Bu Blogda Ara

20 Temmuz 2012 Cuma

Sentetik Elmas Nedir?


Sentetik Elmas Nedir?

Doğada, kendi kendine oluşmayan elmaslara Sentetik (yapay) Elmas denir. Sentetik elmaslar fiziksel ya da kimyasal bir süreç sonunda
oluşturulur. Sentetik elmaslar başlıca iki yolla üretilirler.

Yüksek Basınç Yüksek Isı’ (HPHT - High Pressure
High Temperature) Metodu

Birincisi ‘Yüksek Basınç Yüksek Isı’ (HPHT - High Pressure
High Temperature
) metodudur. Bu metotta, yerküre içerisinde elmasların doğal
olarak şekillendiği ortamı canlandırmak için çok şiddetli basınçlar kullanılır.
Bu metodun ucuz maliyeti, onu, günümüzde, yapay elmas üretiminde en yaygın
olarak kullanılan metot haline getirmiştir.

Kimyasal Buhar Biriktirme (Chemical Vapor Deposition ) Metodu

Sentetik elmas üretmede kullanılan ikinci metot kimyasal
buhar biriktirme
 (chemical vapor deposition ) işlemidir. Bu metotta tepesine karbon
plazma yerleştirilmiş temel bir alt tabaka kullanılır. Karbon atomları burada
birikir ve bir elmas oluşturur. 

Sentetik elmaslar
 kuyumculukta kullanıldığı
gibi birçok alet yapımında ve elektronikte de kullanılır. Otomobil
endüstrisinde, alüminyum işlenirken yapay elmaslar sıkça kullanılır.
Kuyumculukta da oldukça sık kullanılır. Sentetik elmasların avantajı, orta
halli bir müşteriye doğal yollarla oluşmuş bir elmas gibi güzel ve parlak
görünmesi fakat aynı zamanda daha uygun bir fiyata bu güzelliğin satın
alınabilmesidir.

Sentetik elmaslar
 genelde renkli olarak üretilirler. Renkli
elmaslar  genellikle üreticiler için renksizlerden
daha karlıdır çünkü müşterilerin renkli pırlanta talebi daha fazladır ve renkli
elmas üretimi daha ucuz ve daha hızlı bir biçimde gerçekleşir. Renkler yaygın
pembe pırlantadan canlı maviye çeşitleniyor; siyah pırlantalar bile
üretilebiliyor. Ünlülerin son zamanlarda renkli pırlanta kullanımındaki artış renkli
yapay pırlantaların popüleritesini de artırdı; bunda, orta halli müşteriler için
yapay elmasın daha ekonomik olduğu gerçeği de etkili elbette.

19 Temmuz 2012 Perşembe

500 bin euro’luk pırlanta sutyen Türkiye'de


 http://www.patronlardunyasi.com/haber_resim/16467.jpg
Damas CEO’su Gökçe Atuk, üzerinde 2 bin 355 adet pırlantanın bulunduğu ve yaklaşık fiyatı 500 bin euro olan sutyene Türkiye’den de ilgi olduğunu söyleyerek, “Bu sutyenden bir müşterimiz için sipariş verdik” dedi
Mücevher firması Damiani, üzerinde 2 bin 355 adet beyaz ve konyak rengi pırlantanın bulunduğu bir sutyen üretti. Damas’ın CEO’su Gökçe Atuk, yaklaşık fiyatı 500 bin euro olan sutyene Türkiye’den de ilgi olduğunu söyleyerek, “Bu sutyenden bir müşterimiz için sipariş verdik” dedi.
Atuk, isminin gizli tutulmasını isteyen müşterinin bedenine uygun olarak üretilecek sutyeni eşsiz yapan en önemli özelliğin orta bölümüne yerleştirilmiş 16 karat ağırlığındaki kalp kesimli pırlanta olduğunu belirtti.
 Atuk, dünya jet setinin de büyük ilgi gösterdiği sutyenin 15 kişilik mücevher ustalarının 800 saat çalışarak ortaya çıkardığı çok özel bir ürün olduğunu ifade etti.

‘Katlanarak artacak’
Yaşanan global ekonomik krizin tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları üzerindeki olumsuz etkisinin azaldığına dikkat çeken Atuk, şöyle devam etti:
“Türkiye ekonomisi bu krizden pek çok dünya ülkesiyle kıyaslandığında daha az zarar gördü ve akabinde hızlı bir toparlanma sürecine girdi. Bu büyüme trendinin lüks sektöründe de benzer bir gelişim göstereceğini düşünüyorum. Lüks tüketiminin ülkemizde önümüzdeki dönemde katlanarak artacağını düşünüyorum” dedi.
Eylem Türk/Milliyet

Uyarı! Pırlantanız çakma olabilir..!


 Pırlantanız çakma olabilir

Uzmanlar piyasada çok sayıda sahte pırlanta olduğu konusunda uyarıyor. Böyle bir durumla karşılaşmamak için yapılacak en iyi şey tanınmış firmaların sertifikalı ürünlerini tercih etmek.

Kadınların değerli taşlara olan düşkünlüğü, neredeyse tarih kadar eski. Hemen her kadının parmağında görmek istediği, küçük bir parçası bile hatırı sayılır fiyatlara satılan pırlanta yüzüklerde sahtecilik çok yaygın. Türkiye’nin tek Gemoloji (süstaşı bilimi) ve Mücevher Uzmanı Doç. Dr. Murat Hatipoğlu, pırlantanın mutlaka sertifikalı olması gerektiğine dikkat çekerek, elmas yerine antrasit veya grafitten kesilen 'dönme' pırlantaya karşı vatandaşları uyardı.


