Bu Blogda Ara

15 Ekim 2013 Salı

2014’un mucevher modasinda marjinallik on planda.. Renkli Pirlantalar

2014’ün mücevher modasında marjinallik ön planda


RENKLİ PIRLANTALAR...

 
2014’ün mücevher modasında marjinallik ön planda. Dünyada sadece Kilimanjaro Dağı'nın eteklerinde çıkarılan tanzanit taşı ve klasik “tek taş” anlayışını bozan siyah pırlanta bu yıla damgasını vuracak. Istanbul Jewelry Show Ekim 2013’de yeni sezonun mücevher modelleri görücüye çıktı. Bu yıl klasik modeller yerine tasarım harikası ve renkli pırlantalı taşlar ön planda. Özellikle, dünyada tek bir yerde çıkan ve mücevher modasının son gözdesi olan "tanzanit"i pırlantalarla yorumlayarak hazırlanan tasarımlar ilk kez İstanbul Jewelry Show'da sergilendi. Bu değerli taş, mavi ve mor tonlarının dans ettiği kadifemsi renklere sahip. Farklı ışıkların altında, kimi zaman sakin ve derin bir mavinin, kimi zaman da asaletin rengi morun tonlarını yansıtan modeller bu sezon kadınların vazgeçilmezi olacağa benziyor. Fuarın dikkat çeken modellerinden bir diğeri ise, marjinallik arayanlara özel tasarlanan siyah tek taş pırlanta oldu. Görünüşe göre, 2014 kış modasına siyah tek taş pırlanta damgasını vuracak.

Klass Magazin

Bu guzellik ve ihtisam gozunuzu alacak

 

Bu Güzellik ve İhtişam Gözünüzü Alacak

Değerli taşların elde edilmesinde gereken etik kurallara uyan ve dünyanın lider üreticileri arasında yer alan ünlü mücevher markası Gemfields’in 36 tasarımcısından biri yine mükemmel bir tasarıma imza attı.




 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgontZXgYGgW6B6MkItnmk7A4xstedt1dNfsfNrBLwlRuM_-9x-hc3ApZssch6-onWjld7esC5hrV6oc8KW-MrBNYaCo5Ui6bfwDDnZGnjeQKciOe7OWJ3ckml4oKlFkQvEVgJuf9WKoa4/s1600/4_home-page.jpg



 Kendine özgü mükemmel tarzını koruduğu bu zümrüt küpeler, hem tasarımın hem de taşların ihtişamını gözler önüne seriyor.  Martin, yaptığı grafiksel tasarımla, küpelerin merkezinde iki tane toplamda 1.34 karatlık Gemfields’e ait Zambiya zümrütleri bulunuyor. Zümrütlerin yanı sıra pembe altın görüntüsünü de göz ardı etmemek gerek. Küpelerin en önemli özelliği ise zümrütlerin çıt çıt özelliğine sahip olması. Bu sayede zümrütlerin çıkarılması ile küpeleri takmak için özel bir davet ya da da geceyi beklemeye gerek olmaması.

Good Luck

Chanel’in mucevherleri


Gabrielle Chanel incilere olan düşkünlüğüyle biliniyor ama mücevher tutkusu yalnızca onlarla sınırlı değildi. 

Chanel’in mücevherleri


Inside Chanel serisinin üçüncü videosu Chanel and the diamond, Fransız modaevinin 1932’de yaratılan ilk mücevher koleksiyonunun hikayesini anlatıyor. Tabii o mücevherlerin sonsuzluğunu da..


“Shine bright like a diamond”

 

VOGUE TURKIYE


Kis Mucevher Trendleri

Pırlanta, altın, elmas, zümrüt gibi mücevher dünyasını bu adresten takip edin. ... Bu yazımda sizlere 2012-2013 kış mücevher trendlerinden bahsetmek istiyorum. Sonbahar ve kış mevsimleri yaklaşırken herkes  sezonun yeni trendleri hakkında araştırma yapmaya başlar. 2012-2013 sonbahar/kış mevsimlerinde bazı devam eden trendlerin yanı sıra birkaç yeni stil var.





Renk takılarda önemli rol oynamaya devam etmektedir. Yazın getirdiği parlak ve neon renklerine karşın son baharda uçuk sarı, yeşil ve pembe renkler hakim. Yeni sezonda ön planda kalmaya devam eden tek istisna renk elektrik mavisidir. Nötr renklerin arasında siyah, gri renginin tüm tonları, krem ve kahve renkleri klasik görünümü oluşturmaya yardımcı oluyor. Renkli taşlar sonbaharın tüm zengin tonlarını ifade etmek için her zaman mükemmel bir yoldur. Bu sezon koyu kahve ve menekşe, anahtar renkleridir, dolayısıyla garnet, ametist ve pembe turmalin takı tasarımlarında en çok tercih edilen taşlardır. Biraz daha sıra dışı görünümü oluşturmak isteyenler yeşil peridot ve turuncu ateş opali gibi canlı renkli taşları deneyebilirler.  Ve tabii ki beyaz pırlantalı mücevherler her mevsiminde olduğu gibi birinciliği koruyacaklar.





Dantel, jakar ve metalik dokuma kumaşlar sonbaharın giyim trendlerine lüks ve zarafet katıyorlar. Bu görünüme cesur, büyük ve gösterişli pırlantalı altın, gümüş ve platin takılar uygun olacaktır. Kokteyl yüzükler bu durumda mükemmel bir seçim olur. Opak elmaslar veya ince ham elmas dilimleri koyu renkli metaller üzerinde gri veya şampanya pırlanta ile bu mevsimde gizemli bir duruş sergiliyorlar.








Uzak diyarları yansıtan desenler takılarda 1970’li yılların modelleri hatırlatıyorlar.  Leopar, zebra ve yılan desenleri bazen mavi veya mor gibi hiç beklenmedik renk paleti ile karşımıza çıkıyorlar. Sallantılı küpeler, uzun kolyeler ve geniş bilezikler yeni sezonda tekrar vazgeçilmez takı türleri olacaklar. Görünüşe göre yeni sezonda büyük, gösterişli ve cesur takılar hakim olmaya devam edecekler. 

Mücevherlerin Gizemi
 

5 Ekim 2013 Cumartesi

"Dunyanin begendigi en pahali mucevherler " Takilar

Chopard
Mavi elmas yüzük Doğal renkli değerli taşların en nadidesi mavi elmasın beyaz altınla birleştiği bu yüzük 18 karat ve 1626 milyon dolar değerinde…
2 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Garrard
Yakut gerdanlık 14 milyon dolar 155 karatlık pırlanta gerdanlık üzerine yerleştirilen bu 4063 karat kalp şeklinde yakut İngiliz mücevher firmasının koleksiyonun en pahalı parçası Gerdanlık istenildiğinde taca da dönüştürülebiliyor
3 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Neil Lane
Pırlanta gerdanlık 4 milyon dolar Los Angeles kökenli bir marka olan Neil Lane, mücevherlerini genellikle Oscar töreninde boy gösteren yıldızlarının üstünde sergiliyor Bu gerdanlık ise üstünde taşıdığı 140 karatlık pırlanta ile koleksiyonun en pahalı parçalarından…
4 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri DeBeers
Marie Antoinette gerdanlık 37 milyon dolar Fransız kraliçesinin adıyla anılan bu gerdanlık 805 karat beyaz pırlanta, iki adet sarı renkte 706 ve 524 karat oval elmas ve 184 karatlık pembe elmasın birleşimiyle göz kamaştırıyor Gerdanlığın üstünde toplam 1811 karatlık pırlanta bulunuyor
5 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri H Stern
Venus gerdanlık 317 milyon dolar Bu sade fakat asil görünümlü altın gerdanlık ise üzerinde taşıdığı 110 kıratlık elmas taşlarla göz dolduruyor
6 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Chopard
Zümrüt yüzük 214 milyon dolar Lüks saat ve mücevher üreten Chopard’ın koleksiyonunda bir çok pahalı parça bulunmakta fakat elmas, zümrüt ve platini birleştiren bu yüzük, koleksiyonun en öne çıkan parçaları arasında
7 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Tiffany
Novo sarı elmas yüzük 135 milyon dolar Tiffany’nin platin ve sarı altın üstünde bulunan 2527 karatlık elmas taştan oluşan bu yüzük tüm kadınların kalbini kolayca çalabilir
8 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Van Cleef and Arpels
Fermuar gerdanlık 12 milyon dolar Beyaz altın ve 50 karatlık pırlantanın birlikte kullanıldığı tasarım sonucunda fermuarı andıran bir gerdanlık ortaya çıkmış Gerdanlığı dilerseniz bilezik olarak da kullanabiliyorsunuz
9 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Oscar Heyman
Safir yüzük 1 milyon dolar Yaratıcı tasarımlarıyla bilinen New York’un ünlü mücevher markası Oscar Heyman’ın 50 karatlık safir ve elması birleştirdiği yüzük sıra dışı görünümüyle dikkat çekiyor
10 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Bulgari
Elisia safir ve pırlanta gerdanlık 325 bin dolar Elisia’nın yeni koleksiyonunun parçası olan gerdanlığın oval zincirinin üzeri 24 karatlık pırlanta ve mavi safir taşlarla süslü Gerdanlığın son parçası ise yine bu değerli taşlarla süslü bir gözyaşı şeklinde…

Orgum ORG 

3 Ekim 2013 Perşembe

İste Ebru Gundes’in pirlantali kulakligi!

İşte Ebru Gündeş’in pırlantalı kulaklığı!
    Geçtiğimiz gün Kıbrıs’ta konser veren başarılı sanatçı Ebru Gündeş, yine hayranlarına unutulmaz bir gece yaşattı.
    Kıbrıs’a eşi Reza Zarrab’ın aldığı jetle giden şarkıcı, sahneye de Dubai’de 50 bin dolara yaptırdığı, pırlanta taşlı özel kulaklığıyla çıktı.
    Geçtiğimiz gün Kıbrıs’ta konser veren başarılı sanatçı Ebru Gündeş, yine hayranlarına unutulmaz bir gece yaşattı.
    Kıbrıs’a eşi Reza Zarrab’ın aldığı jetle giden şarkıcı, sahneye de Dubai’de 50 bin dolara yaptırdığı, pırlanta taşlı özel kulaklığıyla çıktı.
    Habertut

    Altina karsi pirlanta cazibesi



    Diamond
    diamond
    A HABER-
    Altın fiyatlarındaki yükseliş nedeniyle pırlantalı takılara yönelen tüketiciler, gümüş gibi pırlantaya da bir yatırım aracı olarak bakmaya başladı. Çıplak taş ve sertifikalı olarak alınıp satılabilen pırlanta, fiyatındaki artışa ve alım satım farkına karşın takının yanı sıra yatırım amaçlı da tüketicilerden büyük ilgi görüyor. 

    En güvenli yatırım aracı olarak yüzyıllardır yastık altına konulan altına karşın, takı amaçlı alınan pırlanta da yatırım aracına dönüştü.

    Merkezi New York'ta bulunan Uluslararası Mücevher Taşçıları Derneği Türkiye Başkanı Fazıl Özen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, altında oldukça kısa bir dönemde 2 misline varan artış olmasının dünyada piyasaları ve altın satışlarını ciddi ölçüde etkilediğini ifade ederek, altının bu yüksek fiyatı karşısında eskiye göre daha yakın fiyatlarda olan pırlantaların satışlarının da önemli miktarda arttığını söyledi.

    Özen, fiyatı yüzde 50 civarında yükselmesine karşın pırlanta satışlarında geçtiğimiz aylara ve yıllara oranla ciddi artış olduğunu belirterek, düğün, evlilik yıl dönümleri ve Sevgililer Günü'nde pırlanta almanın geçmişe göre artık çok daha yaygın olduğunu, bunda reklam, tanıtım ve kampanyaların etkisinin bulunduğunu kaydetti.

    Özellikle son bir yılda pırlanta satın alan kişilerin dünya pırlanta fiyatlarının yükselmesi sonucu ciddi kar etmesinin artık pırlantanın sadece takı olarak değil, aynı zamanda bir yatırım aracı olarak da görülmesine yol açtığına işaret eden Özen, altın veya diğer değerli metallerin aksine fiyatlarında hiçbir zaman düşüş olmamasının, hep artış yaşanmasının pırlantayı daha cazip hale getirdiğini söyledi.

    Pırlantada her zaman için sadece Türkiye'de değil, tüm dünyada en çok satılan çeşidin tek taşlar, 3 ve 5 sıra taşlı yüzüklerin de popüler ürünler olduğunu belirten Özen, daha ağır takılar, setler ve gerdanlıkların ise fiyatlarının daha yüksek olması ve her gün takılamamasından dolayı daha az oranda tercih edildiğini söyledi. 

    Pırlanta satışlarında İstanbul'un ilk sırada yer aldığını, bu ili Ankara, İzmir, Bursa ve turizmin gelişmiş olduğu sahil kentlerinin izlediğini bildiren Özen, pırlantada 25-35 yaş arası kişilerin ekonomik ürünleri, 35 yaş üzerinin ise orta ve yüksek fiyatlı ürünleri tercih ettiğini, erkeklerde pırlantalı mücevher kullanımının çok düşük olduğunu, erkeklerin pırlantayı yüzük, kol düğmesi ve kravat iğnesinde kullandığını anlattı.

    -''PIRLANTALI ÜRÜNLER ALTIN KARŞILIĞI HESAP YAPILDIĞINDA UCUZ VE ALINABİLİR KALMIŞTIR''-

    İstanbul Değerli Maden ve Mücevherat İhracatçıları Birliği (İDMMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Güner de altın fiyatlarının son 5-6 yıl içinde ''fahiş'' bir artış göstererek 6-7 kat arttığını, vatandaşın bu artış karşısında pırlantalı ya da elmas taşlı ürünlere yöneldiğini ifade ederken, pırlantalı ürün imalatında altının fiyata yüzde 10 etki eden bir faktörken yüzde 25 etkilemeye başladığını, pırlantalı ürünlerin altın karşılığı hesap yapıldığında ucuz ve alınabilir kaldığını söyledi.

    Güner, ''Örneğin bir beşibirlik ya da 2 adet burgu bileziğin fiyatına gayet güzel üçlü pırlanta takım alınabilmektedir. Geçmiş yıllarda bu oran kat be kat daha pahalıydı. Bir pırlanta kolye için 5-10 burgulu bilezik bozdurmak zorunda kalınıyordu'' şeklinde konuştu.

    Pırlanta ya da değerli taşlardan mamul mücevher satılabilirliğinin o ülkenin gelişmişliğinin göstergelerinden biri olduğunu ifade eden Güner, ''Ülke ne kadar gelişmiş, dünyaya entegre olmuşsa onların zevk ve seçimleriyle o kadar entegre olmuş olur. Bundan 20-30 yıl önce bir bayan koluna taktığı 10-15 altın bileziği takı olarak algılıyor ve ondan zevk alıyordu. Ama günümüzde bayanlar zarif, ancak pırlanta, değerli taş ya da elmas tercih ediyorlar. Yani son yıllarda Türkiye'nin gelişmesine paralel pırlantalı ürünlere talep de artıyor'' dedi.

    -EN ÇOK TEK TAŞLAR TERCİH EDİLİYOR-

    Pırlanta taşlı ürünlerin satın alınmasındaki en önemli faktörün zarafet ve değerin bir arada bulunması olduğunu vurgulayan Güner, ihtiyaç halinde pırlanta ürünlerinin de belirli bir kayıpla geri satılabildiğini ya da değiştirilebildiği, pırlantalı ürünlerde en çok tek taşların, bunların yanında taşın ön plana çıkıp kendini gösterdiği ürünlerin de tercih edildiğini anlattı.

    Ayhan Güner, Türkiye'ye giren pırlantayı ölçemediklerini ifade ederek, Türkiye'nin Avrupa, Rusya, Dubai ve ABD'ye pırlantalı ürün ihracatı yaptığını, en önemli pazarlarının Rusya ve Almanya olduğunu söyledi. Güner, ''Bizim tek engelimiz, rekabet gücümüzün artması için ham maddeye verginin kaldırılmasıdır. Eğer bu gerçekleşirse Türkiye yakın çevresinde üretim ve dağıtım üssü olur'' dedi.
    AA

    Katerina’dan Sultan’a hediye pirlantasi


    Katerina’dan Sultan’a hediye pırlanta set açık artırma ile satılacak
    İngilterenin ünlü müzayede evi Sothebys, 1711 yılında dönemin Rus Çarı Deli Petro’nun eşi ve geleceğin Çariçesi 1. Katerina’nın barış anlaşması sağlamak için Türk Sultanı 3. Ahmet’e hediye ettiği pırlanta kolye, broş ve küpeler açık artırma ile satılacak.
    15 Kasım’da satışa çıkarılacak hediyenin çok değerli mücevherler arasında olduğu belirtiliyor. Pırlantalarla süslü olan tarihi mücevherin ilginç bir hikayesi de var. Rus tarihçilerine göre, 1711 yılında Osmanlı İmparatorluğu ve Rusya arasında yaşanan Prut savaşı sırasında Rus ordusu Baltacı Mehmed Paşa komutasındaki Türk birliklerinin kuşatması altına düşüyor. Kommersant Vlast dergisine göre, Deli Petro o sırada savaş alanında Katerina ile bulunuyordu. Petro savaşı kazandığı zaman Katerina ile evleneceği vaadinde bulunmuştu. Prut ırmağı kıyısında sarılan Rus ordusunu yok olmaktan kurtarmak için Petro Katerina’yı Türklerle anlaşma yapmak için elçi olarak gönderiyor. Katerina Türk tarafına Osmanlı sultanı için tahsis edilen hazineye kendi pırlantalarını da armağan ediyor. 1712 yılında Petro ile Katerina evleniyor. Petro’nun ölümünden sonra da 1725’de tahta çıkarak Çariçe oluyor.

    Pırlantalar daha sonra 2. Abdülhamit tarafından Mısır prensesi Emine Hanım’a oğlunun doğması vesilesiyle hediye ediliyor.
    Fuad Seferov, Moskova, Cihan
    - See more at: haberrus

    1 Ekim 2013 Salı

    Sahlanan At Ferrari Amblemi hangi luks telefonun arkasinda yerini buldu?

    Şahlanan At Ferrari Amblemi hangi luks telefonun arkasında yerini buldu?

    Uçuk fiyatları sayesinde adını sıkça duyduğumuz lüks telefon üreticisi Vertu, son model telefonu için Ferrari ile bir ortaklığa imza attı. Ferrari’nin F12 berlinetta modelinden esinlenerek tasarlanan Vertu marka telefon, sınırlı sayıda üretimle satılacak.
    Vertu Ti inspired by the Fastest Ferrari Car Vertu Ferrari Collaboration Results in Vertu Ti Inspired by F12 Berlinetta
    Özel kulaklık da Ferrari'nin koltuklarda bulunan benzer kabuk etrafında kırmızı dikiş vardır.
    Dünya üzerinde sadece 2.013 adet satılacak olan Vertu telefon, Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) işletim sistemiyle gelecek. 8 megapiksellik kamerası bulunan Vertu’nun en ilginç özelliklerinden birisi de telefonun arka yüzeyinde, Ferrari otomobillerinde kullanılan aynı el yapımı derinin kullanılması.

    Vertu Ti Ferrari‘nin fiyatı henüz açıklanmamış olsa da, Limited Edition ve Ferrari markasını da üstünde taşıdığından hiç de ucuz bir model olacağını düşünmüyoruz. Kendi markasını teknolojik cihazlarda kullandırmayı seven Ferrari, daha önce de efsanevi fotoğraf makinesi üreticisi Hasseblad ile özel bir Ferrari serisi çıkartmıştı ve orta format fotoğraf makinelerini yaklaşık 30 bin dolardan satışa sunmuştu.
    Vertu Ti Ferrari’nin özelliklerine biraz daha yakından bakacak olursak, 3.7 inç boyutlarındaki ekranı bulunuyor. Neredeyse tüm Vertu telefonlarında olduğu gibi, üst düzey ve oldukça pahalı bir hammadden üretilen kasaya sahip. Diamond Like Carbon (DLC) adlı madde, çelikten 10 kat daha hafif ve paslanmaz yapısıyla Vertu Ti Ferrari’nin kasasında kullanıyor.
    Bu arada telefonda, F12berlinetta’nın orijinal takometre görüntüsü de kilitli ekran tasarımı olarak geliyor ve Ferrari’nin kullandığı V12 motorunun çıkardığı seslerden zil sesleri de mevcut.


    (Webrazzi)



    Değerli taşların çoğu birkaç elementten oluşur,sadece pırlanta tamamen karbondan oluşur.

    Bu ilginç bilgileri daha önce duymuş muydunuz?

    Pirlanta Alyans Hangi Parmaga Neden Takilir?

    Pırlanta Alyans Hangi Parmağa Neden Takılır?


    Evliğin simgesi olan alyans yüzüklerin sol elin 4. parmağını takıldığını hepimiz biliriz fakat neden sol el ve neden 4. parmak olduğu konusunda pek çok kişinin hiç bir fikri yoktur. Şimdi bu kültüre bir açıklama getireceğiz.

    Evlilik ile birlikte yüzük takma geleneği eski Mısırlılar’ın inançlarına kadar dayanmaktadır. Millattan önce 2800 yıllarında kullanılmaya başlandığı tahmin edilen alyans yüzükler, dairenin başlangıç ve bitişi yönü olmadığından sonsuzluğu simgelediğine inanılmıştır. Mısırlılar’ın ardından Romalılar’da alyans yüzük adetini devam ettirerek bu kültürün iyice yaygın hale gelmesini sağlamışlardır.

    26 Eylül 2013 Perşembe

    Turkiye'de elmasli setler ile dusuk karatli pirlantali takilar populerlik kazaniyor.

    Türkiye'nin de bulunduğu bir grup ülkenin altın talebi, tüm dünyanın aksine yükseliyor. Rusya, Türkiye'den mücevher alımını artırıyor.
    Türkiye'de ise elmaslı setler ile düşük karatlı pırlantalı takılar popülerlik kazanıyor.



    LONDRA - Dünya Altın Konseyi'nin rakamlarına göre yılın ikinci çeyreğinde tüm dünyada altın talebi düşerken, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu bir grup ülkede artış var. 
     
    Konsey'in bugün yayınladığı 2'nci çeyrek raporunda dünya altın talebinin geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7'lik bir düşüşle 990 ton seviyesine indiği bildirildi. İlk yarı itibariyle ise talep geçen yıla göre yüzde 5 azalarak 2 bin 90.8 ton oldu. Rakam, son 5 yılın ilk yarı oratalaması olan 1,828.7 tonun ise yüzde 14 üzerinde. 
     
    Mücevher, yatırım ve teknoloji sektörlerinden gelen zayıf talebin merkez bankası gibi resmi alımlarla kısmen de olsa dengelendiği ifade edilen raporda, yılın bu döneminde ortalama ons fiyatının 1,609,49 dolar olduğu belirtildi. 
     
    Merkez Bankaları ve diğer resmi kurumların altın talebi 2'nci çeyrekte belirgin artış gösterdi. İkinci çeyrekte kurumların altın rezervleri 157.5 ton artarken, 6 aylık rakamlarda bu artış 254.2 ton olarak hesaplandı.
    Türkiye'de artış var
     
    Talebin yoğunlaştığı Hindistan ve Çin dışında altın açısından durgun bir dönem geçirilirken, aralarında özellikle Türkiye, Mısır ve Rusya'nın bulunduğu bir grup ülkede talebin arttığı görülüyor. Türkiye'de altın mücevher talebi, yüzde 4 artışla 23.1 tona yükseldi. TL bazında mücevher için harcanan para yüzde 28 artışla 1.7 milyar TL'den 2.2 milyar TL'ye çıkarken, 5 yıllık ortalama olan 26.8 tonun yüzde 14 altında kaldı. 
     
    Elmas setler ve tek taşlar
     
    Türkiye'deki talebin, ilk yarıda hissedilen bazı korkular nedeniyle ertelenmiş satın almalardan kaynaklandığı belirtiliyor. Tüm bunlara rağmen Türkiye'de elmas setlere olan talebin artışta olduğu, düşük karatlı ürünlerin de popülerlik kazanmaya devam ettiği kaydedildi. 
     
    Yatırım amaçlı alımlar
     
    Türkiye'de yatırım amaçlı talep ise 17.5 ton seviyesinde hesaplandı. Bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 19, 5 yıllık ortalamaların ise yüzde 33 üzerinde bulunuyor. Bu rakamın artmasındaki en önemli etken, ticari bankaların da rezervlerinde altın bulundurmalarına imkan verilmesi olarak görülüyor. 

    Rusya'nın mücevheri Türkiye'den gidiyor
     
    Rusya'da ise petrol gelirleri ve gelişen orta sınıfın desteğiyle ekonomik büyüme, uzun vadede mücevher talebini artırıyor. Ülke dünyanın en büyük 4'üncü mücevher pazarı olurken, aynı şekilde altın üretiminde de 4'üncü durumda bulunuyor. Son 5 yılda rezervlerini ikiye katlayan Rus Merkez Bankası da dünyanın en büyük 8'inci rezervine sahip. 
     
    Rusya'ya en çok mücevher ihraç eden ülkeler olarak ise Türkiye ve İtalya öne çıkıyor. Türkiye'nin ihracatı, 2011 yılında bir önceki yıla göre neredeyse ikiye katlanarak 124.2 milyon dolara çıktı.  

    DÜNYA

    23 Eylül 2013 Pazartesi

    Roma Doneminden Kalma Mucevher Kapli 10 Insan Iskeleti

    Insanların adı Catacomb Azizleri. Paul Koudounaris adlı yazar kitabında bu insanlar hakkında incelemelerini paylaşmış.
    1. 1. Kitabın Adı Cennetten Gelen Vücutlar

    2. 2. 1578 Yılında Roma Sokaklarının Altında Bulunan Mezarlardan Çıkmış Cesetler

    3. 3. Erken Hristiyanlık Dönemine ait Olduğu Belirtiliyor

    4. 4. İskeletler Catacomb Azizleri Adlı Bir topluluğa Ait

    5. 5. Azizlerin Özellikleri Gösterişli Giyimleri ve Takıları

    6. 6. Mücevherler, Silahlar, Peruklar... Seyahat ederken Bunları Kullanıyorlarmış

    7. 7. Silahları da Altın ve Mücevherlerle Kaplı

    8. 8. Aziz Oldukları İçin Kendilerini soymaya Çalışan Olmuyormuş

    9. 9. İskeletler Segilenmek Üzere Üzerlerinde Çalışma Başlatılmış

    10. 10. Bu Çalışma Tam 5 Yıl Sürmüş

      HABERSELF

    Simdiye kadarki en buyuk pirlanta acik artirmada



    Yumurta büyüklüğünde bir pırlanta gelecek ay Hong Kong'da açık artırmaya çıkarılıyor.
    Müzayede şirketi Sotheby's Asya'dan yapılan açıklamaya göre 118 karatlık taş, bugüne kadar açık artırmada satılan en büyük beyaz pırlanta olacak.

    Taşın 35 milyon dolara kadar alıcı bulabileceği belirtiliyor.

    BBC Türkçe

    19 Eylül 2013 Perşembe

    Mucevher ihracatcilarinin yeni hedefi


    Mücevher ihracatçılarının yeni hedefi 

    Dünya-Mücevher sektörü, Avrupa ve Amerika pazarlarında yaşanan durgunluğu aşmak için yönünü Uzak Doğu'ya çevirdi.
    Taylan BÜYÜKŞAHİN
    HONG KONG - Mücevher İhracatçıları Birliği tarafından bu yıl 5'inci kez katılım gösterilen Hong Kong Mücevher ve Değerli Taş Fuarı, dünyanın dört bir tarafındaki sektör temsilcilerini ve alıcıları bir araya getirdi. Fuarın, 1983 yılından günümüze ziyaretçi ve katılımcı sayısını her yıl artırarak hızla büyümesini sürdürdüğünü söyleyen Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Güner, sektör için bu fuarın en büyük ve köklü mücevher fuarı olarak kabul edildiğini belirtti.
    Mücevher sektörü olarak dünyanın dört bir yanına ihracat gerçekleştirdiklerini ifade eden Güner, 2013 yılının sekiz aylık döneminde 1.43 milyar dolarlık ihracata ulaştıklarını kaydetti. Güner, "Mücevher üretiminde altyapımız ve işgücümüz oldukça yüksek. Geçmişten gelen köklü bir deneyime ve zengin bir kültüre sahibiz. Bu birikimi modern üretim teknolojisi ve tasarım ile birleştiriyoruz. Türk mücevherleri tüm dünyada beğeniliyor, tercih ediliyor. Ülkemizi, eskiden olduğu gibi yeniden dünya mücevher sektörünün kalbi haline getirmek en büyük hedeflerimiz arasında yer alıyor" dedi. 
    Türkiye'den 43 firma furda yerini aldı
    Asya'nın kendileri için en önemli pazarlardan biri olduğunu vurgulayan Güner, sözlerine şöyle devam etti: "Yakın, Ortadoğu ve Doğu Asya ülkeleri ihracatta en önemli pazarlarımız arasında yer alıyor. Avrupa ve ABD’deki durgunluğu özellikle Uzak Doğu ve Asya ile aşmayı hedefliyoruz. Türk mücevher ihracatçısının mutlaka bu pazarlara eğilmesi ve fırsatları değerlendirmesi gerekiyor. Hong Kong Mücevher ve Değerli Taş Fuarı bu açıdan bizim için oldukça iyi bir fırsat. Mücevher İhracatçıları Birliği olarak 2009 yılından itibaren bu fuara Türk firmalarının milli katılım organizasyonunu gerçekleştiriyoruz. Bu yıl Türk mücevher sektörünün farklı alanlarında faaliyet gösteren 43 firma milli katılımdaki yerlerini aldı. Ülkemizin ve Türk mücevher sektörünün uluslararası alanda tanıtımını sağlarken, firmalarımıza da yeni işbirliği ve pazar imkanı yaratıyoruz. Türkiye mücevher ihracatı için önemine inandığımız bu tarz organizasyonlara önümüzdeki yıllarda da devam edeceğiz."
    İhracattaki çıkışlarını sürdürmek istediklerini anlatan Güner, bu yılın Ocak-Ağustos döneminde en çok Birleşik Arap Emirlikleri, Irak, Rusya, Amerika Birleşik Devletleri, Litvanya ve Almanya'ya ihracat yaptıklarını aktardı.

    'Pırlantadaki ÖTV büyük sıkıntı'
    Mücevher sektörünün büyümesinde en önemli sorunun ham pırlantaya uygulanan yüzde 20 oranındaki ÖTV vergisi olduğunu belirten Güner, bu sorunun çözülmesi halinde sektörün önünün açılacağını söyledi. Güner, "Yıllık 2-2.5 milyar dolarlık ihracat ortalamasına sahip olan sektörümüzün ÖTV derdinden kurtulması, 20 milyar dolarlık ihracatın kapısını açacak" diye konuştu. 




    'Hiç vergi olmasın diye de bir talebimiz yok'
    Dünyada pırlantaya doğru bir yönelme başladığını söyleyen Mücevher İhracaçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Emil Güzeliş, pırlanta tüketiminin arttığını, altın tüketiminin ise ya sabit kaldığını ya da düştüğünü belirtti. Pırlanta denilince de akla dünyada ilk Hong Kong'un geldiğini ifade eden Güzeliş, pırlanta üretimini dünyada en iyi bu bölgelerin yaptığını, bu nedenle Hong Kong'daki bu fuar çok önemli olduğunu vurguladı. Pırlanta üzerindeki ÖTV'nin sektörün en önemli sıkıntısı olduğunu açıklayan Güzeliş, sözlerine şöyle devam etti: "Bu ÖTV'den dolayı büyük pırlanta tüccarları Türkiye'ye gelmiyor. Hong Kong, Dubai ve Belçika gibi verginin olmadığı ülkelere gidiyorlar. Bu ülkelerde ne yapıyorlar? Oradaki üreticilere destek oluyorlar. Hep beraber büyülebilecek bir yol bu. Çok kolay bir yol. Hiç vergi olmasın diye de bir talebimiz yok. Hammadde verginiz olsun, işlensin. Ne kadar vergiye tabiyse diğer ürünlerimiz aynı vergiyi ödeyelim. Hiç ödemeyelim demedik. Diğer sektörlerde de olan hammadde ÖTV'siz olsun diyoruz. Üretildikten sonra gerekli vergiler konsun üzerine."

    DÜNYA

    15 Ekim 2013 Salı

    2014’un mucevher modasinda marjinallik on planda.. Renkli Pirlantalar

    2014’ün mücevher modasında marjinallik ön planda


    RENKLİ PIRLANTALAR...

     
    2014’ün mücevher modasında marjinallik ön planda. Dünyada sadece Kilimanjaro Dağı'nın eteklerinde çıkarılan tanzanit taşı ve klasik “tek taş” anlayışını bozan siyah pırlanta bu yıla damgasını vuracak. Istanbul Jewelry Show Ekim 2013’de yeni sezonun mücevher modelleri görücüye çıktı. Bu yıl klasik modeller yerine tasarım harikası ve renkli pırlantalı taşlar ön planda. Özellikle, dünyada tek bir yerde çıkan ve mücevher modasının son gözdesi olan "tanzanit"i pırlantalarla yorumlayarak hazırlanan tasarımlar ilk kez İstanbul Jewelry Show'da sergilendi. Bu değerli taş, mavi ve mor tonlarının dans ettiği kadifemsi renklere sahip. Farklı ışıkların altında, kimi zaman sakin ve derin bir mavinin, kimi zaman da asaletin rengi morun tonlarını yansıtan modeller bu sezon kadınların vazgeçilmezi olacağa benziyor. Fuarın dikkat çeken modellerinden bir diğeri ise, marjinallik arayanlara özel tasarlanan siyah tek taş pırlanta oldu. Görünüşe göre, 2014 kış modasına siyah tek taş pırlanta damgasını vuracak.

    Klass Magazin

    Bu guzellik ve ihtisam gozunuzu alacak

     

    Bu Güzellik ve İhtişam Gözünüzü Alacak

    Değerli taşların elde edilmesinde gereken etik kurallara uyan ve dünyanın lider üreticileri arasında yer alan ünlü mücevher markası Gemfields’in 36 tasarımcısından biri yine mükemmel bir tasarıma imza attı.




     https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgontZXgYGgW6B6MkItnmk7A4xstedt1dNfsfNrBLwlRuM_-9x-hc3ApZssch6-onWjld7esC5hrV6oc8KW-MrBNYaCo5Ui6bfwDDnZGnjeQKciOe7OWJ3ckml4oKlFkQvEVgJuf9WKoa4/s1600/4_home-page.jpg



     Kendine özgü mükemmel tarzını koruduğu bu zümrüt küpeler, hem tasarımın hem de taşların ihtişamını gözler önüne seriyor.  Martin, yaptığı grafiksel tasarımla, küpelerin merkezinde iki tane toplamda 1.34 karatlık Gemfields’e ait Zambiya zümrütleri bulunuyor. Zümrütlerin yanı sıra pembe altın görüntüsünü de göz ardı etmemek gerek. Küpelerin en önemli özelliği ise zümrütlerin çıt çıt özelliğine sahip olması. Bu sayede zümrütlerin çıkarılması ile küpeleri takmak için özel bir davet ya da da geceyi beklemeye gerek olmaması.

    Good Luck

    Chanel’in mucevherleri


    Gabrielle Chanel incilere olan düşkünlüğüyle biliniyor ama mücevher tutkusu yalnızca onlarla sınırlı değildi. 

    Chanel’in mücevherleri


    Inside Chanel serisinin üçüncü videosu Chanel and the diamond, Fransız modaevinin 1932’de yaratılan ilk mücevher koleksiyonunun hikayesini anlatıyor. Tabii o mücevherlerin sonsuzluğunu da..


    “Shine bright like a diamond”

     

    VOGUE TURKIYE


    Kis Mucevher Trendleri

    Pırlanta, altın, elmas, zümrüt gibi mücevher dünyasını bu adresten takip edin. ... Bu yazımda sizlere 2012-2013 kış mücevher trendlerinden bahsetmek istiyorum. Sonbahar ve kış mevsimleri yaklaşırken herkes  sezonun yeni trendleri hakkında araştırma yapmaya başlar. 2012-2013 sonbahar/kış mevsimlerinde bazı devam eden trendlerin yanı sıra birkaç yeni stil var.





    Renk takılarda önemli rol oynamaya devam etmektedir. Yazın getirdiği parlak ve neon renklerine karşın son baharda uçuk sarı, yeşil ve pembe renkler hakim. Yeni sezonda ön planda kalmaya devam eden tek istisna renk elektrik mavisidir. Nötr renklerin arasında siyah, gri renginin tüm tonları, krem ve kahve renkleri klasik görünümü oluşturmaya yardımcı oluyor. Renkli taşlar sonbaharın tüm zengin tonlarını ifade etmek için her zaman mükemmel bir yoldur. Bu sezon koyu kahve ve menekşe, anahtar renkleridir, dolayısıyla garnet, ametist ve pembe turmalin takı tasarımlarında en çok tercih edilen taşlardır. Biraz daha sıra dışı görünümü oluşturmak isteyenler yeşil peridot ve turuncu ateş opali gibi canlı renkli taşları deneyebilirler.  Ve tabii ki beyaz pırlantalı mücevherler her mevsiminde olduğu gibi birinciliği koruyacaklar.





    Dantel, jakar ve metalik dokuma kumaşlar sonbaharın giyim trendlerine lüks ve zarafet katıyorlar. Bu görünüme cesur, büyük ve gösterişli pırlantalı altın, gümüş ve platin takılar uygun olacaktır. Kokteyl yüzükler bu durumda mükemmel bir seçim olur. Opak elmaslar veya ince ham elmas dilimleri koyu renkli metaller üzerinde gri veya şampanya pırlanta ile bu mevsimde gizemli bir duruş sergiliyorlar.








    Uzak diyarları yansıtan desenler takılarda 1970’li yılların modelleri hatırlatıyorlar.  Leopar, zebra ve yılan desenleri bazen mavi veya mor gibi hiç beklenmedik renk paleti ile karşımıza çıkıyorlar. Sallantılı küpeler, uzun kolyeler ve geniş bilezikler yeni sezonda tekrar vazgeçilmez takı türleri olacaklar. Görünüşe göre yeni sezonda büyük, gösterişli ve cesur takılar hakim olmaya devam edecekler. 

    Mücevherlerin Gizemi
     

    5 Ekim 2013 Cumartesi

    "Dunyanin begendigi en pahali mucevherler " Takilar

    Chopard
    Mavi elmas yüzük Doğal renkli değerli taşların en nadidesi mavi elmasın beyaz altınla birleştiği bu yüzük 18 karat ve 1626 milyon dolar değerinde…
    2 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Garrard
    Yakut gerdanlık 14 milyon dolar 155 karatlık pırlanta gerdanlık üzerine yerleştirilen bu 4063 karat kalp şeklinde yakut İngiliz mücevher firmasının koleksiyonun en pahalı parçası Gerdanlık istenildiğinde taca da dönüştürülebiliyor
    3 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Neil Lane
    Pırlanta gerdanlık 4 milyon dolar Los Angeles kökenli bir marka olan Neil Lane, mücevherlerini genellikle Oscar töreninde boy gösteren yıldızlarının üstünde sergiliyor Bu gerdanlık ise üstünde taşıdığı 140 karatlık pırlanta ile koleksiyonun en pahalı parçalarından…
    4 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri DeBeers
    Marie Antoinette gerdanlık 37 milyon dolar Fransız kraliçesinin adıyla anılan bu gerdanlık 805 karat beyaz pırlanta, iki adet sarı renkte 706 ve 524 karat oval elmas ve 184 karatlık pembe elmasın birleşimiyle göz kamaştırıyor Gerdanlığın üstünde toplam 1811 karatlık pırlanta bulunuyor
    5 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri H Stern
    Venus gerdanlık 317 milyon dolar Bu sade fakat asil görünümlü altın gerdanlık ise üzerinde taşıdığı 110 kıratlık elmas taşlarla göz dolduruyor
    6 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Chopard
    Zümrüt yüzük 214 milyon dolar Lüks saat ve mücevher üreten Chopard’ın koleksiyonunda bir çok pahalı parça bulunmakta fakat elmas, zümrüt ve platini birleştiren bu yüzük, koleksiyonun en öne çıkan parçaları arasında
    7 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Tiffany
    Novo sarı elmas yüzük 135 milyon dolar Tiffany’nin platin ve sarı altın üstünde bulunan 2527 karatlık elmas taştan oluşan bu yüzük tüm kadınların kalbini kolayca çalabilir
    8 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Van Cleef and Arpels
    Fermuar gerdanlık 12 milyon dolar Beyaz altın ve 50 karatlık pırlantanın birlikte kullanıldığı tasarım sonucunda fermuarı andıran bir gerdanlık ortaya çıkmış Gerdanlığı dilerseniz bilezik olarak da kullanabiliyorsunuz
    9 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Oscar Heyman
    Safir yüzük 1 milyon dolar Yaratıcı tasarımlarıyla bilinen New York’un ünlü mücevher markası Oscar Heyman’ın 50 karatlık safir ve elması birleştirdiği yüzük sıra dışı görünümüyle dikkat çekiyor
    10 Kadınların Beğendiği Dünyanın en pahalı mücevherleri Bulgari
    Elisia safir ve pırlanta gerdanlık 325 bin dolar Elisia’nın yeni koleksiyonunun parçası olan gerdanlığın oval zincirinin üzeri 24 karatlık pırlanta ve mavi safir taşlarla süslü Gerdanlığın son parçası ise yine bu değerli taşlarla süslü bir gözyaşı şeklinde…

    Orgum ORG 

    3 Ekim 2013 Perşembe

    İste Ebru Gundes’in pirlantali kulakligi!

    İşte Ebru Gündeş’in pırlantalı kulaklığı!
      Geçtiğimiz gün Kıbrıs’ta konser veren başarılı sanatçı Ebru Gündeş, yine hayranlarına unutulmaz bir gece yaşattı.
      Kıbrıs’a eşi Reza Zarrab’ın aldığı jetle giden şarkıcı, sahneye de Dubai’de 50 bin dolara yaptırdığı, pırlanta taşlı özel kulaklığıyla çıktı.
      Geçtiğimiz gün Kıbrıs’ta konser veren başarılı sanatçı Ebru Gündeş, yine hayranlarına unutulmaz bir gece yaşattı.
      Kıbrıs’a eşi Reza Zarrab’ın aldığı jetle giden şarkıcı, sahneye de Dubai’de 50 bin dolara yaptırdığı, pırlanta taşlı özel kulaklığıyla çıktı.
      Habertut

      Altina karsi pirlanta cazibesi



      Diamond
      diamond
      A HABER-
      Altın fiyatlarındaki yükseliş nedeniyle pırlantalı takılara yönelen tüketiciler, gümüş gibi pırlantaya da bir yatırım aracı olarak bakmaya başladı. Çıplak taş ve sertifikalı olarak alınıp satılabilen pırlanta, fiyatındaki artışa ve alım satım farkına karşın takının yanı sıra yatırım amaçlı da tüketicilerden büyük ilgi görüyor. 

      En güvenli yatırım aracı olarak yüzyıllardır yastık altına konulan altına karşın, takı amaçlı alınan pırlanta da yatırım aracına dönüştü.

      Merkezi New York'ta bulunan Uluslararası Mücevher Taşçıları Derneği Türkiye Başkanı Fazıl Özen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, altında oldukça kısa bir dönemde 2 misline varan artış olmasının dünyada piyasaları ve altın satışlarını ciddi ölçüde etkilediğini ifade ederek, altının bu yüksek fiyatı karşısında eskiye göre daha yakın fiyatlarda olan pırlantaların satışlarının da önemli miktarda arttığını söyledi.

      Özen, fiyatı yüzde 50 civarında yükselmesine karşın pırlanta satışlarında geçtiğimiz aylara ve yıllara oranla ciddi artış olduğunu belirterek, düğün, evlilik yıl dönümleri ve Sevgililer Günü'nde pırlanta almanın geçmişe göre artık çok daha yaygın olduğunu, bunda reklam, tanıtım ve kampanyaların etkisinin bulunduğunu kaydetti.

      Özellikle son bir yılda pırlanta satın alan kişilerin dünya pırlanta fiyatlarının yükselmesi sonucu ciddi kar etmesinin artık pırlantanın sadece takı olarak değil, aynı zamanda bir yatırım aracı olarak da görülmesine yol açtığına işaret eden Özen, altın veya diğer değerli metallerin aksine fiyatlarında hiçbir zaman düşüş olmamasının, hep artış yaşanmasının pırlantayı daha cazip hale getirdiğini söyledi.

      Pırlantada her zaman için sadece Türkiye'de değil, tüm dünyada en çok satılan çeşidin tek taşlar, 3 ve 5 sıra taşlı yüzüklerin de popüler ürünler olduğunu belirten Özen, daha ağır takılar, setler ve gerdanlıkların ise fiyatlarının daha yüksek olması ve her gün takılamamasından dolayı daha az oranda tercih edildiğini söyledi. 

      Pırlanta satışlarında İstanbul'un ilk sırada yer aldığını, bu ili Ankara, İzmir, Bursa ve turizmin gelişmiş olduğu sahil kentlerinin izlediğini bildiren Özen, pırlantada 25-35 yaş arası kişilerin ekonomik ürünleri, 35 yaş üzerinin ise orta ve yüksek fiyatlı ürünleri tercih ettiğini, erkeklerde pırlantalı mücevher kullanımının çok düşük olduğunu, erkeklerin pırlantayı yüzük, kol düğmesi ve kravat iğnesinde kullandığını anlattı.

      -''PIRLANTALI ÜRÜNLER ALTIN KARŞILIĞI HESAP YAPILDIĞINDA UCUZ VE ALINABİLİR KALMIŞTIR''-

      İstanbul Değerli Maden ve Mücevherat İhracatçıları Birliği (İDMMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Güner de altın fiyatlarının son 5-6 yıl içinde ''fahiş'' bir artış göstererek 6-7 kat arttığını, vatandaşın bu artış karşısında pırlantalı ya da elmas taşlı ürünlere yöneldiğini ifade ederken, pırlantalı ürün imalatında altının fiyata yüzde 10 etki eden bir faktörken yüzde 25 etkilemeye başladığını, pırlantalı ürünlerin altın karşılığı hesap yapıldığında ucuz ve alınabilir kaldığını söyledi.

      Güner, ''Örneğin bir beşibirlik ya da 2 adet burgu bileziğin fiyatına gayet güzel üçlü pırlanta takım alınabilmektedir. Geçmiş yıllarda bu oran kat be kat daha pahalıydı. Bir pırlanta kolye için 5-10 burgulu bilezik bozdurmak zorunda kalınıyordu'' şeklinde konuştu.

      Pırlanta ya da değerli taşlardan mamul mücevher satılabilirliğinin o ülkenin gelişmişliğinin göstergelerinden biri olduğunu ifade eden Güner, ''Ülke ne kadar gelişmiş, dünyaya entegre olmuşsa onların zevk ve seçimleriyle o kadar entegre olmuş olur. Bundan 20-30 yıl önce bir bayan koluna taktığı 10-15 altın bileziği takı olarak algılıyor ve ondan zevk alıyordu. Ama günümüzde bayanlar zarif, ancak pırlanta, değerli taş ya da elmas tercih ediyorlar. Yani son yıllarda Türkiye'nin gelişmesine paralel pırlantalı ürünlere talep de artıyor'' dedi.

      -EN ÇOK TEK TAŞLAR TERCİH EDİLİYOR-

      Pırlanta taşlı ürünlerin satın alınmasındaki en önemli faktörün zarafet ve değerin bir arada bulunması olduğunu vurgulayan Güner, ihtiyaç halinde pırlanta ürünlerinin de belirli bir kayıpla geri satılabildiğini ya da değiştirilebildiği, pırlantalı ürünlerde en çok tek taşların, bunların yanında taşın ön plana çıkıp kendini gösterdiği ürünlerin de tercih edildiğini anlattı.

      Ayhan Güner, Türkiye'ye giren pırlantayı ölçemediklerini ifade ederek, Türkiye'nin Avrupa, Rusya, Dubai ve ABD'ye pırlantalı ürün ihracatı yaptığını, en önemli pazarlarının Rusya ve Almanya olduğunu söyledi. Güner, ''Bizim tek engelimiz, rekabet gücümüzün artması için ham maddeye verginin kaldırılmasıdır. Eğer bu gerçekleşirse Türkiye yakın çevresinde üretim ve dağıtım üssü olur'' dedi.
      AA

      Katerina’dan Sultan’a hediye pirlantasi


      Katerina’dan Sultan’a hediye pırlanta set açık artırma ile satılacak
      İngilterenin ünlü müzayede evi Sothebys, 1711 yılında dönemin Rus Çarı Deli Petro’nun eşi ve geleceğin Çariçesi 1. Katerina’nın barış anlaşması sağlamak için Türk Sultanı 3. Ahmet’e hediye ettiği pırlanta kolye, broş ve küpeler açık artırma ile satılacak.
      15 Kasım’da satışa çıkarılacak hediyenin çok değerli mücevherler arasında olduğu belirtiliyor. Pırlantalarla süslü olan tarihi mücevherin ilginç bir hikayesi de var. Rus tarihçilerine göre, 1711 yılında Osmanlı İmparatorluğu ve Rusya arasında yaşanan Prut savaşı sırasında Rus ordusu Baltacı Mehmed Paşa komutasındaki Türk birliklerinin kuşatması altına düşüyor. Kommersant Vlast dergisine göre, Deli Petro o sırada savaş alanında Katerina ile bulunuyordu. Petro savaşı kazandığı zaman Katerina ile evleneceği vaadinde bulunmuştu. Prut ırmağı kıyısında sarılan Rus ordusunu yok olmaktan kurtarmak için Petro Katerina’yı Türklerle anlaşma yapmak için elçi olarak gönderiyor. Katerina Türk tarafına Osmanlı sultanı için tahsis edilen hazineye kendi pırlantalarını da armağan ediyor. 1712 yılında Petro ile Katerina evleniyor. Petro’nun ölümünden sonra da 1725’de tahta çıkarak Çariçe oluyor.

      Pırlantalar daha sonra 2. Abdülhamit tarafından Mısır prensesi Emine Hanım’a oğlunun doğması vesilesiyle hediye ediliyor.
      Fuad Seferov, Moskova, Cihan
      - See more at: haberrus

      1 Ekim 2013 Salı

      Sahlanan At Ferrari Amblemi hangi luks telefonun arkasinda yerini buldu?

      Şahlanan At Ferrari Amblemi hangi luks telefonun arkasında yerini buldu?

      Uçuk fiyatları sayesinde adını sıkça duyduğumuz lüks telefon üreticisi Vertu, son model telefonu için Ferrari ile bir ortaklığa imza attı. Ferrari’nin F12 berlinetta modelinden esinlenerek tasarlanan Vertu marka telefon, sınırlı sayıda üretimle satılacak.
      Vertu Ti inspired by the Fastest Ferrari Car Vertu Ferrari Collaboration Results in Vertu Ti Inspired by F12 Berlinetta
      Özel kulaklık da Ferrari'nin koltuklarda bulunan benzer kabuk etrafında kırmızı dikiş vardır.
      Dünya üzerinde sadece 2.013 adet satılacak olan Vertu telefon, Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) işletim sistemiyle gelecek. 8 megapiksellik kamerası bulunan Vertu’nun en ilginç özelliklerinden birisi de telefonun arka yüzeyinde, Ferrari otomobillerinde kullanılan aynı el yapımı derinin kullanılması.

      Vertu Ti Ferrari‘nin fiyatı henüz açıklanmamış olsa da, Limited Edition ve Ferrari markasını da üstünde taşıdığından hiç de ucuz bir model olacağını düşünmüyoruz. Kendi markasını teknolojik cihazlarda kullandırmayı seven Ferrari, daha önce de efsanevi fotoğraf makinesi üreticisi Hasseblad ile özel bir Ferrari serisi çıkartmıştı ve orta format fotoğraf makinelerini yaklaşık 30 bin dolardan satışa sunmuştu.
      Vertu Ti Ferrari’nin özelliklerine biraz daha yakından bakacak olursak, 3.7 inç boyutlarındaki ekranı bulunuyor. Neredeyse tüm Vertu telefonlarında olduğu gibi, üst düzey ve oldukça pahalı bir hammadden üretilen kasaya sahip. Diamond Like Carbon (DLC) adlı madde, çelikten 10 kat daha hafif ve paslanmaz yapısıyla Vertu Ti Ferrari’nin kasasında kullanıyor.
      Bu arada telefonda, F12berlinetta’nın orijinal takometre görüntüsü de kilitli ekran tasarımı olarak geliyor ve Ferrari’nin kullandığı V12 motorunun çıkardığı seslerden zil sesleri de mevcut.


      (Webrazzi)



      Değerli taşların çoğu birkaç elementten oluşur,sadece pırlanta tamamen karbondan oluşur.

      Bu ilginç bilgileri daha önce duymuş muydunuz?

      Pirlanta Alyans Hangi Parmaga Neden Takilir?

      Pırlanta Alyans Hangi Parmağa Neden Takılır?


      Evliğin simgesi olan alyans yüzüklerin sol elin 4. parmağını takıldığını hepimiz biliriz fakat neden sol el ve neden 4. parmak olduğu konusunda pek çok kişinin hiç bir fikri yoktur. Şimdi bu kültüre bir açıklama getireceğiz.

      Evlilik ile birlikte yüzük takma geleneği eski Mısırlılar’ın inançlarına kadar dayanmaktadır. Millattan önce 2800 yıllarında kullanılmaya başlandığı tahmin edilen alyans yüzükler, dairenin başlangıç ve bitişi yönü olmadığından sonsuzluğu simgelediğine inanılmıştır. Mısırlılar’ın ardından Romalılar’da alyans yüzük adetini devam ettirerek bu kültürün iyice yaygın hale gelmesini sağlamışlardır.

      26 Eylül 2013 Perşembe

      Turkiye'de elmasli setler ile dusuk karatli pirlantali takilar populerlik kazaniyor.

      Türkiye'nin de bulunduğu bir grup ülkenin altın talebi, tüm dünyanın aksine yükseliyor. Rusya, Türkiye'den mücevher alımını artırıyor.
      Türkiye'de ise elmaslı setler ile düşük karatlı pırlantalı takılar popülerlik kazanıyor.



      LONDRA - Dünya Altın Konseyi'nin rakamlarına göre yılın ikinci çeyreğinde tüm dünyada altın talebi düşerken, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu bir grup ülkede artış var. 
       
      Konsey'in bugün yayınladığı 2'nci çeyrek raporunda dünya altın talebinin geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7'lik bir düşüşle 990 ton seviyesine indiği bildirildi. İlk yarı itibariyle ise talep geçen yıla göre yüzde 5 azalarak 2 bin 90.8 ton oldu. Rakam, son 5 yılın ilk yarı oratalaması olan 1,828.7 tonun ise yüzde 14 üzerinde. 
       
      Mücevher, yatırım ve teknoloji sektörlerinden gelen zayıf talebin merkez bankası gibi resmi alımlarla kısmen de olsa dengelendiği ifade edilen raporda, yılın bu döneminde ortalama ons fiyatının 1,609,49 dolar olduğu belirtildi. 
       
      Merkez Bankaları ve diğer resmi kurumların altın talebi 2'nci çeyrekte belirgin artış gösterdi. İkinci çeyrekte kurumların altın rezervleri 157.5 ton artarken, 6 aylık rakamlarda bu artış 254.2 ton olarak hesaplandı.
      Türkiye'de artış var
       
      Talebin yoğunlaştığı Hindistan ve Çin dışında altın açısından durgun bir dönem geçirilirken, aralarında özellikle Türkiye, Mısır ve Rusya'nın bulunduğu bir grup ülkede talebin arttığı görülüyor. Türkiye'de altın mücevher talebi, yüzde 4 artışla 23.1 tona yükseldi. TL bazında mücevher için harcanan para yüzde 28 artışla 1.7 milyar TL'den 2.2 milyar TL'ye çıkarken, 5 yıllık ortalama olan 26.8 tonun yüzde 14 altında kaldı. 
       
      Elmas setler ve tek taşlar
       
      Türkiye'deki talebin, ilk yarıda hissedilen bazı korkular nedeniyle ertelenmiş satın almalardan kaynaklandığı belirtiliyor. Tüm bunlara rağmen Türkiye'de elmas setlere olan talebin artışta olduğu, düşük karatlı ürünlerin de popülerlik kazanmaya devam ettiği kaydedildi. 
       
      Yatırım amaçlı alımlar
       
      Türkiye'de yatırım amaçlı talep ise 17.5 ton seviyesinde hesaplandı. Bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 19, 5 yıllık ortalamaların ise yüzde 33 üzerinde bulunuyor. Bu rakamın artmasındaki en önemli etken, ticari bankaların da rezervlerinde altın bulundurmalarına imkan verilmesi olarak görülüyor. 

      Rusya'nın mücevheri Türkiye'den gidiyor
       
      Rusya'da ise petrol gelirleri ve gelişen orta sınıfın desteğiyle ekonomik büyüme, uzun vadede mücevher talebini artırıyor. Ülke dünyanın en büyük 4'üncü mücevher pazarı olurken, aynı şekilde altın üretiminde de 4'üncü durumda bulunuyor. Son 5 yılda rezervlerini ikiye katlayan Rus Merkez Bankası da dünyanın en büyük 8'inci rezervine sahip. 
       
      Rusya'ya en çok mücevher ihraç eden ülkeler olarak ise Türkiye ve İtalya öne çıkıyor. Türkiye'nin ihracatı, 2011 yılında bir önceki yıla göre neredeyse ikiye katlanarak 124.2 milyon dolara çıktı.  

      DÜNYA

      23 Eylül 2013 Pazartesi

      Holywood Yildizlarinin pirlantalarindan secmeler.. Hangisi Daha Guzel











      Altin mi , Pirlanta mi ?


      Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-

      Roma Doneminden Kalma Mucevher Kapli 10 Insan Iskeleti

      Insanların adı Catacomb Azizleri. Paul Koudounaris adlı yazar kitabında bu insanlar hakkında incelemelerini paylaşmış.
      1. 1. Kitabın Adı Cennetten Gelen Vücutlar

      2. 2. 1578 Yılında Roma Sokaklarının Altında Bulunan Mezarlardan Çıkmış Cesetler

      3. 3. Erken Hristiyanlık Dönemine ait Olduğu Belirtiliyor

      4. 4. İskeletler Catacomb Azizleri Adlı Bir topluluğa Ait

      5. 5. Azizlerin Özellikleri Gösterişli Giyimleri ve Takıları

      6. 6. Mücevherler, Silahlar, Peruklar... Seyahat ederken Bunları Kullanıyorlarmış

      7. 7. Silahları da Altın ve Mücevherlerle Kaplı

      8. 8. Aziz Oldukları İçin Kendilerini soymaya Çalışan Olmuyormuş

      9. 9. İskeletler Segilenmek Üzere Üzerlerinde Çalışma Başlatılmış

      10. 10. Bu Çalışma Tam 5 Yıl Sürmüş

        HABERSELF

      Simdiye kadarki en buyuk pirlanta acik artirmada



      Yumurta büyüklüğünde bir pırlanta gelecek ay Hong Kong'da açık artırmaya çıkarılıyor.
      Müzayede şirketi Sotheby's Asya'dan yapılan açıklamaya göre 118 karatlık taş, bugüne kadar açık artırmada satılan en büyük beyaz pırlanta olacak.

      Taşın 35 milyon dolara kadar alıcı bulabileceği belirtiliyor.

      BBC Türkçe

      19 Eylül 2013 Perşembe

      Mucevher ihracatcilarinin yeni hedefi


      Mücevher ihracatçılarının yeni hedefi 

      Dünya-Mücevher sektörü, Avrupa ve Amerika pazarlarında yaşanan durgunluğu aşmak için yönünü Uzak Doğu'ya çevirdi.
      Taylan BÜYÜKŞAHİN
      HONG KONG - Mücevher İhracatçıları Birliği tarafından bu yıl 5'inci kez katılım gösterilen Hong Kong Mücevher ve Değerli Taş Fuarı, dünyanın dört bir tarafındaki sektör temsilcilerini ve alıcıları bir araya getirdi. Fuarın, 1983 yılından günümüze ziyaretçi ve katılımcı sayısını her yıl artırarak hızla büyümesini sürdürdüğünü söyleyen Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Güner, sektör için bu fuarın en büyük ve köklü mücevher fuarı olarak kabul edildiğini belirtti.
      Mücevher sektörü olarak dünyanın dört bir yanına ihracat gerçekleştirdiklerini ifade eden Güner, 2013 yılının sekiz aylık döneminde 1.43 milyar dolarlık ihracata ulaştıklarını kaydetti. Güner, "Mücevher üretiminde altyapımız ve işgücümüz oldukça yüksek. Geçmişten gelen köklü bir deneyime ve zengin bir kültüre sahibiz. Bu birikimi modern üretim teknolojisi ve tasarım ile birleştiriyoruz. Türk mücevherleri tüm dünyada beğeniliyor, tercih ediliyor. Ülkemizi, eskiden olduğu gibi yeniden dünya mücevher sektörünün kalbi haline getirmek en büyük hedeflerimiz arasında yer alıyor" dedi. 
      Türkiye'den 43 firma furda yerini aldı
      Asya'nın kendileri için en önemli pazarlardan biri olduğunu vurgulayan Güner, sözlerine şöyle devam etti: "Yakın, Ortadoğu ve Doğu Asya ülkeleri ihracatta en önemli pazarlarımız arasında yer alıyor. Avrupa ve ABD’deki durgunluğu özellikle Uzak Doğu ve Asya ile aşmayı hedefliyoruz. Türk mücevher ihracatçısının mutlaka bu pazarlara eğilmesi ve fırsatları değerlendirmesi gerekiyor. Hong Kong Mücevher ve Değerli Taş Fuarı bu açıdan bizim için oldukça iyi bir fırsat. Mücevher İhracatçıları Birliği olarak 2009 yılından itibaren bu fuara Türk firmalarının milli katılım organizasyonunu gerçekleştiriyoruz. Bu yıl Türk mücevher sektörünün farklı alanlarında faaliyet gösteren 43 firma milli katılımdaki yerlerini aldı. Ülkemizin ve Türk mücevher sektörünün uluslararası alanda tanıtımını sağlarken, firmalarımıza da yeni işbirliği ve pazar imkanı yaratıyoruz. Türkiye mücevher ihracatı için önemine inandığımız bu tarz organizasyonlara önümüzdeki yıllarda da devam edeceğiz."
      İhracattaki çıkışlarını sürdürmek istediklerini anlatan Güner, bu yılın Ocak-Ağustos döneminde en çok Birleşik Arap Emirlikleri, Irak, Rusya, Amerika Birleşik Devletleri, Litvanya ve Almanya'ya ihracat yaptıklarını aktardı.

      'Pırlantadaki ÖTV büyük sıkıntı'
      Mücevher sektörünün büyümesinde en önemli sorunun ham pırlantaya uygulanan yüzde 20 oranındaki ÖTV vergisi olduğunu belirten Güner, bu sorunun çözülmesi halinde sektörün önünün açılacağını söyledi. Güner, "Yıllık 2-2.5 milyar dolarlık ihracat ortalamasına sahip olan sektörümüzün ÖTV derdinden kurtulması, 20 milyar dolarlık ihracatın kapısını açacak" diye konuştu. 




      'Hiç vergi olmasın diye de bir talebimiz yok'
      Dünyada pırlantaya doğru bir yönelme başladığını söyleyen Mücevher İhracaçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Emil Güzeliş, pırlanta tüketiminin arttığını, altın tüketiminin ise ya sabit kaldığını ya da düştüğünü belirtti. Pırlanta denilince de akla dünyada ilk Hong Kong'un geldiğini ifade eden Güzeliş, pırlanta üretimini dünyada en iyi bu bölgelerin yaptığını, bu nedenle Hong Kong'daki bu fuar çok önemli olduğunu vurguladı. Pırlanta üzerindeki ÖTV'nin sektörün en önemli sıkıntısı olduğunu açıklayan Güzeliş, sözlerine şöyle devam etti: "Bu ÖTV'den dolayı büyük pırlanta tüccarları Türkiye'ye gelmiyor. Hong Kong, Dubai ve Belçika gibi verginin olmadığı ülkelere gidiyorlar. Bu ülkelerde ne yapıyorlar? Oradaki üreticilere destek oluyorlar. Hep beraber büyülebilecek bir yol bu. Çok kolay bir yol. Hiç vergi olmasın diye de bir talebimiz yok. Hammadde verginiz olsun, işlensin. Ne kadar vergiye tabiyse diğer ürünlerimiz aynı vergiyi ödeyelim. Hiç ödemeyelim demedik. Diğer sektörlerde de olan hammadde ÖTV'siz olsun diyoruz. Üretildikten sonra gerekli vergiler konsun üzerine."

      DÜNYA

      News

      Latest News
      Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

      Top Ad 728x90

      Video

      Visitors

      Bu Blogda Ara

      Vertical2

      Pırlanta Hakkında Herşey

      script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

      Slider

      Recent Post

      Games

      Popüler Yayınlar

      Tweetler