
16 Aralık 2013 Pazartesi
Pirlanta mi, Inci mi ?

Pırlanta mı, inci mi? Diamond da aynı sözcükten geliyor, ama Latince üzerinden dolaşarak batı dillerine girmiş. Daha eskiye doğru sözcüğün izini sürdüğümüzde ise “işlenemeyen, terbiye edilemeyen” anlamı çıkıyor karşımıza. Belki sen “Altın mı, gümüş mü?” diye sormayı tercih edersin sevgili okur, ben de bu soruya duraksamadan “gümüş!” yanıtını veririm. Ama “elmasın parlayan özel bir kesimi” olan pırlanta sözcüğü günümüzde o kadar gündemde ki, şu sıralarda kafamdaki soru şu: “Pırlanta mı, inci mi?” Pırlanta mı, ... ... inci mi? İşe sözcüklerin kökenini araştırmakla başladım. Beni ilk şaşırtan, elmas sözcüğü ile bu sözcüğün Batı dillerindeki karşılığı olan diamond arasındaki akrabalık oldu. Arapça ve Farsça’daki elmas sözcüğünün atası eski Yunanca’de “sert, yenilmez” anlamına gelen adamant imiş. Diamond da aynı sözcükten geliyor, ama Latince üzerinden dolaşarak batı dillerine girmiş. Daha eskiye doğru sözcüğün izini sürdüğümüzde ise “işlenemeyen, terbiye edilemeyen” anlamı çıkıyor karşımıza. Eninde sonunda karbon, yani kömür moleküllerinin özel ve güzel bir dizilişinden başka bir şey olmayan elması doğadan çıkarıyoruz, ustalara veriyoruz, onlar elması belli şekillerde keserek ışıl ışıl görünen bir taş haline getiriyorlar, böylece pırlanta ortaya çıkıyor, sonra da o taşı takılarda kullanıyoruz. Ustalar elması pırlanta haline getirirken öyle bir kesiyorlar ki, taşı oynattıkça içinden pırıl pırıl ışıklar çıkıyormuş gibi görünüyor. Ha, zaten Türkçedeki pırıl ve pırlanta sözcükleri kardeş sayılır, her ikisinin atası da (briyantin’e de kaynak olmuş olan) İtalyanca “brillant” sözcüğü. Berilyum elementinin adının da bu aileden olduğunu, geçerken söyleyelim. Eh, yukardaki açıklamalardan anlıyoruz ki, elmasın temel niteliği sert olması, zor işlenmesi, pırlantanın en önemli özelliği ise parlaması imiş. Şimdi gelelim ‘inci’ye… Doğanın bu harikasıyla, henüz küçük bir çocukken, John Steinbeck‘in ‘İnci’ adlı romanını okuduğumda tanışmış ve dışardan bakınca beyaz bir taşa benziyor olsa da, incinin aslında organik kökenli olduğunu öğrenmiştim. İstiridye, kendini korumak için yabancı bir nesnenin çevresini kat kat sedefle örtüyor, o sevimli minik beyaz top, yıllar alan bu sürecin sonunda ortaya çıkıyordu. Gerçi sonradan, incinin yapısının hemen hemen bütünüyle kalsiyum karbonat, yani kireç, yani tebeşir olduğunu okuduğumda düş kırıklığına uğramadım diyemem, ama bu bilgiden de düzenlemenin, biçimlendirmenin bir nesnenin değerini ne kadar artırabildiği gerçeğini çıkarmıştım. Çü, yünçü, inci Aranızda Türkçedeki inci sözcüğünün kökenini soranların da olacağını varsayarak, Çince’de inci anlamındaki “çü” hecesinin, 8. yüzyıl Orta Asya Türkçesinde “yünçü” haline geldiğini, Anadolu Türkçesinde de bunun “inci”ye dönüştüğünü yazalım. Orta Asya Türklerinin, bu sözcüğü denizle içiçe olan komşularından almış olmaları hiç şaşırtıcı değil, kuşkusuz. Tabii ben incinin batı dillerindeki karşılığının (İngilizce’de pearl, Fransızca ve Almanca’da perla) kökenini de merak ettim. Bilenler, Sicilya’da eskiden deniz kabuğuna verilen ad olan perna sözcüğünü olası kaynak olarak gösteriyorlar. Şimdiye kadar gördüğüm incilerin çoğu beyazın farklı tonlarındaydı, ara sıra ‘pembe inci’ye de raslıyordum, ama yakın zamana kadar siyah bir inci görmemiştim. Sevgili okur, eğer siyah inci tamlamasının yalnızca bir benzetme olduğunu, Johnny Depp‘in sevimli bir korsanı oynadığı filmlerden ya da Anna Sewell‘in yazdığı ve bir atı anlattığı öyküden başka bir yerde bulunmadığını düşünüyorsan, yanıldığını söylememe izin ver. Çünkü seyrek de olsa incinin siyah olanına rastlanıyor, üstelik siyah inci, az bulunduğu için olsa gerek, beyaz ve pembe renkteki kardeşlerinden daha değerli oluyor! (Meraklısına bir ek: Sewell’in romanının özgün adı ‘Kara Güzellik’ anlamına geliyor, Türkçe çeviride ‘Siyah İnci’ olmuş, güzel de olmuş.) Siyah inci... İlle de!... Şimdi baştaki soruya dönebiliriz: “Pırlanta mı, inci mi?” Cansız bir taş olan ve doğada ilk elde edildiğinde değil, ustaların elinde işlendikten sonra parlamaya başlayan pırlantayla karşılaştırıldığında, inci canlı doğanın bir parçasıdır, yaşayan bir güzelliktir… Pırlanta kullanıldıkça (çok uzun sürede de olsa) aşınır, eskir. Oysa inci bir kolye çekmecede durmayı sevmez, takıldıkça güzelleşir, çünkü insan tenine değdikçe terdeki tuz ile daha da parlak hale gelir. Ben, işte bu gerekçelerle, paragrafın başındaki soruya “İlle de inci, hem de siyah inci!” yanıtını veriyorum. Caner Fidaner (Radikal gazetesinin pazar eki olan Radikal İki’nin 18 Şubat 2007 tarihli sayısında yayımlanmıştır.) About these...
14 Aralık 2013 Cumartesi
Altin mucevherat ithalati

Altın mücevherat ithalatı Altın mücevherat ithalatı 2009 yılında 211,6 milyon dolar olarak gerçekleşmiştir. İthalat yapılan başlıca ülkeler, İtalya, B.A.E., A.B.D., Endonezya ve G. Kore’dir. Tablo: Yıllar İtibarıyla İthalat Kaynak: DTM Tablo: İthalatın Ülkelere Göre Dağılımı (milyon $) YIL DEĞER (milyon $) 1999 28,5 2000 55,4 2001 51,0 2002 67,8 2003 93,3 2004 135,2 2005 174,1 2006 235,3 2007 370,5 2008 430,8 2009 211,6 Tablo: İthalatın Ülkelere Göre Dağılımı (milyon $) ÜLKELER 2007 2008 2009 İTALYA 225,2 253,2 112,6 B.A.E. 69,6 68,9 47,1 A.B.D. 13,0 21,2 11,6 ENDONEZYA 4,7 12,0 8,9 GÜNEY KORE 7,5 10,8 7,9 HONGKONG 10,6 20,4 5,9 FRANSA 4,3 4,1 2,3 ÇHC 11,2 11,9 2,1 ALMANYA 2,3 5,7 1,8 HİNDİSTAN 5,3 7,2 1,8 TAYLAND 6,1 5,6 1,7 İSVİÇRE 2,3 2,0 0,96 TOPLAM 370,5 430,8 211,6 Kaynak: DTM DÜNYA TİCARETİ Dünya değerli mücevherat ticaret hacmi 2008 yılında 85,5 milyar dolar seviyesinde gerçekleşmiştir. 2008 yılı dünya değerli mücevherat ithalatı 37,9 milyar dolar, dünya değerli mücevherat ihracatı ise 47,6 milyar dolardır. aİHRACAT Tablo: Dünya Mücevherat İhracatının Ülkelere Göre Dağılımı (000’ $) İHRACATÇILAR 2004 2005 2006 2007 2008 DÜNYA 25,749,648 29,855,790 34,364,720 41,242,472 47,616,344 İTALYA 4,204,938 4,246,208 4,660,413 5,472,835 5,307,819 A.B.D. 2,571,022 3,160,893 4,196,672 4,106,956 5,064,660 İSVİÇRE 2,440,801 2,694,122 3,221,441 3,878,816 4,521,206 HİNDİSTAN 2,872,793 3,357,736 4,605,999 4,965,803 4,475,485 İNGİLTERE 1,702,293 2,336,704 3,109,567 3,648,165 3,930,959 Hong Kong (SARC) 2,192,329 2,640,035 3,009,196 3,564,293 3,859,782 B.A.E. 0 675,041 0 1,908,913 3,699,081 ÇHC 1,581,103 1,762,176 1,770,276 2,144,988 2,267,130 TAYLAND 811,381 1,176,127 1,155,062 1,318,544 1,964,035 FRANSA 753,606 939,983 1,207,931 1,542,365 1,762,487 TURKİYE 931,908 1,127,965 1,096,674 1,490,649 1,585,425 SİNGAPUR 518,765 523,415 564,898 829,588 1,567,804 MALEZYA 747,437 930,087 952,639 1,220,195 1,165,711 ALMANYA 652,909 659,736 691,673 780,964 884,389 JAPONYA 159,402 183,385 269,810 314,463 805,268 S. ARABİSTAN 263,298 65,773 146,897 230,433 468,507 MEKSİKA 402,876 367,464 470,943 475,237 364,049 LÜBNAN 73,274 74,455 84,776 304,436 DOMİNİK CUMHURİYETİ 232,233 248,661 264,416 294,934 299,273 İSPANYA 182,120 191,880 202,364 223,850 258,933 PAKİSTAN 24,368 13,860 18,429 108,527 231,210 KUVEYT 25,340 228,435 KANADA 197,421 191,007 226,216 240,542 213,976 İSRAİL 347,473 323,846 311,404 327,043 207,955 © İGEME İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi 7 VİETNAM 69,240 83,420 108,075 204,250 164,837 G. KORE 481,902 288,817 253,781 189,507 158,146 BAHREYN 1,735 5,348 2,270 6,007 132,108 ÜRDÜN 126,434 174,455 194,286 143,819 121,932 Kaynak: TrademapITC Mücevher sektöründe dünyadaki en önemli pazarların özellikleri ise aşağıda belirtilmiştir. Hindistan; 2008 yılında 211,1 tonluk perakende yatırımları ile birlikte toplam 712,6 tonluk talebi ile Hindistan, dünyadaki en büyük altın mücevherat pazarı konumundadır. Geleneksel olarak altın 22 karattır. Altın mücevher alımı, festivaller ve özellikle düğün mevsiminde gerçekleşmektedir. Düğünlerde geline altın takı takılması önem taşımaktadır. Diwali festivali de yine en çok altın satın alınan dönemlerden bir tanesidir. Talebin yarısından fazlası kırsal alandan gelmektedir. Talep gelenekseldir. Gelir düzeyinden ve muson yağmurları döneminden etkilenmektedir. Bu bölgelerde tasarruf anlamında da altın mücevherat önem taşımaktadır. Şehirlerde ise talep daha çok batı tarzının etkisindedir. Bu bölgelerde rekabet sadece diğer mücevherlerden değil lüks ürünlerden de etkilenmektedir. Tanıtım pazarda önem taşımaktadır. Hindistan’da kullanılan altının önemli kısmı ithal edilirken, ürünlerin çoğu ülkede üretilmektedir. Hintlilerin kendilerine has tasarımları bulunmaktadır ve son yıllarda dünyadaki önemli ihracatçılardan bir haline gelmişlerdir. ABD; Dünyadaki ikinci en büyük ithalatçı konumundadır. 2008 yılı talebi 267 tondur. Ülkemiz ihracatında ise uzun yıllar ilk sırada yer almakla birlikte, 2009 yılında ise ikinci sırada yer almıştır. Noel ve sene sonu festivalleri talep açısından en önemli dönem iken, Sevgililer Günü ve Anneler Günü de yine satın alımlar açısından önemli sezonlardır. Altın 18, 14 ve 10 karat olarak kullanılabilmektedir. 90’ların ortasından bu yana beyaz altın pazarda popülarite kazanmıştır. Pazarın son dönemde yaşanan ekonomik krizden olumsuz etkilendiği düşünülmektedir. Diğer taraftan yatırımları daha sağlam bir kaynağa bağlamak isteyenler açısından ise altın mücevherat önemli bir araç haline gelmiştir. Bu durumda pazarda yeni fırsatlar oluşturmaktadır. Ülkede üretim diğer bölgelerden gelen rekabet nedeniyle olumsuz etkilenmiştir. Talep İtalya, Hindistan ve Türkiye gibi dünyadaki önemli üreticilerden karşılanmaktadır. Orta Doğu; Orta Doğu pazarlarında altın her zaman çekiciliğini korumaktadır. Suudi Arabistan ve Körfez Bölgesi’nde geleneksel olarak 21 karat altın kullanılmaktadır. Dubai, altın ticaretinde önemli bir merkez haline gelmiştir. Dünyanın birçok yerinden alıcı Dubai’ye altın mücevher satın almak için gelmektedir. Sektördeki firmalar açısından Dubai pazarında yer almak oldukça önemlidir. Dünyanın her yerine bu pazar aracılığı ile ulaşılabilmektedir. Dubai’de 18–21–22 ve 24 karat ile farklı tasarıma sahip birçok ürünü bir arada görmek mümkündür. B.A.E. altın mücevherat ihracatımızda 2009 yılında ilk sırada yer almaktadır. AB; AB ülkelerini toplu halde göz önüne aldığımızda bu pazarın ABD’den sonra dünyadaki ikinci büyük altın mücevher pazarı olduğunu görürüz. AB ülkeleri arasında satın alımlar ve alışkanlıklar açısından farklılıklar bulunmaktadır. Ekonomik büyüme, çalışan kadın sayısındaki artış, yapılan evliliklerin sayısındaki artış, modanın etkisi ve mücevher tasarımlarında yaşanan farklılaşma gibi nedenlerden dolayı AB pazarı olumlu yönde etkilenmiştir. Dünyada yaşanan durgunluk ve değerli metallerin fiyatlarında yaşanan artış nedeniyle altının karat değerinden çok ürün tasarımı ve fiyatı daha önemli hale gelmiştir. Önümüzdeki dönemde bu durumun devam etmesi ve tüketicilerin tasarım, moda, fiyat gibi konulara satın alım kararlarında öncelik vermesi beklenebilir. bİTHALAT Tablo: Dünya Mücevherat İthalatının Ülkelere Göre Dağılımı (000’ $) İTHALATÇILAR 2004 2005 2006 2007 2008 DÜNYA 20,543,328 26,249,292 26,520,566 34,984,708 37,901,868 B.A.E. 0 3,158,504 0 4,723,138 6,128,404 A.B.D. 6,312,931 7,000,973 7,919,135 7,722,867 5,484,790 İSVİÇRE 2,168,705 2,440,457 2,784,232 3,344,265 4,439,695 Hong Kong (SARC) 1,694,489 1,938,997 2,233,333 3,125,947 4,207,328 İNGİLTERE 2,577,275 3,061,697 3,778,658 4,080,459 3,224,509 SİNGAPUR 788,382 970,402 965,240 1,397,726 1,881,337 FRANSA 782,384 863,020 1,044,756 1,307,483 1,390,254 JAPONYA 1,077,750 1,168,858 1,281,117 1,220,169 1,296,669 İTALYA 408,060 469,153 582,810 842,841 827,855 KANADA 272,736 317,596 479,388 595,320 654,681 TAYLAND 139,115 160,961 176,284 180,407 588,716 ALMANYA 550,471 532,684 521,294 546,152 568,959 AVUSTRALYA 295,036 298,064 317,673 465,912 528,167 BAHREYN 18,659 32,300 28,296 37,415 440,639 TÜRKİYE 135,232 174,066 235,314 370,480 430,770 İSPANYA 286,913 302,546 324,676 396,376 381,526 KUVEYT 225,310 365,714 HOLLANDA ANTİLLERİ 243,717 204,774 255,190 253,650 289,788 MEKSİKA 229,872 270,398 335,774 350,293 266,639 S.ARABİSTAN 28,253 71,237 69,734 106,163 243,835 'Makao (SARC) 34,058 40,174 56,207 166,074 243,015 DOMİNİK CUMHURİYETİ 87,085 134,799 201,350 223,041 241,790 POLONYA 33,396 53,092 92,755 155,983 213,312 HİNDİSTAN 134,603 158,495 323,290 338,949 194,985 ÇHC 63,625 95,019 111,625 157,723 192,707 G. KORE 81,276 100,148 118,378 124,722 186,713 LÜBNAN 38,432 27,719 24,071 186,600 Kaynak: Trademap, ITC © İGEME İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi Hazırlayan Deniz GÜREL (ÇAKIROĞLU) 2010 T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi...
Altın mücevherat ithalatı Altın mücevherat ithalatı 2009 yılında 211,6 milyon dolar olarak gerçekleşmiştir. İthalat yapılan başl...
13 Aralık 2013 Cuma
12 Aralık 2013 Perşembe
Nisan icin Pirlanta, Holywood yildizlarinin Nisan Yuzukleri

Hayatlarında yeni başlangıçlar gerçekleşecek olan çiftlerin bu heyecanı doruğa çıkaran bir seçim de, ömür boyu evliliklerinin temsili nişanesi olarak parmaklarında taşıyacakları, nişan yüzüğü seçimi esnasında gerçekleşiyor. Genç kızların heyecanla beklediği söz ve isteme işlemleri sonrası, nişan hazırlıkları büyük bir heyecan ve mutlulukla geçiyor. 2014 pırlanta yüzük modelleri koleksiyonunda derlenen birbirinden parıltılı pırlanta yüzük modelleri ile bu seçimi kafanızda belirlemeniz artık çok daha kolaylaşıyor. Oldukça zengin modeller ile göz kamaştıracak seçiminiz mutlaka pırlanta koleksiyonundan olmalıdır. K:Hatunlara Dair Holywood yıldızlarının Nişan Yüzükleri P'S...
Hayatlarında yeni başlangıçlar gerçekleşecek olan çiftlerin bu heyecanı doruğa çıkaran bir seçim de, ömür boyu evliliklerinin temsili n...
11 Aralık 2013 Çarşamba
Victoria Beckham'ın dugununde giydigi elmas ve 18 karat altinla suslu gelinlik taci
Victoria Beckham'ın düğününde giydiği taçı satılıyor. Victoria Beckham'ın 1999 yılında düğününde giydiği elmas ve 18 karat altınla süslü gelinlik tacı gelecek hafta satılıyor. Victoria düğününde Vera Wang imzalı bir gelinlik ve İrlandalı kuyumcu Slim Barrett imalatı bir tac giymişti. Aynı tasarımcının Chanel, Versace, Beyonce ve Lady Gaga için de çalıştığı öğrenilirken, tacın Bonham açık arttırma evinde 18-25 Bin pound arasında bir fiyata satılması bekleniyor. POSTA...
Victoria Beckham'ın düğününde giydiği taçı satılıyor. Victoria Beckham'ın 1999 yılında düğününde giydiği elmas ve 18 karat a...
7 Aralık 2013 Cumartesi
2014 Pirlanta Modelleri ve Trendleri : En Sicak Nisan yuzukleri Trendleri

2014 Pırlanta Modelleri ve Trendleri : Lüks ötesi ışıltı En Sıcak Nişan yüzükleri Trendleri GLAMOUR- Kim Fusaro- Düğün Blog Yazarı TREND 1: Yastık Şeklinde Halo İle bir Yuvarlak Elmas: "Halo üzerinde bir twist nişan yüzüğü trendi! Birçok kadın giderek daha popüler olan yastık şeklinde yüzük arıyorlar , ama setlerde yuvarlak kesim merkezi için elmas maksimum parlaklıkta olmalı. Bu stil dünyadaki en iyi kombineyi sağlar : Bu trendin üzerinde bir genel görünümünü ve klasik şekilli taş örneğini inceleyebilirsiniz." TREND 2: Vintage'dan İlham alan Detaylar " Bir süre için popülerdi şimdilerde, vintage ilham trend yavaşlama belirtileri gösteriyor. Ammavelakin niye ölsün? Yüzük, karmaşık, nefis, ve sadece bir göze sahip olan takı izleri, detayları ile klasik bir sinema dışına çıktı." TREND 3: Fantezi Renkli Elmas "Anomaliler doğa, yanlızca her 10.000 elmasta bir doğal renke sahip olmak üzere sarı tonları, kırmızı, mavi ve kahverengi. 'fantezi' elmas olarak adlandırılan bir model, değişiklik arayan kadınlar arasında popülerdir bir şey daha nadir ve ayırt edici." TREND 4: Sonsuzluk Bantları olarak Nişan Yüzükleri "Önemli bir trend 2014'te ifade ve bireysel anlamına gelmez bu sadece büyük ve gösterişli. Birçok kadın lehine bir elmas sonsuzluk band olarak bir nişan yüzüğü sağlayan 'ince çarpıcı' sembolize görünüm ve evlilik ebedi doğa temalı." GLAMOUR 2014 Pırlanta Modelleri ...
2014 Pırlanta Modelleri ve Trendleri : Lüks ötesi ışıltı En Sıcak N...
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
16 Aralık 2013 Pazartesi
Pirlanta mi, Inci mi ?
Pırlanta mı, inci mi?
Diamond da aynı sözcükten geliyor, ama Latince üzerinden dolaşarak batı dillerine girmiş. Daha eskiye doğru sözcüğün izini sürdüğümüzde ise “işlenemeyen, terbiye edilemeyen” anlamı çıkıyor karşımıza.
Belki sen “Altın mı, gümüş mü?” diye sormayı tercih edersin sevgili okur, ben de bu soruya duraksamadan “gümüş!” yanıtını veririm. Ama “elmasın parlayan özel bir kesimi” olan pırlanta sözcüğü günümüzde o kadar gündemde ki, şu sıralarda kafamdaki soru şu:
“Pırlanta mı, inci mi?”
... inci mi?
Eninde sonunda karbon, yani kömür moleküllerinin özel ve güzel bir dizilişinden başka bir şey olmayan elması doğadan çıkarıyoruz, ustalara veriyoruz, onlar elması belli şekillerde keserek ışıl ışıl görünen bir taş haline getiriyorlar, böylece pırlanta ortaya çıkıyor, sonra da o taşı takılarda kullanıyoruz. Ustalar elması pırlanta haline getirirken öyle bir kesiyorlar ki, taşı oynattıkça içinden pırıl pırıl ışıklar çıkıyormuş gibi görünüyor. Ha, zaten Türkçedeki pırıl ve pırlanta sözcükleri kardeş sayılır, her ikisinin atası da (briyantin’e de kaynak olmuş olan) İtalyanca “brillant” sözcüğü. Berilyum elementinin adının da bu aileden olduğunu, geçerken söyleyelim. Eh, yukardaki açıklamalardan anlıyoruz ki, elmasın temel niteliği sert olması, zor işlenmesi, pırlantanın en önemli özelliği ise parlaması imiş.
Şimdi gelelim ‘inci’ye… Doğanın bu harikasıyla, henüz küçük bir çocukken, John Steinbeck‘in ‘İnci’ adlı romanını okuduğumda tanışmış ve dışardan bakınca beyaz bir taşa benziyor olsa da, incinin aslında organik kökenli olduğunu öğrenmiştim. İstiridye, kendini korumak için yabancı bir nesnenin çevresini kat kat sedefle örtüyor, o sevimli minik beyaz top, yıllar alan bu sürecin sonunda ortaya çıkıyordu. Gerçi sonradan, incinin yapısının hemen hemen bütünüyle kalsiyum karbonat, yani kireç, yani tebeşir olduğunu okuduğumda düş kırıklığına uğramadım diyemem, ama bu bilgiden de düzenlemenin, biçimlendirmenin bir nesnenin değerini ne kadar artırabildiği gerçeğini çıkarmıştım.
Çü, yünçü, inci
Aranızda Türkçedeki inci sözcüğünün kökenini soranların da olacağını varsayarak, Çince’de inci anlamındaki “çü” hecesinin, 8. yüzyıl Orta Asya Türkçesinde “yünçü” haline geldiğini, Anadolu Türkçesinde de bunun “inci”ye dönüştüğünü yazalım. Orta Asya Türklerinin, bu sözcüğü denizle içiçe olan komşularından almış olmaları hiç şaşırtıcı değil, kuşkusuz. Tabii ben incinin batı dillerindeki karşılığının (İngilizce’de pearl, Fransızca ve Almanca’da perla) kökenini de merak ettim. Bilenler, Sicilya’da eskiden deniz kabuğuna verilen ad olan perna sözcüğünü olası kaynak olarak gösteriyorlar.
Şimdiye kadar gördüğüm incilerin çoğu beyazın farklı tonlarındaydı, ara sıra ‘pembe inci’ye de raslıyordum, ama yakın zamana kadar siyah bir inci görmemiştim. Sevgili okur, eğer siyah inci tamlamasının yalnızca bir benzetme olduğunu, Johnny Depp‘in sevimli bir korsanı oynadığı filmlerden ya da Anna Sewell‘in yazdığı ve bir atı anlattığı öyküden başka bir yerde bulunmadığını düşünüyorsan, yanıldığını söylememe izin ver. Çünkü seyrek de olsa incinin siyah olanına rastlanıyor, üstelik siyah inci, az bulunduğu için olsa gerek, beyaz ve pembe renkteki kardeşlerinden daha değerli oluyor! (Meraklısına bir ek: Sewell’in romanının özgün adı ‘Kara Güzellik’ anlamına geliyor, Türkçe çeviride ‘Siyah İnci’ olmuş, güzel de olmuş.)
Şimdi baştaki soruya dönebiliriz: “Pırlanta mı, inci mi?” Cansız bir taş olan ve doğada ilk elde edildiğinde değil, ustaların elinde işlendikten sonra parlamaya başlayan pırlantayla karşılaştırıldığında, inci canlı doğanın bir parçasıdır, yaşayan bir güzelliktir…
Pırlanta kullanıldıkça (çok uzun sürede de olsa) aşınır, eskir. Oysa inci bir kolye çekmecede durmayı sevmez, takıldıkça güzelleşir, çünkü insan tenine değdikçe terdeki tuz ile daha da parlak hale gelir. Ben, işte bu gerekçelerle, paragrafın başındaki soruya “İlle de inci, hem de siyah inci!” yanıtını veriyorum.
Caner Fidaner
(Radikal gazetesinin pazar eki olan Radikal İki’nin 18 Şubat 2007 tarihli sayısında yayımlanmıştır.)
About these ads
Etiketler:
2014 inci,
2014 mücevher,
Altın mı,
black pearl,
gümüş mü,
inci mi,
pearl,
pırlanta 2014,
pırlanta mı,
rıza sarraf,
sarraf,
sarrafiye,
siyah inci,
yünçü
14 Aralık 2013 Cumartesi
Altin mucevherat ithalati
Altın mücevherat ithalatı
Altın mücevherat ithalatı 2009 yılında 211,6 milyon dolar olarak gerçekleşmiştir. İthalat
yapılan başlıca ülkeler, İtalya, B.A.E., A.B.D., Endonezya ve G. Kore’dir.
Tablo: Yıllar İtibarıyla İthalat
Kaynak: DTM
Tablo: İthalatın Ülkelere Göre Dağılımı (milyon $)
YIL DEĞER (milyon $)
1999 28,5
2000 55,4
2001 51,0
2002 67,8
2003 93,3
2004 135,2
2005 174,1
2006 235,3
2007 370,5
2008 430,8
2009 211,6
Altın mücevherat ithalatı 2009 yılında 211,6 milyon dolar olarak gerçekleşmiştir. İthalat
yapılan başlıca ülkeler, İtalya, B.A.E., A.B.D., Endonezya ve G. Kore’dir.
Tablo: Yıllar İtibarıyla İthalat
Kaynak: DTM
Tablo: İthalatın Ülkelere Göre Dağılımı (milyon $)
YIL DEĞER (milyon $)
1999 28,5
2000 55,4
2001 51,0
2002 67,8
2003 93,3
2004 135,2
2005 174,1
2006 235,3
2007 370,5
2008 430,8
2009 211,6
Tablo: İthalatın Ülkelere Göre Dağılımı (milyon $)
ÜLKELER 2007 2008 2009
İTALYA 225,2 253,2 112,6
B.A.E. 69,6 68,9 47,1
A.B.D. 13,0 21,2 11,6
ENDONEZYA 4,7 12,0 8,9
GÜNEY KORE 7,5 10,8 7,9
HONGKONG
10,6 20,4 5,9
FRANSA 4,3 4,1 2,3
ÇHC 11,2 11,9 2,1
ALMANYA 2,3 5,7 1,8
HİNDİSTAN 5,3 7,2 1,8
TAYLAND 6,1 5,6 1,7
İSVİÇRE 2,3 2,0 0,96
TOPLAM 370,5 430,8 211,6
Kaynak: DTM
DÜNYA TİCARETİ
Dünya değerli mücevherat ticaret hacmi 2008 yılında 85,5 milyar dolar seviyesinde
gerçekleşmiştir. 2008 yılı dünya değerli mücevherat ithalatı 37,9 milyar dolar, dünya
değerli mücevherat ihracatı ise 47,6 milyar dolardır.
aİHRACAT
Tablo: Dünya Mücevherat İhracatının Ülkelere Göre Dağılımı (000’ $)
İHRACATÇILAR 2004 2005 2006 2007 2008
DÜNYA 25,749,648 29,855,790 34,364,720 41,242,472 47,616,344
İTALYA 4,204,938 4,246,208 4,660,413 5,472,835 5,307,819
A.B.D. 2,571,022 3,160,893 4,196,672 4,106,956 5,064,660
İSVİÇRE 2,440,801 2,694,122 3,221,441 3,878,816 4,521,206
HİNDİSTAN 2,872,793 3,357,736 4,605,999 4,965,803 4,475,485
İNGİLTERE 1,702,293 2,336,704 3,109,567 3,648,165 3,930,959
Hong Kong (SARC) 2,192,329 2,640,035 3,009,196 3,564,293 3,859,782
B.A.E. 0 675,041 0 1,908,913 3,699,081
ÇHC 1,581,103 1,762,176 1,770,276 2,144,988 2,267,130
TAYLAND 811,381 1,176,127 1,155,062 1,318,544 1,964,035
FRANSA 753,606 939,983 1,207,931 1,542,365 1,762,487
TURKİYE 931,908 1,127,965 1,096,674 1,490,649 1,585,425
SİNGAPUR 518,765 523,415 564,898 829,588 1,567,804
MALEZYA 747,437 930,087 952,639 1,220,195 1,165,711
ALMANYA 652,909 659,736 691,673 780,964 884,389
JAPONYA 159,402 183,385 269,810 314,463 805,268
S. ARABİSTAN 263,298 65,773 146,897 230,433 468,507
MEKSİKA 402,876 367,464 470,943 475,237 364,049
LÜBNAN 73,274 74,455 84,776 304,436
DOMİNİK CUMHURİYETİ 232,233 248,661 264,416 294,934 299,273
İSPANYA 182,120 191,880 202,364 223,850 258,933
PAKİSTAN 24,368 13,860 18,429 108,527 231,210
KUVEYT 25,340 228,435
KANADA 197,421 191,007 226,216 240,542 213,976
İSRAİL 347,473 323,846 311,404 327,043 207,955
© İGEME İhracatı
Geliştirme Etüd Merkezi 7
VİETNAM 69,240 83,420 108,075 204,250 164,837
G. KORE 481,902 288,817 253,781 189,507 158,146
BAHREYN 1,735 5,348 2,270 6,007 132,108
ÜRDÜN 126,434 174,455 194,286 143,819 121,932
Kaynak: TrademapITC
Mücevher sektöründe dünyadaki en önemli pazarların özellikleri ise aşağıda belirtilmiştir.
Hindistan;
2008 yılında 211,1 tonluk perakende yatırımları ile birlikte toplam 712,6 tonluk talebi ile
Hindistan, dünyadaki en büyük altın mücevherat pazarı konumundadır. Geleneksel olarak
altın 22 karattır. Altın mücevher alımı, festivaller ve özellikle düğün mevsiminde
gerçekleşmektedir. Düğünlerde geline altın takı takılması önem taşımaktadır. Diwali
festivali de yine en çok altın satın alınan dönemlerden bir tanesidir. Talebin yarısından
fazlası kırsal alandan gelmektedir. Talep gelenekseldir. Gelir düzeyinden ve muson
yağmurları döneminden etkilenmektedir. Bu bölgelerde tasarruf anlamında da altın
mücevherat önem taşımaktadır.
Şehirlerde ise talep daha çok batı tarzının etkisindedir. Bu bölgelerde rekabet sadece diğer
mücevherlerden değil lüks ürünlerden de etkilenmektedir. Tanıtım pazarda önem
taşımaktadır. Hindistan’da kullanılan altının önemli kısmı ithal edilirken, ürünlerin çoğu
ülkede üretilmektedir. Hintlilerin kendilerine has tasarımları bulunmaktadır ve son yıllarda
dünyadaki önemli ihracatçılardan bir haline gelmişlerdir.
ABD;
Dünyadaki ikinci en büyük ithalatçı konumundadır. 2008 yılı talebi 267 tondur. Ülkemiz
ihracatında ise uzun yıllar ilk sırada yer almakla birlikte, 2009 yılında ise ikinci sırada yer
almıştır. Noel ve sene sonu festivalleri talep açısından en önemli dönem iken, Sevgililer
Günü ve Anneler Günü de yine satın alımlar açısından önemli sezonlardır. Altın 18, 14 ve
10 karat olarak kullanılabilmektedir. 90’ların ortasından bu yana beyaz altın pazarda
popülarite kazanmıştır.
Pazarın son dönemde yaşanan ekonomik krizden olumsuz etkilendiği düşünülmektedir.
Diğer taraftan yatırımları daha sağlam bir kaynağa bağlamak isteyenler açısından ise altın
mücevherat önemli bir araç haline gelmiştir. Bu durumda pazarda yeni fırsatlar
oluşturmaktadır. Ülkede üretim diğer bölgelerden gelen rekabet nedeniyle olumsuz
etkilenmiştir. Talep İtalya, Hindistan ve Türkiye gibi dünyadaki önemli üreticilerden
karşılanmaktadır.
Orta Doğu;
Orta Doğu pazarlarında altın her zaman çekiciliğini korumaktadır. Suudi Arabistan ve
Körfez Bölgesi’nde geleneksel olarak 21 karat altın kullanılmaktadır. Dubai, altın
ticaretinde önemli bir merkez haline gelmiştir. Dünyanın birçok yerinden alıcı Dubai’ye altın
mücevher satın almak için gelmektedir. Sektördeki firmalar açısından Dubai pazarında yer
almak oldukça önemlidir. Dünyanın her yerine bu pazar aracılığı ile ulaşılabilmektedir.
Dubai’de 18–21–22 ve 24 karat ile farklı tasarıma sahip birçok ürünü bir arada görmek
mümkündür. B.A.E. altın mücevherat ihracatımızda 2009 yılında ilk sırada yer almaktadır.
AB;
İTALYA 225,2 253,2 112,6
B.A.E. 69,6 68,9 47,1
A.B.D. 13,0 21,2 11,6
ENDONEZYA 4,7 12,0 8,9
GÜNEY KORE 7,5 10,8 7,9
HONGKONG
10,6 20,4 5,9
FRANSA 4,3 4,1 2,3
ÇHC 11,2 11,9 2,1
ALMANYA 2,3 5,7 1,8
HİNDİSTAN 5,3 7,2 1,8
TAYLAND 6,1 5,6 1,7
İSVİÇRE 2,3 2,0 0,96
TOPLAM 370,5 430,8 211,6
Kaynak: DTM
DÜNYA TİCARETİ
Dünya değerli mücevherat ticaret hacmi 2008 yılında 85,5 milyar dolar seviyesinde
gerçekleşmiştir. 2008 yılı dünya değerli mücevherat ithalatı 37,9 milyar dolar, dünya
değerli mücevherat ihracatı ise 47,6 milyar dolardır.
aİHRACAT
Tablo: Dünya Mücevherat İhracatının Ülkelere Göre Dağılımı (000’ $)
İHRACATÇILAR 2004 2005 2006 2007 2008
DÜNYA 25,749,648 29,855,790 34,364,720 41,242,472 47,616,344
İTALYA 4,204,938 4,246,208 4,660,413 5,472,835 5,307,819
A.B.D. 2,571,022 3,160,893 4,196,672 4,106,956 5,064,660
İSVİÇRE 2,440,801 2,694,122 3,221,441 3,878,816 4,521,206
HİNDİSTAN 2,872,793 3,357,736 4,605,999 4,965,803 4,475,485
İNGİLTERE 1,702,293 2,336,704 3,109,567 3,648,165 3,930,959
Hong Kong (SARC) 2,192,329 2,640,035 3,009,196 3,564,293 3,859,782
B.A.E. 0 675,041 0 1,908,913 3,699,081
ÇHC 1,581,103 1,762,176 1,770,276 2,144,988 2,267,130
TAYLAND 811,381 1,176,127 1,155,062 1,318,544 1,964,035
FRANSA 753,606 939,983 1,207,931 1,542,365 1,762,487
TURKİYE 931,908 1,127,965 1,096,674 1,490,649 1,585,425
SİNGAPUR 518,765 523,415 564,898 829,588 1,567,804
MALEZYA 747,437 930,087 952,639 1,220,195 1,165,711
ALMANYA 652,909 659,736 691,673 780,964 884,389
JAPONYA 159,402 183,385 269,810 314,463 805,268
S. ARABİSTAN 263,298 65,773 146,897 230,433 468,507
MEKSİKA 402,876 367,464 470,943 475,237 364,049
LÜBNAN 73,274 74,455 84,776 304,436
DOMİNİK CUMHURİYETİ 232,233 248,661 264,416 294,934 299,273
İSPANYA 182,120 191,880 202,364 223,850 258,933
PAKİSTAN 24,368 13,860 18,429 108,527 231,210
KUVEYT 25,340 228,435
KANADA 197,421 191,007 226,216 240,542 213,976
İSRAİL 347,473 323,846 311,404 327,043 207,955
© İGEME İhracatı
Geliştirme Etüd Merkezi 7
VİETNAM 69,240 83,420 108,075 204,250 164,837
G. KORE 481,902 288,817 253,781 189,507 158,146
BAHREYN 1,735 5,348 2,270 6,007 132,108
ÜRDÜN 126,434 174,455 194,286 143,819 121,932
Kaynak: TrademapITC
Mücevher sektöründe dünyadaki en önemli pazarların özellikleri ise aşağıda belirtilmiştir.
Hindistan;
2008 yılında 211,1 tonluk perakende yatırımları ile birlikte toplam 712,6 tonluk talebi ile
Hindistan, dünyadaki en büyük altın mücevherat pazarı konumundadır. Geleneksel olarak
altın 22 karattır. Altın mücevher alımı, festivaller ve özellikle düğün mevsiminde
gerçekleşmektedir. Düğünlerde geline altın takı takılması önem taşımaktadır. Diwali
festivali de yine en çok altın satın alınan dönemlerden bir tanesidir. Talebin yarısından
fazlası kırsal alandan gelmektedir. Talep gelenekseldir. Gelir düzeyinden ve muson
yağmurları döneminden etkilenmektedir. Bu bölgelerde tasarruf anlamında da altın
mücevherat önem taşımaktadır.
Şehirlerde ise talep daha çok batı tarzının etkisindedir. Bu bölgelerde rekabet sadece diğer
mücevherlerden değil lüks ürünlerden de etkilenmektedir. Tanıtım pazarda önem
taşımaktadır. Hindistan’da kullanılan altının önemli kısmı ithal edilirken, ürünlerin çoğu
ülkede üretilmektedir. Hintlilerin kendilerine has tasarımları bulunmaktadır ve son yıllarda
dünyadaki önemli ihracatçılardan bir haline gelmişlerdir.
ABD;
Dünyadaki ikinci en büyük ithalatçı konumundadır. 2008 yılı talebi 267 tondur. Ülkemiz
ihracatında ise uzun yıllar ilk sırada yer almakla birlikte, 2009 yılında ise ikinci sırada yer
almıştır. Noel ve sene sonu festivalleri talep açısından en önemli dönem iken, Sevgililer
Günü ve Anneler Günü de yine satın alımlar açısından önemli sezonlardır. Altın 18, 14 ve
10 karat olarak kullanılabilmektedir. 90’ların ortasından bu yana beyaz altın pazarda
popülarite kazanmıştır.
Pazarın son dönemde yaşanan ekonomik krizden olumsuz etkilendiği düşünülmektedir.
Diğer taraftan yatırımları daha sağlam bir kaynağa bağlamak isteyenler açısından ise altın
mücevherat önemli bir araç haline gelmiştir. Bu durumda pazarda yeni fırsatlar
oluşturmaktadır. Ülkede üretim diğer bölgelerden gelen rekabet nedeniyle olumsuz
etkilenmiştir. Talep İtalya, Hindistan ve Türkiye gibi dünyadaki önemli üreticilerden
karşılanmaktadır.
Orta Doğu;
Orta Doğu pazarlarında altın her zaman çekiciliğini korumaktadır. Suudi Arabistan ve
Körfez Bölgesi’nde geleneksel olarak 21 karat altın kullanılmaktadır. Dubai, altın
ticaretinde önemli bir merkez haline gelmiştir. Dünyanın birçok yerinden alıcı Dubai’ye altın
mücevher satın almak için gelmektedir. Sektördeki firmalar açısından Dubai pazarında yer
almak oldukça önemlidir. Dünyanın her yerine bu pazar aracılığı ile ulaşılabilmektedir.
Dubai’de 18–21–22 ve 24 karat ile farklı tasarıma sahip birçok ürünü bir arada görmek
mümkündür. B.A.E. altın mücevherat ihracatımızda 2009 yılında ilk sırada yer almaktadır.
AB;
AB ülkelerini toplu halde göz önüne aldığımızda bu pazarın ABD’den sonra dünyadaki
ikinci büyük altın mücevher pazarı olduğunu görürüz. AB ülkeleri arasında satın alımlar ve
alışkanlıklar açısından farklılıklar bulunmaktadır. Ekonomik büyüme, çalışan kadın
sayısındaki artış, yapılan evliliklerin sayısındaki artış, modanın etkisi ve mücevher
tasarımlarında yaşanan farklılaşma gibi nedenlerden dolayı AB pazarı olumlu yönde
etkilenmiştir. Dünyada yaşanan durgunluk ve değerli metallerin fiyatlarında yaşanan artış
nedeniyle altının karat değerinden çok ürün tasarımı ve fiyatı daha önemli hale gelmiştir.
Önümüzdeki dönemde bu durumun devam etmesi ve tüketicilerin tasarım, moda, fiyat gibi
konulara satın alım kararlarında öncelik vermesi beklenebilir.
ikinci büyük altın mücevher pazarı olduğunu görürüz. AB ülkeleri arasında satın alımlar ve
alışkanlıklar açısından farklılıklar bulunmaktadır. Ekonomik büyüme, çalışan kadın
sayısındaki artış, yapılan evliliklerin sayısındaki artış, modanın etkisi ve mücevher
tasarımlarında yaşanan farklılaşma gibi nedenlerden dolayı AB pazarı olumlu yönde
etkilenmiştir. Dünyada yaşanan durgunluk ve değerli metallerin fiyatlarında yaşanan artış
nedeniyle altının karat değerinden çok ürün tasarımı ve fiyatı daha önemli hale gelmiştir.
Önümüzdeki dönemde bu durumun devam etmesi ve tüketicilerin tasarım, moda, fiyat gibi
konulara satın alım kararlarında öncelik vermesi beklenebilir.
bİTHALAT
Tablo: Dünya Mücevherat İthalatının Ülkelere Göre Dağılımı (000’ $)
İTHALATÇILAR 2004 2005 2006 2007 2008
DÜNYA 20,543,328 26,249,292 26,520,566 34,984,708 37,901,868
B.A.E. 0 3,158,504 0 4,723,138 6,128,404
A.B.D. 6,312,931 7,000,973 7,919,135 7,722,867 5,484,790
İSVİÇRE 2,168,705 2,440,457 2,784,232 3,344,265 4,439,695
Hong Kong (SARC) 1,694,489 1,938,997 2,233,333 3,125,947 4,207,328
İNGİLTERE 2,577,275 3,061,697 3,778,658 4,080,459 3,224,509
SİNGAPUR 788,382 970,402 965,240 1,397,726 1,881,337
FRANSA 782,384 863,020 1,044,756 1,307,483 1,390,254
JAPONYA 1,077,750 1,168,858 1,281,117 1,220,169 1,296,669
İTALYA 408,060 469,153 582,810 842,841 827,855
KANADA 272,736 317,596 479,388 595,320 654,681
TAYLAND 139,115 160,961 176,284 180,407 588,716
ALMANYA 550,471 532,684 521,294 546,152 568,959
AVUSTRALYA 295,036 298,064 317,673 465,912 528,167
BAHREYN 18,659 32,300 28,296 37,415 440,639
TÜRKİYE 135,232 174,066 235,314 370,480 430,770
İSPANYA 286,913 302,546 324,676 396,376 381,526
KUVEYT 225,310 365,714
HOLLANDA ANTİLLERİ 243,717 204,774 255,190 253,650 289,788
MEKSİKA 229,872 270,398 335,774 350,293 266,639
S.ARABİSTAN 28,253 71,237 69,734 106,163 243,835
'Makao (SARC) 34,058 40,174 56,207 166,074 243,015
DOMİNİK CUMHURİYETİ 87,085 134,799 201,350 223,041 241,790
POLONYA 33,396 53,092 92,755 155,983 213,312
HİNDİSTAN 134,603 158,495 323,290 338,949 194,985
ÇHC 63,625 95,019 111,625 157,723 192,707
G. KORE 81,276 100,148 118,378 124,722 186,713
LÜBNAN 38,432 27,719 24,071 186,600
Kaynak: Trademap, ITC
Tablo: Dünya Mücevherat İthalatının Ülkelere Göre Dağılımı (000’ $)
İTHALATÇILAR 2004 2005 2006 2007 2008
DÜNYA 20,543,328 26,249,292 26,520,566 34,984,708 37,901,868
B.A.E. 0 3,158,504 0 4,723,138 6,128,404
A.B.D. 6,312,931 7,000,973 7,919,135 7,722,867 5,484,790
İSVİÇRE 2,168,705 2,440,457 2,784,232 3,344,265 4,439,695
Hong Kong (SARC) 1,694,489 1,938,997 2,233,333 3,125,947 4,207,328
İNGİLTERE 2,577,275 3,061,697 3,778,658 4,080,459 3,224,509
SİNGAPUR 788,382 970,402 965,240 1,397,726 1,881,337
FRANSA 782,384 863,020 1,044,756 1,307,483 1,390,254
JAPONYA 1,077,750 1,168,858 1,281,117 1,220,169 1,296,669
İTALYA 408,060 469,153 582,810 842,841 827,855
KANADA 272,736 317,596 479,388 595,320 654,681
TAYLAND 139,115 160,961 176,284 180,407 588,716
ALMANYA 550,471 532,684 521,294 546,152 568,959
AVUSTRALYA 295,036 298,064 317,673 465,912 528,167
BAHREYN 18,659 32,300 28,296 37,415 440,639
TÜRKİYE 135,232 174,066 235,314 370,480 430,770
İSPANYA 286,913 302,546 324,676 396,376 381,526
KUVEYT 225,310 365,714
HOLLANDA ANTİLLERİ 243,717 204,774 255,190 253,650 289,788
MEKSİKA 229,872 270,398 335,774 350,293 266,639
S.ARABİSTAN 28,253 71,237 69,734 106,163 243,835
'Makao (SARC) 34,058 40,174 56,207 166,074 243,015
DOMİNİK CUMHURİYETİ 87,085 134,799 201,350 223,041 241,790
POLONYA 33,396 53,092 92,755 155,983 213,312
HİNDİSTAN 134,603 158,495 323,290 338,949 194,985
ÇHC 63,625 95,019 111,625 157,723 192,707
G. KORE 81,276 100,148 118,378 124,722 186,713
LÜBNAN 38,432 27,719 24,071 186,600
Kaynak: Trademap, ITC
© İGEME İhracatı
Geliştirme Etüd Merkezi
Geliştirme Etüd Merkezi
Hazırlayan
Deniz GÜREL (ÇAKIROĞLU)
2010
T.C.
Başbakanlık
Dış Ticaret Müsteşarlığı
İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
Deniz GÜREL (ÇAKIROĞLU)
2010
T.C.
Başbakanlık
Dış Ticaret Müsteşarlığı
İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
13 Aralık 2013 Cuma
12 Aralık 2013 Perşembe
Nisan icin Pirlanta, Holywood yildizlarinin Nisan Yuzukleri
Hayatlarında yeni
başlangıçlar gerçekleşecek olan çiftlerin bu heyecanı doruğa çıkaran
bir
seçim de, ömür boyu evliliklerinin temsili nişanesi olarak
parmaklarında taşıyacakları, nişan yüzüğü seçimi esnasında
gerçekleşiyor.
Genç kızların heyecanla beklediği söz ve isteme işlemleri sonrası, nişan hazırlıkları büyük bir heyecan ve mutlulukla geçiyor.
2014 pırlanta yüzük modelleri koleksiyonunda derlenen birbirinden parıltılı pırlanta yüzük modelleri ile bu seçimi kafanızda belirlemeniz artık çok daha kolaylaşıyor. Oldukça zengin modeller ile göz kamaştıracak seçiminiz mutlaka pırlanta koleksiyonundan olmalıdır.
K:Hatunlara Dair
Holywood yıldızlarının Nişan Yüzükleri
P'S Sarraf
Genç kızların heyecanla beklediği söz ve isteme işlemleri sonrası, nişan hazırlıkları büyük bir heyecan ve mutlulukla geçiyor.
2014 pırlanta yüzük modelleri koleksiyonunda derlenen birbirinden parıltılı pırlanta yüzük modelleri ile bu seçimi kafanızda belirlemeniz artık çok daha kolaylaşıyor. Oldukça zengin modeller ile göz kamaştıracak seçiminiz mutlaka pırlanta koleksiyonundan olmalıdır.
K:Hatunlara Dair
Holywood yıldızlarının Nişan Yüzükleri
P'S Sarraf
11 Aralık 2013 Çarşamba
Victoria Beckham'ın dugununde giydigi elmas ve 18 karat altinla suslu gelinlik taci
Victoria Beckham'ın düğününde giydiği taçı satılıyor.
Victoria Beckham'ın 1999 yılında düğününde giydiği elmas ve 18 karat altınla süslü gelinlik tacı gelecek hafta satılıyor.

Victoria düğününde Vera Wang imzalı bir gelinlik ve İrlandalı kuyumcu Slim Barrett imalatı bir tac giymişti.

Aynı tasarımcının Chanel, Versace, Beyonce ve Lady Gaga için de çalıştığı öğrenilirken,

tacın Bonham açık arttırma evinde 18-25 Bin pound arasında bir fiyata satılması bekleniyor.
POSTA
Victoria Beckham'ın 1999 yılında düğününde giydiği elmas ve 18 karat altınla süslü gelinlik tacı gelecek hafta satılıyor.

Victoria düğününde Vera Wang imzalı bir gelinlik ve İrlandalı kuyumcu Slim Barrett imalatı bir tac giymişti.

Aynı tasarımcının Chanel, Versace, Beyonce ve Lady Gaga için de çalıştığı öğrenilirken,
tacın Bonham açık arttırma evinde 18-25 Bin pound arasında bir fiyata satılması bekleniyor.
POSTA
Etiketler:
Beckham,
beyonce,
düğün elmas,
gelinlik,
İrlandalı,
kuyumcu,
Vera Wang,
Versace Chanel,
Victoria Beckham
7 Aralık 2013 Cumartesi
2014 Pirlanta Modelleri ve Trendleri : En Sicak Nisan yuzukleri Trendleri
2014 Pırlanta Modelleri ve Trendleri :
Lüks ötesi ışıltı
En Sıcak Nişan yüzükleri Trendleri
GLAMOUR- Kim Fusaro- Düğün Blog Yazarı
TREND 1: Yastık Şeklinde Halo İle bir Yuvarlak Elmas: "Halo üzerinde bir twist nişan yüzüğü trendi! Birçok kadın giderek daha popüler olan yastık şeklinde yüzük arıyorlar , ama setlerde yuvarlak kesim merkezi için elmas maksimum parlaklıkta olmalı. Bu stil dünyadaki en iyi kombineyi sağlar : Bu trendin üzerinde bir genel görünümünü ve klasik şekilli taş örneğini inceleyebilirsiniz."
TREND 2: Vintage'dan İlham alan Detaylar
" Bir süre için popülerdi şimdilerde, vintage ilham trend yavaşlama belirtileri gösteriyor. Ammavelakin niye ölsün? Yüzük, karmaşık, nefis, ve sadece bir göze sahip olan takı izleri, detayları ile klasik bir sinema dışına çıktı."
TREND 3: Fantezi Renkli Elmas
"Anomaliler doğa, yanlızca her 10.000 elmasta bir doğal renke sahip olmak üzere sarı tonları, kırmızı, mavi ve kahverengi. 'fantezi' elmas olarak adlandırılan bir model, değişiklik arayan kadınlar arasında popülerdir bir şey daha nadir ve ayırt edici."
TREND 4: Sonsuzluk Bantları olarak Nişan Yüzükleri
"Önemli bir trend 2014'te ifade ve bireysel anlamına gelmez bu sadece büyük ve gösterişli. Birçok kadın lehine bir elmas sonsuzluk band olarak bir nişan yüzüğü sağlayan 'ince çarpıcı' sembolize görünüm ve evlilik ebedi doğa temalı."
GLAMOUR
2014 Pırlanta Modelleri
Lüks ötesi ışıltı
En Sıcak Nişan yüzükleri Trendleri
GLAMOUR- Kim Fusaro- Düğün Blog Yazarı
TREND 1: Yastık Şeklinde Halo İle bir Yuvarlak Elmas: "Halo üzerinde bir twist nişan yüzüğü trendi! Birçok kadın giderek daha popüler olan yastık şeklinde yüzük arıyorlar , ama setlerde yuvarlak kesim merkezi için elmas maksimum parlaklıkta olmalı. Bu stil dünyadaki en iyi kombineyi sağlar : Bu trendin üzerinde bir genel görünümünü ve klasik şekilli taş örneğini inceleyebilirsiniz."
TREND 2: Vintage'dan İlham alan Detaylar
" Bir süre için popülerdi şimdilerde, vintage ilham trend yavaşlama belirtileri gösteriyor. Ammavelakin niye ölsün? Yüzük, karmaşık, nefis, ve sadece bir göze sahip olan takı izleri, detayları ile klasik bir sinema dışına çıktı."
TREND 3: Fantezi Renkli Elmas
"Anomaliler doğa, yanlızca her 10.000 elmasta bir doğal renke sahip olmak üzere sarı tonları, kırmızı, mavi ve kahverengi. 'fantezi' elmas olarak adlandırılan bir model, değişiklik arayan kadınlar arasında popülerdir bir şey daha nadir ve ayırt edici."
TREND 4: Sonsuzluk Bantları olarak Nişan Yüzükleri
"Önemli bir trend 2014'te ifade ve bireysel anlamına gelmez bu sadece büyük ve gösterişli. Birçok kadın lehine bir elmas sonsuzluk band olarak bir nişan yüzüğü sağlayan 'ince çarpıcı' sembolize görünüm ve evlilik ebedi doğa temalı."
GLAMOUR
2014 Pırlanta Modelleri
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Latest News
Pırlanta Sarrafı Mücevherat Grubu. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Top Ad 728x90
Video
Visitors
2,604,838
Bu Blogda Ara
Vertical2
Pırlanta Hakkında Herşey
script type="text/javascript">
//form tags to omit in NS6+:
var omitformtags=["input", "textarea", "select"]
omitformtags=omitformtags.join("|")
function disableselect(e){
if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1)
return false
}
function reEnable(){
return true
}
if (typeof document.onselectstart!="undefined")
document.onselectstart=new Function ("return false")
else{
document.onmousedown=disableselect
document.onmouseup=reEnable
}
Pages - Menu
Popüler Yayınlar
-
Pırlanta Sarrafı- Pırlanta Hakkında Herşey-Titanik Filminde adı geçen “Okyanus’un Kalbi: Mavi Elmas” II Abdülhamit hana aitti. Yıllarca sa...
-
Türk mücevherciler taş için ne diyor? SABAH- METE BOYBEYİ (Boybeyi Mücevherleri Yön. Kur. Bşk.) KALİTELİSİ NADİRDİR Siyah pırlant...
-
Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantaya eşdeğermidir? 1. Mozanit pırlanta taklidi midir yoksa pırlantayı temsil mi eder? Ce...
-
En Saf Altin Nedir ? Ayar ve Milyem Hesabi AYAR VE MİLYEM Ayar ve Milyem Hesapları Kuyumculukta kıymetli metaller saf hâlde ...