Bu Blogda Ara

12 Aralık 2013 Perşembe

Nisan icin Pirlanta, Holywood yildizlarinin Nisan Yuzukleri

 Hayatlarında yeni başlangıçlar gerçekleşecek olan çiftlerin bu heyecanı doruğa çıkaran bir seçim de, ömür boyu evliliklerinin temsili nişanesi olarak parmaklarında taşıyacakları, nişan yüzüğü seçimi esnasında gerçekleşiyor.

 Genç kızların heyecanla beklediği söz ve isteme işlemleri sonrası, nişan hazırlıkları büyük bir heyecan ve mutlulukla geçiyor.

 2014 pırlanta yüzük modelleri koleksiyonunda derlenen birbirinden parıltılı pırlanta yüzük modelleri ile bu seçimi kafanızda belirlemeniz artık çok daha kolaylaşıyor. Oldukça zengin modeller ile göz kamaştıracak seçiminiz mutlaka pırlanta koleksiyonundan olmalıdır.

K:Hatunlara Dair 



























Holywood yıldızlarının Nişan Yüzükleri









P'S Sarraf

11 Aralık 2013 Çarşamba

Victoria Beckham'ın dugununde giydigi elmas ve 18 karat altinla suslu gelinlik taci

 Victoria Beckham'ın düğününde giydiği  taçı satılıyor.



Victoria Beckham'ın 1999 yılında düğününde giydiği elmas ve 18 karat altınla süslü gelinlik tacı gelecek hafta satılıyor.


Victoria düğününde Vera Wang imzalı bir gelinlik ve İrlandalı kuyumcu Slim Barrett imalatı bir tac giymişti.

 

Aynı tasarımcının Chanel, Versace, Beyonce ve Lady Gaga için de çalıştığı öğrenilirken, 

 


tacın Bonham açık arttırma evinde 18-25 Bin pound arasında bir fiyata satılması bekleniyor.

POSTA

7 Aralık 2013 Cumartesi

2014 Pirlanta Modelleri ve Trendleri : En Sicak Nisan yuzukleri Trendleri

2014 Pırlanta Modelleri ve Trendleri :
 Lüks ötesi ışıltı

  En Sıcak Nişan yüzükleri Trendleri
GLAMOUR- Kim Fusaro- Düğün Blog Yazarı

TREND 1: Yastık Şeklinde Halo İle bir Yuvarlak Elmas: "Halo üzerinde bir twist nişan yüzüğü trendi! Birçok kadın giderek daha popüler olan yastık şeklinde yüzük arıyorlar , ama setlerde yuvarlak kesim merkezi için elmas maksimum parlaklıkta olmalı. Bu stil dünyadaki en iyi kombineyi sağlar : Bu trendin üzerinde bir genel görünümünü ve klasik şekilli taş örneğini inceleyebilirsiniz."

TREND 2: Vintage'dan İlham alan Detaylar
" Bir süre için popülerdi şimdilerde, vintage ilham trend yavaşlama belirtileri gösteriyor. Ammavelakin niye ölsün? Yüzük, karmaşık, nefis, ve sadece bir göze sahip olan takı izleri, detayları ile klasik bir sinema dışına çıktı."


  TREND 3: Fantezi Renkli Elmas
"Anomaliler doğa, yanlızca her 10.000  elmasta bir doğal renke sahip olmak üzere sarı tonları, kırmızı, mavi ve kahverengi. 'fantezi' elmas olarak adlandırılan bir model, değişiklik arayan kadınlar arasında popülerdir bir şey daha nadir ve ayırt edici."



 TREND 4: Sonsuzluk Bantları olarak Nişan Yüzükleri
"Önemli bir trend 2014'te ifade ve bireysel anlamına gelmez bu  sadece büyük ve gösterişli. Birçok kadın lehine bir elmas sonsuzluk band olarak bir nişan yüzüğü sağlayan  'ince çarpıcı' sembolize görünüm ve evlilik ebedi doğa temalı."

GLAMOUR

 2014 Pırlanta Modelleri 




















6 Aralık 2013 Cuma

Ingiltere Mucevher ve Pirlanta Pazari



İngiltere Mücevher ve Pırlanta Pazarı

 
Turquality-Confidential & Proprietary ● Copyright © 2006 ACNielsen ● a VNU business


Üretim Değerleri
● Kuyum piyasasında kapsamlı üretim ve satış rakamlarına ulaşmak zor ancak 3 Milyon İngiliz
Sterlini civarında olduğu tahmin edilmekte.
● Geçtiğimiz on yıl boyunca büyümeye devam eden kuyum piyasası artık istikrar ve hatta
2004’ten bu yana düşüş eğilimi göstermektedir.
● İngiltere’de üretim lüks, özel üreticilerle sınırlı (örneğin; bağımsızlar). Uzmanlar pazardaki
ürünlerin yüzde onundan azının İngiltere’de üretildiğini tahmin ediyor.


Segmentler
● Kuyum piyasasındaki yaygın segmentasyon değere göre oluşuyor. Perakendeciler
alışveriş başı harcanan miktarda düşükten yükseğe uzanan farklı seviyelerde
segmentlere ayrılmış.
● Piyasadaki kuyum segmentleri şöyle:
– Gerçek mücevherat
> Mücevher: Değerli taşlar, madenler ve cevherler.
> Pırlanta: Ayrı bir kategori ve genellikle önemli günlere dair parçalar (nikah/nişan).
> Saat: Markanın daha fazla önem taşıdığı çok ayrı bir kategori.
> Koleksiyon parçaları: Özel ürünler, ev aksesuarları/eşyaları da girebiliyor.
– Moda mücevherat (Bijuteri)
> Moda akımlarına, mevsimsel modalara göre şekilleniyor ve ana cadde perakendecileri
üzerinden satılıyor.
> Ahşap, metal, plastik, değersiz taşlar.


Gerçek Mücevherat segmentindeki gruplar:
● Değerli Mücevherat
– Değerli taşlar: Pırlanta, safir, zümrüt, yakut, gelişmekte olan tanzanit, aqua marine gibi
diğer nadir bulunan yarı değerli taşlar oldukça pahalı.
– Değerli metaller: Altın (sarı, beyaz, kırmızı), gümüş, platin daha pahalı. (200 İngiliz
Sterlini üzerinde.)
– 25 yaş üzerinde özellikle durumsa ürün alımı.
● Pırlantalar
– İngiltere pazarında açık farkla en gözde taş.
– Özel günlere dair parçalar, genellikle erkekler tarafından kadınlar için alınıyor.
● Yarı değerli taşlar
– Kuvars, opal.
– Çalışmaya yeni başlamış daha genç kesim.
● Değerli metaller
– Beyaz platin ve altın, tüm yaş gruplarında.


 

Başlıca Ürün Grupları
Önemli Ürün Grupları
Çok istikrarlı ve geleneksel, gruplarda değişiklik az
● Nişan yüzükleri (yaygın pırlanta alımı)
● Saatler– moda, markalı
● Alyanslar
● Özel mücevherat – düğün, parti gibi özel
durumlarda takılan mücevherler
● Moda mücevherat (bijuteri) – çoğunlukla günlük
kullanım
● Küpeler
● Kolyeler
● Pandantifler
● Bilezikler
Zayıf Ürünler
 Hacim olarak nişan yüzükleri, saatler ve Hot
Diamonds gibi markalı mücevherat. Ancak bu
ürünlerin parça başı değeri yüksek olduğundan (nişan
yüzüğünde orta/yüksek fiyat kategorisi ortalaması
1500 £) piyasa değeri yüksektir.
 Bu moda akımı sona ermek üzere olduğundan özel
mücevherat ve etnik parçalarda düşük olması olası.
 Mevcut kategorilerin hiçbirinde yetersizlik yok, İngiltere pazarının ihtiyaçları
karşılanıyor.
 ABD akımlarının etkisiyle yüksek kıratlı ürünlere talep olabilir.
 Defile modasını takip etmek yeni akımları çıkarken yakalamak için bir fırsat
olabilir.


Üretim Teknikleri
● Üretim artık İngiltere’de yapılmadığından tüketiciler teknik veya kalitede bir
değişiklik fark etmiş değil.
● Hindistan gibi yabancı ülkelerde öğrenilmesi zaman almış olmakla beraber
“artık elmas kesiminde çok iyiler”. Çoğu perakendeci tüketicinin tanıdığı ve
görmeyi beklediği “imza/özel” kesimler satıyor.
● Tasarımda da belirgin bir farklılık yok. Tercih edilen 4 tırnaklı pırlanta yabancı
pazarlarda da aynı standartta bulunabilmekte.
ANCAK
● Günümüzde balmumu kalıp yöntemi çok kullanılır. Balmumundan bir model
hazırlanıp kalıbı çıkarılır ve eriyen balmumu yerine dolan metal tek parça bir
mücevher haline gelir. Bu teknik Uzak Doğu’da, Çin’de öncelikle seri üretim
için kullanılıyor. İngiltere’de ise üretilen ürün sayısı arttıkça balmumu kalıptan
ziyade el işçiliği tercih ediliyor.




Satış Kanalları, dvm.
Alt Sınıf- Ana Cadde
örn. Argos
Süpermarketler
Alışveriş kanalları
Bağımsızlar
Tüm ürün gruplarında, özellikle nişan yüzüklerinde en büyük satıcılar Argos &
H Samuel.
Yeni gelişiyor; sadece düşük değil, orta ve yüksek fiyat kategorilerinde de
rekabet ediyor; süpermarketlerin gerçek mücevhere girişi yeni bir akım. (Asda)
İngiltere’de yaklaşık 7000 bağımsız kuyumcu var. Özellikle üst sınıf arasında
popülerler; indirimli veya yarı fiyata verdikleri ürünler de alt sınıfta popüler.
Çok büyük değil; daha düşük kalite olduğu düşünülüyor ve bilenler değerinden
pahalı buluyor. Ayrıca tüketici hâlâ mücevheri görmek ve dokunmak istiyor.
Satış Kanalları Bilgi
Orta Sınıf-Ana Cadde
örn. Signet
Ernest Jones, Beaverbrooks, Goldsmiths; hepsi de ana caddede ve geniş bir
ürün yelpazesi sunuyor. Genellikle özel gün alışverişleri buralardan yapılıyor.
İnternet
Özellikle yarı değerli ürünlerde popülaritesi artıyor. eBay gibi siteler özellikle
gözde ama yine de halen küçük bir pazar.


Confidential & Proprietary ● Copyright © 2006 ACNielsen ● a VNU business

3 Aralık 2013 Salı

Sezonun Dudak Isirtan Goz Kamastiran Taki Trendleri 2014

 Sezonun Dudak Isırtan Göz Kamaştıran Takı Trendleri

2013-2014 Sonbahar Kış sezonundaki aksesuarlarda, zarif bir kadın imajından daha çok asi bir genç kız havası var

 





Aksesuarlarda, zarif bir kadın imajından daha çok asi bir genç kız havası var. 
 
Tribal kolyeler, zincirler, hayvan figürlü bilekliklerle dolu bir sonbahara hazır mısınız ? 

Çeşitli Hayvan Figürleri,
Roberto Cavalli’nin 2013-2014 Sonbahar Kış podyumunda her yerde uçuşan sinekler, böcekler gördük. Elbise askılarında, kollarda, yakalarda karşımıza çıkan bu sevimli hayvanlar takılarımızı da süsleyecek.
Zincir
Birçok tasarımcının sonbahar kış koleksiyonlarında yer verdiği zincirler, önümüzdeki sezon büyüklü küçüklü her yeri işgal edecekler.
Zincir tasarımlı kolyeler ön plana çıkarken, bileklik ve küpeler de zincir akımından geri kalmayacak 






Devasa küpeler
Balmain 2013-2014 Sonbahar Kış defilesinde podyumda gördüğümüz küpeler, metrelerce öteden fark edilebilecek kadar büyüktü. Bu demek oluyor ki, omuzlarınıza kadar değen, gösterişli, kocaman küpelerinizi takı kutunuzdan çıkarmanın vakti geldi!
Eğer “benim böyle büyük küpelerim yok” diyorsanız, şimdi bir tane edinmenin tam sırası!
Sonbahar renklerini en iyi yansıtanlardan biri olan tribal akım, bu sezon aksesuarlarda karşımıza sıklıkla çıkacak.

KadınHerYerdeNET

12 Aralık 2013 Perşembe

Nisan icin Pirlanta, Holywood yildizlarinin Nisan Yuzukleri

 Hayatlarında yeni başlangıçlar gerçekleşecek olan çiftlerin bu heyecanı doruğa çıkaran bir seçim de, ömür boyu evliliklerinin temsili nişanesi olarak parmaklarında taşıyacakları, nişan yüzüğü seçimi esnasında gerçekleşiyor.

 Genç kızların heyecanla beklediği söz ve isteme işlemleri sonrası, nişan hazırlıkları büyük bir heyecan ve mutlulukla geçiyor.

 2014 pırlanta yüzük modelleri koleksiyonunda derlenen birbirinden parıltılı pırlanta yüzük modelleri ile bu seçimi kafanızda belirlemeniz artık çok daha kolaylaşıyor. Oldukça zengin modeller ile göz kamaştıracak seçiminiz mutlaka pırlanta koleksiyonundan olmalıdır.

K:Hatunlara Dair 



























Holywood yıldızlarının Nişan Yüzükleri









P'S Sarraf

11 Aralık 2013 Çarşamba

Victoria Beckham'ın dugununde giydigi elmas ve 18 karat altinla suslu gelinlik taci

 Victoria Beckham'ın düğününde giydiği  taçı satılıyor.



Victoria Beckham'ın 1999 yılında düğününde giydiği elmas ve 18 karat altınla süslü gelinlik tacı gelecek hafta satılıyor.


Victoria düğününde Vera Wang imzalı bir gelinlik ve İrlandalı kuyumcu Slim Barrett imalatı bir tac giymişti.

 

Aynı tasarımcının Chanel, Versace, Beyonce ve Lady Gaga için de çalıştığı öğrenilirken, 

 


tacın Bonham açık arttırma evinde 18-25 Bin pound arasında bir fiyata satılması bekleniyor.

POSTA

7 Aralık 2013 Cumartesi

2014 Pirlanta Modelleri ve Trendleri : En Sicak Nisan yuzukleri Trendleri

2014 Pırlanta Modelleri ve Trendleri :
 Lüks ötesi ışıltı

  En Sıcak Nişan yüzükleri Trendleri
GLAMOUR- Kim Fusaro- Düğün Blog Yazarı

TREND 1: Yastık Şeklinde Halo İle bir Yuvarlak Elmas: "Halo üzerinde bir twist nişan yüzüğü trendi! Birçok kadın giderek daha popüler olan yastık şeklinde yüzük arıyorlar , ama setlerde yuvarlak kesim merkezi için elmas maksimum parlaklıkta olmalı. Bu stil dünyadaki en iyi kombineyi sağlar : Bu trendin üzerinde bir genel görünümünü ve klasik şekilli taş örneğini inceleyebilirsiniz."

TREND 2: Vintage'dan İlham alan Detaylar
" Bir süre için popülerdi şimdilerde, vintage ilham trend yavaşlama belirtileri gösteriyor. Ammavelakin niye ölsün? Yüzük, karmaşık, nefis, ve sadece bir göze sahip olan takı izleri, detayları ile klasik bir sinema dışına çıktı."


  TREND 3: Fantezi Renkli Elmas
"Anomaliler doğa, yanlızca her 10.000  elmasta bir doğal renke sahip olmak üzere sarı tonları, kırmızı, mavi ve kahverengi. 'fantezi' elmas olarak adlandırılan bir model, değişiklik arayan kadınlar arasında popülerdir bir şey daha nadir ve ayırt edici."



 TREND 4: Sonsuzluk Bantları olarak Nişan Yüzükleri
"Önemli bir trend 2014'te ifade ve bireysel anlamına gelmez bu  sadece büyük ve gösterişli. Birçok kadın lehine bir elmas sonsuzluk band olarak bir nişan yüzüğü sağlayan  'ince çarpıcı' sembolize görünüm ve evlilik ebedi doğa temalı."

GLAMOUR

 2014 Pırlanta Modelleri 




















6 Aralık 2013 Cuma

Ingiltere Mucevher ve Pirlanta Pazari



İngiltere Mücevher ve Pırlanta Pazarı

 
Turquality-Confidential & Proprietary ● Copyright © 2006 ACNielsen ● a VNU business


Üretim Değerleri
● Kuyum piyasasında kapsamlı üretim ve satış rakamlarına ulaşmak zor ancak 3 Milyon İngiliz
Sterlini civarında olduğu tahmin edilmekte.
● Geçtiğimiz on yıl boyunca büyümeye devam eden kuyum piyasası artık istikrar ve hatta
2004’ten bu yana düşüş eğilimi göstermektedir.
● İngiltere’de üretim lüks, özel üreticilerle sınırlı (örneğin; bağımsızlar). Uzmanlar pazardaki
ürünlerin yüzde onundan azının İngiltere’de üretildiğini tahmin ediyor.


Segmentler
● Kuyum piyasasındaki yaygın segmentasyon değere göre oluşuyor. Perakendeciler
alışveriş başı harcanan miktarda düşükten yükseğe uzanan farklı seviyelerde
segmentlere ayrılmış.
● Piyasadaki kuyum segmentleri şöyle:
– Gerçek mücevherat
> Mücevher: Değerli taşlar, madenler ve cevherler.
> Pırlanta: Ayrı bir kategori ve genellikle önemli günlere dair parçalar (nikah/nişan).
> Saat: Markanın daha fazla önem taşıdığı çok ayrı bir kategori.
> Koleksiyon parçaları: Özel ürünler, ev aksesuarları/eşyaları da girebiliyor.
– Moda mücevherat (Bijuteri)
> Moda akımlarına, mevsimsel modalara göre şekilleniyor ve ana cadde perakendecileri
üzerinden satılıyor.
> Ahşap, metal, plastik, değersiz taşlar.


Gerçek Mücevherat segmentindeki gruplar:
● Değerli Mücevherat
– Değerli taşlar: Pırlanta, safir, zümrüt, yakut, gelişmekte olan tanzanit, aqua marine gibi
diğer nadir bulunan yarı değerli taşlar oldukça pahalı.
– Değerli metaller: Altın (sarı, beyaz, kırmızı), gümüş, platin daha pahalı. (200 İngiliz
Sterlini üzerinde.)
– 25 yaş üzerinde özellikle durumsa ürün alımı.
● Pırlantalar
– İngiltere pazarında açık farkla en gözde taş.
– Özel günlere dair parçalar, genellikle erkekler tarafından kadınlar için alınıyor.
● Yarı değerli taşlar
– Kuvars, opal.
– Çalışmaya yeni başlamış daha genç kesim.
● Değerli metaller
– Beyaz platin ve altın, tüm yaş gruplarında.


 

Başlıca Ürün Grupları
Önemli Ürün Grupları
Çok istikrarlı ve geleneksel, gruplarda değişiklik az
● Nişan yüzükleri (yaygın pırlanta alımı)
● Saatler– moda, markalı
● Alyanslar
● Özel mücevherat – düğün, parti gibi özel
durumlarda takılan mücevherler
● Moda mücevherat (bijuteri) – çoğunlukla günlük
kullanım
● Küpeler
● Kolyeler
● Pandantifler
● Bilezikler
Zayıf Ürünler
 Hacim olarak nişan yüzükleri, saatler ve Hot
Diamonds gibi markalı mücevherat. Ancak bu
ürünlerin parça başı değeri yüksek olduğundan (nişan
yüzüğünde orta/yüksek fiyat kategorisi ortalaması
1500 £) piyasa değeri yüksektir.
 Bu moda akımı sona ermek üzere olduğundan özel
mücevherat ve etnik parçalarda düşük olması olası.
 Mevcut kategorilerin hiçbirinde yetersizlik yok, İngiltere pazarının ihtiyaçları
karşılanıyor.
 ABD akımlarının etkisiyle yüksek kıratlı ürünlere talep olabilir.
 Defile modasını takip etmek yeni akımları çıkarken yakalamak için bir fırsat
olabilir.


Üretim Teknikleri
● Üretim artık İngiltere’de yapılmadığından tüketiciler teknik veya kalitede bir
değişiklik fark etmiş değil.
● Hindistan gibi yabancı ülkelerde öğrenilmesi zaman almış olmakla beraber
“artık elmas kesiminde çok iyiler”. Çoğu perakendeci tüketicinin tanıdığı ve
görmeyi beklediği “imza/özel” kesimler satıyor.
● Tasarımda da belirgin bir farklılık yok. Tercih edilen 4 tırnaklı pırlanta yabancı
pazarlarda da aynı standartta bulunabilmekte.
ANCAK
● Günümüzde balmumu kalıp yöntemi çok kullanılır. Balmumundan bir model
hazırlanıp kalıbı çıkarılır ve eriyen balmumu yerine dolan metal tek parça bir
mücevher haline gelir. Bu teknik Uzak Doğu’da, Çin’de öncelikle seri üretim
için kullanılıyor. İngiltere’de ise üretilen ürün sayısı arttıkça balmumu kalıptan
ziyade el işçiliği tercih ediliyor.




Satış Kanalları, dvm.
Alt Sınıf- Ana Cadde
örn. Argos
Süpermarketler
Alışveriş kanalları
Bağımsızlar
Tüm ürün gruplarında, özellikle nişan yüzüklerinde en büyük satıcılar Argos &
H Samuel.
Yeni gelişiyor; sadece düşük değil, orta ve yüksek fiyat kategorilerinde de
rekabet ediyor; süpermarketlerin gerçek mücevhere girişi yeni bir akım. (Asda)
İngiltere’de yaklaşık 7000 bağımsız kuyumcu var. Özellikle üst sınıf arasında
popülerler; indirimli veya yarı fiyata verdikleri ürünler de alt sınıfta popüler.
Çok büyük değil; daha düşük kalite olduğu düşünülüyor ve bilenler değerinden
pahalı buluyor. Ayrıca tüketici hâlâ mücevheri görmek ve dokunmak istiyor.
Satış Kanalları Bilgi
Orta Sınıf-Ana Cadde
örn. Signet
Ernest Jones, Beaverbrooks, Goldsmiths; hepsi de ana caddede ve geniş bir
ürün yelpazesi sunuyor. Genellikle özel gün alışverişleri buralardan yapılıyor.
İnternet
Özellikle yarı değerli ürünlerde popülaritesi artıyor. eBay gibi siteler özellikle
gözde ama yine de halen küçük bir pazar.


Confidential & Proprietary ● Copyright © 2006 ACNielsen ● a VNU business

3 Aralık 2013 Salı

Sezonun Dudak Isirtan Goz Kamastiran Taki Trendleri 2014

 Sezonun Dudak Isırtan Göz Kamaştıran Takı Trendleri

2013-2014 Sonbahar Kış sezonundaki aksesuarlarda, zarif bir kadın imajından daha çok asi bir genç kız havası var

 





Aksesuarlarda, zarif bir kadın imajından daha çok asi bir genç kız havası var. 
 
Tribal kolyeler, zincirler, hayvan figürlü bilekliklerle dolu bir sonbahara hazır mısınız ? 

Çeşitli Hayvan Figürleri,
Roberto Cavalli’nin 2013-2014 Sonbahar Kış podyumunda her yerde uçuşan sinekler, böcekler gördük. Elbise askılarında, kollarda, yakalarda karşımıza çıkan bu sevimli hayvanlar takılarımızı da süsleyecek.
Zincir
Birçok tasarımcının sonbahar kış koleksiyonlarında yer verdiği zincirler, önümüzdeki sezon büyüklü küçüklü her yeri işgal edecekler.
Zincir tasarımlı kolyeler ön plana çıkarken, bileklik ve küpeler de zincir akımından geri kalmayacak 






Devasa küpeler
Balmain 2013-2014 Sonbahar Kış defilesinde podyumda gördüğümüz küpeler, metrelerce öteden fark edilebilecek kadar büyüktü. Bu demek oluyor ki, omuzlarınıza kadar değen, gösterişli, kocaman küpelerinizi takı kutunuzdan çıkarmanın vakti geldi!
Eğer “benim böyle büyük küpelerim yok” diyorsanız, şimdi bir tane edinmenin tam sırası!
Sonbahar renklerini en iyi yansıtanlardan biri olan tribal akım, bu sezon aksesuarlarda karşımıza sıklıkla çıkacak.

KadınHerYerdeNET

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler