Bu Blogda Ara

8 Ağustos 2013 Perşembe

Marilyn Monroe Modasi Mucevher

Kullandığı ışıltılı mücevherler, sallantılı küpeler, pırlanta gerdanlık gibi detaylarla şıklığını tamamladığını görüyoruz. 


Çağın stil ikonlarından Marilyn Monroe stili ile modaya yön vermiş isimlerden Feminen tanımının karşılığı olabilecek MM elbette çuval bile giyse çekiciliği ön planda olurdu...

Kırmızı ruju, platin sarısı saçları ve hülyalı bakışlarıyla hala taklit edilen Marilyn Monroe tarzı şimdilerde retro akımının devamı olarak kabul ediliyor. 

 Kullandığı her obje ve her haliyle hala modaya yön veren efsane güzelin giyim tarzı özetle feminen, iddialı ve aynı zamanda masumiyetini de vurgulayacak kadar özgün. 


Günlük giyiminde de dar kesim pantolon, boğazlı kazak , geometrik desenler , kelebek gözlükler ve fularları tercih etmiş MM. 




Modaya ilham veren stil ikonları incelemeye devam


whitedreamdesigner Blog spot

Lady Diana'nin mucevherleri

Lady Diana'nın mücevherleri

 

Naomi Watts'ın canlandırdığı rol için Chopard tarafından hazırlanacak.

 

İsviçreli mücevher evi Chopard, beyazperdeyle olan bağlarını güçlendiriyor. Daha önce Nine (Dokuz) filmindeki oyuncuların mücevherlerini tasarlayan ve Cannes Film Festivali’nin Kırmızı Halı partneri olan marka, Naomi Watts’ın Galler Prensesi Diana’yı canlandırdığı filmin de mücevher ve saatlerini hazırlayacak.

VOGUE TURKİYE

5 Ağustos 2013 Pazartesi

Swarovski, 2013/14 Sonbahar/Kis sezonu icin Nathalie Colin’in tasarladigi “Secret Treasures” koleksiyonu

Kokosh in Aksesuar -1895 yılından bu yana bilinen uzmanlığıyla Swarovski, 2013/14 Sonbahar/Kış sezonu için Nathalie Colin’in tasarladığı “Secret Treasures” koleksiyonu çok iddialı, çok şık ve çok asil! Her parça ayrı bir büyülüyor insanı… Bu harika koleksiyonu gelin yakından inceleyelim :)

Swarovski Saat
İpek Yolu’ndan ilham alan bu koleksiyon her biri geleneğin ve güzelliğin hazinelerini saklayan dört efsanevi yer çerçevesinde yapılandırıldı. Çin’den Himalayalar’a, Hindistan’dan Venedik’e uzanan “Secret Treasures” koleksiyonu modernliği ve seçkinliği hünerli bir şekilde birbirine katarak simgesel öğeleri yeniden yorumlayan parçalardan oluşuyor.  Kreatif Direktör Nathalie Colin, koleksiyonu “Asya Kıtası’nda Çin, Hindistan, ve Himalayalar’a yağtığım yolculuklardan fazlasıyla etkilendiğim için bu koleksiyonun esin kaynağı ile aramda özel bir bağ var. Oryantalist, yazar ve maceraperest bir yolculuk hayal ettim.” diyerek tanımlıyor.
Çin’in Yin ve Yang sembolizmini uyarlayarak Stone temasını yaratan Swarovski, Çin kostümlerinin süslemelerinden ilham alan Velour serisi ile de büyülüyor! Minik bir ipucu vereyim; kolye ile uyumlu iri küpeler takıda bu sezonun en önemli trendlerinden biri.
Koleksiyonun bir başka serisi ise Himalaya doğasının tüm ihtişamını hissedebileceğiniz Vita serisi. Dağların ormanların ve buzulların, tasarımların organik hatları üzerinde mineral izler bıraktığı Vita serisi, hem sıra dışı hem klasik kıyafetleri mükemmel bir şekilde tamamlıyor.
Hindistan etkisi ise tasarımlara coşku dolu renkleri ve muhteşem süslemeleri ile yansımış. Bir kordon üzerine yerleştirilmiş, kristallerle bezeli gösterişli ama esnek Vanity kolye hem gündüz hem gece kıyafetlerine çok farklı bir hava katacak.
Sisler ardına saklanmış renklerden ve sarayların görkemini hatırlatan seçkin parçalardan oluşan koleksiyonu Venedik esintisi ise barok bir gizemle örtüyor. Bileği güçlü ve grafik çizgilere sahip modern bir dantel gibi süsleyen, iç içe geçmiş siyahın PVD kaplama zincirlerden oluşan Vermeil kelepçe bileklik Venedik’in görkemli yüzünü simgeliyor.
En sade tasarımların coşku dolu, capcanlı parçalara “Secret Treasures” koleksiyonu ister gündüz, ister gece kıyafetlerimizi tamamlamak için birbiriyle uyumlu, rahatlıkla yan yana kullanabileceğimiz aksesuarlardan oluşan zengin bir çeşitlilik sunuyor.
Albüm de gördüğünüz bu elbiseler de ne alaka diyorsunuz değil mi?:) Arzu Kaprol Swarovski’ye özel bir koleksiyon hazırlamış. İçerisinde Swarovski kristaller bulunan özel kumaşlarla tasarladığı elbiseler muhteşem görünüyor. Defilede yeni koleksiyon Arzu Kaprol tasarımları ile tanıtılacakmış diye duydum:)





Sertifikasiz pirlantaya dikkat!


Sertifikasız pırlantaya dikkat!


HABERTÜRK-Güvenli alışveriş için pırlantaların sertifikasız alınmaması gerektiğine dikkat çekildi.


Pırlantanın ''nüfus cüzdanı'' özelliğini taşıyan sertifikada, satın alınacak pırlantanın her türlü özelliğinin yazılı olduğu belirtilen açıklamada, bu raporların da çeşitlerinin bulunduğu, bunların ilkinin bağımsız uluslararası pırlanta laboratuvarları tarafından hazırlanan sertifikalar olduğu kaydedildi.

Bu sertifikalardaki bilgilerin ürüne değil, sadece pırlantaya ait olduğu ve taşın renginde ya da berraklığında yanılma payının bulunmadığının altı çizilen açıklamada, ikinci sertifika çeşidinin ise pırlanta firmalarının o ürünle ilgili tüketiciye verdiği bilgilendirme evrakı ya da kartı niteliğindeki sertifikalar olduğu ifade edildi.

Söz konusu kart üzerinde o ürünün kaç ayar olduğu, hangi ağırlıkta pırlanta bulundurduğu, pırlantanın rengi ve berraklığı gibi bilgilerin üreticinin takdiri ile beyan edildiğine dikkatin çekildiği açıklamada, şöyle denildi:

''Bu durum ise ürünü aldığınız firmaya güvenmenizi gerektirmektedir. Aksi takdirde pırlantanın renginde ya da berraklığında yanlışlık olma ihtimali doğabilir. Uluslararası geçerliliğe sahip olsalar dahi taşınıza bir değer biçmeyen ve sadece onun teknik tanımını yapan pırlanta sertifikaları, içinizin rahat etmesi ve güvenli alışveriş için gereklidir. Biz Roberto Bene olarak bunu biliyor ve sizin güveninizi sağlamak için dünya üzerinde kabul görmüş pırlanta laboratuvarları olan HRD (Avrupa), GIA (Amerika), IGI (Avrupa) sertifikalı ve yüksek kalitedeki pırlantaları sizlerle buluşturuyoruz.''

Açıklamada, güvenli alışveriş için pırlanta ile ilgili bilgilerin yer aldığı sertifikası olmayan bir ürünün satın alınmaması gerektiğine işaret edildi.



(Online pırlanta satışı markası olan Roberto Bene'den yapılan açıklamada, sertifikaların, bağımsız taş bilim enstitülerinde çalışan deneyimli taş bilimcilerin çeşitli teknik aletler yardımı ile incelemeleri sonucunda verdikleri pırlanta derecelendirme raporları olduğu vurgulandı.)

 AA

Takının agirligi ve sekli degisse de taki âdeti yasiyor.

 Takının ağırlığı ve şekli değişse de takı âdeti yaşıyor.




Düğün mevsimi satılır
Altının bizim yaşamımızda önemli bir yeri vardır.
Bazılarımız için tasarruf aracı, bazılarımız için takı, bazılarımız için “güvence”dir. Bazıları dolara güvenmez. Faizden hoşlanmaz. Tasarrufuyla altın satın alır. Kadınlarımızın çoğu, erkeklerimizin azı altın takıdan hoşlanır. Kadınlarımız, özellikle Anadolu kadını için altın güvencedir. Hem kendi için hem ailesi için. Kocasından ayrılırsa, sahip olduğu altın ona destek olur. Kocasının işi bozulur ise, altınlarını satarak kocasına destek olur.
Temmuz - ağustos altın ayıdır. Bu aylar Anadolu"da ve özellikle Karadeniz"de düğün ayıdır. Alamancılar bu aylarda Türkiye"ye gelir düğün yapar. Köy düğünleri genelde bu aylarda yapılır.
Türkiye"de altın da en cok düğün mevsimi satılır.

Takı âdeti yaşıyor
Takının ağırlığı ve şekli değişse de takı âdeti yaşıyor. Eskiden altın zincir, takının olmaz ise olmazı idi. Şimdi altın zincir yok. Yavaş yavaş tek taş pırlanta yüzük modası başlıyor.
Anadolu"da kız için söz kesilirken takı pazarlığı yapılır. Sarraflardan, kuyumculardan öğrendiğime göre şimdilerde gelir düzeyine göre takı faturası şöyle imiş:
Alt gelir grubu ailelerde: En az 2.500-3.000 YTL"lik altın takı.
Orta gelir grubu ailelerde: En az 7.000-10.000 YTL"lik altın takı. Ve de bir adet tektaş pırlanta yüzük.
Üst gelir grubu ailelerde: En az 30.000 YTL"lik altın takı.
Aşiret düğünlerinde:  En az 3-4 kg. ortalama 100 bin dolar değerinde altın takı.
Pırlanta gümrüksüz ithal edilmeye başlayalı beri tektaş yüzük talebi artmış. Sadece düğünler için değil, gençler karılarına ve sevgililerine hediye için de tektaş yüzük alıyormuş. 25-35 santi-karat gerçek pırlantalı bir tektaş yüzük 1.000-1.250 dolar arasında satılıyor.


125 YTL"ye bilezik 
Takı denilince akla bilezik gelir. Kapalıçarşı"da bilezik fiyatlarını sordum, öğrendim.
İçi boş, 14 ayar altın bileziğin gramı 25 YTL, 5 gramlık bilezik 125 YTL.
22 ayar bileziğin gramı 36.30 YTL, 10 gramlık bir bilezik 360 YTL.
50 gramlık, eni 4 cm olan mega bileziğin gramı 39.00 YTL. Bir bilezik 2.000 YTL.
13-14 gramlık 2"li burma 500 YTL, 20-25 gramlık 3"lü burma 900 YTL.
Bu fiyatlar işçilik dahil satış fiyatları. Bilezikleri bozdurmaya gittiğinizde hem işçilik ücreti kaybediliyor, hem de alım-satım farkı fiyattan düşülüyor.
Satılırken, 22 ayar bileziklerde altın fiyatının üzerine yüzde 10 işçilik ücreti ekleniyor. İşçilik payı 14 ayar altınlarda yüzde 20 oranında. Satarken gramda 0.30 YTL de alım-satım farkı isteniyor.
Açık anlatımıyla, 360 YTL"ye alınan 22 ayar 10 gr. bileziği ertesi gün satmaya kalkan, (yüzde 10) 36 YTL işçilikten (0.40x10) alım-satım farkından 40 YTL kaybediyor.
Kuyumcular geri verilen bilezikleri eritip yeni bilezik yapıyor.

En iyisi Cumhuriyet
İlla da altın alacaksanız Cumhuriyet alacaksınız. Çünkü Cumhuriyet fiyatı dünya altın fiyatıyla dövize bağlı değişiyor. İşçilik ve alım-satım farkı olmadan paraya çevrilebiliyor.
Şimdilerde çeyrek Cumhuriyet 62 YTL, tam Cumhuriyet 250 YTL. En çok satılan altın çeyrek ve tam Cumhuriyet altını. Halkımızın hediye için en çok aldığı çeyrek Cumhuriyet altını. Bu altınları bozduran da az kaybediyor. Sarraf ve kuyumcular 250 YTL"lik tam altını 245 YTL"den, 62 YTL"lik çeyreği 60 YTL"den geri alıyor.
Dünyada altın fiyatları ABD dolarının faiz oranına, dolar/euro paritesine, petrol fiyatlarına ve altının arz ve talep değişimine göre iniyor, çıkıyor.
Son bir haftada Cumhuriyet altını 235 YTL"den 250 YTL"ye, çeyrek altın 58 YTL"den 62 YTL"ye yükseldi.
24 ayar altının 1 gramının fiyatı 35.00 YTL"den 37.10 YTL"ye tırmandı.
Kiloyla altın satın almak isteyenlere de bilgi vereyim. 24 ayar altının kilosu 29.700 dolara satılıyor.
Tekrarda yarar var. Halkımız tasarruflarını bağlanmak için eskisi kadar altın satın almıyor. Alamıyor. Çünkü: (1) Tasarruflarını dolara bağlamışlar. Dolar ucuz. Satıp kurtulamıyorlar. (2) Faiz yüksek. Faize para yatırmak gelir getiriyor. (3) Halk da para yok. Çoğu borçlu. 


Yazar: Güngör Uras
EKO AYRINTI'dan alıntıdır.

7 milyon dolarlik yuzuk! Elbette platin vazgecilmez..

HABERTURK.COM EKONOMİ SERVİSİ

Platin yaklaşık 50 sene önce mücevher sektöründe oldukça gözde iken birden yerini beyaz altına bırakmıştı. Son birkaç yıldır bu özel metal tekrar kıymetli oldu ve rağbet görmeye başladı. Çok dayanıklı olması nedeniyle platinin kullanıldığı pek çok şey artık günlük hayatımızın bir parçası; iPad, otomobil parçaları, güneş gözlükleri hatta İsviçre ordu çakısı. Elbette platinin en çok rağbet gördüğü sektör yine mücevher. Şıklığı, dayanıklılığı ve en önemlisi alerji yapmaması nedeniyle altına alternatif arayanlar için platin çok iyi bir seçenek oluşturuyor.

Ünlü mücevherci Chopard da platine ekstra bir ışıltı(!) katarak 31 karatlık Ashoka pırlanta ile efsanevi bir yüzük yaratmış. Pırlantanın kendi fiyatının 3 milyon dolar olması bile baş döndürürken Chopard'ın maharetli tasarımcılarının ellerinde hayat bulan bu özel yüzüğün satış fiyatı tam olarak 7 milyon 21 bin dolar olarak belirlendi.

skunt@haberturk.com

Pirlanta saat olur mu? Bu saat 5 milyon dolar!

Bu saat 5 milyon dolar!



 

Dünyanın en pahalı saatinin üstünde toplam 1.282 elmas var
İsviçre’li ünlü saat firması, dünyanın en pahalı saatini üretti. BBC’nin haberine göre Hublotfirmasının ürettiği, bin 282 elmasla kaplı, beyaz altın saat, 5 milyon dolar (yaklaşık 9 milyon TL) değerinde. 17 kişinin 14 ay boyunca uğraşarak yaptığı saat, önümüzdeki günlerde Basel’de yapılacak bir şirket etkinliğinde az sayıda kişiye gösterilecek.



HABERTÜRK

Pirlantada butik tasarim revacta



HT-Geçmişte zenginlik simgesi sayılan pırlanta takıların, zincir mağazaların seri üretimi sonucu her bütçeye uygun hale gelmesiyle üst gelir grubu alıcılar, kişiye özel butik tasarımlara yöneldi.

İzmir'de 70 yıllık baba mesleğini sürdüren mücevherci Erhan Özusta, Türk kadınının, yıllar boyunca elmas ağırlıklı takılar tercih ettiğini, elde yapılan tek üretim mücevherlere ilgi gösterildiğini belirtti.


Yıllar içinde kuyumculukta önemli değişimler yaşandığına işaret eden Özusta, ''Kuyumculuk geniş bir alana yayıldı. Zincir mağazalarla birlikte seri ve fabrikasyon üretimler yapılmaya başlandı. Bununla birlikte pırlanta daha kolay ulaşılır hale geldi'' dedi.


Özusta, pırlanta takılara kolay ulaşılmasının, üst gelir grubu alıcıları mücevherde farklı arayışlara yönelttiğini belirten Özusta, şöyle devam etti.


''Eskiden meslek grubumuzda sarraflar ve kuyumcular vardı. Sarraf, 22 ayar altın, Reşat altın, bilezik, kuyumcu ise pırlantalı takı satardı. Bugün baktığımızda ise sarraf, kuyumcu ve mücevherci olduğunu görüyoruz. Gerçek mücevher, tek olan, elde yapılan, evlatlarınıza kalan takılardır. Kuyumculukta ise çok büyük cirolu büyük firmalar söz konusu.
Takının butik olması ürüne özellik kazandırıyor. 1 karatlık bir pırlantanın, 100 ayrı fiyatı var. Aynı taşı, 500 dolara da 50 bin dolara da alabilirsiniz. Üst gelir grubu, butik, özel üretilmiş mücevher alarak, kendini bu şekilde ayırıyor.''

AA

Luks otomobil fiyatina tabanca!

HT-Bir silah sanayi firmasının Tabanca Pazarlama ve Satış Müdürü Temel Coşkan, yaptığı açıklamada, fuarda sergiledikleri ''K2'' model tabancanın dikkati çektiğini belirtti. Coşkan, özel olarak yapılan bu tabancanın 95 bin dolar değerinde olduğunu kaydetti.

Lüks otomobil fiyatına tabanca!


Bir fuarda sergilenen zümrüt, pırlanta ve yakut işlemeli tabanca 95 bin dolarlık fiyatıyla büyük ilgi gördü

Coşkan, tabancanın zümrüt, pırlanta ve yakut gibi değerli taşlarla süslendiğini ifade ederek, bu taşların miktarı ve büyüklüklerine göre tabancanın değerinin belirlendiğini anlattı.

15 1 mermi kapasiteli, 9x19 milimetre kalibrelik silahın, titanyum kaplı olduğunu bildiren Coşkan, tabancanın arpacık kısmının yakut, gezinin zümrüt, atış bandının pırlanta ve yakut, kabzasının da pırlanta ve siyah pırlanta işlemeli olduğunu belirtti.

TALİBİ ARAP PETROL ZENGİNLERİ

Temel Coşkan, firmalarının 66 ülkeye ihracat yaptığını, bu silahın da özel sipariş üzerine üretildiğini vurguladı. Coşkan, ''Genelde Arap ülkelerinde petrol zenginlerine satıyoruz. Bu silah ise Sarsılmaz Silah Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Latif Aral Aliş beyin şahsi silahıdır. Gerçekten çok güzel bir silah. Fuara gelenlerde bu silaha gıpta ile bakıyorlar. 'Allah bize de nasip etsin' diyorlar'' dedi.

23 modelde tabanca ürettiklerini ve bunların da 68 alt modelinin bulunduğunu bildiren Coşkan, firma olarak sektörde lokomotif konumda bulunduklarını, bütün silahlarda ve yeniliklerde önde olduklarını kaydetti.

Coşkan, silahlı kuvvetlere ve emniyet teşkilatına da silah vermeye devam ettiklerini belirterek ''Son 3 yıldır emniyete biz silah veriyoruz. Toplam 111 bin silah verdik emniyetimize. Önceden dışarıdan alıyorlardı. Şimdi Allah'a şükür silah sanayi gelişti, artık dışarıya para vermeye gerek kalmadı. Başarıyla, yüzümüzün akıyla çıkıyoruz bu işin içinden'' diye konuştu.

AA

4 Ağustos 2013 Pazar

Cilt tonunuza göre mucevher renginizi belirleyin

Cilt tonunuza göre mücevher renginizi belirleyin

Trendus-Ünlü İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır ile cilt tonunun renk seçimindeki önemini konuştuk. Çakır, sıcak ve soğuk tonlamadaki kadınların giyim, makyaj ve mücevherde kullanmaları ve uzak durmaları gereken renkleri anlattı.

 

 





`Yüze yakın doğru rengi giymek çok önemli. Doğru renk kişinin daha genç, daha dinamik, daha canlı daha sofistike görünmesine yardımcı olurken yanlış renk aynı kişinin daha halsiz, yaşlı, hasta ya da ucuz görünmesine sebep olabilir.`












Ünlü İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır giyinirkenki renk seçimimizin önemini bu şekilde anlatıyor. Hani bazı günler çevrenizdekiler bugün ne kadar da soluk gözüküyorsun der ya işte bu durumdan aslında doğru renk seçimleri ile kolaylıkla kurtulabilirsiniz. Sıcak ve soğuk tonlamalar olarak her kadının aslında kendine has renkleri vardır. Bazı renkler sizi enerjik ve canlı gösterirken bazıları sizleri hastalıklı ve yorgun gösterir. İşte bu konuda merak edilen herşeyi İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır`a sorduk. O da giyim, makyaj ve mücevher konusunda hangi renkleri kullanmalı hangilerinden uzak durmalıyız onları anlattı.
Görseller eşliğinde adım adım cilt tonu ve renk uyumuyla ilgili herşeyi öğrenmek için fotoğrafları inceleyebilirsiniz.

TRENDUS

 

Kanadali tuketiciler mucevher alirken...

Mücevherat  müşterileri  genellikle  mücevher  zincir  mağazalarından  alışveriş
yapmaktadırlar.


  Özellikle  People’s  Jewellers  ve  Henry  Birks  and  Sons  Inc.  gibi  köklü
mücevher  firmaları  pazarda  önemli  bir  paya  sahiptir.  Ayrıca  Sears,  The  Bay,  Wal-Mart,
Zellers ve Costco gibi büyük mağaza zincirleri de pazarda önemlidir. Özellikle Wal-Mart,
Zellers ve Costco gibi mağazalar düşük kalite ve ucuz ürünlerde ön plana çıkmaktadır. 

Büyük  mağaza  zincirlerinin  büyük  çaplı  alım  yapabilmeleri  nedeniyle,  geleneksel
olarak toptancılar üzerinden gelişen dağıtım ağları önemli ölçüde değişmeye başlamıştır.
Bu  tür  büyük  marketler  doğrudan  ithalat  yapabildikleri  gibi,  uygun  koşullarda  bağımsız
aracı  firmalardan  da  alım  yapabilmektedir.  Bu  durumun  önemli  sonuçlarından  biri  kar
marjlarının azalmasıdır. Sektördeki rekabet, aracı sayısının azalmasında da etkili olmuştur.
Bu tür mağazalar çok sayıdaki satış noktaları nedeniyle doğrudan tüketiciye ulaşmaktadır. 

Büyük mağaza zincirlerinin öne çıkması bağımsız toptancı, dağıtıcı ve acentelerin
önemini azaltmamıştır. Toptancı ve dağıtıcılar bağımsız mücevher mağazalarının yanı sıra
büyük mağaza zincirlerine de mal satmaktadırlar. Ayrıca bağımsız mücevher mağazalarını
bir araya getiren oluşumlar da bulunmaktadır. Örneğin Kanada’da bulunan DiGem Grubu
55’ten fazla bağımsız mücevher mağazasının bir arada bulunduğu bir alıcı grubudur.

Kanadalı  tüketiciler  mücevher  alırken  ürünün  kalitesini,  değerini  ve  tasarımını
dikkate  almaktadırlar.  Özgün  tasarımlar  rağbet  görmektedir.  İhraç  edilecek  ürünlerde  bu
özellikler dikkate alınmalıdır.

Fiyatlar konusundaki önemli beklentilerin başında, tüketicilerin istikrarlı fiyat arayışı
gelmektedir.  Bu  nedenle,  fiyat  tekliflerinde  bu  hususa  dikkat  edilmesinin  yararlı  olacağı
düşünülmektedir.  Mücevherde  perakende  satış  fiyatları,  ithalat  fiyatının  3-4  katına  kadar
çıkabilmektedir. Kanada’da en çok orta fiyat aralığındaki ürünlerin satıldığı gözlenmektedir.
Satılan  mücevher  eşyasının  %65’inin  fiyatı  100  Doların  altındadır.  Ödemelerin  genellikle
30  gün  vadeli  olduğu,  bazı  durumlarda  60  gün  vade  talep  edilebildiği  gözlenmektedir.
Pahalı ürünlerde mağazaların 36 aya varan taksitler yaptığı görülmektedir.   

Ülkemizde düzenlenen mücevher fuarları her ne kadar müşterilere ulaşmada bir yol
olsa  da  özellikle  Toronto’da  düzenlenen  ve  Dış  Ticaret  Müsteşarlığı  tarafından  bireysel
katılımın Devlet Yardımları Mevzuatı kapsamında desteklendiği World Jewellery Expo ile

Dunya Standartlari, kalite isareti ve ticari marka isaretlemeleri





 KANADA STANDARTLAR, KALİTE İŞARETİ VE TİCARİ MARKA
İŞARETLEMELERİ

Kanada’da  kıymetli  madenlerden  mamul  ürünlerin,  bütün  olarak  veya  karışım
halinde hangi maddelerden oluştuğunun belirlenmesi ve yanıltıcı işaretlemelerin önlenmesi
amacıyla  Kanada  Kıymetli  Metaller  İşaretleme  Kanunu  hazırlanmıştır.  Ayrıca  Rekabet
Kurulu  (Competition  Bureau)  tarafından  piyasadaki  ürünler  denetlenmektedir.  Ürünlerin
kalite  ve  marka  işaretlemeleri ürünlerin  üzerinde  veya  etiketlerinde  olabilmektedir.  Kendi
ticari markaları olan üreticilerin ticari markalarını Kanada Fikri Mülkiyet Ofisine (Canadian
Intellectual  Property  Office)  kaydettirmiş  veya  kaydettirmek  için  başvurmuş  olmaları
gerekmektedir.

Altından mamul mücevherat ürünlerinde kalite işaretleri karat olarak belirlenebildiği
gibi  ondalık  olarak  da  işaretlenebilmektedir.  Karat  olarak  belirtilen  kalite  işaretlerinde
"karat", "carat", "Karat", "Carat", "Kt.", "Ct.", "K" ve  "C" kabul edilmektedir. En düşük kalite



olarak 9K için izin verilmekte olup,  9K, 10K, 14K, 18K, 22K şeklinde işaretlenen ürünler
aynı zamanda .375, .417, .583, .750 ve .916 şeklinde de işaretlenebilirler. 

Gümüş  ürünleri  için  izin  verilen  en  düşük  kalite  ise  925  ayardır.  Kabul  edilen
işaretlemeler  ise  "sterling",  "silver",  "sterling  silver",  "SS",  "argent",  "argent  sterling"  ve
".925" dir.

Platinden olan ürünler için getirilen düzenlemelerle "platinum" , "plat." veya "platine" 
işaretlemeleri kabul edilmiştir. Bu işaretlemelerin kullanılabilmesi için platin oranının en az
%95 olması gerekmektedir. Eğer platin bir alaşım içerisinde kullanılıyorsa platin ve iridyum
ya  da  platin  ve  ruthenium  karışımlarının  alaşımda  en  az  %95  oranında  olmaları
gerekmektedir. 

ABD Federal Ticaret Komisyonu  Platin Rehberinde "Pt850", "Pt900" veya "Pt950"
işaretlemelerine  izin  vermektedir.  ABD  Federal  Ticaret  Komisyonu,  Kanada  Kıymetli
Metaller İşaretleme Kanunu ile getirilen numaralama uygulamalarını da kabul etmiştir. 

İhracatçılar  ürünlere  yapılan  işaretlemelerde  Kanada  düzenlemelerinde  olan
"platinum",  "plat."  veya  "platine"  işaretlemeleriyle  ABD  Platin  Rehberinde  belirtilen
işaretlemeleri  beraber  kullanabilirler,  örneğin  "Pt850  plat".    Ayrıca  "850  Plat",  "900  Plat"
veya  "950  Plat"  şeklinde  yapılan  işaretlemeler  ABD  ve  Kanada  tarafından  kabul
edilmektedir.  Böylelikle  işaretlemeler  ABD  ve  Kanada  düzenlemelerine  uygun  olarak
yapılmış olur. 



Kanada Mucevherat Pazari


 Kanada Mücevherat Pazarı


Kanada mücevherat ve elbise aksesuarı tüketim harcamaları 2006 yılında 2 milyar
ABD dolarının üzerinde gerçekleşmiştir.

Kanada  mücevherat  pazarında  talebin  ekonomik,  demografik,  sosyal  ve  kültürel
faktörler tarafından belirlendiği görülmektedir. Bu faktörler arasında en önemlisi kadınların
harcanabilir  gelir  seviyesidir.  Kadınların  Kanada  toplumunda  ekonomik  ve  sosyal  olarak
güçlenmeleri  harcanabilir  gelirlerinin  artmasını  beraberinde  getirmiştir.  Mücevherat
tüketicileri çoğunlukla 20-50 yaş arasındaki kadınlardan oluşmaktadır. 

Kanada’da  nişanlanan  kişiler  arasında  pırlanta  nişan  yüzüğü  satın  alma  oranı
%85’tir.  Bu  oranla  Kanadalılar  dünyada  ilk  sırada  yer  almaktadır.  Ayrıca  dünyanın  önde
gelen  mücevher  firmalarından  DeBeers’ın  popülerleştirdiği  “Sağ  El  Yüzükleri”  de  bekar
kadınların pırlanta yüzük alma oranını arttırmıştır.

8 Ağustos 2013 Perşembe

Marilyn Monroe Modasi Mucevher

Kullandığı ışıltılı mücevherler, sallantılı küpeler, pırlanta gerdanlık gibi detaylarla şıklığını tamamladığını görüyoruz. 


Çağın stil ikonlarından Marilyn Monroe stili ile modaya yön vermiş isimlerden Feminen tanımının karşılığı olabilecek MM elbette çuval bile giyse çekiciliği ön planda olurdu...

Kırmızı ruju, platin sarısı saçları ve hülyalı bakışlarıyla hala taklit edilen Marilyn Monroe tarzı şimdilerde retro akımının devamı olarak kabul ediliyor. 

 Kullandığı her obje ve her haliyle hala modaya yön veren efsane güzelin giyim tarzı özetle feminen, iddialı ve aynı zamanda masumiyetini de vurgulayacak kadar özgün. 


Günlük giyiminde de dar kesim pantolon, boğazlı kazak , geometrik desenler , kelebek gözlükler ve fularları tercih etmiş MM. 




Modaya ilham veren stil ikonları incelemeye devam


whitedreamdesigner Blog spot

Lady Diana'nin mucevherleri

Lady Diana'nın mücevherleri

 

Naomi Watts'ın canlandırdığı rol için Chopard tarafından hazırlanacak.

 

İsviçreli mücevher evi Chopard, beyazperdeyle olan bağlarını güçlendiriyor. Daha önce Nine (Dokuz) filmindeki oyuncuların mücevherlerini tasarlayan ve Cannes Film Festivali’nin Kırmızı Halı partneri olan marka, Naomi Watts’ın Galler Prensesi Diana’yı canlandırdığı filmin de mücevher ve saatlerini hazırlayacak.

VOGUE TURKİYE

5 Ağustos 2013 Pazartesi

Swarovski, 2013/14 Sonbahar/Kis sezonu icin Nathalie Colin’in tasarladigi “Secret Treasures” koleksiyonu

Kokosh in Aksesuar -1895 yılından bu yana bilinen uzmanlığıyla Swarovski, 2013/14 Sonbahar/Kış sezonu için Nathalie Colin’in tasarladığı “Secret Treasures” koleksiyonu çok iddialı, çok şık ve çok asil! Her parça ayrı bir büyülüyor insanı… Bu harika koleksiyonu gelin yakından inceleyelim :)

Swarovski Saat
İpek Yolu’ndan ilham alan bu koleksiyon her biri geleneğin ve güzelliğin hazinelerini saklayan dört efsanevi yer çerçevesinde yapılandırıldı. Çin’den Himalayalar’a, Hindistan’dan Venedik’e uzanan “Secret Treasures” koleksiyonu modernliği ve seçkinliği hünerli bir şekilde birbirine katarak simgesel öğeleri yeniden yorumlayan parçalardan oluşuyor.  Kreatif Direktör Nathalie Colin, koleksiyonu “Asya Kıtası’nda Çin, Hindistan, ve Himalayalar’a yağtığım yolculuklardan fazlasıyla etkilendiğim için bu koleksiyonun esin kaynağı ile aramda özel bir bağ var. Oryantalist, yazar ve maceraperest bir yolculuk hayal ettim.” diyerek tanımlıyor.
Çin’in Yin ve Yang sembolizmini uyarlayarak Stone temasını yaratan Swarovski, Çin kostümlerinin süslemelerinden ilham alan Velour serisi ile de büyülüyor! Minik bir ipucu vereyim; kolye ile uyumlu iri küpeler takıda bu sezonun en önemli trendlerinden biri.
Koleksiyonun bir başka serisi ise Himalaya doğasının tüm ihtişamını hissedebileceğiniz Vita serisi. Dağların ormanların ve buzulların, tasarımların organik hatları üzerinde mineral izler bıraktığı Vita serisi, hem sıra dışı hem klasik kıyafetleri mükemmel bir şekilde tamamlıyor.
Hindistan etkisi ise tasarımlara coşku dolu renkleri ve muhteşem süslemeleri ile yansımış. Bir kordon üzerine yerleştirilmiş, kristallerle bezeli gösterişli ama esnek Vanity kolye hem gündüz hem gece kıyafetlerine çok farklı bir hava katacak.
Sisler ardına saklanmış renklerden ve sarayların görkemini hatırlatan seçkin parçalardan oluşan koleksiyonu Venedik esintisi ise barok bir gizemle örtüyor. Bileği güçlü ve grafik çizgilere sahip modern bir dantel gibi süsleyen, iç içe geçmiş siyahın PVD kaplama zincirlerden oluşan Vermeil kelepçe bileklik Venedik’in görkemli yüzünü simgeliyor.
En sade tasarımların coşku dolu, capcanlı parçalara “Secret Treasures” koleksiyonu ister gündüz, ister gece kıyafetlerimizi tamamlamak için birbiriyle uyumlu, rahatlıkla yan yana kullanabileceğimiz aksesuarlardan oluşan zengin bir çeşitlilik sunuyor.
Albüm de gördüğünüz bu elbiseler de ne alaka diyorsunuz değil mi?:) Arzu Kaprol Swarovski’ye özel bir koleksiyon hazırlamış. İçerisinde Swarovski kristaller bulunan özel kumaşlarla tasarladığı elbiseler muhteşem görünüyor. Defilede yeni koleksiyon Arzu Kaprol tasarımları ile tanıtılacakmış diye duydum:)





Sertifikasiz pirlantaya dikkat!


Sertifikasız pırlantaya dikkat!


HABERTÜRK-Güvenli alışveriş için pırlantaların sertifikasız alınmaması gerektiğine dikkat çekildi.


Pırlantanın ''nüfus cüzdanı'' özelliğini taşıyan sertifikada, satın alınacak pırlantanın her türlü özelliğinin yazılı olduğu belirtilen açıklamada, bu raporların da çeşitlerinin bulunduğu, bunların ilkinin bağımsız uluslararası pırlanta laboratuvarları tarafından hazırlanan sertifikalar olduğu kaydedildi.

Bu sertifikalardaki bilgilerin ürüne değil, sadece pırlantaya ait olduğu ve taşın renginde ya da berraklığında yanılma payının bulunmadığının altı çizilen açıklamada, ikinci sertifika çeşidinin ise pırlanta firmalarının o ürünle ilgili tüketiciye verdiği bilgilendirme evrakı ya da kartı niteliğindeki sertifikalar olduğu ifade edildi.

Söz konusu kart üzerinde o ürünün kaç ayar olduğu, hangi ağırlıkta pırlanta bulundurduğu, pırlantanın rengi ve berraklığı gibi bilgilerin üreticinin takdiri ile beyan edildiğine dikkatin çekildiği açıklamada, şöyle denildi:

''Bu durum ise ürünü aldığınız firmaya güvenmenizi gerektirmektedir. Aksi takdirde pırlantanın renginde ya da berraklığında yanlışlık olma ihtimali doğabilir. Uluslararası geçerliliğe sahip olsalar dahi taşınıza bir değer biçmeyen ve sadece onun teknik tanımını yapan pırlanta sertifikaları, içinizin rahat etmesi ve güvenli alışveriş için gereklidir. Biz Roberto Bene olarak bunu biliyor ve sizin güveninizi sağlamak için dünya üzerinde kabul görmüş pırlanta laboratuvarları olan HRD (Avrupa), GIA (Amerika), IGI (Avrupa) sertifikalı ve yüksek kalitedeki pırlantaları sizlerle buluşturuyoruz.''

Açıklamada, güvenli alışveriş için pırlanta ile ilgili bilgilerin yer aldığı sertifikası olmayan bir ürünün satın alınmaması gerektiğine işaret edildi.



(Online pırlanta satışı markası olan Roberto Bene'den yapılan açıklamada, sertifikaların, bağımsız taş bilim enstitülerinde çalışan deneyimli taş bilimcilerin çeşitli teknik aletler yardımı ile incelemeleri sonucunda verdikleri pırlanta derecelendirme raporları olduğu vurgulandı.)

 AA

Takının agirligi ve sekli degisse de taki âdeti yasiyor.

 Takının ağırlığı ve şekli değişse de takı âdeti yaşıyor.




Düğün mevsimi satılır
Altının bizim yaşamımızda önemli bir yeri vardır.
Bazılarımız için tasarruf aracı, bazılarımız için takı, bazılarımız için “güvence”dir. Bazıları dolara güvenmez. Faizden hoşlanmaz. Tasarrufuyla altın satın alır. Kadınlarımızın çoğu, erkeklerimizin azı altın takıdan hoşlanır. Kadınlarımız, özellikle Anadolu kadını için altın güvencedir. Hem kendi için hem ailesi için. Kocasından ayrılırsa, sahip olduğu altın ona destek olur. Kocasının işi bozulur ise, altınlarını satarak kocasına destek olur.
Temmuz - ağustos altın ayıdır. Bu aylar Anadolu"da ve özellikle Karadeniz"de düğün ayıdır. Alamancılar bu aylarda Türkiye"ye gelir düğün yapar. Köy düğünleri genelde bu aylarda yapılır.
Türkiye"de altın da en cok düğün mevsimi satılır.

Takı âdeti yaşıyor
Takının ağırlığı ve şekli değişse de takı âdeti yaşıyor. Eskiden altın zincir, takının olmaz ise olmazı idi. Şimdi altın zincir yok. Yavaş yavaş tek taş pırlanta yüzük modası başlıyor.
Anadolu"da kız için söz kesilirken takı pazarlığı yapılır. Sarraflardan, kuyumculardan öğrendiğime göre şimdilerde gelir düzeyine göre takı faturası şöyle imiş:
Alt gelir grubu ailelerde: En az 2.500-3.000 YTL"lik altın takı.
Orta gelir grubu ailelerde: En az 7.000-10.000 YTL"lik altın takı. Ve de bir adet tektaş pırlanta yüzük.
Üst gelir grubu ailelerde: En az 30.000 YTL"lik altın takı.
Aşiret düğünlerinde:  En az 3-4 kg. ortalama 100 bin dolar değerinde altın takı.
Pırlanta gümrüksüz ithal edilmeye başlayalı beri tektaş yüzük talebi artmış. Sadece düğünler için değil, gençler karılarına ve sevgililerine hediye için de tektaş yüzük alıyormuş. 25-35 santi-karat gerçek pırlantalı bir tektaş yüzük 1.000-1.250 dolar arasında satılıyor.


125 YTL"ye bilezik 
Takı denilince akla bilezik gelir. Kapalıçarşı"da bilezik fiyatlarını sordum, öğrendim.
İçi boş, 14 ayar altın bileziğin gramı 25 YTL, 5 gramlık bilezik 125 YTL.
22 ayar bileziğin gramı 36.30 YTL, 10 gramlık bir bilezik 360 YTL.
50 gramlık, eni 4 cm olan mega bileziğin gramı 39.00 YTL. Bir bilezik 2.000 YTL.
13-14 gramlık 2"li burma 500 YTL, 20-25 gramlık 3"lü burma 900 YTL.
Bu fiyatlar işçilik dahil satış fiyatları. Bilezikleri bozdurmaya gittiğinizde hem işçilik ücreti kaybediliyor, hem de alım-satım farkı fiyattan düşülüyor.
Satılırken, 22 ayar bileziklerde altın fiyatının üzerine yüzde 10 işçilik ücreti ekleniyor. İşçilik payı 14 ayar altınlarda yüzde 20 oranında. Satarken gramda 0.30 YTL de alım-satım farkı isteniyor.
Açık anlatımıyla, 360 YTL"ye alınan 22 ayar 10 gr. bileziği ertesi gün satmaya kalkan, (yüzde 10) 36 YTL işçilikten (0.40x10) alım-satım farkından 40 YTL kaybediyor.
Kuyumcular geri verilen bilezikleri eritip yeni bilezik yapıyor.

En iyisi Cumhuriyet
İlla da altın alacaksanız Cumhuriyet alacaksınız. Çünkü Cumhuriyet fiyatı dünya altın fiyatıyla dövize bağlı değişiyor. İşçilik ve alım-satım farkı olmadan paraya çevrilebiliyor.
Şimdilerde çeyrek Cumhuriyet 62 YTL, tam Cumhuriyet 250 YTL. En çok satılan altın çeyrek ve tam Cumhuriyet altını. Halkımızın hediye için en çok aldığı çeyrek Cumhuriyet altını. Bu altınları bozduran da az kaybediyor. Sarraf ve kuyumcular 250 YTL"lik tam altını 245 YTL"den, 62 YTL"lik çeyreği 60 YTL"den geri alıyor.
Dünyada altın fiyatları ABD dolarının faiz oranına, dolar/euro paritesine, petrol fiyatlarına ve altının arz ve talep değişimine göre iniyor, çıkıyor.
Son bir haftada Cumhuriyet altını 235 YTL"den 250 YTL"ye, çeyrek altın 58 YTL"den 62 YTL"ye yükseldi.
24 ayar altının 1 gramının fiyatı 35.00 YTL"den 37.10 YTL"ye tırmandı.
Kiloyla altın satın almak isteyenlere de bilgi vereyim. 24 ayar altının kilosu 29.700 dolara satılıyor.
Tekrarda yarar var. Halkımız tasarruflarını bağlanmak için eskisi kadar altın satın almıyor. Alamıyor. Çünkü: (1) Tasarruflarını dolara bağlamışlar. Dolar ucuz. Satıp kurtulamıyorlar. (2) Faiz yüksek. Faize para yatırmak gelir getiriyor. (3) Halk da para yok. Çoğu borçlu. 


Yazar: Güngör Uras
EKO AYRINTI'dan alıntıdır.

7 milyon dolarlik yuzuk! Elbette platin vazgecilmez..

HABERTURK.COM EKONOMİ SERVİSİ

Platin yaklaşık 50 sene önce mücevher sektöründe oldukça gözde iken birden yerini beyaz altına bırakmıştı. Son birkaç yıldır bu özel metal tekrar kıymetli oldu ve rağbet görmeye başladı. Çok dayanıklı olması nedeniyle platinin kullanıldığı pek çok şey artık günlük hayatımızın bir parçası; iPad, otomobil parçaları, güneş gözlükleri hatta İsviçre ordu çakısı. Elbette platinin en çok rağbet gördüğü sektör yine mücevher. Şıklığı, dayanıklılığı ve en önemlisi alerji yapmaması nedeniyle altına alternatif arayanlar için platin çok iyi bir seçenek oluşturuyor.

Ünlü mücevherci Chopard da platine ekstra bir ışıltı(!) katarak 31 karatlık Ashoka pırlanta ile efsanevi bir yüzük yaratmış. Pırlantanın kendi fiyatının 3 milyon dolar olması bile baş döndürürken Chopard'ın maharetli tasarımcılarının ellerinde hayat bulan bu özel yüzüğün satış fiyatı tam olarak 7 milyon 21 bin dolar olarak belirlendi.

skunt@haberturk.com

Pirlanta saat olur mu? Bu saat 5 milyon dolar!

Bu saat 5 milyon dolar!



 

Dünyanın en pahalı saatinin üstünde toplam 1.282 elmas var
İsviçre’li ünlü saat firması, dünyanın en pahalı saatini üretti. BBC’nin haberine göre Hublotfirmasının ürettiği, bin 282 elmasla kaplı, beyaz altın saat, 5 milyon dolar (yaklaşık 9 milyon TL) değerinde. 17 kişinin 14 ay boyunca uğraşarak yaptığı saat, önümüzdeki günlerde Basel’de yapılacak bir şirket etkinliğinde az sayıda kişiye gösterilecek.



HABERTÜRK

Pirlantada butik tasarim revacta



HT-Geçmişte zenginlik simgesi sayılan pırlanta takıların, zincir mağazaların seri üretimi sonucu her bütçeye uygun hale gelmesiyle üst gelir grubu alıcılar, kişiye özel butik tasarımlara yöneldi.

İzmir'de 70 yıllık baba mesleğini sürdüren mücevherci Erhan Özusta, Türk kadınının, yıllar boyunca elmas ağırlıklı takılar tercih ettiğini, elde yapılan tek üretim mücevherlere ilgi gösterildiğini belirtti.


Yıllar içinde kuyumculukta önemli değişimler yaşandığına işaret eden Özusta, ''Kuyumculuk geniş bir alana yayıldı. Zincir mağazalarla birlikte seri ve fabrikasyon üretimler yapılmaya başlandı. Bununla birlikte pırlanta daha kolay ulaşılır hale geldi'' dedi.


Özusta, pırlanta takılara kolay ulaşılmasının, üst gelir grubu alıcıları mücevherde farklı arayışlara yönelttiğini belirten Özusta, şöyle devam etti.


''Eskiden meslek grubumuzda sarraflar ve kuyumcular vardı. Sarraf, 22 ayar altın, Reşat altın, bilezik, kuyumcu ise pırlantalı takı satardı. Bugün baktığımızda ise sarraf, kuyumcu ve mücevherci olduğunu görüyoruz. Gerçek mücevher, tek olan, elde yapılan, evlatlarınıza kalan takılardır. Kuyumculukta ise çok büyük cirolu büyük firmalar söz konusu.
Takının butik olması ürüne özellik kazandırıyor. 1 karatlık bir pırlantanın, 100 ayrı fiyatı var. Aynı taşı, 500 dolara da 50 bin dolara da alabilirsiniz. Üst gelir grubu, butik, özel üretilmiş mücevher alarak, kendini bu şekilde ayırıyor.''

AA

Luks otomobil fiyatina tabanca!

HT-Bir silah sanayi firmasının Tabanca Pazarlama ve Satış Müdürü Temel Coşkan, yaptığı açıklamada, fuarda sergiledikleri ''K2'' model tabancanın dikkati çektiğini belirtti. Coşkan, özel olarak yapılan bu tabancanın 95 bin dolar değerinde olduğunu kaydetti.

Lüks otomobil fiyatına tabanca!


Bir fuarda sergilenen zümrüt, pırlanta ve yakut işlemeli tabanca 95 bin dolarlık fiyatıyla büyük ilgi gördü

Coşkan, tabancanın zümrüt, pırlanta ve yakut gibi değerli taşlarla süslendiğini ifade ederek, bu taşların miktarı ve büyüklüklerine göre tabancanın değerinin belirlendiğini anlattı.

15 1 mermi kapasiteli, 9x19 milimetre kalibrelik silahın, titanyum kaplı olduğunu bildiren Coşkan, tabancanın arpacık kısmının yakut, gezinin zümrüt, atış bandının pırlanta ve yakut, kabzasının da pırlanta ve siyah pırlanta işlemeli olduğunu belirtti.

TALİBİ ARAP PETROL ZENGİNLERİ

Temel Coşkan, firmalarının 66 ülkeye ihracat yaptığını, bu silahın da özel sipariş üzerine üretildiğini vurguladı. Coşkan, ''Genelde Arap ülkelerinde petrol zenginlerine satıyoruz. Bu silah ise Sarsılmaz Silah Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Latif Aral Aliş beyin şahsi silahıdır. Gerçekten çok güzel bir silah. Fuara gelenlerde bu silaha gıpta ile bakıyorlar. 'Allah bize de nasip etsin' diyorlar'' dedi.

23 modelde tabanca ürettiklerini ve bunların da 68 alt modelinin bulunduğunu bildiren Coşkan, firma olarak sektörde lokomotif konumda bulunduklarını, bütün silahlarda ve yeniliklerde önde olduklarını kaydetti.

Coşkan, silahlı kuvvetlere ve emniyet teşkilatına da silah vermeye devam ettiklerini belirterek ''Son 3 yıldır emniyete biz silah veriyoruz. Toplam 111 bin silah verdik emniyetimize. Önceden dışarıdan alıyorlardı. Şimdi Allah'a şükür silah sanayi gelişti, artık dışarıya para vermeye gerek kalmadı. Başarıyla, yüzümüzün akıyla çıkıyoruz bu işin içinden'' diye konuştu.

AA

4 Ağustos 2013 Pazar

Cilt tonunuza göre mucevher renginizi belirleyin

Cilt tonunuza göre mücevher renginizi belirleyin

Trendus-Ünlü İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır ile cilt tonunun renk seçimindeki önemini konuştuk. Çakır, sıcak ve soğuk tonlamadaki kadınların giyim, makyaj ve mücevherde kullanmaları ve uzak durmaları gereken renkleri anlattı.

 

 





`Yüze yakın doğru rengi giymek çok önemli. Doğru renk kişinin daha genç, daha dinamik, daha canlı daha sofistike görünmesine yardımcı olurken yanlış renk aynı kişinin daha halsiz, yaşlı, hasta ya da ucuz görünmesine sebep olabilir.`












Ünlü İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır giyinirkenki renk seçimimizin önemini bu şekilde anlatıyor. Hani bazı günler çevrenizdekiler bugün ne kadar da soluk gözüküyorsun der ya işte bu durumdan aslında doğru renk seçimleri ile kolaylıkla kurtulabilirsiniz. Sıcak ve soğuk tonlamalar olarak her kadının aslında kendine has renkleri vardır. Bazı renkler sizi enerjik ve canlı gösterirken bazıları sizleri hastalıklı ve yorgun gösterir. İşte bu konuda merak edilen herşeyi İmaj ve İletişim Danışmanı Özlem Çakır`a sorduk. O da giyim, makyaj ve mücevher konusunda hangi renkleri kullanmalı hangilerinden uzak durmalıyız onları anlattı.
Görseller eşliğinde adım adım cilt tonu ve renk uyumuyla ilgili herşeyi öğrenmek için fotoğrafları inceleyebilirsiniz.

TRENDUS

 

Kanadali tuketiciler mucevher alirken...

Mücevherat  müşterileri  genellikle  mücevher  zincir  mağazalarından  alışveriş
yapmaktadırlar.


  Özellikle  People’s  Jewellers  ve  Henry  Birks  and  Sons  Inc.  gibi  köklü
mücevher  firmaları  pazarda  önemli  bir  paya  sahiptir.  Ayrıca  Sears,  The  Bay,  Wal-Mart,
Zellers ve Costco gibi büyük mağaza zincirleri de pazarda önemlidir. Özellikle Wal-Mart,
Zellers ve Costco gibi mağazalar düşük kalite ve ucuz ürünlerde ön plana çıkmaktadır. 

Büyük  mağaza  zincirlerinin  büyük  çaplı  alım  yapabilmeleri  nedeniyle,  geleneksel
olarak toptancılar üzerinden gelişen dağıtım ağları önemli ölçüde değişmeye başlamıştır.
Bu  tür  büyük  marketler  doğrudan  ithalat  yapabildikleri  gibi,  uygun  koşullarda  bağımsız
aracı  firmalardan  da  alım  yapabilmektedir.  Bu  durumun  önemli  sonuçlarından  biri  kar
marjlarının azalmasıdır. Sektördeki rekabet, aracı sayısının azalmasında da etkili olmuştur.
Bu tür mağazalar çok sayıdaki satış noktaları nedeniyle doğrudan tüketiciye ulaşmaktadır. 

Büyük mağaza zincirlerinin öne çıkması bağımsız toptancı, dağıtıcı ve acentelerin
önemini azaltmamıştır. Toptancı ve dağıtıcılar bağımsız mücevher mağazalarının yanı sıra
büyük mağaza zincirlerine de mal satmaktadırlar. Ayrıca bağımsız mücevher mağazalarını
bir araya getiren oluşumlar da bulunmaktadır. Örneğin Kanada’da bulunan DiGem Grubu
55’ten fazla bağımsız mücevher mağazasının bir arada bulunduğu bir alıcı grubudur.

Kanadalı  tüketiciler  mücevher  alırken  ürünün  kalitesini,  değerini  ve  tasarımını
dikkate  almaktadırlar.  Özgün  tasarımlar  rağbet  görmektedir.  İhraç  edilecek  ürünlerde  bu
özellikler dikkate alınmalıdır.

Fiyatlar konusundaki önemli beklentilerin başında, tüketicilerin istikrarlı fiyat arayışı
gelmektedir.  Bu  nedenle,  fiyat  tekliflerinde  bu  hususa  dikkat  edilmesinin  yararlı  olacağı
düşünülmektedir.  Mücevherde  perakende  satış  fiyatları,  ithalat  fiyatının  3-4  katına  kadar
çıkabilmektedir. Kanada’da en çok orta fiyat aralığındaki ürünlerin satıldığı gözlenmektedir.
Satılan  mücevher  eşyasının  %65’inin  fiyatı  100  Doların  altındadır.  Ödemelerin  genellikle
30  gün  vadeli  olduğu,  bazı  durumlarda  60  gün  vade  talep  edilebildiği  gözlenmektedir.
Pahalı ürünlerde mağazaların 36 aya varan taksitler yaptığı görülmektedir.   

Ülkemizde düzenlenen mücevher fuarları her ne kadar müşterilere ulaşmada bir yol
olsa  da  özellikle  Toronto’da  düzenlenen  ve  Dış  Ticaret  Müsteşarlığı  tarafından  bireysel
katılımın Devlet Yardımları Mevzuatı kapsamında desteklendiği World Jewellery Expo ile

Dunya Standartlari, kalite isareti ve ticari marka isaretlemeleri





 KANADA STANDARTLAR, KALİTE İŞARETİ VE TİCARİ MARKA
İŞARETLEMELERİ

Kanada’da  kıymetli  madenlerden  mamul  ürünlerin,  bütün  olarak  veya  karışım
halinde hangi maddelerden oluştuğunun belirlenmesi ve yanıltıcı işaretlemelerin önlenmesi
amacıyla  Kanada  Kıymetli  Metaller  İşaretleme  Kanunu  hazırlanmıştır.  Ayrıca  Rekabet
Kurulu  (Competition  Bureau)  tarafından  piyasadaki  ürünler  denetlenmektedir.  Ürünlerin
kalite  ve  marka  işaretlemeleri ürünlerin  üzerinde  veya  etiketlerinde  olabilmektedir.  Kendi
ticari markaları olan üreticilerin ticari markalarını Kanada Fikri Mülkiyet Ofisine (Canadian
Intellectual  Property  Office)  kaydettirmiş  veya  kaydettirmek  için  başvurmuş  olmaları
gerekmektedir.

Altından mamul mücevherat ürünlerinde kalite işaretleri karat olarak belirlenebildiği
gibi  ondalık  olarak  da  işaretlenebilmektedir.  Karat  olarak  belirtilen  kalite  işaretlerinde
"karat", "carat", "Karat", "Carat", "Kt.", "Ct.", "K" ve  "C" kabul edilmektedir. En düşük kalite



olarak 9K için izin verilmekte olup,  9K, 10K, 14K, 18K, 22K şeklinde işaretlenen ürünler
aynı zamanda .375, .417, .583, .750 ve .916 şeklinde de işaretlenebilirler. 

Gümüş  ürünleri  için  izin  verilen  en  düşük  kalite  ise  925  ayardır.  Kabul  edilen
işaretlemeler  ise  "sterling",  "silver",  "sterling  silver",  "SS",  "argent",  "argent  sterling"  ve
".925" dir.

Platinden olan ürünler için getirilen düzenlemelerle "platinum" , "plat." veya "platine" 
işaretlemeleri kabul edilmiştir. Bu işaretlemelerin kullanılabilmesi için platin oranının en az
%95 olması gerekmektedir. Eğer platin bir alaşım içerisinde kullanılıyorsa platin ve iridyum
ya  da  platin  ve  ruthenium  karışımlarının  alaşımda  en  az  %95  oranında  olmaları
gerekmektedir. 

ABD Federal Ticaret Komisyonu  Platin Rehberinde "Pt850", "Pt900" veya "Pt950"
işaretlemelerine  izin  vermektedir.  ABD  Federal  Ticaret  Komisyonu,  Kanada  Kıymetli
Metaller İşaretleme Kanunu ile getirilen numaralama uygulamalarını da kabul etmiştir. 

İhracatçılar  ürünlere  yapılan  işaretlemelerde  Kanada  düzenlemelerinde  olan
"platinum",  "plat."  veya  "platine"  işaretlemeleriyle  ABD  Platin  Rehberinde  belirtilen
işaretlemeleri  beraber  kullanabilirler,  örneğin  "Pt850  plat".    Ayrıca  "850  Plat",  "900  Plat"
veya  "950  Plat"  şeklinde  yapılan  işaretlemeler  ABD  ve  Kanada  tarafından  kabul
edilmektedir.  Böylelikle  işaretlemeler  ABD  ve  Kanada  düzenlemelerine  uygun  olarak
yapılmış olur. 



Kanada Mucevherat Pazari


 Kanada Mücevherat Pazarı


Kanada mücevherat ve elbise aksesuarı tüketim harcamaları 2006 yılında 2 milyar
ABD dolarının üzerinde gerçekleşmiştir.

Kanada  mücevherat  pazarında  talebin  ekonomik,  demografik,  sosyal  ve  kültürel
faktörler tarafından belirlendiği görülmektedir. Bu faktörler arasında en önemlisi kadınların
harcanabilir  gelir  seviyesidir.  Kadınların  Kanada  toplumunda  ekonomik  ve  sosyal  olarak
güçlenmeleri  harcanabilir  gelirlerinin  artmasını  beraberinde  getirmiştir.  Mücevherat
tüketicileri çoğunlukla 20-50 yaş arasındaki kadınlardan oluşmaktadır. 

Kanada’da  nişanlanan  kişiler  arasında  pırlanta  nişan  yüzüğü  satın  alma  oranı
%85’tir.  Bu  oranla  Kanadalılar  dünyada  ilk  sırada  yer  almaktadır.  Ayrıca  dünyanın  önde
gelen  mücevher  firmalarından  DeBeers’ın  popülerleştirdiği  “Sağ  El  Yüzükleri”  de  bekar
kadınların pırlanta yüzük alma oranını arttırmıştır.

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler