıların yeni başladığını, özellikle bundan sonra pırlantalı mücevherlerin fiyatlarının daha yüksek olacağını söyledi.

TÜRK DİZİLERİ SATIŞLARI ARTIRDI

Uluslararası Mücevher Taşçıları Derneği Türkiye Başkanı Özen, televizyon dizilerinde bazı oyuncuların kullandığı taşlı takıların satışları artırdığını, en çok tercih edilen ''Hürrem yüzüğü'' ve ''Bihter kolyesinden'' gücü yetenin hakikisini, yetmeyenin ise taklidini satın aldığını bildirdi.

Özen, değerli ya da yarı değerli mücevher taşlarını dünyada en çok ABD'lilerin satın aldığını, ABD'yi Japonya ve gelişmiş Avrupa ülkelerinin takip ettiğini belirterek, ''ABD'li taşı bilerek, bilinçli alıyor, taşı tanıyor. Almanlar ve İtalyanlar başta olmak üzere Avrupalılar da mücevher taşları konusunda diğer ülkelere göre daha bilgili. Türkiye'de ise 'o pahalı taşa sahip olmalıyım' fikrinin yanı sıra insan sağlığına olan etkisi ve yerli diziler nedeniyle de mücevher taşları satışları artıyor'' şeklinde konuştu.

Türkiye'nin Batı tarafında değerli taş tüketiminin daha fazla olduğuna işaret eden Özen, ''Buna karşın Hürrem'in yüzüğü İstanbul'da ne kadar modaysa Van ve Rize'de de o kadar tanınıyor ve isteniyor. Hatta büyük şehirlerden uzak köylerde yaşayan bayanların bile bir tek taş sevdası var'' dedi.


İHA

Taki Tasarimi Nasil Yapilir?

 Takı Tasarımı Nasıl Yapılır?

İnsanların ilkel çağlardan itibaren çeşitli amaçlarla kullandıkları takılar farklılıklar
göstermektedir. 



Çeşitli inanışlar, yaşam kültürlerinin simgesi, toplumdaki statü göstergesi
vb. ifadelerle kullanılan takılarda çok farklı gereçler (tüy, boncuk, deri vb.), metaller taşlar
kullanılmaktadır. Takının hem ifadesinin gücü bakımından önemi hem de kullanıldığı araç,
gereç ve tekniklerin zenginliği nedeni ile takı tasarım aşamaları çok iyi bir gözlem, araştırma
ve sistemli bir çalışmayı gerektirmektedir. Sadece takı tasarım metali ve taşı birlikte
kullanmak veya bir takı olması için çizim yapmak olarak düşünülmemelidir. Takı tasarım,
uygulanacak takının metalini, tekniğini, kullanılacak yeri, ifade etmesi istenen gücü vb.
özelliklerinin tasarımcının yaratıcı kabiliyeti ile yorumlanıp bir bütün olarak
yorumlanmasıdır. Tasarımda mutlaka yaratıcılık, özgünlük ve fonksiyonelliğin olması
gerekmektedir.
Takı tasarımda başarı olmak için uygulanacak tasarım aşamalarını şöyle
sıralayabiliriz


İnsanların ilkel çağlardan itibaren çeşitli amaçlarla kullandıkları takılar farklılıklar
göstermektedir. Çeşitli inanışlar, yaşam kültürlerinin simgesi, toplumdaki statü göstergesi
vb. ifadelerle kullanılan takılarda çok farklı gereçler (tüy, boncuk, deri vb.), metaller taşlar
kullanılmaktadır. Takının hem ifadesinin gücü bakımından önemi hem de kullanıldığı araç,
gereç ve tekniklerin zenginliği nedeni ile takı tasarım aşamaları çok iyi bir gözlem, araştırma
ve sistemli bir çalışmayı gerektirmektedir. Sadece takı tasarım metali ve taşı birlikte
kullanmak veya bir takı olması için çizim yapmak olarak düşünülmemelidir. Takı tasarım,
uygulanacak takının metalini, tekniğini, kullanılacak yeri, ifade etmesi istenen gücü vb.
özelliklerinin tasarımcının yaratıcı kabiliyeti ile yorumlanıp bir bütün olarak
yorumlanmasıdır. Tasarımda mutlaka yaratıcılık, özgünlük ve fonksiyonelliğin olması
gerekmektedir.


Takı tasarımda başarı olmak için uygulanacak tasarım aşamalarını şöyle
sıralayabiliriz:


Piyasa araştırması yapılırken dikkat edilecek, önemle göz önünde bulundurulacak
faktörleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Ø Günün moda akımlarının takıya etkisi
Ø Piyasada bulunan mağazaların satış politikaları
Ø Satışı düşünülen ürünün tavan ve taban fiyatları (yapılacak üründe istenen en
yüksek ve en düşük fiyatın ne olacağı vb.)
Ø Ürünün hangi kitleye hitap ettiği (turizm, ihracat, çalışan kitle, kırsal kesim vb.)
Ø İşletmelerde bulunan makine, araç, gereç gibi donanımlar (makine parkı)
Ø İşletmelerde kullanılan üretim metotları (kullanılan teknik, el işçiliği, yöresel
teknik, vb.)
Ø Yeni teknoloji ile ilişkileri, çalışmalarında teknolojik gelişmeden yararlanma
seviyesi
Ø İşletmenin gelecekle ilgili projeleri, geleceğe yönelik eğilim ve üretimleri
Ø Kalite kontrol esaslarının uygulanması (kalite kontrol, ayar hesapları, son
kontrol aşamaları vb.)
Ø Kalite çemberinin uygunluğu (Ürünün amaca uygun olabilmesi, beklentilere
cevap verebilmesi için daha kaliteli olması ve benzer özelliklere cevap
vermesini sağlayan işlemlerin tümüdür.)
Ø Tüketici kitlesinin takı hakkındaki düşünceleri (hangi amaçla alındığı, yatırım,
hediye, zevk vb.)
Ø Tüketicilerin eğitim ve gelir düzeylerine göre takı eğilimleri






 Konuyu Belirleme ve Piyasa Araştırması Yapma
Kullanılacak malzemeler:
Ø Görsel ve yazılı yayınlar
Ø Metal örnekleri
Ø Taş örnekleri
Ø Trendler
Ø Yüzey örnekleri
1. Kaynak taraması yapınız.
Kaynak konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
2. Elde ettiğiniz dergi katalog, broşür vb. yayınları dikkatlice inceleyiniz.
Bulduğunuz bütün kaynaklardan eski ve yeni takı örneklerini inceleyiniz.
3. Kütüphanelerden sanat akımlarını, geleneksel sanatların özelliklerini belirten
yazılı ve görsel yayınları inceleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri dikkatlice not alarak belgelemelisiniz.
4. Elde ettiğiniz bilgiler sonucunda tasarım konusunu tespit ediniz.
Konu tespitinde dikkat edeceğiniz noktaları hatırlamak için bilgilerinizi gözden
geçirmelisiniz.
5. Tespit ettiğiniz konu doğrultusunda araştırma yöntemlerini belirleyiniz.
Tespit ettiğiniz konunun trendlere uygun ve özgün olmasına özen göstermelisiniz.
6. Piyasada bulunan takı imalat ve satış mağazalarını inceleyiniz



7. Mağazaların satış politikalarını araştırınız.
Ne tür takı imalatı yaptıklarını, hangi tüketici kitlesine hitap ettiklerini
belirlemelisiniz.
8. Mağazaların teknolojik imkânlarının nasıl olduğunu ve hangi üretim tekniklerini
kullandıklarını belirleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri detaylı şekilde not almalısınız.
9. Mağazaların gelecekle ilgili planlarını ve kalite kontrol ilkelerine uygunluğunu
belirleyiniz.
10. Takı üretiminde kullanılan metal ve taşların özelliklerini araştırınız.
11. Bütün konuları detayları ile araştırarak bilgi ve dokümanlarınızı toparlayınız.
Elde ettiğiniz bilgileri kontrol ederek yetersiz konuları görüşmelerle
tamamlamalısınız.
12. Piyasa araştırması sonucu elde ettiğiniz bütün bilgileri, doküman ve fotoğrafları
toparlayarak rapor hâline getiriniz ve dosyalayınız.
Raporunuzda bütün detayları ayrıntılarıyla belirtmelisiniz.
13. Piyasa araştırması sonucu raporunuzu gözden geçirerek kontrol ediniz, eksik
bulduğunuz konuları tekrar ele alınız.






Konuyu Belirleme ve Piyasa Araştırması Yapma
Kullanılacak malzemeler:
Ø Görsel ve yazılı yayınlar
Ø Metal örnekleri
Ø Taş örnekleri
Ø Trendler
Ø Yüzey örnekleri
1. Kaynak taraması yapınız.
Kaynak konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
2. Elde ettiğiniz dergi katalog, broşür vb. yayınları dikkatlice inceleyiniz.
Bulduğunuz bütün kaynaklardan eski ve yeni takı örneklerini inceleyiniz.
3. Kütüphanelerden sanat akımlarını, geleneksel sanatların özelliklerini belirten
yazılı ve görsel yayınları inceleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri dikkatlice not alarak belgelemelisiniz.
4. Elde ettiğiniz bilgiler sonucunda tasarım konusunu tespit ediniz.
Konu tespitinde dikkat edeceğiniz noktaları hatırlamak için bilgilerinizi gözden
geçirmelisiniz.
5. Tespit ettiğiniz konu doğrultusunda araştırma yöntemlerini belirleyiniz.
Tespit ettiğiniz konunun trendlere uygun ve özgün olmasına özen göstermelisiniz.
6. Piyasada bulunan takı imalat ve satış mağazalarını inceleyiniz 


MEGEP

24 Ekim 2013 Perşembe

Prada'nin Gulleri Baska Oluyor.!!!

Prada'nin Gulleri Baska Oluyor.!!!

PRADA, ROSE MÜCEVHER KOLEKSİYONU

Marie Claire Türkiye

  

 

Goz kamastiran Prada’nin yeni mucevher koleksiyonu!



Göz kamaştıran Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!
 
By: Zehra Elif Taş

1940’lardan esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik, bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte kullanıldı. Lezziz!!
prada jewellery 1prada jewellery 2

Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!

1940’lardan esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik, bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte kullanıldı. Lezziz!!
- See more at: http://www.zelfist.com/trend-takipcisi-kadin/pradanin-yeni-mucevher-koleksiyonu/#sthash.wtOTMFDI.dpuf

Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!

1940’lardan esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik, bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte kullanıldı. Lezziz!!
- See more at: http://www.zelfist.com/trend-takipcisi-kadin/pradanin-yeni-mucevher-koleksiyonu/#sthash.wtOTMFDI.dpuf

Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!

1940’lardan esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik, bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte kullanıldı. Lezziz!!
prada jewellery 1 prada jewellery 2
- See more at: http://www.zelfist.com/trend-takipcisi-kadin/pradanin-yeni-mucevher-koleksiyonu/#sthash.wtOTMFDI.dpuf

Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!

1940’lardan esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik, bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte kullanıldı. Lezziz!!
prada jewellery 1 prada jewellery 2
- See more at: http://www.zelfist.com/trend-takipcisi-kadin/pradanin-yeni-mucevher-koleksiyonu/#sthash.wtOTMFDI.dpuf

French Blue Diamond

French Blue Diamond

French Blue diamond
French Blue diamond
45.52 ct. ağırlığında, VS1 berraklığa sahip French Blue Diamond, koyu grimsi mavi rengi ile ünlüdür. French Blue Diamond, 1600′lü yıllarda Hindistan’ın Golconda bölgesinde bir elmas madeninde bulunmuştur ve yaklaşık 1.1 milyar yaşında olduğu tahmin edilmektedir.
Fransız bir gezgin olan Jean Baptiste Tavernier, 1668 yılında French Blue Diamond‘u Fransa Kralı XIV Louis’e satmıştır. Elmasın yeni sahibi XIV Louis 67 ct. lık elması Sieur Pitau isimli taş ustasına yeniden kestirmiştir ve elmas, 45.52 ct. ağırlığındaki bugün ki şeklini almıştır.
1792 yılına kadar Fransa Kraliyet hazinesinde bulunan French Blue Diamond, yaşanan siyasi karmaşaya bağlı yağmalama esnasında çalınmıştır. Çalınmasının ardından 1911 yılına kadar bir çok entrikaya konu olan French Blue Diamond, ünlü mücevher markası Cartier tarafından Bayan Evalyn Walsh McLean için bir kolyeye dönüştürülmüştür. 10 Kasım 1958 günü, Smithsonian Enstitüsüne bağışlanan French Blue Diamond, bugün hala enstitüde sergilenmektedir.