ÇIPLAK GÖZLE ANLAŞILMAZ

Türkiye’deki tek resmi, değerli taş analiz laboratuvarının bulunduğu Dokuz Eylül Üniversitesi’nden Gemoloji ve Mücevher Uzmanı Doç. Dr. Murat Hatipoğlu, piyasada grafit ve antrasit gibi taşlardan kesilen sahte pırlantaların çok yaygın olduğunu söyledi.
Pırlanta olarak satılan bir mücevherin, gerçek mi yoksa sahte mi olduğunun çıplak gözle uzmanlar tarafından bile anlaşılamayacağını anlatan Doç. Dr. Hatipoğlu, “Mücevheri alırken yapılması gereken, firmanın ciddi bir marka olmasına dikkat etmektir. Çünkü aldığınız pırlantada bir sorun çıkarsa karşınızda kurumsal bir firmayı görmeniz, sorunun çözümünü kolaylaştırır. Ayrıca, mutlaka aldığınız pırlantanın sertifikası olmalı. Bu sertifika o pırlantanın kimliği gibidir" diye konuştu.

İyi bir pırlanta nasıl olmalı?

Vatandaşların da pırlantanın iyi ya da kötü olduğu konusunda fikir sahibi olabileceğini söyleyen Doç. Dr. Hatipoğlu, “Pırlantayı cımbız gibi bir aletle tuttuktan sonra büyüteçle tabla kısmına bakın. İç içe geçmiş iki kare görmeniz gerekiyor. Pırlantanın en önemli özelliği bu iki karenin düzgün olup olmadığıdır. Bu bize kesimi hakkında bilgi verir. Eğer her ikisi de tam kareyse kesim mükemmeldir" dedi.
Bugün

Pırlanta, yatırım aracı olur mu?


M. Ali Yıldırımtürk
Pırlanta, yatırım aracı olur mu?
Fuarlar, sektörden birçok firmanın yeni ürünlerini sergilediği kısa süreli büyük pazarlardır. Ayrıca, fuarlar eski müşterilerle buluşma, yeni müşterilerle de tanışma ve vizyon genişletici platformlardır.

Fuarların kalitesi, düzenleyici firmanın organizasyon başarısı ve katılımcı firmaların gelişmişliğiyle ölçülür. Otomobil, yat, mücevher, takı ve son yıllarda bilişim fuarlarının düzenlendiği ülkemizde ve dünyada ses getiren fuarlar oldu.
Rotaforte Fuarcılık'ın 30 yıldan beri yılda iki kez düzenlediği mücevher, takı ve saat sektöründen birçok firmanın katılımıyla "32. İstanbul Jewelry Show" adındaki, bu yılın ilk fuarı, Yeşilköy CNR Expo Fuar Merkezi'nde önceki gün kapılarını açmıştı. 33 ülkeden bin 150'nin üzerinde firmanın katıldığı fuarda, 5 gün boyunca 87 ülkeden toplamda 50 bin ziyaretçi bekleniyor. Fuarda sergilenen ürünler arasında altın ve pırlanta mücevherat, değerli ve yarı değerli taşlar, inci, gümüş takı, saat, makine, kuyumculuk malzemeleri ve ekipmanlar, vitrin malzemeleri ve güvenlik gereçleri bulunuyor. Uluslararası nitelikteki ve sadece sektör temsilcilerinin ziyaretine açık olan, yerli ve yabancı birçok firma ürünlerinin sergilendiği ve yılda 400 ton altın ve 300 ton gümüş işlemenin gerçekleştiği Türk kuyum pazarında alıcı ve satıcıları söz konusu fuar bir araya getiriyor.
Mücevher ve takı sektörünün en büyük fuarı niteliğindeki "32. İstanbul Jewelry Show" fuar, bu yıl sektör için ayrı bir önem taşıyor. Global finansal krizle birlikte son üç yılda sürekli yükselen altın fiyatı, sektörde iş hacminin daralmasına ve üretimin düşmesine neden oldu. Ayrıca, dış pazar daralması, ihracatçı firmaları yeni pazar arayışına itti. İç pazarda ise özel günlerde firmalar, indirim kampanyalarıyla satışlarını artırma yoluna gittiler. Son bir aydır Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerinde yönetime karşı halk ayaklanması altın fiyatını yeniden tetikledi. Diğer taraftan son aylarda pırlanta ve elmas gibi kıymetli taş fiyatlarında dolar bazında yüzde 35'e varan yükselişler olduğu söyleniyor. Fiyat yükselişinin talep oluşturma amaçlı spekülatif işlemlerden kaynaklandığı belirtiliyor. Son dönemde altın ve kıymetli taş fiyatlarındaki yükseliş, sektörü tedirgin ediyor. Ancak, İstanbul Değerli Maden ve Mücevherat İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Can Özkök, fuarın açılışında yaptığı konuşmada, 2009'daki küresel krizden etkilenen sektör ihracatının 2010 yılında yeniden yükselişe geçerek 1,2 milyar dolara ulaştığını söyledi. Can Özkök, 2023 yılı ihracat stratejileri çerçevesinde, Cumhuriyet'in 100. yılında 12 milyar dolar ihracata ulaşmayı hedeflediklerini bildirdi. Bu ifadeler güzel ve sektörü motive edici temenniler. Bu yazıyı hazırladığımda fuarın henüz ikinci günüydü. Fuarla ilgili performans ve ciro belirlemek zor. Ancak, ilk iki gün fuarda bir miktar hareketlilik oldu.
Altın fiyatı yüksek olduğundan döviz kurunun düşük olduğu dönemde sektör ve tüketiciler pırlantalı takılara yöneldiler. Atasay Kuyumculuk Yönetim Kurulu Üyesi Atasay Kamer'e göre, altın fiyatlarının artmasıyla birlikte insanlar pırlantaya doğru kayış yaptı. Geçen sene ile bu sene arasında pırlantada yüzde 40 fiyat artışı var. İnsanlar pırlantaya da bir yatırım aracı olarak bakıyor. Pırlanta yatırım aracı olur mu tartışılır. Pırlanta çıplak taş ve sertifikalı olarak alınıp satılabiliyor. Bu haliyle yatırım aracı olabilir. Ancak, bu ticareti piyasa profesyonelleri yapabilir. Halkın kullanma amaçlı aldığı mücevherlerin yatırım aracı olabilmesi için halen en az yüzde 40'taki alım satım farkının yüzde 5-10'lara inmesi gerekir. Fuarın kuyumculuk sektörüne ivme kazandırması dileklerimle.
a.yildirimturk@zaman.com.tr 

19 Mart 2011, Cumartesi

18 Temmuz 2012 Çarşamba

16 Temmuz 2012 Pazartesi

Pırlanta Hakkında Bilinmeyenler!!!!

Pırlanta Hakkında Bilinmeyenler



Bu yazıda, pırlantaya ciddi bir miktar para harcamayı planlayanlara yönelik detaylı bilgiler verdim. Eğer 0.50 Carat'dan daha büyük bir tek taş ya da 1.50 Carat'dan daha büyük bir çok taşlı pırlanta satın almayı planlıyorsanız, bu yazı sizin için çok faydalı olacak!

Öncelikle bu tip bir alışverişin maliyeti muhtemelen 2500$'ın üzerinde olacaktır, üst ucu ise sınırsızdır, milyonlarca $'a kadar varabilir.

Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, riski azaltmak olmalıdır. Riski azaltmak demek, güvenilirliği yüksek bir alışveriş yapmak demektir. Güvenilir bir alışveriş için, en iyi alternatif, satın almayı planladığınız ürünün uluslararası bir pırlanta derecelendirme kuruluşu tarafından sertifikalandırılmış olmasıdır. Ancak ne yazık ki iş bununla bitmemektedir. Pırlanta hakkında, birazdan örnekleriyle anlatacağım birçok önemli detayı sunan bu sertifikalara sahip ürünlerin fiyat ve kalite anlamında karşılaştırılması oldukça karmaşık ve dikkat gerektiren bir iştir. Çoğu zaman göz ardı edilen kesim özellikleri (4C'nin ilki) aşağıda detaylı birşekilde incelenmektedir.

Şimdi iki farklı taşın iki farklı uluslararası kuruluş tarafından verilen sertifikalarını detaylı bir şekilde inceleyelim: (Gözünüz korkmasın, hepsi için gerekli bilgiyi karşılaştırmayı yaparken vereceğim)



Örnek Karşılaştırma                  1. Taş (GIA)                  2. Taş (EGL)
Referans No. (Reference#)TR31L64101
Fiyat (Price)$6,759.00$4,845.00
Sertifikayı Veren (Certified By)GIA Gem Trade LaboratoriesEuropean Gemological Laboratories (EGL)
Ağırlık(Weight)1.011.01
Kesim Şekli(Shape)Yuvarlak Kesim(Round Brilliant Cut)Round Brilliant Cut
Berraklık(Clarity)SI-1SI-1
Renk(Color)FG
Ölçüleri(Measurements)6.49-6.55 X 3.92 mm6.49-6.57 X 3.79 mm
Derinlik(Depth)60.1%58%
Tabla(Table)63.0%67%
Taç Açısı(Crown Angle)Verilmiyor (not provided GIA reports)11%
Külah Derinliği(Pavilion Depth)Verilmiyor(not provided on GIA reports)43%
Kemer(Girdle)İnce-Orta Kesme(Thin to Medium, Faceted)Orta,kesme(Medium, Faceted.)
Külah Ucu(Culet)Yok(None)None
Cila (Polish)Çok iyi(Very Good)GOOD
Simetri(Symmetry)Çok iyi(Very Good)GOOD
Florans (Fluorescence)Yok (None)Orta Mavi (Moderate Blue)
Yorumlar (Comments): Yok (None)None


Öncelikle taşların temel özelliklerine bir göz atalım: (Lütfen gerektiğinde Pırlanta Alışveriş Rehberi'ne başvurun.)

İki taş da, uluslararası kuruluşlar tarafından sertifikalanmış, ikisi de 1.01 Carat. İkisinin de berraklığı SI-1... Bunlar temel ortak özellikler. Ancak, eminim dikkatinizi çekmiştir, iki taşın fiyatı arasında 2000$'a yakın bir fark var! Bunun sebeplerini, detaylı bir şeklide incelemeden önce, şu noktaya dikkatinizi çekerim: Rehberde bahsedilen basit temel analiz yapıldığında, taşlar arasındaki tek fark renk farkıdır. (Ucuz olan G Color, diğeri ise F) Fakat, bir kademe renk farkı %40'ın üzerinde bir fiyat artışına sebep teşkil etmez. Ortalama %5-%15 arası bir fark oluşturabilir. Geri kalan farkı yaratan sebepler aşağıdadır:

1. Floresans: Ultraviole ışığı emip görünür ışık verme niteliği. En yaygın olanı  mavi renktir, orta derecede mavi floresansa sahip bir taş, beyaz ışıkta aynı renkteki floranssız bir taştan daha beyaz görünse de,  floresans fiyatı düşüren bir etkendir. Sarı ya da turncu floransa sahip bir taş kesinlikle tercih edilmez, fiyatı ciddi olarak düşürür. Fiyatı düşük olan taşta, florans mevcuttur! Aradaki farkın önemli bir bölümünü bu durum açıklar.

2. Cila: Taşın ışıltı (fire) kalitesini önemli ölçüde etkiler. Ucuz taşın cilası 'iyi', yüksek fiyatlı olanın ise 'çok iyi' olarak tanımlanmıştır, ki bu faktör fiyat farkının oluşmasında pay sahibidir.

3. Simetri: Taş kesiminin simetrik olup olmadığının göstergesi. Aynen ciladaki gibi, fiyatı yüksek olan taşın simetrisi diğerine göre daha iyi.

4. Kemer: İnce veya orta kalınlıktaki kemer tercih edilir. (Çok ince ve kalın tercih edilmez). Bu kriterde iki taşın arasında pek fark yok ancak, yine de fiyatı yüksek olan taş daha iyi durumda.

5. Kesim Oranları:  En çok göz ardı edilen ancak bir taşın değerini %20-80 arasında etkileyebilecek kesim kalitesini gösteren oranlar. Bu oranlar taşın güzelliğini oluşturan faktörlerin, yani parlaklık ve ışık kırılımının düzeyini belirleyen faktörlerdir. Tabla, taşın üst yüzeyindeki düzlüğü ifade eder. Tabla yüzdesi, tabla genişliğinin taşın bütünsel genişliğine olan oranıdır. %53-%67 arasında olması, 'iyi veya üstü' olarak nitelendirlir. Daha geniş bir tabla, parlaklığı arttırırken ışık kırlımını düşürdüğü için çok parlak ama etkileyiciliği düşük bir görüntü meydana getirir. Aşağıdaki tablo taş kesim oranlarının mükemmel, çok iyi, iyi ve vasat olarak değerlendirilmeleri gereken aralıkları sunmaktadır. Sizin de görebileceğiniz gibi, tabla yüzdeleri söz konusu olduğunda fiyatı yüksek olan taş 'çok iyi', düşük fiyatlı pırlanta ise 'iyi' kategorisinde değerlendirilmektedir. Derinlik yüzdesinde ise yine yüksek fiyatlı pırlantanın (mükemmel), düşük fiyatlı pırlantaya (çok iyi) üstünlüğü vardır. İki kesim özelliğinde de daha iyi değerlere sahip olan taşın diğerine göre daha iyi bir kesime sahip olduğu açıktır. Bu yüzdelerin taşın güzelliğine ya da ışıltısına nasıl bir katkısı olacaktır sorusu aklınıza gelebilir. Bunu gözlerinizle görmeniz, çok ufak farklarda bile mümkündür. Zaten bu değerler, güzelliği tartışılmaz pırlantaların özelliklerinden yola çıkarak hazırlanmıştır.

Yuvarlak Kesim İçin İdeal Kesim Oranları:




Mükemmel
Çok İyi
İyi
Vasat
Derinlik (%)
58.5-62.8%
55.0-58.5%
 veya
 62.8-64.0%
53.0-55.0%
 
veya
 
64.0-67.0%
Bu aralıkların dışında kalan değerler
Tablo (%)
53.2-61.2%
51.1-53.2%
 veya

61.2-64.5%
49.0-51.1%
 
veya 64.5-68.0%
Bu aralıkların dışında kalan değerler
Uzunluk / Genişlik
1.05:1.00
1.10:1.00
1.15:1.00
Bu aralıkların dışında kalan değerler


2005 yılından itibaren birçok uluslararası laboratuar, detaylı kesim özelliklerinin son kullanıcı tarafından yeterince iyi analiz edilemediğini görerek, kesim kalitesini gösteren bir standart geliştirmişlerdir. Her laboratuarın farklı bir değerleme sistemi vardır. Örneğin AGS, 0 -10 arası (0 en iyi olmak üzere)  bir puanlama sitemi kullanmaktadır. Bu sayede çok fazla detaya girmeden bir taşın kesimi hakkında bir uzman görüşüne sahip olmanız mümkün hale gelmektedir.

Sonuç: İki taşı önünüze koyduklarında 4845$ fiyatı olanı size 5500$ olarak sunsalar, neredeyse aynı taşı 1500$ ucuza aldım diye düşünebilirsiniz. Ancak gerçekte taşı 700$ pahalıya almışsınızdır. Önemli olan seçtiğiniz pırlantayı rekabetçi bir piyasa fiyatı ile satın almaktır. Bu yüzden gerçekten değerli taşlar alırken ekstpertiz kritik önem arz etmektedir. Ucuza pırlanta ya da toptan fiyatına pırlanta gibi söylemlere kesinlikle kanılmamalıdır çünkü pırlantanın fiyatı dolar ve altın gibi dünya piyasalarında belirlenir. Bu tarz söylemlere inanmak "dolar bizde %20 ucuz!" gibi iddialara inanmaktan pek farklı değildir. Bunları iddia edenlerin genelde yaptıkları, fiyatta önemli değişiklikliklere sebep olan faktörleri müşteriden saklayarak haksız kar elde etmeleridir.


Aşağıda ek olarak, daha da detaylı bilgilere ulaşmak isteyenler için hazırladığım kesim tablosunu ve uluslararası değerlendirme laborauarlarının örnek raporlarını görebilirsiniz.



Uluslar arası Pırlanta Sertifikasyonu Standartları: Yuvarlak kesim için İdeal Oranlar
Kriter
Vasat/Kötü
İyi
Çok iyi
İyi
Vasat/Kötü
Taç Açısı26.9o'ye kadar26.9o - 30.6o arası30.7o - 37.7o arası37.8o - 40.6o arası40.7o'den fazla
Külah Açısı38.4o'ye kadar38.5-39.5o arası 39.6o - 42.2o arası42.3o - 43.1o arası43.2o'den fazla
Tabla Genişliği%71 ve daha fazlası%70 - %67 arası%66 - %53 arası%52 - 51 arası%71 ve daha fazlası
Taç Yüksekliği%8.5'e kadar%9 - %10.5 arası%11 - %16 arası%16.5 - 18 arası%8.5'e kadar
Kemer Kalınlığıolağanüstü inceçok inceince&ortakalın & çok kalınolağanüstü kalın
Külah Derinliği%39.5'e kadar%40 - %41 arası%41.5 - %45 arası%45.5 -46.5 arası%47 ve üstü
Kulah Ucu--nokta halinde - %1.9 arası%2 - %3.9 arası%4 ve üstü
Toplam Derinlik%52.9'a kadar%53.0 - %55.4 arası%56.5 - %63.9 arası%64.0 - 66.9 arası%52.9'a kadar


20 Temmuz 2012 Cuma

Sentetik Elmas Nedir?


Sentetik Elmas Nedir?

Doğada, kendi kendine oluşmayan elmaslara Sentetik (yapay) Elmas denir. Sentetik elmaslar fiziksel ya da kimyasal bir süreç sonunda
oluşturulur. Sentetik elmaslar başlıca iki yolla üretilirler.

Yüksek Basınç Yüksek Isı’ (HPHT - High Pressure
High Temperature) Metodu

Birincisi ‘Yüksek Basınç Yüksek Isı’ (HPHT - High Pressure
High Temperature
) metodudur. Bu metotta, yerküre içerisinde elmasların doğal
olarak şekillendiği ortamı canlandırmak için çok şiddetli basınçlar kullanılır.
Bu metodun ucuz maliyeti, onu, günümüzde, yapay elmas üretiminde en yaygın
olarak kullanılan metot haline getirmiştir.

Kimyasal Buhar Biriktirme (Chemical Vapor Deposition ) Metodu

Sentetik elmas üretmede kullanılan ikinci metot kimyasal
buhar biriktirme
 (chemical vapor deposition ) işlemidir. Bu metotta tepesine karbon
plazma yerleştirilmiş temel bir alt tabaka kullanılır. Karbon atomları burada
birikir ve bir elmas oluşturur. 

Sentetik elmaslar
 kuyumculukta kullanıldığı
gibi birçok alet yapımında ve elektronikte de kullanılır. Otomobil
endüstrisinde, alüminyum işlenirken yapay elmaslar sıkça kullanılır.
Kuyumculukta da oldukça sık kullanılır. Sentetik elmasların avantajı, orta
halli bir müşteriye doğal yollarla oluşmuş bir elmas gibi güzel ve parlak
görünmesi fakat aynı zamanda daha uygun bir fiyata bu güzelliğin satın
alınabilmesidir.

Sentetik elmaslar
 genelde renkli olarak üretilirler. Renkli
elmaslar  genellikle üreticiler için renksizlerden
daha karlıdır çünkü müşterilerin renkli pırlanta talebi daha fazladır ve renkli
elmas üretimi daha ucuz ve daha hızlı bir biçimde gerçekleşir. Renkler yaygın
pembe pırlantadan canlı maviye çeşitleniyor; siyah pırlantalar bile
üretilebiliyor. Ünlülerin son zamanlarda renkli pırlanta kullanımındaki artış renkli
yapay pırlantaların popüleritesini de artırdı; bunda, orta halli müşteriler için
yapay elmasın daha ekonomik olduğu gerçeği de etkili elbette.

19 Temmuz 2012 Perşembe

Pırlanta Yüzük Nasıl Temizlenir?


Pırlanta saatler ve Pırlanta Mücevherler


Özel takı seti mükemmel pırlantalar


Eşsiz Pırlanta Mücevher Modelleri


500 bin euro’luk pırlanta sutyen Türkiye'de


 http://www.patronlardunyasi.com/haber_resim/16467.jpg
Damas CEO’su Gökçe Atuk, üzerinde 2 bin 355 adet pırlantanın bulunduğu ve yaklaşık fiyatı 500 bin euro olan sutyene Türkiye’den de ilgi olduğunu söyleyerek, “Bu sutyenden bir müşterimiz için sipariş verdik” dedi
Mücevher firması Damiani, üzerinde 2 bin 355 adet beyaz ve konyak rengi pırlantanın bulunduğu bir sutyen üretti. Damas’ın CEO’su Gökçe Atuk, yaklaşık fiyatı 500 bin euro olan sutyene Türkiye’den de ilgi olduğunu söyleyerek, “Bu sutyenden bir müşterimiz için sipariş verdik” dedi.
Atuk, isminin gizli tutulmasını isteyen müşterinin bedenine uygun olarak üretilecek sutyeni eşsiz yapan en önemli özelliğin orta bölümüne yerleştirilmiş 16 karat ağırlığındaki kalp kesimli pırlanta olduğunu belirtti.
 Atuk, dünya jet setinin de büyük ilgi gösterdiği sutyenin 15 kişilik mücevher ustalarının 800 saat çalışarak ortaya çıkardığı çok özel bir ürün olduğunu ifade etti.

‘Katlanarak artacak’
Yaşanan global ekonomik krizin tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları üzerindeki olumsuz etkisinin azaldığına dikkat çeken Atuk, şöyle devam etti:
“Türkiye ekonomisi bu krizden pek çok dünya ülkesiyle kıyaslandığında daha az zarar gördü ve akabinde hızlı bir toparlanma sürecine girdi. Bu büyüme trendinin lüks sektöründe de benzer bir gelişim göstereceğini düşünüyorum. Lüks tüketiminin ülkemizde önümüzdeki dönemde katlanarak artacağını düşünüyorum” dedi.
Eylem Türk/Milliyet

Uyarı! Pırlantanız çakma olabilir..!


 Pırlantanız çakma olabilir

Uzmanlar piyasada çok sayıda sahte pırlanta olduğu konusunda uyarıyor. Böyle bir durumla karşılaşmamak için yapılacak en iyi şey tanınmış firmaların sertifikalı ürünlerini tercih etmek.

Kadınların değerli taşlara olan düşkünlüğü, neredeyse tarih kadar eski. Hemen her kadının parmağında görmek istediği, küçük bir parçası bile hatırı sayılır fiyatlara satılan pırlanta yüzüklerde sahtecilik çok yaygın. Türkiye’nin tek Gemoloji (süstaşı bilimi) ve Mücevher Uzmanı Doç. Dr. Murat Hatipoğlu, pırlantanın mutlaka sertifikalı olması gerektiğine dikkat çekerek, elmas yerine antrasit veya grafitten kesilen 'dönme' pırlantaya karşı vatandaşları uyardı.


ÇIPLAK GÖZLE ANLAŞILMAZ

Türkiye’deki tek resmi, değerli taş analiz laboratuvarının bulunduğu Dokuz Eylül Üniversitesi’nden Gemoloji ve Mücevher Uzmanı Doç. Dr. Murat Hatipoğlu, piyasada grafit ve antrasit gibi taşlardan kesilen sahte pırlantaların çok yaygın olduğunu söyledi.
Pırlanta olarak satılan bir mücevherin, gerçek mi yoksa sahte mi olduğunun çıplak gözle uzmanlar tarafından bile anlaşılamayacağını anlatan Doç. Dr. Hatipoğlu, “Mücevheri alırken yapılması gereken, firmanın ciddi bir marka olmasına dikkat etmektir. Çünkü aldığınız pırlantada bir sorun çıkarsa karşınızda kurumsal bir firmayı görmeniz, sorunun çözümünü kolaylaştırır. Ayrıca, mutlaka aldığınız pırlantanın sertifikası olmalı. Bu sertifika o pırlantanın kimliği gibidir" diye konuştu.

İyi bir pırlanta nasıl olmalı?

Vatandaşların da pırlantanın iyi ya da kötü olduğu konusunda fikir sahibi olabileceğini söyleyen Doç. Dr. Hatipoğlu, “Pırlantayı cımbız gibi bir aletle tuttuktan sonra büyüteçle tabla kısmına bakın. İç içe geçmiş iki kare görmeniz gerekiyor. Pırlantanın en önemli özelliği bu iki karenin düzgün olup olmadığıdır. Bu bize kesimi hakkında bilgi verir. Eğer her ikisi de tam kareyse kesim mükemmeldir" dedi.
Bugün

Pırlanta, yatırım aracı olur mu?


M. Ali Yıldırımtürk
Pırlanta, yatırım aracı olur mu?
Fuarlar, sektörden birçok firmanın yeni ürünlerini sergilediği kısa süreli büyük pazarlardır. Ayrıca, fuarlar eski müşterilerle buluşma, yeni müşterilerle de tanışma ve vizyon genişletici platformlardır.

Fuarların kalitesi, düzenleyici firmanın organizasyon başarısı ve katılımcı firmaların gelişmişliğiyle ölçülür. Otomobil, yat, mücevher, takı ve son yıllarda bilişim fuarlarının düzenlendiği ülkemizde ve dünyada ses getiren fuarlar oldu.
Rotaforte Fuarcılık'ın 30 yıldan beri yılda iki kez düzenlediği mücevher, takı ve saat sektöründen birçok firmanın katılımıyla "32. İstanbul Jewelry Show" adındaki, bu yılın ilk fuarı, Yeşilköy CNR Expo Fuar Merkezi'nde önceki gün kapılarını açmıştı. 33 ülkeden bin 150'nin üzerinde firmanın katıldığı fuarda, 5 gün boyunca 87 ülkeden toplamda 50 bin ziyaretçi bekleniyor. Fuarda sergilenen ürünler arasında altın ve pırlanta mücevherat, değerli ve yarı değerli taşlar, inci, gümüş takı, saat, makine, kuyumculuk malzemeleri ve ekipmanlar, vitrin malzemeleri ve güvenlik gereçleri bulunuyor. Uluslararası nitelikteki ve sadece sektör temsilcilerinin ziyaretine açık olan, yerli ve yabancı birçok firma ürünlerinin sergilendiği ve yılda 400 ton altın ve 300 ton gümüş işlemenin gerçekleştiği Türk kuyum pazarında alıcı ve satıcıları söz konusu fuar bir araya getiriyor.
Mücevher ve takı sektörünün en büyük fuarı niteliğindeki "32. İstanbul Jewelry Show" fuar, bu yıl sektör için ayrı bir önem taşıyor. Global finansal krizle birlikte son üç yılda sürekli yükselen altın fiyatı, sektörde iş hacminin daralmasına ve üretimin düşmesine neden oldu. Ayrıca, dış pazar daralması, ihracatçı firmaları yeni pazar arayışına itti. İç pazarda ise özel günlerde firmalar, indirim kampanyalarıyla satışlarını artırma yoluna gittiler. Son bir aydır Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerinde yönetime karşı halk ayaklanması altın fiyatını yeniden tetikledi. Diğer taraftan son aylarda pırlanta ve elmas gibi kıymetli taş fiyatlarında dolar bazında yüzde 35'e varan yükselişler olduğu söyleniyor. Fiyat yükselişinin talep oluşturma amaçlı spekülatif işlemlerden kaynaklandığı belirtiliyor. Son dönemde altın ve kıymetli taş fiyatlarındaki yükseliş, sektörü tedirgin ediyor. Ancak, İstanbul Değerli Maden ve Mücevherat İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Can Özkök, fuarın açılışında yaptığı konuşmada, 2009'daki küresel krizden etkilenen sektör ihracatının 2010 yılında yeniden yükselişe geçerek 1,2 milyar dolara ulaştığını söyledi. Can Özkök, 2023 yılı ihracat stratejileri çerçevesinde, Cumhuriyet'in 100. yılında 12 milyar dolar ihracata ulaşmayı hedeflediklerini bildirdi. Bu ifadeler güzel ve sektörü motive edici temenniler. Bu yazıyı hazırladığımda fuarın henüz ikinci günüydü. Fuarla ilgili performans ve ciro belirlemek zor. Ancak, ilk iki gün fuarda bir miktar hareketlilik oldu.
Altın fiyatı yüksek olduğundan döviz kurunun düşük olduğu dönemde sektör ve tüketiciler pırlantalı takılara yöneldiler. Atasay Kuyumculuk Yönetim Kurulu Üyesi Atasay Kamer'e göre, altın fiyatlarının artmasıyla birlikte insanlar pırlantaya doğru kayış yaptı. Geçen sene ile bu sene arasında pırlantada yüzde 40 fiyat artışı var. İnsanlar pırlantaya da bir yatırım aracı olarak bakıyor. Pırlanta yatırım aracı olur mu tartışılır. Pırlanta çıplak taş ve sertifikalı olarak alınıp satılabiliyor. Bu haliyle yatırım aracı olabilir. Ancak, bu ticareti piyasa profesyonelleri yapabilir. Halkın kullanma amaçlı aldığı mücevherlerin yatırım aracı olabilmesi için halen en az yüzde 40'taki alım satım farkının yüzde 5-10'lara inmesi gerekir. Fuarın kuyumculuk sektörüne ivme kazandırması dileklerimle.
a.yildirimturk@zaman.com.tr 

19 Mart 2011, Cumartesi

18 Temmuz 2012 Çarşamba

Prenses Kesimi Tektaş Pırlanta Nişan Yüzüğü -Emsalsiz..


Tiffany "Gizli Pırlanta Serisi" Nişan Yüzüğü Modeli...


Eşsiz Pırlanta Küpeler


Milyon Dolarlık Pırlanta 10.5 Karat


Pırlanta kaplı Mercedes SL


Ünlü Oyuncunun Pırlanta Seçimi


Yaz Tasarımı Platin Pırlanta Modelleri


Fashion-Tv Pırlanta Moda Gecesi


Miami Pırlantaevi 2012


+ 21 Pırlanta Güzelleri Stüdyo Çekimi


De Beers Lansmanı...


Pırlanta Cüretkarları +18


Tiffany Pırlanta Markası


De Beers Pırlanta Aşkı


Pırlanta Aşkı Sonsuzluktur


16 Temmuz 2012 Pazartesi

Pırlanta Hakkında Bilinmeyenler!!!!

Pırlanta Hakkında Bilinmeyenler



Bu yazıda, pırlantaya ciddi bir miktar para harcamayı planlayanlara yönelik detaylı bilgiler verdim. Eğer 0.50 Carat'dan daha büyük bir tek taş ya da 1.50 Carat'dan daha büyük bir çok taşlı pırlanta satın almayı planlıyorsanız, bu yazı sizin için çok faydalı olacak!

Öncelikle bu tip bir alışverişin maliyeti muhtemelen 2500$'ın üzerinde olacaktır, üst ucu ise sınırsızdır, milyonlarca $'a kadar varabilir.

Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, riski azaltmak olmalıdır. Riski azaltmak demek, güvenilirliği yüksek bir alışveriş yapmak demektir. Güvenilir bir alışveriş için, en iyi alternatif, satın almayı planladığınız ürünün uluslararası bir pırlanta derecelendirme kuruluşu tarafından sertifikalandırılmış olmasıdır. Ancak ne yazık ki iş bununla bitmemektedir. Pırlanta hakkında, birazdan örnekleriyle anlatacağım birçok önemli detayı sunan bu sertifikalara sahip ürünlerin fiyat ve kalite anlamında karşılaştırılması oldukça karmaşık ve dikkat gerektiren bir iştir. Çoğu zaman göz ardı edilen kesim özellikleri (4C'nin ilki) aşağıda detaylı birşekilde incelenmektedir.

Şimdi iki farklı taşın iki farklı uluslararası kuruluş tarafından verilen sertifikalarını detaylı bir şekilde inceleyelim: (Gözünüz korkmasın, hepsi için gerekli bilgiyi karşılaştırmayı yaparken vereceğim)



Örnek Karşılaştırma                  1. Taş (GIA)                  2. Taş (EGL)
Referans No. (Reference#)TR31L64101
Fiyat (Price)$6,759.00$4,845.00
Sertifikayı Veren (Certified By)GIA Gem Trade LaboratoriesEuropean Gemological Laboratories (EGL)
Ağırlık(Weight)1.011.01
Kesim Şekli(Shape)Yuvarlak Kesim(Round Brilliant Cut)Round Brilliant Cut
Berraklık(Clarity)SI-1SI-1
Renk(Color)FG
Ölçüleri(Measurements)6.49-6.55 X 3.92 mm6.49-6.57 X 3.79 mm
Derinlik(Depth)60.1%58%
Tabla(Table)63.0%67%
Taç Açısı(Crown Angle)Verilmiyor (not provided GIA reports)11%
Külah Derinliği(Pavilion Depth)Verilmiyor(not provided on GIA reports)43%
Kemer(Girdle)İnce-Orta Kesme(Thin to Medium, Faceted)Orta,kesme(Medium, Faceted.)
Külah Ucu(Culet)Yok(None)None
Cila (Polish)Çok iyi(Very Good)GOOD
Simetri(Symmetry)Çok iyi(Very Good)GOOD
Florans (Fluorescence)Yok (None)Orta Mavi (Moderate Blue)
Yorumlar (Comments): Yok (None)None


Öncelikle taşların temel özelliklerine bir göz atalım: (Lütfen gerektiğinde Pırlanta Alışveriş Rehberi'ne başvurun.)

İki taş da, uluslararası kuruluşlar tarafından sertifikalanmış, ikisi de 1.01 Carat. İkisinin de berraklığı SI-1... Bunlar temel ortak özellikler. Ancak, eminim dikkatinizi çekmiştir, iki taşın fiyatı arasında 2000$'a yakın bir fark var! Bunun sebeplerini, detaylı bir şeklide incelemeden önce, şu noktaya dikkatinizi çekerim: Rehberde bahsedilen basit temel analiz yapıldığında, taşlar arasındaki tek fark renk farkıdır. (Ucuz olan G Color, diğeri ise F) Fakat, bir kademe renk farkı %40'ın üzerinde bir fiyat artışına sebep teşkil etmez. Ortalama %5-%15 arası bir fark oluşturabilir. Geri kalan farkı yaratan sebepler aşağıdadır:

1. Floresans: Ultraviole ışığı emip görünür ışık verme niteliği. En yaygın olanı  mavi renktir, orta derecede mavi floresansa sahip bir taş, beyaz ışıkta aynı renkteki floranssız bir taştan daha beyaz görünse de,  floresans fiyatı düşüren bir etkendir. Sarı ya da turncu floransa sahip bir taş kesinlikle tercih edilmez, fiyatı ciddi olarak düşürür. Fiyatı düşük olan taşta, florans mevcuttur! Aradaki farkın önemli bir bölümünü bu durum açıklar.

2. Cila: Taşın ışıltı (fire) kalitesini önemli ölçüde etkiler. Ucuz taşın cilası 'iyi', yüksek fiyatlı olanın ise 'çok iyi' olarak tanımlanmıştır, ki bu faktör fiyat farkının oluşmasında pay sahibidir.

3. Simetri: Taş kesiminin simetrik olup olmadığının göstergesi. Aynen ciladaki gibi, fiyatı yüksek olan taşın simetrisi diğerine göre daha iyi.

4. Kemer: İnce veya orta kalınlıktaki kemer tercih edilir. (Çok ince ve kalın tercih edilmez). Bu kriterde iki taşın arasında pek fark yok ancak, yine de fiyatı yüksek olan taş daha iyi durumda.

5. Kesim Oranları:  En çok göz ardı edilen ancak bir taşın değerini %20-80 arasında etkileyebilecek kesim kalitesini gösteren oranlar. Bu oranlar taşın güzelliğini oluşturan faktörlerin, yani parlaklık ve ışık kırılımının düzeyini belirleyen faktörlerdir. Tabla, taşın üst yüzeyindeki düzlüğü ifade eder. Tabla yüzdesi, tabla genişliğinin taşın bütünsel genişliğine olan oranıdır. %53-%67 arasında olması, 'iyi veya üstü' olarak nitelendirlir. Daha geniş bir tabla, parlaklığı arttırırken ışık kırlımını düşürdüğü için çok parlak ama etkileyiciliği düşük bir görüntü meydana getirir. Aşağıdaki tablo taş kesim oranlarının mükemmel, çok iyi, iyi ve vasat olarak değerlendirilmeleri gereken aralıkları sunmaktadır. Sizin de görebileceğiniz gibi, tabla yüzdeleri söz konusu olduğunda fiyatı yüksek olan taş 'çok iyi', düşük fiyatlı pırlanta ise 'iyi' kategorisinde değerlendirilmektedir. Derinlik yüzdesinde ise yine yüksek fiyatlı pırlantanın (mükemmel), düşük fiyatlı pırlantaya (çok iyi) üstünlüğü vardır. İki kesim özelliğinde de daha iyi değerlere sahip olan taşın diğerine göre daha iyi bir kesime sahip olduğu açıktır. Bu yüzdelerin taşın güzelliğine ya da ışıltısına nasıl bir katkısı olacaktır sorusu aklınıza gelebilir. Bunu gözlerinizle görmeniz, çok ufak farklarda bile mümkündür. Zaten bu değerler, güzelliği tartışılmaz pırlantaların özelliklerinden yola çıkarak hazırlanmıştır.

Yuvarlak Kesim İçin İdeal Kesim Oranları:




Mükemmel
Çok İyi
İyi
Vasat
Derinlik (%)
58.5-62.8%
55.0-58.5%
 veya
 62.8-64.0%
53.0-55.0%
 
veya
 
64.0-67.0%
Bu aralıkların dışında kalan değerler
Tablo (%)
53.2-61.2%
51.1-53.2%
 veya

61.2-64.5%
49.0-51.1%
 
veya 64.5-68.0%
Bu aralıkların dışında kalan değerler
Uzunluk / Genişlik
1.05:1.00
1.10:1.00
1.15:1.00
Bu aralıkların dışında kalan değerler


2005 yılından itibaren birçok uluslararası laboratuar, detaylı kesim özelliklerinin son kullanıcı tarafından yeterince iyi analiz edilemediğini görerek, kesim kalitesini gösteren bir standart geliştirmişlerdir. Her laboratuarın farklı bir değerleme sistemi vardır. Örneğin AGS, 0 -10 arası (0 en iyi olmak üzere)  bir puanlama sitemi kullanmaktadır. Bu sayede çok fazla detaya girmeden bir taşın kesimi hakkında bir uzman görüşüne sahip olmanız mümkün hale gelmektedir.

Sonuç: İki taşı önünüze koyduklarında 4845$ fiyatı olanı size 5500$ olarak sunsalar, neredeyse aynı taşı 1500$ ucuza aldım diye düşünebilirsiniz. Ancak gerçekte taşı 700$ pahalıya almışsınızdır. Önemli olan seçtiğiniz pırlantayı rekabetçi bir piyasa fiyatı ile satın almaktır. Bu yüzden gerçekten değerli taşlar alırken ekstpertiz kritik önem arz etmektedir. Ucuza pırlanta ya da toptan fiyatına pırlanta gibi söylemlere kesinlikle kanılmamalıdır çünkü pırlantanın fiyatı dolar ve altın gibi dünya piyasalarında belirlenir. Bu tarz söylemlere inanmak "dolar bizde %20 ucuz!" gibi iddialara inanmaktan pek farklı değildir. Bunları iddia edenlerin genelde yaptıkları, fiyatta önemli değişiklikliklere sebep olan faktörleri müşteriden saklayarak haksız kar elde etmeleridir.


Aşağıda ek olarak, daha da detaylı bilgilere ulaşmak isteyenler için hazırladığım kesim tablosunu ve uluslararası değerlendirme laborauarlarının örnek raporlarını görebilirsiniz.



Uluslar arası Pırlanta Sertifikasyonu Standartları: Yuvarlak kesim için İdeal Oranlar
Kriter
Vasat/Kötü
İyi
Çok iyi
İyi
Vasat/Kötü
Taç Açısı26.9o'ye kadar26.9o - 30.6o arası30.7o - 37.7o arası37.8o - 40.6o arası40.7o'den fazla
Külah Açısı38.4o'ye kadar38.5-39.5o arası 39.6o - 42.2o arası42.3o - 43.1o arası43.2o'den fazla
Tabla Genişliği%71 ve daha fazlası%70 - %67 arası%66 - %53 arası%52 - 51 arası%71 ve daha fazlası
Taç Yüksekliği%8.5'e kadar%9 - %10.5 arası%11 - %16 arası%16.5 - 18 arası%8.5'e kadar
Kemer Kalınlığıolağanüstü inceçok inceince&ortakalın & çok kalınolağanüstü kalın
Külah Derinliği%39.5'e kadar%40 - %41 arası%41.5 - %45 arası%45.5 -46.5 arası%47 ve üstü
Kulah Ucu--nokta halinde - %1.9 arası%2 - %3.9 arası%4 ve üstü
Toplam Derinlik%52.9'a kadar%53.0 - %55.4 arası%56.5 - %63.9 arası%64.0 - 66.9 arası%52.9'a kadar


News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler