Sevgililer
Günü’ne ilgi düştü mü?
Sevgililer Günü, bu yıl da markalar için bir fırsat dönemi olmaya
devam etti. Kimi firmalar özel ve farklı hediye seçenekleri ile öne çıkarken,
kimileri ise indirimleriyle dikkat çekti. Medya Takip Merkezi (MTM), bu özel günü mercek
altına alarak, ekonomiye katkısını
araştırdı. İşte detaylar…
Dünyanın dört bir yanında heyecanla
kutlanan 14 Şubat Sevgililer Günü, ekonomiye bu yıl da hareketlilik getirdi.
Bankalardan havayolu şirketlerine, kuyumculardan çiçekçilere, restaurantlardan
turizm şirketlerine çeşitli sektörlerde sunulan hediye ve eğlence
alternatifleri sevgililer için de özel ve avantajlı fırsatlar
yarattı.
Peki, firmalar bu özel gün için
nasıl tanıtım çalışmaları yaptılar? Hangi firmalar, Sevgililer Günü için TV
kanallarına reklam verdi? Medya Takip Merkezi (MTM), ekranlara yansıyan
Sevgililer Günü ekonomisini araştırdı.
Markaların Sevgililer Günü’ne ayırdığı tanıtım
bütçesi düştü…
MTM Medya Takip Merkezi’nin yaptığı
araştırma sonuçlarına göre; firmaların bu yıl Sevgililer Günü’ne ayırdığı
bütçe, 2010 yılına göre, yüzde 18 oranında düşüş gösterdi. 13 TV kanalında, 1-11
Şubat tarihleri arasında yapılan reklam ölçüm sonuçlarına göre; araştırma
süresince toplam 18 marka, 13 saati aşkın süreyle reklamlarıyla ekranlarda yer
buldu. Bu süre içerisinde, Sevgililer Günü temalı toplam 2 bin 323 reklam,
izleyicilere seslendi.
Reklam vermeyi tercih etmeyen bazı
kurumlar ise bu yıl özellikle gençlerin yeni trendleri arasında olan fırsat
sitelerinde yer alan birbirinden avantajlı kampanyalarıyla dikkat çekti.
Bu yıl TV kanallarına, Sevgililer
Günü için en çok reklamı ise General Mobile verdi. Sevgililer Günü’ne özel
hazırlattığı reklam filmleriyle tüketicilere özel kampanyasını anlatan marka, 718
reklam spotuyla ekranlarda boy gösterdi. General Mobile’ın reklamları, yaklaşık
dört saat boyunca izleyicilere seslendi.
Sevgililer Günü temalı en çok reklam
veren ikinci firma ise DenizBank’tı. DenizBank’ı sırasıyla www.httatil.com, Gülaylar
Gold, Atasay ve Koçak Pırlanta takip etti.
Sevgililer Günü’ne en büyük yatırım yine mücevherat
sektöründen…
Rapora göre, Sevgililer Günü için
özel reklam filmi yayınlayan sektörlerin başında mücevherat sektörü geldi. Bu
özel gün için reklam veren 18 markanın 7’si (Ariş, As Gold, Atasay, Eros
Pırlanta, Gülaylar Gold, Jival, Koçak Pırlanta), mücevherat sektöründen
olurken, bu reklamların Sevgililer Günü temalı tüm reklamlar içerisindeki oranı
ise %32’yi buldu.
Sevgililer Günü’ne özel
reklamlarla dikkat çeken diğer sektörler ise sırasıyla saat sektörü (Nacar,
Swatch) ve hipermarketler (Carrefoursa, Migros) oldu.
Basının da Sevgililer Günü’ne ilgisi düştü…
MTM Medya Takip Merkezi’nin, 1800’ü
aşkın gazete, dergi ve eklerinde yaptığı medya takip sonuçlarına göre; 1-14
Şubat 2011 tarihleri arasında, Sevgililer Günü ile ilgili olarak toplam 3 bin 509
haber ve yazı okuyucuların ilgisine sunuldu. Gazete ve dergilerde, Sevgililer
Günü ile ilgili yayınlanan haber ve köşe yazılarında, geçen yıla göre yüzde 13
oranında düşüş tespit edildi.
Detaylı bilgi için:
MTM Medya Takip Merkezi
Kurumsal İletişim
Birim Şefi
0212 442 20 82