Bu Blogda Ara

5 Ağustos 2013 Pazartesi

Sertifikasiz pirlantaya dikkat!


Sertifikasız pırlantaya dikkat!


HABERTÜRK-Güvenli alışveriş için pırlantaların sertifikasız alınmaması gerektiğine dikkat çekildi.


Pırlantanın ''nüfus cüzdanı'' özelliğini taşıyan sertifikada, satın alınacak pırlantanın her türlü özelliğinin yazılı olduğu belirtilen açıklamada, bu raporların da çeşitlerinin bulunduğu, bunların ilkinin bağımsız uluslararası pırlanta laboratuvarları tarafından hazırlanan sertifikalar olduğu kaydedildi.

Bu sertifikalardaki bilgilerin ürüne değil, sadece pırlantaya ait olduğu ve taşın renginde ya da berraklığında yanılma payının bulunmadığının altı çizilen açıklamada, ikinci sertifika çeşidinin ise pırlanta firmalarının o ürünle ilgili tüketiciye verdiği bilgilendirme evrakı ya da kartı niteliğindeki sertifikalar olduğu ifade edildi.

Söz konusu kart üzerinde o ürünün kaç ayar olduğu, hangi ağırlıkta pırlanta bulundurduğu, pırlantanın rengi ve berraklığı gibi bilgilerin üreticinin takdiri ile beyan edildiğine dikkatin çekildiği açıklamada, şöyle denildi:

''Bu durum ise ürünü aldığınız firmaya güvenmenizi gerektirmektedir. Aksi takdirde pırlantanın renginde ya da berraklığında yanlışlık olma ihtimali doğabilir. Uluslararası geçerliliğe sahip olsalar dahi taşınıza bir değer biçmeyen ve sadece onun teknik tanımını yapan pırlanta sertifikaları, içinizin rahat etmesi ve güvenli alışveriş için gereklidir. Biz Roberto Bene olarak bunu biliyor ve sizin güveninizi sağlamak için dünya üzerinde kabul görmüş pırlanta laboratuvarları olan HRD (Avrupa), GIA (Amerika), IGI (Avrupa) sertifikalı ve yüksek kalitedeki pırlantaları sizlerle buluşturuyoruz.''

Açıklamada, güvenli alışveriş için pırlanta ile ilgili bilgilerin yer aldığı sertifikası olmayan bir ürünün satın alınmaması gerektiğine işaret edildi.



(Online pırlanta satışı markası olan Roberto Bene'den yapılan açıklamada, sertifikaların, bağımsız taş bilim enstitülerinde çalışan deneyimli taş bilimcilerin çeşitli teknik aletler yardımı ile incelemeleri sonucunda verdikleri pırlanta derecelendirme raporları olduğu vurgulandı.)

 AA

Takının agirligi ve sekli degisse de taki âdeti yasiyor.

 Takının ağırlığı ve şekli değişse de takı âdeti yaşıyor.




Düğün mevsimi satılır
Altının bizim yaşamımızda önemli bir yeri vardır.
Bazılarımız için tasarruf aracı, bazılarımız için takı, bazılarımız için “güvence”dir. Bazıları dolara güvenmez. Faizden hoşlanmaz. Tasarrufuyla altın satın alır. Kadınlarımızın çoğu, erkeklerimizin azı altın takıdan hoşlanır. Kadınlarımız, özellikle Anadolu kadını için altın güvencedir. Hem kendi için hem ailesi için. Kocasından ayrılırsa, sahip olduğu altın ona destek olur. Kocasının işi bozulur ise, altınlarını satarak kocasına destek olur.
Temmuz - ağustos altın ayıdır. Bu aylar Anadolu"da ve özellikle Karadeniz"de düğün ayıdır. Alamancılar bu aylarda Türkiye"ye gelir düğün yapar. Köy düğünleri genelde bu aylarda yapılır.
Türkiye"de altın da en cok düğün mevsimi satılır.

Takı âdeti yaşıyor
Takının ağırlığı ve şekli değişse de takı âdeti yaşıyor. Eskiden altın zincir, takının olmaz ise olmazı idi. Şimdi altın zincir yok. Yavaş yavaş tek taş pırlanta yüzük modası başlıyor.
Anadolu"da kız için söz kesilirken takı pazarlığı yapılır. Sarraflardan, kuyumculardan öğrendiğime göre şimdilerde gelir düzeyine göre takı faturası şöyle imiş:
Alt gelir grubu ailelerde: En az 2.500-3.000 YTL"lik altın takı.
Orta gelir grubu ailelerde: En az 7.000-10.000 YTL"lik altın takı. Ve de bir adet tektaş pırlanta yüzük.
Üst gelir grubu ailelerde: En az 30.000 YTL"lik altın takı.
Aşiret düğünlerinde:  En az 3-4 kg. ortalama 100 bin dolar değerinde altın takı.
Pırlanta gümrüksüz ithal edilmeye başlayalı beri tektaş yüzük talebi artmış. Sadece düğünler için değil, gençler karılarına ve sevgililerine hediye için de tektaş yüzük alıyormuş. 25-35 santi-karat gerçek pırlantalı bir tektaş yüzük 1.000-1.250 dolar arasında satılıyor.


125 YTL"ye bilezik 
Takı denilince akla bilezik gelir. Kapalıçarşı"da bilezik fiyatlarını sordum, öğrendim.
İçi boş, 14 ayar altın bileziğin gramı 25 YTL, 5 gramlık bilezik 125 YTL.
22 ayar bileziğin gramı 36.30 YTL, 10 gramlık bir bilezik 360 YTL.
50 gramlık, eni 4 cm olan mega bileziğin gramı 39.00 YTL. Bir bilezik 2.000 YTL.
13-14 gramlık 2"li burma 500 YTL, 20-25 gramlık 3"lü burma 900 YTL.
Bu fiyatlar işçilik dahil satış fiyatları. Bilezikleri bozdurmaya gittiğinizde hem işçilik ücreti kaybediliyor, hem de alım-satım farkı fiyattan düşülüyor.
Satılırken, 22 ayar bileziklerde altın fiyatının üzerine yüzde 10 işçilik ücreti ekleniyor. İşçilik payı 14 ayar altınlarda yüzde 20 oranında. Satarken gramda 0.30 YTL de alım-satım farkı isteniyor.
Açık anlatımıyla, 360 YTL"ye alınan 22 ayar 10 gr. bileziği ertesi gün satmaya kalkan, (yüzde 10) 36 YTL işçilikten (0.40x10) alım-satım farkından 40 YTL kaybediyor.
Kuyumcular geri verilen bilezikleri eritip yeni bilezik yapıyor.

En iyisi Cumhuriyet
İlla da altın alacaksanız Cumhuriyet alacaksınız. Çünkü Cumhuriyet fiyatı dünya altın fiyatıyla dövize bağlı değişiyor. İşçilik ve alım-satım farkı olmadan paraya çevrilebiliyor.
Şimdilerde çeyrek Cumhuriyet 62 YTL, tam Cumhuriyet 250 YTL. En çok satılan altın çeyrek ve tam Cumhuriyet altını. Halkımızın hediye için en çok aldığı çeyrek Cumhuriyet altını. Bu altınları bozduran da az kaybediyor. Sarraf ve kuyumcular 250 YTL"lik tam altını 245 YTL"den, 62 YTL"lik çeyreği 60 YTL"den geri alıyor.
Dünyada altın fiyatları ABD dolarının faiz oranına, dolar/euro paritesine, petrol fiyatlarına ve altının arz ve talep değişimine göre iniyor, çıkıyor.
Son bir haftada Cumhuriyet altını 235 YTL"den 250 YTL"ye, çeyrek altın 58 YTL"den 62 YTL"ye yükseldi.
24 ayar altının 1 gramının fiyatı 35.00 YTL"den 37.10 YTL"ye tırmandı.
Kiloyla altın satın almak isteyenlere de bilgi vereyim. 24 ayar altının kilosu 29.700 dolara satılıyor.
Tekrarda yarar var. Halkımız tasarruflarını bağlanmak için eskisi kadar altın satın almıyor. Alamıyor. Çünkü: (1) Tasarruflarını dolara bağlamışlar. Dolar ucuz. Satıp kurtulamıyorlar. (2) Faiz yüksek. Faize para yatırmak gelir getiriyor. (3) Halk da para yok. Çoğu borçlu. 


Yazar: Güngör Uras
EKO AYRINTI'dan alıntıdır.

7 milyon dolarlik yuzuk! Elbette platin vazgecilmez..

