2020'de elmas tüketimi 26 milyar doları geçecek...
Bain& Company'nin Antwerp Dünya
Pırlanta Merkezi (AWDC) işbirliği ile hazırladığı"Küresel Pırlanta
Endüstri Raporu"na göre, 2011 yılında 15,6 milyarABD doları olan elmas
tüketimi 2020'de 26,1 milyar ABD doları seviyesine erişecek.
Rapor, sekiz ayrıülkeden 5 binden fazla tüketicinin yer aldığı geniş
kapsamlı bir anketinsonuçlarını ve dünyanın en büyük pırlanta pazarları
olan ABD, Çin ve Hindistan'lailgili analizleri içeriyor.
Pırlantada en büyük pazar Amerika
ABD, halen dünyanınaçık arayla en büyük pırlanta pazarı konumunda
bulunuyor. 27 milyar dolardüzeyindeki elmas pazarı ile Çin ve
Hindistan'ı neredeyse 3'e katlıyor. Çin, 9milyar dolara yaklaşan yıllık
satışı ile dünyanın en büyük ikinci pırlantapazarı haline gelmiş
durumda. Dünya’nın ilk elmas madenlerine sahip olan,pırlanta kesimi ve
parlatmasında bir merkez haline gelen Hindistan'ın yıllıksatışı ise 8,5
milyar dolara yaklaştı ve hızla büyümeye de devam ediyor.
2020’ye kadar pırlantasatışlarında %60 artış bekleniyor
Küresel Pırlanta Endüstri Raporu’na göre, 2020 itibarı ile Çin ve
Hindistan'ın büyüyen ortakesiminin taleplerinin artması sonucunda dünya
pırlanta tüketiminin yüzde 60'ınüzerinde artış göstereceği tahmin
ediliyor. Rapora göre Çin ve Hindistan'ıntoplam tüketiminin 2020 yılına
gelindiğinde dünyanın toplam tüketiminin yüzde 36'sınıoluşturacağı
öngörülüyor. Toplam ham elmas tüketiminin ise 2011 seviyesine göreyılda
yüzde 5,9 artış göstererek 2020'de 26,1 milyar dolara
ulaşmasıbekleniyor. Çin ve Hindistan'ın 2011 ve 2020 arasında pırlanta
talebindekiartışın yarısından sorumlu olacağı tahmin ediliyor.
Zevkler ve satın alma eğilimleri değişiyor
Tüm ülkelerde pırlantayüzük, nişan, evlilik ve aşkı temsil ediyor. 2012
Küresel Pırlanta Endüstrisi Raporu,kadınların çoğuna pırlantanın hediye
olarak verildiğini gösteriyor. Bununlabirlikte, Çinli ve Hintli kadınlar
kendi pırlantalarını seçme sürecinekatılırken, Amerikalı ve Rus
kadınlar sürpriz yaşamaktan hoşlanıyorlar. Hindistandışındaki müşteriler
için pırlanta denilince akla lüks perakende mağazalar olanCartier ve
Tiffany geliyor.
Bain Istanbul Ortağı Serhan Nadir konu ile ilgili şunları söyledi:
“Türk elmasmüşteri dinamikleri Hindistan’la yakın benzerlik gösteriyor.
Pırlanta,Avrupa’da genelde lüks markaların zincir mağazalarından satın
alınırken,Türkiye’de hala Hindistan’da olduğu gibi “aile kuyumcusu”ndan
alınıyor. Türkmüşterisini Hintlilerden ayıran fark ise, pırlantaya hala
altın gibi biryatırım aracı olarak değil, keyif için takılan bir
aksesuar gözüyle bakılması.Son on yılda eğitim seviyesinin artması ve
global oyuncuların pazardaki agresiftanıtım aktivitelerinin de
etkisiyle, Türk müşteriler de yüzde 20-30 farkvererek marka ürünleri
tercih etmeye başlıyor. Tercih edilen ürünler arasındadünya trendlerinin
etkisini Türkiye’de de görmek mümkün. Yeni düzende artıkpahalı ve tek
taş pırlanta almak yerine günlük kullanıma daha uygun, pahadançok
tasarımıyla öne çıkan fiyat açısından ulaşılabilir ürünler tercih
ediliyor.”
ABD'de pırlanta nişan yüzükleri artık popüler değil
Pırlantakadınlara çekici gelmeye devam etse de, genç tüketiciler
arasında pırlantayüzükleri tercih edenlerin sayısında bir düşüş
gözleniyor. Genç kadınlar lüksharcamalarda artık elektronik ürünleri
tercih ediyor. Amerikalı ve Hintli kadınlariçin pırlanta yüzükler
duygusal olduğu kadar maddi bir önem de taşıyor.
Çin'de pırlanta nişan yüzüğü âdeti yaygınlaşıyor
Yıllık geliri 15 bindoların üstünde olan ailelerin yüzde 90'ında en az
bir parça, birçoğunda isebirden çok pırlanta takı bulunuyor. Geliri 15
bin dolardan az olan ailelerinyüzde 20'sinde ise en az bir parça
pırlanta bulunuyor.
Pırlantalarısonsuzluk ve statü simgesi olarak gören Çinli kadınlar için
pırlantanın manevive ruhsal değeri oldukça yüksek. Pırlanta nişan yüzüğü
verme âdeti Çin'de gittikçeyaygınlaşıyor.
Çinli kadınlarküpe yerine, yüzük, kolye gibi daha görünür pırlantaları
tercih ediyor. En azbir karat ve üstü pırlantalar Çin’de daha popüler.
Çin'de Tiffany, Cartier ve Bulgari gibiprestijli perakendeciler pazarın
büyük bölümünü elinde tutuyor.
Hindistan'da kadınlar pırlantadan iyi anlıyor
Hindistan'da pırlantaülkenin ikinci en hızlı büyüyen lüks satış ürünü
konumunda bulunuyor.Hindistan'ın yüksek gelirli kadınlarının yaklaşık
yüzde 90'ında pırlantabulunuyor. Çoğu ilk pırlantasını düğün, nişan,
doğum günü ve yıldönümükutlamalarında alıyor. Nişan yüzüğü vermek de
ülkede oldukça yaygın bir adet. Düşükgelir grubuna dahil kadınların bile
birçoğunu pırlanta kolye ve bileziklere sahip.Hindistan'da kadınlar
pırlantadan iyi anlıyor. Taşın berraklığına, kesimi,boyutu ve renginden
daha fazla önem veriyorlar.
paralimanı