23 Ekim 2013 Çarşamba

The Art of The Bulgary- BVLGARİ Sanati

lofficiel Türkiye
Her zaman Bulgari’yi ziyaret ederim, çünkü çağdaş sanatın en önemli müzesidir.’
Andy Warhol
The Art of  Bulgary - BULGARİ SANATI
Fine Arts Museum San Francisco işbirliğiyle ‘de Young Müzesi’ çok önemli bir sergiye tanıklık ediyor. ‘The Art of Bulgari: La Dolce Vita&Beyond 1950-1990′ isimli sergide, İtalyan markanın en önemli parçaları sergileniyor. Yaklaşık 150 parçanın olduğu sergide Elizabeth Taylor’ın da kişisel koleksiyonunda bulunan tasarımlar yer alıyor. Bu özel sergi 21 Eylül-17 Şubat arasında görülebilir.
elle-bulgari-bracelet-1960-xln-lgn




‹ Önceki Sonraki ›

elle-bulgari-melone-evening-bag-1978-xln-lgn

Asirlik Mucevherler Paris Les Arts Decoratifs te Yazan: Leyla Unsal

Asırlık Mücevherler Paris Les Arts Decoratifs te Yazan: Leyla Ünsal
EKAVART.TV




Paris’in Les art Decoratifs Müzesi’nde sergilenen ‘L’art de la Haute Joaillerie’ sergisi tüm sanatseverleri ve mücevher meraklılarını muazzam bir koleksiyonla buluşturuyor.






1906 yılında Paris’in Vendome Meydanı’nda açtıkları ilk mücevher eviyle dünya çapında bir üne kavuşan Alfred Van Cleef ve Salomon Arpels, yüzyılı aşkın süredir sanat eseri değerindeki mücevherlerin altına imza atan ‘Van Cleef & Arpels’ markasını tarihe kazandırmıştır. ‘L’art de la Haute Joaillerie’ sergisinde 500’ ü aşkın kuyumculuk harikası, birbirinden değerli kişiye özel mücevher işleriyle 1920’ lerden bu yana olan en özel koleksiyonları tarihine göre sınıflandırarak özel vitrinlerde sergileniyor.






Asırlık mücevher evi Van Cleef et Arpels, kuruluş tarihinden günümüze, olağanüstü bir yaratıcılık ile kuşaktan kuşağa aktarılan bu mesleki el becerisini kusursuzluk arayışındaki yolculuğunda dünyanın en değerli, özel yapım mücevherlerini işleyerek gözler önüne sermiştir.






Muhteşem bir beceriklilik örneği olan bu işler, zanaatkarların yaratıcılık gücünü, esin kaynaklarının bolluğunu ve hayal dünyalarının genişliğinin en güzel örneği niteliğini taşırken, aynı zamanda işçilikteki başarılarının, işleme tekniklerindeki inceliğin göstergesi olmuştur.









Seçkin ve kozmopolit bir müşteri kitlesine sahip olan Van Cleef & Arpels mücehver evi, dünya sosyetesinin önde gelen isimlerine özel takılar hazırlamıştır.



Bu ünlüler arasında Daisy Fellowes, Barbara Hutton, Wallis Simpson, Windsor Düşesi, 1930-1940 senelerinde mücevher evinin en sadık müsterilerinden olmuştur.



1950’ li yıllar Prenses Soraya, Prenses Baroda ve Monaco Prensesi’nin özel siparişleri üzerine yapılan isçiliğin karakteristik özellikleriyle nitelendirilmiştir.



1960-1970 yılları ise Farah Pahlavi, Maria Callas, Elizabeth Taylor gibi ünlü isimler için yapılan özel tasarımların zevkini yansıtmaktadır.






Paris’in Les art Decoratifs Müzesi’nde sergilenen ‘L’art de la Haute Joaillerie’ isimli muhteşem sergi 10 Şubat 2013 tarihine kadar edecek.



Daha fazla bilgi için aşağıdaki linki TIK layabilirsiniz.
http://artracking.wordpress.com/2013/01/09/asirlik-mucevherler/

Yazı ve Fotoğraflar: Leyla Ünsal

Leyla Ünsal

25 Ekim 2013 Cuma

Aşkınız kaç karat? Sabanur Kıraç- Hürriyet

 
Fotoğraf

Aşkınız kaç karat?

 Sabanur Kıraç- Hürriyet

Uzanamadığı ciğere murdar diyenleri saymazsak her kadın bayılır pırlantaya.

 

 Peki ama kadının böyle hissetmesi için illa ki pırlantaya mı ihtiyacı var? Maalesef ki var! İşin özünde her kadın aşkının reklamını yapmak istiyor. Sadece başkalarına değil, kendine de “Bak sevgilim beni ne kadar seviyor” demek istiyor. Ve bunu da en iyi pırlanta ile yapabiliyor. Böyle olunca da insan sormadan geçemiyor, “Sizin aşkınız kaç karat ediyor?!”

Hürriyet- Marilyn Monroe’nun dediği gibi pırlanta bir kızın en iyi arkadaşı olduğu için mi? Yoksa Elizabeth Taylor’ın dediği gibi her erkekten daha sadık olduğundan mı? Yoksa komşu kızının dediği gibi “Herkeste var benim neyim eksik” mantığından mı? Emin değilim. Bence her kadının kendince farklı bir ilişkisi var pırlantayla… Ve bu ilişki elmas piyasasını elinde tutanların pompaladığı mesajlarla git gide güçleniyor.

Bilmeyenler için elmas pırlantanın işlenmeden önceki ham hali olarak tanımlanabilir. Pırlanta ise elmasın bir kesimi. Bilinen ilk elmasın izine 3.000 yıl öncesinde Hindistan’da rastlanıyor. Kimi kaynağa göre Yunanlılar elması Tanrı’nın gözyaşları olarak nitelendiriyor kimine göreyse Aşk Tanrısı Eros’un okunun ucunda bulunduğuna inanıyor. 





