5 Ağustos 2013 Pazartesi
Sertifikasiz pirlantaya dikkat!
Sertifikasız pırlantaya dikkat!
HABERTÜRK-Güvenli alışveriş için pırlantaların sertifikasız alınmaması gerektiğine dikkat çekildi.
Pırlantanın ''nüfus cüzdanı'' özelliğini taşıyan sertifikada, satın alınacak pırlantanın her türlü özelliğinin yazılı olduğu belirtilen açıklamada, bu raporların da çeşitlerinin bulunduğu, bunların ilkinin bağımsız uluslararası pırlanta laboratuvarları tarafından hazırlanan sertifikalar olduğu kaydedildi.
Bu sertifikalardaki bilgilerin ürüne değil, sadece pırlantaya ait olduğu ve taşın renginde ya da berraklığında yanılma payının bulunmadığının altı çizilen açıklamada, ikinci sertifika çeşidinin ise pırlanta firmalarının o ürünle ilgili tüketiciye verdiği bilgilendirme evrakı ya da kartı niteliğindeki sertifikalar olduğu ifade edildi.
Söz konusu kart üzerinde o ürünün kaç ayar olduğu, hangi ağırlıkta pırlanta bulundurduğu, pırlantanın rengi ve berraklığı gibi bilgilerin üreticinin takdiri ile beyan edildiğine dikkatin çekildiği açıklamada, şöyle denildi:
''Bu durum ise ürünü aldığınız firmaya güvenmenizi gerektirmektedir. Aksi takdirde pırlantanın renginde ya da berraklığında yanlışlık olma ihtimali doğabilir. Uluslararası geçerliliğe sahip olsalar dahi taşınıza bir değer biçmeyen ve sadece onun teknik tanımını yapan pırlanta sertifikaları, içinizin rahat etmesi ve güvenli alışveriş için gereklidir. Biz Roberto Bene olarak bunu biliyor ve sizin güveninizi sağlamak için dünya üzerinde kabul görmüş pırlanta laboratuvarları olan HRD (Avrupa), GIA (Amerika), IGI (Avrupa) sertifikalı ve yüksek kalitedeki pırlantaları sizlerle buluşturuyoruz.''
Açıklamada, güvenli alışveriş için pırlanta ile ilgili bilgilerin yer aldığı sertifikası olmayan bir ürünün satın alınmaması gerektiğine işaret edildi.
(Online pırlanta satışı markası olan Roberto Bene'den yapılan açıklamada, sertifikaların, bağımsız taş bilim enstitülerinde çalışan deneyimli taş bilimcilerin çeşitli teknik aletler yardımı ile incelemeleri sonucunda verdikleri pırlanta derecelendirme raporları olduğu vurgulandı.)
AA
Takının agirligi ve sekli degisse de taki âdeti yasiyor.
Düğün mevsimi satılır
Altının bizim yaşamımızda önemli bir yeri vardır.
Bazılarımız için tasarruf aracı, bazılarımız için takı, bazılarımız için güvencedir. Bazıları dolara güvenmez. Faizden hoşlanmaz. Tasarrufuyla altın satın alır. Kadınlarımızın çoğu, erkeklerimizin azı altın takıdan hoşlanır. Kadınlarımız, özellikle Anadolu kadını için altın güvencedir. Hem kendi için hem ailesi için. Kocasından ayrılırsa, sahip olduğu altın ona destek olur. Kocasının işi bozulur ise, altınlarını satarak kocasına destek olur.
Temmuz - ağustos altın ayıdır. Bu aylar Anadolu"da ve özellikle Karadeniz"de düğün ayıdır. Alamancılar bu aylarda Türkiye"ye gelir düğün yapar. Köy düğünleri genelde bu aylarda yapılır.
Türkiye"de altın da en cok düğün mevsimi satılır.
Takı âdeti yaşıyor
Takının ağırlığı ve şekli değişse de takı âdeti yaşıyor. Eskiden altın zincir, takının olmaz ise olmazı idi. Şimdi altın zincir yok. Yavaş yavaş tek taş pırlanta yüzük modası başlıyor.
Anadolu"da kız için söz kesilirken takı pazarlığı yapılır. Sarraflardan, kuyumculardan öğrendiğime göre şimdilerde gelir düzeyine göre takı faturası şöyle imiş:
Alt gelir grubu ailelerde: En az 2.500-3.000 YTL"lik altın takı.
Orta gelir grubu ailelerde: En az 7.000-10.000 YTL"lik altın takı. Ve de bir adet tektaş pırlanta yüzük.
Üst gelir grubu ailelerde: En az 30.000 YTL"lik altın takı.
Aşiret düğünlerinde: En az 3-4 kg. ortalama 100 bin dolar değerinde altın takı.
Pırlanta gümrüksüz ithal edilmeye başlayalı beri tektaş yüzük talebi artmış. Sadece düğünler için değil, gençler karılarına ve sevgililerine hediye için de tektaş yüzük alıyormuş. 25-35 santi-karat gerçek pırlantalı bir tektaş yüzük 1.000-1.250 dolar arasında satılıyor.
125 YTL"ye bilezik
Takı denilince akla bilezik gelir. Kapalıçarşı"da bilezik fiyatlarını sordum, öğrendim.
İçi boş, 14 ayar altın bileziğin gramı 25 YTL, 5 gramlık bilezik 125 YTL.
22 ayar bileziğin gramı 36.30 YTL, 10 gramlık bir bilezik 360 YTL.
50 gramlık, eni 4 cm olan mega bileziğin gramı 39.00 YTL. Bir bilezik 2.000 YTL.
13-14 gramlık 2"li burma 500 YTL, 20-25 gramlık 3"lü burma 900 YTL.
Bu fiyatlar işçilik dahil satış fiyatları. Bilezikleri bozdurmaya gittiğinizde hem işçilik ücreti kaybediliyor, hem de alım-satım farkı fiyattan düşülüyor.
Satılırken, 22 ayar bileziklerde altın fiyatının üzerine yüzde 10 işçilik ücreti ekleniyor. İşçilik payı 14 ayar altınlarda yüzde 20 oranında. Satarken gramda 0.30 YTL de alım-satım farkı isteniyor.
Açık anlatımıyla, 360 YTL"ye alınan 22 ayar 10 gr. bileziği ertesi gün satmaya kalkan, (yüzde 10) 36 YTL işçilikten (0.40x10) alım-satım farkından 40 YTL kaybediyor.
Kuyumcular geri verilen bilezikleri eritip yeni bilezik yapıyor.
En iyisi Cumhuriyet
İlla da altın alacaksanız Cumhuriyet alacaksınız. Çünkü Cumhuriyet fiyatı dünya altın fiyatıyla dövize bağlı değişiyor. İşçilik ve alım-satım farkı olmadan paraya çevrilebiliyor.
Şimdilerde çeyrek Cumhuriyet 62 YTL, tam Cumhuriyet 250 YTL. En çok satılan altın çeyrek ve tam Cumhuriyet altını. Halkımızın hediye için en çok aldığı çeyrek Cumhuriyet altını. Bu altınları bozduran da az kaybediyor. Sarraf ve kuyumcular 250 YTL"lik tam altını 245 YTL"den, 62 YTL"lik çeyreği 60 YTL"den geri alıyor.
Dünyada altın fiyatları ABD dolarının faiz oranına, dolar/euro paritesine, petrol fiyatlarına ve altının arz ve talep değişimine göre iniyor, çıkıyor.
Son bir haftada Cumhuriyet altını 235 YTL"den 250 YTL"ye, çeyrek altın 58 YTL"den 62 YTL"ye yükseldi.
24 ayar altının 1 gramının fiyatı 35.00 YTL"den 37.10 YTL"ye tırmandı.
Kiloyla altın satın almak isteyenlere de bilgi vereyim. 24 ayar altının kilosu 29.700 dolara satılıyor.
Tekrarda yarar var. Halkımız tasarruflarını bağlanmak için eskisi kadar altın satın almıyor. Alamıyor. Çünkü: (1) Tasarruflarını dolara bağlamışlar. Dolar ucuz. Satıp kurtulamıyorlar. (2) Faiz yüksek. Faize para yatırmak gelir getiriyor. (3) Halk da para yok. Çoğu borçlu.
Takının ağırlığı ve şekli değişse de takı âdeti yaşıyor. Düğün mevsimi satılır Altının bizim yaşamımızda önemli bir yeri vardır. Ba...
7 milyon dolarlik yuzuk! Elbette platin vazgecilmez..
Platin yaklaşık 50 sene önce mücevher sektöründe oldukça gözde iken birden yerini beyaz altına bırakmıştı. Son birkaç yıldır bu özel metal tekrar kıymetli oldu ve rağbet görmeye başladı. Çok dayanıklı olması nedeniyle platinin kullanıldığı pek çok şey artık günlük hayatımızın bir parçası; iPad, otomobil parçaları, güneş gözlükleri hatta İsviçre ordu çakısı. Elbette platinin en çok rağbet gördüğü sektör yine mücevher. Şıklığı, dayanıklılığı ve en önemlisi alerji yapmaması nedeniyle altına alternatif arayanlar için platin çok iyi bir seçenek oluşturuyor.
Ünlü mücevherci Chopard da platine ekstra bir ışıltı(!) katarak 31 karatlık Ashoka pırlanta ile efsanevi bir yüzük yaratmış. Pırlantanın kendi fiyatının 3 milyon dolar olması bile baş döndürürken Chopard'ın maharetli tasarımcılarının ellerinde hayat bulan bu özel yüzüğün satış fiyatı tam olarak 7 milyon 21 bin dolar olarak belirlendi.
skunt@haberturk.com
HABERTURK.COM EKONOMİ SERVİSİ Platin yaklaşık 50 sene önce mücevher sektöründe oldukça gözde iken birden yerini beyaz altına bırakmıştı. ...
Pirlanta saat olur mu? Bu saat 5 milyon dolar!
Dünyanın en pahalı saatinin üstünde toplam 1.282 elmas var
İsviçre’li ünlü saat firması, dünyanın en pahalı saatini üretti. BBC’nin haberine göre Hublotfirmasının ürettiği, bin 282 elmasla kaplı, beyaz altın saat, 5 milyon dolar (yaklaşık 9 milyon TL) değerinde. 17 kişinin 14 ay boyunca uğraşarak yaptığı saat, önümüzdeki günlerde Basel’de yapılacak bir şirket etkinliğinde az sayıda kişiye gösterilecek.
HABERTÜRK
Bu saat 5 milyon dolar! Dünyanın en pahalı saatinin üstünde toplam 1.282 elmas var İsviçre’li ünlü saat firması, dünyanın en pahalı ...
Pirlantada butik tasarim revacta
HT-Geçmişte zenginlik simgesi sayılan pırlanta takıların, zincir mağazaların seri üretimi sonucu her bütçeye uygun hale gelmesiyle üst gelir grubu alıcılar, kişiye özel butik tasarımlara yöneldi.
İzmir'de 70 yıllık baba mesleğini sürdüren mücevherci Erhan Özusta, Türk kadınının, yıllar boyunca elmas ağırlıklı takılar tercih ettiğini, elde yapılan tek üretim mücevherlere ilgi gösterildiğini belirtti.
Yıllar içinde kuyumculukta önemli değişimler yaşandığına işaret eden Özusta, ''Kuyumculuk geniş bir alana yayıldı. Zincir mağazalarla birlikte seri ve fabrikasyon üretimler yapılmaya başlandı. Bununla birlikte pırlanta daha kolay ulaşılır hale geldi'' dedi.
Özusta, pırlanta takılara kolay ulaşılmasının, üst gelir grubu alıcıları mücevherde farklı arayışlara yönelttiğini belirten Özusta, şöyle devam etti.
''Eskiden meslek grubumuzda sarraflar ve kuyumcular vardı. Sarraf, 22 ayar altın, Reşat altın, bilezik, kuyumcu ise pırlantalı takı satardı. Bugün baktığımızda ise sarraf, kuyumcu ve mücevherci olduğunu görüyoruz. Gerçek mücevher, tek olan, elde yapılan, evlatlarınıza kalan takılardır. Kuyumculukta ise çok büyük cirolu büyük firmalar söz konusu.
Takının butik olması ürüne özellik kazandırıyor. 1 karatlık bir pırlantanın, 100 ayrı fiyatı var. Aynı taşı, 500 dolara da 50 bin dolara da alabilirsiniz. Üst gelir grubu, butik, özel üretilmiş mücevher alarak, kendini bu şekilde ayırıyor.''
AA
HT-Geçmişte zenginlik simgesi sayılan pırlanta takıların, zincir mağazaların seri üretimi sonucu her bütçeye uygun hale gelmesiyle üst ge...
Luks otomobil fiyatina tabanca!
Lüks otomobil fiyatına tabanca!
Bir fuarda sergilenen zümrüt, pırlanta ve yakut işlemeli tabanca 95 bin dolarlık fiyatıyla büyük ilgi gördü
Coşkan, tabancanın zümrüt, pırlanta ve yakut gibi değerli taşlarla süslendiğini ifade ederek, bu taşların miktarı ve büyüklüklerine göre tabancanın değerinin belirlendiğini anlattı.
15 1 mermi kapasiteli, 9x19 milimetre kalibrelik silahın, titanyum kaplı olduğunu bildiren Coşkan, tabancanın arpacık kısmının yakut, gezinin zümrüt, atış bandının pırlanta ve yakut, kabzasının da pırlanta ve siyah pırlanta işlemeli olduğunu belirtti.
TALİBİ ARAP PETROL ZENGİNLERİ
Temel Coşkan, firmalarının 66 ülkeye ihracat yaptığını, bu silahın da özel sipariş üzerine üretildiğini vurguladı. Coşkan, ''Genelde Arap ülkelerinde petrol zenginlerine satıyoruz. Bu silah ise Sarsılmaz Silah Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Latif Aral Aliş beyin şahsi silahıdır. Gerçekten çok güzel bir silah. Fuara gelenlerde bu silaha gıpta ile bakıyorlar. 'Allah bize de nasip etsin' diyorlar'' dedi.
23 modelde tabanca ürettiklerini ve bunların da 68 alt modelinin bulunduğunu bildiren Coşkan, firma olarak sektörde lokomotif konumda bulunduklarını, bütün silahlarda ve yeniliklerde önde olduklarını kaydetti.
Coşkan, silahlı kuvvetlere ve emniyet teşkilatına da silah vermeye devam ettiklerini belirterek ''Son 3 yıldır emniyete biz silah veriyoruz. Toplam 111 bin silah verdik emniyetimize. Önceden dışarıdan alıyorlardı. Şimdi Allah'a şükür silah sanayi gelişti, artık dışarıya para vermeye gerek kalmadı. Başarıyla, yüzümüzün akıyla çıkıyoruz bu işin içinden'' diye konuştu.
AA
HT-Bir silah sanayi firmasının Tabanca Pazarlama ve Satış Müdürü Temel Coşkan, yaptığı açıklamada, fuarda sergiledikleri ''K2'...
4 Ağustos 2013 Pazar
Cilt tonunuza göre mucevher renginizi belirleyin
Cilt tonunuza göre mücevher renginizi belirleyin
Trendus-Ünlü İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır ile cilt tonunun renk seçimindeki önemini konuştuk. Çakır, sıcak ve soğuk tonlamadaki kadınların giyim, makyaj ve mücevherde kullanmaları ve uzak durmaları gereken renkleri anlattı.
|
Ünlü İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır giyinirkenki renk seçimimizin önemini bu şekilde anlatıyor. Hani bazı günler çevrenizdekiler bugün ne kadar da soluk gözüküyorsun der ya işte bu durumdan aslında doğru renk seçimleri ile kolaylıkla kurtulabilirsiniz. Sıcak ve soğuk tonlamalar olarak her kadının aslında kendine has renkleri vardır. Bazı renkler sizi enerjik ve canlı gösterirken bazıları sizleri hastalıklı ve yorgun gösterir. İşte bu konuda merak edilen herşeyi İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır`a sorduk. O da giyim, makyaj ve mücevher konusunda hangi renkleri kullanmalı hangilerinden uzak durmalıyız onları anlattı.