HABERTURK.COM EKONOMİ SERVİSİ

Platin yaklaşık 50 sene önce mücevher sektöründe oldukça gözde iken birden yerini beyaz altına bırakmıştı. Son birkaç yıldır bu özel metal tekrar kıymetli oldu ve rağbet görmeye başladı. Çok dayanıklı olması nedeniyle platinin kullanıldığı pek çok şey artık günlük hayatımızın bir parçası; iPad, otomobil parçaları, güneş gözlükleri hatta İsviçre ordu çakısı. Elbette platinin en çok rağbet gördüğü sektör yine mücevher. Şıklığı, dayanıklılığı ve en önemlisi alerji yapmaması nedeniyle altına alternatif arayanlar için platin çok iyi bir seçenek oluşturuyor.

Ünlü mücevherci Chopard da platine ekstra bir ışıltı(!) katarak 31 karatlık Ashoka pırlanta ile efsanevi bir yüzük yaratmış. Pırlantanın kendi fiyatının 3 milyon dolar olması bile baş döndürürken Chopard'ın maharetli tasarımcılarının ellerinde hayat bulan bu özel yüzüğün satış fiyatı tam olarak 7 milyon 21 bin dolar olarak belirlendi.

skunt@haberturk.com

Pirlanta saat olur mu? Bu saat 5 milyon dolar!

Bu saat 5 milyon dolar!



 

Dünyanın en pahalı saatinin üstünde toplam 1.282 elmas var
İsviçre’li ünlü saat firması, dünyanın en pahalı saatini üretti. BBC’nin haberine göre Hublotfirmasının ürettiği, bin 282 elmasla kaplı, beyaz altın saat, 5 milyon dolar (yaklaşık 9 milyon TL) değerinde. 17 kişinin 14 ay boyunca uğraşarak yaptığı saat, önümüzdeki günlerde Basel’de yapılacak bir şirket etkinliğinde az sayıda kişiye gösterilecek.



HABERTÜRK

Pirlantada butik tasarim revacta



HT-Geçmişte zenginlik simgesi sayılan pırlanta takıların, zincir mağazaların seri üretimi sonucu her bütçeye uygun hale gelmesiyle üst gelir grubu alıcılar, kişiye özel butik tasarımlara yöneldi.

İzmir'de 70 yıllık baba mesleğini sürdüren mücevherci Erhan Özusta, Türk kadınının, yıllar boyunca elmas ağırlıklı takılar tercih ettiğini, elde yapılan tek üretim mücevherlere ilgi gösterildiğini belirtti.


Yıllar içinde kuyumculukta önemli değişimler yaşandığına işaret eden Özusta, ''Kuyumculuk geniş bir alana yayıldı. Zincir mağazalarla birlikte seri ve fabrikasyon üretimler yapılmaya başlandı. Bununla birlikte pırlanta daha kolay ulaşılır hale geldi'' dedi.


Özusta, pırlanta takılara kolay ulaşılmasının, üst gelir grubu alıcıları mücevherde farklı arayışlara yönelttiğini belirten Özusta, şöyle devam etti.


''Eskiden meslek grubumuzda sarraflar ve kuyumcular vardı. Sarraf, 22 ayar altın, Reşat altın, bilezik, kuyumcu ise pırlantalı takı satardı. Bugün baktığımızda ise sarraf, kuyumcu ve mücevherci olduğunu görüyoruz. Gerçek mücevher, tek olan, elde yapılan, evlatlarınıza kalan takılardır. Kuyumculukta ise çok büyük cirolu büyük firmalar söz konusu.
Takının butik olması ürüne özellik kazandırıyor. 1 karatlık bir pırlantanın, 100 ayrı fiyatı var. Aynı taşı, 500 dolara da 50 bin dolara da alabilirsiniz. Üst gelir grubu, butik, özel üretilmiş mücevher alarak, kendini bu şekilde ayırıyor.''

AA

Luks otomobil fiyatina tabanca!

HT-Bir silah sanayi firmasının Tabanca Pazarlama ve Satış Müdürü Temel Coşkan, yaptığı açıklamada, fuarda sergiledikleri ''K2'' model tabancanın dikkati çektiğini belirtti. Coşkan, özel olarak yapılan bu tabancanın 95 bin dolar değerinde olduğunu kaydetti.

Lüks otomobil fiyatına tabanca!


Bir fuarda sergilenen zümrüt, pırlanta ve yakut işlemeli tabanca 95 bin dolarlık fiyatıyla büyük ilgi gördü

Coşkan, tabancanın zümrüt, pırlanta ve yakut gibi değerli taşlarla süslendiğini ifade ederek, bu taşların miktarı ve büyüklüklerine göre tabancanın değerinin belirlendiğini anlattı.

15 1 mermi kapasiteli, 9x19 milimetre kalibrelik silahın, titanyum kaplı olduğunu bildiren Coşkan, tabancanın arpacık kısmının yakut, gezinin zümrüt, atış bandının pırlanta ve yakut, kabzasının da pırlanta ve siyah pırlanta işlemeli olduğunu belirtti.

TALİBİ ARAP PETROL ZENGİNLERİ

Temel Coşkan, firmalarının 66 ülkeye ihracat yaptığını, bu silahın da özel sipariş üzerine üretildiğini vurguladı. Coşkan, ''Genelde Arap ülkelerinde petrol zenginlerine satıyoruz. Bu silah ise Sarsılmaz Silah Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Latif Aral Aliş beyin şahsi silahıdır. Gerçekten çok güzel bir silah. Fuara gelenlerde bu silaha gıpta ile bakıyorlar. 'Allah bize de nasip etsin' diyorlar'' dedi.

23 modelde tabanca ürettiklerini ve bunların da 68 alt modelinin bulunduğunu bildiren Coşkan, firma olarak sektörde lokomotif konumda bulunduklarını, bütün silahlarda ve yeniliklerde önde olduklarını kaydetti.

Coşkan, silahlı kuvvetlere ve emniyet teşkilatına da silah vermeye devam ettiklerini belirterek ''Son 3 yıldır emniyete biz silah veriyoruz. Toplam 111 bin silah verdik emniyetimize. Önceden dışarıdan alıyorlardı. Şimdi Allah'a şükür silah sanayi gelişti, artık dışarıya para vermeye gerek kalmadı. Başarıyla, yüzümüzün akıyla çıkıyoruz bu işin içinden'' diye konuştu.

AA

4 Ağustos 2013 Pazar

Cilt tonunuza göre mucevher renginizi belirleyin

Cilt tonunuza göre mücevher renginizi belirleyin

Trendus-Ünlü İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır ile cilt tonunun renk seçimindeki önemini konuştuk. Çakır, sıcak ve soğuk tonlamadaki kadınların giyim, makyaj ve mücevherde kullanmaları ve uzak durmaları gereken renkleri anlattı.

 

 





`Yüze yakın doğru rengi giymek çok önemli. Doğru renk kişinin daha genç, daha dinamik, daha canlı daha sofistike görünmesine yardımcı olurken yanlış renk aynı kişinin daha halsiz, yaşlı, hasta ya da ucuz görünmesine sebep olabilir.`












Ünlü İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır giyinirkenki renk seçimimizin önemini bu şekilde anlatıyor. Hani bazı günler çevrenizdekiler bugün ne kadar da soluk gözüküyorsun der ya işte bu durumdan aslında doğru renk seçimleri ile kolaylıkla kurtulabilirsiniz. Sıcak ve soğuk tonlamalar olarak her kadının aslında kendine has renkleri vardır. Bazı renkler sizi enerjik ve canlı gösterirken bazıları sizleri hastalıklı ve yorgun gösterir. İşte bu konuda merak edilen herşeyi İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır`a sorduk. O da giyim, makyaj ve mücevher konusunda hangi renkleri kullanmalı hangilerinden uzak durmalıyız onları anlattı.
Görseller eşliğinde adım adım cilt tonu ve renk uyumuyla ilgili herşeyi öğrenmek için fotoğrafları inceleyebilirsiniz.

TRENDUS

 

Kanadali tuketiciler mucevher alirken...

Mücevherat  müşterileri  genellikle  mücevher  zincir  mağazalarından  alışveriş
yapmaktadırlar.


  Özellikle  People’s  Jewellers  ve  Henry  Birks  and  Sons  Inc.  gibi  köklü
mücevher  firmaları  pazarda  önemli  bir  paya  sahiptir.  Ayrıca  Sears,  The  Bay,  Wal-Mart,
Zellers ve Costco gibi büyük mağaza zincirleri de pazarda önemlidir. Özellikle Wal-Mart,
Zellers ve Costco gibi mağazalar düşük kalite ve ucuz ürünlerde ön plana çıkmaktadır. 

Büyük  mağaza  zincirlerinin  büyük  çaplı  alım  yapabilmeleri  nedeniyle,  geleneksel
olarak toptancılar üzerinden gelişen dağıtım ağları önemli ölçüde değişmeye başlamıştır.
Bu  tür  büyük  marketler  doğrudan  ithalat  yapabildikleri  gibi,  uygun  koşullarda  bağımsız
aracı  firmalardan  da  alım  yapabilmektedir.  Bu  durumun  önemli  sonuçlarından  biri  kar
marjlarının azalmasıdır. Sektördeki rekabet, aracı sayısının azalmasında da etkili olmuştur.
Bu tür mağazalar çok sayıdaki satış noktaları nedeniyle doğrudan tüketiciye ulaşmaktadır. 

Büyük mağaza zincirlerinin öne çıkması bağımsız toptancı, dağıtıcı ve acentelerin
önemini azaltmamıştır. Toptancı ve dağıtıcılar bağımsız mücevher mağazalarının yanı sıra
büyük mağaza zincirlerine de mal satmaktadırlar. Ayrıca bağımsız mücevher mağazalarını
bir araya getiren oluşumlar da bulunmaktadır. Örneğin Kanada’da bulunan DiGem Grubu
55’ten fazla bağımsız mücevher mağazasının bir arada bulunduğu bir alıcı grubudur.

Kanadalı  tüketiciler  mücevher  alırken  ürünün  kalitesini,  değerini  ve  tasarımını
dikkate  almaktadırlar.  Özgün  tasarımlar  rağbet  görmektedir.  İhraç  edilecek  ürünlerde  bu
özellikler dikkate alınmalıdır.

Fiyatlar konusundaki önemli beklentilerin başında, tüketicilerin istikrarlı fiyat arayışı
gelmektedir.  Bu  nedenle,  fiyat  tekliflerinde  bu  hususa  dikkat  edilmesinin  yararlı  olacağı
düşünülmektedir.  Mücevherde  perakende  satış  fiyatları,  ithalat  fiyatının  3-4  katına  kadar
çıkabilmektedir. Kanada’da en çok orta fiyat aralığındaki ürünlerin satıldığı gözlenmektedir.
Satılan  mücevher  eşyasının  %65’inin  fiyatı  100  Doların  altındadır.  Ödemelerin  genellikle
30  gün  vadeli  olduğu,  bazı  durumlarda  60  gün  vade  talep  edilebildiği  gözlenmektedir.
Pahalı ürünlerde mağazaların 36 aya varan taksitler yaptığı görülmektedir.   

Ülkemizde düzenlenen mücevher fuarları her ne kadar müşterilere ulaşmada bir yol
olsa  da  özellikle  Toronto’da  düzenlenen  ve  Dış  Ticaret  Müsteşarlığı  tarafından  bireysel
katılımın Devlet Yardımları Mevzuatı kapsamında desteklendiği World Jewellery Expo ile

Dunya Standartlari, kalite isareti ve ticari marka isaretlemeleri





 KANADA STANDARTLAR, KALİTE İŞARETİ VE TİCARİ MARKA
İŞARETLEMELERİ

Kanada’da  kıymetli  madenlerden  mamul  ürünlerin,  bütün  olarak  veya  karışım
halinde hangi maddelerden oluştuğunun belirlenmesi ve yanıltıcı işaretlemelerin önlenmesi
amacıyla  Kanada  Kıymetli  Metaller  İşaretleme  Kanunu  hazırlanmıştır.  Ayrıca  Rekabet
Kurulu  (Competition  Bureau)  tarafından  piyasadaki  ürünler  denetlenmektedir.  Ürünlerin
kalite  ve  marka  işaretlemeleri ürünlerin  üzerinde  veya  etiketlerinde  olabilmektedir.  Kendi
ticari markaları olan üreticilerin ticari markalarını Kanada Fikri Mülkiyet Ofisine (Canadian
Intellectual  Property  Office)  kaydettirmiş  veya  kaydettirmek  için  başvurmuş  olmaları
gerekmektedir.

Altından mamul mücevherat ürünlerinde kalite işaretleri karat olarak belirlenebildiği
gibi  ondalık  olarak  da  işaretlenebilmektedir.  Karat  olarak  belirtilen  kalite  işaretlerinde
"karat", "carat", "Karat", "Carat", "Kt.", "Ct.", "K" ve  "C" kabul edilmektedir. En düşük kalite



olarak 9K için izin verilmekte olup,  9K, 10K, 14K, 18K, 22K şeklinde işaretlenen ürünler
aynı zamanda .375, .417, .583, .750 ve .916 şeklinde de işaretlenebilirler. 

Gümüş  ürünleri  için  izin  verilen  en  düşük  kalite  ise  925  ayardır.  Kabul  edilen
işaretlemeler  ise  "sterling",  "silver",  "sterling  silver",  "SS",  "argent",  "argent  sterling"  ve
".925" dir.

Platinden olan ürünler için getirilen düzenlemelerle "platinum" , "plat." veya "platine" 
işaretlemeleri kabul edilmiştir. Bu işaretlemelerin kullanılabilmesi için platin oranının en az
%95 olması gerekmektedir. Eğer platin bir alaşım içerisinde kullanılıyorsa platin ve iridyum
ya  da  platin  ve  ruthenium  karışımlarının  alaşımda  en  az  %95  oranında  olmaları
gerekmektedir. 

ABD Federal Ticaret Komisyonu  Platin Rehberinde "Pt850", "Pt900" veya "Pt950"
işaretlemelerine  izin  vermektedir.  ABD  Federal  Ticaret  Komisyonu,  Kanada  Kıymetli
Metaller İşaretleme Kanunu ile getirilen numaralama uygulamalarını da kabul etmiştir. 

İhracatçılar  ürünlere  yapılan  işaretlemelerde  Kanada  düzenlemelerinde  olan
"platinum",  "plat."  veya  "platine"  işaretlemeleriyle  ABD  Platin  Rehberinde  belirtilen
işaretlemeleri  beraber  kullanabilirler,  örneğin  "Pt850  plat".    Ayrıca  "850  Plat",  "900  Plat"
veya  "950  Plat"  şeklinde  yapılan  işaretlemeler  ABD  ve  Kanada  tarafından  kabul
edilmektedir.  Böylelikle  işaretlemeler  ABD  ve  Kanada  düzenlemelerine  uygun  olarak
yapılmış olur. 



Kanada Mucevherat Pazari


 Kanada Mücevherat Pazarı


Kanada mücevherat ve elbise aksesuarı tüketim harcamaları 2006 yılında 2 milyar
ABD dolarının üzerinde gerçekleşmiştir.

Kanada  mücevherat  pazarında  talebin  ekonomik,  demografik,  sosyal  ve  kültürel
faktörler tarafından belirlendiği görülmektedir. Bu faktörler arasında en önemlisi kadınların
harcanabilir  gelir  seviyesidir.  Kadınların  Kanada  toplumunda  ekonomik  ve  sosyal  olarak
güçlenmeleri  harcanabilir  gelirlerinin  artmasını  beraberinde  getirmiştir.  Mücevherat
tüketicileri çoğunlukla 20-50 yaş arasındaki kadınlardan oluşmaktadır. 

Kanada’da  nişanlanan  kişiler  arasında  pırlanta  nişan  yüzüğü  satın  alma  oranı
%85’tir.  Bu  oranla  Kanadalılar  dünyada  ilk  sırada  yer  almaktadır.  Ayrıca  dünyanın  önde
gelen  mücevher  firmalarından  DeBeers’ın  popülerleştirdiği  “Sağ  El  Yüzükleri”  de  bekar
kadınların pırlanta yüzük alma oranını arttırmıştır.

3 Ağustos 2013 Cumartesi

Elmas Nasil Olusmustur? Nerelerde Cikarilir?







Kadınlar için ziynet eşyaları çok önemlidir. Bunların arasında elmasın yeri bir ayrıdır. Işıl ışıl, pırıltı saçan görünümüyle son derece cazip bir değerli taştır o.
Elmaslar da diğer madenler gibi yer altından çıkarılır. Günümüzden milyonlarca yıl önce kayaların içindeki karbonun yanardağ ısısıyla erinmesi ve ardından yüksek basınç nedeniyle sıkışması sonucu oluşmuştur. Güney Afrika Cumhuriyeti adeta bir elmas cennetidir. ayrıca Avustralya, Brezilya, Rusya, Namibya, Zaire de elmasın çıkarıldığı yerlerdendir
Güney Afrika Cumhuriyeti’nin yer altı madenlerinden çıkarılan ve son derece sert olan elmaslar, yerin altından ilk çıktığında bir cam kadar sıradan görünür. Elması elmas yapan zorluklar içinde işlenmesidir. Bir cam ya da taş görünümlü olan elmas o kadar serttir ki ancak başka bir elmas yardımıyla şekillendirilebilir.
Elmas, elmas uçlu aletler yardımıyla mücevherlerde kullanılmak üzere keser, biçer, kenarlarını düzgünleştirir, parlatır. Böylece o bildiğimiz pırıltılı elmaslar mücevher olarak kullanılmak üzere hazır hale getirilerek piyasaya sürülür.




Elmas sadece beyaz ışık saçmaz. Elmasın kırmızı, yeşil, mavi, sarı, turuncu, mor ve hatta siyah olanları da vardır. Ancak beyaz elmas kadar yaygın değildirler. Bunların arasında mavi elmasın uğursuzluk getirdiğine hatta lanetli olduğuna inanılır. Renkli bir elmas sahibi olmak istiyorsanız ne olur ne olmaz mavi olanından uzak durun


Elmaslar sadece mücevher için kullanılmaz. Onların bir de sanayide kullanılanları vardır. Lekesiz elmaslar mücevher yapımında kullanılırken donuk görünümlü elmaslar kesici alet yapımında kullanılır. hatta dünyadaki elmasların sadece ¼ ‘ü mücevher yapımında kullanılır. geri kalanı ise sanayide

1 Ağustos 2013 Perşembe

Turkiye Mucevherat Pazari

Türkiye Mücevherat Pazarı

Türkiye dünya mücevherat üretiminde önde gelen ülkeler arasında yer almaktadır. 
Son dönemde dünya mücevherat üretimi İtalya gibi geleneksel üretici ülkelerden Çin, 
Hindistan ve Türkiye gibi yeni ülkelere kaymaktadır. 
Türkiye’de her sene yaklaşık 250-300 ton altın mücevher üretilmektedir. Altın 
mücevherat üretimi imalat sektörlerinin en büyükleri arasında yer almakta ve bu sektörde 
yaklaşık 750 bin kişi istihdam edilmektedir. 
Grafik 1’in incelenmesinden görüleceği üzere Türkiye’nin toplam mücevherat 
ihracatı 1998’den bu yana, 2006’daki %1,5’lik düşüş dışında, sürekli artış göstermiş ve 
2007 yılında 1,6 milyar ABD dolarına ulaşmıştır. 1998 ve 2007 yılları arasında artış
%622’dir





Türkiye’nin altın mücevherat ihracatında önde gelen ülkeler sırasıyla ABD, Birleşik 
Arap Emirlikleri, İtalya, Almanya ve Rusya Federasyonudur. Gümüş mücevherat 
ihracatında ise ilk 5 ülkeyi Romanya, ABD, Almanya, Polonya ve Rusya Federasyonu 
oluşturmaktadır. 
TUİK verileri incelendiğinde Türkiye’den yapılan ihracatta Kanada’nın 7113.11’de 
yer alan “gümüşten” mücevherci eşyası ve aksamında 46., 7113.19’da yer alan “altın ve 
diğer kıymetli metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında 19., 7113.20’de yer alan 
“kıymetli metallerle kaplama adi metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında 32., 
7114.11’de yer alan “gümüşten” kuyumcu eşyası ve aksamında 27. sırada olduğu 
görülmektedir. Ayrıca 71.17 pozisyonunda yer alan “taklit mücevherci eşyası”nın 
ülkemizden ihracatında Kanada 19. sırada yer almaktadır. Özellikle 7113.19’da 
Kanada’nın Türkiye’den ithalatı son 5 yılda sürekli artış göstermiştir. 


Dunya Mucevherat Pazari

Dünya Mücevherat Pazarı

Dünya altın mücevher piyasasında toplam altın talebi miktar olarak 2006 yılında 
2.284 ton iken 2007 yılında bu rakam %5’lik bir artış göstererek 2.398,7 ton olmuştur. 
Değer bazında ise 2006 yılında 44 milyar dolar olan dünya altın talebinin %20’lik bir artışla 
2007 yılında 53 milyar dolara ulaştığı görülmektedir. 2008 yılının ilk çeyreğinde altın 
mücevher talebi, 2007 yılının ilk çeyreğine göre değer olarak %12 artışla 13 milyar ABD 
dolarına yükselmiştir. Ancak mücevher piyasasında altın talebi miktar bazında 2007 yılının 
ilk çeyreğinde 566,9 ton iken bu rakam 2008 yılının ilk çeyreğinde %21’lik düşüşle 445,4 
ton olmuştur. 
Dünya gümüş mücevher piyasasında toplam gümüş talebi ise miktar olarak 2006 
yılında 4.714,6 ton iken bu rakam 2007 yılında 4.632,3 ton olmuştur. 2006 yılında 437,37 
ABD doları/kg.(Londra) olan gümüş fiyatı 2007 yılında 472,11 ABD doları/kg.(Londra)’na 
yükselmiştir. Dünya gümüş mücevher üretimi ise 1998-2007 yılları arasında %16 artmıştır. 
Özellikle Tayland, İtalya ve Çin’de, gümüş mücevher talebinin artması ve kar oranlarının 
yükselmesi gümüş mücevher üretimindeki artışın temel sebebi olmuştur. 
Yukarıda verilen bilgilerden de anlaşılacağı üzere son dönemde ekonomik 
dalgalanmalar mücevher pazarına da yansımıştır. Ancak mücevher pazarı dünya 
ekonomisindeki yerini korumaya devam etmektedir. Altın ve gümüş piyasasında toplam 
talep düşerken fiyatta görülen artışlar talep düşüşünün önüne geçmiştir. Toplam piyasa 
büyüklüğü talep düşüşü sonucu bir daralma yaşamamış, tam aksine fiyattaki artışlar 
sayesinde piyasada genişleme yaşanmıştır. 


Dünya mücevherat ithalat rakamlarına bakıldığında 2006 yılında en önemli ithalat 
kaleminin %41,4’lük payla 71.13 pozisyonunda yer alan “mücevherci eşyası ve aksamı” 
olduğu görülmektedir. Bu pozisyon içerisinde en çok ithalatı yapılan ise “altın ve diğer 
kıymetli metallerden” mücevherci eşyası ve aksamıdır. Bu ürün grubu tek başına 2006 yılı
mücevherat ithalatının %36,4’ünü oluşturmaktadır. Aynı pozisyon içerisinde yer alan 
“gümüşten” mücevherci eşyası ve aksamının ithalatı ise 2005 yılına kıyasla %14,4’lük bir 
artış göstermiştir. 
71.13 pozisyonunu, ithalatta %7,9’luk bir payla 71.17 pozisyonunda yer alan “taklit 
mücevherci eşyası” takip etmektedir. Bu pozisyonun ithalatı 2005 yılına kıyasla %9,5’lik bir 
artış göstermiştir. Pozisyon içerisinde en önemli kalem “adi metalden diğer eşya”dır. Bu 
kalem alt açılımlar içerisinde 71.13 pozisyonunda yer alan “altın ve diğer kıymetli 
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamından sonra dünya mücevherat ithalatında 
%5,3’lük payla ikinci sırada yer almaktadır. 
Dünya ithalatında bu pozisyonları sırasıyla 71.15 pozisyonunda yer alan “kıymetli 
metallerden veya kıymetli metallerle kaplama metallerden diğer eşya”, 71.16 
pozisyonunda yer alan “tabii inci veya kültür incilerinden, kıymetli ya da yarı kıymetli 
taşlardan eşya” ve 71.14 pozisyonunda yer alan “kuyumcu eşyası ve aksamı” takip 
etmektedir. 71.15 pozisyonu 2005 yılına kıyasla ithalatı %56,9 oranla en çok artış gösteren 
pozisyondur. En çok artış gösteren ikinci pozisyon ise %27,3 oran ile 71.16 pozisyonudur. 3 
Mücevherat ithalatında ele alınan pozisyonlarda 2005 yılına kıyasla bir düşüş
yaşanmamıştır. Ancak alt açılımlara bakıldığında münferit düşüşler görülmektedir. En 
büyük düşüş % 4,6 ile 71.13 pozisyonunda yer alan “kıymetli metallerle kaplama adi 
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında görülmüştür. 71.14 pozisyonunda yer alan 
“kıymetli metallerle kaplama adi metallerden” kuyumcu eşyası ve aksamı en büyük düşüş
görülen ikinci ürün grubudur. Üçüncü ve son sırada ise 71.17 pozisyonunda yer alan “adi 
metalden kol düğmeleri ve benzeri düğmeler” yer almaktadır.

Dünya mücevherat ithalatında 2006 yılında ilk 5 sırada yer alan ülkelere 
bakıldığında en önemli ithalatçının ABD olduğu görülmektedir. ABD toplam mücevherat 
ithalatının %16’sını gerçekleştirmektedir. ABD’nin mücevherat ithalatındaki kalemlere 
bakıldığında 71.13 pozisyonunun %80’lik bir payla ilk sırada yer aldığı görülmektedir. 
ABD’yi %6’lık payla İngiltere, %4’lük payla Hong Kong, %3’lük payla Japonya takip 
etmektedir. Bu ülkelerin de mücevherat ithalatlarında en önemli kalem 71.13 
pozisyonudur. 
1
 Raporun hazırlanış aşamasında UN Commodity Trade Statistics’de Japonya, B.A.E. ve Hindistan gibi 
dünya ticaretinde önemli ülkelerin 2007 verileri henüz açıklanmamıştır; bu sebeple araştırmada 2005 ve 
2006 yılı verileri ele alınmıştır. 

5 Ağustos 2013 Pazartesi

Sertifikasiz pirlantaya dikkat!


Sertifikasız pırlantaya dikkat!


HABERTÜRK-Güvenli alışveriş için pırlantaların sertifikasız alınmaması gerektiğine dikkat çekildi.


Pırlantanın ''nüfus cüzdanı'' özelliğini taşıyan sertifikada, satın alınacak pırlantanın her türlü özelliğinin yazılı olduğu belirtilen açıklamada, bu raporların da çeşitlerinin bulunduğu, bunların ilkinin bağımsız uluslararası pırlanta laboratuvarları tarafından hazırlanan sertifikalar olduğu kaydedildi.

Bu sertifikalardaki bilgilerin ürüne değil, sadece pırlantaya ait olduğu ve taşın renginde ya da berraklığında yanılma payının bulunmadığının altı çizilen açıklamada, ikinci sertifika çeşidinin ise pırlanta firmalarının o ürünle ilgili tüketiciye verdiği bilgilendirme evrakı ya da kartı niteliğindeki sertifikalar olduğu ifade edildi.

Söz konusu kart üzerinde o ürünün kaç ayar olduğu, hangi ağırlıkta pırlanta bulundurduğu, pırlantanın rengi ve berraklığı gibi bilgilerin üreticinin takdiri ile beyan edildiğine dikkatin çekildiği açıklamada, şöyle denildi:

''Bu durum ise ürünü aldığınız firmaya güvenmenizi gerektirmektedir. Aksi takdirde pırlantanın renginde ya da berraklığında yanlışlık olma ihtimali doğabilir. Uluslararası geçerliliğe sahip olsalar dahi taşınıza bir değer biçmeyen ve sadece onun teknik tanımını yapan pırlanta sertifikaları, içinizin rahat etmesi ve güvenli alışveriş için gereklidir. Biz Roberto Bene olarak bunu biliyor ve sizin güveninizi sağlamak için dünya üzerinde kabul görmüş pırlanta laboratuvarları olan HRD (Avrupa), GIA (Amerika), IGI (Avrupa) sertifikalı ve yüksek kalitedeki pırlantaları sizlerle buluşturuyoruz.''

Açıklamada, güvenli alışveriş için pırlanta ile ilgili bilgilerin yer aldığı sertifikası olmayan bir ürünün satın alınmaması gerektiğine işaret edildi.



(Online pırlanta satışı markası olan Roberto Bene'den yapılan açıklamada, sertifikaların, bağımsız taş bilim enstitülerinde çalışan deneyimli taş bilimcilerin çeşitli teknik aletler yardımı ile incelemeleri sonucunda verdikleri pırlanta derecelendirme raporları olduğu vurgulandı.)

 AA

Takının agirligi ve sekli degisse de taki âdeti yasiyor.

 Takının ağırlığı ve şekli değişse de takı âdeti yaşıyor.




Düğün mevsimi satılır
Altının bizim yaşamımızda önemli bir yeri vardır.
Bazılarımız için tasarruf aracı, bazılarımız için takı, bazılarımız için “güvence”dir. Bazıları dolara güvenmez. Faizden hoşlanmaz. Tasarrufuyla altın satın alır. Kadınlarımızın çoğu, erkeklerimizin azı altın takıdan hoşlanır. Kadınlarımız, özellikle Anadolu kadını için altın güvencedir. Hem kendi için hem ailesi için. Kocasından ayrılırsa, sahip olduğu altın ona destek olur. Kocasının işi bozulur ise, altınlarını satarak kocasına destek olur.
Temmuz - ağustos altın ayıdır. Bu aylar Anadolu"da ve özellikle Karadeniz"de düğün ayıdır. Alamancılar bu aylarda Türkiye"ye gelir düğün yapar. Köy düğünleri genelde bu aylarda yapılır.
Türkiye"de altın da en cok düğün mevsimi satılır.

Takı âdeti yaşıyor
Takının ağırlığı ve şekli değişse de takı âdeti yaşıyor. Eskiden altın zincir, takının olmaz ise olmazı idi. Şimdi altın zincir yok. Yavaş yavaş tek taş pırlanta yüzük modası başlıyor.
Anadolu"da kız için söz kesilirken takı pazarlığı yapılır. Sarraflardan, kuyumculardan öğrendiğime göre şimdilerde gelir düzeyine göre takı faturası şöyle imiş:
Alt gelir grubu ailelerde: En az 2.500-3.000 YTL"lik altın takı.
Orta gelir grubu ailelerde: En az 7.000-10.000 YTL"lik altın takı. Ve de bir adet tektaş pırlanta yüzük.
Üst gelir grubu ailelerde: En az 30.000 YTL"lik altın takı.
Aşiret düğünlerinde:  En az 3-4 kg. ortalama 100 bin dolar değerinde altın takı.
Pırlanta gümrüksüz ithal edilmeye başlayalı beri tektaş yüzük talebi artmış. Sadece düğünler için değil, gençler karılarına ve sevgililerine hediye için de tektaş yüzük alıyormuş. 25-35 santi-karat gerçek pırlantalı bir tektaş yüzük 1.000-1.250 dolar arasında satılıyor.


125 YTL"ye bilezik 
Takı denilince akla bilezik gelir. Kapalıçarşı"da bilezik fiyatlarını sordum, öğrendim.
İçi boş, 14 ayar altın bileziğin gramı 25 YTL, 5 gramlık bilezik 125 YTL.
22 ayar bileziğin gramı 36.30 YTL, 10 gramlık bir bilezik 360 YTL.
50 gramlık, eni 4 cm olan mega bileziğin gramı 39.00 YTL. Bir bilezik 2.000 YTL.
13-14 gramlık 2"li burma 500 YTL, 20-25 gramlık 3"lü burma 900 YTL.
Bu fiyatlar işçilik dahil satış fiyatları. Bilezikleri bozdurmaya gittiğinizde hem işçilik ücreti kaybediliyor, hem de alım-satım farkı fiyattan düşülüyor.
Satılırken, 22 ayar bileziklerde altın fiyatının üzerine yüzde 10 işçilik ücreti ekleniyor. İşçilik payı 14 ayar altınlarda yüzde 20 oranında. Satarken gramda 0.30 YTL de alım-satım farkı isteniyor.
Açık anlatımıyla, 360 YTL"ye alınan 22 ayar 10 gr. bileziği ertesi gün satmaya kalkan, (yüzde 10) 36 YTL işçilikten (0.40x10) alım-satım farkından 40 YTL kaybediyor.
Kuyumcular geri verilen bilezikleri eritip yeni bilezik yapıyor.

En iyisi Cumhuriyet
İlla da altın alacaksanız Cumhuriyet alacaksınız. Çünkü Cumhuriyet fiyatı dünya altın fiyatıyla dövize bağlı değişiyor. İşçilik ve alım-satım farkı olmadan paraya çevrilebiliyor.
Şimdilerde çeyrek Cumhuriyet 62 YTL, tam Cumhuriyet 250 YTL. En çok satılan altın çeyrek ve tam Cumhuriyet altını. Halkımızın hediye için en çok aldığı çeyrek Cumhuriyet altını. Bu altınları bozduran da az kaybediyor. Sarraf ve kuyumcular 250 YTL"lik tam altını 245 YTL"den, 62 YTL"lik çeyreği 60 YTL"den geri alıyor.
Dünyada altın fiyatları ABD dolarının faiz oranına, dolar/euro paritesine, petrol fiyatlarına ve altının arz ve talep değişimine göre iniyor, çıkıyor.
Son bir haftada Cumhuriyet altını 235 YTL"den 250 YTL"ye, çeyrek altın 58 YTL"den 62 YTL"ye yükseldi.
24 ayar altının 1 gramının fiyatı 35.00 YTL"den 37.10 YTL"ye tırmandı.
Kiloyla altın satın almak isteyenlere de bilgi vereyim. 24 ayar altının kilosu 29.700 dolara satılıyor.
Tekrarda yarar var. Halkımız tasarruflarını bağlanmak için eskisi kadar altın satın almıyor. Alamıyor. Çünkü: (1) Tasarruflarını dolara bağlamışlar. Dolar ucuz. Satıp kurtulamıyorlar. (2) Faiz yüksek. Faize para yatırmak gelir getiriyor. (3) Halk da para yok. Çoğu borçlu. 


Yazar: Güngör Uras
EKO AYRINTI'dan alıntıdır.

7 milyon dolarlik yuzuk! Elbette platin vazgecilmez..

HABERTURK.COM EKONOMİ SERVİSİ

Platin yaklaşık 50 sene önce mücevher sektöründe oldukça gözde iken birden yerini beyaz altına bırakmıştı. Son birkaç yıldır bu özel metal tekrar kıymetli oldu ve rağbet görmeye başladı. Çok dayanıklı olması nedeniyle platinin kullanıldığı pek çok şey artık günlük hayatımızın bir parçası; iPad, otomobil parçaları, güneş gözlükleri hatta İsviçre ordu çakısı. Elbette platinin en çok rağbet gördüğü sektör yine mücevher. Şıklığı, dayanıklılığı ve en önemlisi alerji yapmaması nedeniyle altına alternatif arayanlar için platin çok iyi bir seçenek oluşturuyor.

Ünlü mücevherci Chopard da platine ekstra bir ışıltı(!) katarak 31 karatlık Ashoka pırlanta ile efsanevi bir yüzük yaratmış. Pırlantanın kendi fiyatının 3 milyon dolar olması bile baş döndürürken Chopard'ın maharetli tasarımcılarının ellerinde hayat bulan bu özel yüzüğün satış fiyatı tam olarak 7 milyon 21 bin dolar olarak belirlendi.

skunt@haberturk.com

Pirlanta saat olur mu? Bu saat 5 milyon dolar!

Bu saat 5 milyon dolar!



 

Dünyanın en pahalı saatinin üstünde toplam 1.282 elmas var
İsviçre’li ünlü saat firması, dünyanın en pahalı saatini üretti. BBC’nin haberine göre Hublotfirmasının ürettiği, bin 282 elmasla kaplı, beyaz altın saat, 5 milyon dolar (yaklaşık 9 milyon TL) değerinde. 17 kişinin 14 ay boyunca uğraşarak yaptığı saat, önümüzdeki günlerde Basel’de yapılacak bir şirket etkinliğinde az sayıda kişiye gösterilecek.



HABERTÜRK

Pirlantada butik tasarim revacta



HT-Geçmişte zenginlik simgesi sayılan pırlanta takıların, zincir mağazaların seri üretimi sonucu her bütçeye uygun hale gelmesiyle üst gelir grubu alıcılar, kişiye özel butik tasarımlara yöneldi.

İzmir'de 70 yıllık baba mesleğini sürdüren mücevherci Erhan Özusta, Türk kadınının, yıllar boyunca elmas ağırlıklı takılar tercih ettiğini, elde yapılan tek üretim mücevherlere ilgi gösterildiğini belirtti.


Yıllar içinde kuyumculukta önemli değişimler yaşandığına işaret eden Özusta, ''Kuyumculuk geniş bir alana yayıldı. Zincir mağazalarla birlikte seri ve fabrikasyon üretimler yapılmaya başlandı. Bununla birlikte pırlanta daha kolay ulaşılır hale geldi'' dedi.


Özusta, pırlanta takılara kolay ulaşılmasının, üst gelir grubu alıcıları mücevherde farklı arayışlara yönelttiğini belirten Özusta, şöyle devam etti.


''Eskiden meslek grubumuzda sarraflar ve kuyumcular vardı. Sarraf, 22 ayar altın, Reşat altın, bilezik, kuyumcu ise pırlantalı takı satardı. Bugün baktığımızda ise sarraf, kuyumcu ve mücevherci olduğunu görüyoruz. Gerçek mücevher, tek olan, elde yapılan, evlatlarınıza kalan takılardır. Kuyumculukta ise çok büyük cirolu büyük firmalar söz konusu.
Takının butik olması ürüne özellik kazandırıyor. 1 karatlık bir pırlantanın, 100 ayrı fiyatı var. Aynı taşı, 500 dolara da 50 bin dolara da alabilirsiniz. Üst gelir grubu, butik, özel üretilmiş mücevher alarak, kendini bu şekilde ayırıyor.''

AA

Luks otomobil fiyatina tabanca!

HT-Bir silah sanayi firmasının Tabanca Pazarlama ve Satış Müdürü Temel Coşkan, yaptığı açıklamada, fuarda sergiledikleri ''K2'' model tabancanın dikkati çektiğini belirtti. Coşkan, özel olarak yapılan bu tabancanın 95 bin dolar değerinde olduğunu kaydetti.

Lüks otomobil fiyatına tabanca!


Bir fuarda sergilenen zümrüt, pırlanta ve yakut işlemeli tabanca 95 bin dolarlık fiyatıyla büyük ilgi gördü

Coşkan, tabancanın zümrüt, pırlanta ve yakut gibi değerli taşlarla süslendiğini ifade ederek, bu taşların miktarı ve büyüklüklerine göre tabancanın değerinin belirlendiğini anlattı.

15 1 mermi kapasiteli, 9x19 milimetre kalibrelik silahın, titanyum kaplı olduğunu bildiren Coşkan, tabancanın arpacık kısmının yakut, gezinin zümrüt, atış bandının pırlanta ve yakut, kabzasının da pırlanta ve siyah pırlanta işlemeli olduğunu belirtti.

TALİBİ ARAP PETROL ZENGİNLERİ

Temel Coşkan, firmalarının 66 ülkeye ihracat yaptığını, bu silahın da özel sipariş üzerine üretildiğini vurguladı. Coşkan, ''Genelde Arap ülkelerinde petrol zenginlerine satıyoruz. Bu silah ise Sarsılmaz Silah Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Latif Aral Aliş beyin şahsi silahıdır. Gerçekten çok güzel bir silah. Fuara gelenlerde bu silaha gıpta ile bakıyorlar. 'Allah bize de nasip etsin' diyorlar'' dedi.

23 modelde tabanca ürettiklerini ve bunların da 68 alt modelinin bulunduğunu bildiren Coşkan, firma olarak sektörde lokomotif konumda bulunduklarını, bütün silahlarda ve yeniliklerde önde olduklarını kaydetti.

Coşkan, silahlı kuvvetlere ve emniyet teşkilatına da silah vermeye devam ettiklerini belirterek ''Son 3 yıldır emniyete biz silah veriyoruz. Toplam 111 bin silah verdik emniyetimize. Önceden dışarıdan alıyorlardı. Şimdi Allah'a şükür silah sanayi gelişti, artık dışarıya para vermeye gerek kalmadı. Başarıyla, yüzümüzün akıyla çıkıyoruz bu işin içinden'' diye konuştu.

AA

4 Ağustos 2013 Pazar

Cilt tonunuza göre mucevher renginizi belirleyin

Cilt tonunuza göre mücevher renginizi belirleyin

Trendus-Ünlü İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır ile cilt tonunun renk seçimindeki önemini konuştuk. Çakır, sıcak ve soğuk tonlamadaki kadınların giyim, makyaj ve mücevherde kullanmaları ve uzak durmaları gereken renkleri anlattı.

 

 





`Yüze yakın doğru rengi giymek çok önemli. Doğru renk kişinin daha genç, daha dinamik, daha canlı daha sofistike görünmesine yardımcı olurken yanlış renk aynı kişinin daha halsiz, yaşlı, hasta ya da ucuz görünmesine sebep olabilir.`












Ünlü İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır giyinirkenki renk seçimimizin önemini bu şekilde anlatıyor. Hani bazı günler çevrenizdekiler bugün ne kadar da soluk gözüküyorsun der ya işte bu durumdan aslında doğru renk seçimleri ile kolaylıkla kurtulabilirsiniz. Sıcak ve soğuk tonlamalar olarak her kadının aslında kendine has renkleri vardır. Bazı renkler sizi enerjik ve canlı gösterirken bazıları sizleri hastalıklı ve yorgun gösterir. İşte bu konuda merak edilen herşeyi İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır`a sorduk. O da giyim, makyaj ve mücevher konusunda hangi renkleri kullanmalı hangilerinden uzak durmalıyız onları anlattı.
Görseller eşliğinde adım adım cilt tonu ve renk uyumuyla ilgili herşeyi öğrenmek için fotoğrafları inceleyebilirsiniz.

TRENDUS

 

Kanadali tuketiciler mucevher alirken...

Mücevherat  müşterileri  genellikle  mücevher  zincir  mağazalarından  alışveriş
yapmaktadırlar.


  Özellikle  People’s  Jewellers  ve  Henry  Birks  and  Sons  Inc.  gibi  köklü
mücevher  firmaları  pazarda  önemli  bir  paya  sahiptir.  Ayrıca  Sears,  The  Bay,  Wal-Mart,
Zellers ve Costco gibi büyük mağaza zincirleri de pazarda önemlidir. Özellikle Wal-Mart,
Zellers ve Costco gibi mağazalar düşük kalite ve ucuz ürünlerde ön plana çıkmaktadır. 

Büyük  mağaza  zincirlerinin  büyük  çaplı  alım  yapabilmeleri  nedeniyle,  geleneksel
olarak toptancılar üzerinden gelişen dağıtım ağları önemli ölçüde değişmeye başlamıştır.
Bu  tür  büyük  marketler  doğrudan  ithalat  yapabildikleri  gibi,  uygun  koşullarda  bağımsız
aracı  firmalardan  da  alım  yapabilmektedir.  Bu  durumun  önemli  sonuçlarından  biri  kar
marjlarının azalmasıdır. Sektördeki rekabet, aracı sayısının azalmasında da etkili olmuştur.
Bu tür mağazalar çok sayıdaki satış noktaları nedeniyle doğrudan tüketiciye ulaşmaktadır. 

Büyük mağaza zincirlerinin öne çıkması bağımsız toptancı, dağıtıcı ve acentelerin
önemini azaltmamıştır. Toptancı ve dağıtıcılar bağımsız mücevher mağazalarının yanı sıra
büyük mağaza zincirlerine de mal satmaktadırlar. Ayrıca bağımsız mücevher mağazalarını
bir araya getiren oluşumlar da bulunmaktadır. Örneğin Kanada’da bulunan DiGem Grubu
55’ten fazla bağımsız mücevher mağazasının bir arada bulunduğu bir alıcı grubudur.

Kanadalı  tüketiciler  mücevher  alırken  ürünün  kalitesini,  değerini  ve  tasarımını
dikkate  almaktadırlar.  Özgün  tasarımlar  rağbet  görmektedir.  İhraç  edilecek  ürünlerde  bu
özellikler dikkate alınmalıdır.

Fiyatlar konusundaki önemli beklentilerin başında, tüketicilerin istikrarlı fiyat arayışı
gelmektedir.  Bu  nedenle,  fiyat  tekliflerinde  bu  hususa  dikkat  edilmesinin  yararlı  olacağı
düşünülmektedir.  Mücevherde  perakende  satış  fiyatları,  ithalat  fiyatının  3-4  katına  kadar
çıkabilmektedir. Kanada’da en çok orta fiyat aralığındaki ürünlerin satıldığı gözlenmektedir.
Satılan  mücevher  eşyasının  %65’inin  fiyatı  100  Doların  altındadır.  Ödemelerin  genellikle
30  gün  vadeli  olduğu,  bazı  durumlarda  60  gün  vade  talep  edilebildiği  gözlenmektedir.
Pahalı ürünlerde mağazaların 36 aya varan taksitler yaptığı görülmektedir.   

Ülkemizde düzenlenen mücevher fuarları her ne kadar müşterilere ulaşmada bir yol
olsa  da  özellikle  Toronto’da  düzenlenen  ve  Dış  Ticaret  Müsteşarlığı  tarafından  bireysel
katılımın Devlet Yardımları Mevzuatı kapsamında desteklendiği World Jewellery Expo ile

Dunya Standartlari, kalite isareti ve ticari marka isaretlemeleri





 KANADA STANDARTLAR, KALİTE İŞARETİ VE TİCARİ MARKA
İŞARETLEMELERİ

Kanada’da  kıymetli  madenlerden  mamul  ürünlerin,  bütün  olarak  veya  karışım
halinde hangi maddelerden oluştuğunun belirlenmesi ve yanıltıcı işaretlemelerin önlenmesi
amacıyla  Kanada  Kıymetli  Metaller  İşaretleme  Kanunu  hazırlanmıştır.  Ayrıca  Rekabet
Kurulu  (Competition  Bureau)  tarafından  piyasadaki  ürünler  denetlenmektedir.  Ürünlerin
kalite  ve  marka  işaretlemeleri ürünlerin  üzerinde  veya  etiketlerinde  olabilmektedir.  Kendi
ticari markaları olan üreticilerin ticari markalarını Kanada Fikri Mülkiyet Ofisine (Canadian
Intellectual  Property  Office)  kaydettirmiş  veya  kaydettirmek  için  başvurmuş  olmaları
gerekmektedir.

Altından mamul mücevherat ürünlerinde kalite işaretleri karat olarak belirlenebildiği
gibi  ondalık  olarak  da  işaretlenebilmektedir.  Karat  olarak  belirtilen  kalite  işaretlerinde
"karat", "carat", "Karat", "Carat", "Kt.", "Ct.", "K" ve  "C" kabul edilmektedir. En düşük kalite



olarak 9K için izin verilmekte olup,  9K, 10K, 14K, 18K, 22K şeklinde işaretlenen ürünler
aynı zamanda .375, .417, .583, .750 ve .916 şeklinde de işaretlenebilirler. 

Gümüş  ürünleri  için  izin  verilen  en  düşük  kalite  ise  925  ayardır.  Kabul  edilen
işaretlemeler  ise  "sterling",  "silver",  "sterling  silver",  "SS",  "argent",  "argent  sterling"  ve
".925" dir.

Platinden olan ürünler için getirilen düzenlemelerle "platinum" , "plat." veya "platine" 
işaretlemeleri kabul edilmiştir. Bu işaretlemelerin kullanılabilmesi için platin oranının en az
%95 olması gerekmektedir. Eğer platin bir alaşım içerisinde kullanılıyorsa platin ve iridyum
ya  da  platin  ve  ruthenium  karışımlarının  alaşımda  en  az  %95  oranında  olmaları
gerekmektedir. 

ABD Federal Ticaret Komisyonu  Platin Rehberinde "Pt850", "Pt900" veya "Pt950"
işaretlemelerine  izin  vermektedir.  ABD  Federal  Ticaret  Komisyonu,  Kanada  Kıymetli
Metaller İşaretleme Kanunu ile getirilen numaralama uygulamalarını da kabul etmiştir. 

İhracatçılar  ürünlere  yapılan  işaretlemelerde  Kanada  düzenlemelerinde  olan
"platinum",  "plat."  veya  "platine"  işaretlemeleriyle  ABD  Platin  Rehberinde  belirtilen
işaretlemeleri  beraber  kullanabilirler,  örneğin  "Pt850  plat".    Ayrıca  "850  Plat",  "900  Plat"
veya  "950  Plat"  şeklinde  yapılan  işaretlemeler  ABD  ve  Kanada  tarafından  kabul
edilmektedir.  Böylelikle  işaretlemeler  ABD  ve  Kanada  düzenlemelerine  uygun  olarak
yapılmış olur. 



Kanada Mucevherat Pazari


 Kanada Mücevherat Pazarı


Kanada mücevherat ve elbise aksesuarı tüketim harcamaları 2006 yılında 2 milyar
ABD dolarının üzerinde gerçekleşmiştir.

Kanada  mücevherat  pazarında  talebin  ekonomik,  demografik,  sosyal  ve  kültürel
faktörler tarafından belirlendiği görülmektedir. Bu faktörler arasında en önemlisi kadınların
harcanabilir  gelir  seviyesidir.  Kadınların  Kanada  toplumunda  ekonomik  ve  sosyal  olarak
güçlenmeleri  harcanabilir  gelirlerinin  artmasını  beraberinde  getirmiştir.  Mücevherat
tüketicileri çoğunlukla 20-50 yaş arasındaki kadınlardan oluşmaktadır. 

Kanada’da  nişanlanan  kişiler  arasında  pırlanta  nişan  yüzüğü  satın  alma  oranı
%85’tir.  Bu  oranla  Kanadalılar  dünyada  ilk  sırada  yer  almaktadır.  Ayrıca  dünyanın  önde
gelen  mücevher  firmalarından  DeBeers’ın  popülerleştirdiği  “Sağ  El  Yüzükleri”  de  bekar
kadınların pırlanta yüzük alma oranını arttırmıştır.

3 Ağustos 2013 Cumartesi

Elmas Nasil Olusmustur? Nerelerde Cikarilir?







Kadınlar için ziynet eşyaları çok önemlidir. Bunların arasında elmasın yeri bir ayrıdır. Işıl ışıl, pırıltı saçan görünümüyle son derece cazip bir değerli taştır o.
Elmaslar da diğer madenler gibi yer altından çıkarılır. Günümüzden milyonlarca yıl önce kayaların içindeki karbonun yanardağ ısısıyla erinmesi ve ardından yüksek basınç nedeniyle sıkışması sonucu oluşmuştur. Güney Afrika Cumhuriyeti adeta bir elmas cennetidir. ayrıca Avustralya, Brezilya, Rusya, Namibya, Zaire de elmasın çıkarıldığı yerlerdendir
Güney Afrika Cumhuriyeti’nin yer altı madenlerinden çıkarılan ve son derece sert olan elmaslar, yerin altından ilk çıktığında bir cam kadar sıradan görünür. Elması elmas yapan zorluklar içinde işlenmesidir. Bir cam ya da taş görünümlü olan elmas o kadar serttir ki ancak başka bir elmas yardımıyla şekillendirilebilir.
Elmas, elmas uçlu aletler yardımıyla mücevherlerde kullanılmak üzere keser, biçer, kenarlarını düzgünleştirir, parlatır. Böylece o bildiğimiz pırıltılı elmaslar mücevher olarak kullanılmak üzere hazır hale getirilerek piyasaya sürülür.