Bilmeyenler için elmas pırlantanın işlenmeden önceki ham hali olarak tanımlanabilir. Pırlanta ise elmasın bir kesimi. Bilinen ilk elmasın izine 3.000 yıl öncesinde Hindistan’da rastlanıyor. Kimi kaynağa göre Yunanlılar elması Tanrı’nın gözyaşları olarak nitelendiriyor kimine göreyse Aşk Tanrısı Eros’un okunun ucunda bulunduğuna inanıyor.




Yüz yıllar boyunca her kültürde ayrı bir değere sahip oluyor elmas. Hatta kimileri elmasın çeşitli doğaüstü güçlere sahip olduğuna bile inanıyor. Bu inançların başında da sol kolunda pırlanta taşıyan birinin düşmanları karşısında zafer kazanacağına olan inanç geliyor. (Tıpkı bugün sol yüzük parmağına pırlantayı geçirebilen kadının evde kalmış kız kurularına karşı büyük bir zafer kazanacağını hissetmesi gibi...)


Sol yüzük parmağı demişken… Eski Mısırlılar sol elin yüzük parmağında doğrudan kalbe giden bir damar olduğuna bu yüzden de evlilik yüzüğünün buraya takılması gerektiğine inanırlarmış. Alyansı sol yüzük parmağına takılması geleneği bu inanca dayanırken elmasın aşkın simgesi olması ise 15. yüzyıllara dayanıyor. Bazı kaynaklara göre bilinen ilk pırlanta nişan yüzüğü Avusturya Arşidükü Maximilian,  Burgonya düşesi Mary’e hediye ediyor. Ve evlilik tekliflerinde pırlanta yüzüğün hikayesi o günden bugüne artarak ve yayılarak geliyor.



Bugün hangi ekonomik statüde olursa olsun her kadının gönlünde pırlanta yatıyor. (Aylık ortalama geliri 2.500TL civarında olan çiftlerin %90’ınında aylık geliri 2.500TL’nin altında olanlarınsa %20’sinde en az bir tane pırlanta takı bulunuyor.)


Elmas piyasasının ne kadar kanlı ne kadar acımasız ve kirli bir dünya olduğunu bilenler bile ona hayır diyemiyor. Ve kadın bir kez pırlanta sahibi oldu mu arkası geliyor. Daha önce hiç kuyumcu vitrini kesmeyenler bile bir anda kendini pırlanta kolyelere bakarken yakalıyor. Çünkü pırlanta bağımlılık yaratıyor. Bir kere onun büyüsüne kapılan kadın ondan sonra diğer mücevherlerle tatmin olamıyor. Ve kim ne derse desin her kadın gizliden gizliye pırlanta sahibi olacağı günleri sayıyor…


Pırlantayı, az bulunması, değerli olması ve göz alıcı parlaklığının dışında bir kadın için değerli kılan pek çok sebep var aslında. En başta aşkın, asaletin, zenginliğin simgesi olması mesela.

Düşünsenize kimi kaynaklara göre en genç elmas bile en az 100 milyon kimine göreyse 1 milyar yaşında. Yani karbonun elmasa dönüşmesi, bulunması ve parmaklarımıza kadar gelmesi için geçen süre hayal edebileceğimizden bile daha fazla. Sırf bu özelliğiyle bile aşkın simgesi olmayı hak ediyor aslında elmas. Düşünsenize sevgiliniz bugün dünyadaki birçok şeyden daha önce var olmuş ve nadir bulunan bir şeyi alıyor ve aşkınızın simgesi olarak parmağınıza takıyor...


Ayrıca her ne kadar bir pazarlama mottosu olsa da “Diamonds are forever” yani “Pırlanta sonsuza kadardır” sözü de kadına ümit veriyor. Bu bağlamda her zaman hayalini kurduğu sonsuz aşkı simgeliyor pırlanta. Ve kadın tıpkı pırlanta gibi sadece bugün değil gelecekte de değerli olacağını bilmek istiyor.

Siz deyin kültürel miras ben diyeyim muhteşem pazarlama teknikleri, öyle ya da böyle kadınlar günümüzde pırlantaya hak ettiğinden çok daha büyük bir anlam yüklüyor. Sevildiğinin, istenildiğinin ve değer verildiğinin bir işareti olarak görmek istiyor pırlantayı

 Peki ama kadının böyle hissetmesi için illa ki pırlantaya mı ihtiyacı var? Maalesef ki var! İşin özünde her kadın aşkının reklamını yapmak istiyor. Sadece başkalarına değil, kendine de “Bak sevgilim beni ne kadar seviyor” demek istiyor. Ve bunu da en iyi pırlanta ile yapabiliyor. Böyle olunca da insan sormadan geçemiyor, “Sizin aşkınız kaç karat ediyor?!”

Erkekgiller

Erkekleri pırlantaya bakış açıları bakımından 9’a ayırmak gerekirse:

1. Sevgilisine taksitle pırlanta yüzük alıp ayrıldıktan sonra hala o yüzüğün taksitini ödemek zorunda kalanlar. Sevgilisine pırlanta yüzük “Saçmalık” deyip anneler gününde annesine pırlanta yüzük alanlar…

2. Sevgilisine “Kanlı Elmas” filmini izletip tek taştan soğutmaya çalışanlar…

3. İlişki durumu sorulduğunda “Tek taşa dönüyorum” diyenler…

4. “Bildiğim tek taş sensin aşkım, taş gibi karısın” tipi cümlelerle konuyu değiştirmeye çalışanlar…

5. Sevgilisinin nefesi kesilsin de çenesi de kesilsin diye pırlanta hediye edenler…

6. İçinden evlenme anlamı çıkmasın diye yüzüklerin yanından geçmeyip kolye/küpe ile oyalayanlar…

7. Sevgilisine pırlanta almayı bırak, bir demet çiçek alacak incelikten bile yoksun olanlar…

8. Karısına pırlanta alışverişi yaparken kendi küçük parmağına da pırlantalı yüzük alanlar

9. Reklamlardan örnek verip “Bunlar hep tuzak” diyerek pırlanta almamasını cimrilik değil de tercihmiş gibi göstermeye çalışan ve kendisinden başka kimseyi kandıramayan erkekler…

PASAJ ARŞİVİ
Sabanur Kıraç
Hürriyet

Mavi Elmas Rekora Kostu

 Mavi Elmas Rekora Koştu



Dünyanın en nadir bulunan elmaslarından biri, açık artırmada 9.6 milyon dolar gibi rekor bir fiyata satıldı. Mavi elmaslar, tüm dünyadaki elmasların yüzde 1’ini bile oluşturmuyor.

Mynet haber

 ok nadir olarak satışa sunulan mavi elmaslardan bir tanesi, Bonhams açık artırma evinde karat başına 1.8 milyon dolardan sahip buldu. İtalyan mücevher markası Bulgari tarafından 1965 yılında bir yüzüğün içine işlenen mavi elmas, son derece nadir olması ve üzerine yapılan süslemeler sayesinde rekor bir fiyata alıcı bulmayı başardı.

Masmavi görünüme sahip olan elmas, içindeki bor atomlarının, elmasın yapısını oluşturan karbonla karışmasından rengini alıyor. Bonhams, mavi elmasların, madenlerden çıkarılan mücevherin yüzde 1’ini bile oluşturmadığını belirtti.

Livescience'a açıklama yapan Bonhams’ın Avrupa temsilcisi Jean Ghika, “Özellikle 5 karat bir mavi elması görmek bile çok nadir bir olay... Bu kadar az bulunan bir mücevheri sattığımız için mutluyuz” dedi.

Bonhams, mavi elmasın öncesinde en pahalıya satılan elmasa karat başına 1.68 milyon dolar ödendiğini belirtti.

300 YIL EL DEĞİŞTİREN ELMAS

Dünyanın en ünlü mavi elması olan ‘Hope Diamond’, bugün ABD’nin başkenti Washington D.C’de yer alan Smithsonian Doğal Tarih Müzesi’nde yer alıyor. Müzenin verdiği bilgiye göre, elmas Hindistan’ın Golconda bölgesindeki bir madenden çıkarıldı.

25.60mm×21.78mm×12.00mm ölçülerindeki 45.52 karatlık ‘Umut Elması’, Fransız Kralı 14’üncü Louis tarafından satın alındıktan sonra küçültüldü. 1792 yılına kadar Fransız kraliyet ailesinin elinde bulunan elmas, isyan ve yağma günlerinde çalındı. Elmasın, 1.1 milyar yıl önce oluştuğu düşünülüyor.

300 yıldan fazla bir süre elden ele dolaşan ve sürekli yeniden işlenen elmas, 1958 yılında Smithsonian Müzesi tarafından sahiplenildi.

Mavi elmaslar kadar nadir olan kırmızı elmaslardan ise günümüzde 5 karatlık sadece üç örnek bulunuyor.

Mucevher ve degerli taşlarin fiyatlari ucusa gecti.

Mücevherlere yönelen kuyumculuk sektöründe değerli taşların fiyatları uçuşa geçti.


SABAH-Altın fiyatlarındaki yükseliş nedeniyle pırlantalı ve taşlı mücevherlere yönelen kuyumculuk sektöründe değerli taşların fiyatları da son bir yılda önemli miktarda arttı.

Madenlerden çıkan ham taşların miktarında azalma olmamasına karşın altın, gümüş ve benzeri ürünlerin fiyatındaki yükseliş ile doların diğer para birimleri karşısında değer kazanmamasından dolayı pırlanta ve diğer mücevher taşlarının fiyatlarında özellikle son 6 ay içinde büyük artışlar yaşandı.

Mücevher taşlarının özellikle küçük boy ve iyi kalitelerinde fiyat artışı daha yüksek olurken, sentetik ya da taklit taşlarda ise yüzde 20-30'a ulaştı. İyi kalite zümrüt, safir, yakut ile boy ve kalitesine göre pırlantada ciddi fiyat artışları yaşanırken, Türkiye'de de kuyumcuların ellerindeki stokları eritmesiyle mücevher taşları fiyatlarındaki artışın önümüzdeki dönemde tüketiciye yansıması bekleniyor.

Merkezi New York'ta bulunan Uluslararası Mücevher Taşçıları Derneği'nin Türkiye Başkanı Fazıl Özen, dünyada yaklaşık 100 farklı mücevher taşı bulunduğunu ifade ederek, yakut, zümrüt, safir ve pırlantanın değerli taşlar, bunun dışında kalan renkli ametist, sitrin, akuvamarin, topaz ve garnet gibi taşların yarı değerli taşlar, nefrit ve akik gibi süs eşyası ve obje yapılabilen, diğerlerine göre daha büyük boylarda ve fiyat olarak da daha uygun olan taşların süs taşları, bunların dışında kalan ve laboratuvarlarda üretilen, doğal olmayan taşların ise sentetik ya da taklit, imitasyon olarak adlandırıldığını söyledi.

''Bir mücevher taşının gerçek fiyatı bin dolar ise bunun sentetiği sadece 5-10 dolar, taklidi ise 1 dolar civarında olabiliyor'' diyen Özen, geçen 2 yılda altın ve gümüş madenleriyle ilgili sıkıntılar yaşanmamasına karşın fiyatlarının tarihi seviyelere ulaştığını, mücevher taşlarında ise söz konusu dönemde fazla artış olmadığını, şu anda yaşanan yükselişin ise birçok kaynağa göre altın, gümüş ve benzeri ürünlerdeki fiyat artışı ile doların diğer para birimleri karşısında değer kazanmamasından kaynaklı olduğunu vurguladı.

Özen, iyi kalite zümrütte yüzde 30-50, safir ve yakutta boy ve kalitesine göre yüzde 20-40, orta boy pırlantalarda yüzde 30-80 arasında, küçük boy taşlarda yüzde 100'e varan fiyat artışları olduğunu, son yıllarda iyi kalitesinin madenlerde çok bulunamaması ve talebin de geçmişten yüksek olması nedeniyle turmalin ailesinden rubelit taşında son 3 yılda yüzde 200-300 arasında fiyat artışı yaşandığını, sentetik ya da taklit taşlarda dahi fiyat artışlarının yüzde 20-30'u bulduğunu, fiyatların yurt içi piyasaya da yansımaya başladığını ifade etti.

Türkiye'de eskiden zümrüt, yakut ve safir haricinde renkli mücevher taşı satışının pek olmadığını, 20 yıl öncesine göre satışların onlarca kat artış gösterdiğini kaydeden Özen, Türkiye'de pırlanta tüketiminin 10 yılda yaklaşık 10 kat arttığını, fiyatların yüksekliği nedeniyle son bir yılda ise fazla bir değişim yaşanmadığını, buradaki mücevher satıcılarının küresel krizi ''yüzeysel bir düşüş yaşayarak'' atlattığını söyledi.

''TÜRKİYE'DE EN ÇOK PIRLANTA, ZÜMRÜT, SAFİR VE YAKUT SATILIYOR''

Fazıl Özen, Türkiye'de en çok pırlantanın satıldığını, pırlantayı, zümrüt, safir ve yakutun takip ettiğini, yarı değerli taş grubunda ise en çok ametist, mavi topaz, sitrin, garnet, akik, turmalin ve firuzenin tercih edildiğini belirtirken, altın ürünlerinde kullanılan iyi kalite taşlarda hem talep hem de uluslararası piyasalara bağlı olarak fiyat artışı olduğunu, orta ve düşük kalitelerde ise talep azalması meydana geldiğini anlattı.

Sentetik ve taklit dahil tüm taşların yurt dışından ithal edildiğini hatırlatan Özen, şu anda Türkiye'de birçok kuyumcunun elindeki eski fiyatlardan olan stokları erittiğini, artan fiyatlar nedeniyle sıkıntıların yeni başladığını, özellikle bundan sonra pırlantalı mücevherlerin fiyatlarının daha yüksek olacağını söyledi.

TÜRK DİZİLERİ SATIŞLARI ARTIRDI

Uluslararası Mücevher Taşçıları Derneği Türkiye Başkanı Özen, televizyon dizilerinde bazı oyuncuların kullandığı taşlı takıların satışları artırdığını, en çok tercih edilen ''Hürrem yüzüğü'' ve ''Bihter kolyesinden'' gücü yetenin hakikisini, yetmeyenin ise taklidini satın aldığını bildirdi.

Özen, değerli ya da yarı değerli mücevher taşlarını dünyada en çok ABD'lilerin satın aldığını, ABD'yi Japonya ve gelişmiş Avrupa ülkelerinin takip ettiğini belirterek, ''ABD'li taşı bilerek, bilinçli alıyor, taşı tanıyor. Almanlar ve İtalyanlar başta olmak üzere Avrupalılar da mücevher taşları konusunda diğer ülkelere göre daha bilgili. Türkiye'de ise 'o pahalı taşa sahip olmalıyım' fikrinin yanı sıra insan sağlığına olan etkisi ve yerli diziler nedeniyle de mücevher taşları satışları artıyor'' şeklinde konuştu.

Türkiye'nin Batı tarafında değerli taş tüketiminin daha fazla olduğuna işaret eden Özen, ''Buna karşın Hürrem'in yüzüğü İstanbul'da ne kadar modaysa Van ve Rize'de de o kadar tanınıyor ve isteniyor. Hatta büyük şehirlerden uzak köylerde yaşayan bayanların bile bir tek taş sevdası var'' dedi.


İHA

15 bin dolarlik altin ve mucevher kaplama iPhone 5S!

15 bin dolarlık altın ve mücevher kaplama

 iPhone 5S!







Para Limanı

 

Taki Tasarimi Nasil Yapilir?

 Takı Tasarımı Nasıl Yapılır?

İnsanların ilkel çağlardan itibaren çeşitli amaçlarla kullandıkları takılar farklılıklar
göstermektedir. 



Çeşitli inanışlar, yaşam kültürlerinin simgesi, toplumdaki statü göstergesi
vb. ifadelerle kullanılan takılarda çok farklı gereçler (tüy, boncuk, deri vb.), metaller taşlar
kullanılmaktadır. Takının hem ifadesinin gücü bakımından önemi hem de kullanıldığı araç,
gereç ve tekniklerin zenginliği nedeni ile takı tasarım aşamaları çok iyi bir gözlem, araştırma
ve sistemli bir çalışmayı gerektirmektedir. Sadece takı tasarım metali ve taşı birlikte
kullanmak veya bir takı olması için çizim yapmak olarak düşünülmemelidir. Takı tasarım,
uygulanacak takının metalini, tekniğini, kullanılacak yeri, ifade etmesi istenen gücü vb.
özelliklerinin tasarımcının yaratıcı kabiliyeti ile yorumlanıp bir bütün olarak
yorumlanmasıdır. Tasarımda mutlaka yaratıcılık, özgünlük ve fonksiyonelliğin olması
gerekmektedir.
Takı tasarımda başarı olmak için uygulanacak tasarım aşamalarını şöyle
sıralayabiliriz


İnsanların ilkel çağlardan itibaren çeşitli amaçlarla kullandıkları takılar farklılıklar
göstermektedir. Çeşitli inanışlar, yaşam kültürlerinin simgesi, toplumdaki statü göstergesi
vb. ifadelerle kullanılan takılarda çok farklı gereçler (tüy, boncuk, deri vb.), metaller taşlar
kullanılmaktadır. Takının hem ifadesinin gücü bakımından önemi hem de kullanıldığı araç,
gereç ve tekniklerin zenginliği nedeni ile takı tasarım aşamaları çok iyi bir gözlem, araştırma
ve sistemli bir çalışmayı gerektirmektedir. Sadece takı tasarım metali ve taşı birlikte
kullanmak veya bir takı olması için çizim yapmak olarak düşünülmemelidir. Takı tasarım,
uygulanacak takının metalini, tekniğini, kullanılacak yeri, ifade etmesi istenen gücü vb.
özelliklerinin tasarımcının yaratıcı kabiliyeti ile yorumlanıp bir bütün olarak
yorumlanmasıdır. Tasarımda mutlaka yaratıcılık, özgünlük ve fonksiyonelliğin olması
gerekmektedir.


