Bu programda amaç; kuyumculuk üretim tekniklerini bilerek, mücevher tasarım aşamalarını doğru ve bilinçli olarak gerçekleştirerek üretilebilir mücevher tasarımları yapmak ve sunum ve üretim için gerekli olan artistlik çizim, teknik çizim ve bilgisayar (Rhino Ceros 4.0) çizimlerini etkin bir biçimde gerçekleştirebilmektir.
|
1. Mücevher tasarımına giriş
- Tasarımın tanımı ve önemi
- Tasarlama
- Tasarım
- Tasarı
2. Temel çizim teknikleri
- Nokta-çizgi
- Açık-koyu, ışık gölge
- Form çağrışımları ve kompozisyon
- Renk
- Doku
- Strüktür
- Perspektif
3. Teknik resim
- Geometrik Çizimler
- Görünüş çıkarma
- Üç boyutlu takı formları
4. Kuyumculukta kullanılan değerli ve yarı değerli taşlar
- Taşların genel özellikleri ve kuyumculukta kullanım alanları
- Değerli ve yarı değerli taşların tasarımda ki yeri ve önemi
5. Temel renklendirme bilgisi
- Obje etüdü ve renklendirme
- Takı formlarını renklendirme teknikleri
- İlüstratif takı çizimi
6. Mücevher tasarımı
- Mücevher tasarımının genel özellikleri
- Mücevher tasarımının ana öğeleri
7. Endüstriyel Mücevher tasarım teknikleri
- Tasarım konusuna karar verme
- Bilgi toplama
- İhtiyacın belirlenmesi
- Firma koşullarını tanıma
- Kavramsal tasarım ve yaratıcılık
- Sunum tasarımı
- Detaylı tasarım
- Tasarımın prototipini yapma
- Model geliştirme yöntemleri
- Stilizasyon ve deformasyon
- Modelden model geliştirme
8. Rhino Ceros 4.0
- Program hakkında genel bilgi, ekran görünümü ve genel kullanım özelliklerinin açıklanması, menülerin düzenleri, aktiflik ve pasiflik özellikleri, temel seçme işlemleri.
9. Main Menu hakkında genel bilgiler. 10. File Menu’nün anlatımı ve uygulamaları. 11. Edit, View, Measure, Custom menüleri hakkında bilgi ve komutların uygulamaları. 12. Info&Settings Menu, Snaps ve Projects menülerinin kullanımları hakkında bilgi ve uygulamalar. 13. Programda Layers (katman)’ın kullanımı; obje seçme, renk değiştirme, objeyi gizleme, gizlenen objenin geri getirilmesi uygulamalı olarak anlatımı. 14. Curve (çizgi) menüsünün kullanımı, komutlar kullanılarak çizgi çizilmesi ve çizgilerin modifikasyonu. 15. Surface (yüzey) menüsü komutları ile yüzeyler oluşturma; yüzeyler üzerlerinde değişiklikler yapma. 16. Solid (katı cisim) çizim komutları ve uygulamaları, birleştirme ve boşaltma uygulamaları. 17. Transform, Targets menülerinin kullanım alanları ve uygulamaları. 18. Art Menu hakkında bilgi ve uygulamalar. 19. Builder, Tools, Gems ve Cutters menülerinin örnekler ve uygulamalarla anlatımı. 20. Render Menu’sünün anlatımı ve çizilen objelerin görsel sunumlarının hazırlanması. 21. Öğretilenler doğrultusunda, pandantif, yüzük, küpe, bileklik gibi çeşitli objelerin çizilmesi ve sunum haline getirilmeleri.
22. Kişiye özel mücevher tasarımı
- Müşteri isteklerini belirleme
- Müşteri özelliklerini belirleme
- Fiziksel özellikler
- Tarz
- Eskiz çalışmaları
- Model belirleme ve belirlenen modelden model geliştirme
- Sunum tasarımı
- Teknik çizim
- Bilgisayar sunum çizim (Gemvision Matrix 6.0)
23. Koleksiyon hazırlama
- Tasarım konusunun belirlenmesi
- Veri toplama
- Tasarım panosu oluşturma
- Eskiz çalışmaları
- Model belirleme ve belirlenen modelden model geliştirme
- Sunum tasarımı
- Teknik çizim
- Bilgisayar sunum çizim (Gemvision Matrix 6.0)
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder