Bu Blogda Ara

1 Ağustos 2013 Perşembe

Dunya Mucevherat Pazari

02:01

Dünya Mücevherat Pazarı

Dünya altın mücevher piyasasında toplam altın talebi miktar olarak 2006 yılında 
2.284 ton iken 2007 yılında bu rakam %5’lik bir artış göstererek 2.398,7 ton olmuştur. 
Değer bazında ise 2006 yılında 44 milyar dolar olan dünya altın talebinin %20’lik bir artışla 
2007 yılında 53 milyar dolara ulaştığı görülmektedir. 2008 yılının ilk çeyreğinde altın 
mücevher talebi, 2007 yılının ilk çeyreğine göre değer olarak %12 artışla 13 milyar ABD 
dolarına yükselmiştir. Ancak mücevher piyasasında altın talebi miktar bazında 2007 yılının 
ilk çeyreğinde 566,9 ton iken bu rakam 2008 yılının ilk çeyreğinde %21’lik düşüşle 445,4 
ton olmuştur. 
Dünya gümüş mücevher piyasasında toplam gümüş talebi ise miktar olarak 2006 
yılında 4.714,6 ton iken bu rakam 2007 yılında 4.632,3 ton olmuştur. 2006 yılında 437,37 
ABD doları/kg.(Londra) olan gümüş fiyatı 2007 yılında 472,11 ABD doları/kg.(Londra)’na 
yükselmiştir. Dünya gümüş mücevher üretimi ise 1998-2007 yılları arasında %16 artmıştır. 
Özellikle Tayland, İtalya ve Çin’de, gümüş mücevher talebinin artması ve kar oranlarının 
yükselmesi gümüş mücevher üretimindeki artışın temel sebebi olmuştur. 
Yukarıda verilen bilgilerden de anlaşılacağı üzere son dönemde ekonomik 
dalgalanmalar mücevher pazarına da yansımıştır. Ancak mücevher pazarı dünya 
ekonomisindeki yerini korumaya devam etmektedir. Altın ve gümüş piyasasında toplam 
talep düşerken fiyatta görülen artışlar talep düşüşünün önüne geçmiştir. Toplam piyasa 
büyüklüğü talep düşüşü sonucu bir daralma yaşamamış, tam aksine fiyattaki artışlar 
sayesinde piyasada genişleme yaşanmıştır. 


Dünya mücevherat ithalat rakamlarına bakıldığında 2006 yılında en önemli ithalat 
kaleminin %41,4’lük payla 71.13 pozisyonunda yer alan “mücevherci eşyası ve aksamı” 
olduğu görülmektedir. Bu pozisyon içerisinde en çok ithalatı yapılan ise “altın ve diğer 
kıymetli metallerden” mücevherci eşyası ve aksamıdır. Bu ürün grubu tek başına 2006 yılı
mücevherat ithalatının %36,4’ünü oluşturmaktadır. Aynı pozisyon içerisinde yer alan 
“gümüşten” mücevherci eşyası ve aksamının ithalatı ise 2005 yılına kıyasla %14,4’lük bir 
artış göstermiştir. 
71.13 pozisyonunu, ithalatta %7,9’luk bir payla 71.17 pozisyonunda yer alan “taklit 
mücevherci eşyası” takip etmektedir. Bu pozisyonun ithalatı 2005 yılına kıyasla %9,5’lik bir 
artış göstermiştir. Pozisyon içerisinde en önemli kalem “adi metalden diğer eşya”dır. Bu 
kalem alt açılımlar içerisinde 71.13 pozisyonunda yer alan “altın ve diğer kıymetli 
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamından sonra dünya mücevherat ithalatında 
%5,3’lük payla ikinci sırada yer almaktadır. 
Dünya ithalatında bu pozisyonları sırasıyla 71.15 pozisyonunda yer alan “kıymetli 
metallerden veya kıymetli metallerle kaplama metallerden diğer eşya”, 71.16 
pozisyonunda yer alan “tabii inci veya kültür incilerinden, kıymetli ya da yarı kıymetli 
taşlardan eşya” ve 71.14 pozisyonunda yer alan “kuyumcu eşyası ve aksamı” takip 
etmektedir. 71.15 pozisyonu 2005 yılına kıyasla ithalatı %56,9 oranla en çok artış gösteren 
pozisyondur. En çok artış gösteren ikinci pozisyon ise %27,3 oran ile 71.16 pozisyonudur. 3 
Mücevherat ithalatında ele alınan pozisyonlarda 2005 yılına kıyasla bir düşüş
yaşanmamıştır. Ancak alt açılımlara bakıldığında münferit düşüşler görülmektedir. En 
büyük düşüş % 4,6 ile 71.13 pozisyonunda yer alan “kıymetli metallerle kaplama adi 
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında görülmüştür. 71.14 pozisyonunda yer alan 
“kıymetli metallerle kaplama adi metallerden” kuyumcu eşyası ve aksamı en büyük düşüş
görülen ikinci ürün grubudur. Üçüncü ve son sırada ise 71.17 pozisyonunda yer alan “adi 
metalden kol düğmeleri ve benzeri düğmeler” yer almaktadır.

Dünya mücevherat ithalatında 2006 yılında ilk 5 sırada yer alan ülkelere 
bakıldığında en önemli ithalatçının ABD olduğu görülmektedir. ABD toplam mücevherat 
ithalatının %16’sını gerçekleştirmektedir. ABD’nin mücevherat ithalatındaki kalemlere 
bakıldığında 71.13 pozisyonunun %80’lik bir payla ilk sırada yer aldığı görülmektedir. 
ABD’yi %6’lık payla İngiltere, %4’lük payla Hong Kong, %3’lük payla Japonya takip 
etmektedir. Bu ülkelerin de mücevherat ithalatlarında en önemli kalem 71.13 
pozisyonudur. 
1
 Raporun hazırlanış aşamasında UN Commodity Trade Statistics’de Japonya, B.A.E. ve Hindistan gibi 
dünya ticaretinde önemli ülkelerin 2007 verileri henüz açıklanmamıştır; bu sebeple araştırmada 2005 ve 
2006 yılı verileri ele alınmıştır. 

0 yorum

1 Ağustos 2013 Perşembe

Dunya Mucevherat Pazari

Dünya Mücevherat Pazarı

Dünya altın mücevher piyasasında toplam altın talebi miktar olarak 2006 yılında 
2.284 ton iken 2007 yılında bu rakam %5’lik bir artış göstererek 2.398,7 ton olmuştur. 
Değer bazında ise 2006 yılında 44 milyar dolar olan dünya altın talebinin %20’lik bir artışla 
2007 yılında 53 milyar dolara ulaştığı görülmektedir. 2008 yılının ilk çeyreğinde altın 
mücevher talebi, 2007 yılının ilk çeyreğine göre değer olarak %12 artışla 13 milyar ABD 
dolarına yükselmiştir. Ancak mücevher piyasasında altın talebi miktar bazında 2007 yılının 
ilk çeyreğinde 566,9 ton iken bu rakam 2008 yılının ilk çeyreğinde %21’lik düşüşle 445,4 
ton olmuştur. 
Dünya gümüş mücevher piyasasında toplam gümüş talebi ise miktar olarak 2006 
yılında 4.714,6 ton iken bu rakam 2007 yılında 4.632,3 ton olmuştur. 2006 yılında 437,37 
ABD doları/kg.(Londra) olan gümüş fiyatı 2007 yılında 472,11 ABD doları/kg.(Londra)’na 
yükselmiştir. Dünya gümüş mücevher üretimi ise 1998-2007 yılları arasında %16 artmıştır. 
Özellikle Tayland, İtalya ve Çin’de, gümüş mücevher talebinin artması ve kar oranlarının 
yükselmesi gümüş mücevher üretimindeki artışın temel sebebi olmuştur. 
Yukarıda verilen bilgilerden de anlaşılacağı üzere son dönemde ekonomik 
dalgalanmalar mücevher pazarına da yansımıştır. Ancak mücevher pazarı dünya 
ekonomisindeki yerini korumaya devam etmektedir. Altın ve gümüş piyasasında toplam 
talep düşerken fiyatta görülen artışlar talep düşüşünün önüne geçmiştir. Toplam piyasa 
büyüklüğü talep düşüşü sonucu bir daralma yaşamamış, tam aksine fiyattaki artışlar 
sayesinde piyasada genişleme yaşanmıştır. 


Dünya mücevherat ithalat rakamlarına bakıldığında 2006 yılında en önemli ithalat 
kaleminin %41,4’lük payla 71.13 pozisyonunda yer alan “mücevherci eşyası ve aksamı” 
olduğu görülmektedir. Bu pozisyon içerisinde en çok ithalatı yapılan ise “altın ve diğer 
kıymetli metallerden” mücevherci eşyası ve aksamıdır. Bu ürün grubu tek başına 2006 yılı
mücevherat ithalatının %36,4’ünü oluşturmaktadır. Aynı pozisyon içerisinde yer alan 
“gümüşten” mücevherci eşyası ve aksamının ithalatı ise 2005 yılına kıyasla %14,4’lük bir 
artış göstermiştir. 
71.13 pozisyonunu, ithalatta %7,9’luk bir payla 71.17 pozisyonunda yer alan “taklit 
mücevherci eşyası” takip etmektedir. Bu pozisyonun ithalatı 2005 yılına kıyasla %9,5’lik bir 
artış göstermiştir. Pozisyon içerisinde en önemli kalem “adi metalden diğer eşya”dır. Bu 
kalem alt açılımlar içerisinde 71.13 pozisyonunda yer alan “altın ve diğer kıymetli 
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamından sonra dünya mücevherat ithalatında 
%5,3’lük payla ikinci sırada yer almaktadır. 
Dünya ithalatında bu pozisyonları sırasıyla 71.15 pozisyonunda yer alan “kıymetli 
metallerden veya kıymetli metallerle kaplama metallerden diğer eşya”, 71.16 
pozisyonunda yer alan “tabii inci veya kültür incilerinden, kıymetli ya da yarı kıymetli 
taşlardan eşya” ve 71.14 pozisyonunda yer alan “kuyumcu eşyası ve aksamı” takip 
etmektedir. 71.15 pozisyonu 2005 yılına kıyasla ithalatı %56,9 oranla en çok artış gösteren 
pozisyondur. En çok artış gösteren ikinci pozisyon ise %27,3 oran ile 71.16 pozisyonudur. 3 
Mücevherat ithalatında ele alınan pozisyonlarda 2005 yılına kıyasla bir düşüş
yaşanmamıştır. Ancak alt açılımlara bakıldığında münferit düşüşler görülmektedir. En 
büyük düşüş % 4,6 ile 71.13 pozisyonunda yer alan “kıymetli metallerle kaplama adi 
metallerden” mücevherci eşyası ve aksamında görülmüştür. 71.14 pozisyonunda yer alan 
“kıymetli metallerle kaplama adi metallerden” kuyumcu eşyası ve aksamı en büyük düşüş
görülen ikinci ürün grubudur. Üçüncü ve son sırada ise 71.17 pozisyonunda yer alan “adi 
metalden kol düğmeleri ve benzeri düğmeler” yer almaktadır.

Dünya mücevherat ithalatında 2006 yılında ilk 5 sırada yer alan ülkelere 
bakıldığında en önemli ithalatçının ABD olduğu görülmektedir. ABD toplam mücevherat 
ithalatının %16’sını gerçekleştirmektedir. ABD’nin mücevherat ithalatındaki kalemlere 
bakıldığında 71.13 pozisyonunun %80’lik bir payla ilk sırada yer aldığı görülmektedir. 
ABD’yi %6’lık payla İngiltere, %4’lük payla Hong Kong, %3’lük payla Japonya takip 
etmektedir. Bu ülkelerin de mücevherat ithalatlarında en önemli kalem 71.13 
pozisyonudur. 
1
 Raporun hazırlanış aşamasında UN Commodity Trade Statistics’de Japonya, B.A.E. ve Hindistan gibi 
dünya ticaretinde önemli ülkelerin 2007 verileri henüz açıklanmamıştır; bu sebeple araştırmada 2005 ve 
2006 yılı verileri ele alınmıştır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

News

Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Top Ad 728x90

Video

Visitors

Bu Blogda Ara

Archive

Vertical2

Pırlanta Hakkında Herşey

script type="text/javascript"> //form tags to omit in NS6+: var omitformtags=["input", "textarea", "select"] omitformtags=omitformtags.join("|") function disableselect(e){ if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1) return false } function reEnable(){ return true } if (typeof document.onselectstart!="undefined") document.onselectstart=new Function ("return false") else{ document.onmousedown=disableselect document.onmouseup=reEnable }

Slider

Recent Post

Games

Popüler Yayınlar

Tweetler