Takı tasarımda başarı olmak için uygulanacak tasarım aşamalarını şöyle
sıralayabiliriz:


Piyasa araştırması yapılırken dikkat edilecek, önemle göz önünde bulundurulacak
faktörleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Ø Günün moda akımlarının takıya etkisi
Ø Piyasada bulunan mağazaların satış politikaları
Ø Satışı düşünülen ürünün tavan ve taban fiyatları (yapılacak üründe istenen en
yüksek ve en düşük fiyatın ne olacağı vb.)
Ø Ürünün hangi kitleye hitap ettiği (turizm, ihracat, çalışan kitle, kırsal kesim vb.)
Ø İşletmelerde bulunan makine, araç, gereç gibi donanımlar (makine parkı)
Ø İşletmelerde kullanılan üretim metotları (kullanılan teknik, el işçiliği, yöresel
teknik, vb.)
Ø Yeni teknoloji ile ilişkileri, çalışmalarında teknolojik gelişmeden yararlanma
seviyesi
Ø İşletmenin gelecekle ilgili projeleri, geleceğe yönelik eğilim ve üretimleri
Ø Kalite kontrol esaslarının uygulanması (kalite kontrol, ayar hesapları, son
kontrol aşamaları vb.)
Ø Kalite çemberinin uygunluğu (Ürünün amaca uygun olabilmesi, beklentilere
cevap verebilmesi için daha kaliteli olması ve benzer özelliklere cevap
vermesini sağlayan işlemlerin tümüdür.)
Ø Tüketici kitlesinin takı hakkındaki düşünceleri (hangi amaçla alındığı, yatırım,
hediye, zevk vb.)
Ø Tüketicilerin eğitim ve gelir düzeylerine göre takı eğilimleri






 Konuyu Belirleme ve Piyasa Araştırması Yapma
Kullanılacak malzemeler:
Ø Görsel ve yazılı yayınlar
Ø Metal örnekleri
Ø Taş örnekleri
Ø Trendler
Ø Yüzey örnekleri
1. Kaynak taraması yapınız.
Kaynak konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
2. Elde ettiğiniz dergi katalog, broşür vb. yayınları dikkatlice inceleyiniz.
Bulduğunuz bütün kaynaklardan eski ve yeni takı örneklerini inceleyiniz.
3. Kütüphanelerden sanat akımlarını, geleneksel sanatların özelliklerini belirten
yazılı ve görsel yayınları inceleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri dikkatlice not alarak belgelemelisiniz.
4. Elde ettiğiniz bilgiler sonucunda tasarım konusunu tespit ediniz.
Konu tespitinde dikkat edeceğiniz noktaları hatırlamak için bilgilerinizi gözden
geçirmelisiniz.
5. Tespit ettiğiniz konu doğrultusunda araştırma yöntemlerini belirleyiniz.
Tespit ettiğiniz konunun trendlere uygun ve özgün olmasına özen göstermelisiniz.
6. Piyasada bulunan takı imalat ve satış mağazalarını inceleyiniz



7. Mağazaların satış politikalarını araştırınız.
Ne tür takı imalatı yaptıklarını, hangi tüketici kitlesine hitap ettiklerini
belirlemelisiniz.
8. Mağazaların teknolojik imkânlarının nasıl olduğunu ve hangi üretim tekniklerini
kullandıklarını belirleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri detaylı şekilde not almalısınız.
9. Mağazaların gelecekle ilgili planlarını ve kalite kontrol ilkelerine uygunluğunu
belirleyiniz.
10. Takı üretiminde kullanılan metal ve taşların özelliklerini araştırınız.
11. Bütün konuları detayları ile araştırarak bilgi ve dokümanlarınızı toparlayınız.
Elde ettiğiniz bilgileri kontrol ederek yetersiz konuları görüşmelerle
tamamlamalısınız.
12. Piyasa araştırması sonucu elde ettiğiniz bütün bilgileri, doküman ve fotoğrafları
toparlayarak rapor hâline getiriniz ve dosyalayınız.
Raporunuzda bütün detayları ayrıntılarıyla belirtmelisiniz.
13. Piyasa araştırması sonucu raporunuzu gözden geçirerek kontrol ediniz, eksik
bulduğunuz konuları tekrar ele alınız.






Konuyu Belirleme ve Piyasa Araştırması Yapma
Kullanılacak malzemeler:
Ø Görsel ve yazılı yayınlar
Ø Metal örnekleri
Ø Taş örnekleri
Ø Trendler
Ø Yüzey örnekleri
1. Kaynak taraması yapınız.
Kaynak konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
2. Elde ettiğiniz dergi katalog, broşür vb. yayınları dikkatlice inceleyiniz.
Bulduğunuz bütün kaynaklardan eski ve yeni takı örneklerini inceleyiniz.
3. Kütüphanelerden sanat akımlarını, geleneksel sanatların özelliklerini belirten
yazılı ve görsel yayınları inceleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri dikkatlice not alarak belgelemelisiniz.
4. Elde ettiğiniz bilgiler sonucunda tasarım konusunu tespit ediniz.
Konu tespitinde dikkat edeceğiniz noktaları hatırlamak için bilgilerinizi gözden
geçirmelisiniz.
5. Tespit ettiğiniz konu doğrultusunda araştırma yöntemlerini belirleyiniz.
Tespit ettiğiniz konunun trendlere uygun ve özgün olmasına özen göstermelisiniz.
6. Piyasada bulunan takı imalat ve satış mağazalarını inceleyiniz 


MEGEP

24 Ekim 2013 Perşembe

Prada'nin Gulleri Baska Oluyor.!!!

Prada'nin Gulleri Baska Oluyor.!!!

PRADA, ROSE MÜCEVHER KOLEKSİYONU

Marie Claire Türkiye

  

 

Goz kamastiran Prada’nin yeni mucevher koleksiyonu!



Göz kamaştıran Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!
 
By: Zehra Elif Taş

1940’lardan esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik, bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte kullanıldı. Lezziz!!
prada jewellery 1prada jewellery 2

Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!

1940’lardan esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik, bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte kullanıldı. Lezziz!!
- See more at: http://www.zelfist.com/trend-takipcisi-kadin/pradanin-yeni-mucevher-koleksiyonu/#sthash.wtOTMFDI.dpuf

Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!

1940’lardan esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik, bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte kullanıldı. Lezziz!!
- See more at: http://www.zelfist.com/trend-takipcisi-kadin/pradanin-yeni-mucevher-koleksiyonu/#sthash.wtOTMFDI.dpuf

Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!

1940’lardan esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik, bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte kullanıldı. Lezziz!!
prada jewellery 1 prada jewellery 2
- See more at: http://www.zelfist.com/trend-takipcisi-kadin/pradanin-yeni-mucevher-koleksiyonu/#sthash.wtOTMFDI.dpuf

Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!

1940’lardan esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik, bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte kullanıldı. Lezziz!!
prada jewellery 1 prada jewellery 2
- See more at: http://www.zelfist.com/trend-takipcisi-kadin/pradanin-yeni-mucevher-koleksiyonu/#sthash.wtOTMFDI.dpuf

French Blue Diamond

French Blue Diamond

French Blue diamond
French Blue diamond
45.52 ct. ağırlığında, VS1 berraklığa sahip French Blue Diamond, koyu grimsi mavi rengi ile ünlüdür. French Blue Diamond, 1600′lü yıllarda Hindistan’ın Golconda bölgesinde bir elmas madeninde bulunmuştur ve yaklaşık 1.1 milyar yaşında olduğu tahmin edilmektedir.
Fransız bir gezgin olan Jean Baptiste Tavernier, 1668 yılında French Blue Diamond‘u Fransa Kralı XIV Louis’e satmıştır. Elmasın yeni sahibi XIV Louis 67 ct. lık elması Sieur Pitau isimli taş ustasına yeniden kestirmiştir ve elmas, 45.52 ct. ağırlığındaki bugün ki şeklini almıştır.
1792 yılına kadar Fransa Kraliyet hazinesinde bulunan French Blue Diamond, yaşanan siyasi karmaşaya bağlı yağmalama esnasında çalınmıştır. Çalınmasının ardından 1911 yılına kadar bir çok entrikaya konu olan French Blue Diamond, ünlü mücevher markası Cartier tarafından Bayan Evalyn Walsh McLean için bir kolyeye dönüştürülmüştür. 10 Kasım 1958 günü, Smithsonian Enstitüsüne bağışlanan French Blue Diamond, bugün hala enstitüde sergilenmektedir.

23 Ekim 2013 Çarşamba

The Art of The Bulgary- BVLGARİ Sanati

lofficiel Türkiye
Her zaman Bulgari’yi ziyaret ederim, çünkü çağdaş sanatın en önemli müzesidir.’
Andy Warhol
The Art of  Bulgary - BULGARİ SANATI
Fine Arts Museum San Francisco işbirliğiyle ‘de Young Müzesi’ çok önemli bir sergiye tanıklık ediyor. ‘The Art of Bulgari: La Dolce Vita&Beyond 1950-1990′ isimli sergide, İtalyan markanın en önemli parçaları sergileniyor. Yaklaşık 150 parçanın olduğu sergide Elizabeth Taylor’ın da kişisel koleksiyonunda bulunan tasarımlar yer alıyor. Bu özel sergi 21 Eylül-17 Şubat arasında görülebilir.
elle-bulgari-bracelet-1960-xln-lgn




‹ Önceki Sonraki ›

elle-bulgari-melone-evening-bag-1978-xln-lgn

Asirlik Mucevherler Paris Les Arts Decoratifs te Yazan: Leyla Unsal

Asırlık Mücevherler Paris Les Arts Decoratifs te Yazan: Leyla Ünsal
EKAVART.TV




Paris’in Les art Decoratifs Müzesi’nde sergilenen ‘L’art de la Haute Joaillerie’ sergisi tüm sanatseverleri ve mücevher meraklılarını muazzam bir koleksiyonla buluşturuyor.






1906 yılında Paris’in Vendome Meydanı’nda açtıkları ilk mücevher eviyle dünya çapında bir üne kavuşan Alfred Van Cleef ve Salomon Arpels, yüzyılı aşkın süredir sanat eseri değerindeki mücevherlerin altına imza atan ‘Van Cleef & Arpels’ markasını tarihe kazandırmıştır. ‘L’art de la Haute Joaillerie’ sergisinde 500’ ü aşkın kuyumculuk harikası, birbirinden değerli kişiye özel mücevher işleriyle 1920’ lerden bu yana olan en özel koleksiyonları tarihine göre sınıflandırarak özel vitrinlerde sergileniyor.






Asırlık mücevher evi Van Cleef et Arpels, kuruluş tarihinden günümüze, olağanüstü bir yaratıcılık ile kuşaktan kuşağa aktarılan bu mesleki el becerisini kusursuzluk arayışındaki yolculuğunda dünyanın en değerli, özel yapım mücevherlerini işleyerek gözler önüne sermiştir.






Muhteşem bir beceriklilik örneği olan bu işler, zanaatkarların yaratıcılık gücünü, esin kaynaklarının bolluğunu ve hayal dünyalarının genişliğinin en güzel örneği niteliğini taşırken, aynı zamanda işçilikteki başarılarının, işleme tekniklerindeki inceliğin göstergesi olmuştur.









Seçkin ve kozmopolit bir müşteri kitlesine sahip olan Van Cleef & Arpels mücehver evi, dünya sosyetesinin önde gelen isimlerine özel takılar hazırlamıştır.



Bu ünlüler arasında Daisy Fellowes, Barbara Hutton, Wallis Simpson, Windsor Düşesi, 1930-1940 senelerinde mücevher evinin en sadık müsterilerinden olmuştur.



1950’ li yıllar Prenses Soraya, Prenses Baroda ve Monaco Prensesi’nin özel siparişleri üzerine yapılan isçiliğin karakteristik özellikleriyle nitelendirilmiştir.



1960-1970 yılları ise Farah Pahlavi, Maria Callas, Elizabeth Taylor gibi ünlü isimler için yapılan özel tasarımların zevkini yansıtmaktadır.






Paris’in Les art Decoratifs Müzesi’nde sergilenen ‘L’art de la Haute Joaillerie’ isimli muhteşem sergi 10 Şubat 2013 tarihine kadar edecek.



Daha fazla bilgi için aşağıdaki linki TIK layabilirsiniz.
http://artracking.wordpress.com/2013/01/09/asirlik-mucevherler/

Yazı ve Fotoğraflar: Leyla Ünsal

Leyla Ünsal

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler