Pages - Menu

12 Haziran 2013 Çarşamba

Marka ve Urun Mensei Etkisi: Kimin Mali Bu Sorusu?

Marka ve Ürün Mensei Etkisi:
 Kimin Malı Bu Sorusu?
Nereden Geliyor.Üreticisi kim ?


Turquality&ACNielsen- Ülke imajı, ürünlere bir kalite algısı verebilir. İtalyan altını ve mücevheri, İsviçre saatleri, Fransız tasarımları gibi.

 Üretim ülkesi, eğer biliniyorsa, aynı olumlu etkiyi yapabilir.

• Avrupa ülkelerinin (özellikle İtalya ve Fransa) yanı sıra Tayland,

Hindistan ve ABD en

tercih edilen menşe ülkeleri.

Türkiye’nin, ABD’de iyi satmasına yardım eden egzotik bir imajı var.
• Üçüncü dünya ülkeleri daha az tercih edilen menşe ülkeleri.
• Çin, bir menşe ülkesi olarak karışık geri bildirimler alıyor.

 Ancak tüketiciler önce kaliteye bakma eğiliminde. Kalite yeterince yüksekse tüketiciler, ülkesi ne olursa olsun satın alacaktır.
 Bazı üst sınıf markaların ürünleri başka ülkelerde üretilip bu markaların adı
altında satılıyor ve marka ülkesinin imajına sahip oluyor.
 Savaşla ilgili olmayan elmaslar veya çevre dostu altın arıtıcıları gibi başka sosyal
ve politik değerler desteklendiğinde üretim ülkesi daha az etkili oluyor.


TURQUALITY- Confidential & Proprietary ● Copyright © 2006 ACNielsen ● a VNU business

 Çoğu katılımcının görüşüne göre marka için yerel (Amerikan) bir isim 
kullanılmamalı çünkü Türkiye özgün bir şeye sahip ve bu şekilde tanıtılmalı.

• Ancak Türkçe bir isim de Amerikanlaştırılmalı ki ülke halkının telaffuz etmesi ve
hatırlaması kolay olsun.
• Marka konusunda bu görüşü savunan uzmanlar, ürünleri seçkin/farklı kılmak için
menşe ülkesinin de belirtilmesi gerektiğini dile getirdi.
 Diğer yandan birkaç uzman yerel bir ismin kullanılması ve Müslümanlar
hakkında ABD’de mevcut önyargılar nedeniyle menşe ülkesinin de
belirtilmemesi gerektiğini dile getirdi.



Türkiye’nin mevcut bir Amerikan firmasıyla ortaklık kurması önerildi.
 Hem yerel (Tiffany, David Yurman, Harry Winston) hem de küresel (Cartier, 
Bvlgari, Jar, Graff, LVMH, Gucci) markalar ABD pazarında çok güçlü.
• Çoğunluk, kürsel markaların ABD’de daha yüksek bir saygınlık ve bilinirliğe sahip
olduğu görüşünde.
• Diğer yandan bazı katılımcılar, yerel bir marka olan Tiffany’s kuyum pazarında çok
güçlü bir etkiye sahip olduğundan, yerel markaların daha çok sevildiği görüşünde.

Turquality- AC Nielsen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder