Bu Blogda Ara

17 Ekim 2013 Perşembe

Sevgililer Gunu’ne ilgi dustu mu?

18:42



Sevgililer Günü’ne ilgi düştü mü?

Sevgililer Günü, bu yıl da markalar için bir fırsat dönemi olmaya devam etti. Kimi firmalar özel ve farklı hediye seçenekleri ile öne çıkarken, kimileri ise indirimleriyle dikkat çekti.  Medya Takip Merkezi (MTM), bu özel günü mercek altına alarak,  ekonomiye katkısını araştırdı. İşte detaylar…

Dünyanın dört bir yanında heyecanla kutlanan 14 Şubat Sevgililer Günü, ekonomiye bu yıl da hareketlilik getirdi. Bankalardan havayolu şirketlerine, kuyumculardan çiçekçilere, restaurantlardan turizm şirketlerine çeşitli sektörlerde sunulan hediye ve eğlence alternatifleri sevgililer için de özel ve avantajlı fırsatlar yarattı.

Peki, firmalar bu özel gün için nasıl tanıtım çalışmaları yaptılar? Hangi firmalar, Sevgililer Günü için TV kanallarına reklam verdi? Medya Takip Merkezi (MTM), ekranlara yansıyan Sevgililer Günü ekonomisini araştırdı.

Markaların Sevgililer Günü’ne ayırdığı tanıtım bütçesi düştü…
MTM Medya Takip Merkezi’nin yaptığı araştırma sonuçlarına göre; firmaların bu yıl Sevgililer Günü’ne ayırdığı bütçe, 2010 yılına göre, yüzde 18 oranında düşüş gösterdi. 13 TV kanalında, 1-11 Şubat tarihleri arasında yapılan reklam ölçüm sonuçlarına göre; araştırma süresince toplam 18 marka, 13 saati aşkın süreyle reklamlarıyla ekranlarda yer buldu. Bu süre içerisinde, Sevgililer Günü temalı toplam 2 bin 323 reklam, izleyicilere seslendi.

Reklam vermeyi tercih etmeyen bazı kurumlar ise bu yıl özellikle gençlerin yeni trendleri arasında olan fırsat sitelerinde yer alan birbirinden avantajlı kampanyalarıyla dikkat çekti.

Bu yıl TV kanallarına, Sevgililer Günü için en çok reklamı ise General Mobile verdi. Sevgililer Günü’ne özel hazırlattığı reklam filmleriyle tüketicilere özel kampanyasını anlatan marka, 718 reklam spotuyla ekranlarda boy gösterdi. General Mobile’ın reklamları, yaklaşık dört saat boyunca izleyicilere seslendi.

Sevgililer Günü temalı en çok reklam veren ikinci firma ise DenizBank’tı. DenizBank’ı sırasıyla www.httatil.com, Gülaylar Gold, Atasay ve Koçak Pırlanta takip etti.

Sevgililer Günü’ne en büyük yatırım yine mücevherat sektöründen…
Rapora göre, Sevgililer Günü için özel reklam filmi yayınlayan sektörlerin başında mücevherat sektörü geldi. Bu özel gün için reklam veren 18 markanın 7’si (Ariş, As Gold, Atasay, Eros Pırlanta, Gülaylar Gold, Jival, Koçak Pırlanta), mücevherat sektöründen olurken, bu reklamların Sevgililer Günü temalı tüm reklamlar içerisindeki oranı ise %32’yi buldu.

Sevgililer Günü’ne özel reklamlarla dikkat çeken diğer sektörler ise sırasıyla saat sektörü (Nacar, Swatch) ve hipermarketler (Carrefoursa, Migros) oldu.

Basının da Sevgililer Günü’ne ilgisi düştü…
MTM Medya Takip Merkezi’nin, 1800’ü aşkın gazete, dergi ve eklerinde yaptığı medya takip sonuçlarına göre; 1-14 Şubat 2011 tarihleri arasında, Sevgililer Günü ile ilgili olarak toplam 3 bin 509 haber ve yazı okuyucuların ilgisine sunuldu. Gazete ve dergilerde, Sevgililer Günü ile ilgili yayınlanan haber ve köşe yazılarında, geçen yıla göre yüzde 13 oranında düşüş tespit edildi.


Detaylı bilgi için:
Nesil Hande YEL- h.yel@medyatakip.com
MTM Medya Takip Merkezi
Kurumsal İletişim Birim Şefi
0212 442 20 82

0 yorum

17 Ekim 2013 Perşembe

Sevgililer Gunu’ne ilgi dustu mu?



Sevgililer Günü’ne ilgi düştü mü?

Sevgililer Günü, bu yıl da markalar için bir fırsat dönemi olmaya devam etti. Kimi firmalar özel ve farklı hediye seçenekleri ile öne çıkarken, kimileri ise indirimleriyle dikkat çekti.  Medya Takip Merkezi (MTM), bu özel günü mercek altına alarak,  ekonomiye katkısını araştırdı. İşte detaylar…

Dünyanın dört bir yanında heyecanla kutlanan 14 Şubat Sevgililer Günü, ekonomiye bu yıl da hareketlilik getirdi. Bankalardan havayolu şirketlerine, kuyumculardan çiçekçilere, restaurantlardan turizm şirketlerine çeşitli sektörlerde sunulan hediye ve eğlence alternatifleri sevgililer için de özel ve avantajlı fırsatlar yarattı.

Peki, firmalar bu özel gün için nasıl tanıtım çalışmaları yaptılar? Hangi firmalar, Sevgililer Günü için TV kanallarına reklam verdi? Medya Takip Merkezi (MTM), ekranlara yansıyan Sevgililer Günü ekonomisini araştırdı.

Markaların Sevgililer Günü’ne ayırdığı tanıtım bütçesi düştü…
MTM Medya Takip Merkezi’nin yaptığı araştırma sonuçlarına göre; firmaların bu yıl Sevgililer Günü’ne ayırdığı bütçe, 2010 yılına göre, yüzde 18 oranında düşüş gösterdi. 13 TV kanalında, 1-11 Şubat tarihleri arasında yapılan reklam ölçüm sonuçlarına göre; araştırma süresince toplam 18 marka, 13 saati aşkın süreyle reklamlarıyla ekranlarda yer buldu. Bu süre içerisinde, Sevgililer Günü temalı toplam 2 bin 323 reklam, izleyicilere seslendi.

Reklam vermeyi tercih etmeyen bazı kurumlar ise bu yıl özellikle gençlerin yeni trendleri arasında olan fırsat sitelerinde yer alan birbirinden avantajlı kampanyalarıyla dikkat çekti.

Bu yıl TV kanallarına, Sevgililer Günü için en çok reklamı ise General Mobile verdi. Sevgililer Günü’ne özel hazırlattığı reklam filmleriyle tüketicilere özel kampanyasını anlatan marka, 718 reklam spotuyla ekranlarda boy gösterdi. General Mobile’ın reklamları, yaklaşık dört saat boyunca izleyicilere seslendi.

Sevgililer Günü temalı en çok reklam veren ikinci firma ise DenizBank’tı. DenizBank’ı sırasıyla www.httatil.com, Gülaylar Gold, Atasay ve Koçak Pırlanta takip etti.

Sevgililer Günü’ne en büyük yatırım yine mücevherat sektöründen…
Rapora göre, Sevgililer Günü için özel reklam filmi yayınlayan sektörlerin başında mücevherat sektörü geldi. Bu özel gün için reklam veren 18 markanın 7’si (Ariş, As Gold, Atasay, Eros Pırlanta, Gülaylar Gold, Jival, Koçak Pırlanta), mücevherat sektöründen olurken, bu reklamların Sevgililer Günü temalı tüm reklamlar içerisindeki oranı ise %32’yi buldu.

Sevgililer Günü’ne özel reklamlarla dikkat çeken diğer sektörler ise sırasıyla saat sektörü (Nacar, Swatch) ve hipermarketler (Carrefoursa, Migros) oldu.

Basının da Sevgililer Günü’ne ilgisi düştü…
MTM Medya Takip Merkezi’nin, 1800’ü aşkın gazete, dergi ve eklerinde yaptığı medya takip sonuçlarına göre; 1-14 Şubat 2011 tarihleri arasında, Sevgililer Günü ile ilgili olarak toplam 3 bin 509 haber ve yazı okuyucuların ilgisine sunuldu. Gazete ve dergilerde, Sevgililer Günü ile ilgili yayınlanan haber ve köşe yazılarında, geçen yıla göre yüzde 13 oranında düşüş tespit edildi.


Detaylı bilgi için:
Nesil Hande YEL- h.yel@medyatakip.com
MTM Medya Takip Merkezi
Kurumsal İletişim Birim Şefi
0212 442 20 82

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Archive

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler