25 Ekim 2013 Cuma
Mavi Elmas Rekora Kostu
Mavi Elmas Rekora Koştu
Dünyanın en nadir bulunan elmaslarından biri, açık artırmada 9.6 milyon dolar gibi rekor bir fiyata satıldı. Mavi elmaslar, tüm dünyadaki elmasların yüzde 1’ini bile oluşturmuyor.
Mynet haber
ok nadir olarak satışa sunulan mavi elmaslardan bir tanesi, Bonhams açık artırma evinde karat başına 1.8 milyon dolardan sahip buldu. İtalyan mücevher markası Bulgari tarafından 1965 yılında bir yüzüğün içine işlenen mavi elmas, son derece nadir olması ve üzerine yapılan süslemeler sayesinde rekor bir fiyata alıcı bulmayı başardı.
Masmavi görünüme sahip olan elmas, içindeki bor atomlarının, elmasın yapısını oluşturan karbonla karışmasından rengini alıyor. Bonhams, mavi elmasların, madenlerden çıkarılan mücevherin yüzde 1’ini bile oluşturmadığını belirtti.
Livescience'a açıklama yapan Bonhams’ın Avrupa temsilcisi Jean Ghika, “Özellikle 5 karat bir mavi elması görmek bile çok nadir bir olay... Bu kadar az bulunan bir mücevheri sattığımız için mutluyuz” dedi.
Bonhams, mavi elmasın öncesinde en pahalıya satılan elmasa karat başına 1.68 milyon dolar ödendiğini belirtti.
300 YIL EL DEĞİŞTİREN ELMAS
Dünyanın en ünlü mavi elması olan ‘Hope Diamond’, bugün ABD’nin başkenti Washington D.C’de yer alan Smithsonian Doğal Tarih Müzesi’nde yer alıyor. Müzenin verdiği bilgiye göre, elmas Hindistan’ın Golconda bölgesindeki bir madenden çıkarıldı.
25.60mm×21.78mm×12.00mm ölçülerindeki 45.52 karatlık ‘Umut Elması’, Fransız Kralı 14’üncü Louis tarafından satın alındıktan sonra küçültüldü. 1792 yılına kadar Fransız kraliyet ailesinin elinde bulunan elmas, isyan ve yağma günlerinde çalındı. Elmasın, 1.1 milyar yıl önce oluştuğu düşünülüyor.
300 yıldan fazla bir süre elden ele dolaşan ve sürekli yeniden işlenen elmas, 1958 yılında Smithsonian Müzesi tarafından sahiplenildi.
Mavi elmaslar kadar nadir olan kırmızı elmaslardan ise günümüzde 5 karatlık sadece üç örnek bulunuyor.
Dünyanın en nadir bulunan elmaslarından biri, açık artırmada 9.6 milyon dolar gibi rekor bir fiyata satıldı. Mavi elmaslar, tüm dünyadaki elmasların yüzde 1’ini bile oluşturmuyor.
Mynet haber
ok nadir olarak satışa sunulan mavi elmaslardan bir tanesi, Bonhams açık artırma evinde karat başına 1.8 milyon dolardan sahip buldu. İtalyan mücevher markası Bulgari tarafından 1965 yılında bir yüzüğün içine işlenen mavi elmas, son derece nadir olması ve üzerine yapılan süslemeler sayesinde rekor bir fiyata alıcı bulmayı başardı.
Masmavi görünüme sahip olan elmas, içindeki bor atomlarının, elmasın yapısını oluşturan karbonla karışmasından rengini alıyor. Bonhams, mavi elmasların, madenlerden çıkarılan mücevherin yüzde 1’ini bile oluşturmadığını belirtti.
Livescience'a açıklama yapan Bonhams’ın Avrupa temsilcisi Jean Ghika, “Özellikle 5 karat bir mavi elması görmek bile çok nadir bir olay... Bu kadar az bulunan bir mücevheri sattığımız için mutluyuz” dedi.
Bonhams, mavi elmasın öncesinde en pahalıya satılan elmasa karat başına 1.68 milyon dolar ödendiğini belirtti.
300 YIL EL DEĞİŞTİREN ELMAS
Dünyanın en ünlü mavi elması olan ‘Hope Diamond’, bugün ABD’nin başkenti Washington D.C’de yer alan Smithsonian Doğal Tarih Müzesi’nde yer alıyor. Müzenin verdiği bilgiye göre, elmas Hindistan’ın Golconda bölgesindeki bir madenden çıkarıldı.
25.60mm×21.78mm×12.00mm ölçülerindeki 45.52 karatlık ‘Umut Elması’, Fransız Kralı 14’üncü Louis tarafından satın alındıktan sonra küçültüldü. 1792 yılına kadar Fransız kraliyet ailesinin elinde bulunan elmas, isyan ve yağma günlerinde çalındı. Elmasın, 1.1 milyar yıl önce oluştuğu düşünülüyor.
300 yıldan fazla bir süre elden ele dolaşan ve sürekli yeniden işlenen elmas, 1958 yılında Smithsonian Müzesi tarafından sahiplenildi.
Mavi elmaslar kadar nadir olan kırmızı elmaslardan ise günümüzde 5 karatlık sadece üç örnek bulunuyor.
Mucevher ve degerli taşlarin fiyatlari ucusa gecti.
SABAH-Altın fiyatlarındaki yükseliş nedeniyle pırlantalı ve taşlı mücevherlere yönelen kuyumculuk sektöründe değerli taşların fiyatları da son bir yılda önemli miktarda arttı.
Madenlerden çıkan ham taşların miktarında azalma olmamasına karşın altın, gümüş ve benzeri ürünlerin fiyatındaki yükseliş ile doların diğer para birimleri karşısında değer kazanmamasından dolayı pırlanta ve diğer mücevher taşlarının fiyatlarında özellikle son 6 ay içinde büyük artışlar yaşandı.
Mücevher taşlarının özellikle küçük boy ve iyi kalitelerinde fiyat artışı daha yüksek olurken, sentetik ya da taklit taşlarda ise yüzde 20-30'a ulaştı. İyi kalite zümrüt, safir, yakut ile boy ve kalitesine göre pırlantada ciddi fiyat artışları yaşanırken, Türkiye'de de kuyumcuların ellerindeki stokları eritmesiyle mücevher taşları fiyatlarındaki artışın önümüzdeki dönemde tüketiciye yansıması bekleniyor.
Merkezi New York'ta bulunan Uluslararası Mücevher Taşçıları Derneği'nin Türkiye Başkanı Fazıl Özen, dünyada yaklaşık 100 farklı mücevher taşı bulunduğunu ifade ederek, yakut, zümrüt, safir ve pırlantanın değerli taşlar, bunun dışında kalan renkli ametist, sitrin, akuvamarin, topaz ve garnet gibi taşların yarı değerli taşlar, nefrit ve akik gibi süs eşyası ve obje yapılabilen, diğerlerine göre daha büyük boylarda ve fiyat olarak da daha uygun olan taşların süs taşları, bunların dışında kalan ve laboratuvarlarda üretilen, doğal olmayan taşların ise sentetik ya da taklit, imitasyon olarak adlandırıldığını söyledi.
''Bir mücevher taşının gerçek fiyatı bin dolar ise bunun sentetiği sadece 5-10 dolar, taklidi ise 1 dolar civarında olabiliyor'' diyen Özen, geçen 2 yılda altın ve gümüş madenleriyle ilgili sıkıntılar yaşanmamasına karşın fiyatlarının tarihi seviyelere ulaştığını, mücevher taşlarında ise söz konusu dönemde fazla artış olmadığını, şu anda yaşanan yükselişin ise birçok kaynağa göre altın, gümüş ve benzeri ürünlerdeki fiyat artışı ile doların diğer para birimleri karşısında değer kazanmamasından kaynaklı olduğunu vurguladı.
Özen, iyi kalite zümrütte yüzde 30-50, safir ve yakutta boy ve kalitesine göre yüzde 20-40, orta boy pırlantalarda yüzde 30-80 arasında, küçük boy taşlarda yüzde 100'e varan fiyat artışları olduğunu, son yıllarda iyi kalitesinin madenlerde çok bulunamaması ve talebin de geçmişten yüksek olması nedeniyle turmalin ailesinden rubelit taşında son 3 yılda yüzde 200-300 arasında fiyat artışı yaşandığını, sentetik ya da taklit taşlarda dahi fiyat artışlarının yüzde 20-30'u bulduğunu, fiyatların yurt içi piyasaya da yansımaya başladığını ifade etti.
Türkiye'de eskiden zümrüt, yakut ve safir haricinde renkli mücevher taşı satışının pek olmadığını, 20 yıl öncesine göre satışların onlarca kat artış gösterdiğini kaydeden Özen, Türkiye'de pırlanta tüketiminin 10 yılda yaklaşık 10 kat arttığını, fiyatların yüksekliği nedeniyle son bir yılda ise fazla bir değişim yaşanmadığını, buradaki mücevher satıcılarının küresel krizi ''yüzeysel bir düşüş yaşayarak'' atlattığını söyledi.
''TÜRKİYE'DE EN ÇOK PIRLANTA, ZÜMRÜT, SAFİR VE YAKUT SATILIYOR''
Fazıl Özen, Türkiye'de en çok pırlantanın satıldığını, pırlantayı, zümrüt, safir ve yakutun takip ettiğini, yarı değerli taş grubunda ise en çok ametist, mavi topaz, sitrin, garnet, akik, turmalin ve firuzenin tercih edildiğini belirtirken, altın ürünlerinde kullanılan iyi kalite taşlarda hem talep hem de uluslararası piyasalara bağlı olarak fiyat artışı olduğunu, orta ve düşük kalitelerde ise talep azalması meydana geldiğini anlattı.
Sentetik ve taklit dahil tüm taşların yurt dışından ithal edildiğini hatırlatan Özen, şu anda Türkiye'de birçok kuyumcunun elindeki eski fiyatlardan olan stokları erittiğini, artan fiyatlar nedeniyle sıkıntıların yeni başladığını, özellikle bundan sonra pırlantalı mücevherlerin fiyatlarının daha yüksek olacağını söyledi.
TÜRK DİZİLERİ SATIŞLARI ARTIRDI
Uluslararası Mücevher Taşçıları Derneği Türkiye Başkanı Özen, televizyon dizilerinde bazı oyuncuların kullandığı taşlı takıların satışları artırdığını, en çok tercih edilen ''Hürrem yüzüğü'' ve ''Bihter kolyesinden'' gücü yetenin hakikisini, yetmeyenin ise taklidini satın aldığını bildirdi.
Özen, değerli ya da yarı değerli mücevher taşlarını dünyada en çok ABD'lilerin satın aldığını, ABD'yi Japonya ve gelişmiş Avrupa ülkelerinin takip ettiğini belirterek, ''ABD'li taşı bilerek, bilinçli alıyor, taşı tanıyor. Almanlar ve İtalyanlar başta olmak üzere Avrupalılar da mücevher taşları konusunda diğer ülkelere göre daha bilgili. Türkiye'de ise 'o pahalı taşa sahip olmalıyım' fikrinin yanı sıra insan sağlığına olan etkisi ve yerli diziler nedeniyle de mücevher taşları satışları artıyor'' şeklinde konuştu.
Türkiye'nin Batı tarafında değerli taş tüketiminin daha fazla olduğuna işaret eden Özen, ''Buna karşın Hürrem'in yüzüğü İstanbul'da ne kadar modaysa Van ve Rize'de de o kadar tanınıyor ve isteniyor. Hatta büyük şehirlerden uzak köylerde yaşayan bayanların bile bir tek taş sevdası var'' dedi.
İHA
Mücevherlere yönelen kuyumculuk sektöründe değerli taşların fiyatları uçuşa geçti. ...
15 bin dolarlik altin ve mucevher kaplama iPhone 5S!
15 bin dolarlık altın ve mücevher kaplama
iPhone 5S!
Para Limanı
15 bin dolarlık altın ve mücevher kaplama iPhone 5S! Para Limanı
Taki Tasarimi Nasil Yapilir?
Takı Tasarımı Nasıl Yapılır?
İnsanların ilkel çağlardan itibaren çeşitli amaçlarla kullandıkları takılar farklılıklar
göstermektedir.
Çeşitli inanışlar, yaşam kültürlerinin simgesi, toplumdaki statü göstergesi
vb. ifadelerle kullanılan takılarda çok farklı gereçler (tüy, boncuk, deri vb.), metaller taşlar
kullanılmaktadır. Takının hem ifadesinin gücü bakımından önemi hem de kullanıldığı araç,
gereç ve tekniklerin zenginliği nedeni ile takı tasarım aşamaları çok iyi bir gözlem, araştırma
ve sistemli bir çalışmayı gerektirmektedir. Sadece takı tasarım metali ve taşı birlikte
kullanmak veya bir takı olması için çizim yapmak olarak düşünülmemelidir. Takı tasarım,
uygulanacak takının metalini, tekniğini, kullanılacak yeri, ifade etmesi istenen gücü vb.
özelliklerinin tasarımcının yaratıcı kabiliyeti ile yorumlanıp bir bütün olarak
yorumlanmasıdır. Tasarımda mutlaka yaratıcılık, özgünlük ve fonksiyonelliğin olması
gerekmektedir.
Takı tasarımda başarı olmak için uygulanacak tasarım aşamalarını şöyle
sıralayabiliriz
İnsanların ilkel çağlardan itibaren çeşitli amaçlarla kullandıkları takılar farklılıklar
göstermektedir. Çeşitli inanışlar, yaşam kültürlerinin simgesi, toplumdaki statü göstergesi
vb. ifadelerle kullanılan takılarda çok farklı gereçler (tüy, boncuk, deri vb.), metaller taşlar
kullanılmaktadır. Takının hem ifadesinin gücü bakımından önemi hem de kullanıldığı araç,
gereç ve tekniklerin zenginliği nedeni ile takı tasarım aşamaları çok iyi bir gözlem, araştırma
ve sistemli bir çalışmayı gerektirmektedir. Sadece takı tasarım metali ve taşı birlikte
kullanmak veya bir takı olması için çizim yapmak olarak düşünülmemelidir. Takı tasarım,
uygulanacak takının metalini, tekniğini, kullanılacak yeri, ifade etmesi istenen gücü vb.
özelliklerinin tasarımcının yaratıcı kabiliyeti ile yorumlanıp bir bütün olarak
yorumlanmasıdır. Tasarımda mutlaka yaratıcılık, özgünlük ve fonksiyonelliğin olması
gerekmektedir.
Takı tasarımda başarı olmak için uygulanacak tasarım aşamalarını şöyle
sıralayabiliriz:
Piyasa araştırması yapılırken dikkat edilecek, önemle göz önünde bulundurulacak
faktörleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Ø Günün moda akımlarının takıya etkisi
Ø Piyasada bulunan mağazaların satış politikaları
Ø Satışı düşünülen ürünün tavan ve taban fiyatları (yapılacak üründe istenen en
yüksek ve en düşük fiyatın ne olacağı vb.)
Ø Ürünün hangi kitleye hitap ettiği (turizm, ihracat, çalışan kitle, kırsal kesim vb.)
Ø İşletmelerde bulunan makine, araç, gereç gibi donanımlar (makine parkı)
Ø İşletmelerde kullanılan üretim metotları (kullanılan teknik, el işçiliği, yöresel
teknik, vb.)
Ø Yeni teknoloji ile ilişkileri, çalışmalarında teknolojik gelişmeden yararlanma
seviyesi
Ø İşletmenin gelecekle ilgili projeleri, geleceğe yönelik eğilim ve üretimleri
Ø Kalite kontrol esaslarının uygulanması (kalite kontrol, ayar hesapları, son
kontrol aşamaları vb.)
Ø Kalite çemberinin uygunluğu (Ürünün amaca uygun olabilmesi, beklentilere
cevap verebilmesi için daha kaliteli olması ve benzer özelliklere cevap
vermesini sağlayan işlemlerin tümüdür.)
Ø Tüketici kitlesinin takı hakkındaki düşünceleri (hangi amaçla alındığı, yatırım,
hediye, zevk vb.)
Ø Tüketicilerin eğitim ve gelir düzeylerine göre takı eğilimleri
Konuyu Belirleme ve Piyasa Araştırması Yapma
Kullanılacak malzemeler:
Ø Görsel ve yazılı yayınlar
Ø Metal örnekleri
Ø Taş örnekleri
Ø Trendler
Ø Yüzey örnekleri
1. Kaynak taraması yapınız.
Kaynak konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
2. Elde ettiğiniz dergi katalog, broşür vb. yayınları dikkatlice inceleyiniz.
Bulduğunuz bütün kaynaklardan eski ve yeni takı örneklerini inceleyiniz.
3. Kütüphanelerden sanat akımlarını, geleneksel sanatların özelliklerini belirten
yazılı ve görsel yayınları inceleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri dikkatlice not alarak belgelemelisiniz.
4. Elde ettiğiniz bilgiler sonucunda tasarım konusunu tespit ediniz.
Konu tespitinde dikkat edeceğiniz noktaları hatırlamak için bilgilerinizi gözden
geçirmelisiniz.
5. Tespit ettiğiniz konu doğrultusunda araştırma yöntemlerini belirleyiniz.
Tespit ettiğiniz konunun trendlere uygun ve özgün olmasına özen göstermelisiniz.
6. Piyasada bulunan takı imalat ve satış mağazalarını inceleyiniz
7. Mağazaların satış politikalarını araştırınız.
Ne tür takı imalatı yaptıklarını, hangi tüketici kitlesine hitap ettiklerini
belirlemelisiniz.
8. Mağazaların teknolojik imkânlarının nasıl olduğunu ve hangi üretim tekniklerini
kullandıklarını belirleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri detaylı şekilde not almalısınız.
9. Mağazaların gelecekle ilgili planlarını ve kalite kontrol ilkelerine uygunluğunu
belirleyiniz.
10. Takı üretiminde kullanılan metal ve taşların özelliklerini araştırınız.
11. Bütün konuları detayları ile araştırarak bilgi ve dokümanlarınızı toparlayınız.
Elde ettiğiniz bilgileri kontrol ederek yetersiz konuları görüşmelerle
tamamlamalısınız.
12. Piyasa araştırması sonucu elde ettiğiniz bütün bilgileri, doküman ve fotoğrafları
toparlayarak rapor hâline getiriniz ve dosyalayınız.
Raporunuzda bütün detayları ayrıntılarıyla belirtmelisiniz.
13. Piyasa araştırması sonucu raporunuzu gözden geçirerek kontrol ediniz, eksik
bulduğunuz konuları tekrar ele alınız.
Konuyu Belirleme ve Piyasa Araştırması Yapma
Kullanılacak malzemeler:
Ø Görsel ve yazılı yayınlar
Ø Metal örnekleri
Ø Taş örnekleri
Ø Trendler
Ø Yüzey örnekleri
1. Kaynak taraması yapınız.
Kaynak konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
2. Elde ettiğiniz dergi katalog, broşür vb. yayınları dikkatlice inceleyiniz.
Bulduğunuz bütün kaynaklardan eski ve yeni takı örneklerini inceleyiniz.
3. Kütüphanelerden sanat akımlarını, geleneksel sanatların özelliklerini belirten
yazılı ve görsel yayınları inceleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri dikkatlice not alarak belgelemelisiniz.
4. Elde ettiğiniz bilgiler sonucunda tasarım konusunu tespit ediniz.
Konu tespitinde dikkat edeceğiniz noktaları hatırlamak için bilgilerinizi gözden
geçirmelisiniz.
5. Tespit ettiğiniz konu doğrultusunda araştırma yöntemlerini belirleyiniz.
Tespit ettiğiniz konunun trendlere uygun ve özgün olmasına özen göstermelisiniz.
6. Piyasada bulunan takı imalat ve satış mağazalarını inceleyiniz
MEGEP
İnsanların ilkel çağlardan itibaren çeşitli amaçlarla kullandıkları takılar farklılıklar
göstermektedir.
Çeşitli inanışlar, yaşam kültürlerinin simgesi, toplumdaki statü göstergesi
vb. ifadelerle kullanılan takılarda çok farklı gereçler (tüy, boncuk, deri vb.), metaller taşlar
kullanılmaktadır. Takının hem ifadesinin gücü bakımından önemi hem de kullanıldığı araç,
gereç ve tekniklerin zenginliği nedeni ile takı tasarım aşamaları çok iyi bir gözlem, araştırma
ve sistemli bir çalışmayı gerektirmektedir. Sadece takı tasarım metali ve taşı birlikte
kullanmak veya bir takı olması için çizim yapmak olarak düşünülmemelidir. Takı tasarım,
uygulanacak takının metalini, tekniğini, kullanılacak yeri, ifade etmesi istenen gücü vb.
özelliklerinin tasarımcının yaratıcı kabiliyeti ile yorumlanıp bir bütün olarak
yorumlanmasıdır. Tasarımda mutlaka yaratıcılık, özgünlük ve fonksiyonelliğin olması
gerekmektedir.
Takı tasarımda başarı olmak için uygulanacak tasarım aşamalarını şöyle
sıralayabiliriz
İnsanların ilkel çağlardan itibaren çeşitli amaçlarla kullandıkları takılar farklılıklar
göstermektedir. Çeşitli inanışlar, yaşam kültürlerinin simgesi, toplumdaki statü göstergesi
vb. ifadelerle kullanılan takılarda çok farklı gereçler (tüy, boncuk, deri vb.), metaller taşlar
kullanılmaktadır. Takının hem ifadesinin gücü bakımından önemi hem de kullanıldığı araç,
gereç ve tekniklerin zenginliği nedeni ile takı tasarım aşamaları çok iyi bir gözlem, araştırma
ve sistemli bir çalışmayı gerektirmektedir. Sadece takı tasarım metali ve taşı birlikte
kullanmak veya bir takı olması için çizim yapmak olarak düşünülmemelidir. Takı tasarım,
uygulanacak takının metalini, tekniğini, kullanılacak yeri, ifade etmesi istenen gücü vb.
özelliklerinin tasarımcının yaratıcı kabiliyeti ile yorumlanıp bir bütün olarak
yorumlanmasıdır. Tasarımda mutlaka yaratıcılık, özgünlük ve fonksiyonelliğin olması
gerekmektedir.
Takı tasarımda başarı olmak için uygulanacak tasarım aşamalarını şöyle
sıralayabiliriz:
Piyasa araştırması yapılırken dikkat edilecek, önemle göz önünde bulundurulacak
faktörleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Ø Günün moda akımlarının takıya etkisi
Ø Piyasada bulunan mağazaların satış politikaları
Ø Satışı düşünülen ürünün tavan ve taban fiyatları (yapılacak üründe istenen en
yüksek ve en düşük fiyatın ne olacağı vb.)
Ø Ürünün hangi kitleye hitap ettiği (turizm, ihracat, çalışan kitle, kırsal kesim vb.)
Ø İşletmelerde bulunan makine, araç, gereç gibi donanımlar (makine parkı)
Ø İşletmelerde kullanılan üretim metotları (kullanılan teknik, el işçiliği, yöresel
teknik, vb.)
Ø Yeni teknoloji ile ilişkileri, çalışmalarında teknolojik gelişmeden yararlanma
seviyesi
Ø İşletmenin gelecekle ilgili projeleri, geleceğe yönelik eğilim ve üretimleri
Ø Kalite kontrol esaslarının uygulanması (kalite kontrol, ayar hesapları, son
kontrol aşamaları vb.)
Ø Kalite çemberinin uygunluğu (Ürünün amaca uygun olabilmesi, beklentilere
cevap verebilmesi için daha kaliteli olması ve benzer özelliklere cevap
vermesini sağlayan işlemlerin tümüdür.)
Ø Tüketici kitlesinin takı hakkındaki düşünceleri (hangi amaçla alındığı, yatırım,
hediye, zevk vb.)
Ø Tüketicilerin eğitim ve gelir düzeylerine göre takı eğilimleri
Konuyu Belirleme ve Piyasa Araştırması Yapma
Kullanılacak malzemeler:
Ø Görsel ve yazılı yayınlar
Ø Metal örnekleri
Ø Taş örnekleri
Ø Trendler
Ø Yüzey örnekleri
1. Kaynak taraması yapınız.
Kaynak konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
2. Elde ettiğiniz dergi katalog, broşür vb. yayınları dikkatlice inceleyiniz.
Bulduğunuz bütün kaynaklardan eski ve yeni takı örneklerini inceleyiniz.
3. Kütüphanelerden sanat akımlarını, geleneksel sanatların özelliklerini belirten
yazılı ve görsel yayınları inceleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri dikkatlice not alarak belgelemelisiniz.
4. Elde ettiğiniz bilgiler sonucunda tasarım konusunu tespit ediniz.
Konu tespitinde dikkat edeceğiniz noktaları hatırlamak için bilgilerinizi gözden
geçirmelisiniz.
5. Tespit ettiğiniz konu doğrultusunda araştırma yöntemlerini belirleyiniz.
Tespit ettiğiniz konunun trendlere uygun ve özgün olmasına özen göstermelisiniz.
6. Piyasada bulunan takı imalat ve satış mağazalarını inceleyiniz
7. Mağazaların satış politikalarını araştırınız.
Ne tür takı imalatı yaptıklarını, hangi tüketici kitlesine hitap ettiklerini
belirlemelisiniz.
8. Mağazaların teknolojik imkânlarının nasıl olduğunu ve hangi üretim tekniklerini
kullandıklarını belirleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri detaylı şekilde not almalısınız.
9. Mağazaların gelecekle ilgili planlarını ve kalite kontrol ilkelerine uygunluğunu
belirleyiniz.
10. Takı üretiminde kullanılan metal ve taşların özelliklerini araştırınız.
11. Bütün konuları detayları ile araştırarak bilgi ve dokümanlarınızı toparlayınız.
Elde ettiğiniz bilgileri kontrol ederek yetersiz konuları görüşmelerle
tamamlamalısınız.
12. Piyasa araştırması sonucu elde ettiğiniz bütün bilgileri, doküman ve fotoğrafları
toparlayarak rapor hâline getiriniz ve dosyalayınız.
Raporunuzda bütün detayları ayrıntılarıyla belirtmelisiniz.
13. Piyasa araştırması sonucu raporunuzu gözden geçirerek kontrol ediniz, eksik
bulduğunuz konuları tekrar ele alınız.
Konuyu Belirleme ve Piyasa Araştırması Yapma
Kullanılacak malzemeler:
Ø Görsel ve yazılı yayınlar
Ø Metal örnekleri
Ø Taş örnekleri
Ø Trendler
Ø Yüzey örnekleri
1. Kaynak taraması yapınız.
Kaynak konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
2. Elde ettiğiniz dergi katalog, broşür vb. yayınları dikkatlice inceleyiniz.
Bulduğunuz bütün kaynaklardan eski ve yeni takı örneklerini inceleyiniz.
3. Kütüphanelerden sanat akımlarını, geleneksel sanatların özelliklerini belirten
yazılı ve görsel yayınları inceleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri dikkatlice not alarak belgelemelisiniz.
4. Elde ettiğiniz bilgiler sonucunda tasarım konusunu tespit ediniz.
Konu tespitinde dikkat edeceğiniz noktaları hatırlamak için bilgilerinizi gözden
geçirmelisiniz.
5. Tespit ettiğiniz konu doğrultusunda araştırma yöntemlerini belirleyiniz.
Tespit ettiğiniz konunun trendlere uygun ve özgün olmasına özen göstermelisiniz.
6. Piyasada bulunan takı imalat ve satış mağazalarını inceleyiniz
MEGEP
Takı Tasarımı Nasıl Yapılır? İnsanların ilkel çağlardan itibaren çeşitli amaçlarla kullandıkları takılar farklılıklar göstermektedir. ...
24 Ekim 2013 Perşembe
Prada'nin Gulleri Baska Oluyor.!!!
Prada'nin Gulleri Baska Oluyor.!!!
PRADA, ROSE MÜCEVHER KOLEKSİYONU
Marie Claire Türkiye


-
- Picture 1/12
- Prada rose crystal clip-on earrings ($540 USD), at prada.com.
-
Prada'nin Gulleri Baska Oluyor.!!! PRADA, ROSE MÜCEVHER KOLEKSİYONU Marie Claire Türkiye ...
Goz kamastiran Prada’nin yeni mucevher koleksiyonu!
Göz kamaştıran Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!
By: Zehra Elif Taş
1940’lardan esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik, bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte kullanıldı. Lezziz!!


Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!
By: Zehra Elif Taş
1940’lardan
esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik,
bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano
turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte
kullanıldı. Lezziz!!
Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!
By: Zehra Elif Taş
1940’lardan
esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik,
bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano
turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte
kullanıldı. Lezziz!!
Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!
By: Zehra Elif Taş
1940’lardan
esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik,
bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano
turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte
kullanıldı. Lezziz!!
Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!
By: Zehra Elif Taş
1940’lardan
esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik,
bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano
turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte
kullanıldı. Lezziz!!
Göz kamaştıran Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu! By: Zehra Elif Taş 1940’lardan esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonund...
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
25 Ekim 2013 Cuma
Mavi Elmas Rekora Kostu
Mavi Elmas Rekora Koştu
Dünyanın en nadir bulunan elmaslarından biri, açık artırmada 9.6 milyon dolar gibi rekor bir fiyata satıldı. Mavi elmaslar, tüm dünyadaki elmasların yüzde 1’ini bile oluşturmuyor.
Mynet haber
ok nadir olarak satışa sunulan mavi elmaslardan bir tanesi, Bonhams açık artırma evinde karat başına 1.8 milyon dolardan sahip buldu. İtalyan mücevher markası Bulgari tarafından 1965 yılında bir yüzüğün içine işlenen mavi elmas, son derece nadir olması ve üzerine yapılan süslemeler sayesinde rekor bir fiyata alıcı bulmayı başardı.
Masmavi görünüme sahip olan elmas, içindeki bor atomlarının, elmasın yapısını oluşturan karbonla karışmasından rengini alıyor. Bonhams, mavi elmasların, madenlerden çıkarılan mücevherin yüzde 1’ini bile oluşturmadığını belirtti.
Livescience'a açıklama yapan Bonhams’ın Avrupa temsilcisi Jean Ghika, “Özellikle 5 karat bir mavi elması görmek bile çok nadir bir olay... Bu kadar az bulunan bir mücevheri sattığımız için mutluyuz” dedi.
Bonhams, mavi elmasın öncesinde en pahalıya satılan elmasa karat başına 1.68 milyon dolar ödendiğini belirtti.
300 YIL EL DEĞİŞTİREN ELMAS
Dünyanın en ünlü mavi elması olan ‘Hope Diamond’, bugün ABD’nin başkenti Washington D.C’de yer alan Smithsonian Doğal Tarih Müzesi’nde yer alıyor. Müzenin verdiği bilgiye göre, elmas Hindistan’ın Golconda bölgesindeki bir madenden çıkarıldı.
25.60mm×21.78mm×12.00mm ölçülerindeki 45.52 karatlık ‘Umut Elması’, Fransız Kralı 14’üncü Louis tarafından satın alındıktan sonra küçültüldü. 1792 yılına kadar Fransız kraliyet ailesinin elinde bulunan elmas, isyan ve yağma günlerinde çalındı. Elmasın, 1.1 milyar yıl önce oluştuğu düşünülüyor.
300 yıldan fazla bir süre elden ele dolaşan ve sürekli yeniden işlenen elmas, 1958 yılında Smithsonian Müzesi tarafından sahiplenildi.
Mavi elmaslar kadar nadir olan kırmızı elmaslardan ise günümüzde 5 karatlık sadece üç örnek bulunuyor.
Dünyanın en nadir bulunan elmaslarından biri, açık artırmada 9.6 milyon dolar gibi rekor bir fiyata satıldı. Mavi elmaslar, tüm dünyadaki elmasların yüzde 1’ini bile oluşturmuyor.
Mynet haber
ok nadir olarak satışa sunulan mavi elmaslardan bir tanesi, Bonhams açık artırma evinde karat başına 1.8 milyon dolardan sahip buldu. İtalyan mücevher markası Bulgari tarafından 1965 yılında bir yüzüğün içine işlenen mavi elmas, son derece nadir olması ve üzerine yapılan süslemeler sayesinde rekor bir fiyata alıcı bulmayı başardı.
Masmavi görünüme sahip olan elmas, içindeki bor atomlarının, elmasın yapısını oluşturan karbonla karışmasından rengini alıyor. Bonhams, mavi elmasların, madenlerden çıkarılan mücevherin yüzde 1’ini bile oluşturmadığını belirtti.
Livescience'a açıklama yapan Bonhams’ın Avrupa temsilcisi Jean Ghika, “Özellikle 5 karat bir mavi elması görmek bile çok nadir bir olay... Bu kadar az bulunan bir mücevheri sattığımız için mutluyuz” dedi.
Bonhams, mavi elmasın öncesinde en pahalıya satılan elmasa karat başına 1.68 milyon dolar ödendiğini belirtti.
300 YIL EL DEĞİŞTİREN ELMAS
Dünyanın en ünlü mavi elması olan ‘Hope Diamond’, bugün ABD’nin başkenti Washington D.C’de yer alan Smithsonian Doğal Tarih Müzesi’nde yer alıyor. Müzenin verdiği bilgiye göre, elmas Hindistan’ın Golconda bölgesindeki bir madenden çıkarıldı.
25.60mm×21.78mm×12.00mm ölçülerindeki 45.52 karatlık ‘Umut Elması’, Fransız Kralı 14’üncü Louis tarafından satın alındıktan sonra küçültüldü. 1792 yılına kadar Fransız kraliyet ailesinin elinde bulunan elmas, isyan ve yağma günlerinde çalındı. Elmasın, 1.1 milyar yıl önce oluştuğu düşünülüyor.
300 yıldan fazla bir süre elden ele dolaşan ve sürekli yeniden işlenen elmas, 1958 yılında Smithsonian Müzesi tarafından sahiplenildi.
Mavi elmaslar kadar nadir olan kırmızı elmaslardan ise günümüzde 5 karatlık sadece üç örnek bulunuyor.
Mucevher ve degerli taşlarin fiyatlari ucusa gecti.
SABAH-Altın fiyatlarındaki yükseliş nedeniyle pırlantalı ve taşlı mücevherlere yönelen kuyumculuk sektöründe değerli taşların fiyatları da son bir yılda önemli miktarda arttı.
Madenlerden çıkan ham taşların miktarında azalma olmamasına karşın altın, gümüş ve benzeri ürünlerin fiyatındaki yükseliş ile doların diğer para birimleri karşısında değer kazanmamasından dolayı pırlanta ve diğer mücevher taşlarının fiyatlarında özellikle son 6 ay içinde büyük artışlar yaşandı.
Mücevher taşlarının özellikle küçük boy ve iyi kalitelerinde fiyat artışı daha yüksek olurken, sentetik ya da taklit taşlarda ise yüzde 20-30'a ulaştı. İyi kalite zümrüt, safir, yakut ile boy ve kalitesine göre pırlantada ciddi fiyat artışları yaşanırken, Türkiye'de de kuyumcuların ellerindeki stokları eritmesiyle mücevher taşları fiyatlarındaki artışın önümüzdeki dönemde tüketiciye yansıması bekleniyor.
Merkezi New York'ta bulunan Uluslararası Mücevher Taşçıları Derneği'nin Türkiye Başkanı Fazıl Özen, dünyada yaklaşık 100 farklı mücevher taşı bulunduğunu ifade ederek, yakut, zümrüt, safir ve pırlantanın değerli taşlar, bunun dışında kalan renkli ametist, sitrin, akuvamarin, topaz ve garnet gibi taşların yarı değerli taşlar, nefrit ve akik gibi süs eşyası ve obje yapılabilen, diğerlerine göre daha büyük boylarda ve fiyat olarak da daha uygun olan taşların süs taşları, bunların dışında kalan ve laboratuvarlarda üretilen, doğal olmayan taşların ise sentetik ya da taklit, imitasyon olarak adlandırıldığını söyledi.
''Bir mücevher taşının gerçek fiyatı bin dolar ise bunun sentetiği sadece 5-10 dolar, taklidi ise 1 dolar civarında olabiliyor'' diyen Özen, geçen 2 yılda altın ve gümüş madenleriyle ilgili sıkıntılar yaşanmamasına karşın fiyatlarının tarihi seviyelere ulaştığını, mücevher taşlarında ise söz konusu dönemde fazla artış olmadığını, şu anda yaşanan yükselişin ise birçok kaynağa göre altın, gümüş ve benzeri ürünlerdeki fiyat artışı ile doların diğer para birimleri karşısında değer kazanmamasından kaynaklı olduğunu vurguladı.
Özen, iyi kalite zümrütte yüzde 30-50, safir ve yakutta boy ve kalitesine göre yüzde 20-40, orta boy pırlantalarda yüzde 30-80 arasında, küçük boy taşlarda yüzde 100'e varan fiyat artışları olduğunu, son yıllarda iyi kalitesinin madenlerde çok bulunamaması ve talebin de geçmişten yüksek olması nedeniyle turmalin ailesinden rubelit taşında son 3 yılda yüzde 200-300 arasında fiyat artışı yaşandığını, sentetik ya da taklit taşlarda dahi fiyat artışlarının yüzde 20-30'u bulduğunu, fiyatların yurt içi piyasaya da yansımaya başladığını ifade etti.
Türkiye'de eskiden zümrüt, yakut ve safir haricinde renkli mücevher taşı satışının pek olmadığını, 20 yıl öncesine göre satışların onlarca kat artış gösterdiğini kaydeden Özen, Türkiye'de pırlanta tüketiminin 10 yılda yaklaşık 10 kat arttığını, fiyatların yüksekliği nedeniyle son bir yılda ise fazla bir değişim yaşanmadığını, buradaki mücevher satıcılarının küresel krizi ''yüzeysel bir düşüş yaşayarak'' atlattığını söyledi.
''TÜRKİYE'DE EN ÇOK PIRLANTA, ZÜMRÜT, SAFİR VE YAKUT SATILIYOR''
Fazıl Özen, Türkiye'de en çok pırlantanın satıldığını, pırlantayı, zümrüt, safir ve yakutun takip ettiğini, yarı değerli taş grubunda ise en çok ametist, mavi topaz, sitrin, garnet, akik, turmalin ve firuzenin tercih edildiğini belirtirken, altın ürünlerinde kullanılan iyi kalite taşlarda hem talep hem de uluslararası piyasalara bağlı olarak fiyat artışı olduğunu, orta ve düşük kalitelerde ise talep azalması meydana geldiğini anlattı.
Sentetik ve taklit dahil tüm taşların yurt dışından ithal edildiğini hatırlatan Özen, şu anda Türkiye'de birçok kuyumcunun elindeki eski fiyatlardan olan stokları erittiğini, artan fiyatlar nedeniyle sıkıntıların yeni başladığını, özellikle bundan sonra pırlantalı mücevherlerin fiyatlarının daha yüksek olacağını söyledi.
TÜRK DİZİLERİ SATIŞLARI ARTIRDI
Uluslararası Mücevher Taşçıları Derneği Türkiye Başkanı Özen, televizyon dizilerinde bazı oyuncuların kullandığı taşlı takıların satışları artırdığını, en çok tercih edilen ''Hürrem yüzüğü'' ve ''Bihter kolyesinden'' gücü yetenin hakikisini, yetmeyenin ise taklidini satın aldığını bildirdi.
Özen, değerli ya da yarı değerli mücevher taşlarını dünyada en çok ABD'lilerin satın aldığını, ABD'yi Japonya ve gelişmiş Avrupa ülkelerinin takip ettiğini belirterek, ''ABD'li taşı bilerek, bilinçli alıyor, taşı tanıyor. Almanlar ve İtalyanlar başta olmak üzere Avrupalılar da mücevher taşları konusunda diğer ülkelere göre daha bilgili. Türkiye'de ise 'o pahalı taşa sahip olmalıyım' fikrinin yanı sıra insan sağlığına olan etkisi ve yerli diziler nedeniyle de mücevher taşları satışları artıyor'' şeklinde konuştu.
Türkiye'nin Batı tarafında değerli taş tüketiminin daha fazla olduğuna işaret eden Özen, ''Buna karşın Hürrem'in yüzüğü İstanbul'da ne kadar modaysa Van ve Rize'de de o kadar tanınıyor ve isteniyor. Hatta büyük şehirlerden uzak köylerde yaşayan bayanların bile bir tek taş sevdası var'' dedi.
İHA
Taki Tasarimi Nasil Yapilir?
Takı Tasarımı Nasıl Yapılır?
İnsanların ilkel çağlardan itibaren çeşitli amaçlarla kullandıkları takılar farklılıklar
göstermektedir.
Çeşitli inanışlar, yaşam kültürlerinin simgesi, toplumdaki statü göstergesi
vb. ifadelerle kullanılan takılarda çok farklı gereçler (tüy, boncuk, deri vb.), metaller taşlar
kullanılmaktadır. Takının hem ifadesinin gücü bakımından önemi hem de kullanıldığı araç,
gereç ve tekniklerin zenginliği nedeni ile takı tasarım aşamaları çok iyi bir gözlem, araştırma
ve sistemli bir çalışmayı gerektirmektedir. Sadece takı tasarım metali ve taşı birlikte
kullanmak veya bir takı olması için çizim yapmak olarak düşünülmemelidir. Takı tasarım,
uygulanacak takının metalini, tekniğini, kullanılacak yeri, ifade etmesi istenen gücü vb.
özelliklerinin tasarımcının yaratıcı kabiliyeti ile yorumlanıp bir bütün olarak
yorumlanmasıdır. Tasarımda mutlaka yaratıcılık, özgünlük ve fonksiyonelliğin olması
gerekmektedir.
Takı tasarımda başarı olmak için uygulanacak tasarım aşamalarını şöyle
sıralayabiliriz
İnsanların ilkel çağlardan itibaren çeşitli amaçlarla kullandıkları takılar farklılıklar
göstermektedir. Çeşitli inanışlar, yaşam kültürlerinin simgesi, toplumdaki statü göstergesi
vb. ifadelerle kullanılan takılarda çok farklı gereçler (tüy, boncuk, deri vb.), metaller taşlar
kullanılmaktadır. Takının hem ifadesinin gücü bakımından önemi hem de kullanıldığı araç,
gereç ve tekniklerin zenginliği nedeni ile takı tasarım aşamaları çok iyi bir gözlem, araştırma
ve sistemli bir çalışmayı gerektirmektedir. Sadece takı tasarım metali ve taşı birlikte
kullanmak veya bir takı olması için çizim yapmak olarak düşünülmemelidir. Takı tasarım,
uygulanacak takının metalini, tekniğini, kullanılacak yeri, ifade etmesi istenen gücü vb.
özelliklerinin tasarımcının yaratıcı kabiliyeti ile yorumlanıp bir bütün olarak
yorumlanmasıdır. Tasarımda mutlaka yaratıcılık, özgünlük ve fonksiyonelliğin olması
gerekmektedir.
Takı tasarımda başarı olmak için uygulanacak tasarım aşamalarını şöyle
sıralayabiliriz:
Piyasa araştırması yapılırken dikkat edilecek, önemle göz önünde bulundurulacak
faktörleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Ø Günün moda akımlarının takıya etkisi
Ø Piyasada bulunan mağazaların satış politikaları
Ø Satışı düşünülen ürünün tavan ve taban fiyatları (yapılacak üründe istenen en
yüksek ve en düşük fiyatın ne olacağı vb.)
Ø Ürünün hangi kitleye hitap ettiği (turizm, ihracat, çalışan kitle, kırsal kesim vb.)
Ø İşletmelerde bulunan makine, araç, gereç gibi donanımlar (makine parkı)
Ø İşletmelerde kullanılan üretim metotları (kullanılan teknik, el işçiliği, yöresel
teknik, vb.)
Ø Yeni teknoloji ile ilişkileri, çalışmalarında teknolojik gelişmeden yararlanma
seviyesi
Ø İşletmenin gelecekle ilgili projeleri, geleceğe yönelik eğilim ve üretimleri
Ø Kalite kontrol esaslarının uygulanması (kalite kontrol, ayar hesapları, son
kontrol aşamaları vb.)
Ø Kalite çemberinin uygunluğu (Ürünün amaca uygun olabilmesi, beklentilere
cevap verebilmesi için daha kaliteli olması ve benzer özelliklere cevap
vermesini sağlayan işlemlerin tümüdür.)
Ø Tüketici kitlesinin takı hakkındaki düşünceleri (hangi amaçla alındığı, yatırım,
hediye, zevk vb.)
Ø Tüketicilerin eğitim ve gelir düzeylerine göre takı eğilimleri
Konuyu Belirleme ve Piyasa Araştırması Yapma
Kullanılacak malzemeler:
Ø Görsel ve yazılı yayınlar
Ø Metal örnekleri
Ø Taş örnekleri
Ø Trendler
Ø Yüzey örnekleri
1. Kaynak taraması yapınız.
Kaynak konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
2. Elde ettiğiniz dergi katalog, broşür vb. yayınları dikkatlice inceleyiniz.
Bulduğunuz bütün kaynaklardan eski ve yeni takı örneklerini inceleyiniz.
3. Kütüphanelerden sanat akımlarını, geleneksel sanatların özelliklerini belirten
yazılı ve görsel yayınları inceleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri dikkatlice not alarak belgelemelisiniz.
4. Elde ettiğiniz bilgiler sonucunda tasarım konusunu tespit ediniz.
Konu tespitinde dikkat edeceğiniz noktaları hatırlamak için bilgilerinizi gözden
geçirmelisiniz.
5. Tespit ettiğiniz konu doğrultusunda araştırma yöntemlerini belirleyiniz.
Tespit ettiğiniz konunun trendlere uygun ve özgün olmasına özen göstermelisiniz.
6. Piyasada bulunan takı imalat ve satış mağazalarını inceleyiniz
7. Mağazaların satış politikalarını araştırınız.
Ne tür takı imalatı yaptıklarını, hangi tüketici kitlesine hitap ettiklerini
belirlemelisiniz.
8. Mağazaların teknolojik imkânlarının nasıl olduğunu ve hangi üretim tekniklerini
kullandıklarını belirleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri detaylı şekilde not almalısınız.
9. Mağazaların gelecekle ilgili planlarını ve kalite kontrol ilkelerine uygunluğunu
belirleyiniz.
10. Takı üretiminde kullanılan metal ve taşların özelliklerini araştırınız.
11. Bütün konuları detayları ile araştırarak bilgi ve dokümanlarınızı toparlayınız.
Elde ettiğiniz bilgileri kontrol ederek yetersiz konuları görüşmelerle
tamamlamalısınız.
12. Piyasa araştırması sonucu elde ettiğiniz bütün bilgileri, doküman ve fotoğrafları
toparlayarak rapor hâline getiriniz ve dosyalayınız.
Raporunuzda bütün detayları ayrıntılarıyla belirtmelisiniz.
13. Piyasa araştırması sonucu raporunuzu gözden geçirerek kontrol ediniz, eksik
bulduğunuz konuları tekrar ele alınız.
Konuyu Belirleme ve Piyasa Araştırması Yapma
Kullanılacak malzemeler:
Ø Görsel ve yazılı yayınlar
Ø Metal örnekleri
Ø Taş örnekleri
Ø Trendler
Ø Yüzey örnekleri
1. Kaynak taraması yapınız.
Kaynak konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
2. Elde ettiğiniz dergi katalog, broşür vb. yayınları dikkatlice inceleyiniz.
Bulduğunuz bütün kaynaklardan eski ve yeni takı örneklerini inceleyiniz.
3. Kütüphanelerden sanat akımlarını, geleneksel sanatların özelliklerini belirten
yazılı ve görsel yayınları inceleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri dikkatlice not alarak belgelemelisiniz.
4. Elde ettiğiniz bilgiler sonucunda tasarım konusunu tespit ediniz.
Konu tespitinde dikkat edeceğiniz noktaları hatırlamak için bilgilerinizi gözden
geçirmelisiniz.
5. Tespit ettiğiniz konu doğrultusunda araştırma yöntemlerini belirleyiniz.
Tespit ettiğiniz konunun trendlere uygun ve özgün olmasına özen göstermelisiniz.
6. Piyasada bulunan takı imalat ve satış mağazalarını inceleyiniz
MEGEP
İnsanların ilkel çağlardan itibaren çeşitli amaçlarla kullandıkları takılar farklılıklar
göstermektedir.
Çeşitli inanışlar, yaşam kültürlerinin simgesi, toplumdaki statü göstergesi
vb. ifadelerle kullanılan takılarda çok farklı gereçler (tüy, boncuk, deri vb.), metaller taşlar
kullanılmaktadır. Takının hem ifadesinin gücü bakımından önemi hem de kullanıldığı araç,
gereç ve tekniklerin zenginliği nedeni ile takı tasarım aşamaları çok iyi bir gözlem, araştırma
ve sistemli bir çalışmayı gerektirmektedir. Sadece takı tasarım metali ve taşı birlikte
kullanmak veya bir takı olması için çizim yapmak olarak düşünülmemelidir. Takı tasarım,
uygulanacak takının metalini, tekniğini, kullanılacak yeri, ifade etmesi istenen gücü vb.
özelliklerinin tasarımcının yaratıcı kabiliyeti ile yorumlanıp bir bütün olarak
yorumlanmasıdır. Tasarımda mutlaka yaratıcılık, özgünlük ve fonksiyonelliğin olması
gerekmektedir.
Takı tasarımda başarı olmak için uygulanacak tasarım aşamalarını şöyle
sıralayabiliriz
İnsanların ilkel çağlardan itibaren çeşitli amaçlarla kullandıkları takılar farklılıklar
göstermektedir. Çeşitli inanışlar, yaşam kültürlerinin simgesi, toplumdaki statü göstergesi
vb. ifadelerle kullanılan takılarda çok farklı gereçler (tüy, boncuk, deri vb.), metaller taşlar
kullanılmaktadır. Takının hem ifadesinin gücü bakımından önemi hem de kullanıldığı araç,
gereç ve tekniklerin zenginliği nedeni ile takı tasarım aşamaları çok iyi bir gözlem, araştırma
ve sistemli bir çalışmayı gerektirmektedir. Sadece takı tasarım metali ve taşı birlikte
kullanmak veya bir takı olması için çizim yapmak olarak düşünülmemelidir. Takı tasarım,
uygulanacak takının metalini, tekniğini, kullanılacak yeri, ifade etmesi istenen gücü vb.
özelliklerinin tasarımcının yaratıcı kabiliyeti ile yorumlanıp bir bütün olarak
yorumlanmasıdır. Tasarımda mutlaka yaratıcılık, özgünlük ve fonksiyonelliğin olması
gerekmektedir.
Takı tasarımda başarı olmak için uygulanacak tasarım aşamalarını şöyle
sıralayabiliriz:
Piyasa araştırması yapılırken dikkat edilecek, önemle göz önünde bulundurulacak
faktörleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Ø Günün moda akımlarının takıya etkisi
Ø Piyasada bulunan mağazaların satış politikaları
Ø Satışı düşünülen ürünün tavan ve taban fiyatları (yapılacak üründe istenen en
yüksek ve en düşük fiyatın ne olacağı vb.)
Ø Ürünün hangi kitleye hitap ettiği (turizm, ihracat, çalışan kitle, kırsal kesim vb.)
Ø İşletmelerde bulunan makine, araç, gereç gibi donanımlar (makine parkı)
Ø İşletmelerde kullanılan üretim metotları (kullanılan teknik, el işçiliği, yöresel
teknik, vb.)
Ø Yeni teknoloji ile ilişkileri, çalışmalarında teknolojik gelişmeden yararlanma
seviyesi
Ø İşletmenin gelecekle ilgili projeleri, geleceğe yönelik eğilim ve üretimleri
Ø Kalite kontrol esaslarının uygulanması (kalite kontrol, ayar hesapları, son
kontrol aşamaları vb.)
Ø Kalite çemberinin uygunluğu (Ürünün amaca uygun olabilmesi, beklentilere
cevap verebilmesi için daha kaliteli olması ve benzer özelliklere cevap
vermesini sağlayan işlemlerin tümüdür.)
Ø Tüketici kitlesinin takı hakkındaki düşünceleri (hangi amaçla alındığı, yatırım,
hediye, zevk vb.)
Ø Tüketicilerin eğitim ve gelir düzeylerine göre takı eğilimleri
Konuyu Belirleme ve Piyasa Araştırması Yapma
Kullanılacak malzemeler:
Ø Görsel ve yazılı yayınlar
Ø Metal örnekleri
Ø Taş örnekleri
Ø Trendler
Ø Yüzey örnekleri
1. Kaynak taraması yapınız.
Kaynak konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
2. Elde ettiğiniz dergi katalog, broşür vb. yayınları dikkatlice inceleyiniz.
Bulduğunuz bütün kaynaklardan eski ve yeni takı örneklerini inceleyiniz.
3. Kütüphanelerden sanat akımlarını, geleneksel sanatların özelliklerini belirten
yazılı ve görsel yayınları inceleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri dikkatlice not alarak belgelemelisiniz.
4. Elde ettiğiniz bilgiler sonucunda tasarım konusunu tespit ediniz.
Konu tespitinde dikkat edeceğiniz noktaları hatırlamak için bilgilerinizi gözden
geçirmelisiniz.
5. Tespit ettiğiniz konu doğrultusunda araştırma yöntemlerini belirleyiniz.
Tespit ettiğiniz konunun trendlere uygun ve özgün olmasına özen göstermelisiniz.
6. Piyasada bulunan takı imalat ve satış mağazalarını inceleyiniz
7. Mağazaların satış politikalarını araştırınız.
Ne tür takı imalatı yaptıklarını, hangi tüketici kitlesine hitap ettiklerini
belirlemelisiniz.
8. Mağazaların teknolojik imkânlarının nasıl olduğunu ve hangi üretim tekniklerini
kullandıklarını belirleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri detaylı şekilde not almalısınız.
9. Mağazaların gelecekle ilgili planlarını ve kalite kontrol ilkelerine uygunluğunu
belirleyiniz.
10. Takı üretiminde kullanılan metal ve taşların özelliklerini araştırınız.
11. Bütün konuları detayları ile araştırarak bilgi ve dokümanlarınızı toparlayınız.
Elde ettiğiniz bilgileri kontrol ederek yetersiz konuları görüşmelerle
tamamlamalısınız.
12. Piyasa araştırması sonucu elde ettiğiniz bütün bilgileri, doküman ve fotoğrafları
toparlayarak rapor hâline getiriniz ve dosyalayınız.
Raporunuzda bütün detayları ayrıntılarıyla belirtmelisiniz.
13. Piyasa araştırması sonucu raporunuzu gözden geçirerek kontrol ediniz, eksik
bulduğunuz konuları tekrar ele alınız.
Konuyu Belirleme ve Piyasa Araştırması Yapma
Kullanılacak malzemeler:
Ø Görsel ve yazılı yayınlar
Ø Metal örnekleri
Ø Taş örnekleri
Ø Trendler
Ø Yüzey örnekleri
1. Kaynak taraması yapınız.
Kaynak konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
2. Elde ettiğiniz dergi katalog, broşür vb. yayınları dikkatlice inceleyiniz.
Bulduğunuz bütün kaynaklardan eski ve yeni takı örneklerini inceleyiniz.
3. Kütüphanelerden sanat akımlarını, geleneksel sanatların özelliklerini belirten
yazılı ve görsel yayınları inceleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri dikkatlice not alarak belgelemelisiniz.
4. Elde ettiğiniz bilgiler sonucunda tasarım konusunu tespit ediniz.
Konu tespitinde dikkat edeceğiniz noktaları hatırlamak için bilgilerinizi gözden
geçirmelisiniz.
5. Tespit ettiğiniz konu doğrultusunda araştırma yöntemlerini belirleyiniz.
Tespit ettiğiniz konunun trendlere uygun ve özgün olmasına özen göstermelisiniz.
6. Piyasada bulunan takı imalat ve satış mağazalarını inceleyiniz
MEGEP
24 Ekim 2013 Perşembe
Prada'nin Gulleri Baska Oluyor.!!!
Prada'nin Gulleri Baska Oluyor.!!!

PRADA, ROSE MÜCEVHER KOLEKSİYONU
Marie Claire Türkiye


-
- Picture 1/12
- Prada rose crystal clip-on earrings ($540 USD), at prada.com.
-
Etiketler:
prada 2014,
prada mücevheri,
prada rose,
rose mücevher
Goz kamastiran Prada’nin yeni mucevher koleksiyonu!
Göz kamaştıran Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!
By: Zehra Elif Taş
1940’lardan esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik, bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte kullanıldı. Lezziz!!


Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!
By: Zehra Elif Taş
1940’lardan
esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik,
bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano
turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte
kullanıldı. Lezziz!!
Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!
By: Zehra Elif Taş
1940’lardan
esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik,
bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano
turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte
kullanıldı. Lezziz!!
Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!
By: Zehra Elif Taş
1940’lardan
esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik,
bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano
turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte
kullanıldı. Lezziz!!
Prada’nın yeni mücevher koleksiyonu!
By: Zehra Elif Taş
1940’lardan
esinlenilerek hazırlanan yeni mücevher koleksiyonunda Prada, bileklik,
bilezik ve küpeleri göz kamaştırıyor! Prada’nın ikonik derisi Saffiano
turuncu, yeşil ve turkuvaz tonlarında ve geometrik taşlarla birlikte
kullanıldı. Lezziz!!
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Top Ad 728x90
Video
Visitors
Bu Blogda Ara
Vertical2
Pırlanta Hakkında Herşey
script type="text/javascript">
//form tags to omit in NS6+:
var omitformtags=["input", "textarea", "select"]
omitformtags=omitformtags.join("|")
function disableselect(e){
if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1)
return false
}
function reEnable(){
return true
}
if (typeof document.onselectstart!="undefined")
document.onselectstart=new Function ("return false")
else{
document.onmousedown=disableselect
document.onmouseup=reEnable
}
Pages - Menu
Popüler Yayınlar
-
Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-Titanik Filminde adı geçen “Okyanus’un Kalbi: Mavi Elmas” II Abdülhamit hana aitti. Yıllarca sa...
-
Türk mücevherciler taş için ne diyor? SABAH- METE BOYBEYİ (Boybeyi Mücevherleri Yön. Kur. Bşk.) KALİTELİSİ NADİRDİR Siyah pırlant...
-
Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantaya eşdeğermidir? 1. Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantayı temsil mi eder? Ce...
-
En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi AYAR VE MİLYEM Ayar ve Milyem Hesapları Kuyumculukta kıymetli metaller saf hâlde ...