Elmas sadece beyaz ışık saçmaz. Elmasın kırmızı, yeşil, mavi, sarı, turuncu, mor ve hatta siyah olanları da vardır. Ancak beyaz elmas kadar yaygın değildirler. Bunların arasında mavi elmasın uğursuzluk getirdiğine hatta lanetli olduğuna inanılır. Renkli bir elmas sahibi olmak istiyorsanız ne olur ne olmaz mavi olanından uzak durun


Elmaslar sadece mücevher için kullanılmaz. Onların bir de sanayide kullanılanları vardır. Lekesiz elmaslar mücevher yapımında kullanılırken donuk görünümlü elmaslar kesici alet yapımında kullanılır. hatta dünyadaki elmasların sadece ¼ ‘ü mücevher yapımında kullanılır. geri kalanı ise sanayide

1 Ağustos 2013 Perşembe

Turkiye Mucevherat Pazari

Türkiye Mücevherat Pazarı

Türkiye dünya mücevherat üretiminde önde gelen ülkeler arasında yer almaktadır. 
Son dönemde dünya mücevherat üretimi İtalya gibi geleneksel üretici ülkelerden Çin, 
Hindistan ve Türkiye gibi yeni ülkelere kaymaktadır. 
Türkiye’de her sene yaklaşık 250-300 ton altın mücevher üretilmektedir. Altın 
mücevherat üretimi imalat sektörlerinin en büyükleri arasında yer almakta ve bu sektörde 
yaklaşık 750 bin kişi istihdam edilmektedir. 
Grafik 1’in incelenmesinden görüleceği üzere Türkiye’nin toplam mücevherat 
ihracatı 1998’den bu yana, 2006’daki %1,5’lik düşüş dışında, sürekli artış göstermiş ve 
2007 yılında 1,6 milyar ABD dolarına ulaşmıştır. 1998 ve 2007 yılları arasında artış
%622’dir





Türkiye’nin altın mücevherat ihracatında önde gelen ülkeler sırasıyla ABD, Birleşik 
Arap Emirlikleri, İtalya, Almanya ve Rusya Federasyonudur. Gümüş mücevherat 
ihracatında ise ilk 5 ülkeyi Romanya, ABD, Almanya, Polonya ve Rusya Federasyonu 
oluşturmaktadır. 
TUİK verileri incelendiğinde Türkiye’den yapılan ihracatta Kanada’nın 7113.11’de 
yer alan “gümüşten” mücevherci eşyası ve aksamında 46., 7113.19’da yer alan “altın ve 
diğer kıymetli metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında 19., 7113.20’de yer alan 
“kıymetli metallerle kaplama adi metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında 32., 
7114.11’de yer alan “gümüşten” kuyumcu eşyası ve aksamında 27. sırada olduğu 
görülmektedir. Ayrıca 71.17 pozisyonunda yer alan “taklit mücevherci eşyası”nın 
ülkemizden ihracatında Kanada 19. sırada yer almaktadır. Özellikle 7113.19’da 
Kanada’nın Türkiye’den ithalatı son 5 yılda sürekli artış göstermiştir. 


Dunya Mucevherat Pazari

Dünya Mücevherat Pazarı

Dünya altın mücevher piyasasında toplam altın talebi miktar olarak 2006 yılında 
2.284 ton iken 2007 yılında bu rakam %5’lik bir artış göstererek 2.398,7 ton olmuştur. 
Değer bazında ise 2006 yılında 44 milyar dolar olan dünya altın talebinin %20’lik bir artışla 
2007 yılında 53 milyar dolara ulaştığı görülmektedir. 2008 yılının ilk çeyreğinde altın 
mücevher talebi, 2007 yılının ilk çeyreğine göre değer olarak %12 artışla 13 milyar ABD 
dolarına yükselmiştir. Ancak mücevher piyasasında altın talebi miktar bazında 2007 yılının 
ilk çeyreğinde 566,9 ton iken bu rakam 2008 yılının ilk çeyreğinde %21’lik düşüşle 445,4 
ton olmuştur. 
Dünya gümüş mücevher piyasasında toplam gümüş talebi ise miktar olarak 2006 
yılında 4.714,6 ton iken bu rakam 2007 yılında 4.632,3 ton olmuştur. 2006 yılında 437,37 
ABD doları/kg.(Londra) olan gümüş fiyatı 2007 yılında 472,11 ABD doları/kg.(Londra)’na 
yükselmiştir. Dünya gümüş mücevher üretimi ise 1998-2007 yılları arasında %16 artmıştır. 
Özellikle Tayland, İtalya ve Çin’de, gümüş mücevher talebinin artması ve kar oranlarının 
yükselmesi gümüş mücevher üretimindeki artışın temel sebebi olmuştur. 
Yukarıda verilen bilgilerden de anlaşılacağı üzere son dönemde ekonomik 
dalgalanmalar mücevher pazarına da yansımıştır. Ancak mücevher pazarı dünya 
ekonomisindeki yerini korumaya devam etmektedir. Altın ve gümüş piyasasında toplam 
talep düşerken fiyatta görülen artışlar talep düşüşünün önüne geçmiştir. Toplam piyasa 
büyüklüğü talep düşüşü sonucu bir daralma yaşamamış, tam aksine fiyattaki artışlar 
sayesinde piyasada genişleme yaşanmıştır. 


Dünya mücevherat ithalat rakamlarına bakıldığında 2006 yılında en önemli ithalat 
kaleminin %41,4’lük payla 71.13 pozisyonunda yer alan “mücevherci eşyası ve aksamı” 
olduğu görülmektedir. Bu pozisyon içerisinde en çok ithalatı yapılan ise “altın ve diğer 
kıymetli metallerden” mücevherci eşyası ve aksamıdır. Bu ürün grubu tek başına 2006 yılı
mücevherat ithalatının %36,4’ünü oluşturmaktadır. Aynı pozisyon içerisinde yer alan 
“gümüşten” mücevherci eşyası ve aksamının ithalatı ise 2005 yılına kıyasla %14,4’lük bir 
artış göstermiştir. 
71.13 pozisyonunu, ithalatta %7,9’luk bir payla 71.17 pozisyonunda yer alan “taklit 
mücevherci eşyası” takip etmektedir. Bu pozisyonun ithalatı 2005 yılına kıyasla %9,5’lik bir 
artış göstermiştir. Pozisyon içerisinde en önemli kalem “adi metalden diğer eşya”dır. Bu 
kalem alt açılımlar içerisinde 71.13 pozisyonunda yer alan “altın ve diğer kıymetli 
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamından sonra dünya mücevherat ithalatında 
%5,3’lük payla ikinci sırada yer almaktadır. 
Dünya ithalatında bu pozisyonları sırasıyla 71.15 pozisyonunda yer alan “kıymetli 
metallerden veya kıymetli metallerle kaplama metallerden diğer eşya”, 71.16 
pozisyonunda yer alan “tabii inci veya kültür incilerinden, kıymetli ya da yarı kıymetli 
taşlardan eşya” ve 71.14 pozisyonunda yer alan “kuyumcu eşyası ve aksamı” takip 
etmektedir. 71.15 pozisyonu 2005 yılına kıyasla ithalatı %56,9 oranla en çok artış gösteren 
pozisyondur. En çok artış gösteren ikinci pozisyon ise %27,3 oran ile 71.16 pozisyonudur. 3 
Mücevherat ithalatında ele alınan pozisyonlarda 2005 yılına kıyasla bir düşüş
yaşanmamıştır. Ancak alt açılımlara bakıldığında münferit düşüşler görülmektedir. En 
büyük düşüş % 4,6 ile 71.13 pozisyonunda yer alan “kıymetli metallerle kaplama adi 
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında görülmüştür. 71.14 pozisyonunda yer alan 
“kıymetli metallerle kaplama adi metallerden” kuyumcu eşyası ve aksamı en büyük düşüş
görülen ikinci ürün grubudur. Üçüncü ve son sırada ise 71.17 pozisyonunda yer alan “adi 
metalden kol düğmeleri ve benzeri düğmeler” yer almaktadır.

Dünya mücevherat ithalatında 2006 yılında ilk 5 sırada yer alan ülkelere 
bakıldığında en önemli ithalatçının ABD olduğu görülmektedir. ABD toplam mücevherat 
ithalatının %16’sını gerçekleştirmektedir. ABD’nin mücevherat ithalatındaki kalemlere 
bakıldığında 71.13 pozisyonunun %80’lik bir payla ilk sırada yer aldığı görülmektedir. 
ABD’yi %6’lık payla İngiltere, %4’lük payla Hong Kong, %3’lük payla Japonya takip 
etmektedir. Bu ülkelerin de mücevherat ithalatlarında en önemli kalem 71.13 
pozisyonudur. 
1
 Raporun hazırlanış aşamasında UN Commodity Trade Statistics’de Japonya, B.A.E. ve Hindistan gibi 
dünya ticaretinde önemli ülkelerin 2007 verileri henüz açıklanmamıştır; bu sebeple araştırmada 2005 ve 
2006 yılı verileri ele alınmıştır. 

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler