Dünya Mücevherat Pazarı
Dünya altın mücevher piyasasında toplam altın talebi miktar olarak 2006 yılında
2.284 ton iken 2007 yılında bu rakam %5’lik bir artış göstererek 2.398,7 ton olmuştur.
Değer bazında ise 2006 yılında 44 milyar dolar olan dünya altın talebinin %20’lik bir artışla
2007 yılında 53 milyar dolara ulaştığı görülmektedir. 2008 yılının ilk çeyreğinde altın
mücevher talebi, 2007 yılının ilk çeyreğine göre değer olarak %12 artışla 13 milyar ABD
dolarına yükselmiştir. Ancak mücevher piyasasında altın talebi miktar bazında 2007 yılının
ilk çeyreğinde 566,9 ton iken bu rakam 2008 yılının ilk çeyreğinde %21’lik düşüşle 445,4
ton olmuştur.
Dünya gümüş mücevher piyasasında toplam gümüş talebi ise miktar olarak 2006
yılında 4.714,6 ton iken bu rakam 2007 yılında 4.632,3 ton olmuştur. 2006 yılında 437,37
ABD doları/kg.(Londra) olan gümüş fiyatı 2007 yılında 472,11 ABD doları/kg.(Londra)’na
yükselmiştir. Dünya gümüş mücevher üretimi ise 1998-2007 yılları arasında %16 artmıştır.
Özellikle Tayland, İtalya ve Çin’de, gümüş mücevher talebinin artması ve kar oranlarının
yükselmesi gümüş mücevher üretimindeki artışın temel sebebi olmuştur.
Yukarıda verilen bilgilerden de anlaşılacağı üzere son dönemde ekonomik
dalgalanmalar mücevher pazarına da yansımıştır. Ancak mücevher pazarı dünya
ekonomisindeki yerini korumaya devam etmektedir. Altın ve gümüş piyasasında toplam
talep düşerken fiyatta görülen artışlar talep düşüşünün önüne geçmiştir. Toplam piyasa
büyüklüğü talep düşüşü sonucu bir daralma yaşamamış, tam aksine fiyattaki artışlar
sayesinde piyasada genişleme yaşanmıştır.
Dünya mücevherat ithalat rakamlarına bakıldığında 2006 yılında en önemli ithalat
kaleminin %41,4’lük payla 71.13 pozisyonunda yer alan “mücevherci eşyası ve aksamı”
olduğu görülmektedir. Bu pozisyon içerisinde en çok ithalatı yapılan ise “altın ve diğer
kıymetli metallerden” mücevherci eşyası ve aksamıdır. Bu ürün grubu tek başına 2006 yılı
mücevherat ithalatının %36,4’ünü oluşturmaktadır. Aynı pozisyon içerisinde yer alan
“gümüşten” mücevherci eşyası ve aksamının ithalatı ise 2005 yılına kıyasla %14,4’lük bir
artış göstermiştir.
71.13 pozisyonunu, ithalatta %7,9’luk bir payla 71.17 pozisyonunda yer alan “taklit
mücevherci eşyası” takip etmektedir. Bu pozisyonun ithalatı 2005 yılına kıyasla %9,5’lik bir
artış göstermiştir. Pozisyon içerisinde en önemli kalem “adi metalden diğer eşya”dır. Bu
kalem alt açılımlar içerisinde 71.13 pozisyonunda yer alan “altın ve diğer kıymetli
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamından sonra dünya mücevherat ithalatında
%5,3’lük payla ikinci sırada yer almaktadır.
Dünya ithalatında bu pozisyonları sırasıyla 71.15 pozisyonunda yer alan “kıymetli
metallerden veya kıymetli metallerle kaplama metallerden diğer eşya”, 71.16
pozisyonunda yer alan “tabii inci veya kültür incilerinden, kıymetli ya da yarı kıymetli
taşlardan eşya” ve 71.14 pozisyonunda yer alan “kuyumcu eşyası ve aksamı” takip
etmektedir. 71.15 pozisyonu 2005 yılına kıyasla ithalatı %56,9 oranla en çok artış gösteren
pozisyondur. En çok artış gösteren ikinci pozisyon ise %27,3 oran ile 71.16 pozisyonudur. 3
Mücevherat ithalatında ele alınan pozisyonlarda 2005 yılına kıyasla bir düşüş
yaşanmamıştır. Ancak alt açılımlara bakıldığında münferit düşüşler görülmektedir. En
büyük düşüş % 4,6 ile 71.13 pozisyonunda yer alan “kıymetli metallerle kaplama adi
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında görülmüştür. 71.14 pozisyonunda yer alan
“kıymetli metallerle kaplama adi metallerden” kuyumcu eşyası ve aksamı en büyük düşüş
görülen ikinci ürün grubudur. Üçüncü ve son sırada ise 71.17 pozisyonunda yer alan “adi
metalden kol düğmeleri ve benzeri düğmeler” yer almaktadır.
Dünya mücevherat ithalatında 2006 yılında ilk 5 sırada yer alan ülkelere
bakıldığında en önemli ithalatçının ABD olduğu görülmektedir. ABD toplam mücevherat
ithalatının %16’sını gerçekleştirmektedir. ABD’nin mücevherat ithalatındaki kalemlere
bakıldığında 71.13 pozisyonunun %80’lik bir payla ilk sırada yer aldığı görülmektedir.
ABD’yi %6’lık payla İngiltere, %4’lük payla Hong Kong, %3’lük payla Japonya takip
etmektedir. Bu ülkelerin de mücevherat ithalatlarında en önemli kalem 71.13
pozisyonudur.
1
Raporun hazırlanış aşamasında UN Commodity Trade Statistics’de Japonya, B.A.E. ve Hindistan gibi
dünya ticaretinde önemli ülkelerin 2007 verileri henüz açıklanmamıştır; bu sebeple araştırmada 2005 ve
2006 yılı verileri ele alınmıştır.
1 Ağustos 2013 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
1 Ağustos 2013 Perşembe
Dunya Mucevherat Pazari
Dünya Mücevherat Pazarı
Dünya altın mücevher piyasasında toplam altın talebi miktar olarak 2006 yılında
2.284 ton iken 2007 yılında bu rakam %5’lik bir artış göstererek 2.398,7 ton olmuştur.
Değer bazında ise 2006 yılında 44 milyar dolar olan dünya altın talebinin %20’lik bir artışla
2007 yılında 53 milyar dolara ulaştığı görülmektedir. 2008 yılının ilk çeyreğinde altın
mücevher talebi, 2007 yılının ilk çeyreğine göre değer olarak %12 artışla 13 milyar ABD
dolarına yükselmiştir. Ancak mücevher piyasasında altın talebi miktar bazında 2007 yılının
ilk çeyreğinde 566,9 ton iken bu rakam 2008 yılının ilk çeyreğinde %21’lik düşüşle 445,4
ton olmuştur.
Dünya gümüş mücevher piyasasında toplam gümüş talebi ise miktar olarak 2006
yılında 4.714,6 ton iken bu rakam 2007 yılında 4.632,3 ton olmuştur. 2006 yılında 437,37
ABD doları/kg.(Londra) olan gümüş fiyatı 2007 yılında 472,11 ABD doları/kg.(Londra)’na
yükselmiştir. Dünya gümüş mücevher üretimi ise 1998-2007 yılları arasında %16 artmıştır.
Özellikle Tayland, İtalya ve Çin’de, gümüş mücevher talebinin artması ve kar oranlarının
yükselmesi gümüş mücevher üretimindeki artışın temel sebebi olmuştur.
Yukarıda verilen bilgilerden de anlaşılacağı üzere son dönemde ekonomik
dalgalanmalar mücevher pazarına da yansımıştır. Ancak mücevher pazarı dünya
ekonomisindeki yerini korumaya devam etmektedir. Altın ve gümüş piyasasında toplam
talep düşerken fiyatta görülen artışlar talep düşüşünün önüne geçmiştir. Toplam piyasa
büyüklüğü talep düşüşü sonucu bir daralma yaşamamış, tam aksine fiyattaki artışlar
sayesinde piyasada genişleme yaşanmıştır.
Dünya mücevherat ithalat rakamlarına bakıldığında 2006 yılında en önemli ithalat
kaleminin %41,4’lük payla 71.13 pozisyonunda yer alan “mücevherci eşyası ve aksamı”
olduğu görülmektedir. Bu pozisyon içerisinde en çok ithalatı yapılan ise “altın ve diğer
kıymetli metallerden” mücevherci eşyası ve aksamıdır. Bu ürün grubu tek başına 2006 yılı
mücevherat ithalatının %36,4’ünü oluşturmaktadır. Aynı pozisyon içerisinde yer alan
“gümüşten” mücevherci eşyası ve aksamının ithalatı ise 2005 yılına kıyasla %14,4’lük bir
artış göstermiştir.
71.13 pozisyonunu, ithalatta %7,9’luk bir payla 71.17 pozisyonunda yer alan “taklit
mücevherci eşyası” takip etmektedir. Bu pozisyonun ithalatı 2005 yılına kıyasla %9,5’lik bir
artış göstermiştir. Pozisyon içerisinde en önemli kalem “adi metalden diğer eşya”dır. Bu
kalem alt açılımlar içerisinde 71.13 pozisyonunda yer alan “altın ve diğer kıymetli
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamından sonra dünya mücevherat ithalatında
%5,3’lük payla ikinci sırada yer almaktadır.
Dünya ithalatında bu pozisyonları sırasıyla 71.15 pozisyonunda yer alan “kıymetli
metallerden veya kıymetli metallerle kaplama metallerden diğer eşya”, 71.16
pozisyonunda yer alan “tabii inci veya kültür incilerinden, kıymetli ya da yarı kıymetli
taşlardan eşya” ve 71.14 pozisyonunda yer alan “kuyumcu eşyası ve aksamı” takip
etmektedir. 71.15 pozisyonu 2005 yılına kıyasla ithalatı %56,9 oranla en çok artış gösteren
pozisyondur. En çok artış gösteren ikinci pozisyon ise %27,3 oran ile 71.16 pozisyonudur. 3
Mücevherat ithalatında ele alınan pozisyonlarda 2005 yılına kıyasla bir düşüş
yaşanmamıştır. Ancak alt açılımlara bakıldığında münferit düşüşler görülmektedir. En
büyük düşüş % 4,6 ile 71.13 pozisyonunda yer alan “kıymetli metallerle kaplama adi
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında görülmüştür. 71.14 pozisyonunda yer alan
“kıymetli metallerle kaplama adi metallerden” kuyumcu eşyası ve aksamı en büyük düşüş
görülen ikinci ürün grubudur. Üçüncü ve son sırada ise 71.17 pozisyonunda yer alan “adi
metalden kol düğmeleri ve benzeri düğmeler” yer almaktadır.
Dünya mücevherat ithalatında 2006 yılında ilk 5 sırada yer alan ülkelere
bakıldığında en önemli ithalatçının ABD olduğu görülmektedir. ABD toplam mücevherat
ithalatının %16’sını gerçekleştirmektedir. ABD’nin mücevherat ithalatındaki kalemlere
bakıldığında 71.13 pozisyonunun %80’lik bir payla ilk sırada yer aldığı görülmektedir.
ABD’yi %6’lık payla İngiltere, %4’lük payla Hong Kong, %3’lük payla Japonya takip
etmektedir. Bu ülkelerin de mücevherat ithalatlarında en önemli kalem 71.13
pozisyonudur.
1
Raporun hazırlanış aşamasında UN Commodity Trade Statistics’de Japonya, B.A.E. ve Hindistan gibi
dünya ticaretinde önemli ülkelerin 2007 verileri henüz açıklanmamıştır; bu sebeple araştırmada 2005 ve
2006 yılı verileri ele alınmıştır.
Dünya altın mücevher piyasasında toplam altın talebi miktar olarak 2006 yılında
2.284 ton iken 2007 yılında bu rakam %5’lik bir artış göstererek 2.398,7 ton olmuştur.
Değer bazında ise 2006 yılında 44 milyar dolar olan dünya altın talebinin %20’lik bir artışla
2007 yılında 53 milyar dolara ulaştığı görülmektedir. 2008 yılının ilk çeyreğinde altın
mücevher talebi, 2007 yılının ilk çeyreğine göre değer olarak %12 artışla 13 milyar ABD
dolarına yükselmiştir. Ancak mücevher piyasasında altın talebi miktar bazında 2007 yılının
ilk çeyreğinde 566,9 ton iken bu rakam 2008 yılının ilk çeyreğinde %21’lik düşüşle 445,4
ton olmuştur.
Dünya gümüş mücevher piyasasında toplam gümüş talebi ise miktar olarak 2006
yılında 4.714,6 ton iken bu rakam 2007 yılında 4.632,3 ton olmuştur. 2006 yılında 437,37
ABD doları/kg.(Londra) olan gümüş fiyatı 2007 yılında 472,11 ABD doları/kg.(Londra)’na
yükselmiştir. Dünya gümüş mücevher üretimi ise 1998-2007 yılları arasında %16 artmıştır.
Özellikle Tayland, İtalya ve Çin’de, gümüş mücevher talebinin artması ve kar oranlarının
yükselmesi gümüş mücevher üretimindeki artışın temel sebebi olmuştur.
Yukarıda verilen bilgilerden de anlaşılacağı üzere son dönemde ekonomik
dalgalanmalar mücevher pazarına da yansımıştır. Ancak mücevher pazarı dünya
ekonomisindeki yerini korumaya devam etmektedir. Altın ve gümüş piyasasında toplam
talep düşerken fiyatta görülen artışlar talep düşüşünün önüne geçmiştir. Toplam piyasa
büyüklüğü talep düşüşü sonucu bir daralma yaşamamış, tam aksine fiyattaki artışlar
sayesinde piyasada genişleme yaşanmıştır.
Dünya mücevherat ithalat rakamlarına bakıldığında 2006 yılında en önemli ithalat
kaleminin %41,4’lük payla 71.13 pozisyonunda yer alan “mücevherci eşyası ve aksamı”
olduğu görülmektedir. Bu pozisyon içerisinde en çok ithalatı yapılan ise “altın ve diğer
kıymetli metallerden” mücevherci eşyası ve aksamıdır. Bu ürün grubu tek başına 2006 yılı
mücevherat ithalatının %36,4’ünü oluşturmaktadır. Aynı pozisyon içerisinde yer alan
“gümüşten” mücevherci eşyası ve aksamının ithalatı ise 2005 yılına kıyasla %14,4’lük bir
artış göstermiştir.
71.13 pozisyonunu, ithalatta %7,9’luk bir payla 71.17 pozisyonunda yer alan “taklit
mücevherci eşyası” takip etmektedir. Bu pozisyonun ithalatı 2005 yılına kıyasla %9,5’lik bir
artış göstermiştir. Pozisyon içerisinde en önemli kalem “adi metalden diğer eşya”dır. Bu
kalem alt açılımlar içerisinde 71.13 pozisyonunda yer alan “altın ve diğer kıymetli
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamından sonra dünya mücevherat ithalatında
%5,3’lük payla ikinci sırada yer almaktadır.
Dünya ithalatında bu pozisyonları sırasıyla 71.15 pozisyonunda yer alan “kıymetli
metallerden veya kıymetli metallerle kaplama metallerden diğer eşya”, 71.16
pozisyonunda yer alan “tabii inci veya kültür incilerinden, kıymetli ya da yarı kıymetli
taşlardan eşya” ve 71.14 pozisyonunda yer alan “kuyumcu eşyası ve aksamı” takip
etmektedir. 71.15 pozisyonu 2005 yılına kıyasla ithalatı %56,9 oranla en çok artış gösteren
pozisyondur. En çok artış gösteren ikinci pozisyon ise %27,3 oran ile 71.16 pozisyonudur. 3
Mücevherat ithalatında ele alınan pozisyonlarda 2005 yılına kıyasla bir düşüş
yaşanmamıştır. Ancak alt açılımlara bakıldığında münferit düşüşler görülmektedir. En
büyük düşüş % 4,6 ile 71.13 pozisyonunda yer alan “kıymetli metallerle kaplama adi
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında görülmüştür. 71.14 pozisyonunda yer alan
“kıymetli metallerle kaplama adi metallerden” kuyumcu eşyası ve aksamı en büyük düşüş
görülen ikinci ürün grubudur. Üçüncü ve son sırada ise 71.17 pozisyonunda yer alan “adi
metalden kol düğmeleri ve benzeri düğmeler” yer almaktadır.
Dünya mücevherat ithalatında 2006 yılında ilk 5 sırada yer alan ülkelere
bakıldığında en önemli ithalatçının ABD olduğu görülmektedir. ABD toplam mücevherat
ithalatının %16’sını gerçekleştirmektedir. ABD’nin mücevherat ithalatındaki kalemlere
bakıldığında 71.13 pozisyonunun %80’lik bir payla ilk sırada yer aldığı görülmektedir.
ABD’yi %6’lık payla İngiltere, %4’lük payla Hong Kong, %3’lük payla Japonya takip
etmektedir. Bu ülkelerin de mücevherat ithalatlarında en önemli kalem 71.13
pozisyonudur.
1
Raporun hazırlanış aşamasında UN Commodity Trade Statistics’de Japonya, B.A.E. ve Hindistan gibi
dünya ticaretinde önemli ülkelerin 2007 verileri henüz açıklanmamıştır; bu sebeple araştırmada 2005 ve
2006 yılı verileri ele alınmıştır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Top Ad 728x90
Video
Visitors
Bu Blogda Ara
Archive
-
▼
2013
(586)
-
▼
Ağustos
(34)
- Beyrut’un kalbinden dunyaya mucevher tasarimcisi S...
- Rus Mucevherat ve Kuyumculuk Pazari
- Kanada Mucevherat Pazari
- Hangi Pirlanta Rengi Secilmeli? Pirlanta Renk Tablosu
- Jacob&Co, Ronaldo' ile Turkiye’ye geliyor.
- Bilim sentetik SUPER ELMASI (Super Diamond ) urete...
- ''Sun Drop (Güneş Damlası)'' adli elmas
- EN BUYUK MAVI satisa cikiyor...
- Piyasa sahte ceyrek altin kayniyor.. Dikkat! Her 5...
- Siyah pirlanta, cekiciligi ve bastan cikaricilik, ...
- Pirlanta'nin Faydali Ozellikleri ve Pirlanta Hakkı...
- Mozanit pirlanta taklidi midir yoksa pirlantaya es...
- Unlu popstar sarkici 24 disini pirlantayla kaplatti.
- Cam mi Pirlanta mi satin alıyorsunuz. Pirlanta'da ...
- Pirlanta Hakkinda Bilinmeyen Gercekler
- Unlu kadinlarin mucevherleri: 2013 yılı Grammy Odu...
- Mucevher dunyasinin en parlak ve cekici markasi Ti...
- Sade bir mucevher: Audrey Hepburn
- Marilyn Monroe Modasi Mucevher
- Lady Diana'nin mucevherleri
- Swarovski, 2013/14 Sonbahar/Kis sezonu icin Nathal...
- Sertifikasiz pirlantaya dikkat!
- Takının agirligi ve sekli degisse de taki âdeti ya...
- 7 milyon dolarlik yuzuk! Elbette platin vazgecilmez..
- Pirlanta saat olur mu? Bu saat 5 milyon dolar!
- Pirlantada butik tasarim revacta
- Luks otomobil fiyatina tabanca!
- Cilt tonunuza göre mucevher renginizi belirleyin
- Kanadali tuketiciler mucevher alirken...
- Dunya Standartlari, kalite isareti ve ticari marka...
- Kanada Mucevherat Pazari
- Elmas Nasil Olusmustur? Nerelerde Cikarilir?
- Turkiye Mucevherat Pazari
- Dunya Mucevherat Pazari
-
▼
Ağustos
(34)
Vertical2
Pırlanta Hakkında Herşey
script type="text/javascript">
//form tags to omit in NS6+:
var omitformtags=["input", "textarea", "select"]
omitformtags=omitformtags.join("|")
function disableselect(e){
if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1)
return false
}
function reEnable(){
return true
}
if (typeof document.onselectstart!="undefined")
document.onselectstart=new Function ("return false")
else{
document.onmousedown=disableselect
document.onmouseup=reEnable
}
Pages - Menu
Popüler Yayınlar
-
Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-Titanik Filminde adı geçen “Okyanus’un Kalbi: Mavi Elmas” II Abdülhamit hana aitti. Yıllarca sa...
-
Türk mücevherciler taş için ne diyor? SABAH- METE BOYBEYİ (Boybeyi Mücevherleri Yön. Kur. Bşk.) KALİTELİSİ NADİRDİR Siyah pırlant...
-
Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantaya eşdeğermidir? 1. Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantayı temsil mi eder? Ce...
-
En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi AYAR VE MİLYEM Ayar ve Milyem Hesapları Kuyumculukta kıymetli metaller saf hâlde ...
0 yorum