Görseller eşliğinde adım adım cilt tonu ve renk uyumuyla ilgili herşeyi öğrenmek için fotoğrafları inceleyebilirsiniz.
TRENDUS
Cilt tonunuza göre mücevher renginizi belirleyin Trendus-Ünlü İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır ile cilt tonunun renk seçimindeki ...
Kanadali tuketiciler mucevher alirken...
yapmaktadırlar.
Özellikle People’s Jewellers ve Henry Birks and Sons Inc. gibi köklü
mücevher firmaları pazarda önemli bir paya sahiptir. Ayrıca Sears, The Bay, Wal-Mart,
Zellers ve Costco gibi büyük mağaza zincirleri de pazarda önemlidir. Özellikle Wal-Mart,
Zellers ve Costco gibi mağazalar düşük kalite ve ucuz ürünlerde ön plana çıkmaktadır.
Büyük mağaza zincirlerinin büyük çaplı alım yapabilmeleri nedeniyle, geleneksel
olarak toptancılar üzerinden gelişen dağıtım ağları önemli ölçüde değişmeye başlamıştır.
Bu tür büyük marketler doğrudan ithalat yapabildikleri gibi, uygun koşullarda bağımsız
aracı firmalardan da alım yapabilmektedir. Bu durumun önemli sonuçlarından biri kar
marjlarının azalmasıdır. Sektördeki rekabet, aracı sayısının azalmasında da etkili olmuştur.
Bu tür mağazalar çok sayıdaki satış noktaları nedeniyle doğrudan tüketiciye ulaşmaktadır.
Büyük mağaza zincirlerinin öne çıkması bağımsız toptancı, dağıtıcı ve acentelerin
önemini azaltmamıştır. Toptancı ve dağıtıcılar bağımsız mücevher mağazalarının yanı sıra
büyük mağaza zincirlerine de mal satmaktadırlar. Ayrıca bağımsız mücevher mağazalarını
bir araya getiren oluşumlar da bulunmaktadır. Örneğin Kanada’da bulunan DiGem Grubu
55’ten fazla bağımsız mücevher mağazasının bir arada bulunduğu bir alıcı grubudur.
Kanadalı tüketiciler mücevher alırken ürünün kalitesini, değerini ve tasarımını
dikkate almaktadırlar. Özgün tasarımlar rağbet görmektedir. İhraç edilecek ürünlerde bu
özellikler dikkate alınmalıdır.
Fiyatlar konusundaki önemli beklentilerin başında, tüketicilerin istikrarlı fiyat arayışı
gelmektedir. Bu nedenle, fiyat tekliflerinde bu hususa dikkat edilmesinin yararlı olacağı
düşünülmektedir. Mücevherde perakende satış fiyatları, ithalat fiyatının 3-4 katına kadar
çıkabilmektedir. Kanada’da en çok orta fiyat aralığındaki ürünlerin satıldığı gözlenmektedir.
Satılan mücevher eşyasının %65’inin fiyatı 100 Doların altındadır. Ödemelerin genellikle
30 gün vadeli olduğu, bazı durumlarda 60 gün vade talep edilebildiği gözlenmektedir.
Pahalı ürünlerde mağazaların 36 aya varan taksitler yaptığı görülmektedir.
Ülkemizde düzenlenen mücevher fuarları her ne kadar müşterilere ulaşmada bir yol
olsa da özellikle Toronto’da düzenlenen ve Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından bireysel
katılımın Devlet Yardımları Mevzuatı kapsamında desteklendiği World Jewellery Expo ile
Mücevherat müşterileri genellikle mücevher zincir mağazalarından alışveriş yapmaktadırlar. Özellikle People’s Jewellers v...
Dunya Standartlari, kalite isareti ve ticari marka isaretlemeleri
KANADA STANDARTLAR, KALİTE İŞARETİ VE TİCARİ MARKA
İŞARETLEMELERİ
Kanada’da kıymetli madenlerden mamul ürünlerin, bütün olarak veya karışım
halinde hangi maddelerden oluştuğunun belirlenmesi ve yanıltıcı işaretlemelerin önlenmesi
amacıyla Kanada Kıymetli Metaller İşaretleme Kanunu hazırlanmıştır. Ayrıca Rekabet
Kurulu (Competition Bureau) tarafından piyasadaki ürünler denetlenmektedir. Ürünlerin
kalite ve marka işaretlemeleri ürünlerin üzerinde veya etiketlerinde olabilmektedir. Kendi
ticari markaları olan üreticilerin ticari markalarını Kanada Fikri Mülkiyet Ofisine (Canadian
Intellectual Property Office) kaydettirmiş veya kaydettirmek için başvurmuş olmaları
gerekmektedir.
Altından mamul mücevherat ürünlerinde kalite işaretleri karat olarak belirlenebildiği
gibi ondalık olarak da işaretlenebilmektedir. Karat olarak belirtilen kalite işaretlerinde
"karat", "carat", "Karat", "Carat", "Kt.", "Ct.", "K" ve "C" kabul edilmektedir. En düşük kalite
olarak 9K için izin verilmekte olup, 9K, 10K, 14K, 18K, 22K şeklinde işaretlenen ürünler
aynı zamanda .375, .417, .583, .750 ve .916 şeklinde de işaretlenebilirler.
Gümüş ürünleri için izin verilen en düşük kalite ise 925 ayardır. Kabul edilen
işaretlemeler ise "sterling", "silver", "sterling silver", "SS", "argent", "argent sterling" ve
".925" dir.
Platinden olan ürünler için getirilen düzenlemelerle "platinum" , "plat." veya "platine"
işaretlemeleri kabul edilmiştir. Bu işaretlemelerin kullanılabilmesi için platin oranının en az
%95 olması gerekmektedir. Eğer platin bir alaşım içerisinde kullanılıyorsa platin ve iridyum
ya da platin ve ruthenium karışımlarının alaşımda en az %95 oranında olmaları
gerekmektedir.
ABD Federal Ticaret Komisyonu Platin Rehberinde "Pt850", "Pt900" veya "Pt950"
işaretlemelerine izin vermektedir. ABD Federal Ticaret Komisyonu, Kanada Kıymetli
Metaller İşaretleme Kanunu ile getirilen numaralama uygulamalarını da kabul etmiştir.
İhracatçılar ürünlere yapılan işaretlemelerde Kanada düzenlemelerinde olan
"platinum", "plat." veya "platine" işaretlemeleriyle ABD Platin Rehberinde belirtilen
işaretlemeleri beraber kullanabilirler, örneğin "Pt850 plat". Ayrıca "850 Plat", "900 Plat"
veya "950 Plat" şeklinde yapılan işaretlemeler ABD ve Kanada tarafından kabul
edilmektedir. Böylelikle işaretlemeler ABD ve Kanada düzenlemelerine uygun olarak
yapılmış olur.
KANADA STANDARTLAR, KALİTE İŞARETİ VE TİCARİ MARKA İŞARETLEMELERİ Kanada’da kıymetli madenlerden mamul ürünlerin, bütün olarak...
Kanada Mucevherat Pazari
Kanada Mücevherat Pazarı
Kanada mücevherat ve elbise aksesuarı tüketim harcamaları 2006 yılında 2 milyar
ABD dolarının üzerinde gerçekleşmiştir.
Kanada mücevherat pazarında talebin ekonomik, demografik, sosyal ve kültürel
faktörler tarafından belirlendiği görülmektedir. Bu faktörler arasında en önemlisi kadınların
harcanabilir gelir seviyesidir. Kadınların Kanada toplumunda ekonomik ve sosyal olarak
güçlenmeleri harcanabilir gelirlerinin artmasını beraberinde getirmiştir. Mücevherat
tüketicileri çoğunlukla 20-50 yaş arasındaki kadınlardan oluşmaktadır.
Kanada’da nişanlanan kişiler arasında pırlanta nişan yüzüğü satın alma oranı
%85’tir. Bu oranla Kanadalılar dünyada ilk sırada yer almaktadır. Ayrıca dünyanın önde
gelen mücevher firmalarından DeBeers’ın popülerleştirdiği “Sağ El Yüzükleri” de bekar
kadınların pırlanta yüzük alma oranını arttırmıştır.
Kanada Mücevherat Pazarı Kanada mücevherat ve elbise aksesuarı tüketim harcamaları 2006 yılında 2 milyar ABD dolarının üzerinde gerç...
3 Ağustos 2013 Cumartesi
Elmas Nasil Olusmustur? Nerelerde Cikarilir?
Kadınlar için ziynet eşyaları çok önemlidir. Bunların arasında elmasın yeri bir ayrıdır. Işıl ışıl, pırıltı saçan görünümüyl...
1 Ağustos 2013 Perşembe
Turkiye Mucevherat Pazari
Türkiye dünya mücevherat üretiminde önde gelen ülkeler arasında yer almaktadır.
Son dönemde dünya mücevherat üretimi İtalya gibi geleneksel üretici ülkelerden Çin,
Hindistan ve Türkiye gibi yeni ülkelere kaymaktadır.
Türkiye’de her sene yaklaşık 250-300 ton altın mücevher üretilmektedir. Altın
mücevherat üretimi imalat sektörlerinin en büyükleri arasında yer almakta ve bu sektörde
yaklaşık 750 bin kişi istihdam edilmektedir.
Grafik 1’in incelenmesinden görüleceği üzere Türkiye’nin toplam mücevherat
ihracatı 1998’den bu yana, 2006’daki %1,5’lik düşüş dışında, sürekli artış göstermiş ve
2007 yılında 1,6 milyar ABD dolarına ulaşmıştır. 1998 ve 2007 yılları arasında artış
%622’dir
Türkiye’nin altın mücevherat ihracatında önde gelen ülkeler sırasıyla ABD, Birleşik
Arap Emirlikleri, İtalya, Almanya ve Rusya Federasyonudur. Gümüş mücevherat
ihracatında ise ilk 5 ülkeyi Romanya, ABD, Almanya, Polonya ve Rusya Federasyonu
oluşturmaktadır.
TUİK verileri incelendiğinde Türkiye’den yapılan ihracatta Kanada’nın 7113.11’de
yer alan “gümüşten” mücevherci eşyası ve aksamında 46., 7113.19’da yer alan “altın ve
diğer kıymetli metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında 19., 7113.20’de yer alan
“kıymetli metallerle kaplama adi metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında 32.,
7114.11’de yer alan “gümüşten” kuyumcu eşyası ve aksamında 27. sırada olduğu
görülmektedir. Ayrıca 71.17 pozisyonunda yer alan “taklit mücevherci eşyası”nın
ülkemizden ihracatında Kanada 19. sırada yer almaktadır. Özellikle 7113.19’da
Kanada’nın Türkiye’den ithalatı son 5 yılda sürekli artış göstermiştir.
Türkiye Mücevherat Pazarı Türkiye dünya mücevherat üretiminde önde gelen ülkeler arasında yer almaktadır. Son dönemde dünya mücevh...
Dunya Mucevherat Pazari
Dünya altın mücevher piyasasında toplam altın talebi miktar olarak 2006 yılında
2.284 ton iken 2007 yılında bu rakam %5’lik bir artış göstererek 2.398,7 ton olmuştur.
Değer bazında ise 2006 yılında 44 milyar dolar olan dünya altın talebinin %20’lik bir artışla
2007 yılında 53 milyar dolara ulaştığı görülmektedir. 2008 yılının ilk çeyreğinde altın
mücevher talebi, 2007 yılının ilk çeyreğine göre değer olarak %12 artışla 13 milyar ABD
dolarına yükselmiştir. Ancak mücevher piyasasında altın talebi miktar bazında 2007 yılının
ilk çeyreğinde 566,9 ton iken bu rakam 2008 yılının ilk çeyreğinde %21’lik düşüşle 445,4
ton olmuştur.
Dünya gümüş mücevher piyasasında toplam gümüş talebi ise miktar olarak 2006
yılında 4.714,6 ton iken bu rakam 2007 yılında 4.632,3 ton olmuştur. 2006 yılında 437,37
ABD doları/kg.(Londra) olan gümüş fiyatı 2007 yılında 472,11 ABD doları/kg.(Londra)’na
yükselmiştir. Dünya gümüş mücevher üretimi ise 1998-2007 yılları arasında %16 artmıştır.
Özellikle Tayland, İtalya ve Çin’de, gümüş mücevher talebinin artması ve kar oranlarının
yükselmesi gümüş mücevher üretimindeki artışın temel sebebi olmuştur.
Yukarıda verilen bilgilerden de anlaşılacağı üzere son dönemde ekonomik
dalgalanmalar mücevher pazarına da yansımıştır. Ancak mücevher pazarı dünya
ekonomisindeki yerini korumaya devam etmektedir. Altın ve gümüş piyasasında toplam
talep düşerken fiyatta görülen artışlar talep düşüşünün önüne geçmiştir. Toplam piyasa
büyüklüğü talep düşüşü sonucu bir daralma yaşamamış, tam aksine fiyattaki artışlar
sayesinde piyasada genişleme yaşanmıştır.
Dünya mücevherat ithalat rakamlarına bakıldığında 2006 yılında en önemli ithalat
kaleminin %41,4’lük payla 71.13 pozisyonunda yer alan “mücevherci eşyası ve aksamı”
olduğu görülmektedir. Bu pozisyon içerisinde en çok ithalatı yapılan ise “altın ve diğer
kıymetli metallerden” mücevherci eşyası ve aksamıdır. Bu ürün grubu tek başına 2006 yılı
mücevherat ithalatının %36,4’ünü oluşturmaktadır. Aynı pozisyon içerisinde yer alan
“gümüşten” mücevherci eşyası ve aksamının ithalatı ise 2005 yılına kıyasla %14,4’lük bir
artış göstermiştir.
71.13 pozisyonunu, ithalatta %7,9’luk bir payla 71.17 pozisyonunda yer alan “taklit
mücevherci eşyası” takip etmektedir. Bu pozisyonun ithalatı 2005 yılına kıyasla %9,5’lik bir
artış göstermiştir. Pozisyon içerisinde en önemli kalem “adi metalden diğer eşya”dır. Bu
kalem alt açılımlar içerisinde 71.13 pozisyonunda yer alan “altın ve diğer kıymetli
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamından sonra dünya mücevherat ithalatında
%5,3’lük payla ikinci sırada yer almaktadır.
Dünya ithalatında bu pozisyonları sırasıyla 71.15 pozisyonunda yer alan “kıymetli
metallerden veya kıymetli metallerle kaplama metallerden diğer eşya”, 71.16
pozisyonunda yer alan “tabii inci veya kültür incilerinden, kıymetli ya da yarı kıymetli
taşlardan eşya” ve 71.14 pozisyonunda yer alan “kuyumcu eşyası ve aksamı” takip
etmektedir. 71.15 pozisyonu 2005 yılına kıyasla ithalatı %56,9 oranla en çok artış gösteren
pozisyondur. En çok artış gösteren ikinci pozisyon ise %27,3 oran ile 71.16 pozisyonudur. 3
Mücevherat ithalatında ele alınan pozisyonlarda 2005 yılına kıyasla bir düşüş
yaşanmamıştır. Ancak alt açılımlara bakıldığında münferit düşüşler görülmektedir. En
büyük düşüş % 4,6 ile 71.13 pozisyonunda yer alan “kıymetli metallerle kaplama adi
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında görülmüştür. 71.14 pozisyonunda yer alan
“kıymetli metallerle kaplama adi metallerden” kuyumcu eşyası ve aksamı en büyük düşüş
görülen ikinci ürün grubudur. Üçüncü ve son sırada ise 71.17 pozisyonunda yer alan “adi
metalden kol düğmeleri ve benzeri düğmeler” yer almaktadır.
Dünya mücevherat ithalatında 2006 yılında ilk 5 sırada yer alan ülkelere
bakıldığında en önemli ithalatçının ABD olduğu görülmektedir. ABD toplam mücevherat
ithalatının %16’sını gerçekleştirmektedir. ABD’nin mücevherat ithalatındaki kalemlere
bakıldığında 71.13 pozisyonunun %80’lik bir payla ilk sırada yer aldığı görülmektedir.
ABD’yi %6’lık payla İngiltere, %4’lük payla Hong Kong, %3’lük payla Japonya takip
etmektedir. Bu ülkelerin de mücevherat ithalatlarında en önemli kalem 71.13
pozisyonudur.
1
Raporun hazırlanış aşamasında UN Commodity Trade Statistics’de Japonya, B.A.E. ve Hindistan gibi
dünya ticaretinde önemli ülkelerin 2007 verileri henüz açıklanmamıştır; bu sebeple araştırmada 2005 ve
2006 yılı verileri ele alınmıştır.
Dünya Mücevherat Pazarı Dünya altın mücevher piyasasında toplam altın talebi miktar olarak 2006 yılında 2.284 ton iken 2007 yılında bu...
5 Ağustos 2013 Pazartesi
Sertifikasiz pirlantaya dikkat!
Sertifikasız pırlantaya dikkat!
HABERTÜRK-Güvenli alışveriş için pırlantaların sertifikasız alınmaması gerektiğine dikkat çekildi.
Pırlantanın ''nüfus cüzdanı'' özelliğini taşıyan sertifikada, satın alınacak pırlantanın her türlü özelliğinin yazılı olduğu belirtilen açıklamada, bu raporların da çeşitlerinin bulunduğu, bunların ilkinin bağımsız uluslararası pırlanta laboratuvarları tarafından hazırlanan sertifikalar olduğu kaydedildi.
Bu sertifikalardaki bilgilerin ürüne değil, sadece pırlantaya ait olduğu ve taşın renginde ya da berraklığında yanılma payının bulunmadığının altı çizilen açıklamada, ikinci sertifika çeşidinin ise pırlanta firmalarının o ürünle ilgili tüketiciye verdiği bilgilendirme evrakı ya da kartı niteliğindeki sertifikalar olduğu ifade edildi.
Söz konusu kart üzerinde o ürünün kaç ayar olduğu, hangi ağırlıkta pırlanta bulundurduğu, pırlantanın rengi ve berraklığı gibi bilgilerin üreticinin takdiri ile beyan edildiğine dikkatin çekildiği açıklamada, şöyle denildi:
''Bu durum ise ürünü aldığınız firmaya güvenmenizi gerektirmektedir. Aksi takdirde pırlantanın renginde ya da berraklığında yanlışlık olma ihtimali doğabilir. Uluslararası geçerliliğe sahip olsalar dahi taşınıza bir değer biçmeyen ve sadece onun teknik tanımını yapan pırlanta sertifikaları, içinizin rahat etmesi ve güvenli alışveriş için gereklidir. Biz Roberto Bene olarak bunu biliyor ve sizin güveninizi sağlamak için dünya üzerinde kabul görmüş pırlanta laboratuvarları olan HRD (Avrupa), GIA (Amerika), IGI (Avrupa) sertifikalı ve yüksek kalitedeki pırlantaları sizlerle buluşturuyoruz.''
Açıklamada, güvenli alışveriş için pırlanta ile ilgili bilgilerin yer aldığı sertifikası olmayan bir ürünün satın alınmaması gerektiğine işaret edildi.
(Online pırlanta satışı markası olan Roberto Bene'den yapılan açıklamada, sertifikaların, bağımsız taş bilim enstitülerinde çalışan deneyimli taş bilimcilerin çeşitli teknik aletler yardımı ile incelemeleri sonucunda verdikleri pırlanta derecelendirme raporları olduğu vurgulandı.)
AA
Takının agirligi ve sekli degisse de taki âdeti yasiyor.
Düğün mevsimi satılır
Altının bizim yaşamımızda önemli bir yeri vardır.
Bazılarımız için tasarruf aracı, bazılarımız için takı, bazılarımız için güvencedir. Bazıları dolara güvenmez. Faizden hoşlanmaz. Tasarrufuyla altın satın alır. Kadınlarımızın çoğu, erkeklerimizin azı altın takıdan hoşlanır. Kadınlarımız, özellikle Anadolu kadını için altın güvencedir. Hem kendi için hem ailesi için. Kocasından ayrılırsa, sahip olduğu altın ona destek olur. Kocasının işi bozulur ise, altınlarını satarak kocasına destek olur.
Temmuz - ağustos altın ayıdır. Bu aylar Anadolu"da ve özellikle Karadeniz"de düğün ayıdır. Alamancılar bu aylarda Türkiye"ye gelir düğün yapar. Köy düğünleri genelde bu aylarda yapılır.
Türkiye"de altın da en cok düğün mevsimi satılır.
Takı âdeti yaşıyor
Takının ağırlığı ve şekli değişse de takı âdeti yaşıyor. Eskiden altın zincir, takının olmaz ise olmazı idi. Şimdi altın zincir yok. Yavaş yavaş tek taş pırlanta yüzük modası başlıyor.
Anadolu"da kız için söz kesilirken takı pazarlığı yapılır. Sarraflardan, kuyumculardan öğrendiğime göre şimdilerde gelir düzeyine göre takı faturası şöyle imiş:
Alt gelir grubu ailelerde: En az 2.500-3.000 YTL"lik altın takı.
Orta gelir grubu ailelerde: En az 7.000-10.000 YTL"lik altın takı. Ve de bir adet tektaş pırlanta yüzük.
Üst gelir grubu ailelerde: En az 30.000 YTL"lik altın takı.
Aşiret düğünlerinde: En az 3-4 kg. ortalama 100 bin dolar değerinde altın takı.
Pırlanta gümrüksüz ithal edilmeye başlayalı beri tektaş yüzük talebi artmış. Sadece düğünler için değil, gençler karılarına ve sevgililerine hediye için de tektaş yüzük alıyormuş. 25-35 santi-karat gerçek pırlantalı bir tektaş yüzük 1.000-1.250 dolar arasında satılıyor.
125 YTL"ye bilezik
Takı denilince akla bilezik gelir. Kapalıçarşı"da bilezik fiyatlarını sordum, öğrendim.
İçi boş, 14 ayar altın bileziğin gramı 25 YTL, 5 gramlık bilezik 125 YTL.
22 ayar bileziğin gramı 36.30 YTL, 10 gramlık bir bilezik 360 YTL.
50 gramlık, eni 4 cm olan mega bileziğin gramı 39.00 YTL. Bir bilezik 2.000 YTL.
13-14 gramlık 2"li burma 500 YTL, 20-25 gramlık 3"lü burma 900 YTL.
Bu fiyatlar işçilik dahil satış fiyatları. Bilezikleri bozdurmaya gittiğinizde hem işçilik ücreti kaybediliyor, hem de alım-satım farkı fiyattan düşülüyor.
Satılırken, 22 ayar bileziklerde altın fiyatının üzerine yüzde 10 işçilik ücreti ekleniyor. İşçilik payı 14 ayar altınlarda yüzde 20 oranında. Satarken gramda 0.30 YTL de alım-satım farkı isteniyor.
Açık anlatımıyla, 360 YTL"ye alınan 22 ayar 10 gr. bileziği ertesi gün satmaya kalkan, (yüzde 10) 36 YTL işçilikten (0.40x10) alım-satım farkından 40 YTL kaybediyor.
Kuyumcular geri verilen bilezikleri eritip yeni bilezik yapıyor.
En iyisi Cumhuriyet
İlla da altın alacaksanız Cumhuriyet alacaksınız. Çünkü Cumhuriyet fiyatı dünya altın fiyatıyla dövize bağlı değişiyor. İşçilik ve alım-satım farkı olmadan paraya çevrilebiliyor.
Şimdilerde çeyrek Cumhuriyet 62 YTL, tam Cumhuriyet 250 YTL. En çok satılan altın çeyrek ve tam Cumhuriyet altını. Halkımızın hediye için en çok aldığı çeyrek Cumhuriyet altını. Bu altınları bozduran da az kaybediyor. Sarraf ve kuyumcular 250 YTL"lik tam altını 245 YTL"den, 62 YTL"lik çeyreği 60 YTL"den geri alıyor.
Dünyada altın fiyatları ABD dolarının faiz oranına, dolar/euro paritesine, petrol fiyatlarına ve altının arz ve talep değişimine göre iniyor, çıkıyor.
Son bir haftada Cumhuriyet altını 235 YTL"den 250 YTL"ye, çeyrek altın 58 YTL"den 62 YTL"ye yükseldi.
24 ayar altının 1 gramının fiyatı 35.00 YTL"den 37.10 YTL"ye tırmandı.
Kiloyla altın satın almak isteyenlere de bilgi vereyim. 24 ayar altının kilosu 29.700 dolara satılıyor.
Tekrarda yarar var. Halkımız tasarruflarını bağlanmak için eskisi kadar altın satın almıyor. Alamıyor. Çünkü: (1) Tasarruflarını dolara bağlamışlar. Dolar ucuz. Satıp kurtulamıyorlar. (2) Faiz yüksek. Faize para yatırmak gelir getiriyor. (3) Halk da para yok. Çoğu borçlu.
7 milyon dolarlik yuzuk! Elbette platin vazgecilmez..
Platin yaklaşık 50 sene önce mücevher sektöründe oldukça gözde iken birden yerini beyaz altına bırakmıştı. Son birkaç yıldır bu özel metal tekrar kıymetli oldu ve rağbet görmeye başladı. Çok dayanıklı olması nedeniyle platinin kullanıldığı pek çok şey artık günlük hayatımızın bir parçası; iPad, otomobil parçaları, güneş gözlükleri hatta İsviçre ordu çakısı. Elbette platinin en çok rağbet gördüğü sektör yine mücevher. Şıklığı, dayanıklılığı ve en önemlisi alerji yapmaması nedeniyle altına alternatif arayanlar için platin çok iyi bir seçenek oluşturuyor.
Ünlü mücevherci Chopard da platine ekstra bir ışıltı(!) katarak 31 karatlık Ashoka pırlanta ile efsanevi bir yüzük yaratmış. Pırlantanın kendi fiyatının 3 milyon dolar olması bile baş döndürürken Chopard'ın maharetli tasarımcılarının ellerinde hayat bulan bu özel yüzüğün satış fiyatı tam olarak 7 milyon 21 bin dolar olarak belirlendi.
skunt@haberturk.com
Pirlanta saat olur mu? Bu saat 5 milyon dolar!
Dünyanın en pahalı saatinin üstünde toplam 1.282 elmas var
İsviçre’li ünlü saat firması, dünyanın en pahalı saatini üretti. BBC’nin haberine göre Hublotfirmasının ürettiği, bin 282 elmasla kaplı, beyaz altın saat, 5 milyon dolar (yaklaşık 9 milyon TL) değerinde. 17 kişinin 14 ay boyunca uğraşarak yaptığı saat, önümüzdeki günlerde Basel’de yapılacak bir şirket etkinliğinde az sayıda kişiye gösterilecek.
HABERTÜRK
Pirlantada butik tasarim revacta
HT-Geçmişte zenginlik simgesi sayılan pırlanta takıların, zincir mağazaların seri üretimi sonucu her bütçeye uygun hale gelmesiyle üst gelir grubu alıcılar, kişiye özel butik tasarımlara yöneldi.
İzmir'de 70 yıllık baba mesleğini sürdüren mücevherci Erhan Özusta, Türk kadınının, yıllar boyunca elmas ağırlıklı takılar tercih ettiğini, elde yapılan tek üretim mücevherlere ilgi gösterildiğini belirtti.
Yıllar içinde kuyumculukta önemli değişimler yaşandığına işaret eden Özusta, ''Kuyumculuk geniş bir alana yayıldı. Zincir mağazalarla birlikte seri ve fabrikasyon üretimler yapılmaya başlandı. Bununla birlikte pırlanta daha kolay ulaşılır hale geldi'' dedi.
Özusta, pırlanta takılara kolay ulaşılmasının, üst gelir grubu alıcıları mücevherde farklı arayışlara yönelttiğini belirten Özusta, şöyle devam etti.
''Eskiden meslek grubumuzda sarraflar ve kuyumcular vardı. Sarraf, 22 ayar altın, Reşat altın, bilezik, kuyumcu ise pırlantalı takı satardı. Bugün baktığımızda ise sarraf, kuyumcu ve mücevherci olduğunu görüyoruz. Gerçek mücevher, tek olan, elde yapılan, evlatlarınıza kalan takılardır. Kuyumculukta ise çok büyük cirolu büyük firmalar söz konusu.
Takının butik olması ürüne özellik kazandırıyor. 1 karatlık bir pırlantanın, 100 ayrı fiyatı var. Aynı taşı, 500 dolara da 50 bin dolara da alabilirsiniz. Üst gelir grubu, butik, özel üretilmiş mücevher alarak, kendini bu şekilde ayırıyor.''
AA
Luks otomobil fiyatina tabanca!
Lüks otomobil fiyatına tabanca!
Bir fuarda sergilenen zümrüt, pırlanta ve yakut işlemeli tabanca 95 bin dolarlık fiyatıyla büyük ilgi gördü
Coşkan, tabancanın zümrüt, pırlanta ve yakut gibi değerli taşlarla süslendiğini ifade ederek, bu taşların miktarı ve büyüklüklerine göre tabancanın değerinin belirlendiğini anlattı.
15 1 mermi kapasiteli, 9x19 milimetre kalibrelik silahın, titanyum kaplı olduğunu bildiren Coşkan, tabancanın arpacık kısmının yakut, gezinin zümrüt, atış bandının pırlanta ve yakut, kabzasının da pırlanta ve siyah pırlanta işlemeli olduğunu belirtti.
TALİBİ ARAP PETROL ZENGİNLERİ
Temel Coşkan, firmalarının 66 ülkeye ihracat yaptığını, bu silahın da özel sipariş üzerine üretildiğini vurguladı. Coşkan, ''Genelde Arap ülkelerinde petrol zenginlerine satıyoruz. Bu silah ise Sarsılmaz Silah Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Latif Aral Aliş beyin şahsi silahıdır. Gerçekten çok güzel bir silah. Fuara gelenlerde bu silaha gıpta ile bakıyorlar. 'Allah bize de nasip etsin' diyorlar'' dedi.
23 modelde tabanca ürettiklerini ve bunların da 68 alt modelinin bulunduğunu bildiren Coşkan, firma olarak sektörde lokomotif konumda bulunduklarını, bütün silahlarda ve yeniliklerde önde olduklarını kaydetti.
Coşkan, silahlı kuvvetlere ve emniyet teşkilatına da silah vermeye devam ettiklerini belirterek ''Son 3 yıldır emniyete biz silah veriyoruz. Toplam 111 bin silah verdik emniyetimize. Önceden dışarıdan alıyorlardı. Şimdi Allah'a şükür silah sanayi gelişti, artık dışarıya para vermeye gerek kalmadı. Başarıyla, yüzümüzün akıyla çıkıyoruz bu işin içinden'' diye konuştu.
AA
4 Ağustos 2013 Pazar
Cilt tonunuza göre mucevher renginizi belirleyin
Cilt tonunuza göre mücevher renginizi belirleyin
Trendus-Ünlü İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır ile cilt tonunun renk seçimindeki önemini konuştuk. Çakır, sıcak ve soğuk tonlamadaki kadınların giyim, makyaj ve mücevherde kullanmaları ve uzak durmaları gereken renkleri anlattı.
|
Ünlü İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır giyinirkenki renk seçimimizin önemini bu şekilde anlatıyor. Hani bazı günler çevrenizdekiler bugün ne kadar da soluk gözüküyorsun der ya işte bu durumdan aslında doğru renk seçimleri ile kolaylıkla kurtulabilirsiniz. Sıcak ve soğuk tonlamalar olarak her kadının aslında kendine has renkleri vardır. Bazı renkler sizi enerjik ve canlı gösterirken bazıları sizleri hastalıklı ve yorgun gösterir. İşte bu konuda merak edilen herşeyi İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır`a sorduk. O da giyim, makyaj ve mücevher konusunda hangi renkleri kullanmalı hangilerinden uzak durmalıyız onları anlattı.
Görseller eşliğinde adım adım cilt tonu ve renk uyumuyla ilgili herşeyi öğrenmek için fotoğrafları inceleyebilirsiniz.
TRENDUS
Kanadali tuketiciler mucevher alirken...
yapmaktadırlar.
Özellikle People’s Jewellers ve Henry Birks and Sons Inc. gibi köklü
mücevher firmaları pazarda önemli bir paya sahiptir. Ayrıca Sears, The Bay, Wal-Mart,
Zellers ve Costco gibi büyük mağaza zincirleri de pazarda önemlidir. Özellikle Wal-Mart,
Zellers ve Costco gibi mağazalar düşük kalite ve ucuz ürünlerde ön plana çıkmaktadır.
Büyük mağaza zincirlerinin büyük çaplı alım yapabilmeleri nedeniyle, geleneksel
olarak toptancılar üzerinden gelişen dağıtım ağları önemli ölçüde değişmeye başlamıştır.
Bu tür büyük marketler doğrudan ithalat yapabildikleri gibi, uygun koşullarda bağımsız
aracı firmalardan da alım yapabilmektedir. Bu durumun önemli sonuçlarından biri kar
marjlarının azalmasıdır. Sektördeki rekabet, aracı sayısının azalmasında da etkili olmuştur.
Bu tür mağazalar çok sayıdaki satış noktaları nedeniyle doğrudan tüketiciye ulaşmaktadır.
Büyük mağaza zincirlerinin öne çıkması bağımsız toptancı, dağıtıcı ve acentelerin
önemini azaltmamıştır. Toptancı ve dağıtıcılar bağımsız mücevher mağazalarının yanı sıra
büyük mağaza zincirlerine de mal satmaktadırlar. Ayrıca bağımsız mücevher mağazalarını
bir araya getiren oluşumlar da bulunmaktadır. Örneğin Kanada’da bulunan DiGem Grubu
55’ten fazla bağımsız mücevher mağazasının bir arada bulunduğu bir alıcı grubudur.
Kanadalı tüketiciler mücevher alırken ürünün kalitesini, değerini ve tasarımını
dikkate almaktadırlar. Özgün tasarımlar rağbet görmektedir. İhraç edilecek ürünlerde bu
özellikler dikkate alınmalıdır.
Fiyatlar konusundaki önemli beklentilerin başında, tüketicilerin istikrarlı fiyat arayışı
gelmektedir. Bu nedenle, fiyat tekliflerinde bu hususa dikkat edilmesinin yararlı olacağı
düşünülmektedir. Mücevherde perakende satış fiyatları, ithalat fiyatının 3-4 katına kadar
çıkabilmektedir. Kanada’da en çok orta fiyat aralığındaki ürünlerin satıldığı gözlenmektedir.
Satılan mücevher eşyasının %65’inin fiyatı 100 Doların altındadır. Ödemelerin genellikle
30 gün vadeli olduğu, bazı durumlarda 60 gün vade talep edilebildiği gözlenmektedir.
Pahalı ürünlerde mağazaların 36 aya varan taksitler yaptığı görülmektedir.
Ülkemizde düzenlenen mücevher fuarları her ne kadar müşterilere ulaşmada bir yol
olsa da özellikle Toronto’da düzenlenen ve Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından bireysel
katılımın Devlet Yardımları Mevzuatı kapsamında desteklendiği World Jewellery Expo ile
Dunya Standartlari, kalite isareti ve ticari marka isaretlemeleri
KANADA STANDARTLAR, KALİTE İŞARETİ VE TİCARİ MARKA
İŞARETLEMELERİ
Kanada’da kıymetli madenlerden mamul ürünlerin, bütün olarak veya karışım
halinde hangi maddelerden oluştuğunun belirlenmesi ve yanıltıcı işaretlemelerin önlenmesi
amacıyla Kanada Kıymetli Metaller İşaretleme Kanunu hazırlanmıştır. Ayrıca Rekabet
Kurulu (Competition Bureau) tarafından piyasadaki ürünler denetlenmektedir. Ürünlerin
kalite ve marka işaretlemeleri ürünlerin üzerinde veya etiketlerinde olabilmektedir. Kendi
ticari markaları olan üreticilerin ticari markalarını Kanada Fikri Mülkiyet Ofisine (Canadian
Intellectual Property Office) kaydettirmiş veya kaydettirmek için başvurmuş olmaları
gerekmektedir.
Altından mamul mücevherat ürünlerinde kalite işaretleri karat olarak belirlenebildiği
gibi ondalık olarak da işaretlenebilmektedir. Karat olarak belirtilen kalite işaretlerinde
"karat", "carat", "Karat", "Carat", "Kt.", "Ct.", "K" ve "C" kabul edilmektedir. En düşük kalite
olarak 9K için izin verilmekte olup, 9K, 10K, 14K, 18K, 22K şeklinde işaretlenen ürünler
aynı zamanda .375, .417, .583, .750 ve .916 şeklinde de işaretlenebilirler.
Gümüş ürünleri için izin verilen en düşük kalite ise 925 ayardır. Kabul edilen
işaretlemeler ise "sterling", "silver", "sterling silver", "SS", "argent", "argent sterling" ve
".925" dir.
Platinden olan ürünler için getirilen düzenlemelerle "platinum" , "plat." veya "platine"
işaretlemeleri kabul edilmiştir. Bu işaretlemelerin kullanılabilmesi için platin oranının en az
%95 olması gerekmektedir. Eğer platin bir alaşım içerisinde kullanılıyorsa platin ve iridyum
ya da platin ve ruthenium karışımlarının alaşımda en az %95 oranında olmaları
gerekmektedir.
ABD Federal Ticaret Komisyonu Platin Rehberinde "Pt850", "Pt900" veya "Pt950"
işaretlemelerine izin vermektedir. ABD Federal Ticaret Komisyonu, Kanada Kıymetli
Metaller İşaretleme Kanunu ile getirilen numaralama uygulamalarını da kabul etmiştir.
İhracatçılar ürünlere yapılan işaretlemelerde Kanada düzenlemelerinde olan
"platinum", "plat." veya "platine" işaretlemeleriyle ABD Platin Rehberinde belirtilen
işaretlemeleri beraber kullanabilirler, örneğin "Pt850 plat". Ayrıca "850 Plat", "900 Plat"
veya "950 Plat" şeklinde yapılan işaretlemeler ABD ve Kanada tarafından kabul
edilmektedir. Böylelikle işaretlemeler ABD ve Kanada düzenlemelerine uygun olarak
yapılmış olur.
Kanada Mucevherat Pazari
Kanada Mücevherat Pazarı
Kanada mücevherat ve elbise aksesuarı tüketim harcamaları 2006 yılında 2 milyar
ABD dolarının üzerinde gerçekleşmiştir.
Kanada mücevherat pazarında talebin ekonomik, demografik, sosyal ve kültürel
faktörler tarafından belirlendiği görülmektedir. Bu faktörler arasında en önemlisi kadınların
harcanabilir gelir seviyesidir. Kadınların Kanada toplumunda ekonomik ve sosyal olarak
güçlenmeleri harcanabilir gelirlerinin artmasını beraberinde getirmiştir. Mücevherat
tüketicileri çoğunlukla 20-50 yaş arasındaki kadınlardan oluşmaktadır.
Kanada’da nişanlanan kişiler arasında pırlanta nişan yüzüğü satın alma oranı
%85’tir. Bu oranla Kanadalılar dünyada ilk sırada yer almaktadır. Ayrıca dünyanın önde
gelen mücevher firmalarından DeBeers’ın popülerleştirdiği “Sağ El Yüzükleri” de bekar
kadınların pırlanta yüzük alma oranını arttırmıştır.
3 Ağustos 2013 Cumartesi
Elmas Nasil Olusmustur? Nerelerde Cikarilir?
1 Ağustos 2013 Perşembe
Turkiye Mucevherat Pazari
Türkiye dünya mücevherat üretiminde önde gelen ülkeler arasında yer almaktadır.
Son dönemde dünya mücevherat üretimi İtalya gibi geleneksel üretici ülkelerden Çin,
Hindistan ve Türkiye gibi yeni ülkelere kaymaktadır.
Türkiye’de her sene yaklaşık 250-300 ton altın mücevher üretilmektedir. Altın
mücevherat üretimi imalat sektörlerinin en büyükleri arasında yer almakta ve bu sektörde
yaklaşık 750 bin kişi istihdam edilmektedir.
Grafik 1’in incelenmesinden görüleceği üzere Türkiye’nin toplam mücevherat
ihracatı 1998’den bu yana, 2006’daki %1,5’lik düşüş dışında, sürekli artış göstermiş ve
2007 yılında 1,6 milyar ABD dolarına ulaşmıştır. 1998 ve 2007 yılları arasında artış
%622’dir
Türkiye’nin altın mücevherat ihracatında önde gelen ülkeler sırasıyla ABD, Birleşik
Arap Emirlikleri, İtalya, Almanya ve Rusya Federasyonudur. Gümüş mücevherat
ihracatında ise ilk 5 ülkeyi Romanya, ABD, Almanya, Polonya ve Rusya Federasyonu
oluşturmaktadır.
TUİK verileri incelendiğinde Türkiye’den yapılan ihracatta Kanada’nın 7113.11’de
yer alan “gümüşten” mücevherci eşyası ve aksamında 46., 7113.19’da yer alan “altın ve
diğer kıymetli metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında 19., 7113.20’de yer alan
“kıymetli metallerle kaplama adi metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında 32.,
7114.11’de yer alan “gümüşten” kuyumcu eşyası ve aksamında 27. sırada olduğu
görülmektedir. Ayrıca 71.17 pozisyonunda yer alan “taklit mücevherci eşyası”nın
ülkemizden ihracatında Kanada 19. sırada yer almaktadır. Özellikle 7113.19’da
Kanada’nın Türkiye’den ithalatı son 5 yılda sürekli artış göstermiştir.
Dunya Mucevherat Pazari
Dünya altın mücevher piyasasında toplam altın talebi miktar olarak 2006 yılında
2.284 ton iken 2007 yılında bu rakam %5’lik bir artış göstererek 2.398,7 ton olmuştur.
Değer bazında ise 2006 yılında 44 milyar dolar olan dünya altın talebinin %20’lik bir artışla
2007 yılında 53 milyar dolara ulaştığı görülmektedir. 2008 yılının ilk çeyreğinde altın
mücevher talebi, 2007 yılının ilk çeyreğine göre değer olarak %12 artışla 13 milyar ABD
dolarına yükselmiştir. Ancak mücevher piyasasında altın talebi miktar bazında 2007 yılının
ilk çeyreğinde 566,9 ton iken bu rakam 2008 yılının ilk çeyreğinde %21’lik düşüşle 445,4
ton olmuştur.
Dünya gümüş mücevher piyasasında toplam gümüş talebi ise miktar olarak 2006
yılında 4.714,6 ton iken bu rakam 2007 yılında 4.632,3 ton olmuştur. 2006 yılında 437,37
ABD doları/kg.(Londra) olan gümüş fiyatı 2007 yılında 472,11 ABD doları/kg.(Londra)’na
yükselmiştir. Dünya gümüş mücevher üretimi ise 1998-2007 yılları arasında %16 artmıştır.
Özellikle Tayland, İtalya ve Çin’de, gümüş mücevher talebinin artması ve kar oranlarının
yükselmesi gümüş mücevher üretimindeki artışın temel sebebi olmuştur.
Yukarıda verilen bilgilerden de anlaşılacağı üzere son dönemde ekonomik
dalgalanmalar mücevher pazarına da yansımıştır. Ancak mücevher pazarı dünya
ekonomisindeki yerini korumaya devam etmektedir. Altın ve gümüş piyasasında toplam
talep düşerken fiyatta görülen artışlar talep düşüşünün önüne geçmiştir. Toplam piyasa
büyüklüğü talep düşüşü sonucu bir daralma yaşamamış, tam aksine fiyattaki artışlar
sayesinde piyasada genişleme yaşanmıştır.
Dünya mücevherat ithalat rakamlarına bakıldığında 2006 yılında en önemli ithalat
kaleminin %41,4’lük payla 71.13 pozisyonunda yer alan “mücevherci eşyası ve aksamı”
olduğu görülmektedir. Bu pozisyon içerisinde en çok ithalatı yapılan ise “altın ve diğer
kıymetli metallerden” mücevherci eşyası ve aksamıdır. Bu ürün grubu tek başına 2006 yılı
mücevherat ithalatının %36,4’ünü oluşturmaktadır. Aynı pozisyon içerisinde yer alan
“gümüşten” mücevherci eşyası ve aksamının ithalatı ise 2005 yılına kıyasla %14,4’lük bir
artış göstermiştir.
71.13 pozisyonunu, ithalatta %7,9’luk bir payla 71.17 pozisyonunda yer alan “taklit
mücevherci eşyası” takip etmektedir. Bu pozisyonun ithalatı 2005 yılına kıyasla %9,5’lik bir
artış göstermiştir. Pozisyon içerisinde en önemli kalem “adi metalden diğer eşya”dır. Bu
kalem alt açılımlar içerisinde 71.13 pozisyonunda yer alan “altın ve diğer kıymetli
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamından sonra dünya mücevherat ithalatında
%5,3’lük payla ikinci sırada yer almaktadır.
Dünya ithalatında bu pozisyonları sırasıyla 71.15 pozisyonunda yer alan “kıymetli
metallerden veya kıymetli metallerle kaplama metallerden diğer eşya”, 71.16
pozisyonunda yer alan “tabii inci veya kültür incilerinden, kıymetli ya da yarı kıymetli
taşlardan eşya” ve 71.14 pozisyonunda yer alan “kuyumcu eşyası ve aksamı” takip
etmektedir. 71.15 pozisyonu 2005 yılına kıyasla ithalatı %56,9 oranla en çok artış gösteren
pozisyondur. En çok artış gösteren ikinci pozisyon ise %27,3 oran ile 71.16 pozisyonudur. 3
Mücevherat ithalatında ele alınan pozisyonlarda 2005 yılına kıyasla bir düşüş
yaşanmamıştır. Ancak alt açılımlara bakıldığında münferit düşüşler görülmektedir. En
büyük düşüş % 4,6 ile 71.13 pozisyonunda yer alan “kıymetli metallerle kaplama adi
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında görülmüştür. 71.14 pozisyonunda yer alan
“kıymetli metallerle kaplama adi metallerden” kuyumcu eşyası ve aksamı en büyük düşüş
görülen ikinci ürün grubudur. Üçüncü ve son sırada ise 71.17 pozisyonunda yer alan “adi
metalden kol düğmeleri ve benzeri düğmeler” yer almaktadır.
Dünya mücevherat ithalatında 2006 yılında ilk 5 sırada yer alan ülkelere
bakıldığında en önemli ithalatçının ABD olduğu görülmektedir. ABD toplam mücevherat
ithalatının %16’sını gerçekleştirmektedir. ABD’nin mücevherat ithalatındaki kalemlere
bakıldığında 71.13 pozisyonunun %80’lik bir payla ilk sırada yer aldığı görülmektedir.
ABD’yi %6’lık payla İngiltere, %4’lük payla Hong Kong, %3’lük payla Japonya takip
etmektedir. Bu ülkelerin de mücevherat ithalatlarında en önemli kalem 71.13
pozisyonudur.
1
Raporun hazırlanış aşamasında UN Commodity Trade Statistics’de Japonya, B.A.E. ve Hindistan gibi
dünya ticaretinde önemli ülkelerin 2007 verileri henüz açıklanmamıştır; bu sebeple araştırmada 2005 ve
2006 yılı verileri ele alınmıştır.
Top Ad 728x90
Video
Visitors
Bu Blogda Ara
Vertical2
Pırlanta Hakkında Herşey
Pages - Menu
Popüler Yayınlar
-
Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-Titanik Filminde adı geçen “Okyanus’un Kalbi: Mavi Elmas” II Abdülhamit hana aitti. Yıllarca sa...
-
Türk mücevherciler taş için ne diyor? SABAH- METE BOYBEYİ (Boybeyi Mücevherleri Yön. Kur. Bşk.) KALİTELİSİ NADİRDİR Siyah pırlant...
-
Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantaya eşdeğermidir? 1. Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantayı temsil mi eder? Ce...
-
En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi AYAR VE MİLYEM Ayar ve Milyem Hesapları Kuyumculukta kıymetli metaller saf hâlde ...